kratos magic πολυμπριζο παρακαλω αποψεις???

Μηνύματα
3.241
Reaction score
3.599
Εκτός από τους audio people, που λέει κι ο thva, υπάρχουν ακόμα χειρότερα, οι audio components people, όπως εγώ. Μου αρέσουν οι κατασκευές, τα πειράματα, οι ηχητικές συγκρίσεις και γενικά να ανακαλύπτω μόνος μου τι αξίζει και τι μου αρέσει ηχητικά, χωρίς να περιμένω κάποιον άλλο να μου το πει.
Θα αναφέρω μερικά συμπεράσματά μου, μετά από πολυετή έρευνα, στο αντικείμενο/συσκευή [πολύπριζο].
Οφείλω να προειδοποιήσω τους περισσότερους εδώ μέσα, υποτιμητές του ρόλου και της σημασίας του πολύπριζου ενός συστήματος και κυρίως τους "γνώστες" της συμπεριφοράς, των κινήσεων, και των διαδρομών των ηλεκτρονίων εντός μεταλλικού αγωγού ο οποίος διαρρέεται από εναλλασσόμενο ρεύμα, να μη διαβάσουν παρακάτω, γιατί δεν υπάρχει λόγος.

Από υλικά για το σασί του πολύπριζου, έχω πειραματιστεί με plexiglass, corian, πλαστικό, αλουμίνιο, ορείχαλκο, κόντρα πλακέ θαλάσσης, φυσικό ξύλο πεύκου, φυσικό ξύλο οξιάς. Τα πιο καλόηχα είναι τα φυσικά ξύλα πεύκου και οξιάς.

Από πρίζες, τον καλύτερο ήχο έδωσαν οι τυπικές χωνευτές οικιακές πρίζες και όχι τα εξειδικευμένα και ακριβά audio πριζάκια.

Μεγάλη σημασία έχουν η τοπολογία (σειριακή, παράλληλη κ.λ.π.) καθώς και το είδος και η διάμετρος των καλωδίων για την ηλεκτρική διασύνδεση των πριζών. Δεν αναφέρω τα βέλτιστα γιατί είναι αρκετά. Σίγουρα όμως τα συγκεκριμένα καλώδια πρέπει να είναι αρκετά πάνω από το τυπικό βιομηχανικό επίπεδο, δηλαδή εξειδικευμένη για εσωτερική χρήση audio καλωδίωση. Για τις πολλές ενώσεις που απαιτούνται, προτιμώ ηχητικά, τη χρήση κόλλησης και όχι τις μηχανικές επαφές.

Όλος ο κενός χώρος που μένει, μετά την ολοκλήρωση της καλωδιακής διασύνδεσης πριζών και ρευματολήπτη, γεμίζεται με ειδικά υλικά (π.χ. ορυκτά, ρητίνες, πάστες), με σκοπό τη σφράγιση του κενού χώρου αλλά και την άυξηση του βάρους του πολύπριζου έως 4-5 κιλά.

Κανένα κύκλωμα φίλτρανσης για EMI, RFI, κ.λ.π., είτε μινιμαλιστικό είτε σύνθετο, όπως και μετασχηματιστές απομόνωσης (isolator transformer), δεν έδωσαν καλό ηχητικό αποτέλεσμα.

Η σωστή και κατάλληλη στήριξη του πολύπριζου, βελτιώνει περαιτέρω τον ηχητικό του χαρακτήρα.

Τέλος προτιμώ τη χρήση ρευματολήπτη (chassis IEC) και όχι ένα, ενσωματωμένο στο πολύπριζο, καλώδιο ρεύματος, για να μπορεί ο καθένας να κάνει τις επιλογές του και πιθανά να βελτιώσει περαιτέρω τον ήχο του πολύπριζου.

Δηλαδή, δυστυχώς και το τονίζω, σύμφωνα με τα πειράματά μου, ΟΛΑ τα επιμέρους συστατικά/υλικά ενός πολύπριζου, ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ.
Έχω τις αντιρρήσεις μου ως προς το υλικό του σασί και τις πρίζες.Ειδικα για τις δευτέρες είναι αντιφατικό να χρησιμοποιείς επώνυμα και ακριβά βύσματα στα καλώδια ρεύματος ενώ τα απορρίπτεις στις πρίζες.Το ένα παιδί καλό παιδί και το άλλο...
 

Μηνύματα
2.886
Reaction score
4.344
Εκτός από τους audio people, που λέει κι ο thva, υπάρχουν ακόμα χειρότερα, οι audio components people, όπως εγώ. Μου αρέσουν οι κατασκευές, τα πειράματα, οι ηχητικές συγκρίσεις και γενικά να ανακαλύπτω μόνος μου τι αξίζει και τι μου αρέσει ηχητικά, χωρίς να περιμένω κάποιον άλλο να μου το πει.
Θα αναφέρω μερικά συμπεράσματά μου, μετά από πολυετή έρευνα, στο αντικείμενο/συσκευή [πολύπριζο].
Οφείλω να προειδοποιήσω τους περισσότερους εδώ μέσα, υποτιμητές του ρόλου και της σημασίας του πολύπριζου ενός συστήματος και κυρίως τους "γνώστες" της συμπεριφοράς, των κινήσεων, και των διαδρομών των ηλεκτρονίων εντός μεταλλικού αγωγού ο οποίος διαρρέεται από εναλλασσόμενο ρεύμα, να μη διαβάσουν παρακάτω, γιατί δεν υπάρχει λόγος.

Από υλικά για το σασί του πολύπριζου, έχω πειραματιστεί με plexiglass, corian, πλαστικό, αλουμίνιο, ορείχαλκο, κόντρα πλακέ θαλάσσης, φυσικό ξύλο πεύκου, φυσικό ξύλο οξιάς. Τα πιο καλόηχα είναι τα φυσικά ξύλα πεύκου και οξιάς.

Από πρίζες, τον καλύτερο ήχο έδωσαν οι τυπικές χωνευτές οικιακές πρίζες και όχι τα εξειδικευμένα και ακριβά audio πριζάκια.

Μεγάλη σημασία έχουν η τοπολογία (σειριακή, παράλληλη κ.λ.π.) καθώς και το είδος και η διάμετρος των καλωδίων για την ηλεκτρική διασύνδεση των πριζών. Δεν αναφέρω τα βέλτιστα γιατί είναι αρκετά. Σίγουρα όμως τα συγκεκριμένα καλώδια πρέπει να είναι αρκετά πάνω από το τυπικό βιομηχανικό επίπεδο, δηλαδή εξειδικευμένη για εσωτερική χρήση audio καλωδίωση. Για τις πολλές ενώσεις που απαιτούνται, προτιμώ ηχητικά, τη χρήση κόλλησης και όχι τις μηχανικές επαφές.

Όλος ο κενός χώρος που μένει, μετά την ολοκλήρωση της καλωδιακής διασύνδεσης πριζών και ρευματολήπτη, γεμίζεται με ειδικά υλικά (π.χ. ορυκτά, ρητίνες, πάστες), με σκοπό τη σφράγιση του κενού χώρου αλλά και την άυξηση του βάρους του πολύπριζου έως 4-5 κιλά.

Κανένα κύκλωμα φίλτρανσης για EMI, RFI, κ.λ.π., είτε μινιμαλιστικό είτε σύνθετο, όπως και μετασχηματιστές απομόνωσης (isolator transformer), δεν έδωσαν καλό ηχητικό αποτέλεσμα.

Η σωστή και κατάλληλη στήριξη του πολύπριζου, βελτιώνει περαιτέρω τον ηχητικό του χαρακτήρα.

Τέλος προτιμώ τη χρήση ρευματολήπτη (chassis IEC) και όχι ένα, ενσωματωμένο στο πολύπριζο, καλώδιο ρεύματος, για να μπορεί ο καθένας να κάνει τις επιλογές του και πιθανά να βελτιώσει περαιτέρω τον ήχο του πολύπριζου.

Δηλαδή, δυστυχώς και το τονίζω, σύμφωνα με τα πειράματά μου, ΟΛΑ τα επιμέρους συστατικά/υλικά/εξαρτήματα ενός πολύπριζου, ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ!!!
Και αν θέλουμε και προστασία από τις "άσχημες";
 

Μηνύματα
17.532
Reaction score
20.730
Επειδή όμως έχω δηλώσει πως είμαι οπαδός του πρώτου,έμπλεξα με τα ψηφιακά από ανάγκη και όχι από φιλοδοξία.Η ανάγκη αυτή ουδεμία σχέση έχει με την ευκολία χρήσης η την δωρεάν μουσική.
Βλέπω τα ψηφιακά ως αναγκαίο κακό του οποίου τις συνέπειες μετριάζω με τον τρόπο μου.
Εάν τα πράγματα είναι έτσι όπως τα λές πρέπει να κινηθεις σε ένα R2R dac. Δεν υπάρχει κάτι άλλο πιο κοντά στα ¨καλά" του βινυλίου και χωρίς τα κακά του. Αυτό σαν γενική τοποθέτηση και απο έναν άνθρωπο που ξέρει τι ίσχυε για το θέμα πριν δέκα χρόνια. Αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι ισχύει ακόμη (και να έχει καλυτερέψει και φθηνήνει κιόλας). Όταν εγώ το διαπίστωσα δεν ήξερα κάν τίποτε απο αυτά (και οκόμη δεν ξέρω πολλά και ούτε με ενδιαφέρει να ξέρω). Πάντως σίγουρα πολλοί άλλοι που βλέπω ότι ανακαλύπτουν και το ισχυρίζονται σήμερα σαν ενδεχόμενο ... δεν το ξέρανε. Μπορεί να το ανακλύψανε επειδή πλέον το ισχυρίζονται καποιοι άλλοι (ρβιούερς κλπ συναπάντημα και αυτοί καθυστερημένα) Επίσης γενική τοποθέτηση καθώς όλα τα R2R δεν είναι ίδια. Προσανατολίσου όμως σε αυτά και εσυ μιας και ξέρεις τοσα πολλά όπως ισχυρίζεσαι ...θα αναγνωρίσεις πιθανόν ποιό είναι το πιο καλό αναμεταξύ τους στο να σου διατηρήσει αυτό το αισθημα του βινυλίου.

Αλλά αφού η ευκολία λες οτι σε κέρδισε ... τότe δεν είναι ανάγκη να το ψάχνεις το θέμα. Αλλά άμα σου τύxει στο δρόμο σου ή κανενα μεταχειρισμενο γιατί κάτι είπες ή άλλοι για πόσο ακριβά είναι ... τότε δώσε του μια ευκαιρία. Ή δανείσου απο κανέναν Hi End φίλο σου που μπορεί να έχει.... ή μάλλον οι Hi End -δες ... δεν το θεωρούν Hi End κια δεν εχουν αφου δεν "μετράει" καλά ; Δεν γνωρίζω. Τις διαφορές τους απο τα πιο mainstream τις εχω γράψει κάπου σε κάποιο νήμα για dac. Δεν θυμαμαι που. Λυπαμαι δεν μπορώ να κάθομαι να τις ξαναγράφω. Ίσως με τον καιρό να ξαναναφερθώ. Δεν έχει κάποια πράγματα που έχουν τα mainsream (κυρίως μόνο ένα) αλλά έχει τοσο καλά όλα τα άλλα που είναι εύκολη πιθανόν η επιλογή σου να το διαλέξεις έναντι των mainstream.
 
Last edited:

Μηνύματα
17.532
Reaction score
20.730
Έχω τις αντιρρήσεις μου ως προς το υλικό του σασί και τις πρίζες.Ειδικα για τις δευτέρες είναι αντιφατικό να χρησιμοποιείς επώνυμα και ακριβά βύσματα στα καλώδια ρεύματος ενώ τα απορρίπτεις στις πρίζες.Το ένα παιδί καλό παιδί και το άλλο...
Και εγώ .... αξάλλου εάν είναι να μπορείς να φτιάξεις κάτι καλό και πιάνουν τα χέρια σου ...θα διάλεγα σάντουιτς ...αλουμίνιο βουτηγμένο εξωτερικά (όχι εσωτερικά ή και τα δύο εάν ήθελε κάποιος, πάντως σίγουρα εξωτερικά) σε ρητίνη ή άλλο αντικραδασμικό dead υλικό.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
5.053
Reaction score
17.461
Έχω τις αντιρρήσεις μου ως προς το υλικό του σασί και τις πρίζες.Ειδικα για τις δευτέρες είναι αντιφατικό να χρησιμοποιείς επώνυμα και ακριβά βύσματα στα καλώδια ρεύματος ενώ τα απορρίπτεις στις πρίζες.Το ένα παιδί καλό παιδί και το άλλο...
Και εγώ .... αξάλλου εάν είναι να μπορείς να φτιάξεις κάτι καλό και πιάνουν τα χέρια σου ...θα διάλεγα σάντουιτς ...αλουμίνιο βουτηγμένο εξωτερικά (όχι εσωτερικά ή και τα δύο εάν ήθελε κάποιος, πάντως σίγουρα εξωτερικά) σε ρητίνη ή άλλο αντικραδασμικό dead υλικό.
Α έτσι, διαφωνήστε και λίγο μεταξύ σας οι "πολυπριζάδες" :p
Με μας τους ..."αρνητές" δεν έχει νόημα, τα είπαμε, τα συζητήσαμε, συμφωνήσαμε πως διαφωνούμε και τέλος :p



Οφείλω να προειδοποιήσω τους περισσότερους εδώ μέσα, υποτιμητές του ρόλου και της σημασίας του πολύπριζου ενός συστήματος και κυρίως τους "γνώστες" της συμπεριφοράς, των κινήσεων, και των διαδρομών των ηλεκτρονίων εντός μεταλλικού αγωγού ο οποίος διαρρέεται από εναλλασσόμενο ρεύμα, να μη διαβάσουν παρακάτω, γιατί δεν υπάρχει λόγος.
Πάντα υπάρχει λόγος! ακόμη κι αν δεν είναι προφανής!
 

Μηνύματα
7.931
Reaction score
2.982
για ποιο λόγο γεμίζετε τους κενούς χώρους του πολύπριζου με διάφορα υλικά , που μπορεί να είναι εύφλεκτα και να παράγουν τοξικά αέρια ;
Για το δωμάτιο της πεθεράς το καταλαβαίνω, αλλά για το σαλόνι και το δωμάτιο των παιδιών δεν είναι μια παγίδα ;
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.135
Reaction score
15.086
Επειδή όμως έχω δηλώσει πως είμαι οπαδός του πρώτου,έμπλεξα με τα ψηφιακά από ανάγκη και όχι από φιλοδοξία.Η ανάγκη αυτή ουδεμία σχέση έχει με την ευκολία χρήσης η την δωρεάν μουσική.
Βλέπω τα ψηφιακά ως αναγκαίο κακό του οποίου τις συνέπειες μετριάζω με τον τρόπο μου.
Μια χαρά είναι τα ψηφιακά με την ""Μουσική"" που ακούς τι να τους κάνεις τους γλομπους δεν χρειάζεται τι θες να ακούς της χροιές;;;
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
5.053
Reaction score
17.461
Μια χαρά είναι τα ψηφιακά με την ""Μουσική"" που ακούς τι να τους κάνεις τους γλομπους δεν χρειάζεται τι θες να ακούς της χροιές;;;
το αντίθετο! λάμπες και βινύλια χρειάζεται να μαλακώσει και να στρογγυλέψει λίγο το πράμα!
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.135
Reaction score
15.086
Από υλικά για το σασί του πολύπριζου, έχω πειραματιστεί με plexiglass, corian, πλαστικό, αλουμίνιο, ορείχαλκο, κόντρα πλακέ θαλάσσης, φυσικό ξύλο πεύκου, φυσικό ξύλο οξιάς. Τα πιο καλόηχα είναι τα φυσικά ξύλα πεύκου και οξιάς Εύγε νέε μου αλλά και το κοριαν καλό ειναι
 


Μηνύματα
7.931
Reaction score
2.982
Είναι λάθος να πιστεύει κανείς ότι οι λυχνιακές κατασκευές αφαιρούν μουσική πληροφορία από το σήμα, ή ότι μαλακώνουν με το δικό τους τρόπο τον ήχο.
Τα καλύτερα και τα πιο ακριβά μικρόφωνα του κόσμου περιλαμβάνουν λυχνίες και όχι jfet ή transistors.
To ίδιο ισχύει και για κάποιους κορυφαίους προενισχυτές λυχνίας .

Οπότε, μην τα βάζετε όλα στο multi-mulinex και παραπληροφορείτε τα νέα μέλη , κυρίως , γιατί τα παλαιότερα μέλη δεν πρόκειται να αλλάξουν τροπάριο , ούτε να αλλάξουν τον κόσμο.
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.296
Reaction score
28.741
Τα καλύτερα και τα πιο ακριβά μικρόφωνα του κόσμου περιλαμβάνουν λυχνίες και όχι jfet ή transistors.
Δεν είναι απόλυτο αυτό.
Υπάρχουν και εξαιρετικά μικρόφωνα με προενίσχυση τρανζίστορ.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
5.053
Reaction score
17.461
Πάλι ανακατεύετε το production με την ακρόαση?
Τι μας νοιάζουν τα μικρόφωνα!
Ο γενικός κανόνας είναι πως η λυχνία "χρωματίζει".... ναι, υπάρχουν και εξαιρέσεις.
 

Μηνύματα
7.931
Reaction score
2.982
Πάλι ανακατεύετε το production με την ακρόαση?
Τι μας νοιάζουν τα μικρόφωνα!
Ο γενικός κανόνας είναι πως η λυχνία "χρωματίζει".... ναι, υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Η λυχνία δεν χρωματίζει όταν δεν θέλεις να χρωματίσει , που σημαίνει ότι ο σχεδιαστής μπορεί να επιλέξει το σημείο λειτουργίας της αναλογως της ζητούμενης υλοποίησης .
Η λυχνία στα καλύτερα μικρόφωνα του κόσμου δεν τοποθετήθηκε με σκοπό να χρωματίσει τον ήχο. Αν όμως το επεδίωκε ο σχεδιαστής θα μπορούσε και να χρωματίζει
Δεν είναι απόλυτο αυτό.
Υπάρχουν και εξαιρετικά μικρόφωνα με προενίσχυση τρανζίστορ.
Τα ιερά δισκοπότηρα των μικροφώνων περιλαμβάνουν λαμπάτη προενίσχυση.
Χρόνια τώρα επιμένω σε λαμπάτη προενίσχυση για τα συστήματά μου
 
Last edited:

Μηνύματα
17.532
Reaction score
20.730
Πάλι ανακατεύετε το production με την ακρόαση?
Τι μας νοιάζουν τα μικρόφωνα!
Ο γενικός κανόνας είναι πως η λυχνία "χρωματίζει".... ναι, υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Μπα, γίναμε και λυχνιολόγοι ; Βάλε χρώμα στην ζωή σου. :D
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
5.053
Reaction score
17.461
Μπα, γίναμε και λυχνιολόγοι ; Βάλε χρώμα στην ζωή σου. :D
το βάζω!!! στο production...
μαθαίνω ακόμη βέβαια... αλλά αυτό μάλλον θα γίνεται για πάντα (η μάθηση)


Η λυχνία δεν χρωματίζει όταν δεν θέλεις να χρωματίσει , που σημαίνει ότι ο σχεδιαστής μπορεί να επιλέξει το σημείο λειτουργίας της αναλογως της ζητούμενης υλοποίησης .
θα μπορούσε... αλλά μάλλον οι περισσότεροι το γουστάρουν το χρωμάτισμα....
παράδειγμα ο @christos77 .... θέλω λαμπίτσες λέει γιατί "βγάζουν" "χροιές" :p


Από υλικά για το σασί του πολύπριζου, έχω πειραματιστεί με plexiglass, corian, πλαστικό, αλουμίνιο, ορείχαλκο, κόντρα πλακέ θαλάσσης, φυσικό ξύλο πεύκου, φυσικό ξύλο οξιάς. Τα πιο καλόηχα είναι τα φυσικά ξύλα πεύκου και οξιάς Εύγε νέε μου αλλά και το κοριαν καλό ειναι
το χεις "κάψει" τελείως!!! άλλο level... και δοκιμες σε διαφορετικά ξύλα :p
 
Last edited:

Μηνύματα
17.532
Reaction score
20.730
το βάζω!!! στο production...
μαθαίνω ακόμη βέβαια... αλλά αυτό μάλλον θα γίνεται για πάντα (η μάθηση)
Για αυτό είχα παράπονο με τις φωνές ; .... πάρε ένα λυχνολιολογικό μικρόφωνο να καταλαβαίνουμε καλύτερα τις λέξεις κα την άρθρωση του καλλιτέχνη. 😍 Εμένα πάντως ο λαμπάτος μου μέχρι και τους στίχους στα death metal καταλαβαίνω καθαρά. Όταν την είχα πρωτοπάρει και έβαλα AC DC πρώτη φορά κατάλαβα ότι ο κακομοίρης ο Τζόνσον τραγουδάει και καταλαβαίνω τι λέει πεντακάθαρα κάθε λέξη και συλλαβή και τονισμό. Χάθηκε βέβαια η βρωμιά και κατάλαβα ότι το μέταλ είναι και αυτό μουσική. Αλλά μάλλον δεν αρέσει αυτό στον κόσμο. Θέλει να το ακούει έτσι όπως ξέρει και έχει συνηθίσει. :D :D Με υπερβολικό κιόλας "νεύρο" που στο live δεν υπάρχει. :D Πολυ επεξεργασία βρε φίλε που ο καλός λαμπάτος την ξεβρακώνει και αφήνει μόνο την μουσική. την ακούς κάπου "ξεχωριστά" να υπάρχει αλλά δεν σε ενοχλεί ούτε καν αυτή καθώς τουλάχιστον μένεις στην μουσική και κάνει όλες τις "ξένες" προς την μουσική οντότητες strip out απο την μουσική. . Κάτι σαν το καλό πικάπ που τα κλικς και ποπς είναι σε ένα ένα ¨επιπεδο" ξεχωριστα απο την μουσική.

Τι λέω τώρα ε ; και τι καταλαβαίνει απο αυτά κάποιος ; χα χα links , links χα χα do it like Μπεκάμ , show me the money, the moneyyyyyyy.
 
Last edited:


Μηνύματα
3.241
Reaction score
3.599
Μια χαρά είναι τα ψηφιακά με την ""Μουσική"" που ακούς τι να τους κάνεις τους γλομπους δεν χρειάζεται τι θες να ακούς της χροιές;;;
Μήπως θέλεις να σε βάλω να ξεχωρίσεις τις ηλεκτρικές κιθάρες όπως με έβαλες να ξεχωρίσω τις κόρνες;
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
5.053
Reaction score
17.461
Μήπως θέλεις να σε βάλω να ξεχωρίσεις τις ηλεκτρικές κιθάρες όπως με έβαλες να ξεχωρίσω τις κόρνες;
ούτε ηλεκτρική κιθάρα από ηλεκτρικό μπάσο δε θα ξεχωρίσει.... έχουν ρεύμα; κάνουν τζιζζζ!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.689
Μηνύματα
2.988.139
Members
38.359
Νεότερο μέλος
thandimo
Top