Eρωτευτηκα ενα fyne

Μηνύματα
163
Reaction score
559
Αυτο σημαινει οτι καθε τυπος ηχειου πρεπει να εχει διαφορετικη τοποθετηση, επισης οτι χρειαζεσαι οχι 16 η 32 αλλα 100 ηχεια και παλι μπαινει το ερωτημα εαν θελω απο ενα ηχειο αυξηση εντασης στην off axis ενταση πως αυτο θα γινει χωρις παραλληλη αυξηση και της on axis εντασης. Και εμπασει περιπτωσει εδω πολλες φορες ειναι δυσκολο να ακουσουμε λαθη σε ζευγος ηχειων ποσο ειναι δυνατον να το καταλαβουμε οταν παιζουν δεκαδες ηχεια; Αρα τα πολλα ηχεια καλυπτουν και τα λαθη ;
'ΕΛΕΟΣ
 

Μηνύματα
4.982
Reaction score
4.202
Ασε μας ανθρωπε μου που με προκαλεις κιολας δεν εχω ορεξη αποψε.
Ακου εκει κουερτετο κιθαρες σε πολυκαναλο τι θα κανει 3 ηχεια ενα οργανο η θα μοιρασουν τι χορδες :lolsign: .

Δεν καταλαβαινεις οτι ακους οτι θελει ο μηχανικος ηχου οχι το συμβαν? Αν αναγκαστει να μιξαρει για πολυκαναλο απο την στγμη που το εργο δεν προσφερεται θα κανει κουφα.
Την δικαναλη εκδοση δεν την ακους καλυτερα σε πολυκαναλο .
Μαλλον δεν θελεις να καταλαβεις αυτο που σου λεω και προφανως δεν εχεις ακουσει πολυκαναλο γι αυτο και γραφεις οσα γραφεις δειχνοντας οτι εχει αποψη για πραγματα που εχεις μαυρο σκοταδι. Οτι ακουμε αυτο που θελει ν ακουμε ο μηχανικος οντως συμβαινει αυτο αλλα ειναι ετερον εκατερον σε οσα γραφεις. Υπαρχει και μια πολυ σημαντικη παραμετρος που σου διαφευγει.

Οταν παιζουν 4 κιθαρες απο δυο ηχεια (στερεο), ο ηχος δεν παυει να βγαινει απ τα δυο ηχεια (δυο εστιακες πηγες) και απλως τα δυο ηχεια διευρυνουν την σκηνη στο μετρο του δυνατου και προσπαθουν να σου δωσουν την τρισδιαστατη ψευδαισθηση του χωρου.

Παμε τωρα στο πολυκαναλο. Οταν βαλεις το συγκεκριμενο αλμπουμ σε μορφη στερεο, παιζουν ολα τα ηχεια (7, 9 11 κλπ) Ομως φαινεται οτι ολα τα ηχεια συμβαλουν ν ακουγεται οπως ακριβως περιγραφω πιο πανω σε μορφη δικαναλου αλλα πιο εντυπωσιακα. Ο ηχος ερχεται απο μπροστα οπως ακριβως στον δικαναλο ασχετως κι αν παιζουν ολα τα ηχεια με σκηνη ακομη πιο διευρημενη σε σχεση με ενα τυπικο δικαναλο συστημα.

Οταν βαλεις ομως σε μορφη sacd τοτε ο ηχος των 4 κιθαρων μοιραζεται στα 4 ηχεια (αριστερα, πλαι αριστερα, δεξια, πλαινο δεξια - μοιαζει να εχεις 4 εστιακες πηγες). Στην ουσια παιζουν ολα τα ηχεια αλλα εσυ καταλαβαινεις οτι ο καθε κιθαριστας παιζει στα 4 ηχεια που περιγραφω. Το πως ακουγεται ποιοτικα? Απλα δεν μπορεις να συγκρινεις τα στερεο με το sacd. Αυτο δεν υπαρχει περιπτωση να τ ακουσει οποιοσδηποτε και να μην εντυπωσιαστει απ την πολυκαναλη εκδοχη.

Να συμφωνησω ομως σε κατι αλλο που ειπωθηκε απο καποιον αλλο εδω μεσα που ειπε το εξης. Δεν υπαρχει και κατι αλλο που να παιζει μεγαλη σημασια περα απ τον διαμοιρασμο του ηχου και τον ογκο? Δηλαδη αρμονικες, χροιες, αυτη η υπέροχη γλυκια μεσαια περιοχη με ολα της τα καλουδια?

Σαφως και υπαρχει και σιγουρα τα σαμπγουφερ βοηθανε στο να αφησουν τα υπολοιπα ηχεια να παιξουν πιο ανετα αυτη την περιοχη. Ομως υπαρχει κι ενας ακομη σημαντικος παραγοντας. Πολυ σημαντικος.
Η ποιοτητα των ηχειων. Δεν αρκει να εχεις πολλα ηχεια. Ολα οσα ηθελε να εννοησει με τον προβληματισμο που μπηκε, εξυπακουεται πως οσο πιο ποιοτικο ειναι ενα ηχειο (στην συντριπτικη πλειοψηφια εχει να κανει και με το κοστος του ηχειου) τοσο καλυτερα θα ακουγεται. Οπως φυσικα αυτο συμβαινει και μ ενα τυπικο δικαναλο συστημα.

Αυτο που γραφω σε πολυκαναλη εκδοχη το καταλαβαινεις πιο εντονα στο ηχοσυστημα του Dimifoot. Το κοστος (και ταυτοχρονως η ποιοτητα) των δυο εμπρος ηχειων εχει ουσιαστικη διαφορα με τα υπολοιπα. Δεν αποκλειεται να ειναι τα πιο ακριβα ηχεια οσων εχουμε πολυκαναλο εδω στο φορουμ (παντα μιλαω για το εμπρος δεξι κι αριστερο ηχειο). Αυτο λοιπον ειναι κατι που ακουγεται. Αν κι εχω παει μονο μια φορα ν ακουσω το συστημα παρα πολυ καλα θυμαιμαι τον ηχο σε καποια μεμονωμενα κομματια πως ακουγοντουσαν και σταματουσα εκει το κομματι και το επαναλμβανα γι αυτο το κατι το ξεχωριστο (αυτο που λεμε κοινως χροιες). Δεν ειμαι σε θεση να γνωριζω αν για παραδειγμα μια πιο ακριβη εκδοχη των ADAM (που εχω) θα μπορουσαν ποτε ναι παιξουν και να περιγραψουν αυτο που ειχα ακουσει στον Δημητρη αλλα μενω στο δεδομενο, οτι τα εκπληκτικα ηχεια GoldenEar Triton (Two) προσθετουν πραγματα που δεν εχουν να κανουν με τον αριθμο των ηχειων.
 


Μηνύματα
941
Reaction score
1.560
ptana το νήμα βλέπω.....
Eνα θεμα μου για ενα ηχειο κατεληξε σε 26 σελιδες εκ των οποιον 22 οφ τοπικ
Ευγε μου :lol:
Ας ανοιξω το επομενο ....stay tuned :lolsign:
Και συνεχίζουμε να μετράμε. :lolsign:
Συνίθως δεν έχω προβλημα να πάμε οφ τόπικ, (πάλι και σε αυτή την περιπτωση δεν έχω θέμα σιγά που με νοιάζει) αυτοι που λένε "μας χαλάσατε το αγνό και παρθένο νήμα" και τέτοια, λίγο μπούρδες τα βρίσκω, όσο υπάρχει συζήτηση θα υπάρχει και οφ-τοπικ. Επίσης το νήμα δέν χαλάει για πάντα, μπορείς πάντα να επανερθεις στο τοπικ όποτε θες, αν και θα είναι λίγο αστειο το για πόσο καιρό εχει πάει οφ τόπικ το συγκεκριμένο νήμα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Αμφιβάλλω πάντως εάν μπορεί αυτό το καλό imaging (με την έννοια μόνο της θέσης) να καταφέρνει να συνδέσει τα όργανα (που θα το έχουν σαν χαρακτηριστικό) όλα μαζί σε σχέση με τον χώρο μέσα στον οποίο συνυπάρχουν σαν σκηνή (virtual ή πραγματική) ώστε να δώσουν natural αίσθηση - τουλάχιτον στην μουσική πάντα μιλάμε. Πρέπει να το ακούσω. Οφείλεται στον ηχολήπτη και την μίξη αλλά αφού είναι δύσκολο όπως γνωρίζω απο τις εγγραφές του δικάναλου ... θα είναι δέκα φορές πιο δύσκολο κατά την πολυκάναλη μίξη (εκτός εάν την καταλήξεις λίγο δικάναλη). Αυτά έλεγε εξάλλου και ο Στήβεν (Wilson) και δεν καταλάβαιναν τα τζιμάνια οι audio people (πολυκάναλοι audio people στην περίπτωση αυτή, όχι ότι θα τα καταλάβαιναν και οι δικάναλοι audio people απλώς δεν είχαν κάποιο stake για να τους απασχολήσει στην συγκεκριμένη υπόθεση :D ). Παρόλο και ότι τους εξηγήθηκε. Ο Bhutia εξαιρείται φυσικά, είχε βάλει like και δεν κορόιδευε όπως οι άλλοι. 😍

Οπότε η ¨οντότητα" τότε ...πάει περίπατο. Όπως και η ¨ολιστικότητα" πιο σπουδαίο (δικοί ορισμοί και έννοιες , όχι του Bhutia, δεν κάνω redefine έννοιες άλλων εγώ :D 😍 , έχω τις δικές μου). :D
Καταρχάς είναι θεμιτός ο επαναπροσδιορισμός όσων όρων έχουν θεμελιωθεί αυθαιρέτως όπως αυτός των audio people . Οι περισσότεροι audio people είμαστε καθένας με δικούς του τρόπους.

Στη συνέχεια , η ενιαία οντότητα όπως έχει εξηγηθεί στο παρελθόν δεν περιέχει μονάχα την εστίαση αλλά μια πιο πειστική παρουσία των οργανικών ειδώλων ανταποκρινόμενη στην αυθεντική πολική απόκριση καθενός όπως θα έχει συλληφθεί και όπως θα την έχουν ενσωματώσει οι συντελεστές της παραγωγής.
Ta 10 γιναν 4,3 και σε λιγο 2 για να δουλεουν και οχι να ειναι αχταρμας. Σωστα.
Ασε μας ρε ανθρωπε που θες και στοιχηματα τι εισαι? Οταν ωριμασεις λιγο και μπορεσεις να συμμετεχεις σε μια συζητηση χωρις να πετας τα αποφθεγματα σου τα ξαναλεμε
Δική μου εκτίμηση είναι ότι ως audio people προσπαθεί καθένας μας να διαχειριστεί τη δική του χαοτική εσωτερικότητα μέσα από ακροάσεις. Αυτό το χάος όμως πρέπει έστω και προσωρινά είτε να έχει διευθετηθεί είτε να έχει... παραμεριστεί για όσο χειριζόμαστε το πληκτρολόγιο, όπως είναι απαραίτητο να ισχύει λ.χ. για οποιονδήποτε επαγγελματία όταν έρχεται αντιμέτωπος με το αντικείμενο της εργασίας του. Αλλιώτικα τα κοινωνικά σύνολα δεν γίνεται να λειτουργήσουν.
Ειναι δυσκολο θεμα το καταλαβαινω και απαιτει ειδικους χειρισμους γι αυτο καλυτερα να μην το πιασουμε το θεμα
Διευκρινίζω ότι το quote μπορεί να έγινε με αφορμή δική σου ανάρτηση αλλά δεν απευθύνεται αποκλειστικά σ'εσένα.
 
Last edited:

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Δική μου εκτίμηση είναι ότι ως audio people προσπαθεί καθένας μας να διαχειριστεί τη δική του χαοτική εσωτερικότητα μέσα από ακροάσεις. Αυτό το χάος όμως πρέπει έστω και προσωρινά είτε να έχει διευθετηθεί είτε να έχει... παραμεριστεί για όσο χειριζόμαστε το πληκτρολόγιο, όπως είναι απαραίτητο να ισχύει λ.χ. για οποιονδήποτε επαγγελματία όταν έρχεται αντιμέτωπος με το αντικείμενο της εργασίας του. Αλλιώτικα τα κοινωνικά σύνολα δεν γίνεται να λειτουργήσουν.
Ειναι δυσκολο θεμα το καταλαβαινω και απαιτει ειδικους χειρισμους γι αυτο καλυτερα να μην το πιασουμε το θεμα
 

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Μαλλον δεν θελεις να καταλαβεις αυτο που σου λεω και προφανως δεν εχεις ακουσει πολυκαναλο γι αυτο και γραφεις οσα γραφεις δειχνοντας οτι εχει αποψη για πραγματα που εχεις μαυρο σκοταδι. Οτι ακουμε αυτο που θελει ν ακουμε ο μηχανικος οντως συμβαινει αυτο αλλα ειναι ετερον εκατερον σε οσα γραφεις. Υπαρχει και μια πολυ σημαντικη παραμετρος που σου διαφευγει.

Αναξιο σχολιασμου.

Οταν παιζουν 4 κιθαρες απο δυο ηχεια (στερεο), ο ηχος δεν παυει να βγαινει απ τα δυο ηχεια (δυο εστιακες πηγες) και απλως τα δυο ηχεια διευρυνουν την σκηνη στο μετρο του δυνατου και προσπαθουν να σου δωσουν την τρισδιαστατη ψευδαισθηση του χωρου.

Σωστος

Παμε τωρα στο πολυκαναλο. Οταν βαλεις το συγκεκριμενο αλμπουμ σε μορφη στερεο, παιζουν ολα τα ηχεια (7, 9 11 κλπ) Ομως φαινεται οτι ολα τα ηχεια συμβαλουν ν ακουγεται οπως ακριβως περιγραφω πιο πανω σε μορφη δικαναλου αλλα πιο εντυπωσιακα. Ο ηχος ερχεται απο μπροστα οπως ακριβως στον δικαναλο ασχετως κι αν παιζουν ολα τα ηχεια με σκηνη ακομη πιο διευρημενη σε σχεση με ενα τυπικο δικαναλο συστημα.

Εδω αρχιζουν τα προβληματα οπως εγραψα σε προηγουμενο ποστ.
Αν η πηγη ειναι δικαναλη τα παντα αξαρτωνται απο την ποιοτητα που επεξεργαστη και πολυ δυσκολο το αποτελεσμα να ειναι καλυτερο απο το αρχικο δικαναλο.


Οταν βαλεις ομως σε μορφη sacd τοτε ο ηχος των 4 κιθαρων μοιραζεται στα 4 ηχεια (αριστερα, πλαι αριστερα, δεξια, πλαινο δεξια - μοιαζει να εχεις 4 εστιακες πηγες). Στην ουσια παιζουν ολα τα ηχεια αλλα εσυ καταλαβαινεις οτι ο καθε κιθαριστας παιζει στα 4 ηχεια που περιγραφω. Το πως ακουγεται ποιοτικα? Απλα δεν μπορεις να συγκρινεις τα στερεο με το sacd. Αυτο δεν υπαρχει περιπτωση να τ ακουσει οποιοσδηποτε και να μην εντυπωσιαστει απ την πολυκαναλη εκδοχη.

Το απο που ακουγεται κατι ειναι θεμα mastering η ποιοτητα αυτου που ακουγεται ειναι αλλο πραγμα .
Προφανως εννοεις στερεο με πολυκαναλο . Η ποιοτητα εξαρταται απο τα μηχανηματα αναπαραγωγης ειστε στην μια ειτε στην αλλαη περιπτωση. Λογω πολυπλοκοτητας του πολυκαναλου και του οτι τα χρηματα δεν ειναι απεριοριστα ειναι δεδομενο οτι στο ιδιο κοστος η ποιοτητα των μηχανηματων του δικαναλου θα ειναι καλυτερη .
Τωρα αν εννοεις cdn vs sacd σιγουρα το sacd απο την ιδια παραγωγη θα εχει καλυτερο ηχο ειτε δικαναλο ειτε πολυκαναλο.
Συμφωνω για την εντυπωσιακη πρωτη αισθηση του πολυκαναλου αυτο δεν το κανει ομως ποιοτικοτερο.


Να συμφωνησω ομως σε κατι αλλο που ειπωθηκε απο καποιον αλλο εδω μεσα που ειπε το εξης. Δεν υπαρχει και κατι αλλο που να παιζει μεγαλη σημασια περα απ τον διαμοιρασμο του ηχου και τον ογκο? Δηλαδη αρμονικες, χροιες, αυτη η υπέροχη γλυκια μεσαια περιοχη με ολα της τα καλουδια?

Σαφως και υπαρχει και σιγουρα τα σαμπγουφερ βοηθανε στο να αφησουν τα υπολοιπα ηχεια να παιξουν πιο ανετα αυτη την περιοχη. Ομως υπαρχει κι ενας ακομη σημαντικος παραγοντας. Πολυ σημαντικος.
Η ποιοτητα των ηχειων. Δεν αρκει να εχεις πολλα ηχεια. Ολα οσα ηθελε να εννοησει με τον προβληματισμο που μπηκε, εξυπακουεται πως οσο πιο ποιοτικο ειναι ενα ηχειο (στην συντριπτικη πλειοψηφια εχει να κανει και με το κοστος του ηχειου) τοσο καλυτερα θα ακουγεται. Οπως φυσικα αυτο συμβαινει και μ ενα τυπικο δικαναλο συστημα.

Συμφωνουμε

Αυτο που γραφω σε πολυκαναλη εκδοχη το καταλαβαινεις πιο εντονα στο ηχοσυστημα του Dimifoot. Το κοστος (και ταυτοχρονως η ποιοτητα) των δυο εμπρος ηχειων εχει ουσιαστικη διαφορα με τα υπολοιπα. Δεν αποκλειεται να ειναι τα πιο ακριβα ηχεια οσων εχουμε πολυκαναλο εδω στο φορουμ (παντα μιλαω για το εμπρος δεξι κι αριστερο ηχειο). Αυτο λοιπον ειναι κατι που ακουγεται. Αν κι εχω παει μονο μια φορα ν ακουσω το συστημα παρα πολυ καλα θυμαιμαι τον ηχο σε καποια μεμονωμενα κομματια πως ακουγοντουσαν και σταματουσα εκει το κομματι και το επαναλμβανα γι αυτο το κατι το ξεχωριστο (αυτο που λεμε κοινως χροιες). Δεν ειμαι σε θεση να γνωριζω αν για παραδειγμα μια πιο ακριβη εκδοχη των ADAM (που εχω) θα μπορουσαν ποτε ναι παιξουν και να περιγραψουν αυτο που ειχα ακουσει στον Δημητρη αλλα μενω στο δεδομενο, οτι τα εκπληκτικα ηχεια GoldenEar Triton (Two) προσθετουν πραγματα που δεν εχουν να κανουν με τον αριθμο των ηχειων.

Εδω ερχεσαι ακριβως στα λογια μου
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.230
Reaction score
137.817
Νατος και ο πάρα τρίχα μονοκαναλος με τα φανταχτερά πολυπριζα και καλώδια που έχει άποψη για το πολυκαναλο :lolsign:
Έχεις δίκιο.Μονο που ισχύει κι από την ανάποδη.Αλλοι δε θα έπρεπε να έχουν αποψη για τα καλώδια
Δυστυχώς για σένα, δεν ισχύει κι "απ'την ανάποδη".

Διότι οι περισσότεροι που έφτασαν κάποτε σε ιμερσιβ, πέρασαν ήδη πολλές δεκαετίες στο χόμπι των καλωδίων του δικάναλου.

Οπότε, έχουμε σχηματίσει μια χαρά άποψη για τα καλώδια και τα λοιπά τζιμπράγκαλα του παραδοσιακού Χάι Ενδ.

Απλώς έχουμε προχωρήσει κι άλλο το χόμπι.

Εσύ ανήκεις σε αυτή την ομάδα παλιών χαιεντάδων, που έμειναν εκεί, στο παλιό καλό δικαναλο κρασί, χωρίς να προχωρήσετε παρακάτω.

Οπότε δυστυχώς, δεν δικαιούται άποψης όποιος δεν είναι μέσα στο ιμερσιβ, γιατί όσα λέγονται απ'αυτους που είναι απ'έξω, καταλαβαίνουμε εύκολα πως είναι λάθος.


ΥΓ. Όσον αφορά την δικαναλη μουσική, που δεν υπάρχει σε αυθεντική πολυκάναλη ή ιμερσιβ έκδοση, τότε συνιστάται ένα 3D upmixing, με το οποίο ακούγονται όλα πολύ καλύτερα. Κι αυτό το επιβεβαιώνουν όλοι όσοι έχουν αυτή τη δυνατότητα, όχι μόνον ο δρ Τουλ, ο μπουτχιας, εγώ, ο ντιμιφουτ, ο ΝΚ, ο vastsar, κλπ κλπ κλπ, άρα, για άλλη μια φορά ξαναλέω πως άμα είστε εκτός, μην έχετε άποψη, είναι λάθος. Ρωτήστε, να σας πούμε. 😎
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Και τωρα μια ερωτηση για τους πραγματικους γνωστες (ear, buthia, dimifoot η οποιον αλλο εχει ασχοληθει σοβαρα) ελπιζοντας οι μπηλοζηρηδες να μεινουν απεξω.
Ποσα χρηματα αλλα και ποια συγκεκριμενα ηχεια/ προ θα προτειναν για ενα ολοκληρωμενο immersive συστημα (χωρις πηγη, χωρις καλωδιωση στον υπολογισμο, για μουσικη αδιαφορωντας για cinema). Δεν μιλαμε για state of the art συστημα αλλα οχι για εισαγωγικο απλοικο σετ. Θεωρω οτι θα ηταν πιο πρακτικο τρεις προτασεις με διαφορετικο budget.
Επισης
Το 3d upmixing θα το κανει ο προ η απαιτειται επιπλεον μηχανημα γιατι τοτε θα πρεπει να μπει στον προυπολογισμο.
Εαν πρεπει να μπουν μονο δυο sub ποια πρεπει να ειναι αυτα;
Ο χωρος συνηθως ειναι απο 40-60 τμ …το συνηθες για τους περισσοτερους … ισως λιγο μεγαλυτερος.
Επισης εαν τα προτεινομενα συστηματα θα μπορουσε καποιος να τα ακουσει σε καποιο καταστημα η ειναι επι θεωρητικου μονο η προταση που πιστευω οτι ειναι το πιο λογικο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.829
Reaction score
84.845
Το κοστος (και ταυτοχρονως η ποιοτητα) των δυο εμπρος ηχειων εχει ουσιαστικη διαφορα με τα υπολοιπα. Δεν αποκλειεται να ειναι τα πιο ακριβα ηχεια οσων εχουμε πολυκαναλο εδω στο φορουμ (παντα μιλαω για το εμπρος δεξι κι αριστερο ηχειο). Αυτο λοιπον ειναι κατι που ακουγεται
Χαίρομαι που σου άρεσε.
Αλλά θα ήταν προτιμότερο να μην υπήρχε αυτή η διαφορά.
Αν πριν από 15 χρόνια που αγόρασα το σπίτι είχα τις γνώσεις που έχω τώρα, θα επέλεγα ένα με κάποιον καλό χώρο για πολυκάναλο σύστημα. Με στόχο να έχω όσο πιο όμοια ηχεία γίνεται. Δυστυχώς ο τωρινός χώρος δεν το επιτρέπει.

Δεν το γράφω γιατί έχω παράπονο με το πως ακούω. Κάθε άλλο, απολαμβάνω απίστευτη ποιότητα, που απέχει παρασάγγας από το δικάναλο παρελθόν, και το δικό μου, και των φίλων μου και όλων των εκθέσεων-καταστημάτων.
Δεν υπάρχει σύγκριση, δεν υπάρχει επιστροφή.

Το γράφω για να υπάρχει η σωστή καθοδήγηση προς κάποιον που ξεκινάει τώρα.
Ποσα χρηματα αλλα και ποια συγκεκριμενα ηχεια/ προ θα προτειναν
Βάλε κάποια όρια min-max
Το 3d upmixing θα το κανει ο προ
Ναι
Εαν πρεπει να μπουν μονο δυο sub ποια πρεπει να ειναι αυτα;
Ο χωρος συνηθως ειναι απο 40-60 τμ …το συνηθες για τους περισσοτερους … ισως λιγο μεγαλυτερος.
Είναι μεγάλος ο χώρος. Δυο σαμπ είναι μάλλον λίγα, και δεν φτάνουν για wavefroming. Σίγουρα πρέπει να είναι σοβαρά μεγάλα αν μείνουμε στα δυο, πάνω από 15ιντσα (και λίγο λέω) και sealed. Δες από SVS, Arendal, Perlisten
Επισης εαν τα προτεινομενα συστηματα θα μπορουσε καποιος να τα ακουσει σε καποιο καταστημα
Στο εξωτερικό ναι.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.829
Reaction score
84.845
Γράψε και τις διαστάσεις του χώρου. Ο λόγος είναι πως είναι καλό να γνωρίζουμε την απόσταση της MLP από το κάθε ηχείο, ώστε να επιλέγουμε σωστή διάσταση γούφερ, για την τρίτη οκτάβα.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Και τωρα μια ερωτηση για τους πραγματικους γνωστες (ear, buthia, dimifoot η οποιον αλλο εχει ασχοληθει σοβαρα) ελπιζοντας οι μπηλοζηρηδες να μεινουν απεξω.
Ποσα χρηματα αλλα και ποια συγκεκριμενα ηχεια/ προ θα προτειναν για ενα ολοκληρωμενο immersive συστημα (χωρις πηγη, χωρις καλωδιωση στον υπολογισμο, για μουσικη αδιαφορωντας για cinema). Δεν μιλαμε για state of the art συστημα αλλα οχι για εισαγωγικο απλοικο σετ. Θεωρω οτι θα ηταν πιο πρακτικο τρεις προτασεις με διαφορετικο budget.
Επισης
Το 3d upmixing θα το κανει ο προ η απαιτειται επιπλεον μηχανημα γιατι τοτε θα πρεπει να μπει στον προυπολογισμο.
Εαν πρεπει να μπουν μονο δυο sub ποια πρεπει να ειναι αυτα;
Ο χωρος συνηθως ειναι απο 40-60 τμ …το συνηθες για τους περισσοτερους … ισως λιγο μεγαλυτερος.
Επισης εαν τα προτεινομενα συστηματα θα μπορουσε καποιος να τα ακουσει σε καποιο καταστημα η ειναι επι θεωρητικου μονο η προταση που πιστευω οτι ειναι το πιο λογικο.
Οι προτάσεις μου είναι εφηρμοσμένες με παραλλαγές σε κοινούς οικιακούς χώρους και τις θεωρώ budget friendly.

Πρόταση 1:
Ενεργοί δορυφόροι Yamaha HS-8 με sub ζεύγος Dynaudio 18S οδηγούμενα από προσιτό pre/pro Marantz ή Yamaha ή εναλλακτικά από πολυκαναλική κάρτα ήχου. Ακτίνα ηχόσφαιρας από 140 έως 230 εκατοστόμετρα.

Πρόταση 2 :
Σετ από παθητικά ηχεία GoldenEar σειράς Triton με κεντρικό το μεσαίο ή μεγαλύτερο μοντέλο κεντρικού της εταιρείας, sub τετράδα 18S συν οποιοδήποτε άλλο sub σε ζεύγος θα μπορούσε να μπει πρόσθετο οδηγούμενα από ολοκληρωμένο AV , κάποιον μεγάλο Denon ή Anthem. Ακτίνα ηχόσφαιρας 200-280 εκατοστόμετρα.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Καταρχάς είναι θεμιτός ο επαναπροσδιορισμός όσων όρων έχουν θεμελιωθεί αυθαιρέτως όπως αυτός των audio people
Αυτό που κάνετε κύριε μου είναι λογοκλοπή. Θα κάνω υπόμνημα διαμαρτυρίας στην Επερεσία. :D Απλώς διαμαρτυρία καθώς αφού ακόμη δεν έχουν οριστεί τα χαρακτηριστικά , εσείς μπορείτε να τον χρησιμοποιείται ελεύθερα δίνοντας του τα δικά σας. Επαναπροσδιορισμός όρων και ορισμών δεν μπορεί επι της ουσίας και έννοιας αυτών να νοηθεί αφού ακόμη δεν έχει τεθεί το εννοιολογικό πλαίσιο τους. Χωρίς αυτό αποκτά (και μπορεί να της αποδοθούν) διαφορετικά νοήματα.
Οι περισσότεροι audio people είμαστε καθένας με δικούς του τρόπους.
Δεν είναι όλοι οι audio people ίδιοι ούτε έχουν τον ίδιο σκοπό, πλήρωση ανάγκης και προθέσεις στα πρώιμα στάδια της ενασχόλησής τους με αυτό που θα τους χαρακτηρίσει ώς τέτοιους αλλά ούτε και τον ίδιο απώτερο σκοπό όταν θα φτάσουν στα τελευταία στάδια όπως και κατά την διάρκεια αυτής της ενδιάμεσης πορείας τους.
Στη συνέχεια , η ενιαία οντότητα όπως έχει εξηγηθεί στο παρελθόν δεν περιέχει μονάχα την εστίαση αλλά μια πιο πειστική παρουσία των οργανικών ειδώλων ανταποκρινόμενη στην αυθεντική πολική απόκριση καθενός όπως θα έχει συλληφθεί και όπως θα την έχουν ενσωματώσει οι συντελεστές της παραγωγής.
Άρα η ενιαία οντότητα είναι η λεγόμενη και αναφερόμενη στην ηχοληψία .. ως στερεοφωνική εικόνα. (είτε αναπαραχθεί απο δύο ή περισσότερα ηχεία.). Αυτή δεδομένης της ικανότητας ενός συστήματος και των συνθηκών αναπαραγωγής να την αποδώσει σε Α ή Β βαθμό ικανότητας κυρίως στο μεγαλύτερο βαθμό της καθορίζεται απο την πολική απόκριση και το είδος των μικροφώνων που θα χρησιμοποιηθούν ώς καταλληλη επιλογή όπως και η εγγύτητά τους στα όργανα που θα εξαρτηθούν με την σειρά τους απο τα ακουστικά χαρακτηριστικά του χώρου ηχογράφησης και τον επικρατών βαθμό απομόνωσης των οργάνων εντός αυτού, των τεχνικών ηχογράφησης επιλεγμένες πάλι αναλόγως του χώρου της ηχογράφησης , την εμπειρία του ηχολήπτη και πολλά άλλα (αλλά αυτά ως κυριότερα). Πέρα απο την λεγόμενη ισορροπία της μίξης (και ηχοληψίας) αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό για την φυσικότητα μιας ηχογράφησης και περικλείει εκτός της θέσης και την σαφήνεια αυτής αλλά και την τρισδιάστατη ενταξή της εντός του χώρου ηχογράφησης και ότι μέρος τέλος πάντων αυτού έχει καταστεί δυνατό να αποτυπωθεί. Τα τρία αυτά χαρκτηριστικά είναι και αυτά με την σειρά τους στην ουσία ένα balancing act και πολλές φορές ανταγωνίσιμα μεταξύ τους (είτε απο εσκεμμένα καλλιτεχνική επιλογή είτε απο τεχνικούς περιορισμούς και δυνατοτήτων του εξοπλισμού και των τεχνικών ηχογράφησης που θα χρησιμοποιηθούν).
 
Last edited:

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Οι προτάσεις μου είναι εφηρμοσμένες με παραλλαγές σε κοινούς οικιακούς χώρους και τις θεωρώ budget friendly.

Πρόταση 1:
Ενεργοί δορυφόροι Yamaha HS-8 με sub ζεύγος Dynaudio 18S οδηγούμενα από προσιτό pre/pro Marantz ή Yamaha ή εναλλακτικά από πολυκαναλική κάρτα ήχου. Ακτίνα ηχόσφαιρας από 140 έως 230 εκατοστόμετρα.

Πρόταση 2 :
Σετ από παθητικά ηχεία GoldenEar σειράς Triton με κεντρικό το μεσαίο ή μεγαλύτερο μοντέλο κεντρικού της εταιρείας, sub τετράδα 18S συν οποιοδήποτε άλλο sub σε ζεύγος θα μπορούσε να μπει πρόσθετο οδηγούμενα από ολοκληρωμένο AV , κάποιον μεγάλο Denon ή Anthem. Ακτίνα ηχόσφαιρας 200-280 εκατοστόμετρα.
Ποιο μοντελο απο maranrz, yamaha η denon? Και για ποσα καναλια μιλαμε ωστε να ειναι και λιγο future proof;
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Μοντέλο Cavurdistirius Erraticus. :D :D Σαν του @Ν.Κ. 😍 😍 Σορρυ Ν.Κ. δεν άντεξα στον πειρασμό. :D:D Παρεμπιπτόντως να ρωτήσω και κάτι σοβαρά for a change. Αίτηση έχεις κάνει για πιστοποίηση ή δεν αναγνωρίζεις το authority της Επερεσίας ; (ακόμη). :D
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.230
Reaction score
137.817
Ας πουμε ορια budget απο 20 εως 50.
Είτε στήσεις μονοκάναλο, είτε παραπολυκάναλο, τα σαμπ δεν διαφέρουν ουσιαστικά.

Τα σαμπ οφείλουν να καλύπτουν άνετα (με επαρκές headroom) τις 2 πρώτες οκτάβες σε κάθε περίπτωση.

Στο παραπολυκάναλο, τα σαμπ επιφορτίζονται και με το .1 κανάλι.

Λόγω μεγάλου χώρου, θα μπορούσες ανετως να φας όλα τα λεφτά που λες σε σαμπ. Καλώς ή κακώς, εκεί πάνε τα πολλά λεφτά, και δεν είναι καλή ιδέα να κόψεις λεφτά από τα σαμπ για να πάρεις πιο ακριβούς δορυφόρους.

Για 50 τμ, ότι και να πάρεις σε σαμπ, θα είναι λίγο. Πάρε λοιπόν όσο μεγαλύτερα και ισχυρότερα αντέχει η τσέπη σου, ας πούμε από svs που λέει ο ντιμιφουτ, τα φρέσκα 17" αν θυμάμαι καλά, είναι μια καλή ιδέα, να ξεκινήσεις με δύο από αυτά, και πιθανώς αργότερα να βάλεις δυό ακόμα.

Πάμε στους δορυφόρους τώρα.

Οι δορυφόροι δεν έχουν σχέση με τον όγκο (ή τμ) του χώρου, αλλά μόνον με την απόσταση ακρόασης.

Για τυπική απόσταση ακρόασης, περί τα 2 μέτρα δηλαδή, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα 8" μιντγούφερ ο δορυφόρος.

Για 2,5 και 3 μέτρα απόσταση ακρόασης, θα χρειαστείς 9-10" και 10-12" μεγάφωνο στον δορυφόρο.

Οι δορυφόροι στο πολυκάναλο σεταπ βολεύει να είναι μικροί, για να τους τοποθετείς όπου χρειάζεται, δεξιά κι αριστερά, πίσω και πάνω.

Το ιδανικό είναι να είναι όμοιοι οι δορυφόροι, αλλά εντάξει, για λόγους κόστους, μπορείς τα πίσω και πάνω κανάλια, ιδίως αν είναι σε πιο μικρή απόσταση ακρόασης, να τα πάρεις με μικρότερο μιντγούφερ, και πάλι χρειάζεται να είναι επαρκές για την κάθε απόσταση ακρόασης.


Η επιλογή των δορυφόρων πρέπει να είναι τέτοια, ώστε το κοστολογιο να είναι σχετικά συμμαζεμένο, ώστε να μπορείς να προσθέσεις κι άλλους αν θελήσεις αργότερα, χωρίς σημαντικές οικονομικές αιμορραγίες.

Ο AV processor, είναι η καρδιά του συστήματος. Εκεί μετράει το σοφτγουερ ισοστάθμισης που διαθέτει, οι δυνατότητες σε bass management, τα φορμάτ που υποστηρίζει, τα upmixing που υποστηρίζει, αν είναι roon ready, αν έχει XLR εξόδους για τα ενεργά ηχεία σου, κλπ.

Για μουσική, που σοβαρεύει το ζήτημα, θες ένα ικανό AV processor, με σοβαρές δυνατότητες ισοστάθμισης. Οι τιμές ξεκινάνε από τα 5-6 χιλιάρικα, μετά παίζουν κάποιες επιλογές σε 8-12 χιλιάρικα, και το ποίημα τελειώνει σε τρινοβ.

Για σαμπ, οι τιμές των νέων svs που λέω, είδα πως είναι στα 2,5 χιλιάρικα έκαστο, ή κάπου κει. Δηλαδή ξεκινάς με 5 χιλιάρικα περίπου, και παίζει να δώσεις άλλα τόσα σε δεύτερο χρόνο.

Για δορυφόρους, αναλόγως απόστασης ακρόασης. Για 2-2,3 μέτρα, η λύση των Neumann 310 που έχω, νομίζω πως είναι τοπ.
Λίγο κάτω από 2 χιλιάρικα έκαστος.

Το βασικό ιμερσιβ σεταπ έχει 11 δορυφόρους (7 δαπέδου και 4 ταβανιού), αλλά για μεγάλους χώρους, τα front wide είναι σημαντικά, οπότε πας στους 13 δορυφόρους, και για πολλές σειρές καθισμάτων καλύτερα είναι να μπουν 6 ηχεία στο ταβάνι, και επιπρόσθετα ηχεία στο πλάι, σαράουντ. Μόνο τρινοβ εδώ.

Τα βασικά 11 ηχεία, σε Neumann 310 προφανώς θα σου βγουν κοντά στα 22 χιλιάρικα.

Καλώδια, βάσεις, κλπ, ένα 2-χιλιαρο δε φτάνει εύκολα.
Αντιθέτως, εύκολα τρως ένα 5-χιλιαρο.

Για μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης, ανεβαίνει σημαντικά το κοστολογιο των δορυφόρων, εκεί είναι τα λεφτά στους δορυφόρους, στην απόσταση ακρόασης. Για μεγάλες αποστάσεις, χρειάζεται να έχουν μεγάλα μεγάφωνα οι δορυφόροι, δεν γίνεται διαφορετικά.

Σαφώς μπορείς να ξεκινήσεις με σημαντικά χαμηλότερα κοστολόγια, όπως περιγράφει ο μπουτχιας. Η λύσεις των ενεργών ηχείων δικαίως μας έχουν απασχολήσει τόσο πολύ, διότι είναι αρκετά οικονομικές.

Ακόμα και το σεταπ που παρουσίασε η φοκάλ που πήγαν κάποια παιδιά και άκουσαν, ήταν σε τέτοια λογική, με πολλά μικρά ηχεία ολόβε, σχετικά οικονομικά, σε μικρή απόσταση ακρόασης. Αυτή είναι η συνταγή.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Ποιο μοντελο απο maranrz, yamaha η denon? Και για ποσα καναλια μιλαμε ωστε να ειναι και λιγο future proof;
Για Yamaha ή Marantz pre/pro ας αναμένονται τα νέα μοντέλα.... Για ολοκληρωμένο AV Denon από μοντέλο 4800 και άνω. Στο μεταξύ θα μπορούσες να έχεις PC με πολυκαναλική κάρτα ήχου (ρώτα EAR & Νταλίπη).

Ξεκίνα από σύσταση 5.2.0 και μετά 5.4.2
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.821
Μηνύματα
2.953.011
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top