Πώς να κάνω το πικάπ να ακούγεται καλύτερα από τα ψηφιακά;


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.132
Reaction score
79.900
Φταίει το ότι γράφτηκες στο φόρουμ το Φεβρουάριο του 2013, ήτοι με κυβέρνηση συνεργασίας και Πρωθυπουργό το Σαμαρά.
έπρεπε να περιμένει να ρθει το κουκουε στα πράματα.. :biggrin:
 



wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.793
Reaction score
16.555
πάντως όταν μπαίνει το βινύλιο ...background στον streamer... παίρνω μια γεύση αναλογική όσο να πείς!! :p

1654797500563.png

για να μη λέτε εσείς οι ...εγκάθετοι πως έχω πόλεμο με τα πικάπια!
 

Μηνύματα
420
Reaction score
1.248
Για να δούμε λοιπόν...

Για πείτε...
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ούτε το αναλογικό βινύλιο ακούγεται καλύτερα από τις ψηφιακές πηγές, ούτε αυτές καλύτερα από το βινύλιο. Απλά ακούγονται διαφορετικά. Ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτω και από το αν δουλεύω ταυτόχρονα πάνω σε κάτι, ορίζω και την πηγή. Μουσική, ούτως ή άλλως, θα παίζει όλη μέρα κάθε μέρα!
Φυσικά δε θα κάνω λόγο για την ποιότητα των περισσότερων ηχογραφήσεων, ούτε για την ποιότητα κατασκευής τόσο των περισσότερων βινυλίων όσο και των περισσότερων CD, ούτε για τον πόλεμο των υπερδειγματοληψιών, ούτε για τον ανταγωνισμό των bitrates, και πολύ περισσότερο, ούτε γι αυτούς που εκστασιάζονται μπροστά σε λιλιπούτεια ηχεία ραφιού, διότι είμαι υπερτασικός και δεν πρέπει να συγχύζομαι!
Και για να επιστρέψω στο θέμα, βάζω λίγο πλάτη υπέρ του βινυλίου, επειδή έχω τη γνώμη πως έχει "υποφέρει" πολύ και άδικα, από "κακές" σχεδιάσεις και υλοποιήσεις προενίσχυσης-αποέμφασης PHONO.
Παραθέτω λοιπόν, αυτά που θεωρώ βασικά στοιχεία για να ξεκινήσει κάποιος τη δική του σχεδίαση και κατασκευή ενός ποιοτικού προενισχυτή κεφαλής κινητού μαγνήτη (ΜΜ).
 

Attachments

Last edited:


Μηνύματα
347
Reaction score
273
Ναι. Και εντός και εκτός Ελλάδας αλλά τι θέλει να πει ο ποιητής (εσύ) με αυτήν την ερώτηση;
 

Μηνύματα
1.690
Reaction score
1.531
Δε μου κάθεται καλά μια εγγραφή που έχει περάσει ψηφιακή επεξεργασία και η "μητρα" τελικά είναι ένα ψηφιακό αρχείο να μετατρέπεται σε δίσκο και στη συνέχεια να αναπαράγεται από πικάπ. Ενώ μπορώ να έχω την ίδια τη μήτρα στο σπίτι μου. Νομίζω πάει βόλτες το πράγμα...
 

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Negative. Άλλο αυτό.
Εγώ απάντησα για αναλογική εγγραφή όπως ρώτησες.
Κάποιες παραμένουν αναλογικές ως το τελικό στάδιο. Βινύλιο, κασέτα ή μπομπίνα.
 

Μηνύματα
420
Reaction score
1.248
Δε μου κάθεται καλά μια εγγραφή που έχει περάσει ψηφιακή επεξεργασία και η "μητρα" τελικά είναι ένα ψηφιακό αρχείο να μετατρέπεται σε δίσκο και στη συνέχεια να αναπαράγεται από πικάπ. Ενώ μπορώ να έχω την ίδια τη μήτρα στο σπίτι μου. Νομίζω πάει βόλτες το πράγμα...
Οι επιφυλάξεις σου είναι βάσιμες κι η αιτία έγκειται στο γεγονός πως οι ψηφιακές εγγραφές προορίζονται για "μεταφόρτωση" σε άλλο "εμπορικό" ψηφιακό μέσο με σκοπό την προώθηση στην "κατανάλωση". Σκόπιμα, οι εγγραφές αυτές "συμπιέζουν" (https://ledgernote.com/columns/studio-recording/what-is-a-studio-compressor-what-does-it-do/) τα δυναμικά της μουσικής προς όφελος της υψηλής στάθμης εγγραφής (https://fatasfunk.com/2020/08/21/using-digital-masters-for-vinyl/). Κι αυτό προς εντυπωσιασμό του "καταναλωτή" που το CD που αγόρασε (ή που η ψηφιακή συνδρομητική του πλατφόρμα) παίζει "δυνατά=καλά" και στο αυτοκίνητο και στο μικρό οικιακό του ηχοσύστημα!
Αν η υπεροδηγημένη "μήτρα" "χτυπηθεί" σε βινύλιο το αποτέλεσμα είναι εξόχως απογοητευτικό. Άψυχος τενεκεδένιος ήχος, δίχως λεπτομέρεια, και ιδιαίτερα χαμηλής στάθμης εγγραφής (βλέπεις έχει μπει στη μέση κι ο κομπρέσορας του κοπτικού-lacquer) (https://thevinylfactory.com/features/apollo-transco-lacquer-impact-vinyl-industry/).
Πάντως, για να δούμε και την "όμορφη" πλευρά, υπάρχουν άλλες διαδικασίες και τεχνικές που επιτρέπουν την "βινυλιακή μεταφόρτωση" των ψηφιακών μουσικών αρχείων και μάλιστα με ιδιαίτερα καλή ποιότητα, όταν ο παράγοντας κόστος μπει σε δεύτερη μοίρα. Και για να λέμε και του στραβού το δίκιο, έχω μπουχτίσει επί δεκαετίες με τις πάμπολλες φριχτές "αναλογικές" εγγραφές, που και "αναλογική" επεξεργασία παραγωγής είχαν υποστεί και που "αναλογικά" είχαν "χτυπηθεί" σε βινύλιο.
 
Last edited:

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Σε κάποιες περιπτώσεις η επανατύπωση βινυλίων οδηγεί σε καλύτερη ποιότητα. Αυτό συμβαίνει επειδή αρχικά τα τότε βινύλια κόπηκαν πρόχειρα και ο ήχος ήταν χαμηλής ποιότητας. Το master όμως ήταν καλό οπότε οι νέες κόπιες είναι πιο κοντά σε αυτό.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.793
Reaction score
16.555
...Κι αυτό προς εντυπωσιασμό του "καταναλωτή" που το CD που αγόρασε (ή που η ψηφιακή συνδρομητική του πλατφόρμα) παίζει "δυνατά=καλά" και στο αυτοκίνητο και στο μικρό οικιακό του ηχοσύστημα!
Δεν ξέρω αν στα CD συνεχίζουν ακόμη να χρησιμοποιούν μάστερ που "ακούγονται δυνατά" (αρκετά συμπιεσμένα δηλαδή) αλλά στις συνδρομητικές πλατφόρμες δεν ισχύει... έχουν "βάλει τάξη" . Χρησιμοποιούν "loudness normalization" και κάνουν "normalize" στα περίπου -13,-14 dB LUFS, (ITU 1770). Αν κάποιος συμπιέσει την παραγωγή του στα τέρματα για να ακουστεί πιο δυνατά.... απλά δε θα ακουστεί!! οπότε δεν έχει λόγο να το κάνει.... Αυτή η ιστορία με το Loudness war έχει πρακτικά τελειώσει στις streaming πλατφόρμες... Τώρα αν κάποιος βγάζει αλλο master για το ...ραδιόφωνο!! αυτό είναι άλλο θέμα...

Σκόπιμα, οι εγγραφές αυτές "συμπιέζουν" (https://ledgernote.com/columns/studio-recording/what-is-a-studio-compressor-what-does-it-do/) τα δυναμικά της μουσικής προς όφελος της υψηλής στάθμης εγγραφής
Όχι ακριβώς... Ναι μεν υποφέραμε από τη συμπίεση κάποια εποχή αλλά οι compressors ήταν και είναι εργαλείο στο studio, και στις αναλογικές εγγραφές και δεν είναι μόνο για την "υψηλή στάθμη" στο τελικό προϊόν...
Από κακές πρακτικές υποφέραμε, όχι από αδυναμία του μέσου (CD) που για καιρό δεν είχαμε μεγάλη δυναμική περιοχή...
 


Μηνύματα
420
Reaction score
1.248
Σε κάποιες περιπτώσεις η επανατύπωση βινυλίων οδηγεί σε καλύτερη ποιότητα. Αυτό συμβαίνει επειδή αρχικά τα τότε βινύλια κόπηκαν πρόχειρα και ο ήχος ήταν χαμηλής ποιότητας. Το master όμως ήταν καλό οπότε οι νέες κόπιες είναι πιο κοντά σε αυτό.
Αυτό που λες ισχύει. Διότι καθένας, δυστυχώς, κοιτούσε (όπως και σήμερα) μόνο τη δική του δουλειά. Ο ηχολήπτης προσπαθούσε να "συλλάβει" μια ολόκληρη μουσική παραγωγή "μέσα" σε μια όσο το δυνατόν πιο πιασάρικη + φανταχτερή + εμπορική ηχογράφηση. Ο μηχανικός κοπής προσπαθούσε να μεταφέρει αυτή την ηχογράφηση σε βινύλιο δίχως να ζορίζει το κοπτικό του. Σ' αυτές τις παράλληλες διαδρομές συνυπολόγισε τις ικανότητες, τα κέφια και τις αμοιβές-κίνητρα όλων των εμπλεκόμενων συντελεστών.
 


Μηνύματα
420
Reaction score
1.248
Δεν ξέρω αν στα CD συνεχίζουν ακόμη να χρησιμοποιούν μάστερ που "ακούγονται δυνατά" (αρκετά συμπιεσμένα δηλαδή) αλλά στις συνδρομητικές πλατφόρμες δεν ισχύει... έχουν "βάλει τάξη" . Χρησιμοποιούν "loudness normalization" και κάνουν "normalize" στα περίπου -13,-14 dB LUFS, (ITU 1770). Αν κάποιος συμπιέσει την παραγωγή του στα τέρματα για να ακουστεί πιο δυνατά.... απλά δε θα ακουστεί!! οπότε δεν έχει λόγο να το κάνει.... Αυτή η ιστορία με το Loudness war έχει πρακτικά τελειώσει στις streaming πλατφόρμες... Τώρα αν κάποιος βγάζει αλλο master για το ...ραδιόφωνο!! αυτό είναι άλλο θέμα...

Αναφερόμουν στα παλαιότερα, ήδη επεξεργασμένα κι αποθηκευμένα, ψηφιακά αρχεία με το σκεπτικό και τις πρακτικές της "πρώιμης" εποχής. Σαφώς και σήμερα προχωρήσαμε παρακάτω αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι εταιρίες αφήνουν "αναξιοποίητο" το "παλιό στοκ" ηχογραφήσεων όταν ζητηθεί να μεταφερθεί σε βινύλιο. Από εκεί ξεκινά το "παρατράγουδο".
αλλά οι compressors ήταν και είναι εργαλείο στο studio, και στις αναλογικές εγγραφές
Και βέβαια έχεις δίκιο. Δεν δαιμονοποιώ, ούτε εγώ ούτε κανείς, τους compressors, τα limiters, τους expanders, τα equalizers, κλπ κλπ κλπ και γενικά τον στουντιακό εξοπλισμό. Στηλιτεύω τον αλόγιστο, ή και τον κακό του αν θέλεις, χειρισμό που συχνά-πυκνά, όταν γίνεται, γυρίζει μπούμερανγκ στην ίδια την ηχογράφηση.
Back to the future
Buy cassettes :biggrin:
1654906980163.png

 
Last edited:



Μηνύματα
347
Reaction score
273
Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι είναι κουράστικό να ψάχνουμε την καλύτερη έκδοση ενός άλμπουμ. Σε ποιο μέσο και σε ποια έκδοση υφίσταται αυτή δηλαδή. Άσε που χρειάζονται και γνώσεις που οι περισσότεροι δεν έχουν. Το οικονομικό παίζει κι αυτό το ρόλο του. Κάποια βινύλια ή cd είναι πανάκριβα. Κι αν πέσουμε σε παλιά έκδοση άντε βρέστο. Εδώ έρχεται το άυλο και με (ίσως) λίγο χειρότερη ποιότητα μας λύνει τα χέρια. Αν τώρα ανήκεις στους fun των φυσικών μέσων και για.άλλους λόγους, πχ συλλεκτικούς ή φετίχ no problem. Το θέμα.είναι να.ξέρεις τι κάνεις. Στην ερώτηση του θέματος εγώ πάντως απαντώ με ένα συγκαταβατικό "καλά κάνεις" φτάνει να γνωρίζεις γιατί το κάνεις!
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.951
Μηνύματα
2.957.072
Members
38.268
Νεότερο μέλος
kostas vak
Top