Diesel και υγραέριο

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.049
Οδήγησα το λεόν φυσικού αερίου, και έπαθα πλάκα...
Καταρχήν τραίνο, εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο.
Αφετέρου αίσθηση πραγματικά μπόλικης ιπποδύναμης διαθέσιμης σε κάθε εύρος στροφών.
Και από κατανάλωση καίει όσο ένα παπάκι..
 



Μηνύματα
2.820
Reaction score
1.246
Γνωρίζετε ότι σε κάθε αυτοκίνητο υπάρχει μία ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο που κάνεις οικονομία καυσίμου. Όταν λοιπόν το ζητούμενο είναι αυτό , σε ένα μακρινό ταξίδι μπορεί να αργήσουμε μισή-μία ώρα αλλά έχουμε 2-3 λίτρα στα 100 λιγότερο κατανάλωση. Θεωρώ με μια σωστή συντήρηση, ένα σωστό προγραμματισμό και σωστή πίεση του πεντάλ του γκαζιού μπορούμε ο καθένας μας ξεχωριστά να επιτύχει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση βενζίνης. Παράδειγμα : Τρίπολη-Αθήνα με 110 χαω 5,9 λτ απλή αμόλυβδη / 100χλμ .
Απο εκεί και πέρα μπορείς με στρατηγικές οδήγησης ( οδήγηση πίσω από νταλίκες , περισσότερο αέρα στα λάστιχα, κλειστά παράθυρα, όχι περιττό βάρος κτλ ) να βελτιωθεί-μειωθεί η κατανάλωση.
Diesel θα αγόραζα αλλά για οικογενειακό αυτοκίνητο...
 




Μηνύματα
2.593
Reaction score
5.521
Γνωρίζετε ότι σε κάθε αυτοκίνητο υπάρχει μία ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο που κάνεις οικονομία καυσίμου. Όταν λοιπόν το ζητούμενο είναι αυτό , σε ένα μακρινό ταξίδι μπορεί να αργήσουμε μισή-μία ώρα αλλά έχουμε 2-3 λίτρα στα 100 λιγότερο κατανάλωση. Θεωρώ με μια σωστή συντήρηση, ένα σωστό προγραμματισμό και σωστή πίεση του πεντάλ του γκαζιού μπορούμε ο καθένας μας ξεχωριστά να επιτύχει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση βενζίνης. Παράδειγμα : Τρίπολη-Αθήνα με 110 χαω 5,9 λτ απλή αμόλυβδη / 100χλμ .
Απο εκεί και πέρα μπορείς με στρατηγικές οδήγησης ( οδήγηση πίσω από νταλίκες , περισσότερο αέρα στα λάστιχα, κλειστά παράθυρα, όχι περιττό βάρος κτλ ) να βελτιωθεί-μειωθεί η κατανάλωση.
Diesel θα αγόραζα αλλά για οικογενειακό αυτοκίνητο...
Σωστός....από προσωπική εμεπειρία όταν προσπάθησα κάτι τέτοιο, κατάφερα να οδηγήσω από Θεσσαλονίκη-Αγρίνιο, απόσταση περίπου 410Km με κατανάλωση 25 λίτρα βενζίνης (35 ευρώ εκείνη την χρονική στιγμή!), δηλαδή κατανάλωση 6 L/100Km.
Το αυτοκίνητό μου: Volvo S60 πεντακύλινδρο 2000cc turbo 180PS......βέβαια έπρεπε να πηγαίνω με 100Km στην Εγνατία, κάτι σαν σταματημένος δηλαδή, χα χα! Φυσικά ούτε που ξαναειδα τέτοια κατανάλωση (συνήθως είμαι στα 8 L/100Km)!
Για το αέριο συμφωνώ...κάνει βέβαια προβλήματα σε κάποιους κινητήρες όταν κινείται κάποιος με υψηλές ταχύτητες...Πιθανά η λύση είναι τα συστήματα υγρού ψεκασμού του LPG (αλλά ακριβά!)
 

Μηνύματα
13.725
Reaction score
11.347
Απο εκεί και πέρα μπορείς με στρατηγικές οδήγησης ( οδήγηση πίσω από νταλίκες , περισσότερο αέρα στα λάστιχα, κλειστά παράθυρα, όχι περιττό βάρος κτλ ) να βελτιωθεί-μειωθεί η κατανάλωση.
Μιλάς εσύ για μείωση του περιττού βάρους!!!

Που είχες 30 κιλά εργαλεία στο πορτ μπαγκάζ του Καντέτ!!!!!
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.012
Reaction score
76.843
Μια φορά, με τεράστιο ψυχικό κόστος, κατάφερα να πάω Θεσσαλονίκη καίγοντας μόνο 10 και κάτι λίτρες ανα 100km. :cry:
Δε μιλιόμουν για μέρες. >:(




Δέκα και κάτι βέβαια, μπορεί να είναι και τα 13.
 

Μηνύματα
2.820
Reaction score
1.246
Μιλάς εσύ για μείωση του περιττού βάρους!!!

Που είχες 30 κιλά εργαλεία στο πορτ μπαγκάζ του Καντέτ!!!!!
Πάνε οι καλές μέρες που έκανα λίγα χλμ και η βενζίνη ήταν φτηνή !
Τότε μην ξεχνάς ότι είχα και τόσα εργαλεία μαζί γιατί είχα να μαστορέψω, τώρα τι να βιδώσω ??
 



Μηνύματα
2.820
Reaction score
1.246
Θα τα πω ολα στην Μερκελ οτι δεν σας ενδιαφερει η καταναλωση !!!! Αλλα και απο σημερα νεο καπελο στην τιμη ρων καυσιμων !! Κατι ξερει η Αγκελα..
Οταν για ενα χρονο εκανα μεσα στην εβδομαδα Αθηνα- Τριπολη Τριπολη-Μεγαλοπολη-Τριπολη ×3, Τριπολη-Αθηνα και το 645 να ειχα παλι με τοσα θα πηγαινα... Δεν εχει σημασια καμια το αμαξι, σημασια εχει ο στοχος της μετακινησης και αναποφευκτα στις μερες μας μπαινει μεσα και ο παραγον κοστος καυσιμων. Εαν λοιπον θελω ενα παιχνιδι για το δρομο θα επαιρνα ενα πισωκινητο βενζινοκινητο και δεν θα ελεγα κιχ για την καταναλωση καθως ειναι... παιχνιδι. Αν ομως χρειαζομουν ενα μεσο μετακινηση να κοβω χιλιομετρα ναι θα αγοραζα ντιζελ για να μετραω την καταναλωση και να ελεγχω καλυτερα το κοστος μετακινησης μου. Επειδη εδω στο Griechenland δεν μπορουμε να τα εχουμε ΟΛΑ ενα μικρο βενζινοκινητο που καιει ικανοποιητικα στην εθνικη (με νορμαλ ταχυτητες) και με μηδεν βλαβες εδω και 67.000 χλμ ηταν μια ικανοποιητικη λυση!

Α η σημερινη συναυλια δεν μου αρεσει και τοαο... πολυ λυρικη δεν ειναι ???
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.049
Μια φορά, με τεράστιο ψυχικό κόστος, κατάφερα να πάω Θεσσαλονίκη καίγοντας μόνο 10 και κάτι λίτρες ανα 100km. :cry:
Δε μιλιόμουν για μέρες. >:(




Δέκα και κάτι βέβαια, μπορεί να είναι και τα 13.
Το έκανα κι εγώ αυτό 1 φορά μόνο, όταν είχα βαρέως βελτιωμένο αυτοκίνητο που σπινιάριζε στα 180.
Και ενώ η μέση κατανάλωση ήταν χαλαρά στα (μόλις) 13, την έριξα στα 5,5 (!!!!!!!) αλλά με 80-90 σε όλη τη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη.
Μέχρι και τάβλι έπαιζα στη διαδρομή, κομπολόι στάνταρ, καφέ, φαγητά διάφορα, δε περνούσε η ώρα... Ήταν αδύνατο να το ξανακάνω.

Τώρα με το ντίζελ βγάζω λιγότερο από 5,5 με κρουζ κοντρολ στα 130 σταθερά. Κύριος. ;)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.049
Με τσιγκλάς αλλά δεν έχω πρόβλημα να εξηγήσω αναλυτικά, σε αντίθεση με τον αγαπητό Τζώνη. ;)

Όλα λοιπόν τα στημένα αγωνιάρικα αναβάσεων, στις στροφές σηκώνουν 2 ρόδες, δεν είναι καθόλου περίεργο εκεί, αλλά σε μας κάνει μεγάλη εντύπωση.

Ιδίως άμα το ζήσουμε στο όχημά μας, είναι εκπληκτική εμπειρία.;)

Δεν είναι καμιά τρελή επιστήμη βεβαίως, αντιστρεπτικές μπρος πίσω και σοβαρές αναρτήσεις σε συνδυασμό με τορσεν διαφορικό και ελαστικά που μπορούν, και είναι δεδομένο ότι αν το ζορισεις στη στροφή, πρώτα σηκώνεται η πίσω εσωτερική και αν το ζορισεις κι άλλο, κι η εμπρός εσωτερική..

Φυσικά δεν είναι καθόλου δεδομένο σε αυτοκίνητα παραγωγής, κι ας είναι ακριβά ή με πολλά άλογα, εκτός κι αν έχουν τις παραπάνω προϋποθέσεις που έγραψα.

Η κίνηση εμπρός ή πίσω δεν έχει καμία σχέση σε αυτό.

Για παράδειγμα να ένα προσθιοκινητο σαξο, με μόλις 150 άλογα (αν θυμάμαι καλά - οι δυναμομετρήσεις του είναι σε κάδρο στο μαγαζί), που θέρισε κύπελλα σε αναβάσεις:

Εδώ το πρώτο στάδιο, μόνο η πίσω εσωτερική, σε αυτοκίνητο του φεσσα:
received_1252416868205818.jpeg


Και δω η συνέχεια του ζορισματος σε άλλο αυτοκίνητο, του Δημήτρη:

received_1252419881538850.jpeg

received_1252414738206031.jpeg


Και στις 2 φωτό, είναι σε 2 ρόδες και δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο αυτές οι φωτογραφίες, φυσικά, μπορείς να βρεις πολλές φωτογραφίες με περισσότερο σήκωμα, που το ξέρεις ήδη, και δεν εκπλήσσει κανέναν.

Ο οδηγός του σαξο αυτού, είναι ο φίλος μου ο Δημήτρης Χόχολης, ο οποίος έστηνε (και στήνει ακόμα) πολλά αγωνιάρικα εκτός από το δικό του, στο μαγαζί του εδώ στην πόλη μου (είναι αυτός δεξιά, με τη μαύρη στολή):

received_1252418174872354.jpeg


Σε αυτό το μαγαζί έστησε ο ίδιος και το δικό μου κωλαμαξο, με την ίδια ακριβώς λογική.

Ακόμα και τα φρένα, με πολυχαρακτους ταροξ:
FB_IMG_1483279398371.jpg


Που ενώ είναι δεδομένοι στα αγωνιάρικα, δε θα τα βρεις σε αυτοκίνητα παραγωγής για τον κόσμο, και δεν είναι καθόλου περίεργο αυτό, ίσα ίσα σωστό είναι, για αντικειμενικούς λόγους.

Επίσης για αντικειμενικούς λόγους μπαίνουν τέτοιοι δίσκοι σε αγωνιάρικα, διότι και πυρωμένοι (ναι, φέγγουν στο σκοτάδι σα λυχνίες χαλιενταδων) πιάνουν σαν άγκυρες. Αργούν να ζεσταθούν όμως, κι αν δε ζεσταθούν, δε πιάνουν, το οποίο είναι σοβαρό πρόβλημα για τον κόσμο. ;)

Όπως δε θα βρεις και water injection σε κανένα κινητήρα σε αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά μόνο σε αγωνιάρικα. Ίσως αξίζει τον κόπο να διαβάσεις ζιζικο για αυτό! Αν σε αρέσει το τρελό γκάζι, το water injection στάνταρ αποτελεί έρωτα! ;)


Γενικός κανόνας:

Ρίντινγκ, μεϊ σίριουσλι ντάματζ γιόρ ίγκνορανς! ;)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.049
Το ίδιο που σηκωνόταν στους 2 τροχούς στις στροφές; :party:
John;






:D
Ναι. :D

Για όσους δεν ξέρουν, ήταν ένα ταπεινό Σκόντα οκτάβια.
Το είχα αγοράσει στα 17,5 χιλιαρικα με τον 1,8Τ κινητήρα στην έκδοση των 150 ίππων. Ένα γκολφ με μεγάλο πορτπαγκάζ.
Βεβαίως ο ίδιος κινητήρας έβγαινε και σε άλλες εκδόσεις, με περισσότερη ιπποδύναμη. Και ξεκίνησα το πείραγμα.
Μόνο με το τσιπαρισμα πήγε στα 213 άλογα στη ρόδα (με δυναμομετρήσεις φυσικά).

Δυστυχώς πολύ ακριβό χόμπι. Έριξα πάνω από 40 χιλιαρικα για εξέλιξη σε αυτό το κωλαμαξο. Όλη την εξέλιξη την πραγματοποίησε ο άνωθεν φίλος μου, ο Χόχολης.

Πως το βλέπω το όλο σενάριο εκ των υστέρων; Με μία λέξη: Βλακείες... :D

Τώρα η ταχύτητα δε με απασχολεί, πάω όσο λεν οι ταμπέλες στο δρόμο, αρκετές κλήσεις τροχαίας πλήρωσα, φτάνει. Ντιζελάκι και τα μυαλά ..προσγειωμένα. ;)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.852
Reaction score
139.049
Θυμασαι ποση πιεση ανεβαζε για τα 213 αλογα?
Όχι μωρέ, παν χρόνια.. έχω ξεχάσει το χόμπι εντελώς.. ελάχιστα θυμάμαι.
Τότε έκανε θραύση η τουρμπίνα της γκαρετ η 30-αρα.
Μέχρι 265 είδα σε δυναμομετρηση, στο τέλος των εξελίξεων.
Εκείνη την εποχή από 265 μέχρι 285 ήταν τα αγωνιαρικα με τον ίδιο κινητήρα.
Στο wrc με κοφτη στα 300, σιγά τη διαφορά τώρα.. και τον δίλιτρο που χρησιμοποιούσαν, πάλι με κόφτη στα 300 άλογα (έκοβε ο αέρας εισόδου με διάμετρο 34-αρα στην εισαγωγή, λόγω κανονισμών, δε ξέρω αν άλλαξε τίποτα) τότε έτρεχε με Φαμπια ο Κόλιν μακ ρεϊ, αλλά με πολλά προβλήματα μηχανικά, και τα οκτάβια έβγαιναν από 10 έως 15 η θέση, καμία πρωτιά.
Από ένα σημείο και μετά, προφανώς πολύ λίγο ρόλο έπαιζε η δύναμη του κινητήρα.
Το στήσιμο έπαιζε πολύ περισσότερο ρόλο, και φυσικά ο οδηγός τον πρωταρχικό ρόλο (και στο στήσιμο).
Εγώ ποτέ δεν τα κατάφερα να οδηγώ σε τέτοια επίπεδα κατανόησης του στησίματος, οπότε δε μπορούσα ούτε να στήνω ανάρτηση βάσει της οδήγησής μου, ανέβαινε ο Δημήτρης το έκανε τεστ κι έβγαζε τις αναρτήσεις να τις στείλει στην κατασκευάστρια εταιρεία για +-3-5% ρυθμίσεις σε μπαμπ και ριμπάουντ (αν θυμάμαι καλά, ξέρω ότι τις έστελνε πακέτο στην μπιλσταϊν), αλλά αυτό με τις δικές του οδηγικές απαιτήσεις, μόνος του ρύθμιζε και τα μπαμπ στοπερς, κι εγώ ποτέ δεν τα έμαθα αυτά.. άσχετος.. έτσι δεν έχει χαΐρι.
Για μένα η σημαντικότερη αναβάθμιση στον κινητήρα ήταν το water injection από aquamist που σχεδόν με το ζόρι μου το έβαλε ο Χόχολης, υποσχόμενος χαμηλότερη κατανάλωση με περισσότερη δύναμη και μακροζωία του κινητήρα. Είχε εγκέφαλο με 3D χαρτογράφηση, όπως ο κινητήρας, κι έπαιρνε μεθανόλη μέχρι και σε 60% ποσοστό. Ανέβαζε την οκτανιακή απόδοση της βενζίνης και προεκρήξεις δεν υπήρχαν με τίποτα. Λινκ και λινκ (τα 2 πρώτα που βρήκα, έχει πολύ πράγμα για διάβασμα). Μεγάλη αναβάθμιση, πραγματικά. ;)
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.172
Μηνύματα
2.964.878
Members
38.300
Νεότερο μέλος
icaris
Top