Tesla

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.537
Reaction score
138.500
Θα ήθελα όμως και κάτι πίσω από το τιμόνι.
Συνήθεια είναι. Κυρίως για την ένδειξη ταχύτητας.

Αν κάτσεις να το προσέξεις, επειδή η ένδειξη ταχύτητας κίνησης είναι στην πάνω αριστερή γωνία του τάμπλετ, απέχει πραγματικά πολύ λίγο από ότι αν ήταν πίσω από το τιμόνι. Το να φύγει η ματιά σου από το δρόμο για να δεις την ένδειξη πίσω από το τιμόνι ή στην γωνία αυτή του τάμπλετ, πρακτικά δεν έχει διαφορά.

Διαφορά θα είχε ένα HUD, οπότε δε φεύγει καθόλου η ματιά σου από το δρόμο.

Η αλήθεια είναι πως έχω αγοράσει ένα HUD από το Σεπτέμβρη, αλλά βαρέθηκα να το τοποθετήσω. 😜😁😁

Άμα φτιάξει ο καιρός, να μην έχει ούτε κρύο ούτε ζέστη, θα κάτσω ένα κυριακάτικο πρωινό κάνα δίωρο να το περάσω.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.046
Reaction score
30.982
Το θέλω και από συνήθεια αλλά και γιατί το θεωρώ ασφαλέστερο. Ειδικά αν έχει εκεί το GPS δεν το συζητώ. Όπως το έχουν τα Renault. Και τα Audi έχω δει πως το έχουν τα θερμικά.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.899
Reaction score
28.062
Παιδιά το HUD είναι ωραίο πράμα αλλά θέλει να το συνηθίσεις και να μπορείς πολύ γρήγορα να εστιάσεις μέσα στο HUD και μετά έξω από αυτό. Δεν συνίσταται για όλους τους ανθρώπους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.537
Reaction score
138.500
Μικρότερη ζάντα μικρότερου βάρους, σημαίνει μικρότερη κατανάλωση και καλύτερη επιτάχυνση:

Είχα ανεβάσει και παλιότερα ένα βίντεο που δείχνει πως με 18-αρες ζάντες έχει καλύτερες επιδόσεις το performance


Επίσης μετράνε το βάρος από τις ζάντες. Οι μεγάλες ζάντες, είναι ανήθικα βαριές. 🤪😜😁
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.899
Reaction score
28.062
Το μόνο πλεονέκτημα της πολύ μεγάλης Ζάντας πέραν του ότι γεμίζει ο θόλος οπτικά , είναι η αίσθηση . Τίποτα άλλο.
Σε όλα τα υπόλοιπα η μικρότερη συμπεριφέρεται καλύτερα. Η άνεση εννοείται ότι κερδίζει .
Ολες οι μεγάλες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ λάστιχα κοπανάνε αγρίως.
Εβαλα 18άρες κάποτε στο δικό μου και τις έβγαλα επάνω στον μήνα. 17άρες και πάσης Ελλάδος.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.609
Reaction score
8.158
Εγώ τις προάλλες είχα αφήσει ένα χαρτάκι στο ταμπλώ και σε μια στροφή πήγε και έπεσε μέσα στην οθόνη του HUD και το έκρυψε. Ε, αποσυντονίστηκα τελείως, έχω συνηθίσει τόσο πολύ να βλέπω την ταχύτητα μόνο εκεί που δεν ήξερα που να κοιτάξω.

Μεγάλη χαζομάρα της Tesla που δεν έχει βάλει ένα HUD εφόσον δεν θέλει να έχει δεύτερη οθόνη στο τιμόνι. Θα μου πεις, από τσιγκουνιά δεν βάζει τη δεύτερη οθόνη, οπότε για τον ίδιο λόγο δεν βάζει και το HUD.

Αλλά αν το είχε, θα ήταν ουσιαστικά λυμένο το θέμα της δεύτερης οθόνης, δεν θα πρόσφερε κάτι ουσιαστικό (πέραν του αισθητικού, που κι αυτό μετράει).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.057
Reaction score
85.457
Σκέφτηκα όσα γράφτηκαν για τις ζάντες αυτές τις μέρες, και δεν μου κάθεται καλά ο αφορισμός «η μικρότερη είναι πάντα καλύτερη».
Δηλαδή να βάλω ζάντες από ποδήλατο θα είμαι σούπερ;
Προφανώς όχι.
Θα υπάρχουν λοιπόν μεταβλητές για κάθε όχημα όπου θα δίνουν το εύρος διάστασης ζάντας, όπου μικρότερη θα είναι επικίνδυνη και με μεγαλύτερη άχρηστη.
Αυτο αποκλείεται να είναι ένα απόλυτο νούμερο. Πχ 18in. Και αν βάλεις 17 ή 19 γαμι3ται ο Δίας.
Δεν νομίζω.

Σίγουρα το εύρος του «σωστού» θα υπάρχει για κάθε όχημα, δεν θα είναι ένας απόλυτος αριθμός.
Τα έχουν υπολογίσει οι κατασκευαστές και σου λένε βάλε από τόσο μέχρι τόσο.
Αν βάλεις πολύ μεγαλύτερη ή πολύ μικρότερη, τότε ναι, θα έχεις προβλήματα. Αλλά να κάνουμε κουβέντα για 1 ίντσα;
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.982
Reaction score
12.766
Αλλά να κάνουμε κουβέντα για 1 ίντσα;
Με μια ίντσα οι Κινέζοι έγιναν δισεκατομμύρια!

Τα γράψαμε ξανά, πρέπει να μπει η μικρότερη ζάντα που χωρά τα φρένα.

Από εκεί και πέρα, βάλε τη 19αρα αφού την έχεις τόσο άχτι!

Κάγκουρα
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.899
Reaction score
28.062
Για κάτσε και μέτρα , 1ίντσα η ζάντα =2,54cm + το χαμηλό προφίλ του ελαστικού , βγάζει κάτι νούμερα περίεργα.
Δλδ από την μία μεγαλώνει η ζάντα και από την άλλη μικραίνει πολύ το προφίλ , αντίο άνεση.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.750
Reaction score
99.289
Σκέφτηκα όσα γράφτηκαν για τις ζάντες αυτές τις μέρες, και δεν μου κάθεται καλά ο αφορισμός «η μικρότερη είναι πάντα καλύτερη».
Δηλαδή να βάλω ζάντες από ποδήλατο θα είμαι σούπερ;
Προφανώς όχι.
Θα υπάρχουν λοιπόν μεταβλητές για κάθε όχημα όπου θα δίνουν το εύρος διάστασης ζάντας, όπου μικρότερη θα είναι επικίνδυνη και με μεγαλύτερη άχρηστη.
Αυτο αποκλείεται να είναι ένα απόλυτο νούμερο. Πχ 18in. Και αν βάλεις 17 ή 19 γαμι3ται ο Δίας.
Δεν νομίζω.

Σίγουρα το εύρος του «σωστού» θα υπάρχει για κάθε όχημα, δεν θα είναι ένας απόλυτος αριθμός.
Τα έχουν υπολογίσει οι κατασκευαστές και σου λένε βάλε από τόσο μέχρι τόσο.
Αν βάλεις πολύ μεγαλύτερη ή πολύ μικρότερη, τότε ναι, θα έχεις προβλήματα. Αλλά να κάνουμε κουβέντα για 1 ίντσα;
Δώσ' του να καταλάβει Dimi! :biggrin: :party:

Οι 21" δικές μου δεν είναι ούτε άχρηστες, ούτε επικίνδυνες. Βέβαια οι μικρότερες ζάντες που φόραγε είναι 20" λόγω μεγέθους δισκόφρενων.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.057
Reaction score
85.457
Που είναι ο @alexis όταν τον χρειάζεσαι να πει πως δεν μας νοιάζει πως παίζει, μόνο η εμφάνιση μετράει;

Ρε ‘σείς η 18αρα είναι μάβρη δεν ταιριάζει τόσο όσο η νίκελ 19αρα με το κόκκινο αυτοκίνητο και τα άσπρα καθίσματα.
IMG_6432.jpeg
IMG_6433.jpeg
 
Last edited:

Μηνύματα
7.510
Reaction score
1.619
Θα το πω εγώ:

Πριν την καθιέρωση των ηλεκτρικών και των SUV, το μέγεθος των τροχών και των ζαντών μεγάλωσε αποκλειστικά για αισθητικά κριτήρια, τίποτα άλλο. Εκτός και αν πιστεύει κανείς ότι τα υπεραυτοκίνητα των 80s με 400-500 ίππους ήταν κακοσχεδιασμένα και δεν ήξεραν οι κατασκευαστές τους με τις 15άρες, βία 16άρες ζάντες που τους φορούσαν.

Στη συνέχεια με την αύξηση των διαστάσεων των αυτοκινήτων, οι τροχοί μεγάλωσαν εκ νέου για αισθητικούς λόγους (για αρμονικό μέγεθος σε σχέση με το μέγεθος του οχήματος και του θόλου) αλλά πέραν τούτου μεγάλωσαν και οι ζάντες σε σχέση με τα ελαστικά για να χωράνε μεγαλύτερης διαμέτρου φρένα, ώστε να μπορεί να φρενάρει το αυτοκίνητο καλύτερα.

Σε αυτοκίνητο που βρίσκεται ήδη σε παραγωγή, προφανώς θα πρέπει ο τροχός να μην βρίσκει στο φρένο, και αυτός είναι ο κύριος περιοριστικός παράγοντας.

Από εκεί και πέρα με τη μείωση της διαμέτρου του τροχού πρέπει να αυξάνει το προφίλ του τροχού, ώστε η διάμετρος του τροχού να παραμείνει όσο το δυνατόν εντός του εύρους διαμέτρου που έχει επιλέξει ο κατασκευαστής και βάσει αυτού έχει κατασκευάσει και στήσει το αυτοκίνητο.

Άρα αν μείνεις εντός προδιαγραφών στη συνολική διάμετρο του τροχού και δεν μειώσεις τόσο τον τροχό ώστε να βρίσκει στο δίσκο, μπορείς να μειώσεις όσο θέλεις τη διάμετρο της ζάντας, αρκεί να αυξήσεις αντίστοιχα το προφίλ του ελαστικού. Όσο αυξάνει το προφίλ του ελαστικού, για ίδια συνολική διάμετρο τροχού κερδίζεις σε άνεση (αφού μαλακώνει ο τροχός) και σε εξοικονόμηση (αφού πλατειάζει λιγότερο το ελαστικό στην περιοχή επαφής με το οδόστρωμα άρα μειώνεις τις αντιστάσεις κύλισης) και χάνεις (θεωρητικά) σε πλευρική πρόσφυση, καθώς μπορεί να "γέρνει" το προφίλ σε σχέση με τη ζάντα σε στροφές με υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις.
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.982
Reaction score
12.766
Ρε ‘σείς η 18αρα είναι μάβρη δεν ταιριάζει τόσο όσο η νίκελ 19αρα με το κόκκινο αυτοκίνητο και τα άσπρα καθίσματα.
Ε βέβαια, χωρίς νίκελ δεν περνάς ούτε κοντά από Αριστοτέλους... 🙄

Βγάλε τα τάσια και βάψε τις 18άρες. 8-)
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.941
Reaction score
76.633
Εκτός και αν πιστεύει κανείς ότι τα υπεραυτοκίνητα των 80s με 400-500 ίππους ήταν κακοσχεδιασμένα και δεν ήξεραν οι κατασκευαστές τους με τις 15άρες, βία 16άρες ζάντες που τους φορούσαν.
Και βέβαια ήταν. Δεν υπήρχε η σημερινή τεχνολογία των αμορτισέρ ούτε των σάιλεντ μπλοκς και γι' αυτό βασίζονταν τόσο στα λάστιχα, τα οποία ήταν επίσης άθλια. :tongue:
Turn in = χάλι μαύρο, ακρίβεια στην ευθεία = στον πάτο. :p

Η βελτίωση των δρόμων παγκοσμίως επέτρεψε κατά κύριο λόγο την αύξηση των ζαντών και τα χαμηλότερα προφίλ.
Η χρυσή τομή υπάρχει και είναι διαφορετική σε κάθε αυτοκίνητο.
Οι περισσότεροι, και εδώ μέσα, δεν αντιλαμβάνονται τι σημαίνει το προφίλ, ακόμα κι αν γνωρίζουν το θεωρητικό, οτι είναι δηλαδή ποσοστό του πλάτους. Το ίδιο ύψος έχει ένα 205/40 μ' ένα 265/40, και ποιό δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα ό,τι μέγεθος κι αν έχει η ζάντα; 🙄

Όταν διαβάζω τα ποτέ πάνω απο 17" ή 18", μημπω τι θέλω να κάνω και αυτομπαναριστώ.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.537
Reaction score
138.500
Ρε ‘σείς η 18αρα είναι μάβρη δεν ταιριάζει τόσο όσο η νίκελ 19αρα με το κόκκινο αυτοκίνητο και τα άσπρα καθίσματα.
Οι περισσότεροι λένε το αντίθετο, πως μαύρη ταιριάζει περισσότερο, το δείχνει πιο "κακό"!

Τες πα, γούστα. Πασσο.

Στο μέγεθος όμως, διαφωνώ.

Το model 3 LR δίνεται με στάνταρ την 18" ζάντα.

Δε τη λες και "μικρή" μια ζάντα 18"-αρα ζάντα, δε μιλάμε για 16"-αρα ή 15-άρα, μιλάμε για αρκετά μεγάλη ζάντα.

Και το προφίλ του ελαστικού που φοράει, δεν είναι δα τόσο μεγάλο που να θεωρεί κανείς πως "θα χάνει στις στροφές", κολοκύθια.

Είναι βέβαιο πως η 18-αρα αποτελεί την καλύτερη επιλογή για το model 3, αυτό δε το συζητάμε καν.

Τώρα όσον αφορά την αισθητική και το χρώμα, εγώ θα πρότεινα είτε να βάψεις τα τάσια σε ότι χρώμα θες, είτε να πάρεις after market τάσια, που βγαίνουν σε διάφορα χρώματα και σχήματα και αρώματα, για κάθε γούστο.

Τα 1.700€ θεωρώ πως είναι χαζομάρα να τα πετάξεις στη ζάντα, και μετά να έχεις να πληρώνεις κι ακριβότερα ελαστικά.

Άμα θες να πετάξεις 1.700€, δώστα σε μένα να σου βάψω τα τάσια, ή άμα θες πάρε το boost πακέτο, να έχει ακόμα περισσότερη επιτάχυνση, να πλησιάσει το περφόρμανς να σου βγάζει κανονικά τ'άντερα. Νομίζω δίνει ακόμα 50-60 άλογα, τέλος πάντων όσα δίνει, το κακιάζει πολύ μετά.

Δώστα κει. Να σου φεύγει το αίμα στην επιτάχυνση.



ΥΓ. Άμα σώνει και καλά θες γυαλιστερή ζάντα, μη παίρνεις της Τέσλα τη 19"-αρα, πάρε μια του εμπορίου 18"-αρα που να σ'αρεσει πολύ, και να είναι πολύ ελαφριά, από σοβαρά κράματα (και κράτα της Τέσλα τη 18-αρα για χειμερινά). Θα δώσεις 2,2-2,5 χιλιάρικα, αλλά ναι, θα αξίζει τον κόπο, λόγω τρομερής κατασκευής. Οι ζάντες της Τέσλα είναι πολύ απλές κατασκευές, τίποτα το ιδιαίτερο. Και οι μεγαλες, είναι ηλιθιωδώς βαριές.
 
Last edited:

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.941
Reaction score
76.633
Έχει αναρωτηθεί κανένας, γιατί στην F1, τα ελαστικά, δεν είναι χαμηλού προφίλ?
Για διαφορετικούς λόγους απ' αυτούς που νομίζεις. :p


EDIT: Άσε που πέρσι άλλαξαν σε 18" απο 13" ζάντες.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.057
Reaction score
85.457
Και βέβαια ήταν. Δεν υπήρχε η σημερινή τεχνολογία των αμορτισέρ ούτε των σάιλεντ μπλοκς και γι' αυτό βασίζονταν τόσο στα λάστιχα, τα οποία ήταν επίσης άθλια. :tongue:
Turn in = χάλι μαύρο, ακρίβεια στην ευθεία = στον πάτο. :p

Η βελτίωση των δρόμων παγκοσμίως επέτρεψε κατά κύριο λόγο την αύξηση των ζαντών και τα χαμηλότερα προφίλ.
Η χρυσή τομή υπάρχει και είναι διαφορετική σε κάθε αυτοκίνητο.
Οι περισσότεροι, και εδώ μέσα, δεν αντιλαμβάνονται τι σημαίνει το προφίλ, ακόμα κι αν γνωρίζουν το θεωρητικό, οτι είναι δηλαδή ποσοστό του πλάτους. Το ίδιο ύψος έχει ένα 205/40 μ' ένα 265/40, και ποιό δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα ό,τι μέγεθος κι αν έχει η ζάντα; 🙄

Όταν διαβάζω τα ποτέ πάνω απο 17" ή 18", μημπω τι θέλω να κάνω και αυτομπαναριστώ.
Δεν είπες όμως … 18 μαύρη ή 19 νίκελ;
Τώρα όσον αφορά την αισθητική και το χρώμα, εγώ θα πρότεινα είτε να βάψεις τα τάσια σε ότι χρώμα θες, είτε να πάρεις after market τάσια, που βγαίνουν σε διάφορα χρώματα και σχήματα και αρώματα, για κάθε γούστο.
Αποκλείεται να κάνω κάτι τέτοιο. Ούτε ζάντες βάφω, ούτε σε τζάμια βάζω μεμβράνες, ούτε κεραμικές επιστρώσεις, τίποτα.
Οι ζάντες της Τέσλα είναι πολύ απλές κατασκευές, τίποτα το ιδιαίτερο.
Κάπου διάβασα πως ο σχεδιασμός τους έχει επίδραση στην συνολική αεροδυναμική του οχήματος. Λάθος;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.045
Μηνύματα
2.960.319
Members
38.286
Νεότερο μέλος
blackdragon
Top