Πως βάζω sub στο δικαναλο σύστημα;

D

Deleted member 50795

Guest
Πες μου πως φαντάζεσαι την ενσωμάτωση σαμπ, σε δικαναλο , να σου απαντήσω.
(δε κάνω πλάκα..πες μου)
 

Μηνύματα
13.633
Reaction score
11.198
Χμμμ... Να το δούμε λίγο αυτό;

Σε σύστημα με B&W 802 (θυμίζω ότι κάθε ηχείο έχει 2 woofers των 8"), τα οποία οδηγούνται με 2000W το κάθε ένα, σε χώρο σχεδιασμένο και μελετημένο από μηχανικό ακουστικής, παρατηρήθηκε μία "χαράδρα" στα 40Hz. Για κάνε μια μαντεψιά, ως προς το πώς διορθώθηκε το πρόβλημα.
Χμ, άλλαξες καλώδιο στην τοστιέρα;
 


Μηνύματα
7.471
Reaction score
12.240
Έχει πλάκα να βλέπω να γράφονται απόψεις που υποστήριζα πριν 3-4 χρόνια, τελικά!!!
 

D

Deleted member 50795

Guest
προφανως δεν αντιλαμβάνονται τα αυτιά σου , τις ηχητικές «ανακολουθίες« που επιφέρει μια «επιπόλαια» ενσωμάτωση σαμπ , σε ένα σύστημα..:geek:
 

Μηνύματα
7.471
Reaction score
12.240
@blue767 Δεν υπάρχει λόγος να παίζει ένας δορυφόρος πρόγραμμα που αναπαράγει καλύτερα ένα sub. Πέραν της παραμόρφωσης του ίδιου του ηχείου, αυξάνεται και η παραμόρφωση απο πλευράς ενισχυτικών. Είναι ένα απο τα μαγικά των ενεργών ηχείων, ότι έχουν ξεχωριστούς ενισχυτές ανά μονάδα, άρα ό,τι ζόρι κι αν τραβάει ο ενισχυτής των γούφερ, δεν θα επηρεάσει την απόδοση αυτού των tweeters. Αφήνουμε λοιπόν τα subs να κάνουν τη δουλειά για την οποία προορίζονται και κάνουν καλά και κόβουμε αντίστοιχα τις συχνότητες απο τους δορυφόρους, αφού το ξέρουμε ότι "δεν τα λένε" σε αυτή τη περιοχή και δεν υπάρχει λόγος ο ενισχυτής να ενισχύει αυτές τις συχνότητες. Τέλος, αφού βάλουμε τα subs στις θέσεις που πιστεύουμε ότι είναι οι κατάλληλες, λέμε στο bass management μαραφέτι να φρενάρει λίγο τους δορυφόρους για να είναι χρονικά ευθυγραμμισμένοι με τα subs και έτσι, να μην αλληλοακυρώνονται. Υπάρχουν και σχετικά βίντεο στο Youtube που δείχνουν ακριβώς αυτή τη διαδικασία με μετρήσεις πριν ( τεράστιες κοιλιές ) και μετά ( φλατ ή τονισμένη στα μπάσα απόκριση ).

προφανως δεν αντιλαμβάνονται τα αυτιά σου , τις ηχητικές «ανακολουθίες« που επιφέρει μια επιπόλαια ενσωμάτωση σαμπ , σε ένα σύστημα..:geek:
Αχ, να και το σνομπάρισμα των ακουστικών δυνατοτήτων του συνομιλητή. Αστροναύτη, βγες έξω απο τον μπλε767!!!

Πόσο επιπόλαια; Μιλάμε για μετρήσεις που δείχνουν τα προβλήματα και επιβεβαιώνουν / καταδεικνύουν την όποια βελτίωση στο συγχρονισμό subs και δορυφόρων.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Αστροναύτη, τα ίδια λέω…:confused:

εκει που τελειώνει το ένα βάζεις το άλλο..( χοντρά τα λέω):geek:

δεν έχω σκοπό να σνομπαρω κανένα ..αλλά όλα αυτα που λεμε ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ..
(sorry αν παρεξηγήθηκες..)
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
13.633
Reaction score
11.198
Πες μου πως φαντάζεσαι την ενσωμάτωση σαμπ, σε δικαναλο , να σου απαντήσω.
(δε κάνω πλάκα..πες μου)
Γιατί, κι εγώ που σου απάντησα πόσα subs θα έβαζα ζητώντας δεδομένα, μου τα έδωσες;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.764
Reaction score
21.601
Χμμμ... Να το δούμε λίγο αυτό;

Σε σύστημα με B&W 802 (θυμίζω ότι κάθε ηχείο έχει 2 woofers των 8"), τα οποία οδηγούνται με 2000W το κάθε ένα, σε χώρο σχεδιασμένο και μελετημένο από μηχανικό ακουστικής, παρατηρήθηκε μία "χαράδρα" στα 40Hz. Για κάνε μια μαντεψιά, ως προς το πώς διορθώθηκε το πρόβλημα.
Άλλαξες καλώδια ρεύματος;
Χμ, άλλαξες καλώδιο στην τοστιέρα;
Είστε άσχετοι κι οι δύο! Άλλαξα καλώδια ηχείων!

(έβαλα Belden)
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.778
Reaction score
16.507
Εγω παλι εχω την απορια, που το εχετε δει γραμμενο αυτο οτι τα sub πρεπει να ειναι ιδιας μαρκας? Με ποιο σκεπτικο περαν της ομοιομορφιας σε χρωματα και φινιρισμα? Αντε να βαλω και το γεγονος οτι συχνα ο κατασκευαστης εχει προβλεψει να ειναι πιο ευκολο το σεταρισμα μεταξυ ομοσταυλων, με ενα κουμπι, αντι να πρεπει να ρυμιζεις με το χερι και με μετρησεις. Περα απο αυτα τι? Γιατι?
Αυτό, ναι.... δεν αρκεί για να διαλέξεις ομόσταυλα;;
Είναι λίγο πιο "plug & play".
Αν πάλι δε θες και ξέρεις τι κάνεις, διαλέγεις όποιο σου κάνει.

Στο δεύτερο σύστημα έχω παθητικά Q-Acoustics και KRK sub.... Αυτό υπήρχε, αυτό σετάρισα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.930
Εγω παλι εχω την απορια, που το εχετε δει γραμμενο αυτο οτι τα sub πρεπει να ειναι ιδιας μαρκας? Με ποιο σκεπτικο περαν της ομοιομορφιας σε χρωματα και φινιρισμα? Αντε να βαλω και το γεγονος οτι συχνα ο κατασκευαστης εχει προβλεψει να ειναι πιο ευκολο το σεταρισμα μεταξυ ομοσταυλων, με ενα κουμπι, αντι να πρεπει να ρυμιζεις με το χερι και με μετρησεις. Περα απο αυτα τι? Γιατι?
Το βλεπω να ξεπηδα καθε τοσο σε συζητησεις περι sub. Υπαρχει καποιο pdf? καποια μελετη? καποια συσταση απο καποιον ειδημονα του ειδους που δεν εχει ιδια συμφεροντα για να πει κατι τετοιο?
Κοίτα, το 99,5% των μουσικόφιλων με ανησυχίες Χάι φαϊ περί απόδοσης του μπάσου, δεν μπορεί ούτε να αξιολογήσει σωστά ένα γράφημα απόκρισης, ούτε να τσεκαρει σωστά τις φάσεις, ούτε να φέρει χρονικά τα σαμπ με τους δορυφόρους.

Σε ομοσταυλα σαμπ, έχουν προβλεφθεί τα περισσότερα, ας πούμε άμα πάρεις δορυφόρους τζενελεκ και σαμπ τζενελεκ, ή δορυφόρους Νιούμαν και σαμπ Νιούμαν, τότε όσο άσχετος και να είσαι, ακολουθείς τις απλές οδηγίες του μανιουαλ, και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο μετρητικό εξοπλισμό, έχεις φέρει τα περισσότερα σωστά, διότι από πίσω κρύβονται μηχανικοί ήχου που έχουν φροντίσει το τάδε σαμπ να "ενσωματώνεται" άμεσα με τους τάδε δορυφόρους, για τους οποίους κάποια σαμπ έχουν έτοιμα πρισετς, και τα κρος και ρυθμιστικά στην πλάτη του σαμπ αρκούν, δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Είναι δοκιμασμένη συνταγή, με έτοιμα μετρητικά δεδομένα του συνδυασμού, πχ στη Νιούμαν μπορείς να δεις τι διάγραμμα απόκρισης και max spl έχει ο κάθε δορυφόρος με το κάθε σαμπ, οι μετρήσεις των συνδυασμών είναι έτοιμες, μέχρι και σχεδιάγραμμα ολικής αρμονικής παραμόρφωσης του συνδυασμού θα βρεις, όλα έτοιμα, ξέρεις επακριβώς τι αποτέλεσμα θα έχεις.

Φυσικά άμα ξέρεις τι κάνεις και πως να ενσωματώσεις σαμπ, κι άμα έχεις κατάλληλο εξοπλισμό, δεν υπάρχει λόγος να παίρνεις ομοσταυλα.

Προσωπικά, με τις λίγες γνώσεις που έχω, προτιμώ σίγουρα να παίρνω ομοσταυλα, να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Βεβαίως με τον τρινοβ, έχω πάρει λίγο "αέρα" στο θέμα. Ακόμα και μ'αυτον όμως, άμα έπαιρνα φουλ σεταπ geithein, θα έβαζα μόνον ομοσταυλα σαμπ, και ομοίως στα genelec the ones. Τα δικά τους. Πακέτο.
Το οικονομικό είναι το μόνο θέμα.



ΥΓ.
Όσον αφορά την απόσταση του δορυφόρου ή του σαμπ από τον πίσω τοίχο, οι "σοβαρές" φίρμες έχουν έτοιμα σετ ρυθμίσεων που βάζεις, ώστε το αποτέλεσμα να είναι άμεσα σωστό, ισορροπημένο. Τα έχουν μετρήσει όλα.

Να φανταστείς ότι στα Νιούμαν τα δορυφοράκια που έχω, έχει έτοιμα σετ ρυθμίσεων να βάλεις στην πλάτη του ηχείου, τόσο αναλόγως της απόστασης του πίσω τοίχου, όσο και αναλόγως της κατασκευής αυτού, δηλαδή αν είναι μπετό ή απλό τούβλο.

Όλα έχουν μετρηθεί, όλα έχουν προβλεφθεί, οι μηχανικοί εκεί δε κωλοβαράνε..😎
 
Last edited:


Μηνύματα
1.636
Reaction score
1.954
Κοίτα, το 99,5% των μουσικόφιλων με ανησυχίες Χάι φαϊ περί απόδοσης του μπάσου, δεν μπορεί ούτε να αξιολογήσει σωστά ένα γράφημα απόκρισης, ούτε να τσεκαρει σωστά τις φάσεις, ούτε να φέρει χρονικά τα σαμπ με τους δορυφόρους.

Σε ομοσταυλα σαμπ, έχουν προβλεφθεί τα περισσότερα, ας πούμε άμα πάρεις δορυφόρους τζενελεκ και σαμπ τζενελεκ, ή δορυφόρους Νιούμαν και σαμπ Νιούμαν, τότε όσο άσχετος και να είσαι, ακολουθείς τις απλές οδηγίες του μανιουαλ, και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο μετρητικό εξοπλισμό, έχεις φέρει τα περισσότερα σωστά, διότι από πίσω κρύβονται μηχανικοί ήχου που έχουν φροντίσει το τάδε σαμπ να "ενσωματώνεται" άμεσα με τους τάδε δορυφόρους, για τους οποίους κάποια σαμπ έχουν έτοιμα πρισετς, και τα κρος και ρυθμιστικά στην πλάτη του σαμπ αρκούν, δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Είναι δοκιμασμένη συνταγή, με έτοιμα μετρητικά δεδομένα του συνδυασμού, πχ στη Νιούμαν μπορείς να δεις τι διάγραμμα απόκρισης και max spl έχει ο κάθε δορυφόρος με το κάθε σαμπ, οι μετρήσεις των συνδυασμών είναι έτοιμες, μέχρι και σχεδιάγραμμα ολικής αρμονικής παραμόρφωσης του συνδυασμού θα βρεις, όλα έτοιμα, ξέρεις επακριβώς τι αποτέλεσμα θα έχεις.

Φυσικά άμα ξέρεις τι κάνεις και πως να ενσωματώσεις σαμπ, κι άμα έχεις κατάλληλο εξοπλισμό, δεν υπάρχει λόγος να παίρνεις ομοσταυλα.

Προσωπικά, με τις λίγες γνώσεις που έχω, προτιμώ σίγουρα να παίρνω ομοσταυλα, να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Βεβαίως με τον τρινοβ, έχω πάρει λίγο "αέρα" στο θέμα. Ακόμα και μ'αυτον όμως, άμα έπαιρνα φουλ σεταπ geithein, θα έβαζα μόνον ομοσταυλα σαμπ, και ομοίως στα genelec the ones. Τα δικά τους. Πακέτο.
Το οικονομικό είναι το μόνο θέμα.



ΥΓ.
Όσον αφορά την απόσταση του δορυφόρου ή του σαμπ από τον πίσω τοίχο, οι "σοβαρές" φίρμες έχουν έτοιμα σετ ρυθμίσεων που βάζεις, ώστε το αποτέλεσμα να είναι άμεσα σωστό, ισορροπημένο. Τα έχουν μετρήσει όλα.

Να φανταστείς ότι στα Νιούμαν τα δορυφοράκια που έχω, έχει έτοιμα σετ ρυθμίσεων να βάλεις στην πλάτη του ηχείου, τόσο αναλόγως της απόστασης του πίσω τοίχου, όσο και αναλόγως της κατασκευής αυτού, δηλαδή αν είναι μπετό ή απλό τούβλο.

Όλα έχουν μετρηθεί, όλα έχουν προβλεφθεί, οι μηχανικοί εκεί δε κωλοβαράνε..😎
Λογικοτατη η εξήγηση σου όσον αφορά τα Genelec η τα Neumann και πιθανότατα και αλλά αυτής της κατηγορίας, πχ ATC, ακριβη σειρά Adam, κτλ. Αλλά δεν νομίζω ότι μπορούμε να το γενικεύσουμε και πολύ πηγαίνοντας πιο χαμηλά σε κατηγορία η εκτός επαγγελματικών στούντιο μόνιτορ/sub. Δεν πιστεύω ότι έχουν κάνει τέτοια δουλειά στα Presonus, στα wharfedale, στα Dali, στα SVS, στα Monoprice, η ακόμα και στα Sonus Faber.
Εμένα πάντως η άποψη μου ήταν (και παραμένει) ότι για ενσωμάτωση subwoofer σε σοβαρό σύστημα είναι απαραίτητο να γίνει η εγκατάσταση και η ρύθμιση από επαγγελματία που ξέρει και έχει και τα μέσα για να κάνει την ενσωμάτωση όπως πρεπει.
Εναλλακτικά, τοποθέτηση από τον ίδιο μόνο αν έχει μάθει απ' έξω και ανακατωτα όλα τα σχετικα pdf απο Toole, Harman, Geddes, κτλ και έχει (και να ξέρει να τα δουλεύει) τουλάχιστον τα βασικά εργαλεία (μετρητικο μικρόφωνο και REW) + ένα καλό αυτόματο σύστημα διόρθωσης τύπου Dirac η έστω ένα καλο παραμετρικό εκουαλαιζερ.
Αυτό, ναι.... δεν αρκεί για να διαλέξεις ομόσταυλα;;
Είναι λίγο πιο "plug & play".
Αν πάλι δε θες και ξέρεις τι κάνεις, διαλέγεις όποιο σου κάνει.

Στο δεύτερο σύστημα έχω παθητικά Q-Acoustics και KRK sub.... Αυτό υπήρχε, αυτό σετάρισα.
Βασικά ότι απάντησα και στον Costas ear, οκ, δεκτό το plug and play, απλοποιεί κάπως τη διαδικασία, αλλά η γνώμη.μου είναι ότι αν σου χρειάζεται αυτή η απλοποίηση είναι καλύτερα να φωνάξεις έναν επαγγελματία να στο σεταρει.
Ουσιαστικά αυτή η ευκολία με τα ομοσταυλα έχει κατά τη γνώμη μου νόημα μόνο στην πολύ χαμηλή κατηγορία τιμής που ο αγοραστής ενός subwoofer των 300 ευρώ δύσκολα θα πληρώσει έναν επαγγελματία να του τα τοποθετήσει και θα κάνει σίγουρα πατάτα, ενώ και τα ομοσταυλα αυτής της κατηγορίας δεν πιστεύω ότι θα του προσφέρουν κανενός είδους plug n play και πάλι θα είναι στο έλεος του Θεού. Ο πελάτης των Genelec και των Neumann, να δώσει κάτι ακόμα να έρθουν να του τα σεταρουν μα λεφτα έχει.
 
Last edited:


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.173
Reaction score
21.807
Αυτό, ναι.... δεν αρκεί για να διαλέξεις ομόσταυλα;;
Είναι λίγο πιο "plug & play".
Αν πάλι δε θες και ξέρεις τι κάνεις, διαλέγεις όποιο σου κάνει.

Στο δεύτερο σύστημα έχω παθητικά Q-Acoustics και KRK sub.... Αυτό υπήρχε, αυτό σετάρισα.
Ααααα.. τους έβαλες sub τελεικά ε?
Και έλεγες πως θα το παίζεις ''αγνά-μαγικά'' αυτό το σύστημα..
Προδοσία.. :lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.930
Λογικοτατη η εξήγηση σου όσον αφορά τα Genelec η τα Neumann και πιθανότατα και αλλά αυτής της κατηγορίας, πχ ATC, ακριβη σειρά Adam, κτλ. Αλλά δεν νομίζω ότι μπορούμε να το γενικεύσουμε και πολύ πηγαίνοντας πιο χαμηλά σε κατηγορία η εκτός επαγγελματικών στούντιο μόνιτορ/sub.
Γενικά συμφωνώ, η πιο σίγουρη λύση, είναι σε σοβαρά στούντιο μόνιτορ/σαμπ, με δημοσιευμένα μετρητικά δεδομένα.

Ωστόσο υπάρχουν ένα σωρό εξαιρέσεις, ακόμα και σε οικιακές σειρές της νταϊναόντιο, με έτοιμα σετ ρυθμίσεων, μέχρι και στην μπάλα της μπιενταμπλεγιου, εκείνο το στρογγυλό σαμπ, που είχε ενσωματωμένες έτοιμες ρυθμίσεις για κάθε δορυφορίδι της φιρμας, από το πιο μικρό έως το πιο μεγάλο.

Άρα, ψάχνουμε πριν πάρουμε. Ψάχνουμε να δούμε ποιος έχει δώσει σημασία σε αυτά τα πράγματα, ποιος κατασκευαστής έχει φροντίσει για να δώσει κρος στο ηχείο, και πακέτο με το σαμπ να έχει τις ρυθμίσεις που χρειάζεται, ποιος δίνει μετρητικά δεδομένα και όσο πιο αναλυτικά τόσο περισσότερη εμπιστοσύνη μπορείς να του έχεις.

Μη ξεχνάμε και τους καταξιωμένους κατασκευαστές σαμπ, που έχουν έτοιμα πρισετς για γνωστούς εμπορικούς δορυφόρους.
Είναι κι αυτή μια καλή επιλογή για πολλούς χρήστες, που δεν είναι γκουρού στο θέμα.

Πάντως με την έλευση του νέου και πολλά υποσχόμενου περί ενσωμάτωσης πολλαπλών σαμπ dirac, όλα αυτά θα πάνε πακέτο στον κάλαθο των αχρήστων, διότι θα δώσει ένα εύχρηστο και αυτοματοποιημένο σύστημα ορθής ενσωμάτωσης για κάθε ανίδεο χρήστη.

Το όμοιο ισχύει φυσικά και για το κορυφαίο (αλλά ακριβό) σύστημα ισοστάθμισης της τρινοβ.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.390
Reaction score
715
Και οι φθηνές που σέβονται τον εαυτό τους αλλά κυρίως όταν το πελατολόγιό τους είναι οι επαγγελματίες ερασιτεχνισμοί δεν χωράνε........ Η KALI λοιπόν στα ΙΝ-8 που έχουν DSP έχει ακριβώς από πίσω ρυθμίσεις ανάλογα με την θέση κλπ και τα ρυθμίζεις ανάλογα, επίσης και το ομόσταυλο sub sw-12 έχει ρυθμίσεις να συνδυάζεται με όλους τους δορυφόρους της εταιρείας.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Εν κατακλείδι…
προτιμώ μεγάλο σωστά σχεδιασμένο ηχείο χωρίς σαμπ, παρά μεγάλο ανισόρροπο με σαμπ. (μην αρχίσετε τώρα να ρωτάτε ποια :rolleyes:..)

σε σωστό χώρο πάντα , σταθερή παράμετρος ως προϋπόθεση..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
Εγω παλι εχω την απορια, που το εχετε δει γραμμενο αυτο οτι τα sub πρεπει να ειναι ιδιας μαρκας? Με ποιο σκεπτικο περαν της ομοιομορφιας σε χρωματα και φινιρισμα? Αντε να βαλω και το γεγονος οτι συχνα ο κατασκευαστης εχει προβλεψει να ειναι πιο ευκολο το σεταρισμα μεταξυ ομοσταυλων, με ενα κουμπι, αντι να πρεπει να ρυμιζεις με το χερι και με μετρησεις. Περα απο αυτα τι? Γιατι?
Το βλεπω να ξεπηδα καθε τοσο σε συζητησεις περι sub. Υπαρχει καποιο pdf? καποια μελετη? καποια συσταση απο καποιον ειδημονα του ειδους που δεν εχει ιδια συμφεροντα για να πει κατι τετοιο?
Υποτίθεται πως όταν πρόκειται για sub ομόσταυλο με τα main ηχεία τότε ο κατασκευαστής θα πρέπει να έχει μεριμνήσει για το ομαλότερο δυνατόν τάιριασμα ως προς την ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά στις επιμέρους μονάδες...
Πες μου πως φαντάζεσαι την ενσωμάτωση σαμπ, σε δικαναλο , να σου απαντήσω.
(δε κάνω πλάκα..πες μου)
Πιάνεσαι επιεικώς αδιάβαστος...Έχω αφιερώσει σε...παράλληλο Σύμπαν ολόκληρες ενότητες με πειστήρια ακριβώς στο πώς ενσωματώνονται πολλαπλά sub με μεγάλα main ηχεία ακόμα και χωρίς τεμαχισμό του σήματος, σαν τη ΄΄Μεγάλη της REL Σχολή΄΄ ... Να υποθέσουμε πως και οι ιθύνοντες της REL παραπλανούν καταναλωτές ;;;

Δες και το σχετικό νήμα από το setup του μέλους Drioannis.
 
Last edited:



Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.838
Μηνύματα
2.953.747
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top