Ποια τα χαρακτηριστικά του hi end ήχου?

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Για όσους δεν κατάλαβαν να το πω πιο απλά, πώς επιβάλλεται να ακούγεται ο hi end ήχος?

Και για να μπείτε στο πνεύμα τις ερώτησης παραθέτω την δική μου άποψη..

Α. Πιστότητα. Πιστότητα προϋποθέτει ότι και η τελευταία λεπτομέρεια που ο ηχολήπτης άκουσε θα είναι παρούσα και στην αναπαραγωγή από ένα τέτοιο σύστημα.

Β. Η χροιά του ήχου να μοιάζει αληθινή..

Γ. Σκηνική παρουσία. Αν μη τι άλλο όταν είσαι καρφωμένος στο sweet spot τα ηχεία να εξαφανίζονται δημιουργώντας μια τρισδιάστατη ψευδαίσθηση.

Δ. Αυτό που ακούς να σε καθηλώνει ευχάριστα.
 


Μηνύματα
925
Reaction score
0
Απάντηση: Ποια τα χαρακτηριστικά του hi end ήχου?

Έχω ξαναπεί ότι κατά την γνώμη μου, Hi-End=Hi Άποψη.
Το κάθε μηχάνημα έχει τον χαρακτήρα του. Όταν μάλιστα έχουμε ηχεία, καλώδια, πηγές και ενισχυτές, τότε μιλάμε για ηχητικό αχταρμά.
Μην το κάνουμε σαν κάτι reviewers που έλεγαν: Ο απόλυτος ενισχυτής, δεν έχει άποψη και όταν πχ έβγαινε άλλο μοντέλο απ την ίδια εταιρεία, ο καινούριος ενισχυτής ήταν καλύτερος.
Ακόμα και σε μόνιτορ ηχεία υπάρχουν διαφορές.
Οπότε για μένα Hi-End είναι η άποψη του εκάστοτε κατασκευαστή που ταιριάζει στο γούστο μου.
Θα επανέλθω, ο Αύγουστος τώρα μόλις μπήκε
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Αντώνη,πολύ καλό το θέμα,όμως φοβάμαι οτι εαν κάποιος δεν έχει ακούσει σύστημα το οποίο να είναι σαν να μην υπάρχει στον χώρο,δεν θα μπορέσει να μας κάνει σωστή περιγραφή.
Ας το προσπαθήσουμε πάντως.
Απο Σεπτέμβρη καλώς εχόντων των πραγμάτων,υπάρχει ένα τέτοιο σύστημα όπου η ακουστική επειρία είναι μοναδική.
Οχι,όχι, δεν είναι το δικό μου,δυστυχώς,ακόμη...:mad_2: :happy_9:
 




Μηνύματα
559
Reaction score
1
Τα λέω καλά? :confused:
Κατά την δική μου άποψη, τα λες πολύ καλά.

Φυσικά, είναι και μερικά άλλα ηχητικά χαρακτηριστικά που θα μπορούσες να αναφέρεις ως συμπληρωματικά της "σκηνικής παρουσίας", τα οποία συνήθως γίνονται αντιληπτά σε πολύ καλά συστήματα, που δυστυχώς κινούνται σε αρκετά υψηλά επίπεδα τιμής. Τέτοια ηχητικά χαρακτηριστικά είναι π.χ. η δυνατότητα του συστήματος να τοποθετεί τα όργανα, προσομοιάζοντας τις θέσεις που κατέχουν στο βάθος και στο πλάτος της νοητής αίθουσας, όπως και μερικά άλλα ηχητικά χαρακτηριστικά που κυρίως σχετίζονται με αυτό που λέμε "soundstage".

Όσον αφορά το 1) και το 2), δηλαδή την πιστή μεταφορά των όσων αποθήκευσε ο ηχολήπτης και την αληθοφάνεια στις χροιές, σε γενικές γραμμές συμφωνώ, αλλά εδώ το πράγμα απαιτεί πολύ ψάξιμο (για το 1), πολλές γνώσεις (για το 2) και συνδυασμό των δύο.

Για να γίνω λίγο πιο σαφής σχετικά με το θέμα των γνώσεων, θα πω ότι όταν κάποιος πρόκειται να κρίνει ένα σύστημα για το αν αναπαράγει σωστά π.χ. το πιάνο, κατ' αρχήν θα πρέπει να ξέρει πως ηχεί ένα πιάνο και φυσικά να έχει κάνει και καμία βολτίτσα από έναν χώρο ηχογράφησης, για να ακούσει πως ακούγεται εκεί το πιάνο, κατά δεύτερον θα πρέπει να έχει εμπειρία για το πως ηχούν τα διάφορα πιάνα της αγοράς (άλλο ήχο τα Bosendorfer, άλλο τα Steinway, άλλο τα Yamaha και άλλο τα Young Chang) και τρίτον να έχει μια άποψη για το πως αυτό το πιάνο ηχογραφήθηκε (αντίληψη του κάθε ηχολήπτη, απόσταση μικροφώνων κλπ. κλπ.).
Και πάλι... δεν είναι μόνο αυτά. Εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι και ο χώρος που ηχογραφείται το πιάνο και το κάθε πιάνο, ο χώρος που θα αναπαραχθεί η ηχογραφημένη πληροφορία, τα μέσα που χρησιμοποιούνται κατά την ηχογράφηση και πολλοί άλλοι παράγοντες που δυστυχώς ή ευτυχώς κάνουν αυτό το hobby εξαιρετικά ενδιαφέρον και πολυδιάστατο.

Τώρα, σχετικά με τον παράγοντα "πιστότητα" και γενικά πιστή αναπαραγωγή της ηχογραφημένης πληροφορίας, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι από τότε που άρχισα να ασχολούμαι με την ηχοληψία (και φυσικά δεν αναφέρομαι σε δουλειές τύπου Βασ Βασ και Famestoryτών), ανέτρεψα πολλούς μύθους, ανακάλυψα πολλές πραγματικότητες και γενικώς απέκτησα έναν πολύ καλύτερο προσανατολισμό γύρω από το πως πρέπει να ηχογραφείται και κατ' επέκταση να αναπαράγεται η μουσική. Αν μπορείτε να ξεκλέψετε κάποιο χρόνο... αξίζει.

Γενικώς, το high end υπάρχει και όσο πιο πολλές εμπειρίες έχεις, είτε ως μουσικός, είτε ως ηχολήπτης, είτε ως ακροατής ζωντανών παραστάσεων, είτε και τα τρία μαζί, τόσο πιο αποτελεσματικός θα είσαι με τις επιλογές μηχανών και ηχείων που θα κάνεις για το σύστημα σου και τον χώρο σου.
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Και εγω συμφωνω με τον Αντωνη σε γενικες γραμμες.
Αποψη μου ειναι αυτο που προσπαθουμε να αναπαραγουμε δεν ειναι το live οπως πολλες φορες λεγεται αλλα το δισκακι.
Επισης προσπαθουμε να μεταφερθουμε νοειτα στο μερος που εγινε η ηχογραφηση και οχι να φερουμε την ηχογραφηση σπιτι μας.Ας που με αν η ηχογραφηση εγινε σε ενα καθεδρικο ναο με 50 μετρα υψος ταβανι δεν προκειται ποτε να ακουστει στο δωματιο μας λες και παιζει εκει, αφου θα ακουγεται αφυσικο λογω διαφορες reverberation time κλπ.

Επισης η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ειναι για μενα πολυ σημαντικη γιατι μονο τοτε αναπαραγεται πιστα ο ηχος του χωρου.
Η ολογραφικοτητα των οργανων επισης.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Αναφορικά με το σωστό soundstage, πόσο εύκολο η δύσκολο είναι η σωστή ανάπλαση του στον χώρο? Για να γίνω πιο κατανοητός επειδή Νικόλα ασχολείσαι και με την ηχοληψία, δύο μόνιτορ ηχεία παρουσιάζουν εικόνα με τα ίδια χαρακτηριστικά? Δηλαδή αν το ένα μόνιτορ ηχείο παρουσιάζει τον καλλιτέχνη να ακούγεται στο βάθος πίσω από τα ηχεία το Β μόνιτορ θα τον παρουσίαση με παραπλήσιο τρόπο η υπάρχει περίπτωση το Β ηχείο να βγάζει εντελώς το αντίθετο αποτέλεσμα? Δηλαδή στην ίδια ηχογράφηση αυτό να ακούγεται προβολικά? Δηλαδή να δίνει την εντύπωση ότι η φωνές είναι πιο μπροστά από τα ηχεία?

Και τέλος, πόσο λεπτή ισορροπία είναι αυτό το soundstage και ποιοι είναι οι παράγοντες που την επηρεάζουν? Ένα cd player μπορεί να αλλάξει αυτήν την εικόνα? Ένας ενισχυτής? Τα ηχεία? Ο χώρος?

Υπάρχει κάποια συνταγή για να φτιάξουμε το σωστό soundstage αν υπάρχει τέτοιο?
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
In my opinion το ποσο καθορισμενο και σωστο ειναι το stage εξαρταται απο¨

1ον Φυσικα αν μπορει το ηχειο
2ον Απο το χωρο
3ον Απο το ακριβες στησιμο των ηχειων στο χωρο

και μετα ερχονται οι επιδρασεις των ενισχυτων, cd player - λιγο μικροτερο, λιγο μεγαλυτερο etc.

just my 2 cents
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164

Τι έχω καταλάβει, ως άσχετος, για τον hi-end ήχο. Ή πιο σωστά τι μου έχετε δώσει εσείς να καταλάβω :happy_8: :
Ο hi-end ήχος που ο καθένας έχει στο μυαλό του είναι κάτι το εντελώς προσωπικό, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου. Οι Hi-endάδες, ως άλλοι Σίσυφοι, σπρώχνουν καλώδια, ενισχυτές, πηγάδια, κεφαλές, βάσεις, βελόνες, rack, conditioners, μπασοπαγίδες, προενισχυτές, transport, DAC, ηχεία και ένα άλλο σωρό συμπράγκαλα στην κορυφή.
Μόλις νομίζουν ότι πλησιάζουν, μπρεδεύονται σε κανένα καλώδιο, πέφτουν στο πηγάδι, τους έρχεται η κεφαλή στο κεφάλι, κάθονται πάνω στη βελόνα κοκ και ξανακατρακυλάνε στη βάση. Ενίοτε, κάποιος άλλος τους μπλέκει όλα αυτά στα πόδια, για να τους ρίξει κάτω.
Στο σπορ παίρνουν μέρος και άλλοι: οι φραγκάτοι που φορτωμένοι όλα αυτά, περπατάνε πάνω σε διάδρομο γυμναστικής. Αυτοί επειδή δεν πέφτουν, νομίζουν ότι έχουν φτάσει στην κορυφή. Στην πραγματικότητα δεν πέφτουν επειδή δεν πάνε πουθενά.
Όλα αυτά τα παρακολουθούμε οι υπόλοιποι, καθισμένοι κάτω και ακούγοντας μουσική στα iPod. Δεν καταλαβαίνουμε τι κάνουν, αλλά αν κρίνουμε από αυτό που βλέπουμε, κάτι πολύ σοβαρό πρέπει να είναι, γιατί παθιάζονται, φωνάζουν, τσακώνονται. Σίγουρα το διασκεδάζουν. Και αυτό προσωπικά με κάνει να τους ζηλεύω. Και εμείς το διασκεδάζουμε με τα Mp3.
Πάντως, για να επιστρέψω στο αρχικό ερώτημα, το τι είναι ο hi-end ήχος θα μας το πει ο πρώτος που θα φτάσει στην κορυφή.
Ο Σίσυφος πάντως ακόμα σπρώχνει! :happy_8:
(με κάθε καλή και ανάλαφρη διάθεση.
Ο "Απ' έξω απ' τον χορό" που ξέρει πολλά τραγούδια-από iPod :happy_4: )
 

Μηνύματα
772
Reaction score
1
Τα λέω καλά? :confused:
Φίλε Αντώνη,

Έχοντας "προυπηρεσία" και ένσημα αρκετών χρόνων μέσα στα Ωδεία (και όχι μόνο) η ταπεινότης μου θεωρεί οτι υπάρχει μία, μοναδική και παγκόσμια αλήθεια...

Hi-end δεν είναι δυνατόν να υφίσταται με την έννοια που το επίθεμα "end" αποδίδει, εφόσον ο ορισμός του (αν τελικά δεχτούμε ότι υπάρχει κάποιος αντικειμένικός και τεκμηριωμένος ορισμός, δηλαδή κοινά αποδεκτός από όλους και όχι γενικά χαρακτηριστικά) περιλαμβάνει έστω και ΜΙΑ υποκειμενική παράμετρο...

Και επειδή οι υποκειμενικές παράμετροι είναι σίγουρα περισσότερες από ΜΙΑ, προφανώς αντιλαμβάνεσαι το άτοπο!

IMHO, o όρος Hi-End ήταν ένα από τα ποιό έξυπνα κόλπα marketing των μεγάλων πολυεθνικών για να κάνουν ποιό έντονο και διακριτό αυτό που στα πρώτα courses του marketing μαθαίνουν όλοι οι πρωτοτετείς φοιτητές....
το product differentiation / classification.

Το μόνο "hi-end" που ενδεχομένως υπάρχει είναι ένα: ο απόλυτα φυσικός ήχος!!!
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Φίλε IMHO, o όρος Hi-End ήταν ένα από τα ποιό έξυπνα κόλπα marketing των μεγάλων πολυεθνικών για να κάνουν ποιό έντονο και διακριτό αυτό που στα πρώτα courses του marketing μαθαίνουν όλοι οι πρωτοτετείς φοιτητές....
το product differentiation / classification.

:cool_4:
 





Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Φίλε Αντώνη,

Έχοντας "προυπηρεσία" και ένσημα αρκετών χρόνων μέσα στα Ωδεία (και όχι μόνο) η ταπεινότης μου θεωρεί οτι υπάρχει μία, μοναδική και παγκόσμια αλήθεια...

Hi-end δεν είναι δυνατόν να υφίσταται με την έννοια που το επίθεμα "end" αποδίδει, εφόσον ο ορισμός του (αν τελικά δεχτούμε ότι υπάρχει κάποιος αντικειμένικός και τεκμηριωμένος ορισμός, δηλαδή κοινά αποδεκτός από όλους και όχι γενικά χαρακτηριστικά) περιλαμβάνει έστω και ΜΙΑ υποκειμενική παράμετρο...

Και επειδή οι υποκειμενικές παράμετροι είναι σίγουρα περισσότερες από ΜΙΑ, προφανώς αντιλαμβάνεσαι το άτοπο!

IMHO, o όρος Hi-End ήταν ένα από τα ποιό έξυπνα κόλπα marketing των μεγάλων πολυεθνικών για να κάνουν ποιό έντονο και διακριτό αυτό που στα πρώτα courses του marketing μαθαίνουν όλοι οι πρωτοτετείς φοιτητές....
το product differentiation / classification.

Το μόνο "hi-end" που ενδεχομένως υπάρχει είναι ένα: ο απόλυτα φυσικός ήχος!!!
Εσεις κολλησατε στο τιτλο δηλαδη?
Ωραια...Ας το θεσουμε αλλιως.

Ποια ειναι τα χαρακτηριστικα του απολυτου ηχου?
(Απολυτο βλεπε hi-end)
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Ο όρος Hi End, ακόμη και εδω ,σε αυτό το θέμα παρεξηγείτε.
Βρε ,ξεκολλήστε απο τις ετικέτες και τους τίτλους.:cool_3:

Πείτε απλά,ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του σωστά αναπαραγομένου ήχου.

Θα τον περιέγραφα με μια κουβέντα..."ολόγραμμα"...:happy_2:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.133
Μηνύματα
3.002.516
Members
38.412
Νεότερο μέλος
FotisLam
Top