Neumann NDH 30

head-stef

Headphones
Μηνύματα
670
Reaction score
2.341
Όλα σωστά.

Τα Neumann NDH-30, ακριβώς όπως και τα 310, είναι εξαιρετικές πηγές ήχου. Πολύ υψηλού VFM αμφότερα. Βεβαίως, τα ηχεία θέλουν σαμπ. Τες πα.

Όσον αφορά τα NDH-30, πραγματικά συνδέστε τα με balanced καλώδιο και σε balanced ενισχυτή, αν θέλετε δηλαδή να ακούσετε πως πραγματικά μπορούν να παίξουν.

Πλέον το "μαμά" unbalanced καλώδιο το έχω στα αζήτητα, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ξαναγυρίσω σε unbalanced.

Με οδήγηση full balanced, ανεβαίνουν σημαντικά σε διαφάνεια και πληροφορία, και η ομοιότητα του ήχου με τα 310 είναι πλέον ανατριχιαστική.

Η δουλειά που έχουν κάνει στη Neumann οι μηχανικοί της φίρμας, είναι εκπληκτική.
Εδώ ελλοχεύει κίνδυνος παρανοήσεων και αξίζει τον κόπο να γίνει μια διευκρίνιση:

Δεν είναι μια fully balanced έξοδος εκ προοιμίου προτιμότερη από μιά Single Ended (SE).
Τα ακουστικά (οποιαδήποτε) εξ ορισμού είναι μετατροπείς με Single Ended (SE) σύνδεση δηλ. κάθε driver (κάψα) συνδέεται με 2 αγωγούς, τα γνωστά "+ και -" και "δεν καταλαβαίνει" από balanced.
Όταν τα ακουστικά παίζουν καλύτερα με έναν fully balanced ενισχυτή απ' ό,τι με έναν SE ενισχυτή, αυτό σημαίνει ότι από τον συγκεκριμένο balanced ενισχυτή βγήκε ποιοτικότερο σήμα απ' ό,τι από τον συγκεκριμένο SE ενισχυτή της σύγκρισης. Σε μιά άλλη σύγκριση το αποτέλεσμα μπορεί κάλλιστα να είναι αντίστροφο.
Στους περισσότερους ενισχυτές που έχουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και τις δύο δυνατότητες (balanced + SE), η balanced ενισχυτική διαδρομή συνήθως είναι πιό φροντισμένη ή/και πιό ισχυρή ή/και αθόρυβη αφού χρησιμοποιεί 2 ξεχωριστά κυκλώματα για το + και το - , ενώ η SE χρησιμοποιεί ένα. Παρόμοια ισχύουν και για τη balanced έξοδο της πηγής (πχ dac). Έτσι από την balanced έξοδο συνήθως βγαίνει ποιοτικότερο σήμα από την SE έξοδο του ΙΔΙΟΥ ενισχυτή. Όμως, είτε με balanced συνδεσμολογία είτε με SE μπορούν να φτιαχτούν εξ ίσου κορυφαίοι ενισχυτές και μάλιστα, ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΛΕΦΤΑ, ο SE είναι πιθανό να ηχεί καλύτερα γιατί o balanced, απαιτώντας τα διπλά εξαρτήματα, θα χρησιμοποιήσει φθηνότερα.

Συνεπώς, αν έχουμε ΗΔΗ πηγή και ενισχυτή ακουστικών με SE + fully balanced εξόδους, προτιμούμε balanced. Αν θέλουμε να αγοράσουμε ενισχυτή ακουστικών με ταβάνι κάποιο ποσό, ελέγχουμε μήπως είναι ηχιτικά προτιμότερο να ρίξουμε όλα τα λεφτά σε δύο SE κανάλια, αντί για 4 κανάλια (2 balanced) χαμηλότερης ποιότητας. Αν δεν υπάρχει οικονομικός περιορισμός οι καλύτεροι balanced θα παίξουν το ίδιο καλά με τους καλύτερους SE αλλά οι πρώτοι θα είναι ακριβότεροι.
ΣΗΜ. Αν η καλύτερη έξοδος της πηγής μας είναι η balanced ή αν έχουμε ακουστικά πολύ δύσκολα στην οδήγηση (αρκετά μαγνητοστατικά) προτιμούμε balanced ενισχυτή.

Και μιά καλή τεκμηρίωση από την Moon Audio (με λίγες σχετικά ασάφειες):

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.341
Reaction score
139.998
Τα ακουστικά (οποιαδήποτε) εξ ορισμού είναι μετατροπείς με Single Ended (SE) σύνδεση δηλ. κάθε driver (κάψα) συνδέεται με 2 αγωγούς, τα γνωστά "+ και -" και "δεν καταλαβαίνει" από balanced.
Κάθε μεγάφωνο έχει ένα πηνίο, το οποίο έχει (προφανώς) 2 άκρα, τα οποία συνδέονται ένα με το "+" και ένα με το "-" του ενισχυτή μας.

Στην unbalanced λειτουργία, υπάρχει μια ενισχυτική βαθμίδα η οποία παίζει (ας πούμε) όλη την έκταση μιας κυματομορφής, δηλαδή τόσο το θετικό ημίτονο όσο και το αρνητικό.

Αυτή την ενισχυτική βαθμίδα τυπικά την συνδέουμε στο "+" του ηχείου (χωρίς αυτό να είναι αναγκαίο) και στο "-" του ηχείου συνδέεται η γείωση.

Στην balanced λειτουργία, υπάρχουν 2 διαφορετικές ενισχυτικές βαθμίδες, ξεχωριστές. Η μία παίζει (ας πούμε, για λόγους απλούστευσης) τα θετικά ημίτονα της κυματομορφής, και η άλλη ενισχυτική βαθμίδα παίζει τα αρνητικά ημίτονα.

Σε αυτήν την περίπτωση, η έξοδος της μιας ενισχυτικής βαθμίδας συνδέεται στο "+" του ηχείου, και της άλλης ενισχυτικής βαθμίδας στο "-" του ηχείου. Η γείωση πλέον δεν συνδέεται στο πηνίο του ηχείου.

Η balanced οδήγηση ενός μεγαφώνου, σημαίνει ότι υπάρχουν 2 "ενισχυτές" για 1 "μεγάφωνο".

Σε αντίστοιχη λογική κυμαίνεται και η balanced λειτουργία στο line level, όπου προενισχυτής και πηγές έχουν διπλά ενεργά κυκλώματα προενισχυτικων σταδίων ισχύος, και βύσματα XLR, ενώ τα μονά ενεργά κυκλώματα είναι με βύσματα RCA.

Η balanced λειτουργία έχει σοβαρά πλεονεκτήματα έναντι της unbalanced, αλλά προφανώς κοστίζει περισσότερο (διπλά ενισχυτικά στάδια, είτε σε επίπεδο line level είτε σε επίπεδο τελικών ενισχυτών).

Η balanced καλωδίωση έχει επίσης σοβαρά πλεονεκτήματα σε σχέση με την unbalanced, και επίσης κοστίζει περισσότερο (τόσο για τους έξτρα αγωγούς, όσο και για τα βύσματα).

Στο οικιακό σεταπ έχω καταργήσει κάθε unbalanced σύνδεση εδώ και άπειρα χρόνια. RCA δεν θα βρείτε ούτε για πλάκα στο σεταπ μου. Μόνο balanced, full balanced all the way, XLR λέμε.
Ε, να, το ίδιο και στα ακουστικά μου. 🤣😁😂
 


head-stef

Headphones
Μηνύματα
670
Reaction score
2.341
μ αυτον τον αντάπτορα θα μπορέσω να εκμεταλλευτω την balanced συνδεση του ενισχυτή μου;


View attachment 357766
Όχι. Από τη στιγμή που το σήμα οδηγείται στην έξοδο του αντάπτορα που είναι 3,5 mm, (όπως άλλωστε και το μαμά βύσμα των ακουστικών που θα κουμπώσει εκεί), παύει να είναι balanced, ξαναγίνεται SE. Απορώ πάντως ποιά είναι η εσωτερική συνδεσμολογία του αντάπτορα, ή βραχυκυκλώνει μεταξύ τους τα δύο "-" έστω και κατόπιν αντιστάσεων ή κάνει κάτι άλλο ανορθόδοξο. Η ifi δεν λέει τίποτα κι από αυτό που γράφει λακωνικά, το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι απλώς επιτρέπει στα ακουστικά να παίξουν με το κοινό καλώδιο, αν δεν έχει ο ενισχυτής SE έξοδο. Μπορεί και να κάνω λάθος, πάντως τέτοιος αντάπτορας "δεν στέκει", δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα ηχητικά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.783
Reaction score
58.777
Εδώ ελλοχεύει κίνδυνος παρανοήσεων και αξίζει τον κόπο να γίνει μια διευκρίνιση:

Δεν είναι μια fully balanced έξοδος εκ προοιμίου προτιμότερη από μιά Single Ended (SE).
Τα ακουστικά (οποιαδήποτε) εξ ορισμού είναι μετατροπείς με Single Ended (SE) σύνδεση δηλ. κάθε driver (κάψα) συνδέεται με 2 αγωγούς, τα γνωστά "+ και -" και "δεν καταλαβαίνει" από balanced.
Όταν τα ακουστικά παίζουν καλύτερα με έναν fully balanced ενισχυτή απ' ό,τι με έναν SE ενισχυτή, αυτό σημαίνει ότι από τον συγκεκριμένο balanced ενισχυτή βγήκε ποιοτικότερο σήμα απ' ό,τι από τον συγκεκριμένο SE ενισχυτή της σύγκρισης. Σε μιά άλλη σύγκριση το αποτέλεσμα μπορεί κάλλιστα να είναι αντίστροφο.
Στους περισσότερους ενισχυτές που έχουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και τις δύο δυνατότητες (balanced + SE), η balanced ενισχυτική διαδρομή συνήθως είναι πιό φροντισμένη ή/και πιό ισχυρή ή/και αθόρυβη αφού χρησιμοποιεί 2 ξεχωριστά κυκλώματα για το + και το - , ενώ η SE χρησιμοποιεί ένα. Παρόμοια ισχύουν και για τη balanced έξοδο της πηγής (πχ dac). Έτσι από την balanced έξοδο συνήθως βγαίνει ποιοτικότερο σήμα από την SE έξοδο του ΙΔΙΟΥ ενισχυτή. Όμως, είτε με balanced συνδεσμολογία είτε με SE μπορούν να φτιαχτούν εξ ίσου κορυφαίοι ενισχυτές και μάλιστα, ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΛΕΦΤΑ, ο SE είναι πιθανό να ηχεί καλύτερα γιατί o balanced, απαιτώντας τα διπλά εξαρτήματα, θα χρησιμοποιήσει φθηνότερα.

Συνεπώς, αν έχουμε ΗΔΗ πηγή και ενισχυτή ακουστικών με SE + fully balanced εξόδους, προτιμούμε balanced. Αν θέλουμε να αγοράσουμε ενισχυτή ακουστικών με ταβάνι κάποιο ποσό, ελέγχουμε μήπως είναι ηχιτικά προτιμότερο να ρίξουμε όλα τα λεφτά σε δύο SE κανάλια, αντί για 4 κανάλια (2 balanced) χαμηλότερης ποιότητας. Αν δεν υπάρχει οικονομικός περιορισμός οι καλύτεροι balanced θα παίξουν το ίδιο καλά με τους καλύτερους SE αλλά οι πρώτοι θα είναι ακριβότεροι.
ΣΗΜ. Αν η καλύτερη έξοδος της πηγής μας είναι η balanced ή αν έχουμε ακουστικά πολύ δύσκολα στην οδήγηση (αρκετά μαγνητοστατικά) προτιμούμε balanced ενισχυτή.

Και μιά καλή τεκμηρίωση από την Moon Audio (με λίγες σχετικά ασάφειες):

Από τα αναρτημένα άρθρα επισημαίνω την απαίτηση να είναι η τοπολογία στο κύκλωμα του ενισχυτή αυθεντική διαφορική με διπλό πλήθος εξαρτημάτων ώστε ν'απολαμβάνονται πλήρως τα προτερήματα υπό balanced οδήγηση. Μην παραβλέπουμε ότι η πλειοψηφία υλοποιεί ψευδο balanced παροχή σήματος με τελεστικούς ενισχυτές συνήθως και σπανιότερα μετασχηματιστές οπότε τίθεται ζήτημα ποιότητας αυτών των εξαρτημάτων. Ενδεχομένως τότε να ήταν προτιμότερη μονοτελική οδήγηση από κύκλωμα με ποιοτικά διακριτά εξαρτήματα.

Ας δοθεί επίσης έμφαση στο γεγονός ότι υπό συνθήκες balanced οδήγησης η εμπέδηση στο στάδιο εξόδου του ενισχυτή διπλασιάζει την τιμή της γεγονός που ενδέχεται να προβλημάτιζε την οδήγηση ακουστικών με δύσκολα φορτία, χαμηλής τιμής εμπεδήσεις και χαμηλές τιμές ευαισθησίας.
 


Μηνύματα
8
Reaction score
1
Καλησπέρα,

Μια γρήγορη ερώτηση.

Το roon μέσω του muse audio control δίνει δυο headphone EQ για το ΝDH30.

Μετα από δόκιμη μου φαίνονται και οι δυο πιο άνετες και ευχάριστες από το να ακούω χωρίς αυτές.

Είναι λογικό ή έχω κάνει κάτι λάθος;
 

Attachments


Μηνύματα
7.719
Reaction score
2.741
Λογικό είναι αφού μόνος σου το είπες ότι ακούγονται καλυτερα με EQ .
Ολα τα ακουστικά χρειάζονται EQ , απλώς μην το παρακάνεις, ειδικά όταν αναβάζεις τη στάθμη σε κάποιες περιοχές να αποφεύγεις να εφαρμόζεις gain μαγαλύτερο από 5 dB. Καλύτερα είναι να μειώνεις παρά να ενισχύεις
 

Μηνύματα
8
Reaction score
1
Λογικό είναι αφού μόνος σου το είπες ότι ακούγονται καλυτερα με EQ .
Ολα τα ακουστικά χρειάζονται EQ , απλώς μην το παρακάνεις, ειδικά όταν αναβάζεις τη στάθμη σε κάποιες περιοχές να αποφεύγεις να εφαρμόζεις gain μαγαλύτερο από 5 dB. Καλύτερα είναι να μειώνεις παρά να ενισχύεις
Δεν έχω κάνει κάτι εγώ. Είναι Preset. Απλά το επέλεξα για δοκιμή.
Παίζει πιο σιγά πάντως με τα EQ. Πρέπει να ανεβάσω volume για να πιάσω τις ίδιες στάθμες χωρίς τα EQ.
 

Μηνύματα
7.719
Reaction score
2.741
Το volume μπορείς να το ανεβάσεις στην επιθυμητή στάθμη.
Καταλαβαίνω οτι η εφαρμογή του DEQ μείωσε τη στάθμη σε κάποιες επιλεγμένες συχνότητες ή περιοχές του ακουστικού φάσματος.
Οπότε πλέον δεν φωνάζει το ακουστικό, με την καλή έννοια.
 

Μηνύματα
497
Reaction score
400
Ολα τα ακουστικά χρειάζονται EQ
Γιατι?
Δεν υποτιθεται οτι τα ακουστικα εχουν ποιο σωστη αναπαραγωγη αφου δεν επηρεαζονται απο τα θεματα του χωρου?
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
670
Reaction score
2.341
Καλησπέρα,

Μια γρήγορη ερώτηση.

Το roon μέσω του muse audio control δίνει δυο headphone EQ για το ΝDH30.

Μετα από δόκιμη μου φαίνονται και οι δυο πιο άνετες και ευχάριστες από το να ακούω χωρίς αυτές.

Είναι λογικό ή έχω κάνει κάτι λάθος;
Αυτό θα το αποφασίσεις εσύ μετά από πιό μακροπρόθεσμες δοκιμές. Για αρκετά ακουστικά, η κορυφή που εμφανίζεται στις μετρήσεις γύρω στα 4kHz oφείλεται στον συντονισμό του "σωλήνα" του (τεχνητού) ακουστικού πόρου, στο βάθος του οποίου βρίσκεται το μικρόφωνο μέτρησης. Η ιδιαίτερη γεωμετρία κάθε μετρητικού συστήματος απαιτεί διαφορετική καμπύλη αντιστάθμισης και η καμπύλη στόχος του κατασκευαστή των ακουστικών μπορεί να μη δίνει καλό αποτέλεσμα με όλα τα μετρητικά συστήματα ή όλα τα (αληθινά) αυτιά. Έτσι μπορεί τα Neumann (και κάθε ακουστικό) να θέλουν διαφορετικές διορθώσεις (EQ) σε διαφορετικά αυτιά ή να μην θέλουν και καθόλου. Με το χρόνο και με δοκιμές θα το καταλάβεις.
 

Μηνύματα
8
Reaction score
1
Αυτό θα το αποφασίσεις εσύ μετά από πιό μακροπρόθεσμες δοκιμές. Για αρκετά ακουστικά, η κορυφή που εμφανίζεται στις μετρήσεις γύρω στα 4kHz oφείλεται στον συντονισμό του "σωλήνα" του (τεχνητού) ακουστικού πόρου, στο βάθος του οποίου βρίσκεται το μικρόφωνο μέτρησης. Η ιδιαίτερη γεωμετρία κάθε μετρητικού συστήματος απαιτεί διαφορετική καμπύλη αντιστάθμισης και η καμπύλη στόχος του κατασκευαστή των ακουστικών μπορεί να μη δίνει καλό αποτέλεσμα με όλα τα μετρητικά συστήματα ή όλα τα (αληθινά) αυτιά. Έτσι μπορεί τα Neumann (και κάθε ακουστικό) να θέλουν διαφορετικές διορθώσεις (EQ) σε διαφορετικά αυτιά ή να μην θέλουν και καθόλου. Με το χρόνο και με δοκιμές θα το καταλάβεις.
Ok.
Σε ευχαριστώ. Είναι εξαιρετικά ακουστικά πάντως.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.383
Μηνύματα
2.974.455
Members
38.310
Νεότερο μέλος
Ewa
Top