A
AKARL
Guest
Κατ΄αρχάς αυτή δεν είναι αγγελία στα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ της ΧΕ.
Πλησιάζοντας, λοιπόν, την ολοκλήρωση μισού αιώνα παρουσίας στον πλανήτη αυτόν μου προκύπτει, αναπόφευκτα (, ένα υπαρξιακού τύπου ταράκουλο το οποίο στην περίπτωσή μου εκδηλώνεται με μια έντονη επιθυμία (για τελευταία και οριστική φορά) να στήσω ένα ηχητικό σύστημα αναπαραγωγής μουσικής, η οποία (μαζί με το διάβασμα) εξακολουθεί να αποτελεί υψίστη πηγή χαράς και ευδαιμονίας.
Με αφορμή το δγιάλογο που έχει αναπτυχθεί σε 2-3 νήματα που έχω ξεκινήσει άρχισα να δγιαβάζω δγιάφορα άλλα νήματα (π.χ. http://www.avsite.gr/forum/threads/Ενεργά-ηχεία.154102/ και http://www.avsite.gr/forum/threads/Ηχείο-πλήρες-ηχοσύστημα-η-δύναμη-της-λογικής.70632/) και αυτό που καταλήγω είναι ότι Ἓν οἶδα ὅτι ουδὲν οἶδα. Αλλά αυτό δεν είναι κάτι που με χαλάει (μα καθόλου!).
Doctor, since I started posting on that &*^%&* avsite forum I kinda developed a slight speech impediment.
Ήντα ψάχνω; Την αίσθηση ή/και ψευδαίσθηση του ήχου των φυσικών οργάνων όταν αυτά παίζουν (με ή χωρίς ενίσχυση) - σε αυτόν τον τομέα έχω πάρα πολλές παραστάσεις-ακούσματα.
Να δώσω και δγυό παραδείγματα του τι εννοώ:
Παράδειγμα Α: περπατάς σε έναν ήσυχο δρόμο και από ένα παράθυρο ακούς ένα παιδί να παίζει πιάνο, ή έναν μεγάλο να παίζει σαξόφωνο ή βιολί ή τσέλο κλπ. (το πγιάνετε το υπονοούμενο) και ΞΕΡΕΙΣ ότι αυτό ΔΕΝ είναι ηχογράφηση. ΟΚ?
Παράδειγμα Β: είσαι σε μια συναυλία και περιμένεις (υπομονετικά) να αρχίσει ακούγωντας τη μουσική που παίζει από το PA σύστημα. Ξαφνικά αρχίζει το live και σου φεύγει το κρανίο από τη δγιαφορά στον ήχο που προέρχεται από το ίδγιο ηχοσύστημα, στον ίδγιο χώρο κλπ κλπ.
Θερμή παράκληση: τα δγυό παραπάνω παραδείγματα ας εκληφθούν απλά σε όρους αναλογίας και όχι κυριολεκτικά και κάνουμε το νήμα κ@λο επιχειρηματολογώντας για τις δγιαφορές και που οφείλονται κλπ..
ΟΚ, έρχομαι σιγά-σιγά και στο προκείμενο (ή το διγιακύβευμα που έλεγαν κάποτε οι κουλτουργιάρηδες - τώρα της μοδός είναι το "αφήγημα" μη χέσω):
Αδυνατώντας να υπερβώ τον αφόρητα περιοριστικό αναλυτικό δυισμό θεωρώ ότι έχω δυο μόνο επιλογές (damned dualistic subject-object metaphysics):
1) Πάω σε λύση παθητικό ηχείο (με τρεις μόνο επιλογές Magnepan MG-12, Magnepan .7 ή Klipsch RF-7II) και ενισχυτικά του σατανά (hypex, ICE, ενκόργια και τα συναφή - για μην κράζει και ο EAR ) ή
2) Πουλάγω το ρολόγι για να πάρω κομπολόγι (δηλ. διαθέτω τα υφιστάμενα προικγιά πλήν του Perreaux SA-2) και στήνω "κάτι" γύρω από ενεργά ηχεία.
Σε αμφότερες τις περιπτώσεις κάπγοια περιποίηση του χώρου καθώς και DSP θα χρειαστεί.
Πάμε τώρα στα δεδομένα μου:
1) Πρωταρχική πηγή: αναλογική περιστρεφόμενη τράπεζα (έχω καναδγυό χιλιάδες δίσκοι και τσι γουστάρω τρελά).
2) Δευτερεύουσα πηγή: SACD πλέϊερ - υπάρχει (έχω και μερικές χιλιάδες ψηφιακούς δίσκοι ήντα να τσι κάμω
3) Τριτεύουσα πηγή: κάποιο μήντγια πλέϊερ που λένε και οι πιτσιρικάδες να παίζει τα άϋλα.
4) Χώρος: σχετικά μεγάλος και (φυσικά) αφρόντιστος εκ κατασκευής. Άντε να δούμε τι θα σκαρφιστώ προκειμένου να τον "συμμαζέψω" χωρίς να κινδυνέψω! Πάντως το δουλεύω αυτό στο μγυαλό μου.
5) Θέση και απόσταση ακρόασης: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!! Οι φορές, πλέον, που είναι εφικτό να κάτσω μόνος σε ένα ιδανικό τρίγωνο κλπ. κλπ. είναι από ελάχιστες έως ανύπαρκτες (no fun to be alone listening by myself). Άρα αυτό που με ενδγιαφέρει είναι η αίσθηση του φυσικού ήχου (στο βαθμό του δυνατού) σε όποιο σημείο του χώρου και αν βρίσκομαι (ΔΕΝ αναφέρομαι σε καρδγιαγγειακά ηχεία και τα τοιαύτα - αυτό ξεχάστε το ).
6) Budget: με την προϋπόθεση ότι καταφέρνω να πωλήσω τα υπάρχοντα θεωρώ ότι 3-4 Κ πρέπει να είναι εφικτά (εκτός κι αν ο μπούστης ο Σόϊμπλες αποφασίσει αλλιώς).
Έρχομαι τώρα στα ερωτήματα:
Κουρτίνα 1 ή Κουρτίνα 2; Γιατί, με πγοιές προϋποθέσεις και πάντα εντός των δημοσιονομικών περιορισμών.
Αν πάμε σετη λύση 1, εκτός τα ηχεία και τα ενισχυτικά (μόνο τελικό/ους) τί θα χρειαστώ για αυτόνομο DSP λογικού κόστους;
Αν πάμε στη λύση 2, υπάρχει ο προ οπότε συζητάμε μόνο για ενεργά ηχεία (ή και κάτι άλλο.
Προκαταβολικές ευχαριστίες ολούθε!
Πλησιάζοντας, λοιπόν, την ολοκλήρωση μισού αιώνα παρουσίας στον πλανήτη αυτόν μου προκύπτει, αναπόφευκτα (, ένα υπαρξιακού τύπου ταράκουλο το οποίο στην περίπτωσή μου εκδηλώνεται με μια έντονη επιθυμία (για τελευταία και οριστική φορά) να στήσω ένα ηχητικό σύστημα αναπαραγωγής μουσικής, η οποία (μαζί με το διάβασμα) εξακολουθεί να αποτελεί υψίστη πηγή χαράς και ευδαιμονίας.
Με αφορμή το δγιάλογο που έχει αναπτυχθεί σε 2-3 νήματα που έχω ξεκινήσει άρχισα να δγιαβάζω δγιάφορα άλλα νήματα (π.χ. http://www.avsite.gr/forum/threads/Ενεργά-ηχεία.154102/ και http://www.avsite.gr/forum/threads/Ηχείο-πλήρες-ηχοσύστημα-η-δύναμη-της-λογικής.70632/) και αυτό που καταλήγω είναι ότι Ἓν οἶδα ὅτι ουδὲν οἶδα. Αλλά αυτό δεν είναι κάτι που με χαλάει (μα καθόλου!).
Doctor, since I started posting on that &*^%&* avsite forum I kinda developed a slight speech impediment.
Ήντα ψάχνω; Την αίσθηση ή/και ψευδαίσθηση του ήχου των φυσικών οργάνων όταν αυτά παίζουν (με ή χωρίς ενίσχυση) - σε αυτόν τον τομέα έχω πάρα πολλές παραστάσεις-ακούσματα.
Να δώσω και δγυό παραδείγματα του τι εννοώ:
Παράδειγμα Α: περπατάς σε έναν ήσυχο δρόμο και από ένα παράθυρο ακούς ένα παιδί να παίζει πιάνο, ή έναν μεγάλο να παίζει σαξόφωνο ή βιολί ή τσέλο κλπ. (το πγιάνετε το υπονοούμενο) και ΞΕΡΕΙΣ ότι αυτό ΔΕΝ είναι ηχογράφηση. ΟΚ?
Παράδειγμα Β: είσαι σε μια συναυλία και περιμένεις (υπομονετικά) να αρχίσει ακούγωντας τη μουσική που παίζει από το PA σύστημα. Ξαφνικά αρχίζει το live και σου φεύγει το κρανίο από τη δγιαφορά στον ήχο που προέρχεται από το ίδγιο ηχοσύστημα, στον ίδγιο χώρο κλπ κλπ.
Θερμή παράκληση: τα δγυό παραπάνω παραδείγματα ας εκληφθούν απλά σε όρους αναλογίας και όχι κυριολεκτικά και κάνουμε το νήμα κ@λο επιχειρηματολογώντας για τις δγιαφορές και που οφείλονται κλπ..
ΟΚ, έρχομαι σιγά-σιγά και στο προκείμενο (ή το διγιακύβευμα που έλεγαν κάποτε οι κουλτουργιάρηδες - τώρα της μοδός είναι το "αφήγημα" μη χέσω):
Αδυνατώντας να υπερβώ τον αφόρητα περιοριστικό αναλυτικό δυισμό θεωρώ ότι έχω δυο μόνο επιλογές (damned dualistic subject-object metaphysics):
1) Πάω σε λύση παθητικό ηχείο (με τρεις μόνο επιλογές Magnepan MG-12, Magnepan .7 ή Klipsch RF-7II) και ενισχυτικά του σατανά (hypex, ICE, ενκόργια και τα συναφή - για μην κράζει και ο EAR ) ή
2) Πουλάγω το ρολόγι για να πάρω κομπολόγι (δηλ. διαθέτω τα υφιστάμενα προικγιά πλήν του Perreaux SA-2) και στήνω "κάτι" γύρω από ενεργά ηχεία.
Σε αμφότερες τις περιπτώσεις κάπγοια περιποίηση του χώρου καθώς και DSP θα χρειαστεί.
Πάμε τώρα στα δεδομένα μου:
1) Πρωταρχική πηγή: αναλογική περιστρεφόμενη τράπεζα (έχω καναδγυό χιλιάδες δίσκοι και τσι γουστάρω τρελά).
2) Δευτερεύουσα πηγή: SACD πλέϊερ - υπάρχει (έχω και μερικές χιλιάδες ψηφιακούς δίσκοι ήντα να τσι κάμω
3) Τριτεύουσα πηγή: κάποιο μήντγια πλέϊερ που λένε και οι πιτσιρικάδες να παίζει τα άϋλα.
4) Χώρος: σχετικά μεγάλος και (φυσικά) αφρόντιστος εκ κατασκευής. Άντε να δούμε τι θα σκαρφιστώ προκειμένου να τον "συμμαζέψω" χωρίς να κινδυνέψω! Πάντως το δουλεύω αυτό στο μγυαλό μου.
5) Θέση και απόσταση ακρόασης: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!! Οι φορές, πλέον, που είναι εφικτό να κάτσω μόνος σε ένα ιδανικό τρίγωνο κλπ. κλπ. είναι από ελάχιστες έως ανύπαρκτες (no fun to be alone listening by myself). Άρα αυτό που με ενδγιαφέρει είναι η αίσθηση του φυσικού ήχου (στο βαθμό του δυνατού) σε όποιο σημείο του χώρου και αν βρίσκομαι (ΔΕΝ αναφέρομαι σε καρδγιαγγειακά ηχεία και τα τοιαύτα - αυτό ξεχάστε το ).
6) Budget: με την προϋπόθεση ότι καταφέρνω να πωλήσω τα υπάρχοντα θεωρώ ότι 3-4 Κ πρέπει να είναι εφικτά (εκτός κι αν ο μπούστης ο Σόϊμπλες αποφασίσει αλλιώς).
Έρχομαι τώρα στα ερωτήματα:
Κουρτίνα 1 ή Κουρτίνα 2; Γιατί, με πγοιές προϋποθέσεις και πάντα εντός των δημοσιονομικών περιορισμών.
Αν πάμε σετη λύση 1, εκτός τα ηχεία και τα ενισχυτικά (μόνο τελικό/ους) τί θα χρειαστώ για αυτόνομο DSP λογικού κόστους;
Αν πάμε στη λύση 2, υπάρχει ο προ οπότε συζητάμε μόνο για ενεργά ηχεία (ή και κάτι άλλο.
Προκαταβολικές ευχαριστίες ολούθε!