- Μηνύματα
- 28.519
- Reaction score
- 83.990
Ο κατάλογος εδώ:
Παραφράζοντας την υπογραφή σου,όποιος είτε από συνειδητή επιλογή είτε εκ των συνθηκών αποδίδει μεροληψία σε όσους κάνουν επιλογές που αφορούν τους ίδιους και μόνο,εξακολουθεί ν'αναζητά κάτι το οποίο οι όροι αρμονικής συνύπαρξης δεν μπορούν να του παραδώσουν.Κάποιοι ψάχνουν για βιβλιογραφική τεκμηρίωση.
@Bhutia @toulou
Δεν ξέρω γιατί.
Είναι απλό. Ακούστε το ίδιο έργο σε stereo-surround και τέλος σε immersive.
Ακούστε και άλλο, και άλλο. Έχει πολλά που είναι διαθεσιμα στα τρία φορμάτ.
Αν δεν βγάλετε τα ίδια συμπεράσματα, θα πίνω μπυρες για έξι μήνες από ποτήρια χωρίς χερούλι. Ζεστές
Είναι απολυτως ξεκάθαρη η υπέροχη του πεντακαναλο από το στέρεο. Λιγότερο μεγάλο άλμα το immersive από το surround, αλλά υπαρκτό.
Είναι τόσο ξεκάθαρο που οποιος δεν τα παραδεχθεί στην πράξη είναι biased του κερατά.
βαλτε auro 3d για να εχετε arousal.The results provide evidence that 3D audio can invoke a stronger overall emotional arousal in listeners.
τιποτα δεν ειναι τυχαιο και ως προς τα formatAES E-LIBRARY
Musical Emotions Evoked by 3D Audio
Do 3D audio formats enhance the quality or intensity of musical emotions? In this study, listeners were presented with classical musical excerpts in Stereo, 5.1 Surround, and Auro-3D 9.1 playback formats. Participants were asked to report their emotional states on the Geneva Emotional Music Scale (GEMS) while listening to two contrasting excerpts of Arnold Schönberg’s string sextet “Verklärte Nacht” op. 5. The results provide evidence that 3D audio can invoke a stronger overall emotional arousal in listeners.
View attachment 243432 View attachment 243433
AES E-Library » Musical Emotions Evoked by 3D Audio
Do 3D audio formats enhance the quality or intensity of musical emotions? In this study, listeners were presented with classical musical excerpts in Stereo, 5.1 Surround, and Auro-3D 9.1 playback formats. Participants were asked to report their emotional states on the Geneva Emotional Music...www.aes.org
δεν υπαρχει πολυπλοκοτητα στησιματος.......Είναι καλύτερο λέω, αλλά όχι τόσο καλύτερο ΓΙΑ 'ΜΕΝΑ, ώστε να δικαιολογεί το κόστος και την "βαβούρα".
Στο κόστος συμπεριλαμβάνω ΚΑΙ το κόστος δέσμευσης ενός ολόκληρου "ντεντικέιτεντ" δωματίου (αρα μεγαλύτερο και πολύ ακριβότερο σπίτι).
Στην βαβούρα συμπεριλαμβάνω εκτός από την πολυπλοκότητα στησίματος και καλιμπραρίσματος, ΚΑΙ τον απαιτούμενο χρόνο ενασχόλησης για όλα αυτά.
Επι πλέον υφίσταται και το τεράστιο "μείον" του οτι δεν γουστάρω ρε φίλε την απομόνωση στο ντεντικέιτεντ μπα σε καλό σου, ενώ σε μη ντεντικέιτεντ προστίθεται ακόμα ένα "μείον", αυτό των συνεπειών στην αισθητική του χώρου
ΥΓ. Σιγά μη ψάχνω "για βιβλιογραφική τεκμηρίωση " για να αποφασίσω αν κάτι μου προσδίδει την απαιτούμενη ευχαρίστηση - έχω τις μετρήσεις μου γι' αυτή τη δουλειά.
Το μόνο που θα έπρεπε να έχει ξεκαθαριστεί με τη θέση μου είναι ότι απέχω από συμφωνία ή διαφωνία επί της ουσίας,όπως απέχω από πλήρη παρουσίαση στο δικό μου πεντακαναλικό,όπως θ'απέχω και στο μέλλον από οποιαδήποτε παρουσίαση immersive...Ξεκαθαρίστηκε λοιπόν: το πολυκάναλο είναι και για εσας καλύτερο, αλλά δεν το υλοποιείτε για προσωπικούς ή και οικονομικούς λόγους.
Χαίρομαι που συμφωνούμε στην ουσία
Γιατί άραγε;απέχω από πλήρη παρουσίαση στο δικό μου πεντακαναλικό
Στην "εκ προοιμίου ηλεκτροακουστική ανωτερότητα" του πολυκαναλου σεταπ, συμφωνεί όλος ο κόσμος.Λόγος για την αποχή είναι η διαπίστωση ότι παρά την εκ προοιμίου ηλεκτροακουστική ανωτερότητα - εφόσον τηρηθούν θεμελιώδεις όροι διευθέτησης
Στερείται ισχυρής βάσης, διότι:Λόγος για την αποχή είναι η διαπίστωση ότι... η πολυκαναλική εμπειρία με αμιγώς ηχητικό υλικό δεν θα έπρεπε να λογαριάζεται ως προβιβασμός της δικαναλικής,αλλά ως κάτι ανεξάρτητο και υποκείμενο σε δικούς του όρους...
Το αμιγώς μουσικόφιλο ενδιαφέρον από το κοινό του forum μπορεί να ικανοποιηθεί από τις αναφορές σε μουσικά έργα...Γιατί άραγε;
Δε νομίζεις πως οι εμπειρίες και τα όποια συμπεράσματα από αυτό το σεταπ θα μπορούσαν να βοηθήσουν το μουσικόφιλο κοινό του φόρουμ;
Δεν έχει τόση σημασία από τη δική μου πλευρά,από τη στιγμή που μπαίνει η έννοια του ΄΄πρέπει΄΄.Δεν έχει νόημα να δούμε πλέον σοβαρά, το γιατί θα πρέπει (ή δε θα πρέπει) το δικάναλο μουσικό υλικό να αναπαράγεται από 2 ή 52 ηχεία, με στόχο τον προβιβασμο της άφθονης δικαναλης μουσικής;
Να δούμε τους όρους, τους τρόπους, να εξηγήσουμε το κάθε upmixing τι προσφέρει και γιατί το ένα είναι προτιμότερο του άλλου;
Ούτε ο ίδιος θα είχα αντίρρηση για σύσταση οποιασδήποτε κατηγορίας,αφού δεν θα υφίσταται υποχρεωτικότητα συμμετοχής.Οι πολυκαναλες έως ιμερσιβ παραγωγές, μπορεί να είναι σχετικά λίγες (σχετικά, αν το συγκρίνουμε με τον όγκο της διαθέσιμης μουσικής σε δικάναλα φορμά) αλλά επί της ουσίας είναι μεγάλος όγκος, αρκετός για να ακούς μονίμως πολυκαναλο για 7 ζωές.
Η σύγκριση με τα ξαδέρφια τους τα δικάναλα, είναι αναπόφευκτη, διότι αγαπημένες μουσικές, είτε Philip glass Και Κλασσική μουσική, είτε dire straits, pink Floyd, Yello, κλπ, είναι διαθέσιμες και στα 2 φορμά, οπότε τελικά μας ενδιαφέρει να δούμε σοβαρά ποιο είναι προτιμότερο ή να κλείσουμε τα μάτια γιατί είναι "άλλος κόσμος, άλλο χόμπι"?
Δεν έχω αντίρρηση για νέα κατηγορία στο φόρουμ, που να ξεχωρίζει τα πολυκαναλα. Ωστόσο, δεν είναι άλλο χόμπι, αυτό το θεωρώ βέβαιο.
Ουδεμία αντίρρηση...Εφόσον λοιπόν ισχύουν,έχουν ήδη αναλυθεί εκτενώς αμέτρητες φορές,οπότε δεν θα έπρεπε να υφίσταται το προαναφερθέν ΄΄πρέπει΄΄.Εις άτοπον απαγωγή...Οι όροι της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, όσον αφορά το τεχνικό τμήμα του χόμπι, είναι κοινοί μεταξύ δικάναλου και πολυκαναλου, δεν μιλάμε για διαφορετικές απαιτήσεις.
Απόκριση στο φάσμα, δυναμικό εύρος, ταργκετ κερβ, χρόνοι αντήχησης, παραμορφωσεις, κλπ, όλα είναι όμοια. Οι προδιαγραφές ενός εκάστου ηχείου στο ιμερσιβ, είναι όμοιες με ενός ηχείου από δικάναλο.
Τεχνικώς μιλώντας, είναι το ένα και το αυτό. Όσα γράφεις για ενσωμάτωση σαμπ, για το Μπάσο, για το μπας ριφλεξ, για την οφ αξις, γενικώς όσα γράφεις, είναι μια χαρά για ιμερσιβ, χωρίς την παραμικρή αλλαγή.
Εάν δεν έχω διάθεση για πολυκαναλική αναπαραγωγή θα ήταν τουλάχιστον περίεργο με τα δικά μου δεδομένα ν'άκουγα δικαναλικά απενεργοποιώντας τον αλγόριθμο από αφιερωμένο πολυκαναλικό setup...ΥΓ. Στο 5-καναλο που έστησες, με τα ωραία σου τα σαμπ, προφανώς μπορείς να ακούσεις ένα μουσικό κομμάτι δικάναλα, από 2 δορυφόρους.
Προφανώς μπορείς να το ακούσεις και με απμιξινγκ από 5 δορυφόρους.
Παίζει, έστω και πιωμένος, να το ακούσεις μόνο από 2?
Κι αν έχεις το πολυκάναλο sacd του μουσικού αυτού κομματιού, παίζει από το sacd να ακούς το δικάναλο στριμ κι όχι το πολυκάναλο, εκτός κι αν σε απειλούν με όπλο στον κρόταφο;
Η έννοια του "πρέπει" έχει ήδη τεθεί για πολλά θέματα, κι από μένα κι από σένα κι από όλους όσους ασχολούνται, όσον αφορά το στήσιμο ενός σεταπ, την περιποίηση των χρόνων αντήχησης, το ικανοποιητικό σπεκτρο, την παρουσία σαμπ, την υλοποίηση ενός ταργκετ κερβ, και τόσων άλλων παραμέτρων, που "πρέπει" να ισχύουν για να έχουμε "βελτιωση" ή όπως είπες χαρακτηριστικά, να επιτευχθεί "προβιβασμος της δικαναλικης αναπαραγωγής".Δεν έχει τόση σημασία από τη δική μου πλευρά,από τη στιγμή που μπαίνει η έννοια του ΄΄πρέπει΄΄.
Αυτό θα μπορούσε να λεχθεί και για τα σαμπ.ως κάτι ανεξάρτητο και υποκείμενο σε δικούς του όρους.
Έχει τεθεί πράγματι για πάρα πολλά θέματα...Η έννοια του "πρέπει" έχει ήδη τεθεί για πολλά θέματα, κι από μένα κι από σένα κι από όλους όσους ασχολούνται, όσον αφορά το στήσιμο ενός σεταπ, την περιποίηση των χρόνων αντήχησης, το ικανοποιητικό σπεκτρο, την παρουσία σαμπ, την υλοποίηση ενός ταργκετ κερβ, και τόσων άλλων παραμέτρων, που "πρέπει" να ισχύουν για να έχουμε "βελτιωση" ή όπως είπες χαρακτηριστικά, να επιτευχθεί "προβιβασμος της δικαναλικης αναπαραγωγής".
Αναλόγως συνθηκών και διάθεσης,δεν υπάρχει πρόβλημα να γινόταν και αυτό από μέρους μου.Αυτό θα μπορούσε να λεχθεί και για τα σαμπ.
. Άμα είναι έτσι όπως τα λες στην ανωτέρω λογική αποχής από παρουσίαση πολυκαναλικου, τότε κι αυτό περί των σαμπ κρίνεται ανέτως άλλο χόμπι, και θα έπρεπε να μείνεις δεμένος με 2 ηχεία σκέτα, χωρίς σαμπ, κι ότι βγάλουν
...
Διαπιστώνω ότι χρησιμοποίησες τον ενδιαφέροντα όρο ΄΄προβιβασμό της αναπαραγωγής΄΄...Δηλαδή ούτε προβιβασμός ήδη υπαρχόντων setup ούτε των ίδιων των κατόχων...Στα λόγια μου έρχεσαι.Ας μιλήσουμε έτσι θεωρητικά, για 5 φίλους, που ακούνε δικάναλο σεταπ, και ας υποθέσουμε, χάριν του παραδειγματος και μόνον, ότι δεν τίθεται οικονομικό θέμα (πες πως όλοι έχουν άπειρα ατελείωτα λεφτά) και δε τίθεται ζήτημα αισθητικής ή παντόφλας.
(άλλωστε αυτές οι υποθέσεις ισχύουν και στην προσθήκη πολλαπλών σαμπ)
1. Γκεομιατ. Έχει αυτά τα αριστουργηματα, τα κορυφαία γκριμ, με τα σαμπ τους.
Για λόγους άλλης συζήτησης, για να μη τα μπλέξουμε, ας μην ασχοληθούμε με το θέμα της προσθήκης επιπρόσθετων 4 σαμπ στο υπάρχον σεταπ.
Επίσης ας μην ασχοληθούμε με το θέμα χώρου, αυτό θέλει βελτίωση σε όλους, ασχέτως αριθμού ηχείων, με σκοπό τον προβιβασμο της αναπαραγωγής.
Ας δούμε ποιοι είναι οι διαθέσιμοι οδοί βελτίωσης του σεταπ του Γκεομιατ.
Καινούριο ντακ; καλύτερα καλώδια;
Φενγκ σουι;
Άλλο πικάπ;
Προσωπικα, θεωρώ δεδομένο ότι αν πάρει 3 επιπρόσθετα τεμάχια γκριμ, θα έχει μια σημαντική αναβάθμιση του σεταπ, τόσο στην ακρόαση δικαναλης μουσικής με απμιξινγκ, όσο και στο άνοιγμα του ορίζοντα για πολυκαναλες παραγωγές.
Και δεν βλέπω τον λόγο, όπως κι εσύ άλλωστε, να ξανακούσει από 2 ηχεία μόνα τους.
2. Ο φίλος μας με τα 2 μικρά και φτηνά jbl και με το 1 σαμπ, ο Πέτρος.
Ακριβως τα ίδια.
3. Ο αγαπητός Λέανδρος. Έχει 2 μεγάλα ηχεία, ενταγμένα σε ένα πολυκαναλο σεταπ, όπου το κεντρικό είναι μια κλανια πάνω στο ντουβάρι πίσω από το ψυγείο.
Προφανώς άμα πετάξει τις κλανιες και πάρει επιπρόσθετα ίδια ηχεία με ίδια ενισχυτικά, στον όποιο χώρο έχει, θα έχει σαφέστατο κέρδος.
4. Το αγαπητό μέλος κεφάλας. Εντάξει, δεν έχει χώρο ο άνθρωπος για να βάλει σοβαρό κεντρικό (να έχει και γουφερ, όχι μόνο Μιντ), και καλώς ή κακώς (κακώς) έχει το κεντρικό πίσω από ενα μουσαμά (οθόνη) στον οποίο άνοιξε τρύπες για να "περνάν τα πρίμα".
Τώρα πες μου σοβαρά, άμα βάλεις ένα μουσαμά μπροστά από τα ηχεία σου, κι ανοίξεις τρυπούλες να περνάνε τα πρίμα, είναι οκ; ακούς καλά;
Εντάξει, προφανώς με τέτοιο πολυκαναλο σεταπ, με τέτοιους περιορισμούς, είναι δεδομένο ότι θα προτιμάει να ακούει δικάναλα τα δικάναλα. Και να παίζει με καλώδια, γιατί κάτι άλλο δεν μπορεί να κάνει.
Κι έτσι εξηγούνται κάποιες διαφορετικές φωνές.
5. Η μαϊμού με τα οικονομικά καλι.
Ακριβώς στην ίδια κατηγορία, ίδια εξέλιξη με γκεομιατ και Πέτρο.
Δεν υπάρχει άλλη οδός. Αν νομίζετε πως υπάρχει, πείτε μου.
Δηλαδή νομίζω πως ή θα επιμείνουμε στις παλιές τακτικές "2 ηχεία σκέτα νέτα ούτε σαμπ ούτε dsp κι ότι παίξουν" ή θα προχωρήσουμε το χόμπι με προσθήκη πολλαπλών επιπρόσθετων πηγών, τόσο χαμηλών συχνοτήτων, όσο και.. υψηλότερων.
ειναι σοβαρος ανθρωπος αυτος ρε συ μπουτια ;Εύχομαι καθένας να πορεύεται με τη δική του θέληση...
αφτια εμαθες νακους βρε ;....που απο το 5καναλο του τρομου γεμησες ηχεια στα 2 μετρα...4. Το αγαπητό μέλος κεφάλας. Εντάξει, δεν έχει χώρο ο άνθρωπος για να βάλει σοβαρό κεντρικό (να έχει και γουφερ, όχι μόνο Μιντ), και καλώς ή κακώς (κακώς) έχει το κεντρικό πίσω από ενα μουσαμά (οθόνη) στον οποίο άνοιξε τρύπες για να "περνάν τα πρίμα".
Τώρα πες μου σοβαρά, άμα βάλεις ένα μουσαμά μπροστά από τα ηχεία σου, κι ανοίξεις τρυπούλες να περνάνε τα πρίμα, είναι οκ; ακούς καλά;
Νομιζω το εξηγει καπου στο προτζεκτ του......σε δωματιο 34τμ δεν χωρουσε ηχοπερατηγια ρωτα τον μπουτια να μαθεις ποσο λαθος επιλογη θεση κεντρικου εχεις κανει για ακουσμα ολου του setup μονο απο αυτο το λαθος....ειτε σε πολυκαναλο η 3d audio ...
οσοι εχουν χωρο για σωστη τοποθετηση κεντρικου και δεν εχει γινει δεν εχουν επαφη με το αντικειμενο....ΤΕΛΟΣ
Ταυτόχρονα, η σκέψη της ηχοπερατής μου πέρασε, αλλά βλέποντας τις αποστάσεις, μου έφυγε!
Διότι αν πάει μπροστά από το κεντρικό, θα είναι στα 2,1μ απόσταση, που δε παίζει, είναι πολύ κοντά για οθόνη, τώρα είναι στα 2,95μ, σχεδόν 3μ.
Πιο πίσω δε πάει αυτό το ηχείο, είναι λαθος απόσταση ακρόασης (τώρα είναι 2,15μ και νομίζω το τερμάτισα).
Δηλαδή, ο μόνος τρόπος να μπει ηχοπερατή, είναι να παρθεί μεγαλύτερο κεντρικό (420) και να μπει η οθόνη μπροστά από το κεντρικό το οποίο τότε θα έχει βάθος 45cm, άρα η οθόνη πάει μαξ στα 2,5 μέτρα, κοντά πάλι, αλλά καλύτερα από τα 2μ, έτσι μόνο παλεύεται, με άλλο κεντρικό ώστε να είναι στα 2,55 μέτρα απόσταση ακρόασης, που δεν μπαίνουν τα 310.
Τώρα όλα τα 7 ηχεία, γύρω γύρω, απέχουν ακριβώς 2,15μ από το κεφάλι μου. Τα πλαϊνά δε παν πιο πίσω, τερμάτισαν, είναι ηχομονώσεις και τοίχος, τέλος δωματίου.
Δηλαδή, για ηχοπερατή θέλει πιο μεγάλο δωμάτιο, υπολογίζω μίνιμουμ τα 50τμ, και πιο μεγάλα ηχεία, οχι με 8", αλλά με 10". Τώρα είμαι στα 34τμ. Σεμνά..
Με 8" που η απόσταση ακρόασης δε πρέπει να φτάσει τα 2,5μ (ιδανικό σενάριο εκτιμώ τα 2μ) δεν παίζει η οθόνη να είναι μπροστά από το ηχείο.
Τα έχω υπολογίσει όλα. Μη νομίζεις...