Build Your Dreams (BYD)

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.269
Reaction score
88.582
Έχεις μια τάση να τα μπερδεύεις χωρίς να υπάρχει λόγος.
Η μέτρηση είναι συγκεκριμένη, 110km/h σε τρείς διαφορετικές θερμοκρασίες, στάση στο 10% της μπαταρίας για φόρτιση 15 min, και ξανά οδήγηση μέχρι το 10% της μπαταρίας, και μετράμε την συνολική απόσταση.
Δεν γίνεται να μιλάμε γενικά, σε κανένα ζήτημα. Χρειαζόμαστε standards για να γίνεται αντικειμενική σύγκριση. Οχι ότι του καπνίσει του καθενός. Αυτά είναι χάιεντιές, εγώ στο σύστημα μου με τα συνοδά μου στον χώρο μου μου αρέσει στα αυτιά μου κτλ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Το συμπέρασμα είναι ότι αυτό που έχει σημασία είναι η πραγματική καμπύλη φόρτισης, όχι η μέγιστη ονομαστική ισχύς σε πολύ χαμηλά SOC
Σωστά.

Και πάντα σε συνδυασμό με το efficiency, διότι άμα η κατανάλωση είναι στο δγιάολο, όλα τα υπόλοιπα συμπαρασύρονται στα έγκατα της κολάσεως. 😂🤣😁

Το υψηλό efficiency καλώς ή κακώς, αποτελεί αναγκαιότητα στις πολύ μεγάλες διαδρομές, διότι τις απώλειες από πχ κακή αεροδυναμική αντίσταση και υψηλή κατανάλωση, τις πληρώνεις τελικά σε επιπρόσθετο χρόνο φόρτισης (και σε χρήμα).

Γι'αυτό δε "συμφέρει" ποτέ, άμα βιάζεσαι (με EV), να πηγαίνεις με "200" για να φτάσεις "γρήγορα". 😎
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Η μέτρηση είναι συγκεκριμένη, 110km/h σε τρείς διαφορετικές θερμοκρασίες, στάση στο 10% της μπαταρίας για φόρτιση 15 min, και ξανά οδήγηση μέχρι το 10% της μπαταρίας, και μετράμε την συνολική απόσταση.
Άμα θες να πηγαίνεις με 110km/h στις διαδρομές σου, και να κάνεις στάση φόρτισης για 15', και μετά ξανά οδήγηση μέχρι το 10% SOC, σου είναι χρήσιμη. 🤣

Για μένα το ανωτέρω, είναι εντελώς άχρηστο, για οποιοδήποτε EV.

Θα μπορούσε να δίνει μόνο ένα χρήσιμο στοιχείο: τι ποσοστό μπαταρίας (και τι ποσότητα σε kWh) φορτίζει το κάθε αυτοκίνητο σε 15' με αρχικό SOC 10%.

Αλλά δε το λέει. Αν το έλεγε, βάζοντας αναμενόμενη κατανάλωση, βγάζεις τα συμπεράσματα που θες.

Λόγου χάριν, με το iD.3 όταν πάω προς Γιάννενα ή Ηγουμενίτσα, κάνω μια στάση στη Βέροια για 7-8' φόρτισης. Ούτε 10'.
Σταματάω για φόρτιση με 60-65% SOC, μέχρι να πάει 72-73%, ώστε να φτάνει ανετως στα Γιάννενα.

Μετά τη Βέροια, δεν έχει φόρτιση μέχρι τα Γιάννενα λέμε. 😁😂🤣

Άλλο παράδειγμα, με το Τέσλα, πχ για να πάω Αθήνα, με ενδιαφέρει μέτρηση με έως 135km/h, μόνο 1 στάση φόρτισης σε 0% SOC (Αταλάντη) για 20' (τόσο θέλω για καφέ και κατούρημα, ενώ του αυτοκινήτου του αρκεί ένα 10').

Εσύ για να πας Αθήνα με το iD.3, οριακά φτάνεις Βόλο. Αλλά πάνω στο δρόμο δεν έχει κει κοντά ΣΕΑ για φόρτιση, οπότε θα πρέπει να σταματήσεις πιο πριν, στα ΣΕΑ Νίκαιας. Εκει, έχει 50-ρη. Ποια καμπύλη φόρτισης; Ποιο τι;😁😂🤣

Άντε πες μου τώρα πόσο σε ενδιαφέρει το 1 στοπ, και σε ποια διαδρομή. 😁😂🤣

Πέραν της πλάκας, σοβαρά. Βρες μου 1 διαδρομή που να σε ενδιαφέρει αυτό. 1 σε ολόκληρη την Ελλάδα. Παρακαλώ. 😂🤣😁

Άστα αυτά φαλάκρα, μείνε στο "σπίτι δουλειά δουλειά σπίτι", κι άσε τα ταξίδια και τις μεγάλες διαδρομές σε μας που τα κάνουμε, κι όταν σας λέμε πως έχουν τα πράγματα, να μας ακούτε να μαθαίνετε.😎

Κι όπως έχω ξαναπεί, πάρε όποιο EV θες, και πάμε με χρονόμετρο από το σπίτι μου στο Πλαγιάρι, μέχρι Αθήνα, να δούμε ποιος θα φτάσει πρώτος. 😎

Επίσης από το Πλαγιάρι μέχρι Ηγουμενίτσα, κι εκεί να δούμε ποιος θα φτάσει πρώτος, με χρονόμετρο, πάρε οποιοδήποτε EV θες, να έχει την καλύτερη επίδοση σε 1 stop drive που λες. 😂🤣😁

Εγώ θα σταματάω μόνο σε Τέσλα σουπερτσάρτζερς, εσύ απαγορεύεται σε Τέσλα, αυτά είναι του Έλον του φασίστα. :fuckyou:
Χρειαζόμαστε standards για να γίνεται αντικειμενική σύγκριση. Οχι ότι του καπνίσει του καθενός.
Σωστά.

Όσον αφορά μεγάλες διαδρομές, το μόνο χρήσιμο εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ως στάνταρντ για οποιαδήποτε EV, είναι το (μετρημένο στην ταχύτητα που σε ενδιαφέρει) efficiency που έχει, το οποίο συνδυάζεις με το μέγεθος της μπαταρίας του.

Το efficiency των Τέσλα, δύσκολα θα το βρεις σε non Tesla, και αυτό επαναλαμβάνεται σε πληθώρα ανεξάρτητων μετρήσεων (διάφορες δοκιμές). 😎

Τα υπόλοιπα δεν έχουν ενδιαφέρον, και το ανωτέρω δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για σπίτι δουλειά δουλειά σπίτι, δηλαδή για τη δικιά σου χρήση. 😎
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.269
Reaction score
88.582
Standards λέμε. Μετρήσιμα. Που ισχύουν για όλους, όχι για τι αρέσει σε μένα και σε σένα, και που έχει ποιον φορτιστή και πόσο κάνεις να κατουρήσεις. Standards.
Που λαμβάνουν υπόψιν τους όλους τους παράγοντες: efficiency στην συγκεκριμένη ταχύτητα (αυτήν επέλεξαν οι ειδικοί, δεν μας νοιάζει η γνώμη σου), μέγεθος μπαταρίας, και ταχύτητα φόρτισης από τα 10% για 15min.
Το αν στην διαδρομή που θέλεις να πας έχει μόνο AC φορτιστές ή σουκο, δεν μας νοιάζει.
Πρέπει να υπάρχει κάποιο standard. Σ αρέσει δεν σ αρέσει αυτό είναι. :tongue:
(Δεν κάνεις για δικηγόρος λέμε)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Standards λέμε. Μετρήσιμα. Που ισχύουν για όλους, όχι για τι αρέσει σε μένα και σε σένα, και που έχει ποιον φορτιστή και πόσο κάνεις να κατουρήσεις. Standards.
Που λαμβάνουν υπόψιν τους όλους τους παράγοντες: efficiency στην συγκεκριμένη ταχύτητα (αυτήν επέλεξαν οι ειδικοί, δεν μας νοιάζει η γνώμη σου), μέγεθος μπαταρίας, και ταχύτητα φόρτισης από τα 10% για 15min.
Το αν στην διαδρομή που θέλεις να πας έχει μόνο AC φορτιστές ή σουκο, δεν μας νοιάζει.
Πρέπει να υπάρχει κάποιο standard. Σ αρέσει δεν σ αρέσει αυτό είναι. :tongue:
(Δεν κάνεις για δικηγόρος λέμε)
Δεν είναι αποδεκτό στάνταρτ αυτό που λες ρε! 🤣😁

Σα τα watt pmpo των φορητών κασετόφωνων της δεκαετίας του '70 είναι! 😎

Αποδεκτά standards είναι η wltp εντός πόλης, εκτός πόλης και μικτού κύκλου. Μέχρι εκεί. 😎

Και αυτά, όπως πολύ καλά ξέρεις, "μπάζουν" άσχημα. Αλλά αυτά είναι, δεν έχει άλλα. Αυτά υποχρεούνται να παρέχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Τέλος.


ΥΓ. Άμα θες την καλύτερη μέτρηση που υπάρχει για ταξίδια, είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να κάνει 1000χλμ. 😎



Λίγα για το Αtto μου και ειδικά για την μπαταρία του. ;) :)

Το παρέλαβες ή το περιμένεις;

Καλοταξιδο! 👍
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.269
Reaction score
88.582
Άμα θες την καλύτερη μέτρηση που υπάρχει για ταξίδια, είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να κάνει 1000χλμ. 😎
Ακριβώς με την ίδια λογική είναι αυτό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Το '22 βλέπω ήταν η τελευταία ενημέρωση:


Παλιά τα ανέβαζα αυτά. Ο θείος μπτζορν.. 🤣
Έχω χρόνια να δω βίντεό του, τον βαρέθηκα σε κάποια φάση. 😂
Ακριβώς με την ίδια λογική είναι αυτό.
Όχι ακριβώς..
Μετράει ο χρόνος ολοκλήρωσης του ταξιδιού, κι όχι το πόσο θα κάτσεις στο φορτιστή, το οποίο εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, όπως το μέγεθος της μπαταρίας, η απόσταση από τον επόμενο σταθμό φόρτισης, κλπ.
Είναι πιο κοντά σε πραγματικά σενάρια.
 

Μηνύματα
265
Reaction score
300
Με atto 3 ποια είναι η ανώτερη ταχύτητα για ταξίδι που δε ανεβάζει υπερβολικά την κατανάλωση;
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.562
Reaction score
11.485
Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο απότομο σκαλοπάτι, η αύξηση είναι περίπου γραμμική, τουλάχιστον μέχρι τα 150km/h. Πάντως, το Atto 3 λόγω σχήματος και ύψους δεν είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό και κατά συνέπεια η κατανάλωση του είναι σχετικά αυξημένη.
Για να έχεις μια τάξη μεγέθους, στη διαδρομή Χαλκίδα-Αθήνα και κινούμενος στην εθνική με τα όρια ταχύτητας (που είναι από 100 έως 120km/h) καταναλώνω λίγο πάνω από τις 20kWh/100km. Βέβαια, ο μέσος όρος του ταξιδιού (που περιλαμβάνει αστική μετακίνηση στην αρχή και το τέλος του ταξιδιού) είναι αρκετά παρακάτω, γύρω στις 17-18kWh/100km.
Για να σου το περιγράψω ως εμβέλεια, η συνηθισμένη μας βόλτα Χαλκίδα-Κηφισιά καταναλώνει λιγότερο από 50% μετ'επιστροφής, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις το ταξίδι δυο φορές χωρίς φόρτιση. Σημειωτέον ότι η διαδρομή αυτή είναι ένα σχετικά απαιτητικό κομμάτι εθνικής, καθώς έχει αρκετή ανηφόρα (και κατηφόρα βέβαια, αλλά το ένα δεν αναιρεί πλήρως το άλλο, ούτε στα ηλεκτρικά).
H παρουσία ανέμου επηρεάζει την κατανάλωση μέχρι +/-10%, ανάλογα με τη φορά του. Η χρήση AC δεν έχω παρατηρήσει να έχει τόσο μεγάλη επίπτωση ούτε οι θερμοκρασίες μέχρι 5C.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν εξαιρετική αεροδυναμική, αρχίζουν να ανεβάζουν κατανάλωση πάνω από τα 90-100 χαω.

Η εμπειρία μου από το iD.3 έχει δείξει εξαιρετική κατανάλωση περί τα 90 χαω (13-15 kWh/100km αναλόγως θερμοκρασίας), και λογική κατανάλωση στο εύρος 100-110χαω (17-19 kWh/100km).

Στα 130-140, γ@μιέται ο τζιούς (23-25 και παραπάνω).

Αντιθέτως με το Τέσλα, έχω 17-19kWh/100km στα 130χαω, με λίγες γκαζιες για παραπάνω.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατανάλωσης του Τέσλα είναι η εμπειρία μου από την Γερμανία, την οποία διέσχισα ολόκληρη σε 1 μέρα, από δυτικά προς ανατολικά, διασχίζοντας τον γνωστό αυτοκινητόδρομο, όπου σε κάθε περίπτωση χωρίς όρια ταχύτητας ξεπερνούσα κατευθείαν τα 215 χαω, ενώ στα υπόλοιπα τμήματα με όριο 100 ή 120 τηρούσα τα όρια.
Το λοιπόν, σε όλη αυτή την διαδρομή στον αυτοκινητόδρομο της Γερμανίας, μου έβγαλε μέση κατανάλωση 19.9 kWh/100km.

Ούτε καν 20! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα
Αυτοκίνητο φορτωμένο με 10+ βαλίτσες, τίγκα!
Δεν υπάρχει λέμε..
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.562
Reaction score
11.485
Να διευκρινίσω ότι αναφέρομαι σε ταχύτητες από 100km/h και πάνω όταν μιλάω για γραμμική αύξηση, γιατί δε νοείται ταξίδι στην εθνική κάτω από αυτές. Τα Atto 3 και id3 μοιάζουν πολύ, το Model Y είναι αλλού όσον αφορά τις μακρινές διαδρομές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Μετά τα 130-140, στο iD.3 η αύξηση κατανάλωσης είναι εκθετική, απίστευτη.

Είχα κάνει μια δοκιμή για λίγα χιλιόμετρα στο δρόμο της Βέροιας, με 150 έως 163 (αυτή είναι η τελική ταχύτητα), και είδα κάτι 30-αρια και κάτι 35-αρια και παραπάνω. Δε θυμάμαι λεπτομέρειες, αλλά τα είχα ανεβάσει εδώ στο ανάλογο νήμα.

Λογικό να έχουν εκεί την τελική, τελειώνει για πλάκα η μπαταρία.
 

Μηνύματα
265
Reaction score
300
κοιταω για ev χωρις να ειναι βιαστικο περιμενοντας καποιο πακετο αν βγει μεχρι τελος του χρονου.
Με γυρω στ 40 χιλ το αtto3 ειναι μια απο τις επιλογες μαζι με ionic 5 και οτι αλλο προκυψει. (atto2 με μεγαλυτερη μπαταρια ισως; )
Πιστευεις αθηνα βολος βγαινει χωρις σταση με 100-110;
 


Μηνύματα
265
Reaction score
300
Δες το στο ABRP.
η ταχυτητα ταξιδιου ειναι συγκεκριμενη η ακολουθει το οριο; Αν βγαινει το αποτελεσμα δηλαδη με 120 που ειναι το οριο μια χαρα ειναι .
 



MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.562
Reaction score
11.485
κοιταω για ev χωρις να ειναι βιαστικο περιμενοντας καποιο πακετο αν βγει μεχρι τελος του χρονου.
Με γυρω στ 40 χιλ το αtto3 ειναι μια απο τις επιλογες μαζι με ionic 5 και οτι αλλο προκυψει. (atto2 με μεγαλυτερη μπαταρια ισως; )
Πιστευεις αθηνα βολος βγαινει χωρις σταση με 100-110;
Από ποια περιοχή της Αθήνας, σε ποια του Βόλου; Άλλο πχ να ξεκινήσεις από Γλυφάδα κι άλλο από Κηφισιά.

Πάντως, δεν είναι κάτι τρομερό να κάνεις κάπου μια στάση φόρτισης 5'-10', και να φτάσεις χωρίς άγχος και χωρίς να πηγαίνεις πολύ αργά. Η δυσκολία είναι μάλλον στο μυαλό μας, μέχρι να το επιχειρήσουμε.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.084
Μηνύματα
3.000.585
Members
38.408
Νεότερο μέλος
kalelakos
Top