Build Your Dreams (BYD)

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.062
Reaction score
10.303
Γιατί έκαναν αυτή την επιλογή άραγε;
Εμένα σταματάει κανονικά (χωρίς φρένο) και πατάω το φρένο μόνο στο τέλος για να μην τσουλήσει.
Τι να σου πω, άβυσσος το μυαλό της BYD... :roflmao:
Πάντως, στην πράξη το σύστημα δουλεύει μια χαρά, αδιαφανώς προς τον οδηγό και χωρίς παρενέργειες (αντίθετα πχ από το υβριδικό Puma μας).
Εμένα, που μέχρι πριν λίγο καιρό οδηγούσα μόνο χειροκίνητα θερμικά, δε με παραξενεύει το γεγονός ότι πρέπει να πατάω λίγο φρένο στο τέλος, θα προτιμούσα όμως one pedal drive.
 

Μηνύματα
7.401
Reaction score
1.468
Θυμίζω ότι σε μεγάλες ταχύτητες έχω δει μέχρι και 31kW χωρίς πάτημα φρένου, 81kW με πάτημα.
Απορία: Λογικά για να εκτοξεύει την ισχύ αναγεννητικής φόρτισης με το πάτημα του φρένου, θα διαχωρίζει το πάτημα του φρένου από την ενεργοποίηση των φρένων - άρα είναι brake by wire, χωρίς μηχανική / υδραυλική σύνδεση μεταξύ του πεντάλ και των φρένων;
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.062
Reaction score
10.303
Απορία: Λογικά για να εκτοξεύει την ισχύ αναγεννητικής φόρτισης με το πάτημα του φρένου, θα διαχωρίζει το πάτημα του φρένου από την ενεργοποίηση των φρένων - άρα είναι brake by wire, χωρίς μηχανική / υδραυλική σύνδεση μεταξύ του πεντάλ και των φρένων;
Αυτό συνάγεται λογικά, ότι υπάρχει κάποιος μηχανισμός που κατανέμει την πέδηση μεταξύ των δύο μεθόδων, με βάση κάποιο αλγόριθμο.

Επίσης, είναι λογικό η ισχύς αναγέννησης να είναι μεγαλύτερη στις υψηλές ταχύτητες όπου υπάρχει άφθονη κινητική ενέργεια προς μετατροπή σε ηλεκτρική, χωρίς δραματική μείωση της ταχύτητας.
 

Μηνύματα
7.401
Reaction score
1.468
Λογικό είναι, αλλά η διαφοροποίηση στην ισχύ προϋποθέτει ότι θα υπάρχει ο μηχανισμός κατανομής της πέδησης που αναφέρεις, ενδεχομένως έως και 0% από τα φρένα. Σε αυτήν την περίπτωση θα μιλάμε για πραγματικό brake by wire. Οπότε θα απομένει πλέον μόνο το τιμόνι... που το ξεκίνησε το Cybertrak αν δεν θυμάμαι λάθος.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.675
Reaction score
132.981
Το δεύτερο "αυτό", είναι πολύ ενδιαφέρον όχημα.
Περίεργος είμαι να δω σε τι τιμή θα είναι διαθέσιμο.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.062
Reaction score
10.303
Κατά τη χθεσινή βόλτα στην Αθήνα είχα την ευκαιρία να κάνω ακριβή μέτρηση της κατανάλωσης σε αυτή τη διαδρομή. Καθώς το trip computer βγάζει μέση κατανάλωση μόνο για τα τελευταία 50 χιλιόμετρα, προτίμησα να χρησιμοποιήσω το ποσοστό μείωσης μπαταρίας για τον υπολογισμό, καθώς σε συνδυασμό με τη συνολική χωρητικότητα και την απόσταση που διανύθηκε, μπορούν να εξάγουν πολύ ακριβές αποτέλεσμα.
Η ταχύτητα είχε οριστεί μέσω του ACC στα 120Km/h. Το κομμάτι από τη Μεταμόρφωση μέχρι την Ιερά Οδό είχε σχετικά πυκνή κυκλοφορία, με συνέπεια το ACC να χαμηλώνει κάπως ταχύτητα όποτε βρισκόταν κάποιο άλλο όχημα μπροστά, για να την ξανανεβάσει στα 120km/h μόλις ελευθερωνόταν ο δρόμος. Πάντως, κινούμουν διαρκώς ταχύτερα από τη μέση ροή: αν σας προσπέρασε στον Κηφισό ένα πανέμορφο κόκκινο SUV, τώρα ξέρετε ποιος ήταν. 8-)
Τα δεδομένα:
  • ξεκίνησα με 100% και επέστρεψα με ακριβώς 40%, άρα χρησιμοποιήθηκε 60% της μπαταρίας.
  • η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 60,5kWh
  • η συνολική απόσταση που διανύθηκε ήταν 172km
Άρα, η κατανάλωση ανά 100km ήταν 60,5kWh*0,6*100km/172km=21,1kWh. Ακόμα και με το απαισιόδοξο σενάριο των 0,18€/kWh, το κόστος μετάβασης από τα βόρεια προάστεια της Χαλκίδας στο κέντρο της Αθήνας, μετ' επιστροφής, είναι μόλις 6,5€!

Σημειωτέον ότι η διαδρομή έχει σημαντική άνοδο/κάθοδο (930 μέτρα σύμφωνα με τους Google Maps), κάτι που επιβαρύνει ανάλογα την κατανάλωση.
Ο δε κλιματισμός λειτουργούσε διαρκώς σε ψύξη 25C όταν πηγαίναμε, αργά το απόγευμα, και σε θέρμανση 27C όταν γυρίζαμε, μεταμεσονύκτια. Σε επίπεδο δρόμο και χωρίς κλιματισμό, η κατανάλωση θα είναι σίγουρα μικρότερη.

Το Atto είναι κατάλληλο και για ταξίδια, καθώς είναι δυνατό, σταθερό και πολύ άνετο. Παρά την ενδοτικότητα της ανάρτησης, το κράτημά του είναι εξαιρετικό και εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τα άλλα αυτοκίνητά μου στις γρήγορες ανοιχτές καμπές, σαν αυτές που έχει πχ ο Κηφισός ή το κομμάτι Σχηματάρι-Ψηλή Γέφυρα, για όσους έχουν έρθει στη Χαλκίδα.
Ο θόρυβος είναι σε αποδεκτά επίπεδα, σίγουρα πολύ χαμηλότερος από το Puma σε όλο το φάσμα ταχυτήτων. Καλύτερος επίσης από τη C-class μέχρι τα 100km/h, με τη δεύτερη να έχει μικρή υπεροχή από τα 100 έως τα 120km/h λόγω του ελαφρά αυξημένου θορύβου (αεροδυναμικού και κύλισης) στο Atto. Αυτό υπερέχει και πάλι ξεκάθαρα μετά τα 130km/h, όταν ο τετρακύλινδρος της Mercedes κάνει ενοχλητικά αισθητή την παρουσία του.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.062
Reaction score
10.303
Αυτό γράφω παραπάνω Κώστα, βγάζει είτε από την αρχή που βγήκε από το εργοστάσιο είτε για τα τελευταία 50 χιλιόμετρα. Είναι αδύνατο να βγει ασφαλές συμπέρασμα έτσι, ειδικά καθώς η εθνική στη διαδρομή αυτή έχει έντονες υψομετρικές διαφορές.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.907
Μηνύματα
2.922.484
Members
38.111
Νεότερο μέλος
Fotis ziso
Top