Tesla


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.329
Reaction score
141.895
Bonne Eggleston. Senior Director @ Tesla, μιλάει για την 4680.

Επιβεβαίωσε πως το Cybecab θα έχει μπαταρία μικρότερη από 50kWh και θα κάνει 480km. Αλλά τα ποιο σημαντικά είναι τα παρακάτω. Στις μπαταρίες είμαστε ακόμα στην αρχή. Δεν έχουμε φτάσει στο σημείο ωριμότητας άλλων προϊόντων. Στην ουσία ξεκινήσαμε από τις μπαταρίες για laptops και τώρα φτιάχνουμε για BEVs. Πρέπει να δουλέψουμε στα υλικά, στις μεθόδους παραγωγής, στην εμβέλεια, στην ταχύτητα φόρτισης, και να μπορούμε να επιλέγουμε τι θέλουμε να πάρουμε στο επιθυμητό κόστος. Να δουλέψουμε στην ασφάλεια των μπαταριών σε σημείο να μην ασχολείται κανείς με αυτό. Έχουμε τουλάχιστον 10 χρόνια μπροστά μας. Τώρα ξεκινήσαμε.

Ο Bonne Eggleston είναι πολύ σοβαρός μηχανικός, και τα λέει πολύ "σεμνά και ταπεινά" όσα λέει, εγώ στη θέση του θα είχα ύφος 100 καρδιναλίων! 😁😂🤣

Η μία τέλεια μπαταρία για κάθε πόνο και καημό δεν υπάρχει και δε θα υπάρξει ποτέ.
Υπάρχουν διαφορετικές χημείες μπαταριών, με διαφορετικά πλεονεκτήματα η κάθε χημεία, για διαφορετική χρήση, που απαιτούν διαφορετικό τρόπο ελέγχου από το σοφτγουερ των μπαταριών, και έχουν σημαντικές διαφορές στο κοστολόγιο μεταξύ τους.

Η Τέσλα από το '18-'19 έθεσε πολύ υψηλά τον πήχη (όπως λέει ο ίδιος) ώστε να είναι σχεδόν ανέφικτος ο στόχος που είχαν θέσει, για να πάνε πολύ ψηλά, και έχουν κάνει σοβαρή διαδρομή από τότε.

Οι μπαταρίες για τα EV πλέον βγάζουν 500.000 χλμ έως 1 μύριο χιλιόμετρα, και δεν υπάρχει λόγος άγχους (που υπήρχε προ 10-ετιας) για το πόσο θα "κρατήσουν", ενώ το κόστος αντικατάστασης είναι ήδη προσιτό (ιδίως στα Τέσλα).

Η εξέλιξη των μπαταριών φυσικά θα συνεχίσει, και θέλει πολύ πάνω από 10-ετια (όπως λέει ο ίδιος) για να βελτιστοποιήσουν κάθε χημεία για κάθε ξεχωριστή απαίτηση και χρήση (άλλη για χαμηλό κόστος, άλλη για υψηλές επιδόσεις, κλπ).

Η εξέλιξη του σοφτγουερ ελέγχου των μπαταριών είναι ΙΜΗΟ πλέον υψηλότερης σημασίας από την χημεία των κελιών, και η εμπειρία που μαζεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη χρήση των EV που έχουν πουλήσει, τους οδηγεί στις απαραίτητες βελτιώσεις.

Θεωρώ πως και το 2035 και το 2045 θα λέμε πως έχουν περιθώρια βελτίωσης οι μπαταρίες.
Αρ γιού σήργιους καλέ; :p
Ναι. Μόλις βγει μικρό, εάν έχει τιμόνι δηλαδή, θα ρίξω μια παραγγελία.

Χωρίς τιμόνι, προφανώς δεν έχει νόημα για μας, αλλά ήδη κάνουν δοκιμές του μοντελ 2 ή Q, ενός cybercab με τιμόνι, οπότε θεωρώ πως θα βγει στην παραγωγή.

Ένα μικρό αυτοκίνητο είναι το ζητούμενο από πολύ κόσμο.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.039
Reaction score
32.082
Αν θέλουν γίνεται και τετραθέσιο με μια μικρή αλλαγή στην καμπυλότητα της οροφής στο πίσω τμήμα. Βάζουν πίσω θέσεις και μειώνουν το πορτμπαγκάζ. Όπως δείχνει τουλάχιστον, είναι μεγάλο. Τιμόνι μπαίνει εύκολα. Με steering by wire δουλεύει. Και αλλαγή υλικών στη καμπίνα βέβαια, καθώς αυτό είναι όχημα εργασίας, και πρέπει να γίνει ένα κανονικό αυτοκίνητο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.246
Reaction score
88.523
Το πρόβλημα της εταιρείας αυτήν την στιγμή είναι κατά 90% ο ιδιοκτήτης της.
Εαν λυθεί αυτό, χρειάζονται κάποιες ανανεώσεις:
  1. Μικρότερο μοντέλο οπωσδήποτε
  2. Ανανέωση των δύο μεγάλων, και συμπίεση της τιμής τους
  3. Επιλογή διαμόρφωσης για τα 3 και Y με HUD, μοχλούς φλας, ηλεκτρικό σκίαστρο και ότι άλλο έχει αφαιρεθεί από τσιγκουνιά (όλα μαζί ή καθόλου), στα +3500€. Άντε +5000
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.039
Reaction score
32.082
  1. Μικρότερο μοντέλο οπωσδήποτε
  2. Ανανέωση των δύο μεγάλων, και συμπίεση της τιμής τους
  3. Επιλογή διαμόρφωσης για τα 3 και Y με HUD, μοχλούς φλας, ηλεκτρικό σκίαστρο και ότι άλλο έχει αφαιρεθεί από τσιγκουνιά (όλα μαζί ή καθόλου), στα +3500€. Άντε +5000
1. Ίσως και να γίνει.
2. Θα γίνει
3. Ως σύνολο αποκλείεται. Πάει κόντρα στην φιλοσοφία της εταιρείας. Ο μοχλός θα επιστρέψει.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.039
Reaction score
32.082
Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρείας;
Να φτιάξει ένα πολύ καλό προϊόν στην καλύτερη (χαμηλότερη) δυνατή τιμή. Δεν τους ενδιαφέρει να φτιάξουν το καλύτερο και πιο πολυτελές αυτοκίνητο σε κάθε κατηγορία. Με τα καλύτερα δέρματα, HUD και δεν ξέρω τι άλλο. Δεν τους απασχολεί καθόλου αυτό. Όσοι ψάχνουν κάτι τέτοιο κοιτάνε σε λάθος εταιρεία. Αυτό που θέλουν είναι ένα αυτοκίνητο που θα είναι το καλύτερο στην τιμή του, και λίγο παραπάνω. Τι σημαίνει καλύτερο; Τα έχουμε πει χίλιες φορές. Μη τα ξαναλέμε. Και να γίνεται όλο και φθηνότερο, για να έχει πρόσβαση όλο και περισσότερος κόσμος.
Αυτό το πετυχαίνει τόσο με το τρόπο που σχεδιάζει τα οχήματα αλλά και με τον τρόπο κατασκευής τους. Αυτά τα δύο πάνε μαζί. Η ταχύτητα κατασκευής όμως, όσο εξελιγμένη και να είναι, όσα εξαρτήματα και αν αφαιρέσει, και όσο καλά και να τα πηγαίνει, θα έχει και τα προβλήματα της. Οπότε αν θες το καλύτερο όχημα από θέμα software, efficiency, αυτόνομης οδήγησης, και ένα από τα καλύτερα σε οδηγική συμπεριφορά, χρήση σε ταξίδι κ.α. το παίρνεις. Αν ψάχνεις ή θες από την Tesla πράγματα που κάνουν οι άλλοι premium κατασκευαστές (με την παλιά έννοια θα έλεγε κάποιος*) κακός περιμένεις. Λάθος πλευρά κοιτάς.
Τα θεματάκια που προκύπτουν σε κάποια οχήματα κατά την παράδοση ή λίγο αργότερα, είναι το τίμημα που καλείσαι να "πληρώσεις" ώστε να έχεις ένα τόσο εξελιγμένο όχημα σε αυτή την τιμή. Το τελικό και σε βάθος quality control το μετέφεραν σε εσένα και τον πωλητή. Και αν υπάρχει πρόβλημα θα στο φτιάξουν δωρεάν. Αν είσαι οκ με όλα τα παραπάνω το παίρνεις. Αν δεν είσαι πας αλλού.

Η τιμή του θα ήταν εντελώς διαφορετική αν έκανε όσα και οι άλλοι. Και η μέχρι σήμερα επιτυχία του δείχνει πως υπάρχει αρκετά μεγάλη μερίδα του κόσμου που είναι ΟΚ με την λογική λειτουργίας της Tesla. Προσωπικά το βρίσκω δίκαιο deal. Και να αφαιρέσει και άλλα για να ρίξει την τιμή ακόμα καλύτερα. Την πίσω οθόνη ας πούμε τη θεωρώ περιττή. Ή τα πίσω θερμαινόμενα. Δεν μου έρχονται άλλα τώρα. Ευτυχώς που δεν έχει HUD.

* Σε λίγα χρόνια, το πολυτελέστερο προϊόν (ή εξάρτημα, ότι θέλει ο καθένας) θα είναι αυτόνομη οδήγηση χωρίς επιτήρηση.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.329
Reaction score
141.895
Επίσης η Τέσλα διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο πραγματικών ταχυφορτιστων (250-άρηδες) σε όλο τον πλανήτη, και την ξεγνοιασιά του plug and charge οπουδήποτε κι αν βρεθείς, χωρίς κάρτες, χωρίς συνδρομές, χωρίς έγνοιες.

Συν το απεριόριστο δίκτυο από δωρεάν destination chargers.

Όποιος ενδιαφέρεται για ταξίδια, πρέπει να υπολογίζει κι αυτήν την παράμετρο.

Όποιος όμως είναι σπίτι δουλειά δουλειά σπίτι, μια χαρά είναι και το μίνι EV και το μικρό μπεμβέ το i3, και οποιοδήποτε βολικό και οικονομικό EV, από το Citroen C3 μέχρι το μικρότερο κινέζικο, και αδιαφορεί πλήρως για το οικοσύστημα της Τέσλα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.329
Reaction score
141.895
A groundbreaking study dissected batteries from Tesla and BYD to understand how they function. What researchers found: BYD batteries are more efficient.

Lead study author and researcher Jonas Gorsch said that little in-depth data exists on EV batteries and their performance. So, the team compared Tesla and BYD batteries against numerous factors, including material costs, cell electrode size, and heating behaviors.

The study was published in March in Cell Reports Physical Science. Researchers took apart EV batteries from both manufacturers. While the Tesla battery had a higher energy density — meaning it stores more energy in a lighter battery — the BYD battery was more volume-efficient. In other words, it can hold more energy in a smaller package.

The BYD battery also had better thermal management. Tesla's battery needed to cool down about twice as much heat as the BYD battery.


Lithium iron phosphate (LFP; BYD Blade cell) and NMC811 (Tesla 4680 cell) are confirmed as electrode materials resulting in energy densities of 160 Wh/kg and 355.26 Wh/l and 241.01 Wh/kg and 643.3 Wh/l, respectively, on the cell level.

Στα κιλά, κερδίζει πανηγυρικά η Τέσλα.
241 Vs 160 Wh/kg.


Πολύ μεγάλη διαφορά! 50% πάνω πρέπει να ανέβει η BYD για να "πιάσει" την Τέσλα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.329
Reaction score
141.895
Χαβαλέ έχει η εμπειρία του με διάφορους φορτιστές:



ΥΓ. Ζωή μπαταρίας 😂🤣😁

Δύο αυτοκίνητα ίδιας ηλικίας, αλλά με σημαντική διαφορά χιλιομέτρων και χρήσης (ταξί το ένα):

 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.064
Μηνύματα
2.999.874
Members
38.405
Νεότερο μέλος
harman
Top