- Μηνύματα
- 80.055
- Reaction score
- 101.983
έπρεπε να περιμένει να ρθει το κουκουε στα πράματα..Φταίει το ότι γράφτηκες στο φόρουμ το Φεβρουάριο του 2013, ήτοι με κυβέρνηση συνεργασίας και Πρωθυπουργό το Σαμαρά.
ειμασταν σε διαπραγματευσεις απο το 2011...Φταίει το ότι γράφτηκες στο φόρουμ το Φεβρουάριο του 2013, ήτοι με κυβέρνηση συνεργασίας και Πρωθυπουργό το Σαμαρά.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ούτε το αναλογικό βινύλιο ακούγεται καλύτερα από τις ψηφιακές πηγές, ούτε αυτές καλύτερα από το βινύλιο. Απλά ακούγονται διαφορετικά. Ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτω και από το αν δουλεύω ταυτόχρονα πάνω σε κάτι, ορίζω και την πηγή. Μουσική, ούτως ή άλλως, θα παίζει όλη μέρα κάθε μέρα!Για να δούμε λοιπόν...
Για πείτε...
Οι επιφυλάξεις σου είναι βάσιμες κι η αιτία έγκειται στο γεγονός πως οι ψηφιακές εγγραφές προορίζονται για "μεταφόρτωση" σε άλλο "εμπορικό" ψηφιακό μέσο με σκοπό την προώθηση στην "κατανάλωση". Σκόπιμα, οι εγγραφές αυτές "συμπιέζουν" (https://ledgernote.com/columns/studio-recording/what-is-a-studio-compressor-what-does-it-do/) τα δυναμικά της μουσικής προς όφελος της υψηλής στάθμης εγγραφής (https://fatasfunk.com/2020/08/21/using-digital-masters-for-vinyl/). Κι αυτό προς εντυπωσιασμό του "καταναλωτή" που το CD που αγόρασε (ή που η ψηφιακή συνδρομητική του πλατφόρμα) παίζει "δυνατά=καλά" και στο αυτοκίνητο και στο μικρό οικιακό του ηχοσύστημα!Δε μου κάθεται καλά μια εγγραφή που έχει περάσει ψηφιακή επεξεργασία και η "μητρα" τελικά είναι ένα ψηφιακό αρχείο να μετατρέπεται σε δίσκο και στη συνέχεια να αναπαράγεται από πικάπ. Ενώ μπορώ να έχω την ίδια τη μήτρα στο σπίτι μου. Νομίζω πάει βόλτες το πράγμα...
Δεν ξέρω αν στα CD συνεχίζουν ακόμη να χρησιμοποιούν μάστερ που "ακούγονται δυνατά" (αρκετά συμπιεσμένα δηλαδή) αλλά στις συνδρομητικές πλατφόρμες δεν ισχύει... έχουν "βάλει τάξη" . Χρησιμοποιούν "loudness normalization" και κάνουν "normalize" στα περίπου -13,-14 dB LUFS, (ITU 1770). Αν κάποιος συμπιέσει την παραγωγή του στα τέρματα για να ακουστεί πιο δυνατά.... απλά δε θα ακουστεί!! οπότε δεν έχει λόγο να το κάνει.... Αυτή η ιστορία με το Loudness war έχει πρακτικά τελειώσει στις streaming πλατφόρμες... Τώρα αν κάποιος βγάζει αλλο master για το ...ραδιόφωνο!! αυτό είναι άλλο θέμα......Κι αυτό προς εντυπωσιασμό του "καταναλωτή" που το CD που αγόρασε (ή που η ψηφιακή συνδρομητική του πλατφόρμα) παίζει "δυνατά=καλά" και στο αυτοκίνητο και στο μικρό οικιακό του ηχοσύστημα!
Όχι ακριβώς... Ναι μεν υποφέραμε από τη συμπίεση κάποια εποχή αλλά οι compressors ήταν και είναι εργαλείο στο studio, και στις αναλογικές εγγραφές και δεν είναι μόνο για την "υψηλή στάθμη" στο τελικό προϊόν...Σκόπιμα, οι εγγραφές αυτές "συμπιέζουν" (https://ledgernote.com/columns/studio-recording/what-is-a-studio-compressor-what-does-it-do/) τα δυναμικά της μουσικής προς όφελος της υψηλής στάθμης εγγραφής
Αυτό που λες ισχύει. Διότι καθένας, δυστυχώς, κοιτούσε (όπως και σήμερα) μόνο τη δική του δουλειά. Ο ηχολήπτης προσπαθούσε να "συλλάβει" μια ολόκληρη μουσική παραγωγή "μέσα" σε μια όσο το δυνατόν πιο πιασάρικη + φανταχτερή + εμπορική ηχογράφηση. Ο μηχανικός κοπής προσπαθούσε να μεταφέρει αυτή την ηχογράφηση σε βινύλιο δίχως να ζορίζει το κοπτικό του. Σ' αυτές τις παράλληλες διαδρομές συνυπολόγισε τις ικανότητες, τα κέφια και τις αμοιβές-κίνητρα όλων των εμπλεκόμενων συντελεστών.Σε κάποιες περιπτώσεις η επανατύπωση βινυλίων οδηγεί σε καλύτερη ποιότητα. Αυτό συμβαίνει επειδή αρχικά τα τότε βινύλια κόπηκαν πρόχειρα και ο ήχος ήταν χαμηλής ποιότητας. Το master όμως ήταν καλό οπότε οι νέες κόπιες είναι πιο κοντά σε αυτό.
Δεν ξέρω αν στα CD συνεχίζουν ακόμη να χρησιμοποιούν μάστερ που "ακούγονται δυνατά" (αρκετά συμπιεσμένα δηλαδή) αλλά στις συνδρομητικές πλατφόρμες δεν ισχύει... έχουν "βάλει τάξη" . Χρησιμοποιούν "loudness normalization" και κάνουν "normalize" στα περίπου -13,-14 dB LUFS, (ITU 1770). Αν κάποιος συμπιέσει την παραγωγή του στα τέρματα για να ακουστεί πιο δυνατά.... απλά δε θα ακουστεί!! οπότε δεν έχει λόγο να το κάνει.... Αυτή η ιστορία με το Loudness war έχει πρακτικά τελειώσει στις streaming πλατφόρμες... Τώρα αν κάποιος βγάζει αλλο master για το ...ραδιόφωνο!! αυτό είναι άλλο θέμα...
Αναφερόμουν στα παλαιότερα, ήδη επεξεργασμένα κι αποθηκευμένα, ψηφιακά αρχεία με το σκεπτικό και τις πρακτικές της "πρώιμης" εποχής. Σαφώς και σήμερα προχωρήσαμε παρακάτω αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι εταιρίες αφήνουν "αναξιοποίητο" το "παλιό στοκ" ηχογραφήσεων όταν ζητηθεί να μεταφερθεί σε βινύλιο. Από εκεί ξεκινά το "παρατράγουδο".
Και βέβαια έχεις δίκιο. Δεν δαιμονοποιώ, ούτε εγώ ούτε κανείς, τους compressors, τα limiters, τους expanders, τα equalizers, κλπ κλπ κλπ και γενικά τον στουντιακό εξοπλισμό. Στηλιτεύω τον αλόγιστο, ή και τον κακό του αν θέλεις, χειρισμό που συχνά-πυκνά, όταν γίνεται, γυρίζει μπούμερανγκ στην ίδια την ηχογράφηση.αλλά οι compressors ήταν και είναι εργαλείο στο studio, και στις αναλογικές εγγραφές
Back to the future
Buy cassettes