Build Your Dreams (BYD)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Περί κατανάλωσης αναλόγως ταχύτητας για το iD.3, να ένα ποστ:


1000015784.jpg


Συμφωνώ με τα νούμερα του φίλου..
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.199
Reaction score
100.890
Ευτυχώς, δεν έχω μπει ακόμα στο τριπάκι να κάνω πίνακες για να πάω εκδρομή...
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.562
Reaction score
11.485
Πιστευεις αθηνα βολος βγαινει χωρις σταση με 100-110;
Η απόσταση είναι 320km. Με κατανάλωση 18kWh/100km (που είναι μια ρεαλιστική τιμή για αυτήν την ταχύτητα) βγαίνει 57,6kWh, οριακά εντός των 60,5kWh που είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας.
Κάνε μια στάση και μην το σκέφτεσαι.
 

Μηνύματα
3.319
Reaction score
1.958
Μέσα Μαρτίου πήρα το Huyndai Inster με την μικρή μπαταρία των 42 kWh γιατί αυτό υπήρχε διαθέσιμο για άμεση αγορά και θεωρητικά τα πραγματικά χιλιόμετρα που καλύπτεις είναι επαρκέστατα για αστικές μετακινήσεις.

Έψαχνα για 2ο αυτοκίνητο πόλης και προχώρησα στην αγορά ηλεκτρικού γιατί εκτός από την κρατική επιδότηση (όποτε έρθει, αν έρθει...) έχω και επιδότηση από τον εργοδότη μου της τάξεως των 4000 EUR. Οπότε το συγκεκριμένο μοντέλο θα μου κοστίσει στο τέλος της ημέρας όσο ένα αξιοπρεπές μεταχειρισμένο θερμικό πόλης.

Επειδή με "έτρωγε" το πήρα πριν το Πάσχα και πήγαμε με την κυρά μέχρι το χωρίο, κοντά στο Γύθειο, επιβλέψαμε κάποιες εργασίες και συνεχίσαμε μέχρι το Γύθειο για διανυκτέρευση. Συνολικά 250-260 χλμ.
Ξεκίνησα από Σαλαμίνα με μπαταρία στο 80%, έκανα στάση στην Τρίπολη σε ταχυφορτιστή DC για 25' περίπου (40%-80%) και τέλος έφτασα στο Γύθειο με 50% περίπου.
Στην επιστροφή είχα φορτίσει στο 100% κ έκανα μια στάση 15' στο ΣΕΑ Σπαθοβούνι όπου φόρτισα από 50-72% και έφτασα σπίτι με 40-45%.

Συμπέρασμα: Αν και αυτοκίνητο πόλης ξεκάθαρα, με έναν στοιχειώδη προγραμματισμό καλύπτεις μεγαλύτερες αποστάσεις. Είναι σαν ταξίδι με μηχανή που λόγω ντεπόζιτου θες περισσότερες στάσεις. Και η ταχύτητα να είναι ελεγχόμενη (100-110 χλμ/ώρα) και σε παρατεταμένες ανηφόρες μικρότερη, αλλιώς η κατανάλωση αυξάνει δραματικά.
Γενικά όμως η κατανάλωση είναι στην χειρότερη η μισή (σε ευρώ) για να μην πώ το 1/3 σε σχέση με το συμβατικό μου αυτοκίνητο (1500cc/150hp)
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.562
Reaction score
11.485
Μέσα Μαρτίου πήρα το Huyndai Inster με την μικρή μπαταρία των 42 kWh γιατί αυτό υπήρχε διαθέσιμο για άμεση αγορά και θεωρητικά τα πραγματικά χιλιόμετρα που καλύπτεις είναι επαρκέστατα για αστικές μετακινήσεις.

Έψαχνα για 2ο αυτοκίνητο πόλης και προχώρησα στην αγορά ηλεκτρικού γιατί εκτός από την κρατική επιδότηση (όποτε έρθει, αν έρθει...) έχω και επιδότηση από τον εργοδότη μου της τάξεως των 4000 EUR. Οπότε το συγκεκριμένο μοντέλο θα μου κοστίσει στο τέλος της ημέρας όσο ένα αξιοπρεπές μεταχειρισμένο θερμικό πόλης.

Επειδή με "έτρωγε" το πήρα πριν το Πάσχα και πήγαμε με την κυρά μέχρι το χωρίο, κοντά στο Γύθειο, επιβλέψαμε κάποιες εργασίες και συνεχίσαμε μέχρι το Γύθειο για διανυκτέρευση. Συνολικά 250-260 χλμ.
Ξεκίνησα από Σαλαμίνα με μπαταρία στο 80%, έκανα στάση στην Τρίπολη σε ταχυφορτιστή DC για 25' περίπου (40%-80%) και τέλος έφτασα στο Γύθειο με 50% περίπου.
Στην επιστροφή είχα φορτίσει στο 100% κ έκανα μια στάση 15' στο ΣΕΑ Σπαθοβούνι όπου φόρτισα από 50-72% και έφτασα σπίτι με 40-45%.

Συμπέρασμα: Αν και αυτοκίνητο πόλης ξεκάθαρα, με έναν στοιχειώδη προγραμματισμό καλύπτεις μεγαλύτερες αποστάσεις. Είναι σαν ταξίδι με μηχανή που λόγω ντεπόζιτου θες περισσότερες στάσεις. Και η ταχύτητα να είναι ελεγχόμενη (100-110 χλμ/ώρα) και σε παρατεταμένες ανηφόρες μικρότερη, αλλιώς η κατανάλωση αυξάνει δραματικά.
Γενικά όμως η κατανάλωση είναι στην χειρότερη η μισή (σε ευρώ) για να μην πώ το 1/3 σε σχέση με το συμβατικό μου αυτοκίνητο (1500cc/150hp)
Με γεια και καλές βόλτες!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Άρα το 130 είναι γρηγορότερο από το 110…
Άμα προσθέσεις τους αυξημένους χρόνους φόρτισης λόγω υψηλότερης κατανάλωσης όταν πας με 130, η διαφορά είναι αμελητέα, φαίνεται στην τελευταία στήλη του πίνακα που έφτιαξε ο φίλος.

Σημαντική διαφορά χρόνου (επειδή δε χρειάζεται στάση φόρτισης) έχει μόνον μεταξύ 100 και 110.

Εν τω μεταξύ, μια στάση φόρτισης δεν επιβαρύνει τον χρόνο καθυστέρησης μόνον με το χρόνο φόρτισης, αλλά και με την μείωση ταχύτητας και με την όποια παράκαμψη χρειάζεται, που επίσης στοιχίζουν σε χρόνο.

Γι'αυτό, είναι προτιμότερο να πηγαίνεις με EV λίγο πιο αργά ώστε να μη κάνεις στάση φόρτισης (εάν βγαίνει έστω οριακά η απόσταση), παρά να κάνεις στάση και να πηγαίνεις πιο γρήγορα στο δρόμο, εάν θες να επιτευχθεί ο χαμηλότερος δυνατόν χρόνος ολοκλήρωσης της διαδρομής.
 

gid

Μηνύματα
8.529
Reaction score
9.809
Τελικά τα ηλεκτρικά ΙΧ θα κάνουν την αστυνόμευση των ταχυτήτων που διαχρονικά και πεισματικά αρνείται να κάνει η Τροχαία....

Ρε πού ζούμε ρε....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.353
Reaction score
141.916
Αυτά είναι τα δεδομένα αυτοκινήτων που δεν έχουν εξαιρετική αεροδυναμική, και που δεν έχουν αρκετά μεγάλη μπαταρία.

Εάν μιλάμε για υψηλού efficiency και μεγαλύτερης μπαταρίας EV, τότε τα δεδομένα αλλάζουν τρομερά.

Όπως βλέπετε, ο φίλος με το iD.3 μέτρησε 21,5 kWh/100km κατανάλωση πηγαίνοντας με 120χαω, και 25.5 kWh/100km κατανάλωση πηγαίνοντας με 130 χαω.

Όπως σας είπα πριν, διέσχισα όλο τον αυτοκινητόδρομο της Γερμανίας με ταχύτητες άνω των 210-215 σε όλα τα τμήματα που δεν έχει όριο ταχύτητας, και στα υπόλοιπα το τηρούσα, και είχα μέση κατανάλωση 19,9 kWh/100km με το Τέσλα.

Στην γρηγορότερη διαδρομή της Ευρώπης, είχα σημαντικά καλύτερη κατανάλωση από το άλλο στα 120! 😎

Επειδή έχει και μεγαλύτερη μπαταρία το Τέσλα, η ψαλίδα ανοίγει ακόμα περισσότερο, και επειδή έχει υψηλότατο efficiency σε διαφορετικές θερμοκρασίες (λόγω octavalve και πολύ αποδοτικής αντλίας θερμότητας), η διαφορά μεταξύ τους διογκώνεται ακόμα περισσότερο!

Καμία σχέση το ένα με το άλλο..

Γι'αυτό λέμε πως για ταξίδια, χρειάζεται υψηλότατο efficiency, δεν παλεύεται αλλιώς.

Οχήματα πολύ μεγάλου βάρους, κακής αεροδυναμικής, κλπ, θα σου βγάλουν την Παναγία σε μεγάλες διαδρομές.

Αντιθέτως, οχήματα με εξαιρετική αεροδυναμική σχεδίαση, με υψηλότατο efficiency και σοβαρή αντλία θερμότητας, σε συνδυασμό με επαρκές μέγεθος μπαταρίας, κάνουν τις μεγάλες διαδρομές παιχνιδάκι, σε οποιαδήποτε ταχύτητα κι αν κινείσαι, ακόμα και στην χωρίς όρια ότομπαν της Γερμανίας.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.084
Μηνύματα
3.000.585
Members
38.408
Νεότερο μέλος
kalelakos
Top