Ποδήλατο


Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Πως σε φάνηκε ως μέγεθος?
Εμ αυτό είναι το θέμα... ίσως ο ενθουσιασμός της πρώτης βόλτας δεν ξέρω θα δείξει δεν θα κάνω δηλώσεις. Αύριο μια μικρορυθμιση στην σέλα και πάλι δοκιμές.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.161
Reaction score
49.452
Το μάτι της υπηρεσία είδε ότι τα rails της σέλας είναι στο όριο, γιαυτό σε ρώτσα.
Υπάρχει παλουκόσελο με offset για τη προπέλα?
Αν όχι υπάρχει και άλλη λύση, στο ορθοπέταλο οι μηροί τείνουν ή χτυπάνε στο τιμόνι?
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Όχι και η πλάκα είναι ότι μάλλον πρέπει να πάω 1εκ πίσω θα το δω αύριο αυτό ψάχνω τον αντάπτορα για το προπονητήριο να το βάλω πάνω να μετρηθώ
 


Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Αν βρεις τα σκούρα η prologo Scratch m5 έχει rails με περιθώριο 1,5cm
Εβαλα το λειζερ και μετρήθηκα πρόχειρα λογικά θελω 10χιλ πίσω οπότε μεχρι το max το έχω το περιθώριο το βάζω εκεί και δοκιμάζω αύριο πάλι

20221019_234015.jpg

Εβαλα το λειζερ και μετρήθηκα πρόχειρα λογικά θελω 10χιλ πίσω οπότε μεχρι το max το έχω το περιθώριο το βάζω εκεί και δοκιμάζω αύριο πάλι

20221019_234015.jpg
Και δεν θα πέσω στην παγίδα τέρμα πίσω και αγγούρι στυλ εδώ... λυγισμένα τα χεράκια καλά, σκυφτή θέση οδήγησης καλή, να μάθει το σώμα
 
Last edited:

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.161
Reaction score
49.452
Το θέμα είναι να έρθεις ακριβώς με τους άξονες των πεντάλ ώστε να μη έχς ενοχλήσεις στα γόνατα, τα υπόλοιπα είναι άλλο θέμα Σάκη.
Στη θκιάμ περίπτωση και 1mm να είμαι εκτός της απόλυτης ρύθμισης έχω ενοχλήσεις και επιπλέον δεν μπορώ να βάλω απόλυτα τη δύναμη στα πεντάλ
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Το θέμα είναι να έρθεις ακριβώς με τους άξονες των πεντάλ ώστε να μη έχς ενοχλήσεις στα γόνατα, τα υπόλοιπα είναι άλλο θέμα Σάκη
Αυτό σε στατική μέτρηση με το λέιζερ που μόλις έκανα είναι 10χιλ πίσω η σέλα (εκεί τερματίζει δυστυχώς ή ευτυχώς). Σε δυναμική μετρηση τώρα θα δείξει λογικά επειδή δεν κουνιέμαι και πολύ πάνω στην σέλα θα είναι +-2χιλ πιστεύω
Το νούμερο - γεωμετρία πάντως μπυ πάει περισσότερο από το wilier το ένιωσα απευθείας αυτό
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.161
Reaction score
49.452
Καλά θα το δεις και στη πράξη πάνω στο ποδήλατο εν καιρό.
Ωστόσο το μαρκάρισμα πάνω στα carbon rails καλό είναι να μη τα ξεπεράσεις, μπορεί σε καμία καλή αναπήδηση να φάνε ζόρισμα και να σπάσουν
Το νούμερο - γεωμετρία πάντως μπυ πάει περισσότερο από το wilier το ένιωσα απευθείας αυτό
Τα μεγέθοι της giant είναι περίεργα πάντως, αυτό είναι γνωστό σε όλους.
Για μένα το small είναι οριακό και το medium προς το μεγάλο
 



Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Καλά θα το δεις και στη πράξη πάνω στο ποδήλατο εν καιρό.
Ωστόσο το μαρκάρισμα πάνω στα carbon rails καλό είναι να μη τα ξεπεράσεις, μπορεί σε καμία καλή αναπήδηση να φάνε ζόρισμα και να σπάσουν


Τα μεγέθοι της giant είναι περίεργα πάντως, αυτό είναι γνωστό σε όλους.
Για μένα το small είναι οριακό και το medium προς το μεγάλο
Το wilier έχει οριζόντιο 54 μετρημένο από εμένα το giant 56 και στο 2ο ένιωσα καλύτερα με την μια... βγάλε άκρη
Αυτό το λάθος δεν θα το έκανε ούτε ο κρόκ, ντροπή :lolsign:
Άσε μου έδωσε ευχές για το ποδήλατο στο strava και δεν ξέρω τι να κάνω αύριο...
 



bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.161
Reaction score
49.452
Δεν έχουν τι άλλο να παρουσιάσουν πλέον και έχουν εστιάσει στη αεροδυναμική, τρύπια πλαίσια, τρύπια τιμόνια, οδοντωτό ανάγλυφο εδώ εκεί και παραπέρα.
Αέρο καλτσάκια, γαντάκια, φανελακια, βρακάκια.
Στη πίστα θα δουλέψουν όλα αυτά τα κόλπα , στο δρόμο όμως όχι...
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Σημαντικό είναι αυτό που λέει στο τέλος ότι στο μέλλον ο πελάτης θα επιλέγει πλαίσιο και θα του το τυπώνουν στα μέτρα του αφού τον φυστικώσουν πρώτα. Μένει να μας πει ο κροκ αν αυτό το αλουμίνιο (scamalloy?) που τυπώνουν είναι σόικο...
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.161
Reaction score
49.452
Εμ βέβαια, κάπως πρέπει να δικαιολογούν τους παράδες που ζητάνε.
Σε κάνα δγιό χρόνια τα πλαίσια θα στοιχίζουν 8-10.000€ και έτοιμο με όλα τα περιφερικά 20.000€
Μία, δύο εταιρίες επενδύουν σε έρευνα και μετά ακολουθούν όλοι, τους αντιγράφουν και ζητάνε τις ίδιες παράδες με έτοιμη μασημένη τροφή...
Πλάκα πλάκα, όταν θα ήμαστε γεροντακια, οι κούρσες θα στοιχίζουν 50.000€ έτσι όπως το πάνε :roflmao:
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Επίσης η pinarello μεσα σε αυτο το video παραδέχεται ανοιχτά πως η κατασκευή πλαισίων από carbon έχει περιορισμούς και προβλήματα οπότε το 3d print είναι το επόμενο βήμα. Συμφωνώ 100% η μεθοδος in mouldέχει θέματα που δεν επιλύονται σε αντίθεση με κατασκευές carbon σε κλίβανο που θα είχαν ως αποτέλεσμα αθάνατα πλαίσια αλλά δεν μπορεί να εφαρμοσθεί. Οι εκτυπώσεις είναι το μέλλον τα υλικά θα βρεθούν στην πορεία.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.161
Reaction score
49.452
Λοιπόν, ζώντας με το καινούριο παιχνίδι κάμποσο καιρό θα ήθελα να αφήσω κάποιες σκέψεις αλλά και προβλήματα που έχω αντιμετωπίσει.
Η σκέψη απόκτησης αρχικά ήταν για καθημερινή μετακίνηση, όντας άνετο και σύνολο που καταπίνει ότι εμπόδιο, κακοτεχνία κληθεί να αντιμετωπίσει, μετακινήσεις από εναλλακτικές διαδρομές με λιγότερη έως καθόλου κίνηση και φυσικά χώμα, κυρίως δασικοί δρόμοι.
Αρχικά η θέση οδήγησης, τα mtb έχουν αλλάξει πάρα πολύ σε σχέση με αυτά που ήξερα, οι σύγχρονοι mtb σκελετοί έχουν πολύ επιθετική γεωμετρία, τοποθετούν τον αναβάτη αρκετά πάνω από το μπροστινό τροχό αλλά το βάρος βρίσκεται ως επί το πλείστον στο πίσω τροχό για όσο το δυνατό καλύτερη πρόσφυση στο πάτημα του αναβάτη. Συνηθισμένος από τη επιθετική στάση του σώματος δεν ήταν αρχικά πρόβλημα αυτό για εμένα, ο έλεγχος όμως έχοντας τεράστιο άνοιγμα στα χέρια ήταν πρόβλημα. Το σύνολο έχοντας 740mm τιμόνι και πολύ κοντά στο αναβάτη με 70mm λαιμό (medium frame) είναι απίστευτα νευρικό και απαιτεί τελείως διαφορετικό χειρισμό σε σχέση με ότι άλλη κατηγορία ποδηλάτου έχεις μάθει-συνηθίσει.
Στο χωμάτινο τερέν σε υψηλές ταχύτητες και έχοντας το χειρισμό που λέγαμε έρχονται απανωτά τα εγκεφαλικά, ο τρόμος μπορεί πολύ εύκολα να σε καταβάλει και να σε οδηγήσει σε λάθος επιλογές που τις περισσότερες φορές θα σε στείλουν αλλού από εκεί που κοιτάς και ίσως ήθελες να πας...
Γενικά το χώμα θέλει απίστευτη δουλειά, απαιτεί εξοικείωση με το χειρισμό, τα φρένα, απαιτεί πάντα σωστή κατανομή βάρους στο σώμα του αναβάτη ώστε να βοηθήσεις το σύνολο να περάσει δύσκολες καταστάσεις χωρίς να χτυπιέσαι σαν το χταπόδι, σε άλλη περίπτωση τρώς ταλαιπωρία που δεν περιγράφεται. Το άλλο πρόβλημα ήταν οι ανηφόρες, στις καλές ανηφόρες (15-20%) δεν μπορείς να κινηθείς γρήγορα, άπαξ και διαθέτεις watt και πας να τα περάσεις στο πίσω τροχό, έπεσες και έπεσες σαν τον μπούφο :biggrin:
Εγώ αρχικά πίστευα πως ο τρόπος να ανέβεις δεν διαφέρει και πολύ σε σχέση με τη κούρσα, δλδ μαζεύεις ταχύτητα και τη ώρα που ξεκινά ο Γολγοθάς, σηκώνεσαι και πατάς, λάθος... Έπεσες ήδη και κατρακυλας σαπίσω. Το σωστό είναι να είσαι στο κάθισμα εκμεταλλευόμενος το σωματικό βάρος ώστε να έχει πρόσφυση ο πίσω τροχός με μια κλίση του κορμού προς τα εμπρός. Με το τρόπο αυτό και με τη κλιμάκωση που διαθέτουν τα σύγχρονα mtb μπορείς να ανέβεις και στη κορυφή του Ολύμπου, ότι δήποτε άλλο δεν λειτουργεί και πέφτεις τόσο γρήγορα πριν σκεφτείς να ξεκουμπωσεις από τα πεντάλ.
Οι αναρτήσεις έχουν πάει σε άλλο επίπεδο, έχουν πληθώρα ρυθμίσεων, απαιτούν απαραιτήτως το σωστό sag για το βάρος του αναβάτη και τη ρύθμιση απόσβεσης. Η δε προφόρτιση είναι πλέον με αέρα και όχι ελατήριο, τελείως διαφορετική αίσθηση, πολύ πιο ενδοτική αίσθηση και πληροφορία σε σχέση με το ορθόδοξο ελατήριο. Στο βωμό του βάρους όμως πάει και αυτό... Ουσιαστικά φουσκώνεις μια σαμπρέλα μέσα στο ένα από τα δύο καλάμια, σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει όπως το ελατήριο.
Αν ασχοληθείς λίγο μπορείς να τη φέρεις στα μέτρα και τις απαιτήσεις, υπάρχουν βέβαια και πάγιες ρυθμίσεις από το κατασκευαστή σε πινακάκια πολύ κατανοητά, αυτές όμως ίσως απέχουν αρκετά από αναβάτη σε αναβάτη, άρα πρέπει να ασχοληθείς περαιτέρω.
Επόμενο θέμα είναι οι ταχύτητες, πιο συγκεκρενα το extreme chain line και ότι αφορά τα καινούρια 12 speed συστήματα με τεχνολογίες boost & super boost.
Εδώ το πράμα δεν είναι καθόλου καλά, ο ένας δίσκος μπροστά αναγκάζει τη αλυσίδα να έχει συνέχεια μεγάλη γωνία, μεγάλες γωνίες=μεγάλες φθορές, ασάφειες σε αλλαγές ταχυτήτων σε συνδυασμό με τα πολύ στενά περιθώρια από γρανάζι σε γρανάζι, στη παραμικρή πίεση του shifter έχεις ανεβάσει ταχύτητα πριν ακουστεί καλά καλά το χαρακτηριστικό κλίκ. Το άλλο μεγάλο θέμα έχοντας μεγάλες γωνίες στο chain line και μικρά περιθώρια από γρανάζι σε γρανάζι στη κασέτα είναι η εκτροπή της αλυσίδας σε άλλο γρανάζι στη περίπτωση αντίθεσης φοράς του δισκοβραχίονα, επανέρχεται η αλυσίδα όταν συνεχίσεις στη ταχύτητα που ήσουν, δεν παύει όμως να είναι ένα πρόβλημα, ειδικά άμα δεν το περιμένεις και χρειάζεται να βάλεις άμεσα δύναμη στα πεντάλ.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισα με τη μετάδοση ήταν η αδράνεια που έτρωγε η αλυσίδα από το απίστευτο βάρος της κασέτας, το βάρος της Deore κασέτας στη shimano αγγίζει το βάρος του μπροστά τροχού μιας κούρσας.
600 ολόκληρα γραμμάρια, όταν τη έβαλα στη ζυγαριά με ήρθε μια ζαλάδα....φαντάσου να είσαι στο μικρό γρανάζι (10 δόντια) με 100+ rpm cadence και να σταματήσεις απότομα το πετάλι, στη καλύτερη περίπτωση θα φτάσει η αλυσίδα στο πάτωμα και στη χειρότερη θα φύγει εκτός και θα φας το πλαίσιο, όπως συνέβη σε εμένα αρκετές φορές. Το πρόβλημα λύνεται με άλλη κασέτα πιο ελαφριά, να πας δλδ. στα 470gr μιάς XT κασέτας ή στα 370gr μιάς XTR.
150€ για τη XT και κοντά στα 400€ για μία XTR. Ένα τσουβάλι παράδες για κασέτες που διαρκούν λίγο, διαρκούν λίγο επειδή τα γρανάζια είναι πολύ λεπτά, επειδή η αλυσίδα έχει μεγάλες γωνίες και επειδή όλο το σύστημα είναι μέσα στα χώματα και τις λάσπες, η αλυσίδα επίσης διαρκεί λιγότερο, επειδή είναι στενή και λειτουργεί στις ίδιες συνθήκες.
Δεν τα γνώριζα αυτά, προς μεγάλη έκπληξη τα ανακαλύπτω σιγά σιγά, άμα τώρα βάλουμε στη συντήρηση, λάστιχα, φρένα-δίσκους-τακάκια, ζημιές από πιθανές πτώσεις (στο χώμα αυξάνονται οι πιθανότητες) ξεφεύγουμε πάρα πολύ σε κόστος. Και καλά να τα φτιάξεις μόνο σου, άμα όμως χρειάζεσαι και μηχανικό, κλάφτα Χαράλαμπε.
Άμα τώρα είσαι απαιτητικός και θες τα καλύτερα, κλάφτα διπλά Χαράλαμπε...
Αυτά προς το παρόν, έχουμε πολύ μέλλον ως φαίνεται :)
 

Μηνύματα
22.525
Reaction score
16.580
Εγώ μέχρι τώρα έχω κατευχαριστηθεί το MTB, συχνά περισσότερο κι από το road (ειδικά σε σχέση και με την ποιότητα των δρόμων). Το κύριο θέμα που εχω, είναι το βάρος και μέγεθος των ελαστικών, επειδή κάνω τα περισσότερα χιλιόμετρα πάλι σε άσφαλτο, αλλά και σε χώμα, τις περισσότερες φορές είναι αγροτικοί δρόμοι, κι όχι βάρβαρα trail! Οπότε σκέφτομαι στην αλλαγή ελαστικών να βάλω 40αρια, άντε 45άρια, στυλ gravel, για να ελαφρύνει το σύνολο των τροχών, και να αυξηθεί λίγο και η ταχύτητα.... Δεν έχω καταλήξει όμως σε ποια λάστιχα ακόμα, οι επιλογές πολλές, και το μπέρδεμα επίσης.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.010
Μηνύματα
2.958.841
Members
38.276
Νεότερο μέλος
mikepan
Top