Klipsch KG 5.5, βελτίωση!

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά.Έλυσα τα δικά μου KG 4.5 και διαπίστωσα ότι είχαν αφρολεξ μόνο στα πλαϊνά και όχι σε όλο το φάσμα της κάθε πλευράς.
Δεν ήταν κολλημένα αλλά χωνευτά χωρίς να έχουν φύγει από την θέση τους.Τα έσυρα προς τα κάτω ώστε να γεμίσει το κάτω μέρος των πλευρών και συμπλήρωσα-έντυσα με νέο αφρολεξ τις πλαϊνές πλευρές των ηχείων.Επισης έβαλα και στην πίσω πλευρά του ηχείου γιατί δεν είχε.

Όπως βλέπετε αυτό το κενό το έντυσα με επιπλέον αφρολέξ.Σε λίγο θα κάνω δοκιμή για οποία διάφορα διαπιστώσω και θα σας πώ.
Θα σου πω τι πιστεύω πως έκαναν στην Klipsch, χωρίς βέβαια να είμαι απόλυτα σίγουρος αλλά στοίχημα θα έβαζα...
Το ηχείο σου KG4.5 έχει ένα woofer 10 ιντσών και βάθος εσωτερικού καμπίνας 28,5 εκατοστά περίπου.
Το KG5.5 έχει δύο 10ιντσα και στην μόνη διάσταση που διαφοροποιούνται οι καμπίνες είναι το βάθος.
Το 5.5 είναι 40,5 εκατοστά περίπου το εσωτερικό της βάθος.
Δεν μπήκαν στην διαδικασία να φτιάξουν δύο διαφορετικά πατρόν για το αφρολέξ, αλλά χρησιμοποίησαν αυτό της 4.5 καμπίνας και στην 5.5.
Το αποτέλεσμα, όπως φαίνεται στο μήνυμα 3 του παρόντος θέματος, είναι το αφρολέξ να μην φτάνει να καλύψει όλο το βάθος, να είναι χαλαρό στο εσωτερικό και τελικά να κόβει βόλτες!
 

Μηνύματα
288
Reaction score
348
Εγώ πάντως έντυσα τα ηχεία με αφρολεξ στα σημεία που ήταν κενά πλαγίως και στο πίσω μέρος της καμπίνας.Σε δοκιμή που έκανα ενισχύθηκε λίγο το μπάσο.Γενικα ακουστή η διαφορά και μου αρέσει.Αυτο μου φαίνεται είναι και το ζητούμενο,οπότε όλα καλά.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Πριν προχωρήσω στην παρουσίαση, μια λεπτομέρεια που είναι χρήσιμη σε όποιον θελήσει να προσθέσει νεύρα σε οποιαδήποτε έτοιμη καμπίνα.
Στις γωνίες που σχηματίζουν οι πλευρές με την πλάτη και την πρόσοψη υπάρχει ποσότητα κόλλας που έχει τρέξει. Αναφέρομαι βέβαια στο εσωτερικό. Διακρίνεται αυτό στο βάθος της καμπίνας. Για να εφαρμόσουν λοιπόν καλά τα νεύρα στα τοιχώματα, θα πρέπει οι αντίστοιχες γωνίες να κουρμπαριστούν, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.
WvfbPbtD.jpg
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Μετά τα νεύρα που έδεσαν τις καμπίνες, σειρά έχουν τα αποσβεστικά, σε πλευρές και πλάτη των ηχείων.
Για να εφαρμόσουν καλά στις ξύλινες επιφάνειες και να γίνουν ενιαίο κομμάτι, όσο το δυνατόν, τοποθετώ κόλλα και ασκώ πίεση στα αποσβεστικά για τουλάχιστον 24 ώρες. Η παρακάτω φωτογραφία δείχνει τον τρόπο που ακολουθώ. Τοποθετώ ξύλα στα κομμάτια των αποσβεστικών και επάνω τους μεγάλα πηνία για βάρος.
roqRnXTI.jpg


Και το εσωτερικό των καμπινών μετά την τοποθέτηση τους:
MQdQ9wxz.jpg

wcafGwjn.jpg
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Δυο λόγια για το <<κύκλωμα διαχωρισμού>> (crossover)...
Με αυτό ασχολήθηκα σε δύο δόσεις και συνολικά κοντά στις έξι ώρες. Έφτιαξα διάφορες παραλλαγές 2 και 2.5 δρόμων, όπως και με κλίση 12 db (2η τάξη) αλλά και 18 (3ης) .
Κατέληξα σε crossover δύο δρόμων, με τον κλάδο των woofers 2ης ηλεκτρικής τάξης αλλά 3ης ακουστικής, ενώ στην κόρνα ταίριαξε ιδανικά το 3ης τάξης. Φαίνεται το αποτέλεσμα στην απάντηση 19.
Να προσθέσω εδώ πως κανένα από τα υλικά της αρχικής σχεδίασης δεν έμεινε στην θέση του.

Το πηνίο των woofers ήταν με πυρήνα και λεπτό για τα δεδομένα σύρμα. Στην θέση του μπήκε πηνίο αέρος, πράγμα σημαντικό αφού τα woofers καλούνται να αναπαράγουν και σημαντικό τμήμα της μεσαίας περιοχής, με διατομή σύρματος 1,4mm. Η Rdc του νέου πηνίου είναι μόλις 0,31 Ωμ.

Για να περιορίσω στο ελάχιστο δυνατόν τις απώλειες στάθμης, μιας και η ευαισθησία των wooofers υπολείπεται της κόρνας, κόλλησα την άκρη του σύρματος του πηνίου απευθείας επάνω στις μπόρνες, όπως και τα καλώδια προς τις μονάδες στο άλλο άκρο του.

5.5 woffers coils.jpg


Ο τρόπος συναρμολόγησης του crossover των woofers (φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία) είναι ο λεγόμενος hard-wired, όπου τα υλικά είναι απευθείας κολλημένα μεταξύ τους, χωρίς την μεσολάβηση καλωδίων ή πλακέτας και κολλήσεων.

Αρχικά υπήρχε μία πλακέτα για το crossover, βιδωμένη πίσω από τις μπόρνες.
Θεώρησα καλύτερη επιλογή το <<σπάσιμο>> του κυκλώματος διαχωρισμού σε δύο τμήματα. Αυτό γιατί πλέον τα υλικά ήταν μεγαλύτερα και περισσότερα, θα είχαμε λιγότερο επηρεασμό μεταξύ τους, αλλά και το crossover της κόρνας θα ήταν πλησιέστερα αυτής, ταλαιπωρώντας λιγότερο τους ακροδέκτες της.
Το τμήμα των woofers συναρμολογήθηκε πίσω από της μπόρνες, ενώ αυτό της κόρνας έμεινε επάνω στην αρχική πλακέτα, αλλά μετακόμισε στην πλάτη της καμπίνας, πίσω από το επάνω woofer.

fboSFetw.jpg
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Το διαχωρισμένο πλέον <<κύκλωμα διαχωρισμού>> βρίσκεται στερεωμένο στην καμπίνα.
Διακρίνονται και κάποια από τα ηχοαπορροφητικά που προστέθηκαν.

KG5.5 with new cross.jpg
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Τι αποσβεστικά χρησιμοποίησες ?
Είναι μια βισκοελαστική μεμβράνη αγορασμένη σε ρολό από τον Λαζαράκη, εδώ και αρκετά χρόνια.
Έχει πολύ καλές αποσβεστικές ιδιότητες χωρίς να είναι ιδιαίτερα βαριά ή δύσκολη στην τοποθέτηση.
 
Last edited:

Μηνύματα
1
Reaction score
15
Να γράψω κ εγώ ως ο κάτοχος του Ηχείου. Η δουλειά που έκανε ο Πέτρος είναι ΕΞΑΙΡΕΡΙΚΗ. Η μουσική που ακούω εγώ είναι ιδιαίτερη καθώς ακούω μόνο λαϊκά και σκυλαδικα ( 5000 βινύλια μόνο γαβ γαβ και άγιος ο θεός ). Το συγκεκριμένο είδος μουσικής εξυπηρετείται άψογα από τα κλιπς καθώς λόγω παραγωγών της πλάκας δίνει όλη τη ζωντάνια που του λείπει. Αρχικό χαρακτηριστικό των ηχείων ήταν ότι έδινε πόνο στα ψηλά και είχε κ δυνατό χαμηλό. Τα συγκεκριμένα ήταν όντως όνειρο ζωής και με το που τα είδα αγγελία πήγα τα σήκωσα με συνοπτικές. Ο προηγούμενος κάτοχος έλεγε ότι το είχε πάρει έτοιμο από Αμερική (ναυτικός) με διαφράγματα τιτανίου που από ότι αποδείχτηκε δεν είχε γίνει και ούτε αυτός το γνώριζε. Ενώ άκουγα 2 μέρες όταν συνειδητοποίησα ότι το δεξί ηχείο έπαιζε πιο χαμηλά στο Τουίτερ. Τα σηκώνω τα πάω στο Πέτρο και του είπα έχεις λευκή επιταγή κάνε ότι πρέπει να φυσάει το ηχείο.

Το αποτέλεσμα. ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ. Αρχικά είχα φόβο ότι αν κοπούν τα ψηλά καθώς τα έφερε όλα σε ισορροπία ο Πέτρος δεν θα ακούγεται "τόσο ζωντανά" ο δίσκος και ξαναλέω λόγω παραγωγής. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο αν πάμε τώρα σε 10 άτομα που ακούνε λαϊκά και οι 10 στον ενισχυτη θα έχουν τα treble στο τέρμα. Έλα όμως που βάζω και μάλιστα δύσκολα τραγούδια σε παραγωγή και ήταν όλα τόσο ζωντανά και ξεκάθαρα που δεν το πίστευα. Μάλιστα θα σας πω και αληθινό περιστατικό που έγινε την ίδια μέρα. Στη πολυκατοικία είμαστε συγγενείς όλοι. Πάνω μένει η κουνιάδα μου. Πάω εγώ χώνω Καζαντζίδη ένα αρκετά δύσκολο στη παραγωγή κομμάτι το Υπάρχω( και επίκαιρο 🤣). Νόμιζα ότι όλη η ορχήστρα ήταν μπροστά μου και ότι ο Στέλιος είναι στο σαλόνι. Τελειώνει το κομμάτι και με παίρνει η κουνιάδα μου από πάνω και με ρωτάει
" Αναστήθηκε ο Καζαντζίδης και είναι στο σαλόνι σου? " 🤣🤣🤣

Το ευχαριστώ στο Πέτρο είναι λίγο για την εξαιρετική δουλειά που έκανε. Εγώ ακούω έτσι για την ιστορία με λαμπατο dared προενισχυτη και μονομπλοκ.
 

Attachments


Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.890
Reaction score
8.976
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά.Έλυσα τα δικά μου KG 4.5 και διαπίστωσα ότι είχαν αφρολεξ μόνο στα πλαϊνά και όχι σε όλο το φάσμα της κάθε πλευράς.
Δεν ήταν κολλημένα αλλά χωνευτά χωρίς να έχουν φύγει από την θέση τους.Τα έσυρα προς τα κάτω ώστε να γεμίσει το κάτω μέρος των πλευρών και συμπλήρωσα-έντυσα με νέο αφρολεξ τις πλαϊνές πλευρές των ηχείων.Επισης έβαλα και στην πίσω πλευρά του ηχείου γιατί δεν είχε.

Όπως βλέπετε αυτό το κενό το έντυσα με επιπλέον αφρολέξ.Σε λίγο θα κάνω δοκιμή για οποία διάφορα διαπιστώσω και θα σας πώ.
Μένω έκπληκτος ! Όλα αυτά τα συμπράγκαλα, μαδέρια, καλώδια, αφρολέξ, κλπ, δεν κοστίζουν πάνω από 10, 15 ευρώ.. Κατασκευή δε εντελώς πρόχειρη! Από ότι καταλαβαίνω και τα μεγάφωνα, παρόμοιας κοστολόγησης είναι και ..... Πωλούνται στις τιμές που βλέπουμε στους τιμοκαταλόγους! Θα έπρεπε να υπάρχει και λίγη ντροπή!
Δεν αναφέρομαι μόνο στην συγκεκριμένη εταιρεία....
 

Μηνύματα
288
Reaction score
348
Klipsch rb51 ii.Τα έλυσα χτές να δω από περιέργεια τι είχαν μέσα.Πληροφοριακά λοιπόν είχαν σε όλη την καμπίνα τους ricofon και πολύ εφορμοστά Ευτυχώς δηλαδή.:):)
Κάποια στιγμή θέλω να δω και τα rf 63 ii
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Klipsch rb51 ii.Τα έλυσα χτές να δω από περιέργεια τι είχαν μέσα.Πληροφοριακά λοιπόν είχαν σε όλη την καμπίνα τους ricofon και πολύ εφορμοστά Ευτυχώς δηλαδή.:):)
Κάποια στιγμή θέλω να δω και τα rf 63 ii
Το Ricofon έχει σκούρο γκρι χρώμα και στην επιφάνεια του μοιάζει με αυγοθήκες. Είναι αυτό:
isolfon-sep-ηχοαπορροφητικές-αφρώδεις-πλάκες-με-κυματοειδή-επιφανειακή-διαμόρφωση.png

Ricofon ή ακρυλική βάτα (λευκή) έχει στο εσωτερικό του;
 
Last edited:


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.857
Reaction score
13.078
Γιατί έχω την εντύπωση πως ξεβιδώνοντας την χούφτα πίσω, η εικόνα είναι αυτή;
81u-bffoEEL._UX250_.jpg
 

Μηνύματα
97
Reaction score
143
Τα ετοιμα hi fi και επαγγελματικα ηχεια ειναι σκετη απατη στη μεσοχαμηλη κατηγορια. ακους εκει ρικοφον και αφρολεξ! Τυχεροι οσοι πιανουν τα χερια τους και την ψαχνουν και δεν συμβιβαζονται και ειτε τσεκαρουν και βελτιωνουν τα υπαρχοντα η φτιαχνουν εξ αρχης καινουργια ηχεια.
 



Μηνύματα
3.165
Reaction score
8.999
Στις σειρές RC και RB το ηχοαπορροφητικό υλικό είναι αυγοθήκη, όπως η φώτο που έβαλα παραπάνω, ενώ στα RF-63, RF83, και RC-64 είναι αυτό το κίτρινο αφρολέξ, όπως η φώτο που έβαλα παραπάνω, και σε κάποια μοντέλα το μολυβί αφρολέξ, π.X. RF-7
Στις επόμενες σειρές έβαλε ακρυλική βάτα.
Συγχαρητήρια στον PeterMeni για το τελικό αποτέλεσμα, αφού ανέστησε και τον Καζαντζίδη.... άντε την Ρίτα τώρα!!!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.027
Μηνύματα
2.959.562
Members
38.280
Νεότερο μέλος
Akrapovic
Top