Ποδήλατο

Μηνύματα
577
Reaction score
1.556
Όταν σας λέω εγώ ότι η πολύ παρέα με τον @bretsos βλάπτει, γελάτε! Κωλόπαιδα!

Στα υπόλοιπα θα απαντήσω αύριο.
Aγαπητέ ο bretsos έχει απόλυτο δίκιο εδώ 52-36 με 170 μπράτσο και θα είσαι super. Εδώ ο "ανάπηρος" πατάει 53-39 με 12-27 στο ένα και 12-25 στο άλλο δεκαπλά και τα 2. Ευθείες φουλ και τα πόδια μαθαίνουν. Σωστό στήσιμο πάνω στο ποδήλατο μην γίνουν τα γόνατα παξιμάδια και είσαι έτοιμος
 




Μηνύματα
402
Reaction score
453
τώρα που σας βρήκα ζεστούς με τους δισκοβραχίονες
και μιας και μελλοντικά θα την κάνω την αλλαγή,

τι να προτιμήσω 52/36 ή 53/39;

Αυτός εδώ σαν να προκρίνει τον 52/36 για τα τρυφερά πόδια :p στις ανηφόρες
,αλλά λέει και οτι ο 53/39 έχει το πλεονέκτημα σε ταχύτητα.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Βρε παιδιά η ερώτηση για τους δισκοβραχίονες δεν μπορεί να απαντηθεί, πως μπορεί να γνωρίζει κάποιος πόσο δυνατοί είστε και τι διαδρομές θέλετε να κάνετε?

Η επιλογή βασίζεται σε απλή αριθμητική: βρείτε ποια είναι η μικρότερη σχέση που χρησιμοποιείτε σε μία διαδρομή που θεωρείτε (κι όχι θεωρείται) δύσκολη. Ο καθένας μπορεί να μιλά μόνο για τον εαυτό του. Αν για παράδειγμα κάποιος για μία απλή ανηφόρα 4-5% ή ακόμα κι 6% χρησιμοποιεί 34δίσκο 32γρανάζι πως είναι δυνατό να αλλάξει δισκοβραχίονα 53/39? Θα κατέβει να σπρώχνει? Εκτός κι αν έχει σκοπό να κάνει μόνο φλαταδούρες (πχ παραλιακή).

Και ποιο είναι το πλεονέκτημα σε ταχύτητα του 53/39? σόρι κιόλας αλλά ποιος χρησιμοποιεί σχέση 4.55 (50/11)? Ναι αλλάζει η διαβάθμιση των σχέσεων αλλά και πάλι αυτά είναι αστείες λεπτομέρειες (imho) για χομπίστες.

Όποιος έχει τη δύναμη (πόδια, καρδιά, πνεύμονες) να έχει κασέτα 11/28 (καλύτερα ακόμα μικρότερη) και είναι άνετος με αυτή τότε ναι να αλλάξει και δίσκους σε 53/39, έχει νόημα διότι θα κοντύνουν οι σχέσεις του. Αν είναι με την 11/32 (όπως εγώ) τι να συζητάμε?
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.191
Reaction score
49.530
Υπάρχουν και άνθρωποι που ανεβαίνουν τη πάρνηθα με δίσκο (53)
Τους ξέρω, τους έχω δει :lolsign:

Η κουβέντα ξεκινά από το βραχίονα του μάγου και όπως πάντα παίρνει διαστάσεις χωρίς ιδιαίτερο λόγο.
Θυμόμουν ότι έχει 34/50 γιαυτό τον προέτρεψε για κάτι μεγαλύτερο, κάποτε ο κόμπακτ ήταν ο 34/50, πλέον είναι ο 36/52 και είναι ο βασικός δισκοβραχίονας πρώτης τοποθέτησης.
Απο τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράματα ώστε να μπορεί και ένας αρχάριος να πατήσει τη κλιμάκωση αυτή, επιθετική γεωμετρία σκελετού, μειώνει τη αντίσταση, εξαρτήματα με λιγότερες τριβές,πιο ελαφριά κινητά μέρη, πιο αποδοτικά.
Ένα παράδειγμα από προσωπική εμπειρία, έχει να κάνει με τη μεσαία τριβή, για καιρό χρησιμοποιουσα 12-28 με τον 39/53 δισκοβραχίονα. Μόλις άλλαξα μεσαία τριβή με κεραμικά ρουλεμάν ένιωσα πως μπορούσα να περάσω σε 11-28 κασέτα.
Πριν είχα θέμα ώστε να κρατήσω το στροφάρισμα σε τέμπο με τη κλιμάκωση αυτή, ειδικά με κόντρα αέρα.
Με τα κεραμικά μειώθηκε μια κάποια αντίσταση και μπόρεσα με τη 11-28 να εχω το επιθυμητό cadence.
Μικρές αλλαγές που πραγματικά μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε ένα φροντισμένο σύνολο.
Το τίμημα όμως σε όλα τα παραπάνω έχουν να κάνουν με τη αξία όλων αυτών τον εξαρτημάτων, οι κατασκευαστές ξέρουν πως μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε αυτούς που βγάζουν στα ποδάρια βάτ και τα κοστολογούν πολύ περισσότερο.
Κασέτες με τη ίδια κλιμάκωση ξεκινάνε από τα 15€ και μπορούν να φτάσουν έως και ένα μηνιάτικο!!
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Υπάρχουν και άνθρωποι που ανεβαίνουν τη πάρνηθα με δίσκο (53)
Δε μου κάνει καθόλου εντύπωση όταν εγώ που είμαι ένας ταπεινός κι αρχάριος χομπίστας μέχρι 4% παίζω με τον 50αρι άνετα.


Γενικά κάνεις ένα λάθος δίνοντας συμβουλές με βάση τον εαυτό σου. Το δικό σου επίπεδο αλλά κυρίως οι στόχοι σου είναι τελείως διαφορετικοί από τους υπόλοιπους εδώ μέσα. Ίσως ένας δύο μόνο να μπορούν και να θέλουν να σε ακολουθήσουν.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.191
Reaction score
49.530
Ότι γράφω εδώ μέσα είναι από προσωπική εμπειρία, από κάπου ξεκίνησα και εγώ.
Έβλεπα ανηφόρα και με κόβονταν τα ποδάρια, εφόσον τα κατάφερα εγώ μπορουν να τα καταφέρουν και άλλοι.
Η ποδηλασία έχει πολλά μυστικά και σχεδόν όλα έχουν να κάνουν με τον αναβάτη και έπειτα με το ποδήλατο.
 

Μηνύματα
402
Reaction score
453
Βρε παιδιά η ερώτηση για τους δισκοβραχίονες δεν μπορεί να απαντηθεί, πως μπορεί να γνωρίζει κάποιος πόσο δυνατοί είστε και τι διαδρομές θέλετε να κάνετε?

Η επιλογή βασίζεται σε απλή αριθμητική: βρείτε ποια είναι η μικρότερη σχέση που χρησιμοποιείτε σε μία διαδρομή που θεωρείτε (κι όχι θεωρείται) δύσκολη. Ο καθένας μπορεί να μιλά μόνο για τον εαυτό του. Αν για παράδειγμα κάποιος για μία απλή ανηφόρα 4-5% ή ακόμα κι 6% χρησιμοποιεί 34δίσκο 32γρανάζι πως είναι δυνατό να αλλάξει δισκοβραχίονα 53/39? Θα κατέβει να σπρώχνει? Εκτός κι αν έχει σκοπό να κάνει μόνο φλαταδούρες (πχ παραλιακή).

Και ποιο είναι το πλεονέκτημα σε ταχύτητα του 53/39? σόρι κιόλας αλλά ποιος χρησιμοποιεί σχέση 4.55 (50/11)? Ναι αλλάζει η διαβάθμιση των σχέσεων αλλά και πάλι αυτά είναι αστείες λεπτομέρειες (imho) για χομπίστες.

Όποιος έχει τη δύναμη (πόδια, καρδιά, πνεύμονες) να έχει κασέτα 11/28 (καλύτερα ακόμα μικρότερη) και είναι άνετος με αυτή τότε ναι να αλλάξει και δίσκους σε 53/39, έχει νόημα διότι θα κοντύνουν οι σχέσεις του. Αν είναι με την 11/32 (όπως εγώ) τι να συζητάμε?
ok, κατανοητές οι επισημάνσεις, ευχαριστώ 👍.
Ρωτάω γιατί τέτοιου είδους γνώσεις είναι άγνωστες σε μένα και οτιδήποτε γράφεται είναι χρήσιμο (τουλάχιστο για μένα).

Και για γίνω και πιο συγκεκριμένος, αν σε ανηφόρα 4-5% δε χρησιμοποιώ το 32 γρανάζι (σε 34 δίσκο), τότε τι γίνεται;
Επίσης έστω και βρήκα τη μικρότερη σχέση σε δύσκολη διαδρομή που λες, μετά τι ακολουθεί;
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.191
Reaction score
49.530
Βαγγο επειδή δεν θυμάμαι, τι ποδήλατο έχς? (και μέγεθος)
Τι δισκοβραχίονα τώρα έχς?
Τι ύψος έχς?
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
@gonzo

Να στο δώσω με παραδείιγματα πάντα με βάση εμένα.

Βρες την κλιμάκωσή σου. Εγώ έχω δίσκους 50/34 και κασέτα 32/11, αυτό μου δίνει τις παρακάτω 11x2 σχέσεις:

3.09 , 4.55
2.83 , 4.16
2.62 , 3.85
2.42 , 3.57
2.12 , 3.12
1.88 , 2.77
1.7 , 2.5
1.55 , 2.27
1.36 , 2
1.21 , 1.78
1.06 , 1.56

Σήμερα επιστρέφοντας από τη βόλτα πέρασα από σχιστό. Με το μεγάλο δίσκο διότι μέχρι 4% κλίση δεν κατεβάζω
1662920204224.png

Βλέπω στον πίνακα πως ήμουν με σχέση 2 ή 2.27 (δε θυμάμαι ποιο γρανάζι είχα) και δε με δυσκόλεψε παρά τους 30+ °C και τον ήλιο που έκαιγε. Αν είχα 53/39 δίσκους με την ίδια κασέτα θα μπορούσα πάλι να ανέβαινα με το μεγάλο διότι η σχέση θα ήταν 53/25=2.12

Στην ανάβαση στο μελετάκι όμως αλλάζουν τα πράγματα
1662920713629.png


Με μέση κλίση 5% και αρκετά χλμ (εδώ είναι η μισή περίπου ανάβαση) βάζω τον μικρό δίσκο και έχω σχέση 1.36 κυρίως. Πάλι θα μπορούσα να αλλάξω δισκοβραχίονα σε 53/39 αφού 39/28=1.39 πολύ κοντινή σχέση. Όμως τι θα γίνει αν θέλω να πάω σε μεγαλύτερες κλίσεις από το 8-9% που είχε αυτή η διαδρομή? Στα διψήφια το τελευταίο γρανάζι μου (με τα 32 δόντια) με σώζει, αν είχα 39 δόντια δίσκο θα είχα σχέση 39/32=1.21 ακριβώς μία σχέση λιγότερη από ότι τώρα. Δεν μπορώ ακόμα λοιπόν να περάσω σε 53/39, είναι ρίσκο (εκτός από αναίτιο έξοδο). Κάποια μέρα μπορεί και φυσικά μόνο όταν ο δισκοβραχίιονας που έχω χρειαστεί αντικατάσταση, δεν πετάμε τα πράγματα που δουλεύουν! Εδώ θέλω να αλλάξω τα λάστιχα σε tubeless και περιμένω να φθαρούν αυτά που έχω τώρα διότι δε θέλω να πάνε χαμένα.


Αν σας τρώει η τσέπη σας για αναβάθμιση αφήστε δίσκους και μεσαίες τριβές και χώστε σε τροχούς κι ελαστικά. Από όσες αναβαθμίσεις έχω κάνει είναι η μόνη που την νοιώθεις πραγματικά από την πρώτη στιγμή.

Άλλωστε όπως σοφά λέει ο @bretsos " σχεδόν όλα έχουν να κάνουν με τον αναβάτη και έπειτα με το ποδήλατο " και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.191
Reaction score
49.530
@ZaBBalos προτείνω ανάβαση Τιτάνα για δερβενοχώρια, με τα δεδομένα που βλέπω το βγάζεις, ζόρικα μεν, αλλά θα το βγάλεις και θα βγεις και πιο δυνατός.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
@ZaBBalos προτείνω ανάβαση Τιτάνα για δερβενοχώρια, με τα δεδομένα που βλέπω το βγάζεις, ζόρικα μεν, αλλά θα το βγάλεις και θα βγεις και πιο δυνατός.
Είναι αλήθεια πως δεν έχω πάει προς τα εκεί. Από τιτάνα έχω περάσει μετά το ανέβασμα της φυλής και επιστροφή από μαγούλα. Έχω κάνει και μπάφι (αυτή είναι η μεγαλύτερη ανάβασή μου).

Το θέμα μου είναι τα 2ψήφια αλλά κι εκεί θα πάω με παλμούς. Στον 1 χρόνο σχεδόν που έχω το κουρσάκι το βασικότερο αξεσουάρ μου είναι ο παλμογράφος και το λέω για όλους όσους ενδιαφέρονται να βελτιώσουν την απόδοσή τους.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.191
Reaction score
49.530
Αφού το κατέβηκες είδες περίπου περί τίνος πρόκειται.
Δεν είναι πολύ δύσκολη, κρατάς ρυθμό στη αρχή, στο μέσον έχει όλη τη δυσκολία και στο τέλος πριν αρχίσεις τη κατηφόρα για δερβενοχώρια χαλαρώνει αρκετά.
Μετά επιστρέφεις από φυλή ως κατάβαση για το γύρο του πράγματος.
Προσωπικά είναι μια δυνατή και αγαπημένη ανάβαση με το ρυθμό τον θκόμ
 
Last edited:


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.191
Reaction score
49.530
Όλα σωστά Βαγγο τα βλέπω, από εμένα τόλμησε το επόμενο βήμα σε 36-52 φύλλα.
Ακόμα καλύτερα ως αναβάθμιση είναι όλος ο δισκοβραχίονας σε ultegra 8000.
Ο συγκεκριμένος δισκοβραχίονας έχει χοντρά μπράτσα και προσφέρει ακαμψία στο πάτημα.
Για να ολοκληρώσεις τη αναβάθμιση βάλε και μια dura ace μεσαία τριβή μιάς και είσαι βιδωτός, θα κερδίσεις σε στροφάρισμα και δεδομένη αξιοπιστία, είναι σχετικά φθηνή, γύρω στα 30€

Edit.
Τώρα είδα πως είσαι 9 speed sora.
Για να δουλέψει αυτό που σου πρότεινα θα πρέπει να αναβαθμίσεις όλη τη σειρά, δεν ξέρω αν σε συμφέρει...
Ως τόσο ότι δήποτε βρεις σε 10 speed σε δισκοβραχίονα είναι συμβατό με 9 speed group
 


Μηνύματα
402
Reaction score
453
βιδωτός?
dura ace μεσαια τριβή?
βάζεις άγνωστες λέξεις:p
κασέτα πίσω;


καλά όλα τα παραπάνω σιγά σιγά.
είπαμε προηγούνται οι τροχοί.
θενκς ε :thumbsup:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.191
Reaction score
49.530
Μπορεί να βάλει ουλτέγκρα σε 9αρι σύστημα μετάδοσης? Δε θα "χορεύει" η αλυσίδα?
Όχι το είδα αργότερα και έκανα Edit, εκτός ότι θα χορεύει η αλυσίδα επειδή τα περιθώρια των δίσκων μπροστά είναι στενά θα υπάρχει πρόβλημα και στο ανέβα-κατέβα της αλυσίδας.
Αν ήταν 10 speed θα ήταν συμβατά τα εξαρτήματα. 7,8,9 speed ήταν συμβατά μεταξύ τους, από 10 speed και μετά άλλαξαν οι αποστάσεις
βιδωτός?
dura ace μεσαια τριβή?
βάζεις άγνωστες λέξεις:p
κασέτα πίσω;


καλά όλα τα παραπάνω σιγά σιγά.
είπαμε προηγούνται οι τροχοί.
θενκς ε :thumbsup:

Τα πράματα είναι απλά, άμα το αγαπάς και θες να συνεχίσεις πρέπει να αναβαθμίσεις σιγά σιγά ή και άμεσα όλο το group (εσύ το ξέρεις αυτό, θκιάς η τσέπη)
Με 9 speed sora τα περιθώρια αναβάθμισης είναι περιορισμένα, σε 11 speed θα κλείσεις τρύπες του group που έχεις τώρα.

Βιδωτός εννοώ πως η μεσαία τριβή που έχει το πλαίσιο είναι βιδωτή.
Κασέτα όταν και εφόσον αναβαθμίσεις το ξανά συζητάμε.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.032
Μηνύματα
2.959.689
Members
38.280
Νεότερο μέλος
Akrapovic
Top