Build Your Dreams (BYD)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.826
Reaction score
144.844
Τα EV έχουν μια καμπύλη επιτάχυνσης πολύ ωραία, σχεδόν άπιαστο όνειρο για τα ICE.

"Τραβάνε" γερά απ'το 0, και συνεχίζουν να "τραβάνε" γερά μέχρι την τελική ταχύτητα.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι "ρόδινα" από κάθε άποψη και στα EV.

Η επιτάχυνση σε πολλά EV είναι μεγαλύτερη μέχρι τα 60, μετά πέφτει η κλίση της καμπύλης μέχρι τα 90-100, και μετά πέφτει κι άλλο στη συνέχεια.

Ταυτόχρονα, οι συνολικές επιδόσεις επιτάχυνσης είναι υψηλότερες με 100% SOC μπαταρίας, κι όσο πέφτει η μπαταρία, πέφτουν οι επιδόσεις.

Σχεδόν κανένα EV δεν έχει ίδιες επιδόσεις επιτάχυνσης με 100% και με 70% SOC.

Εξαίρεση αποτελεί το model Y/3 LR, που μετράει ίδιες ακριβώς επιδόσεις είτε με 100% είτε με 40% SOC, κι αυτό γίνεται διότι έχει δυνατότητα για σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις (τμήμα των οποίων δίνουν με το πακέτο boost), τόσο από δυνατότητες ρευμάτων όσο και από δυνατότητες κινητήρων, κι απλά το έχουν "κόψει" στην Χ ιπποδύναμη, την οποία όμως διατηρεί σταθερή σε πολύ μεγάλο εύρος SOC.

Για τον ίδιο λόγο, διατηρεί σταθερή επιτάχυνση σε τραγικά μεγάλο εύρος ταχύτητας κίνησης.

Αυτά δεν ισχύουν για τα performance, προφανώς, διότι αυτά, όπως και τα περισσότερα EV (σαν το iD.3) έχουν δώσει ήδη τη μέγιστη δυνατότητα ρευμάτων και ισχύος του κινητήρα για τις ονομαστικές επιδόσεις που ισχύουν μόνον με 100% SOC.
 

Μηνύματα
1.812
Reaction score
2.747
Αν προσπερνάς με 180χαω κάτι κάνεις πολύ λάθος.
Δεν είναι θέμα προσπέρασης στα 180 , απλά ένα αυτοκίνητο που διακοσαρίζει για πλάκα, έχει επίσης άνετα τα 60-90 ή 80-120 που είναι και οι πιο συνηθισμένες ταχύτητες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.826
Reaction score
144.844
To 80-120 είναι νομίζω η πιο χρήσιμη μέτρηση για τις προσπεράσεις του κόσμου.

Το πιο "μικρό" iD.3 που έχει 0-100 σε 9,3", κάνει το 80-120 σε 7,2".

Αυτό λοιπόν είναι πρακτικά ένα αργό αυτοκίνητο για προσπεράσεις, αλλά δε παύει να είναι "ζωντανό" για την καθημερινότητα, και αρκετά καλύτερο από πολλά αυτοκίνητα του μέσου όρου του κόσμου.

 


Μηνύματα
17.790
Reaction score
25.657
Δεν είναι θέμα προσπέρασης στα 180 , απλά ένα αυτοκίνητο που διακοσαρίζει για πλάκα, έχει επίσης άνετα τα 60-90 ή 80-120 που είναι και οι πιο συνηθισμένες ταχύτητες.
Ένα θερμικό.
Ένα ηλεκτρικό μπορεί να έχει 80-120 σε χρόνο Porsche gt3 αλλά να έχει περιοριστη ταχύτητας στα 160.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.160
Reaction score
33.105
Επίσης, σε πολλά ηλεκτρικά, οι επιδόσεις όπως και η τελική προσαρμόζονται ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.826
Reaction score
144.844
Δεν είναι θέμα προσπέρασης στα 180 , απλά ένα αυτοκίνητο που διακοσαρίζει για πλάκα, έχει επίσης άνετα τα 60-90 ή 80-120 που είναι και οι πιο συνηθισμένες ταχύτητες.
Ένα θερμικό.
Ένα ηλεκτρικό μπορεί να έχει 80-120 σε χρόνο Porsche gt3 αλλά να έχει περιοριστη ταχύτητας στα 160.
Τα θερμικά με λεβιέ ταχυτήτων, είναι ένα θέμα, διότι η μέτρηση 80-120 είναι πολύ διαφορετική εάν πας με 3η, με 4η, με 5η ή με 6η, και για να επιτευχθεί ο καλύτερος χρόνος, θα πρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα τέρμα κάτω, όσο πάει, μπας και επιτευχθεί ο καλύτερος χρόνος.

Αν είσαι χαλαρά με 6η σε επαρχιακό δρόμο, είναι μια Α διαδικασία να παίξεις με λεβιέ, συμπλέκτη και γκάζι, ώστε να φύγει όσο γρήγορα γίνεται.

Στα EV, σας εξήγησα ότι τα πράγματα δεν είναι όσο "ρόδινα" φαίνεται, και μεγάλες διαφορές σε ονομαστική ιπποδύναμη δεν σημαίνουν απαραιτήτως μεγάλες διαφορές στο 80-120.

Για παράδειγμα θα φέρω τη σύγκριση model Y LR με model Y performance, που έχουν μεταξύ τους 100 άλογα διαφορά:

1000016995.jpg


Και 23 κιλά ελαφρύτερο το LR, μάλλον άνευ σημασίας.

Με 100 άλογα, λες μεγάλε θα έχει σοβαρή διαφορά.

Όχι όμως, δεν έχει, για τους λόγους που εξήγησα.

Στο 80-120 η διαφορά είναι αμελητέα, όπως και στο 0-180:

1000016994.jpg


Στο φρένο έδειξε στο 150-0 μια υπολογίσιμη υπεροχή το LR, τα υπόλοιπα άνευ αξίας:

1000016993.jpg


Και στην τελική είναι περιορισμένο το LR (σε μένα στα 217 το κόβουν) αλλά ανοιχτό μέχρι 250 το performance (254 έχω δει να σταματάει).

Οπότε, να, LR. 😎
Μετρημένα κουκιά.
 



MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.659
Reaction score
11.713
Ο λόγος που τα περισσότερα EV έχουν επιδόσεις επιτάχυνσης (0-100 και εν κινήσει) καλύτερες από σπορ θερμικά, αλλά χαμηλότερη τελική ταχύτητα, έχει να κάνει καθαρά με τις ιδιότητες των ηλεκτροκινητήρων και με το σύστημα μετάδοσης που χρησιμοποιούν τα EV.

Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν την ικανότητα να αποδίδουν ισχύ που ούτε να ονειρευτούμε μπορούσαμε σε λογικού κόστους θερμικά. Κυρίως όμως αποδίδουν θηριώδη ροπή από μηδέν στροφές και μάλιστα γραμμικά μέχρι αρκετές χιλιάδες RPM, έχουν δε κόφτη γύρω στις 15.000 RPM ή και παραπάνω.
Αυτό σημαίνει ότι έχοντας ένα μειωτήρα πχ 9:1 τελικής σχέσης, μπορείς με ένα μόνο ένα γρανάζι μετάδοσης να καλύψεις όλο το φυσιολογικό φάσμα μετακίνησης της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών. Οι πολύ υψηλές ταχύτητες όχι μόνο είναι άχρηστες στους περισσότερους, αλλά και τείνουν να τιμωρούνται όλο αυστηρότερα σχεδόν παντού -όχι μόνο στην Ελλάδα.

Η ύπαρξη μιας μόνο σχέσης μετάδοσης έχει πάρα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα:
  • απλότητα κατασκευής που συνεπάγεται χαμηλό κόστος κατασκευής και συντήρησης, αλλά και μειωμένες φθορές και βλάβες
  • μειωμένες απώλειες που συνεπάγονται καλύτερη απόδοση
  • απουσία ενοχλητικών τιναγμάτων κατά τις αλλαγές που συνεπάγεται καλύτερη άνεση
  • απουσία διακοπής παροχής ισχύος και ανάγκης ακριβούς αλλαγής σχέσης σε συγκεκριμένες στροφές του κινητήρα που συνεπάγονται κορυφαίες επιδόσεις επιτάχυνσης, χωρίς κόπο και αστοχίες.
Φυσικά, μπορούν να μπουν περισσότερες σχέσεις στα EV -κι αυτό έχει γίνει σε ελάχιστα σούπερ σπορ μοντέλα, όπως η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT: αυτά έχουν δύο σχέσεις μετάδοσης ώστε να διαθέτουν άφθονη ροπή στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά παράλληλα να κινούνται με σούπερ σπορ ταχύτητες στην Αουτομπάν. Πρακτικά όμως, ένας οδηγός EV μπορεί να κινείται άνετα με μια σχέση από 1 μέχρι 170 χιλιόμετρα την ώρα και παραπάνω, κι αυτό επαρκεί σχεδόν για όλους.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.108
Μηνύματα
3.041.436
Members
38.531
Νεότερο μέλος
NIK DRAGON
Top