- Μηνύματα
- 55.301
- Reaction score
- 137.988
Μια χαρά έχουμε καταλάβει.Να κάνουμε ότι μας αρέσει και αισθανόμαστε καλά με αυτό.
Τίποτε άλλο δεν έχει σημασία.
Στο τεχνικό κομμάτι να καταλάβουμε ότι δεν γίνεται να τα ξέρουμε όλα.
Επίσης δεν είναι κακό να μην τα καταλαβαίνουμε όλα.
Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να ακούμε ή να στήσουμε Atmos αν αυτό θέλουμε ή επειδή υπάρχουν πάρα πολλές ταινίες.
Δεν γίνεται όμως να λέμε ότι είναι το καλύτερο επειδή έτσι πιστεύουμε ή επειδή έχει content. Αυτό είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.
Με τα specs βλέπουμε ποιός είναι καλός ενισχυτής, καλό ηχείο, καλός προβολέας, καλή οθόνη και πάει λέγοντας.
Από που και ως που κρίνουμε με τα αυτιά μας ένα Format ήχου; Γιατί το κάνουνε μόνο εδώ και όχι και στα παραπάνω;
Όπως είπα σε προηγούμενο post σαν παράδειγμα απλούστευσης, δεν γίνεται να βλέπεις τα specs και να ξέρεις ότι το Tesla θα σαρώσει και στο τέλος να πάνε παρέα. Η λογική λέει ότι θα ψάξεις να δεις τι φταίει. Δεν θα λες ότι είναι ίδια.
Έτσι και εδώ ξέρεις από τα specs ότι το Auro3D κάνει ζέσταμα εκεί που το Atmos θέλει στεφανιογραφία.
Ποτέ δεν θα πω ότι είναι ίδια. Αμέσως θα σκεφτώ ότι κάτι δεν πάει καλά. Είναι το δωμάτιο, τα ηχεία, το στήσιμο, το calibration, η μίξη, το Mastering, τα αυτιά μου, όλα αυτά μαζί; Δεν ξέρω. Ξέρω όμως ότι κάτι συμβαίνει, είναι σίγουρο.
Και όλα αυτά αφορούν τις ταινίες. Το ξαναλέω γιατί μου λέτε ότι έχουμε Auro3D και Dolby Atmos στο ίδιο μουσικό άλμπουμ και οι διαφορές είναι άνευ σημασίας.
Μα το ξέρω, το έγραψα πρώτος. Δεν έχω ακούσει ποτέ στη ζωή μου direct comparison και είμαι βέβαιος ότι δεν έχουν γιατί εχω καταλάβει απόλυτα τι συμβαίνει και γιατί συμβαίνει. Ένας ταλαντούχος μαστεράς θα τον βρει τον τρόπο να τα κάνει ίδια. Τρόποι υπάρχουν. Εδώ τους ξέρω εγώ, δεν θα τους ξέρουν αυτοί που είναι η δουλειά τους;
Σε μικρής διάρκειας δουλειές δεν είναι τόσο πρόβλημα. Ακόμα και ταβάνι να χτυπήσει το Atmos γιατί θα θέλει 1 Object για κίνηση στον 3D χώρο, θέλει αλλά 2 για να δώσει κάπως "ρεαλιστική" ακουστική αντήχηση. Θα είναι kind off και όχι κανονική. Κάτι που για πλάκα κάνει το Auro3D. Έτσι τα 118 objects θα τελειώνουν πολύ γρήγορα και μετά θα κάτσουν στον άξονα.
Αυτό δεν είναι τόσο σοβαρό στην μουσική που κρατά μερικά λεπτά.
Ειναι όμως τεράστιο θέμα σε μια ταινία. Για αυτό και πολλές Atmos ταινίες είναι άδειες επάνω. Αυτές που έχουν πράμα επάνω είναι γιατί έχει κάνει καλή διαχείριση ο μαστεράς και βέβαια τον βοήθησε το γεγονός ότι δεν είχε πολλά να βάλει. Τα υπόλοιπα που παίζουν επάνω είναι reverbs του bed.
Προφανώς δεν μπορώ να τα εξηγήσω καλά ώστε να καταλάβει αυτός που δεν το έχει, ή επειδή δεν το έχει δεν μπορεί να καταλάβει. Δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο.
Ξεπερνάμε το θέμα της μουσικής, όπου συμφωνείς και συ ότι δεν έχει νόημα να το συζητάμε.
Στο θέμα του αριθμού των objects και των αυξημένων δυνατοτήτων του Auro σε ταινίες, επίσης μια χαρά το έχουμε καταλάβει, δε χρειάζεται κάτι παραπάνω να ειπωθεί.
Όμως δεν υπάρχουν ταινίες σε Auro 3D ρε συ, εγώ μαζεύω ότι μπορώ από όπου μπορώ, και δεν έχω ούτε μια, ούτε για δείγμα, τίποτα.
Αντιθέτως, έχω στη διάθεσή μου άπειρες ταινίες σε dolby atmos, και μέχρι και το νετφλιξ παίζει άτμος, γιατί το συζητάμε λοιπόν;
Πρακτικά, τι κερδίζουμε;