- Μηνύματα
- 57.249
- Reaction score
- 141.800
Είναι πρόβλημα από τα παλιά τα χρόνια, για όσους από μας είχαν αναλυτικό σεταπ. 
Η λύση που είχα εφαρμόσει από την εποχή που χρησιμοποιούσα το taskam ως transport, ήταν χρήση αρνητικού gain κατευθείαν στην είσοδο στο αμέσως επόμενο στάδιο (του upsampling), που τότε χρησιμοποιούσα το "behringer ultra match pro", ως στάδιο "AES EBU server", όπου στην είσοδο είχα εφαρμόσει πτώση στάθμης αρχικά 0.5 ντεσιμπέλ, μετά 1 ντεσιμπέλ και "έκλεισε" στο -1.5 ντεσιμπέλ ως "χρυσή τομή" για το σύνολο των διαθέσιμων ηχογραφήσεων, διότι θεώρησα σημαντικό συμβιβασμό να τα άκουγα όλα με μείωση 2,5 ντεσιμπέλ στο κεφάλι.
Όλα τα Ντακ αποδίδουν τα μέγιστα με σήμα που φτάνει έως 0 dBfs, ενώ για σήματα χαμηλότερης στάθμης θα παρουσιάζουν κατά τι χαμηλότερες επιδόσεις.
Πέραν αυτού, η μείωση της στάθμης κατά 3 ολόκληρα ντεσιμπέλ, δεν είναι κόψιμο των χαμηλής στάθμης ήχων, αλλά συμπίεση στο διαθέσιμο δυναμικό εύρος του μέσου, χωρίς βεβαίως αυτό να αποτελεί ποινικό αδίκημα.
Ιδίως για τα πολυκαναλα φορμά υψηλού δυναμικού εύρους που διαχειρίζεται το ρουν, αυτό είναι ασήμαντο πταίσμα.
Δεν ξέρω αν είναι πιο "σωστό" να γίνεται αυτή η εφαρμογή μείωσης στάθμης στον τρινοβ, αλλά υποπτεύομαι πως είναι.
Θα ήταν πιο σωστό στο ρουν, μόνον εαν το ρουν έκανε υπερδειγματοληψια, αλλά δε το χρησιμοποιούμε κατ'αυτον τον τρόπο.
Ο τρινοβ έχει διαθέσιμη (προφανώς) μείωση στάθμης για κάθε είσοδο ξεχωριστά, ως πρώτο στάδιο σε κάθε είσοδο. Δες το, νομίζω πως θα σου "ακουστεί" καλύτερα, και αναλόγως πηγής μπορείς να διαφοροποιήσεις την κάθε στάθμη εισόδου.
ΥΓ. Τα 3 ντεσιμπέλ είναι πολλά. Τα 2, φτάνουν, κι ας βρεθεί μια ηχογράφηση στο τόσο να το ξεπεράσει κατά κάποια δέκατα του ντεσιμπέλ, δε χάθηκε ο κόσμος.. Δεν γνωρίζω αν αντιμετωπίζουν επιτυχώς οι τρινοβάδες αυτό το θέμα, προ των Ντακ. Μια ερώτηση χρειάζεται επί τούτου.

Η λύση που είχα εφαρμόσει από την εποχή που χρησιμοποιούσα το taskam ως transport, ήταν χρήση αρνητικού gain κατευθείαν στην είσοδο στο αμέσως επόμενο στάδιο (του upsampling), που τότε χρησιμοποιούσα το "behringer ultra match pro", ως στάδιο "AES EBU server", όπου στην είσοδο είχα εφαρμόσει πτώση στάθμης αρχικά 0.5 ντεσιμπέλ, μετά 1 ντεσιμπέλ και "έκλεισε" στο -1.5 ντεσιμπέλ ως "χρυσή τομή" για το σύνολο των διαθέσιμων ηχογραφήσεων, διότι θεώρησα σημαντικό συμβιβασμό να τα άκουγα όλα με μείωση 2,5 ντεσιμπέλ στο κεφάλι.
Όλα τα Ντακ αποδίδουν τα μέγιστα με σήμα που φτάνει έως 0 dBfs, ενώ για σήματα χαμηλότερης στάθμης θα παρουσιάζουν κατά τι χαμηλότερες επιδόσεις.
Πέραν αυτού, η μείωση της στάθμης κατά 3 ολόκληρα ντεσιμπέλ, δεν είναι κόψιμο των χαμηλής στάθμης ήχων, αλλά συμπίεση στο διαθέσιμο δυναμικό εύρος του μέσου, χωρίς βεβαίως αυτό να αποτελεί ποινικό αδίκημα.

Ιδίως για τα πολυκαναλα φορμά υψηλού δυναμικού εύρους που διαχειρίζεται το ρουν, αυτό είναι ασήμαντο πταίσμα.
Δεν ξέρω αν είναι πιο "σωστό" να γίνεται αυτή η εφαρμογή μείωσης στάθμης στον τρινοβ, αλλά υποπτεύομαι πως είναι.
Θα ήταν πιο σωστό στο ρουν, μόνον εαν το ρουν έκανε υπερδειγματοληψια, αλλά δε το χρησιμοποιούμε κατ'αυτον τον τρόπο.
Ο τρινοβ έχει διαθέσιμη (προφανώς) μείωση στάθμης για κάθε είσοδο ξεχωριστά, ως πρώτο στάδιο σε κάθε είσοδο. Δες το, νομίζω πως θα σου "ακουστεί" καλύτερα, και αναλόγως πηγής μπορείς να διαφοροποιήσεις την κάθε στάθμη εισόδου.
ΥΓ. Τα 3 ντεσιμπέλ είναι πολλά. Τα 2, φτάνουν, κι ας βρεθεί μια ηχογράφηση στο τόσο να το ξεπεράσει κατά κάποια δέκατα του ντεσιμπέλ, δε χάθηκε ο κόσμος.. Δεν γνωρίζω αν αντιμετωπίζουν επιτυχώς οι τρινοβάδες αυτό το θέμα, προ των Ντακ. Μια ερώτηση χρειάζεται επί τούτου.