Tesla

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.551
Reaction score
8.008
Η μεγάλη μείωση του range στις κρύες θερμοκρασίες δεν προκαλείται από τη θέρμανση της καμπίνας, αλλά από την πτώση απόδοσης των μπαταριών. Οπότε η μεγαλύτερη καμπίνα μικρή επίπτωση έχει, θεωρώ εγώ, ειδικά σε οχήματα με αντλία θερμότητας όπως τα Tesla.

Από εκεί και πέρα, ο Θεός κι η ψυχή τους πως το βγάζουν αυτό το νούμερο οι Κινέζοι, σε τι θερμοκρασία εννοούν κλπ. κλπ. Οπότε φιλοσοφική συζήτηση κάνουμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.089
Reaction score
137.590
Η θερμοκρασία των μπαταριών ρυθμίζεται έτσι κι αλλιώς, δηλαδή είτε ζεσταίνονται οι μπαταρίες το χειμώνα, είτε ψύχονται το καλοκαίρι.

Το μέγεθος των μπαταριών (η συνολική τους μάζα) μπορεί να απαιτήσει περισσότερη ενέργεια κατά την αρχική θέρμανσή τους, αν και με τη χρήση ανεβαίνει έτσι κι αλλιώς η θερμοκρασία τους.
 

Μηνύματα
7.496
Reaction score
1.580
Πάντως το 40% είναι ακραίο νούμερο. Σαν να σου λέει ότι αν έχει αρκετό κρύο για να χρειάζεσαι θέρμανση έχεις τη μισή μπαταρία.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.551
Reaction score
8.008
Πάντως το 40% είναι ακραίο νούμερο. Σαν να σου λέει ότι αν έχει αρκετό κρύο για να χρειάζεσαι θέρμανση έχεις τη μισή μπαταρία.
Δεν είναι "όταν έχει αρκετό κρύο για να χρειάζεσαι θέρμανση", είναι σε πολύ κρύο και παίζει πολύ ανάλογα με τη θερμοκρασία. Δηλαδή αν χοντρικά το 40% είναι στους -10, στους 0 θα είναι περίπου στο 20% ή και καλύτερα.

Στην Ελλάδα δηλαδή δεν θα δεις ποτέ το -40%.

Ανάλογα και το αυτοκίνητο βέβαια. Εδώ μερικά νούμερα για διάφορα αυτοκίνητα με την πτώση στο range -1 έως -7C σε σχέση με τους 21 βαθμούς.

1734105080839.png


Κανένα δεν είναι στο -40% όπως βλέπεις και οι θερμοκρασίες είναι υπό του μηδενός.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.720
Reaction score
30.631
Το κρύο επηρεάζει όλες τις μπαταρίες, και η αντλία θερμότητας θα τις φέρει σε ένα καλύτερο επίπεδο, δεν θα σώσει την κατάσταση. Αν είναι να σώσει την κατάσταση (και αν μπορεί) θα φάει πολύ ενέργεια, οπότε πρέπει να βρεθεί μια χρυσή τομή.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά τις χημικές διαδικασίας στο σύνολο των μπαταριών. Ως αποτέλεσμα έχουμε μειωμένη χωρητικότητα, μειωμένη απόδοση (δυνατότητα εξόδου), και μειωμένη ταχύτητα φόρτισης. Στις LFP για παράδειγμα μειώνεται τόσο η ταχύτητα των χημικών αντιδράσεων όσο και η δυνατότητα διατήρησης της αποθηκευμένης ενέργειας. Σύμφωνα με την CATL, που όλο και κάτι θα ξέρει, η ταχύτητα μετακίνησης του λιθίου στους +20°C είναι 100 φορές μεγαλύτερη από αυτή στους -20°C. Μερικές εταιρείες προσθέτουν κάποια μέταλλα για να διευκολύνουν την κίνηση του λιθίου σε χαμηλές θερμοκρασίες, και αλλάζουν την χημική σύσταση του ηλεκτρολύτη για ταχύτερη μετακίνηση μεταξύ των πόλων.

Και οι NMC έχουν τα θέματα τους βέβαια.

Κάποιες εταιρείες δίνουν στις ιστοσελίδες τους έναν μπούσουλα του τι να περιμένει ο αγοραστής, ρυθμίζοντας θερμοκρασία, ταχύτητα, θέρμανση κλπ.


 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.717
Reaction score
84.579

“Η πάγια γενική οδηγία της NHTSA απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν τροχαία εάν χρησιμοποιούνται προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού ή αυτόνομης οδήγησης εντός 30 δευτερολέπτων από την πρόσκρουση, μεταξύ άλλων παραγόντων…..

Η Tesla είναι ενάντια της ρύθμισης για αναφορά τροχαίων, υποστηρίζοντας ότι η NHTSA παρουσιάζει τα δεδομένα με τρόπους που παραπλανούν τους καταναλωτές σχετικά με την ασφάλεια της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είπαν στο Reuters δύο πηγές κοντά σε στέλεχη της Tesla. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το δημοσίευμα, «τα τελευταία χρόνια, στελέχη της Tesla συζήτησαν με τον Μασκ την ανάγκη να πιέσουν για την κατάργηση της απαίτησης αναφοράς σύγκρουσης αλλά επειδή οι αξιωματούχοι του Μπάιντεν εξέφρασαν ενθουσιασμό για το πρόγραμμα, τα στελέχη της Tesla κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι θα χρειαζόταν μια αλλαγή στη διοίκηση για να απαλλαγούν από τη ρύθμιση».”

 
Last edited:

Μηνύματα
545
Reaction score
2.430
Πάντως τα συστήματα ασφαλείας δημιουργούν θέματα.

ΣΗΜΕΡΑ είχα ένα σημαντικό πρόβλημα «αυτόματης αντίδρασης» από το TESLA Y dual LR.

Αθήνα στην Αχαρνών προς Κέντρο και με άδειο δρόμο – χαμηλή ταχύτητα περίπου 50 km/h , χωρίς cruise ή αυτόνομη οδήγηση με πολύ λίγο γκάζι επειδή ένα μηχανάκι από το αντίθετο ρεύμα πάτησε πάνω στην διπλή διαχωριστική λωρίδα το αμάξι κοκκάλωσε κυριολεκτικά μόνο του με ενεργοποίηση ΑBS κλπ (χωρίς λόγο κυριολεκτικά κάτι που συμβαίνει συνέχεια στο κέντρο). Στιγμιαία νόμιζα ότι χτύπησα κάποιο ..βράχο.

Κυριολεκτικά κόκκαλο – ευτυχώς ο από πίσω ΄ήταν σχετικά μακριά και δεν έπεσε πάνω μου. Σε εμένα ενεργοποιήθηκε και το stop της ζώνης,

Δεν είναι καλό δείγμα – δεν ήταν προειδοποίηση , ήταν άσκοπη και επικίνδυνη δράση χωρίς να έχω κανένα αυτοματισμό σε λειτουργία.

Τελικά προφανώς το αυτοκίνητο παίρνει τον έλεγχο μόνο του και δεν μου αρέσει.

Μου έχει ξανακάνει κάτι λιγότερο βίαιο , αλλά άσκοπο ενώ το είχα σε auto drive σε εθνικό αλλά πρώτη φορά χωρίς τίποτα ενεργοποιημένο/ Δεν ξέρω μήπως είναι κάτι από το νέo update που έγινε πριν μερικές ημέρες.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.717
Reaction score
84.579
Δεν είναι καλό δείγμα – δεν ήταν προειδοποίηση , ήταν άσκοπη και επικίνδυνη δράση χωρίς να έχω κανένα αυτοματισμό σε λειτουργία.

Τελικά προφανώς το αυτοκίνητο παίρνει τον έλεγχο μόνο του και δεν μου αρέσει.
Δεν ξέρω μήπως είναι κάτι από το νέo update που έγινε πριν μερικές ημέρες.
Ακριβώς γι αυτό έγραφα πριν μια εβδομάδα:
Εννοείται πως δεν πρόκειται σε πιθανή αγορά να βάλω FSD μετά τις τελευταίες εξελίξεις. Σιγά να μην αφήνω τον παλαβό να οδηγάει.
Ολα τα αυτόματα θα τα κλείσω, πιθανότατα και όλα τα future updates.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.089
Reaction score
137.590
Μου έχει ξανακάνει κάτι λιγότερο βίαιο , αλλά άσκοπο ενώ το είχα σε auto drive σε εθνικό αλλά πρώτη φορά χωρίς τίποτα ενεργοποιημένο/ Δεν ξέρω μήπως είναι κάτι από το νέo update που έγινε πριν μερικές ημέρες.
Η δική μου εξήγηση είναι η εξής:

Σκέφτεται σα "ρομπότ" που πρέπει πάση θυσία να αποφύγει να χτυπήσει τον άνθρωπο (είτε πεζό είτε πάνω σε μηχανάκι), αυτό είναι ο αλγόριθμος.

Αν πέσει ο από πίσω σου πάνω σε σένα, δεν φταίει αυτό (ας κρατούσε αποστάσεις ασφαλείας ο από πίσω), και δε θα πάθει κανένας άνθρωπος τίποτα.

Βλέπει ένα μηχανάκι να βγαίνει στο αντίθετο ρεύμα και να έρχεται στο δικό σου, είναι προφανώς αυτοματοποιημένη διαδικασία προστασίας του ανθρώπου στο μηχανάκι.

Εσύ μπορεί να ξέρεις πως αυτό που έκανε το μηχανάκι είναι μια καθημερινότητα που δεν ενέχει ουσιαστικό κίνδυνο, αλλά αυτό δεν μπορεί να ξέρει κάτι τέτοιο.

Προφανώς θα υπάρξουν προβλήματα στην αρχή.

Αναζητώντας το αίτιο όμως, μάλλον η ευθύνη πέφτει στο μηχανάκι που βγήκε στο αντίθετο ρεύμα.
 

Μηνύματα
401
Reaction score
257
Ένα software used case δεν έχει ελεγχθεί σε όλα τα edge cases, κι εσυ το βιώνεις στον δρόμο χωρίς δυνατότητα αποφυγής του (οποίου) bug. Εξαιρετική προοπτική, για την ασφάλεια σου. Το ότι επεμβαίνει η μηχανική μάθηση χωρίς δίκη σου επιλογή, είναι από μόνος του λόγος για διεκδικήσεις αποζημιώσεων (αν προλάβεις)
 

Μηνύματα
545
Reaction score
2.430
Αυτό που συνέβη σήμερα πράγματι με τρόμαξε.

Οδηγώ το αμάξι περίπου 20 μήνες ξέρω τι κάνει αυτόματα (η μάλλον τι έκανε).

ΠΟΤΕ δεν δρούσε χωρίς να το έχεις σε κάποια αυτόματη οδήγηση . Ακόμη και τότε (που επιβράδυνε ήπια ) αν πατούσες λίγο γκάζι το παράκαμπτες.

Πάντα είχε τους βομβητές – το κοκκίνισμα της οθόνης κλπ - αλλά μέχρι εκεί. (και σίγουρα παραείναι εκνευριστικά)

Σήμερα μιλάμε για κοκκάλωμα σαν να χτύπησα βράχο. Στιγμιαία νόμιζα ότι συγκρουστηκα με κάτι ενεξήγητο.
Είναι ανεπίτρεπτο χωρίς να έχεις κάποιο αυτοματισμό οδήγησης μόνος σου.

Η δε ακινητοποίηση είναι κυριλεκτικά ακαριαία - αν δεν φοράς ζώνη της πάτησες . Πρέπει να φρενάρουν και τα μοτέρ - δεν έχω ξαναβιώσει τέτοιο μπλοκ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.717
Reaction score
84.579
Από ότι γνωρίζω υπάρχει ρύθμιση για αυτό, μπορείς να βάλεις late, να το αφήνει για τελευταία στιγμή.
Αν πέσει ο από πίσω σου πάνω σε σένα, δεν φταίει αυτό (ας κρατούσε αποστάσεις ασφαλείας ο από πίσω), και δε θα πάθει κανένας άνθρωπος τίποτα.
Φυσικά και θα πάθει, ο προπορευόμενος έχει στάνταρ ένα whiplash injury στον αυχένα.
Και για αυτό δεν αφήνουμε σε καμία περίπτωση τον Παλαβό να οδηγάει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.089
Reaction score
137.590
Και για αυτό δεν αφήνουμε σε καμία περίπτωση τον Παλαβό να οδηγάει.
Βέβαια, γι'αυτό δεν γίνονται τροχαία όταν δεν οδηγεί ο "παλαβός". 🤣🤪😁

Ψάχνετε με το τσιγκελι να βρείτε πιθανότητα ψεγαδιού στα συστήματα ασφαλείας του "παλαβου", όταν το αίμα ρέει άφθονο στην άσφαλτο καθημερινά, χωρίς τα συστήματα αυτά.

Μου θυμίζει την προτίμηση στο κοινό τσιγάρο, με τη δικαιολογία ότι το ηλεκτρονικό δεν είναι "εντελώς αθώο", ενώ ξέρουμε 100% ότι το κοινό τσιγάρο προκαλεί καρκίνο. 🤣

Εμένα το Τέσλα με έχει γλυτώσει από πολύ επικίνδυνες περιπτώσεις, κι όχι μια μόνο φορά, περιπτώσεις που πολύ αμφιβάλλω αν θα προλάβαινα εγώ να αντιδράσω.

Και σε καμία περίπτωση δεν θα μπει στο απέναντι ρεύμα το αυτόνομο σύστημα ενός Τέσλα, καθώς κρατάει το αυτοκίνητο εντελώς στο κέντρο της λωρίδας του, σε αντίθεση με χιλιάδες οδηγούς που "έλα μωρέ, και τι έγινε για λίγο να πατάμε διπλή γραμμή και στο αντίθετο ρεύμα". 😎
Η δε ακινητοποίηση είναι κυριλεκτικά ακαριαία - αν δεν φοράς ζώνη της πάτησες . Πρέπει να φρενάρουν και τα μοτέρ - δεν έχω ξαναβιώσει τέτοιο μπλοκ.
Το έχω αναφέρει και γω. Όταν χρειάστηκε (απόλυτα δικαιολογημένα, για να γλυτώσω τράκα από παλαβό που χώθηκε μπροστά μου) να φρενάρει το αυτοκίνητο μόνο του, ήταν σα να έριξε άγκυρα. Έχει άλλο τρόπο να φρενάρει αυτό, δεν είναι όπως όταν εσύ πατάς φρένο.

Δεν μπορείς να φρενάρεις όπως αυτό, τόσο ακαριαία και με τόσο ισχυρή πέδηση.

Πάνω από έτος έχει που το ένιωσα και γω αυτό το εξτριμ φρενάρισμα, το οποίο κυριολεκτικά γλύτωσε τρακάρισμα.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.746
Μηνύματα
2.950.710
Members
38.233
Νεότερο μέλος
dimpam
Top