- Μηνύματα
- 4.946
- Reaction score
- 8.754
Από ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω η Authorwave έχει στούντιο με dolby atmos, το οποίο έχει στήσει ένας συνάδελφος και φίλος μου ηχολήπτης.Αλέξη μου, Ελληνικά μιλάμε και οι δύο πιστεύω. Εκτός και αν θες να το πάρουμε στα Αγγλικά (με βολεύει αφάνταστα).
Αλήθεια, που υπάρχει στην Ελλάδα studio με Dolby Atmos ?
Όχι εγώ, λες να πάρω ένα να δω τι κάνουν;Έχει αγοράσει κανείς immersive music από την TRPTK;
Εύγε γιατρέ μου!Τους λυπήθηκα τώρα, να πάρουμε μερικά άλμπουμ να τους ενισχύσουμε. Κρίμα είναι.
Ποιον είναι αυτό το paper κάποιο link υπάρχει ;Οδηγος επιβιωσης για πολυκαναλους.
Οπως ηδη αναφερθηκε θα αναζητησουμε την ιδανικη τοποθετηση των ηχειων στο χωρο σε μια διαταξη 9.1 Αuro 3D ετσι ωστε να επιτυχουμε την καλυτερη δυνατη αναπαραγωγη. Μπορει να εχει κανεις τα καλυτερα ηχεια του κοσμου με τελειο σπινοραμα με απεριοριστο δυναμικο ευρος αλλα εαν η τοποθετηση ειναι λανθασμενη τοτε αυτο θα εχει σοβαρο αντικτυπο και στο τελικο αποτελεσμα.
Εδω μας ενδιαφερει η βελτιστη τοποθετηση χωρις να εξεταζουμε τους διαφορους περιορισμους οπως διαστασεις χωρου κτλπ. . Ο καθενας μπορει μετα να αποκλινει απο αυτη την θεση,αρκει βεβαια να γνωριζει ποια ειναι αυτη. Επισης δεν θα ασχοληθουμε με την ιδανικη θεση τοποθετησης του υπογουφερ. Εδω μας απασχολουν αποκλειστικα και μονον οι δορυφοροι γνωστοι και ως δορυφορακια.
Η διαταξη 9.1 περιλαμβανει 9 δορυφορους συνολικα απ τους οποιους οι 5 τοποθετουνται στο βασικο επιπεδο ενω οι υπολοιποι 4 τοποθετουνται στο ανω επιπεδο. Επομενως εχουμε 2 παραλληλα επιπεδα, ενα στο υψος των αυτιων μας και ακομη ενα σε μεγαλυτερο υψος ετσι ωστε κατα την αναπαραγωγη της μουσικης να ερχεται ο ηχος απο ολες τις κατευθυνσεις δημιουργωντας μια ηχοσφαιρα εντος της οποιας βρισκεται ο ακροατης.
Ξεκινωντας απ το βασικο επιπεδο, οι θεσεις των ηχειων ειναι θα λεγαμε σε ενα μεγαλο βαθμο καθορισμενες.
H διαταξη Auro 3D σε αυτο το επιπεδο δεν εχει καποια διαφορα απ την την γνωστη διαταξη της ITU.
View attachment 287318
Συμφωνα με αυτη την διαταξη ολα τα ηχεια βρισκονται πανω σε εναν κυκλο στο κεντρο του οποιου καθεται ο ακροατης. Οπως μπορει κανεις ευκολα να παρατηρησει η διαταξη των 3 ηχειων μπροστα απ τον ακροατη δεν επιδεχεται καποια αποκλιση. Το κεντρικο βρισκεται στο μεσον και μαλιστα ιδανικα στο ιδιο υψος με το αριστερο και δεξι καναλι. Το αριστερο και δεξι ηχειο θα πρεπει φυσικα να σχηματιζουν με τον ακροατη ενα ισοπλευρο τριγωνο αποως και στο γνωστο απο ολους μας στερεο.
Τα σαραουντ ηχεια αντιθετως μπορουν να μετατοπιστουν. Αυτο που προκρινεται ως ιδανικη λυση ειναι να τοποθετηθουν τα 2 σαραουντ ηχεια στις 120 μοιρες δλδ στο οριο της επιτρεπτης αποκλισης. Δεν διδονται περισσοτερες λεπτομερειες στο paper(δεν μιλαμαι εδω για paper της Auro, αυτο προεκυψε απο αλλους επαγγελματιες του χωρου που ασχολουνται με την ηχογραφηση μεσω πολλαπλων μικροφωνων και την αναπαραγωγη του ηχου απο μια διαταξη Auro 3D). Αυτη η τοποθετηση εχει για μενα και το πλεονεκτημα οτι σε ενα τυπικο χωρο θα επιτευχθει μια μεγαλυτερη αποσταση απ τον ακροατη με αυτη την γωνια πλησιαζοντας ετσι τις ιδανικες συνθηκες των ισων αποστασεων οπως φαινεται και στο γραφημα.
Εχει ηδη αναφερθει οτι η μετατοπιση του ακροατη απ το κεντρο του κυκλου και τα μπροστινα ηχεια κατ επεκτασιν δημιουργει θεματα και στα ηχεια υψους διοτι μια μετατοπιση μεταβαλλει τις γωνιες ανυψωσης οι οποιες ναι μεν μπορουν παλι να διορθωθουν αλλα τοτε δεν θα βρισκονται ολα τα ηχεια υψους στο ιδιο οριζοντιο επιπεδο.
Αφου βρηκαμε λοιπον τις ιδανικες θεσεις για τα 5 μας ηχεια θα πρεπει το ιδιο να κανουμε και με τα υπολοιπα 4.
Συμφωνα με τις προδιαγραφες της Auro τα ηχεια αυτα θα πρεπει να τοποθετηθουν πανω ακριβως απο τα ηχεια L,R,LS,LR και μαλιστα σε τετοιο υψος ωστε ολα να σχηματιζουν μια γωνια 30 μοιρων με τον ακροατη. Την ιδανικη αυτη γωνια ανυψωσης των 30 μοιρων θα την διατηρησουμε.
Το μονο που μενει να εξετασουμε ειναι εαν θα πρεπει να τοποθετηθουν πανω ακριβως απ τα ηχεια του βασικου επιπεδου.
Αυτο που αξιζει κανεις να παρατηρησει ειναι οτι σε μια τετοια περιπτωση μεταβαλλεται η γωνια μεταξυ ενος ζευγους ηχειων και του ακροατη και μαλιστα μειωνεται οσο αυξανεται το υψος τοποθετησης των ηχειων.
Ενω λοιπον τα ηχεια μπροστα σχηματιζουν με τον ακροατη μια γωνια 60 μοιρων , τα ηχεια υψους θα εχουν μικροτερη γωνια. Εαν ανυψωσουμε δηλαδη τα ηχεια κατα 30 μοιρες τοτε η γωνια μεταξυ ηχειων και ακροατη δεν θα ειναι πια 60 μοιρες αλλα 51,3 μοιρες. Το ιδιο θα συμβει και με τα πισω ηχεια οπου τωρα θα η νεα γωνια θα ειναι αντι για 120 μοιρες 97,2μοιρες ,δλδ μια μειωση /στενεμα κατα 20 ολοκληρες μοιρες. Εαν θελουμε λοιπον να αντισταθμησουμε αυτη την μειωση και να σχηματισουμε μια γωνια 60μοιρων για τα μπροστινα ηχεια υψους θα πρεπει να μετακινησουμε τα ηχεια προς τα εξω.
Το προβλημα ειναι οτι πρακτικα δεν μπορει κανεις να διορθωσει ολα τα ηχεια για αυτο και προκρινεται η λυση να <<διορθωθουν>> μονο τα μπροστα ηχεια υψους κατι που λογικα θα εχει και μεγαλυτερη βαρυτητα. Επομενως τα πισω ηχεια υψους θα ανυψωθουν κατα 30μοιρες και θα τοποθετηθουν πανω απ τα σαραουν ηχεια.
View attachment 287321
Για τον υπολογισμο της νεας διορθωμενης θεσης των ηχειων χρησιμοποιειται μια μεθοδος υπολογισμου με την δημιουργια 3 κωνων οπου οι νεες θεσεις ταυτιζονται με τα σημεια οπου τεμνονται οι κωνοι. (δεν ειναι απολυτως ξεκαθαρη η μεθοδος)
View attachment 287322
Τα σημεια οπως αναφερεται μπορουν να βρεθουν με χρηση τριγωνομετριας.
Στην ουσια τα ηχεια τοποθετουνται ελαχιστα πιο ψηλα και λιγο πιο εξω σε σχεση με τα κατω ηχεια.
Σε σχετικο παραδειγμα με ακτινα κυκλου 3 μετρων και ιδανικη γωνια ανυψωσης 30μοιρων η νεα θεση θα βρισκεται περιπου 0,11m πιο πανω και 0,33m προ τα εξω.
Σε καθε περιπτωση μιλαμε για μικρες μετακινησεις των μπροστινων ηχειων υψους προς τα πλαινα τοιχωματικα ορια.
Με αυτον λοιπον τον τροπο θα στησεται το πολυκαναλο των ονειρων σας
Τα ιδια λεω και εγω ρε Κωστακη μας....μας εχουν κανει τα καλαμπαλικια τσουρεκια Τερκενλη με αυτην την κλασικη μουσικη....ημαρτον πιχια .....εχουμε ακουσει την Sehrazade σε 129 εκδοσεις ....στημενη χαιεντιτιδα ρε συ......λες και δεν υπαρχουν αλλα ειδη μουσικης που ακουει ο κοζμος να κανουν και σε αυτες αναλογες παραγωγες να χαρουμε και εμεις....να εγω τωρα ακουω στα ενεργα μου στο γραφειο τη φιλη μου την Bjork το hunter ετσι να θυμηθω τα παλια με τη φωναρα της....Ωραία λίστα.
Μα πόσο αδιάφορα....
Μια Μαντόνα ρε αδερφέ, έστω Πρινς.
Ζι Ζι τοπ.
Κάτι νορμάλ επιτέλους, τι'ν'αυτά..
Σωστός !!!Τα ιδια λεω και εγω ρε Κωστακη μας....μας εχουν κανει τα καλαμπαλικια τσουρεκια Τερκενλη με αυτην την κλασικη μουσικη....ημαρτον πιχια .....εχουμε ακουσει την Sehrazade σε 129 εκδοσεις ....στημενη χαιεντιτιδα ρε συ......λες και δεν υπαρχουν αλλα ειδη μουσικης που ακουει ο κοζμος να κανουν και σε αυτες αναλογες παραγωγες να χαρουμε και εμεις....να εγω τωρα ακουω στα ενεργα μου στο γραφειο τη φιλη μου την Bjork το hunter ετσι να θυμηθω τα παλια με τη φωναρα της....
Στον παρακατω συνδεσμο , πανω δεξια το pdf για κατεβασμαΠοιον είναι αυτό το paper κάποιο link υπάρχει ;