Audio People Fan Club

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.821
πτώση των αρμονικών και του stage
Άμα σου πέφτει, υπάρχει ένα μπλε χάπι, ρωτάς τον πάη.

Αυξάνεται η άμεση αλλά αυξάνεται και η ανακλώμενη στο πολυκαναλο .
Μεταξεταστέος.

Κοτζαμάν μαντραχαλος θα γίνεις, ακόμα τρίτη χαϊενδικού θα πηγαίνεις. (Σα την τρίτη δημοτικού, αλλά για όντιο πιπλ, σχολείο για άτομα με ειδικές ανάγκες σε stage και πεσμένες αρμονικές όπως μας ενημερώνει ο Κάμελ. Εεε, ο μαλμπορο.)
 

Μηνύματα
2.369
Reaction score
3.593
Ε ναι στο δικάναλο ακούς stage, στο πολυκάναλο σκύβεις μην σε βρει κάνα ιπτάμενο δοξάρι.
 



Μηνύματα
16.170
Reaction score
18.895
:help:
Marlboro καλεί Θήβα.
Τάραξε τον στην ανάλυση.
Περάστε έξω κύριε non audio people.
Είστε αντιπρόσωπος.
Όχι δεν του ξαναμπαίνω του @costas EAR Ear ούτε για πλάκα πλέον.... είναι εντάξει. ....πέρασε όλες τις δοκιμασίες (εκτός απο μία -πολύ πρόσφατα - που αμέσως όμως διόρθωσε και μετά μου σταθηκε πολυ σωστά ;) ) βαθμός 9.5 σαν απλός People, αυτό μετράει .... είναι ο μόνος audio people που θα μιλούσα. 😍 Δεν ξέρω μόνο λίγο για τις μπριζόλες , εγώ τις θέλω ξεροψημενες αλλά για το λίπος έχει δικιο. :D Είναι σπαστικός και αχώνευτος και αυτός γιατί λέει τη αληθεια (του). Αποδιεκνυεται και σε πολλά σωστός στο τέλος, θανατηφόρος συνδυασμός αυτά. Πρέπει να είσαι πολυ δυνατός χαρακτήρας για να ζήσεις έτσι.

Εδω σκέφτομαιι να αρχίσω τις μετρήσεις .... τι μου λες τώρα ;
 
Last edited:


Μηνύματα
16.170
Reaction score
18.895
Έκπληκτος 😱
Στάσου μύγδαλα.
Πρέπει να συναντηθουμε asap.
:help:
Πρόεδρε τον χάνουμε.
Πάει με τους άλλους.
Είμαστε συνεννοημένοι και αποφασισμένοι με τον Πρόεδρο @christos77 να εντάξουμε τον Ear στην Επερεσία. Δεν διάβασες και την πρόσφατη ανακοινωσή του που το εξήγγειλε και επίσημα πλέον. Η πρόταση του μάλιστα έγινε ήδη αποδεκτή απο το έτερο μέλος. Όχι σαν τον Bhutia που μας εχει στο περίμενε τόσο καιρό. Τίποτε δεν διαβάζεις μου φαίνεται, έχεις μείνει πίσω απο τις εξελίξεις στην Επερεσία. Καταστρωνονται και υλοποιούνται σχέδια μετά την απόπειρα πραξικοπήματος. (δις). Θα απολυθεί κόσμος. Όχι θα περιμέναμε να μας ξηλώσεις χωρις αντίδραση. Τι μας πέρασε Κε Χρήστο ο Marlboro ; Ότι παίζουμε στην Επερεσία ;

:D 😍

Ευχαριστηθηκα μουσική σήμερα. Ακούω απο τις εννέα μέχρι τώρα. Μόνο κλασική. Μου άνοιξε την όρεξη ο Ν.Κ. με τα τέστ του. 😍
 



Μηνύματα
1.261
Reaction score
1.177
Μεταξεταστέος.
Φαντάσου καραμπόλες με 11 ηχεία στο σαλόνι σε σχέση με 2. Γι αυτό είπα ότι θέλει πολύ ειδική μεταχείριση σε τοποθέτηση , treatment και eq. Εχει τόσες πολλές προϋποθέσεις που το καθιστά αποθαρρυντικό
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.448
Reaction score
57.265
Φαντάσου καραμπόλες με 11 ηχεία στο σαλόνι σε σχέση με 2. Γι αυτό είπα ότι θέλει πολύ ειδική μεταχείριση σε τοποθέτηση , treatment και eq. Εχει τόσες πολλές προϋποθέσεις που το καθιστά αποθαρρυντικό
Για ν'αποφεύγονταν εσφαλμένες εντυπώσεις, εφόσον θα έχουν εγκατασταθεί τα δορυφορικά κανάλια σε αποστάσεις ΄΄κατά τας γραφάς΄΄ οι επιμέρους συνιστώσες άμεσης θα στοχεύουν απευθείας τη ζώνη γύρω από το MLP. Από εκεί και πέρα για μικρότερες αποστάσεις ακρόασης η άμεση ηχητική ενέργεια από ενδεκάδα ηχείων θα υπερτερεί αντιληπτικά έναντι του πεδίου αντήχησης ενώ για μεγαλύτερες αποστάσεις χρειάζεται εκτεταμένη ακουστική φροντίδα να διασπά καραμπόλες από πρώιμες ανακλάσεις. Σε τυπικούς οικιακούς χώρους μικρών σχετικά διαστάσεων αυτές είναι που πρέπει να καταπολεμηθούν.

Η κατάσταση σε τυπικό σαλόνι με δύο μονάχα main ηχεία τείνει να είναι δυσχερέστερη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.787
Reaction score
14.406
Είμαστε συνεννοημένοι και αποφασισμένοι με τον Πρόεδρο @christos77 να εντάξουμε τον Ear στην Επερεσία. Δεν διάβασες και την πρόσφατη ανακοινωσή του που το εξήγγειλε και επίσημα πλέον. Η πρόταση του μάλιστα έγινε ήδη αποδεκτή απο το έτερο μέλος. Όχι σαν τον Bhutia που μας εχει στο περίμενε τόσο καιρό.
@thva O μεσιε @Βhutia πρεπει να παραμεινει ελευθερος σκοπευτης να κανει κριτικη σε δικαναλους και πολυκαναλους αν και τωρα απ οτι φαινεται εχει προσχωρηση στους πολυκαναλους δεν ειναι κακο:) ισως να μας πει πως γινεται πολυκαναλο με λιγα σχετικα χρηματα και σε μη φροντισμενη αιθουσα που ενδεχεται να σιαξουμε και εμεις το προλεταριατο ;)
βεβαια θα αρχισει να γραφει για ΡΕ φαση:acute:για ντι εσ πι ;) κλπ κλπ που πρεπει να εχεις τελειωσει το Πολυτεχνειο ηλεκτρολογος μηχανικος και μεταπτυχιακο στο MIT:drinks:
Tες πα αν δεν εχεις αιθουσα 30 τετραγωνικα σε μονοκατοικια οπως ο Χερ Ντοκτορ δεν γινεται αυτο σε σαλονια κλπ κλπ ;) εκτος αν εισαι ο μεσιε και πας οπου θελεις της συχνοτητες χαμηλες μεσαιες
υψηλες:)
 
Last edited:

Μηνύματα
4.965
Reaction score
8.797
Κάτσε μισό λεπτό ...εγώ τα είπα σαν Πυθία όμως. Όχι "ξεκάθαρα" όπως θα ήθελε κάποιος που ψάχνει απλώς την προτίμηση του.

Αλλά τώρα που έπεσα εξω στις αναγωγές μου έστω και με το τρανζιστοράκι μου , μου κίνησες την περιέργεια και θα τα ακούσω και αλλού (απο το σύστημα και τα Audeze μου. Mhn soy pv kai me to θλτιματε την λάμπα μου). Καθώς αυτό που άκουσα δεν "δικαιλογείται" , δεν μπορεί να αλλάξει τόσο η αρχική πληροφορία. Και εάν την αλλάζει τόσο το πολυκάναλο (άσχετα εάν μου "άρεσε" εμένα ή και άλλων περισσότερο) ... σίγουρα δεν ακούτε την πραγματικότητα καθώς απο ότι κατάλαβα το αρχικό και αυθεντικό σαν εγγραφή ήταν δικάναλική.

Ή κάποιο manipulation έκανες χα χα ή λάθος σε καμιά θέση μικροφώνου ή volume όπως είδα σε παρκακάτω απο αυτό που σου απαντώ πόστ σου.

Συγγνώμη αλλά ... είχες μιρόφωνο σε άλλη θέση ; και άλλο volume και με ταλαιπωρείς ; ΕΚαλά είπα ότι εγώ φτάιω που ασχολούμαι με τα χαζά τέστ σας χα χα.

Λοιπόν κοίτα α) σου λέω κάτι σοβαρά λάθος έχεις κάνει στην ηχοληψία του όλου θέματος β) δεν μπορεί να γεννιέται "πληροφορία" γ) είναι λάθος - ανισόρροπη η αρχική μίξη δ) δεν μπορεί να έχει περισσότερο λεπτομέρεια και sustain
νότας και σβησιμο στο χώρο το δικάναλο ..και εάν ναι τοτε σημάινει ότι τζάμπα καεί το πολυκάναλο και έχετ πιστεί μεγάλα κορόιδα χα χα ε) εάν και η άισιθησ της χωρικής πληροφορίας είναι τόσο χα΄λια στο πολυκάναλο - και κυρίως για αυτό αποφάσισα να το ξανακούσω σε καλύτερο "συστημα" απο το τρανζιστοράκι μου , καθώς αυτό δεν μπορεσα να το διακρίνω ... τότε το πλυκάναλο είναι άστα βράστα λογικά ,άσχετα εάν το προτίμησα. Πάντως η ισορροπία στην μίξη υπερ της οποίας τάχθηκα και επηρρέασε την επιλογή μου .... δεν είναι δυνατόν να έχει αλλάξει. ζ) ο ήχος σου άσχετα με όλα αυτά είναι σχετικά καλούτσικοος (και ακόμη πολυ καλύτερος στην πραγματικότητα), περίμενα να είναι χειρότερος. :D 😍

Η "αποτυχία¨μου με κίνησε το ενδιαφέρον. Πες μου όμως εάν ήταν διαφορετική η θέση ακροάσης ή/και to ωολθμε για να μην παιδεύομαι. ¨η και εάν παιδευτώ να βγάλω μη "τρελά" συμπεράσματα.
Εάν ακούσεις και τα 3 τεστ θα βγάλεις κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.
Τι μπορούν να κάνουν 2 ηχεία στον χώρο, τι κάνουν με προσθήκη σαμπ και ακόμη και την διαφορά κατά το απμιξινγκ σε δικαναλη παραγωγή είναι αισθητό. Αποτυπώνουν την πραγματικότητα μόνον που σε πραγματικές συνθήκες γίνονται χτυπητές οι διαφορές.
Οι συνθήκες είναι όσο το δυνατόν ομοιομορφες.
Επίσης πληροφοριακά δεν υπάρχει σε κανένα αρχείο χρήση ψηφιακής ισοστάθμισης room correction δλδ. μόνον σε 2-3 συχνότητες με ελαφριά χρήση EQ που παρέχει ο ντενον.
Τώρα όμως σκέφτομαι να βάλω δικάναλο με σαμπ και πολυκαναλο με 2 διαφορετικά απμιξινγκ να βρεις ποιό είναι ποιό :biggrin:
Άιντε να τελειώσω τα πειράματά και να ξεκινησω την καζούρα, να μου πεις τι σ άρεσε τόσο στο πολυκαναλο 😂
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.821
Θα σχολιάσω μόνον αυτό:

Φαντάσου καραμπόλες με 11 ηχεία στο σαλόνι σε σχέση με 2.
Διότι τα υπόλοιπα που γράφεις είναι για αποβολή και να έρθεις με τον κηδεμόνα σου (τον πάη).

Διότι, ισχυρές καραμπόλες έχουμε στα ολιγοκάναλα, τα βρωμερά απλυτοκάναλα. Γι'αυτό είναι και βρωμερά, ενώ τα πλυμενοκάναλα είναι πεντακάθαρα και μυρωδάτα.

Εξηγούμαι, για να μη παρεξηγούμαι:

Όσο λιγότερες πηγές έχεις, τόσο χαμηλότερος ο λόγος άμεσης προς έμμεση, κρατώντας σταθερές τις υπόλοιπες παραμέτρους (απόσταση ακρόασης, απόσταση πηγής από τοιχωματικά όρια, χρόνοι RT 60).

Όσο περισσότερες πηγές ήχου, τόσο υψηλότερος ο λόγος άμεσης προς έμμεση, και τόσο ομαλότερη η απόκριση στο φάσμα (εφόσον είναι ομαλή η απόκριση των πηγών, εννοείται).

Αυτό θα το καταλάβεις εύκολα με τα σαμπ.

Αν έχεις 1 σαμπ, όπου κι αν το έχεις, θα γίνεται της καρακαλτάκας το σιδηρούν κιγκλίδωμα, θα ακούς πως παίζει ο χώρος κι όχι πως παίζει το σαμπ, θα ακούς βασικά την έμμεση, το χώρο.

Αν βάλεις 4 σαμπ, βελτιώνεται τρομερά η κατάσταση, ομαλοποιείται εξόχως η απόκριση (εφόσον έχουν ομαλή απόκριση τα σαμπ εννοείται), ακούς πολύ λιγότερο το χώρο, και ακούς πως παίζουν τα σαμπ, ακούς άμεση, βελτιώνεται ο λόγος άμεσης προς έμμεση.

Η άμεση (on axis), είναι μεγάλης ενέργειας ακτινοβολία.

Όταν η πηγή είναι μόνον 1, τότε έχεις σημαντικής ενέργειας πρώτες ανακλάσεις (έμμεση), οι οποίες ενώ δεν είναι καθεμία ξεχωριστά ισχυρότερη της άμεσης, στο σύνολό τους, ξεπερνούν ανέτως την ισχύ της άμεσης.

Οι πρώτες ανακλάσεις, εν ολίγοις οι πηγές της ισχυρής έμμεσης, είναι όσα και τα τοιχωματικά όρια, 6 σε κάθε χώρο. 2 από ταβάνι και δάπεδο, 2 από τους πλαϊνούς τοίχους, 2 από τους μπρος πίσω τοίχους.

6 πηγές έμμεσης έχεις, 6 πηγές ισχυρής πρώτης ανάκλασης.

6 τοίχους ακούς.

Με 1 σαμπ, έχεις 1 πηγή άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Με 4 σαμπ, έχεις 4 πηγές άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Με 8 σαμπ, έχεις 8 πηγές άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Ομοίως με τους δορυφόρους.

Όσο πιο πολλές πηγές άμεσης διαθέτεις, τόσο βελτιώνεται ο λόγος άμεσης προς έμμεση.

Δεν αυξάνονται τα ντουβάρια, παραμένουν 6.

Δεν αυξάνεται το max SPL άμα βάλεις 68 πηγές, παραμένει εκεί που ακούς και με 1 πηγή, εκεί που θες. Και με 1 πηγή έχεις ότι στάθμη θες.

Με πολλές πηγές, μειώνεται η αποδιδόμενη ακουστική ισχύς καθεμιάς πηγής ξεχωριστά, ώστε στο σύνολο να έχεις πάντα το max SPL που επιθυμείς (θεωρητικά στάθμη αναφοράς, πρακτικά τη δικιά σου στάθμη αναφοράς, εκεί που θες να ακούς, ασανσέρ θες; Ασανσέρ στάθμη άκου.).

Με πολλές πηγές, η μειωμένη ακουστική ισχύς της καθεμιάς πηγής ξεχωριστά, σημαίνει μειωμένης ισχύος ανακλάσεις από κάθε πηγή ξεχωριστά, ώστε εύκολα αυτές να μειώνονται πρακτικά σε μη ακουστά επίπεδα, με λίγη απορρόφηση στους τοίχους, και λόγω του μασκινγκ της άμεσης, αλλά και λόγω μείωσης της ισχύος της καθεμιάς ανάκλασης ξεχωριστά σε επίπεδα που πλησιάζουν (ή ξεπερνούν) την ουδό ακουστότητας (η οποία είναι αρκετά ψηλά στις χαμηλές συχνότητες).

Συνολικά πρέπει να κατανοήσετε πως ακούγοντας σε συγκεκριμένη στάθμη, η ισχύς της έμμεσης, ως κλάσμα της συνολικής ακουστικής ισχύος στην mlp, είναι αντιστρόφως ανάλογη του αριθμού των πηγών, ενώ η ισχύς της άμεσης είναι ανάλογη του αριθμού των πηγών, πάντα για επίτευξη της επιθυμητής στάθμης, για κάθε χώρο.

Η συνολική ισχύς της άμεσης, πολλαπλασιάζεται αναλόγως του αριθμού των πηγών.

Επειδή επιθυμούμε συγκεκριμένη στάθμη ακρόασης, όταν πολλαπλασιάζεται η ισχύς της άμεσης, λόγω πολλαπλών πηγών, είναι αναπόφευκτο να μειώνεται η ισχύς της έμμεσης.

Ο λόγος που είναι επιθυμητό χαμηλότερο μετρήσιμο RT 60 σε πολλαπλές πηγές, είναι διότι παύει να είναι χρήσιμη η έμμεση (καραμπόλες) στην επίτευξη immersion, ενώ στην χρήση 1 πηγής είναι αναγκαίες οι καραμπόλες.

Σε πολλαπλές πηγές, η ποιότητα του immersion ανεβαίνει λογαριθμικά αναλόγως αριθμού πηγών (immersion από άμεση), και η έμμεση (καραμπόλες) μειώνει αυτήν την ποιότητα.

Σε μια ή δύο πηγές, δεν έχεις άλλη επιλογή για immersion, μόνον οι καραμπόλες υπάρχουν, μόνον η έμμεση, γι'αυτό είναι χρήσιμη και γι'αυτό δεν θέλουμε πολύ χαμηλές τιμές RT 60, διότι εάν κατέβουν πολύ, χάνεται το immersion, χάνεται η σκηνή, χάνεται η αίσθηση συμμετοχής στο μουσικό δρώμενο, ακούς την ορχήστρα ευρισκόμενος έξω από το παράθυρο του μεγάρου. Δε μπορείς να μπεις, αλλά οι καραμπόλες στο δωμάτιό σου θα σου δώσουν την ψευδαίσθηση ότι μπήκες. Άρα, τις θες.


Ας το κάνω φραγκοδίφραγκα, για παιδάκια 3ης χαϊενδικού.

Έχεις ένα ηχείο με λοβό ακτινοβολίας γωνίας 60° και συ κάθεσαι σε ένα σημείο, με 2 αφτχιά, πες πως τρως 3° άμεσης από το ηχείο.

Οι υπόλοιπες 57° θα γίνουν έμμεση.

Άμα το κάνουμε σε ποσότητα ενέργειας, αυτή εξαρτάται από το εύρος της γωνίας που θα φας στα μούτρα, κι έτσι γίνεται αντιληπτό πως όσο μικρότερη η απόσταση ακρόασης, τόσο μεγαλύτερη η γωνία που τρως στα μούτρα, άρα τόσο μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας από άμεση.

Η μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας της πηγής είναι οι 5 άντε 10° στο κέντρο του λοβού, εντελώς on axis. Με σοβαρά waveguides φτάνει έως τις 30°. Τα μπάσα εξαιρούνται, παίζουν ολόβε, με εξαίρεση τα καρδιοειδη κατασκευάσματα.

Οι τοίχοι είναι ολόβε, θα φαν όλες τις υπόλοιπες γωνίες του λοβού εκπομπής της πηγής, και η γωνία όσο κατεβαίνουμε σε συχνότητες μεγαλώνει, μέχρι να γίνει 360° - σφαιρική.

Όσο πιο πολλές πηγές έχεις, κι όσο πιο κοντά βρίσκεσαι σε αυτές τις πηγές, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας θα παίρνεις στα μούτρα από την άμεση της γωνίας του λοβού που βλέπεις (αφτί με αφτί).

Η συνολική ενέργεια που χρειάζεσαι, είναι συγκεκριμένη, είναι το max SPL που επιθυμείς.

Αυξάνοντας τις πηγές, αυξάνεις την ισχυρή απολαβή του κέντρου του λοβού που θα εισπράξεις από κάθε πηγή, και αφήνεις υποδεέστερης ενέργειας (off axis) λοβούς να πηγαίνουν στα τοιχωματικά όρια. Έτσι μειώνεις την ενέργεια της έμμεσης, αυξάνοντας το λόγο απολαβής των ισχυρών τμημάτων των λοβών, που θα φτάσουν πιο εύκολα το επιθυμητό max SPL, κι αφήνοντας εξασθενημένα τμήματα των λοβών να πηγαίνουν στα ντουβαρια, που είναι τόσο πιο εξασθενημένα από καθεμία πηγή ξεχωριστά, όσο περισσότερες είναι οι πηγές, άρα γίνεται το καθένα ξεχωριστά πιο "ασήμαντο" σε σχέση με το τελικό επιθυμητό max SPL στην mlp.

Αν βάλεις κατό χιλιάδες πηγές ολόβε, άπειρες πηγές τελοσπαντων, τότε μόνον άμεση θα ακούς, θα μηδενιστεί εντελώς η έμμεση, διότι η ισχύς από καθεμία πηγή ξεχωριστά θα είναι τραγικά πολύ χαμηλή, στα όρια της ακουστότητας, κι εσύ θα παίρνεις την ισχυρότερη ενέργεια του κέντρου του λοβού στην άμεση, και η υπόλοιπη ενέργεια θα είναι τόσο μικρή, που με την έξτρα απόσταση που θα χρειάζεται για ανάκλαση (και απορρόφηση, αδιαμφισβήτητα) στα τοιχωματικά όρια πριν φτάσει σε σένα, θα είναι κάτω απ'την ουδό ακοής.

Όσο πιο πολλά τα ηχεία, τόσο πιο καλά.

Οι τοίχοι είναι μόνον 6.

6 πηγές έμμεσης έχεις να αντιμετωπίσεις.

Μετρημένα κουκιά.



ΥΓ. Τώρα είδα το ποστ του μπουτχια, έγραφα ταυτόχρονα. Ελπίζω να είναι χρήσιμα όσα έγραψα με πολλά λόγια, που λένε ακριβώς τα ίδια με αυτά που έγραψε σπαρτιάτικα ο μπουτχιας. Νομίζω πως θα είναι χρήσιμα, γιατί ο μπουτχιας τα γράφει έτσι ώστε να είναι αντιληπτά από 6η χαϊενδικού και πάνω, εγώ τα έκανα φραγκοδίφραγκα για να πιάσω και 1η χαϊενδικού, για να μη πω προνήπια και παρεξηγηθουμε σαββατιάτικα.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.170
Reaction score
18.895
@thva O μεσιε @Βhutia πρεπει να παραμεινει ελευθερος σκοπευτης να κανει κριτικη σε δικαναλους και πολυκαναλους αν και τωρα απ οτι φαινεται εχει προσχωρηση στους πολυκαναλους δεν ειναι κακο:) ισως να μας πει πως γινεται πολυκαναλο με λιγα σχετικα χρηματα και σε μη φροντισμενη αιθουσα που ενδεχεται να σιαξουμε και εμεις το προλεταριατο ;)
βεβαια θα αρχισει να γραφει για ΡΕ φαση:acute:για ντι εσ πι ;) κλπ κλπ που πρεπει να εχεις τελειωσει το Πολυτεχνειο ηλεκτρολογος μηχανικος και μεταπτυχιακο στο MIT:drinks:
Tες πα αν δεν εχεις αιθουσα 30 τετραγωνικα σε μονοκατοικια οπως ο Χερ Ντοκτορ δεν γινεται αυτο σε σαλονια κλπ κλπ ;) εκτος αν εισαι ο μεσιε και πας οπου θελεις της συχνοτητες χαμηλες μεσαιες
υψηλες:)
Σωστό, εξωτερικός συνεργάτης λοιπόν. 😍
Θα σχολιάσω μόνον αυτό:



Διότι τα υπόλοιπα που γράφεις είναι για αποβολή και να έρθεις με τον κηδεμόνα σου (τον πάη).

Διότι, ισχυρές καραμπόλες έχουμε στα ολιγοκάναλα, τα βρωμερά απλυτοκάναλα. Γι'αυτό είναι και βρωμερά, ενώ τα πλυμενοκάναλα είναι πεντακάθαρα και μυρωδάτα.

Εξηγούμαι, για να μη παρεξηγούμαι:

Όσο λιγότερες πηγές έχεις, τόσο χαμηλότερος ο λόγος άμεσης προς έμμεση, κρατώντας σταθερές τις υπόλοιπες παραμέτρους (απόσταση ακρόασης, απόσταση πηγής από τοιχωματικά όρια, χρόνοι RT 60).

Όσο περισσότερες πηγές ήχου, τόσο υψηλότερος ο λόγος άμεσης προς έμμεση, και τόσο ομαλότερη η απόκριση στο φάσμα (εφόσον είναι ομαλή η απόκριση των πηγών, εννοείται).

Αυτό θα το καταλάβεις εύκολα με τα σαμπ.

Αν έχεις 1 σαμπ, όπου κι αν το έχεις, θα γίνεται της καρακαλτάκας το σιδηρούν κιγκλίδωμα, θα ακούς πως παίζει ο χώρος κι όχι πως παίζει το σαμπ, θα ακούς βασικά την έμμεση, το χώρο.

Αν βάλεις 4 σαμπ, βελτιώνεται τρομερά η κατάσταση, ομαλοποιείται εξόχως η απόκριση (εφόσον έχουν ομαλή απόκριση τα σαμπ εννοείται), ακούς πολύ λιγότερο το χώρο, και ακούς πως παίζουν τα σαμπ, ακούς άμεση, βελτιώνεται ο λόγος άμεσης προς έμμεση.

Η άμεση, είναι μεγάλης ενέργειας ακτινοβολία.
Όταν η πηγή είναι μόνον 1, τότε έχεις σημαντικής ενέργειας πρώτες ανακλάσεις, οι οποίες ενώ δεν είναι καθεμία ξεχωριστά ισχυρότερη της άμεσης, στο σύνολό τους, ξεπερνούν ανετως την ισχύ της άμεσης.

Οι πρώτες ανακλάσεις είναι όσα και τα τοιχωματικά όρια, 6 σε κάθε χώρο. 2 από ταβάνι και δάπεδο, 2 από τους πλαϊνούς τοίχους, 2 από τους μπρος πίσω τοίχους. 6 πηγές έμμεσης έχεις, 6 πηγές ισχυρής πρώτης ανάκλασης.

6 τοίχους ακούς.

Με 1 σαμπ, έχεις 1 πηγή άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Με 4 σαμπ, έχεις 4 πηγές άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Με 8 σαμπ, έχεις 8 πηγές άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Ομοίως με τους δορυφόρους.

Όσο πιο πολλές πηγές άμεσης διαθέτεις, τόσο βελτιώνεται ο λόγος άμεσης προς έμμεση.

Δεν αυξάνονται τα ντουβάρια, παραμένουν 6.

Δεν αυξάνεται το max SPL άμα βάλεις 68 πηγές, παραμένει εκεί που ακούς και με 1 πηγή, εκεί που θες. Και με 1 πηγή έχεις ότι στάθμη θες.

Με πολλές πηγές, μειώνεται η ακουστική ισχύς καθεμιάς πηγής ξεχωριστά, ώστε στο σύνολο να έχεις το σταθερό max SPL που επιθυμείς (θεωρητικά στάθμη αναφοράς, πρακτικά τη δικιά σου στάθμη αναφοράς, εκεί που θες να ακούς, ασανσέρ θες; Ασανσέρ στάθμη άκου.).

Με πολλές πηγές, η μειωμένη ακουστική ισχύς της καθεμιάς πηγής ξεχωριστά, σημαίνει μειωμένης ισχύος ανακλάσεις από κάθε πηγή ξεχωριστά, ώστε εύκολα αυτές να μειώνονται πρακτικά σε μη ακουστά επίπεδα, με λίγη απορρόφηση στους τοίχους, και λόγω του μασκινγκ της άμεσης, αλλά και λόγω μείωσης της ισχύος της καθεμιάς ανάκλασης ξεχωριστά σε επίπεδα που πλησιάζουν (ή ξεπερνούν) την ουδό ακουστότητας (η οποία είναι αρκετά ψηλά στις χαμηλές συχνότητες).

Συνολικά πρέπει να κατανοήσετε πως ακούγοντας σε συγκεκριμένη στάθμη, η ισχύς της έμμεσης, ως κλάσμα της συνολικής ακουστικής ισχύος στην mlp, είναι αντιστρόφως ανάλογη του αριθμού των πηγών, ενώ η ισχύς της άμεσης είναι ανάλογη του αριθμού των πηγών, πάντα για επίτευξη της επιθυμητής στάθμης, για κάθε χώρο.

Η συνολική ισχύς της άμεσης, πολλαπλασιάζεται αναλόγως του αριθμού των πηγών.

Επειδή επιθυμούμε συγκεκριμένη στάθμη ακρόασης, όταν πολλαπλασιάζεται η ισχύς της άμεσης, λόγω πολλαπλών πηγών, είναι αναπόφευκτο να μειώνεται η ισχύς της έμμεσης.

Ο λόγος που είναι επιθυμητό χαμηλότερο μετρήσιμο RT 60 σε πολλαπλές πηγές, είναι διότι παύει να είναι χρήσιμη η έμμεση (καραμπόλες) στην επίτευξη immersion, ενώ στην χρήση 1 πηγής είναι αναγκαίες οι καραμπόλες.

Σε πολλαπλές πηγές, η ποιότητα του immersion ανεβαίνει λογαριθμικά αναλόγως αριθμού πηγών (immersion από άμεση), και η έμμεση (καραμπόλες) μειώνει αυτήν την ποιότητα.

Σε μια ή δύο πηγές, δεν έχεις άλλη επιλογή για immersion, μόνον οι καραμπόλες υπάρχουν, μόνον η έμμεση, γι'αυτό είναι χρήσιμη και γι'αυτό δεν θέλουμε πολύ χαμηλές τιμές RT 60, διότι εάν κατέβουν πολύ, χάνεται το immersion, χάνεται η σκηνή, χάνεται η αίσθηση συμμετοχής στο μουσικό δρώμενο, ακούς την ορχήστρα ευρισκόμενος έξω από το παράθυρο του μεγάρου. Δε μπορείς να μπεις, αλλά οι καραμπόλες στο δωμάτιό σου θα σου δώσουν την ψευδαίσθηση ότι μπήκες. Άρα, τις θες.


Ας το κάνω φραγκοδίφραγκα, για παιδάκια 3ης χαϊενδικού.

Έχεις ένα ηχείο με λοβό ακτινοβολίας γωνίας 60° και συ κάθεσαι σε ένα σημείο, με 2 αφτχιά, πες πως τρως 3° άμεσης από το ηχείο.

Οι υπόλοιπες 57° θα γίνουν έμμεση.

Άμα το κάνουμε σε ποσότητα ενέργειας, αυτή εξαρτάται από το εύρος της γωνίας που θα φας στα μούτρα, κι έτσι γίνεται αντιληπτό πως όσο μικρότερη η απόσταση ακρόασης, τόσο μεγαλύτερη η γωνία που τρως στα μούτρα, άρα τόσο μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας από άμεση.

Η μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας της πηγής είναι οι 5 άντε 10° στο κέντρο του λοβού, εντελώς on axis. Με σοβαρά waveguides φτάνει έως τις 30°. Τα μπάσα εξαιρούνται, παίζουν ολόβε, με εξαίρεση τα καρδιοειδη κατασκευάσματα.

Οι τοίχοι είναι ολόβε, θα φαν όλες τις υπόλοιπες γωνίες του λοβού εκπομπής της πηγής, και η γωνία όσο κατεβαίνουμε σε συχνότητες μεγαλώνει, μέχρι να γίνει 360° - σφαιρική.

Όσο πιο πολλές πηγές έχεις, κι όσο πιο κοντά βρίσκεσαι σε αυτές τις πηγές, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας θα παίρνεις στα μούτρα από την άμεση της γωνίας του λοβού που βλέπεις (αφτί με αφτί).

Η συνολική ενέργεια που χρειάζεσαι, είναι συγκεκριμένη, είναι το max SPL που επιθυμείς.

Αυξάνοντας τις πηγές, αυξάνεις την ισχυρή απολαβή του κέντρου του λοβού που θα εισπράξεις από κάθε πηγή, και αφήνεις υποδεέστερης ενέργειας (off axis) λοβούς να πηγαίνουν στα τοιχωματικά όρια. Έτσι μειώνεις την ενέργεια της έμμεσης, αυξάνοντας το λόγο απολαβής των ισχυρών τμημάτων των λοβών, που θα φτάσουν πιο εύκολα το επιθυμητό max SPL, κι αφήνοντας εξασθενημένα τμήματα των λοβών να πηγαίνουν στα ντουβαρια, που είναι τόσο πιο εξασθενημένα από καθεμία πηγή ξεχωριστά, όσο περισσότερες είναι οι πηγές, άρα γίνεται το καθένα ξεχωριστά πιο "ασήμαντο" σε σχέση με το τελικό επιθυμητό max SPL στην mlp.

Αν βάλεις κατό χιλιάδες πηγές ολόβε, άπειρες πηγές τελοσπαντων, τότε μόνον άμεση θα ακούς, θα μηδενιστεί εντελώς η έμμεση, διότι η ισχύς από καθεμία πηγή ξεχωριστά θα είναι τραγικά πολύ χαμηλή, στα όρια της ακουστότητας, κι εσύ θα παίρνεις την ισχυρότερη ενέργεια του κέντρου του λοβού στην άμεση, και η υπόλοιπη ενέργεια θα είναι τόσο μικρή, που με την έξτρα απόσταση που θα χρειάζεται για ανάκλαση (και απορρόφηση, αδιαμφισβήτητα) στα τοιχωματικά όρια πριν φτάσει σε σένα, θα είναι κάτω απ'την ουδό ακοής.

Όσο πιο πολλά τα ηχεία, τόσο πιο καλά.

Οι τοίχοι είναι μόνον 6.

6 πηγές έμμεσης έχεις να αντιμετωπίσεις.

Μετρημένα κουκιά.



ΥΓ. Τώρα είδα το ποστ του μπουτχια, έγραφα ταυτόχρονα. Ελπίζω να είναι χρήσιμα όσα έγραψα με πολλά λόγια, που λένε ακριβώς τα ίδια με αυτά που έγραψε σπαρτιάτικα ο μπουτχιας. Νομίζω πως θα είναι χρήσιμα, γιατί ο μπουτχιας τα γράφει έτσι ώστε να είναι αντιληπτά από 6η χαϊενδικού και πάνω, εγώ τα έκανα φραγκοδίφραγκα για να πιάσω και 1η χαϊενδικού, για να μη πω προνήπια και παρεξηγηθουμε σαββατιάτικα.
Αυτό είναι μικρό σχόλιο (σχολιασμός) ; 😍 Ωχ, Κε Χρήστο άμα γίνει Πρόεδρος κάποτε (όταν θα πας 235 ετών) θα πρέπει να πεθάνουμε στο διάβασμα. :D
 

Μηνύματα
1.695
Reaction score
1.962
Σωστό, εξωτερικός συνεργάτης λοιπόν. 😍

Αυτό είναι μικρό σχόλιο (σχολιασμός) ; 😍 Ωχ, Κε Χρήστο άμα γίνει Πρόεδρος κάποτε (όταν θα πας 235 ετών) θα πρέπει να πεθάνουμε στο διάβασμα. :D
Δηλαδή,τι; Διανομέας με πολυτροχο πατινι;
 

Μηνύματα
16.170
Reaction score
18.895
Δηλαδή,τι; Διανομέας με πολυτροχο πατινι;
Ηλεκτρικό, στην διάθεση του όταν χερειαζεται για μετακινήσεις. ¨Εχει συμπεριληφθεί στο συμφωνητικό. Ο Πρόεδρος το έχει αποδεχθεί και υπογράψει ήδη. Τι μας περάσατε κύριε μου στην Επερεσία για ανοργάνωτους ; Κοινώς τσιλίκι πουτσού ; :D
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.787
Reaction score
14.406
Έχεις ένα ηχείο με λοβό ακτινοβολίας γωνίας 60° και συ κάθεσαι σε ένα σημείο, με 2 αφτχιά, πες πως τρως 3° άμεσης από το ηχείο.

Οι υπόλοιπες 57° θα γίνουν έμμεση.
:hi:
Οι τοίχοι είναι ολόβε, θα φαν όλες τις υπόλοιπες γωνίες του λοβού εκπομπής της πηγής, και η γωνία όσο κατεβαίνουμε σε συχνότητες μεγαλώνει, μέχρι να γίνει 360° - σφαιρική.
:hi:
Η συνολική ισχύς της άμεσης, πολλαπλασιάζεται αναλόγως του αριθμού των πηγών.
:hi:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.448
Reaction score
57.265
@thva O μεσιε @Βhutia πρεπει να παραμεινει ελευθερος σκοπευτης να κανει κριτικη σε δικαναλους και πολυκαναλους αν και τωρα απ οτι φαινεται εχει προσχωρηση στους πολυκαναλους δεν ειναι κακο:) ισως να μας πει πως γινεται πολυκαναλο με λιγα σχετικα χρηματα και σε μη φροντισμενη αιθουσα που ενδεχεται να σιαξουμε και εμεις το προλεταριατο ;)
βεβαια θα αρχισει να γραφει για ΡΕ φαση:acute:για ντι εσ πι ;) κλπ κλπ που πρεπει να εχεις τελειωσει το Πολυτεχνειο ηλεκτρολογος μηχανικος και μεταπτυχιακο στο MIT:drinks:
Tες πα αν δεν εχεις αιθουσα 30 τετραγωνικα σε μονοκατοικια οπως ο Χερ Ντοκτορ δεν γινεται αυτο σε σαλονια κλπ κλπ ;) εκτος αν εισαι ο μεσιε και πας οπου θελεις της συχνοτητες χαμηλες μεσαιες
υψηλες:)
Όσο διατηρώ δικαναλικά setup με τις κόρνες κι εκείνο με τα Vecteur και μ'αρέσουν ακόμα δεν υπάρχει ολοκληρωτική προσχώρηση... Κατά τα άλλα , πιο προσιτό ή απλοποιημένο στη διαχείριση σήματος πολυκαναλικό setup με ενεργά ηχεία από εκείνο που παρουσίασα πρόσφατα δεν γίνεται... Γενικώς τίποτα δεν γίνεται χωρίς κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.576
Μηνύματα
2.944.859
Members
38.201
Νεότερο μέλος
danstefan
Top