D
Deleted member 50795
Guest
ούτε μάγος να ´μουνα…
Και πόσα ήταν σε αριθμό ; (πρίν αρχίσεις να τα πουλάς) ;Για θεματα ηχου κλπ δε θα πω κατι γιατι το εχετε υπερκαλυψει σαν θεμα σε πολλα τοπικ.
Θα εξετασω ομως το θεμα απο αλλη σκοπια.
Πριν 5 χρονια ξεκινησα να συλλεγω βινυλια. Ξοδεψα ενα αρκετα μεγαλο ποσο για αγορες μεταχειρισμενων δισκων οταν ολοι μου λεγανε οτι κανω τρελες και βλακειες.
Επι καραντινας αρχισε να μου φευγει η καψα και σιγα σιγα αποφασισα να αρχισω να πουλαω μερος της συλλογης. Η λογικη μου στις τιμες ηταν καθαρα scalping κι οτι δεν πουλιεται δεν εχω κανενα προβλημα γιατι με χαροποιει να παραμενει στη συλλογη μου. Δεν εχω δηλαδη αναγκη να τα ξεφορτωθω συντομα.
Ετσι λοιπον, δεν ξερω τι λεει ο ηχος τους κλπ (η μαλλον ξερω, δεν λεει, επισης δεν βολευουν στη χρηση και γενικα ΔΕΝ), αλλα σαν επενδυση ειναι μακραν της δευτερης η πιο αποδοτικη που εχω κανει στη ζωη μου. Εχω πουλησει καμια 60ρια με μεσο ορο αποδοσης περιπου 300% . Συμπεριλαμβανομενων καποιων που πουλησα με ζημια για διαφορους λογους. Υπαρχουν βεβαιως και βινυλια που τα εχω πουλησει σε 10πλασια τιμη αποτι τα αγορασα, ειναι λιγα ομως.
Βεβαια, δεν εχω κανει αποσβεση της αρχικης επενδυσης,γιατι δεν εχω πουλησει ουτε το 10% της συλλογης μου -ουτε την εχω προς πωληση ολη- η οποια ωστοσο σταδιακα αυξανει την αξια της οσο μενει στα χερια μου. Επιπλεον, οι αγορες που εκανα δεν ηταν στα τυφλα αλλα στην πλειοψηφια τους προηλθαν απο πολυ ψαξιμο , δηλαδη, κοπιες σπανιες, σε καλη κατασταση, με πολλη υπομονη για να τις πετυχω σε σωστη τιμη κλπ. Επενδυσα δηλαδη προσωπικο χρονο κι επενδυω χρονο και τωρα που πουλαω , αφου πρεπει να συσκευαζω, να τα πηγαινω στα ΕΛΤΑ για αποστολη κλπ.
Σαν μπιζνα, δεν ´κακη.
Καπου 600 ειχα παρει συνολικα, ολα σχεδον απο discogs. Και επισης οτι πουλαω το πουλαω μονο εκει.Και πόσα ήταν σε αριθμό ; (πρίν αρχίσεις να τα πουλάς) ;
Εαν τα εννοείς αυτά (που δεν νομίζω) όλα καλά, συνεννούμαστε, μη σου πω συμφωνούμε.Αν δε δω σχεδιαγράμματα απόκρισης των σαμπ σας, με τους δορυφόρους σας, και εάν δεν διαπιστώνεται επάρκεια στάθμης στις πρώτες οκτάβες για στάθμη αναφοράς με τον χρησιμοποιούμενο εξοπλισμό, πάντα με χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, δείχνετε εμπράκτως πως δεν καταλαβαίνετε γρι.
Ανεπιδεκτοι μάθησης, με χρέπια παραμόρφωσης που παίζουν σε στάθμες ασανσέρ. Το κακό δεν είναι αυτό, ας παίζουν όπως να'ναι, το κακό είναι πως τα θεωρείτε και σούπερ, πως παίζουν εξαιρετικά. Εκεί είναι που ψοφαω στο γέλιο, αλλά θα απαντώ "σοβαρά" πάντα, διότι αυτό έχει περισσότερο γέλιο (πάντα).
Και μόνον αυτή καθεαυτή η χρήση δορυφόρων χωρίς σαμπ, είναι απτή απόδειξη έλλειψης κατανόησης των δεδομένων, ενώ το κακό σπινοραμα των δορυφόρων, απλώς σκάβει περαιτέρω την τρύπα του λάκκου που σας ρίχνω μέσα, με απαλό χτύπημα στην πλάτη, αυτό του γιατρού.
Το θέμα είναι να κατανοήσεις (δύσκολο) ότι όχι μόνον δε σκάω καθόλου, αλλά το βρίσκω εξόχως διασκεδαστικό όλο αυτό το παραμύθι, και ως συνήθως σκάω από τα γέλια γράφοντας "σοβαρά" για "ασόβαρα" τέτοια θέματα.
Όποιος έχει παρατηρήσει ενδελεχώς τα γραπτά μου, ξέρει πολύ καλά πως όλα αυτά τα θεωρώ άχρηστες αηδίες, όπως κι όλο το χαβαλε του όντιο. Άλλωστε Μόμπι και Ξυλούρη ακούς κι από το κινητό με ένα ζευγάρι ωραία ακουστικά, και μάλιστα ακούς κλάσεις καλύτερα από ότι παίζουν τα δικά σας τα χαρχάλια τα ακριβά τα λαμπατα με τα βινύλια τα παραδοσιακά, πράγμα βεβαίως που δεν έχει καμία αξία για κανέναν, ιδίως για όποιον αυτοπροσδιορίζεται ως "μουσικόφιλος", οπότε όλη αυτή η ενασχόληση αποτελεί απόδειξη του ψεύδους του. Τουλάχιστον εμείς βλέπουμε (κι ακούμε) και σινεμά, Μάρβελ και Τζων Γουίκ, ότι γουστάρουμε τελοσπαντων, και περνάμε πιο ωραία από σας που "ακούτε" δήθεν προσηλωμένοι στα "τυφλά" το παλιακό σας το δικαναλο χρέπι.
Πις έβριμπάντι, αγάπη μόνο, κλπ (φιλικά πάντα).
δικά σας τα χαρχάλια
Και με 600 μόνο βινύλια και ασχολήθηκες με έρευνα για το ποιό είναι ή όχι ακριβό ; Και ποιό πραγματικά άξιζε ; μόνο απο hearsay κιολας χωρίς να έχεις καμιά πρότερη εμπειρία ;Καπου 600 ειχα παρει συνολικα, ολα σχεδον απο discogs. Και επισης οτι πουλαω το πουλαω μονο εκει.
Σε πόσες απο τις 600 πιστεύεις ότι θα καταφέρεις να πιάσεις αυτό το κέρδος ; Πόσα δηλαδή έχουν κάποια "συλλεκτική" (επένδυτική) αξία απο τα 600 που έχεις (είχες) ;ι σημαντικο περιθωριο κερδους σε καποιες κοπιες. Οχι σε ολες.
Τα πρωτα 20-30 που αγορασα μεχρι να αντιληφθω τι παιζει με την κατασταση VG+/NM κλπ ηταν σχεδον ολα κακες αγορες γιατι ψωνιζα σχεδον στα τυφλα, οντας απειρος.Και με 600 μόνο βινύλια και ασχολήθηκες με έρευνα για το ποιό είναι ή όχι ακριβό ; Και ποιό πραγματικά άξιζε ; μόνο απο hearsay κιολας χωρίς να έχεις καμιά πρότερη εμπειρία ;
Επικίνδυνα και περίεργα κινήθηκες. Χρυσωρυχείο ιστορία δηλαδή ε ; ¨Εχω δύο φίλους που το κάνουν αυτό επαγγελματικά απο το 1986 ξέρουν τα πάντα και πάλι τόσα λεφτά δεν βγάζουνε. Μάλλον είσαι εμπορικό μυαλό. χα χα.
Ελπίζω να διαθέσεις και το υπόλοιπο 90 % ανάλογα. Είσαι αυτό που λέμε είδα ήλθον, είδον και απήλθον χα χα. θα σου λειτούργησε επιεδή το έκανες με λίγα κομμάτια και σε εποχή που είναι μόδα αυτό το θέμα με το βινύλιο.
Τι είδους ήταν κυρίως και είχε τέτοια πέραση ; Κλασική όχι. Μέταλ και ρόκ του 70 και κάτι ψυχεδέλειες που είναι της μόδας ;
Δεν νομίζω καθώς η ακρόαση είναι ολιστικό εκ των πραγμάτων διαδικασία. Η επιστημονική προσέγγιση μάλιστα είναι dissect εκ φύσεως και θέλει προσοχή.Χρήσιμος σύνδεσμος αναζήτησης, πρέπει όμως να σημειωθεί ότι βασιζόμενοι στο πλαίσιο των σχετικών όρων θα έπρεπε κατ'επέκτασιν να θεωρούμε ότι το να λογαριάζονταν διάφοροι ακροαματικόφιλοι ως ΄΄χρυσαυτιάδες΄΄ των οποίων το ακροαματικό αισθητήριο και η εμπειρία θα ξεχώριζαν αυτό που λέμε ΄΄καλό ήχο΄΄ όπως γίνεται συχνά σε αντιδικίες πάνω σε αναλογικά μέσα έναντι ψηφιακών ή με αβανταδόρικους λυχνιακούς SET ενισχυτές έναντι κοινών τρανζιστοράτων θα συνιστούσε από μόνο του ... μερεολογική πλάνη.
Επειδή τέτοια φαινόμενα έχω συναντήσει και σε δικές μου περιπτώσεις, εάν κι εφόσον τέτοιες υποχωρήσεις σχετίζονται αποκλειστικά και μόνο με τη θέση κεφαλής/λήψης κατά τις ακροάσεις και μετρήσεις αντίστοιχα, τότε όσα sub και με οποιαδήποτε χωροταξία να εγκαθίστανται δεν αναμένεται να γέμιζαν με ενέργεια τη ζώνη υποχώρησης. Μοναδική δόκιμη λύση προς ανάταξη της υποχώρησης θα ήταν η ολική αλλαγή στον προσανατολισμό του στερεοφωνικού τριγώνου ώστε να άλλαζε η θέση ακρόασης/λήψης. Ακόμα και στη διάσταση του ύψους εφόσον θα κρινόταν σκόπιμο.
Αυτο δε το εχω υπολογισει με λεπτομερεια, αφενος μεν γιατι δεν εχω κατσει να ψαξω την τρεχουσα αξια του καθε βινυλιου, αφεταιρου δε, καποια θελω να τα κρατησω.Σε πόσες απο τις 600 πιστεύεις ότι θα καταφέρεις να πιάσεις αυτό το κέρδος ; Πόσα δηλαδή έχουν κάποια "συλλεκτική" (επένδυτική) αξία απο τα 600 που έχεις (είχες) ;
Φέρνουν περισσότερο σε...κριματιστήριο...Και πόσα ήταν σε αριθμό ; (πρίν αρχίσεις να τα πουλάς) ;
Χρηματιστήριο τα βινύλια ε ;
Δεν αποσκοπούσα στην υποτίμηση των προτιμήσεων προς συγκεκριμένες κατηγορίες για μηχανήματα αναπαραγωγής. Επισήμανα μόνο ότι η απόλαυση μουσικών έργων δεν θα γινόταν ν'αποδοθεί αποκλειστικά στο ... αισθητήριο της ακοής.Δεν νομίζω καθώς η ακρόαση είναι ολιστικό εκ των πραγμάτων διαδικασία. Η επιστημονική προσέγγιση μάλιστα είναι dissect εκ φύσεως και θέλει προσοχή.
Το να λες αυτό το phono πιάνει 300.000 και το άλλο όχι άρα θα διαλέξω το πρώτο .... δεν είναι. Ούτε και άλλα που εξετάζονται αποσπασματικά, όχι στην ολότητά τους και όμως αποδίδεται αξία στο όλον απο το μέρος.
Γίνεται και με αυτό τον τρόπο που κάνεις εσύ αλλά ... πάλι δεν είναι ασφαλές και πρέπεινα είσαι και ο "Bhutia".
Δεν είναι ασφαλές γιατί αυτά που κοινοποιούνται και δημοσιεύονται απο τις εταιρίες είναι α) αυτά μόνο στα οποία they excel β) λείπουν πολλά άλλα εντελώς γ) δεν μπορεί να τα εκτιμήσει με τίποτε ένας χομπίστας όσο και καλός να είναι. δ) σε οδηγεί σε λίγες επιλογές αγορών και να χάσεις κάτι "καλό".
Για τα ΣΕΤ φαντάζομαι εννοείς ότι όποιος τους υπερασπίζεται για τον καλό τους ήχο τον θεωρείς apriori κουφό και ανίκανο να κρίνει σωστά έστω και με τον τρόπο που λέω. (στα χωράφια μου δηλαδή). Γνώμη σου .... λανθασμένη. Με τετοια γνώμη και στην συγκυρία που την αναφέρεις αλλά και σε αυτόν που τυχαίνει να την απευθύνεις (γνωστός thva) η παρατηρηση σου a) δεν αφήνει περιθώρεια περαιτέρω επικοινωνίας, συζήτησης ή aναρώτησης β) δεν έχει σκοπό άλλο παρά μόνο σα μια επισήμανση για την ανικανότητά του γ) εσύ έχεις παγιωμένες αποφάσεις και συμπεράσματα δ) θεωρείς ότι όλα έχουν διερευνηθεί απόλυτα στον "όλον" και μάλιστα τα γνωρίζεις κιόλας . Πρόσεξε μην πέφτεις και εσύ σε αυτό το φάλασυ που συνήθως εξάλλου είναι γνωστό μειονέκτημα της επιστημονικής ματιάς (προσέγγισης) και έρευνας σε όλα τα πράγματα. Η επσιτήμη έχει αυτή την ιδιαιτερότητα που συνήθως οδηγεί σε μεγάλες "πατάτες" που έμφανίζονται μετά απο χρόνια μην πω δεκαετίες. Καλό είναι ένας επιστήμονας να τα γνωρίζει αυτά και να μην κινείται με την έπαρση ενός έμπορα.
Ναι έτσι κινούνται χοντρικά και γενικά οι επαγγελματίες. Όπως περιγράφεις. Γενικές, λίγες οι παρατηρήσεις σου αλλά όλες spot on σημαντικές. Η ραχοκοκαλιά του επαγγέλματος είναι αυτά τα λίγα που ανφέρεις (απο ότι και εγώ έχω καταλάβει επειδή έχει τύχει να έχω φίλους που κάνουν αυτήν την δουλειά αλλιώς δεν με ενδιαφέρει και πολύ το θέμα). Δεν θα κινούμουν ποτέ με αυτήν την λογική , εαν και έχω και εγω κάποια που είναι αξίας αλλά καθαρά απο "τύχη" γιατί είμαι μεγάλος σε ηλικία και τα έχω απο τότε που βγήκαν. Με έχουν φάει να τους τα πουλήσω χα χαΤα πρωτα 20-30 που αγορασα μεχρι να αντιληφθω τι παιζει με την κατασταση VG+/NM κλπ ηταν σχεδον ολα κακες αγορες γιατι ψωνιζα σχεδον στα τυφλα, οντας απειρος.
Στην πορεια αντιληφθηκα ποια σημεια πρεπει να προσεχω, στοχευα μονο σε NM/NM και πανω, στοχευα επισης σε βινυλια που στο discogs τα ειχαν λιγοι (Have/Want) καθως μου αρεσε η ιδεα να αποκτησω κατι που το εχουν γενικως λιγοι (απο συλλεκτικης αποψης) και εχοντας τα σε wantlist παρακολουθουσα αρκετες φορες τη μερα τα νεα listings , μεχρι να πετυχω κατι σε καλη κατασταση και σε καλη τιμη. Οτι βγαινει σε καλη τιμη/κατασταση , φευγει εντος 1 ωρας συνηθως, οποτε ημουν απο πανω με το F5 για αρκετο καιρο, στον ελευθερο μυο χρονο . Πολλες φορες αγοραζα πολλα μαζι απο τον ιδιο πωλητη επιτυγχανοντας και εκπτωση αλλα και χαμηλοτερα μεταφορικα ανα δισκο.
Αυτο που λες για τον επαγγελματια φιλο vs εμενα, εχει εξηγηση, την ειπα και στο αρχικο ποστ.
Εγω βαζω τιμες τυπου "τοσα μου λειπουν" κι οποτε/αν πουληθουν. Αν δεν πουληθουν δεν εχω θεμα. Ο επαγγελματιας που βγαζει το ψωμι του απο αυτο, πρεπει να κινειται κοντα στις τιμες της αγορας αν θελει να εχει δουλεια/ψωμι. Και οι τιμες της αγορας προφανως δε δινουν τετοια κερδη. Επισης ο επαγγελματιας δε ξερω αν εχει χρονο να στοχευει σε κοπιες σαν αυτες που στοχευα εγω, δηλαδη σπανιες, με αυξανομενη ζητηση με τα χρονια (και αρα αυξανομενη αξια). Συνηθως οι επαγγελματιες αγοραζουν ολοκληρες συλλογες απο ιδιωτες και τις βαζουν προς πωληση στις τρεχουσες τιμες, βαση και της κατασταση. Δε ξερω τι κερδος μπορει να δινει αυτο, αλλα σιγουρα δε μπορει να δωσει οσο ενας που πουλαει αργα αργα και οχι τοσο mainstream βινυλια/μουσικη. Αλλα στο τελος της ημερας ο επαγγελματιας βγαζει παραπανω λεφτα αφου πουλαει πολλα σε καθημερινη βαση σε αντιθεση με τον private seller που πουλαει στη χαση και στη φεξη μεν, με μεγαλο ποσοστο κερδους δε.
Δεν ειναι θεμα ηλθον, ειδον και απηλθον. Αρχικα με ειχε κερδισει η ιδεα το να εχω κατι χειροπιαστο απο αγαπημενους καλλιτεχνες που ακουγα απο μικρος. Αντιλαμβανομουν συλλεκτικη αξια (οχι απο αποψης επενδυσης) και αρχισα να ψωνιζω-σε καποια φαση προφανως ειχα χασει το μετρο -οπως το μετρο ειχα χασει και με τα του ηχοσυστηματος ψωνιζοντας πανακριβα εξαρτηματα που που βγαλανε την πιστη να φυγουν , οταν αποφασισα οτι χρειαζομαι ενα ζευγαρι ενεργα subs και 2 ενεργα ηχειακια). Στη πορεια, οταν αρχισαν να γεμιζουν οι βιβλιοθηκες η μια πισω απο την αλλη, οταν αντιληφθηκα οτι οταν θελω να ακουσω κατι καταληγω στο spotify παρα στην διαδικασια του βινυλιου που απαιτουσε χρονο ,"ταλαιπώρια" κλπ, αποφασισα οτι πρεπει σιγα σιγα να σταματησω κι επιπλεον να αρχισω να κανω και χωρο αφου δεν ειχα σκοπο να πολυασχοληθω στο μελλον. Βολευτηκα με spotify.
Το ειδος της μουσικης ειναι κατα κυριο λογο η ηλεκτρονικη. Διαφορα υποειδη απο triphop μεχρι ambient κλπ.
Δεν νομίζω να έχεις δίκιο στην περίπτωση του audio με τους αμφιβολους συσχετισμούς και εύρος της κατανόησης και φτωχής έρευνας (άσχετα εάν εσε΄να και άλλων τους φαίνεται πλούσια, δεν είναι ακόμη) ή/και μάλλον το εύρος της επιτευξης αποτελέσματος απο κάτι που σε νούμερα είναι σημαντικό αλλά δεν μεταφράζεται κατά ανάγκην σε αίσθηση. Συν όλα τα άλλα τα γνωστά, χρόνος, χρήμα κλπ.δεν θα γινόταν να λογαριαστεί αποκλειστικά με το ... αισθητήριο της ακοής.
Υπό τους όρους που ο εσύ ο ίδιος έθιξες εισάγοντάς τους έτσι στον παρόντα διάλογο , δεν θα ήταν τα αυτιά μας ούτε η ίδια η εμπειρία μας που θα απολάμβαναν δεδομένο μουσικό έργο και την αναπαραγωγή αυτού. Όπως δεν θα ήταν οι ίδιες οι αβανταδόρικες κατηγορίες συσκευών που θα μας έκαναν να το ευχαριστηθούμε ψυχαγωγούμενοι σε υπερβατικό βαθμό.Δεν νομίζω να έχεις δίκιο στην περίπτωση του audio με τους αμφιβολους συσχετισμούς και εύρος της κατανόησης και φτωχής έρευνας (άσχετα εάν εσε΄να και άλλων τους φαίνεται πλούσια, δεν είναι ακόμη) ή/και μάλλον το εύρος της επιτευξης αποτελέσματος απο κάτι που σε νούμερα είναι σημαντικό αλλά δεν μεταφράζεται κατά ανάγκην σε αίσθηση. Συν όλα τα άλλα τα γνωστά, χρόνος, χρήμα κλπ.
...
Ε, ναι βρε συ bhutia ¨αυτιά" το λέμε χάριν του λόγου συμβολικά. Ο εγκέφαλος είναι. Ή ότι άλλος θες πες ανάλογα και την κοσμοθεωρία κλπ του καθένα.Υπό τους όρους που ο εσύ ο ίδιος έθιξες εισάγοντάς τους έτσι στον παρόντα διάλογο , δεν θα ήταν τα αυτιά μας ούτε η ίδια η εμπειρία μας που θα απολάμβαναν δεδομένο μουσικό έργο και την αναπαραγωγή αυτού. Όπως δεν θα ήταν οι ίδιες οι αβανταδόρικες κατηγορίες συσκευών που θα μας έκαναν να το ευχαριστηθούμε ψυχαγωγούμενοι σε υπερβατικό βαθμό.
Μου'φυγε στη μπυτζάμα λίγο σάλιο απ'το γέλιο, να'σαι καλά άνθρωπέ μου, έχεις ωραία γραφή!δεν ξερω τι λεει ο ηχος τους κλπ (η μαλλον ξερω, δεν λεει
Φυσικά τα εννοώ, είναι αστείο το όλο θέμα.Εαν τα εννοείς αυτά (που δεν νομίζω) όλα καλά, συνεννούμαστε, μη σου πω συμφωνούμε.
Δεν συναγωνίζομαι την πραγματικότητα στο αστείο, πιο αστεία ράτσα από τους απανταχού όντιοφιλς και τα καμώματά τους, δεν υπάρχει.Δεν ξέρω τι εντύπωση έχεις για τους οντιοφίλ με αυτά που περιγράφεις, εσυ θα τους ξέρεις καλύτερα τόσα χρόνια που ασχολείσαι και είναι και φίλοι σου χα χα .... αλλά εμένα με έκαναν να γελάσω αυτά που περιγράφεις.
Υπερβολικά λογικός άνθρωπος. Τι θες εδώ μέσα με τους βλαμμένοι;Βολευτηκα με spotify.
Οι συλλέκτες φτιάξανε την πιάτσα ρε!οι συλλέκτες χαλάνε πάντοτε την πιάτσα.