The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)




m1ts0s

News poster
Μηνύματα
2.337
Reaction score
3.650
Απάντηση: Re: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

"Sealed box, new amp packs, new high power 25mm tweeter for pro only ( so not the same as passive 11's from hi fi range)."

"Is a full on wood cabinet, same type of wood cabinet ATC used on the 25. The mount options are improved as this two way sits flat on its cabinet, can be used upright, on its side or inverted. There is also a line on the side of the cabinet indicating the acoustic center."
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Θεμη και για το 50αρι ισχυει αυτο?
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Θεμη και για το 50αρι ισχυει αυτο?
Θα ισχύσει για όλα τα μοντέλα, αλλά περιμένω πληρέστερη τεχνική και χρονική ενημέρωση.
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Σε ευχαριστω πολυ.
Καταλαβαινεις γιατι ρωταω......:wink:
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Σε ευχαριστω πολυ.
Καταλαβαινεις γιατι ρωταω......:wink:
Για τα SCM300SL που θα αντικαταστήσουν τα JBL σου, δεν είναι;:wink:
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Χαχαχαχα......ωραιο κι αυτο,με εκανες και γελασα βρε!!!:roflmao:
Ουτε πεθαμενος δεν αλλαζω το ηχειο μου φιλε μου καλε (και το εννοω το φιλε μου).
Τα 300αρια τερματιζουν εκει που ξεκιναω να ακουω μουσικη με τα JBLια μου.
Πολυ καλα τα ATC αλλα οχι για εμενα Θεμη μου,εαν επαιρνα ποτε ATC θα επρεπε να "παντρευτω" και τον αντιπροσωπο για να εχω καλο παρε δωσε με τα ανταλλακτικα,καταλαβαινεις τωρα........Θεμη πιασε ενα ζευγαρακι τουιτερ, κανα γουφερακι υπαρχει σε στοκ,κανα μιντ κλπ κλπ κλπ........και στο τελος πιασε και κανα κροσ.............και αν περνας απο το σπιτι αστα στην πορτα κλπ....κλπ.....
Παντα φιλικα ομιλω φιλε.......:taunt:
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Κωστα Φ,δεν καταλαβαινω τιποτα απο αυτα που μου παραθετεις,εαν απευθυνονται σε εμενα.:smile:
Λιγο επεξηγηση εαν δεν γινομαι κουραστικος?
Παντα φιλικα.
Αντωνης.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.843
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Αν ακούς συχνά σε υψηλές εντάσεις .....την "ακούς" μόνιμα και καταλήγεις κουφάλογο .
Συνεπώς ενα ηχείο που φτάνει τέτοιες εντάσεις σε οικιακό χώρο είναι μάλλον "φονικό όπλο " ασχέτως δυνατοτήτων . :wink:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.947
Reaction score
23.017
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

... και επιπλέον, δε, ένα άτομο με υγιή αυτιά μπορεί να ακούσει με περισσότερη ασφάλεια δυνατά όταν τα αισθητήριά του είναι ξεκούραστα, δηλαδή προέρχονται από περιβάλλον ησυχίας πολλών ωρών ή ημερών. Μετά από 15-30 λεπτά συνεχούς ακοής δυνατών ήχων, το σύστημα των τριών ακουστικών οστών υφίσταται κόπωση, μεταφέροντας περισσότερη μηχανική ενέργεια στον κοχλία, ο οποίος κινδυνεύει περισσότερο με μόνιμη βλάβη, οπότε επέρχεται βαθμιαία η κώφωση. Μάλιστα, το ακουστικό αισθητήριο κουράζεται πιο εύκολα, όσο αυξάνεται η ηλικία.

Click me
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Καλημερα Κωστα και Μανο,εχω τοποθετηθει στο παρελθον για το πως ακουω μουσικη σε τι εντασεις και για ποση ωρα.

Αυτο που εχω να παραθεσω παντως ειναι οτι παω για τα 47 μου και ακουω ποιο καλα απο πολλους αλλους.(διαπιστωμενο επειτα απο προσφατες γενικες εξετασεις,ακουω τελεια σε ολα τα ηχητικα φασματα).

Τωρα το θεμα ενταση ειναι παρεξηγημενο,οσο αφορα τουλαζιστον εμενα,πολλοι φιλοι εχοθν ακουσει σπιτι μου μουσικη και αντιλαμβανονται τι εννοω.

Ο Βλασης Σ ακουει χαμηλα μουσικη απο οτι μου ειπε,οπως και ο Παππας........................
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Αν ακούς συχνά σε υψηλές εντάσεις .....την "ακούς" μόνιμα και καταλήγεις κουφάλογο .
Συνεπώς ενα ηχείο που φτάνει τέτοιες εντάσεις σε οικιακό χώρο είναι μάλλον "φονικό όπλο " ασχέτως δυνατοτήτων . :wink:
Do not click me...:wink:
Bhutia/Λειτουργία της Ακοής said:
...
H τοξικότητα από ήχους υψηλής στάθμης ή παρατεταμένης διάρκειας έχει δύο σημεία αιχμής.Το πρώτο είναι καθαρά μηχανικό και αφορά τον εξαναγκασμό σε έντονες ταλαντώσεις του τυμπάνου και του συστήματος των τριών οσταρίων σφύρας,άκμονα αναβολέα.

Το δεύτερο βασίζεται στην υπέρμετρη παλινδρομική μετακίνηση των τριχωτών κυττάρων,με αποτέλεσμα οι συνήθεις μεταβολικές διεργασίες στο εσωτερικό αυτών να υπερφορτώνονται κι έτσι να οδηγούνται ουσιαστικά σε κυτταρικό θάνατο από ''κ ά ψ ι μ ο''.Η καταστροφή είναι δυνατόν να περιλαμβάνει και το ακουστικό νεύρο.Άπαξ και καταστραφούν,τα τριχωτά κύτταρα δεν ξαναφυτρώνουν.

Σ'ένα τρίτο επίπεδο,η παρατεταμένη έκθεση στο θόρυβο προκαλεί σχηματισμό ελευθέρων ριζών εντός των κυττάρων.Αυτές είναι μόρια-προϊόντα οξειδωτικών διεργασιών που δημιουργούνται κανονικά σε όλο το σώμα.Ο οργανισμός διαθέτει ενδογενείς μηχανισμούς εξουδετέρωσής τους εντός λογικών ορίων.Σε περιπτώσεις υπερβολικής παραγωγής από διάφορες αιτίες(οξειδωτικό stress-λχ από κάπνισμα),οι φυσικοί μηχανισμοί κάθαρσης δεν επαρκούν,με αποτέλεσμα συσσώρευση και δηλητηριώδη δράση εντός του κυττάρου.Όμοια πραγματοποιείται και στην ακουστική οδό από υψηλές στάθμες ήχου γιά μεγάλα διαστήματα.
...
...δεν υπάρχει επαρκής κλινική εμπειρία σχετικά με το βαθμό ωτικής βλάβης που θα μπορούσε να προκληθεί από ήχους συχνότητας εκτός των dB(A) μετρήσεων(λχ υπερηχητικές δονήσεις).

Η επικίνδυνη γιά την ακοή έκθεση καθορίζεται με το επίπεδο έντασης,το εύρος συχνοτήτων,τη χρονική διάρκεια και την α π ό σ τ α σ η από την πηγή.Είναι γενικά παραδεκτό πως στάθμες κάτω των 75 dB(A) δεν επιφέρουν μόνιμη απώλεια ακοής,ακόμα και στα 4000Ηz.Σε υψηλότερα επίπεδα έντασης,ο βαθμός της ακουστικής απώλειας είναι ευθεία συνάρτηση της έντασης ως πρός το χρόνο έκθεσης και την απόσταση(κάθε διπλασιασμός της απόστασης,συνεπάγεται υποτετραπλασιασμό της έντασης).Επίπεδο 85dBA επί καθημερινή 8ωρη έκθεση είναι δυνητικά βλαβερό.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες ακουστικής τρώσης:το ακουστικό ΄΄τραύμα΄΄ και το ΄΄NIHL΄΄(=Νοise Induced Hearing Loss-Προκληθείσα από Θόρυβο Απώλεια Ακοής-ΠΘΑΑ).

Έκθεση σε βραχείας διάρκειας έντονο θόρυβο-όπως μιά έκρηξη ή πυροβολισμός-που μπορεί να οδηγήσει σε άμεση,οξεία και μόνιμη απώλεια ακοής καταχωρείται ως ακουστικό τραύμα.Το τραύμα μπορεί να βλάψει όλες τις δομές του έσω αυτιού,ιδιαίτερα το όργανο του Corti που μπορεί να διαμελιστεί.Ηχητικές ριπές αυτού του τύπου,εκτός από την πιθανή μόνιμη απώλεια ακοής,μπορεί να συνοδεύονται από ΄΄tinnitus΄΄.Πρόκειται γιά κουδούνισμα,βόμβο ή βρυχηθμό στ'αυτιά ή στο κρανίο ο οποίος δύναται να υποχωρήσει με το χρόνο.

Η ακουστική απώλεια και το tinnitus(τντ από δω και πέρα) επηρεάζουν ένα ή και τα δύο αυτιά και το τντ μπορεί να συνεχίζεται διαρκώς ή περιστασιακά εφ όρου ζωής.

Μέσης στάθμης έκθεση-όπως βιομηχανικός θόρυβος,ξυλουργεία-προκαλούν αρχικά ακουστική απώλεια ή ανύψωση του ουδού(κατωφλίου) ακουστότητας.Ακουστική δοκιμασία 18-24 ώρες μετά το πέρας της έκθεσης,δείχνει το ΄΄κατώφλι΄΄ να χει επιστρέψει στα επίπεδα πριν την έκθεση.Επανειλλημένες εκθέσεις σ'αυτό τον τύπο θορύβου όμως,επιφέρουν προοδευτικά μόνιμη διαταραχή στα κατώφλια ακουστότητας.
Ανεξάρτητα του συχνοτικού περιεχομένου,μόνιμη απώλεια ακοής ξεκινά από τα 4ΚΗz γιά ν'απλωθεί ακολούθως σε υψηλότερες και χαμηλότερες συχνότητες.Αυτός ο τύπος καταχωρείται ως ΠΘΑΑ.

Η έκθεση σ'εκκωφαντικό ή/και διαρκή δυνατό θόρυβο δυνατόν να προκαλέσει παροδική απώλεια ακοής.Εάν η ακοή επανέλθει,τότε η απώλεια καλείται παροδική ολίσθηση κατωφλίου.Η συγκεκριμένη γενικά εξαφανίζεται 16-48 ώρες μετά την έκθεση στο δυνατό θόρυβο.
Είναι ικανή η πρόληψη της έναρξης ή τουλάχιστον της εξέλιξης της ΠΘΑΑ.Πρωταρχικό μέτρο προστασίας,είναι η γνώση των ήχων/θορύβων που προκαλούν ακουστική βλάβη και η επικείμενη ενημέρωση του αμέσου περιβάλλοντος.
...
Στην καθημερινότητα,συχνά έχουμε ταυτόχρονη έκθεση σε συνδυασμό δύο ή και περισσοτέρων ήχων/θορύβων.Γιά την εύρεση των dB της συνολικής στάθμης,πρέπει πρώτα να μετατρέψουμε τα επιμέρους ντεσιμπέλ σ'επίπεδα ηχητικής ενέργειας ώστε να τ'αθροίσουμε και κατόπιν να τ'αναγάγουμε πίσω στη λογαριθμική κλίμακα...Εξίσου σπουδαίο ρόλο παίζει ο παράγοντας της απόστασης από την ηχητική πηγή....
...
Οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες,έχουν θεσπίσει γιά τους εργαζόμενους προγράμματα συντήρησης της ακουστικής ακεραιότητας που περιορίζουν την καθημερινή έκθεση σε επίπεδα 85-90dB(ζυγοσταθμισμένα με το φίλτρο ΄΄Α΄΄ του ντεσιμπελομέτρου).

Μελέτες στην ΕΕ και τις ΗΠΑ,έχουν αποφανθεί ότι ο μέσος πολίτης που δεν έχει εργασιακή έκθεση σε θορύβους,ζει σ'ένα περιβάλλον ηχητικής στάθμης κατά μέσο όρο 73-76dB(A),επικίνδυνα κοντά σε μεγέθη που μπορεί να προκαλέσουν ακουστική απώλεια με την πάροδο του χρόνου.
Πολλοί ανήλικοι κι ενήλικοι εκτίθενται σε μάλλον υψηλότερες του μέσου όρου εντάσεις εξαιτίας δραστηριοτήτων αναψυχής...
...
...συγκεκριμένα φάρμακα δύνανται να εμφανίσουν συνέργεια ώστε ο θεραπευτικός τους συνδυασμός να οδηγήσει σ'εντονώτερη ωτοτοξικότητα.
Το ίδιο φαινόμενο λοιπόν προκύπτει και από το συνδυασμό συγκεκριμένων φαρμάκων με το θόρυβο...Παρεμφερής είναι όμως και η συνεργική δράση συγκεκριμένων χημικών ουσιών...το ίδιο ισχύει και σε συνδυασμούς δυνατών ήχων-θορύβων με άλλους ωτοτοξικούς παραγοντες,όπως:κάπνισμα,κατανάλωση αλκοόλ,καφείνη κοκ.Ο βαθμός επικινδυνότητας εξαρτάται από τις βιοχημικές διεργασίες(την ιδιοσυγκρασία) του καθενός οργανισμού.
...
Bhutia/Λειτουργία της Ακοής said:
...
Στις ορχήστρες κλασσικής μουσικής οι ηχητικές στάθμες είναι κατά μέσο όρο χαμηλότερες από τις ποπ/ροκ συναυλίες αλλά σε μερικά κλασσικά κομμάτια και μουσικά περάσματα δύνανται να προκαλέσουν ΠΘΑΑ σε βάθος χρόνου...

...ο κίνδυνος ζημιάς στο ακουστικό σύστημα εξαρτάται από την εκπεμπόμενη στάθμη και τη χρονική διάρκεια έκθεσης σ'αυτή.Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει το όριο θορύβου πάνω από το οποίο είναι απαραίτητα μέτρα προστασίας των εργαζομένων στα 80dB(A) γιά 8 ώρες κάθε εργάσιμη ημέρα,θεωρώντας ότι κάτω από αυτό το επίπεδο έντασης ο κίνδυνος είναι αμελητέος.Τα ίδια όρια μπορούν να εφαρμοστούν και στους χρήστες ακουστικών.Η πλειοψηφία αυτών διαλέγει στάθμες ακρόασης που αντιστοιχούν σε επίπεδα 80-85dBA γιά χρονικά διαστήματα λιγότερο 1 ώρας μέχρι 14 ώρες ανά εβδομάδα.Όταν τα παραπάνω στατιστικά δεδομένα συγκριθούν μ'εκείνα που ισχύουν γιά τους εργασιακούς χώρους,η πλειοψηφία των χρηστών αντιμετωπίζει μικρό κίνδυνο.Μολαταύτα υπάρχουν αρκετά άτομα που ρυθμίζουν τη στάθμη σε επίπεδα που μπορεί να φτάνουν τα 120dBA,είτε προβαίνουν σε πολύωρες ακροάσεις κάθε μέρα οπότε υπερβαίνουν τα όρια της ακουστικής ασφάλειας.Έχει υπολογιστεί πως περίπου το 10% των ακροατών στην ΕΕ μπορεί ν'αναπτύξουν μόνιμη απώλεια ακοής εάν η έκθεση συνεχιστεί αδιάλειπτα γιά πέντε και πάνω έτη.Επίσης έχει υπολογιστεί ότι ενώ ο βαθμός έκθεσης στον εργασιακό χώρο έχει μειωθεί,το ποσοστό-ιδίως νέων- που εκτίθεται κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου έχει τριπλασιαστεί προοδευτικά περίπου στο 20% του πληθυσμού τις τρεις τελευταίες δεκαετίες.Πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι οι διάφοροι παράγοντες στους οποίους εκτίθενται τ'αυτιά και προκαλούν δυνητικά βλάβες στην ακοή,δρουν α θ ρ ο ι σ τ ι κ ά...

...οι πιθανοί κίνδυνοι εξαρτώνται από τη συνολική έκθεση στην ηχητική ε ν έ ρ γ ε ι α ,που είναι συνάρτηση της στάθμης και της χρονικής διάρκειας ακρόασης.

-Ηχητική έκθεση(Sound Exposure,SE):είναι η συνολική ενέργεια του Α-ζυγοσταθμισμένου ήχου που υπολογίζεται στο μετρούμενο χρόνο.Mονάδα της το Pa2.h(Pascal εις το τετράγωνο επί ώρες).Γιά μιά δεδομένη χρονική διάρκεια κάθε αύξηση του επιπέδου ηχητικής πίεσης κατά 10dB(A) αντιστοιχεί σε δεκαπλάσια ενέργεια.Ένας ήχος επιπέδου 85dB(A) που διαρκεί γιά 8 ώρες(h) παράγει ηχητική έκθεση ίση με 1 Pa2.h=85 LAeqη

-Επίπεδο ηχητικής έκθεσης(Sound Exposure Level,SEL),συμβολίζεται με LAE:αποτελεί τη λογαριθμική έκφραση της ηχητικής έκθεσης κανονικοποιημένη στο 1 δευτερόλεπτο.Κατ'αυτόν τον τρόπο,χρησιμοποιείται γιά τη σύγκριση ηχητικών συμβάντων που έχουν διαφορετική χρονική διάρκεια.Παραδείγματος χάρη,εάν στάθμη ήχου 90dBA διαρκεί γιά 1 δευτερόλεπτο,τότε το SEL=90dBA.Εάν το ίδιο ηχητικό συμβάν κρατούσε 10 δευτερόλεπτα,το SEL θα ήταν ίσο με 100dBA.Εάν κρατούσε 20 δευτερόλεπτα,το επίπεδο ηχητικής έκθεσης SEL=103dBA κ.ο.κ.

Εφόσον οι επιδράσεις είναι αθροιστικές και γιά να μην αυξήσουμε τη συνολική έκθεση σε ζημιογόνα επίπεδα,πρέπει να εφαρμόσουμε την αρχή της ίσης ενέργειας.Άρα κάθε αύξηση κατά 3dB στη στάθμη(διπλασιασμός) όταν η απόσταση από την πηγή παραμένει σταθερή,οφείλει ν'αντισταθμίζεται ακολούθως από υ π ο δ ι π λ α σ ι α σ μ ό του χρόνου ακρόασης.Υπό αυτό το πρίσμα,1 ώρα ακρόασης κάθε μέρα έντασης 80dBA ισοδυναμεί με μισή ώρα στα 83dBA κι ένα τέταρτο της ώρας στα 86dBA,υπό την προϋπόθεση ότι αυτές οι ακροάσεις επαναλαμβάνονται γιά μεγάλα χρονικά διαστήματα...ακουστικά που εφαρμόζονται μέσα στον ακουστικό πόρο αυξάνουν την έκθεση κατά 7-9dB σε σύγκριση με τους υπόλοιπους τύπους ακουστικών.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

...Αυτο που εχω να παραθεσω παντως ειναι οτι παω για τα 47 μου και ακουω ποιο καλα απο πολλους αλλους.(διαπιστωμενο επειτα απο προσφατες γενικες εξετασεις,ακουω τελεια σε ολα τα ηχητικα φασματα).
Τωρα το θεμα ενταση ειναι παρεξηγημενο,οσο αφορα τουλαζιστον εμενα,πολλοι φιλοι εχοyν ακουσει σπιτι μου μουσικη και αντιλαμβανονται τι εννοω...
Έστω και αν η ακοή ενός ατόμου διατηρεί την οξύτητά της με την πάροδο των χρόνων,αυτό δεν αποκλείει τη συνύπαρξη παθολογικών καταστάσεων.Γιά παράδειγμα,αρκετοί χαϊενδόφρονες που χαρακτηρίζουν μετα βδελυγμίας την ακουστική συμπεριφορά από διάφορες μονάδες υψηλών ως "ξυραφορίμπον"(sic) ή υπέρ του δέοντος λαμπρές,δυνατόν να έχουν είτε υφέρπουσα μισοφωνία,είτε υπερακουστότητα.

(Do not click me)
Bhutia/Λειτουργία της Ακοής said:
Tinnitus(τντ):ορίζεται ως η ιδιότητα ν'ακούμε ήχους παραγόμενους ενδογενώς από το ακουστικό μας σύστημα χωρίς να προέρχονται από το περιβάλλον.

-Υπεροξεία ακοή:Μερικά άτομα είναι εκ γενετής δυσανεκτικά στον ήχο,ειδικά όμως σε ορισμένες συχνότητες και σε υψηλές εντάσεις(συνήθως άνω των 70dB).Αυτές καθορίζονται σαν ΄΄προβληματικές΄΄συχνότητες.Αποτελεί συχνό συνοδευτικό φαινόμενο του αυτισμού.

-Recruitment:Χαρακτηρίζει πολλούς έχοντες απώλεια ακοής.Είναι ουσιαστικά η διογκωμένη αντίληψη της έντασης ήχων πλησίον της συχνότητας όπου υφίσταται η απώλεια.Σε κάποια δεδομένη ένταση,τα φυσιολογικά τριχωτά κύτταρα ευρισκόμενα κοντά στα κατεστραμμένα-που αντιστοιχούν στην ορισμένη συχνότητα- ΄΄στρατολογούνται΄΄ και διεγείρονται.Οπότε πατώντας το σκαλοπάτι που μπαίνουν σε λειτουργία τα υγιή,η αντιλαμβανόμενη ένταση αυξάνεται κατακόρυφα προκαλώντας δυσφορία.Με άλλα λόγια,τη μιά στιγμή δε μπορούν ν'ακούσουν το δεδομένο ήχο λόγω απώλειας ακοής σ'αυτή τη συχνότητα κι ένταση ενώ την επόμενη,όταν ο ήχος περάσει το κατώφλι της αντίστοιχης έντασης/συχνότητας,δέχονται ακουστική ριπή.Ο ήχος γίνεται υπέρμετρα αντιληπτός.Πρόκειται γιά φαινόμενο διαδεδομένο σε πολιτισμούς που χαρακτηρίζονται από ευρεία ηχορύπανση,όπως ο δικός μας.

-Μισοφωνία:αποστροφή γιά συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς ήχους.Κυμαίνεται από την ανατριχίλα στην συρόμενη κιμωλία μέχρι απέχθεια όλων των ήχων γύρω μας.

-Φωνοφοβία:γενικευμένος φόβος προς το σ ύ ν ο λ ο των περιβαλλοντικών ήχων.Επίσης φόβος ότι θα βλάψουν την ακοή ή θα επιδεινώσουν άλλα συμπτώματα καθώς και προκαταβολικός γιά τους ήχους που θ'ακολουθήσουν.

-Υπερακουστότητα:υπερβολική ενίσχυση περιβαλλοντικών ήχων στις ακουστικές νευρικές οδούς.Οι προστατευτικοί μηχανισμοί που διαθέτει το αυτί γιά να ελαχιστοποιήσει τη βλαβερή επίδραση από τους δυνατούς ήχους απορρυθμίζονται,με αποτέλεσμα οι θόρυβοι(πολύ πιό ασθενείς από το φυσιολογικό όριο δυσφορίας των 85-90dB) ν'ακούγονται υπερβολικά δυνατοί.Κυμαίνεται από τη δυσφορία που νιώθει ο θαμώνας ενός εστιατορίου ακούγοντας τους μικροθορύβους των υπολοίπων,μέχρι το άτομο εκείνο που εμφανίζει ριζική δυσανεξία γιά την πλειοψηφία των καθημερινά απαντώμενων ήχων του περιβάλλοντος.
Πρόκειται γιά δυσλειτουργία που συνίσταται από υπερευαισθησία σε συγκεκριμένες συχνοτικές περιοχές του ακουστικού φάσματος(δυσανεξία σε τυπικούς περιβαλλοντικούς ήχους).Μεγάλο ποσοστό συνοδεύεται και από τντ.Το πάσχον άτομο δε μπορεί ν'ανεχθεί καθημερινούς ήχους συνηθισμένους στους υπόλοιπους ανθρώπους.

Εμφανίζεται ως αποτέλεσμα βλάβης στο εσωτερικό αυτί,ενώ εικάζεται ότι υπάρχει τρώση και στους νευρώνες της ελαιοκοχλιακής δέσμης του ακουστικού νεύρου ακόμα κι άν τα τριχωτά κύτταρα παραμένουν άθικτα.Σε σπάνιες περιπτώσεις,οφείλεται σε πρόβλημα του αιθουσαίου συστήματος,όπου ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται συγκεκριμένους ήχους όχι μόνο ως ακουστικό αλλά και ως αισθητήριο κίνησης.Η συμπτωματολογία περιλαμβάνει ναυτία,ζαλάδα απώλεια της ισορροπίας στο άκουσμα συγκεκριμένων ήχων.
Προκαλείται κύρια από την υπερέκθεση σε υψηλές εντάσεις ήχου/θορύβου(μουσικοί,θαμώνες συναυλιών/κέντρων διασκέδασης,έκρηξη αερόσακου,εκπυρσοκρότηση όπλου κ.α.),ωτοτοξικά φάρμακα-βλ.προηγούμενα.Άλλες αιτίες περιλαμβάνουν συχνές ωτίτιδες,κληρονομικότητα,ημικρανίες,κρανιακές κακώσεις,εγχειρήσεις,αυτισμός,νόσος Meniere,Lyme,κ.α..Θεωρείται επίσης ότι σχετίζεται με άμεση βλάβη του προσωπικού νεύρου με αποτέλεσμα ο μυς του αναβολέα να μη μπορεί ν'αποσβέσει ικανοποιητικά την ηχητική ενέργεια.
Mερικοί την αναπτύσσουν πρώτα στο ένα αυτί αλλά στην πλειοψηφία επηρέάζονται τελικά και τα δύο.

Ιδιαίτερος παράγοντας της υπέρμετρης ευαισθησίας σε ήχους είναι η ΄΄μισοφωνία΄΄.Τούτη σημαίνει την αποστροφή προς ένα συγκεκριμένο τύπο ήχου.Εδώ η ακουστική οδός μπορεί να λειτουργεί άψογα,όμως εμφανίζεται αφύσικα έντονη αντίδραση από το μεταιχμιακό σύστημα(έλεγχος του συναισθήματος) και το αυτόνομο νευρικό σύστημα(έλεγχος σπλαγχνικών λειτουργιών),προς τα οποία το σύστημα αντίληψης της ακοής έχει μεγάλη συνάφεια.
Αρκετές φορές,λόγω φόβου γιά πιθανή ζημιά στο αυτί συνυπάρχει με το τντ,το οποίο κι επιδεινώνει.Όταν όλη αυτή η αποστροφή γίνεται πολύ ισχυρή,καλείται Φωνοφοβία(φόβος ήχου).Στη Μισοφωνία και τη Φωνοφοβία,συγκεκριμένοι πολύπλοκοι ήχοι παράγουν αίσθημα δυσφορίας με βάση τη σημασια ή τους συνειρμούς που συνεπάγονται,ενώ άλλοι ήχοι που κρίνονται διασκεδαστικοί(όπως η μ ο υ σ ι κ ή) καθίστανται ανεκτοί σε πολύ υψηλότερα επίπεδα έντασης.

Εάν διαπιστώνεται διακύμανση στην αντιλαμβανόμενη στάθμη διαφορετικών ήχων που παράγουν δυσφορία,υφίσταται πιθανότατα μισοφωνία.Αυτή με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει στην υπερακουστότητα(μεταβολές στην κεντρική επεξεργασία του ήχου).
Παράδειγμα ήπιας μισοφωνίας στην καθημερινότητα,είναι η αποστροφή μεσηλίκων προς τη σύγχρονη μουσική που ακούγεται από τα ηχοσυστήματα των παιδιών τους ακόμα κι αν διαφεύγει ελάχιστα μέσα από τ'ακουστικά του ΜΡ3.Άλλοι πάλι ανατριχιάζουν σε ήχους όπως η κιμωλία συρόμενη στον πίνακα ακόμα κι αν είναι ανεπαίσθητο.Στον τομέα της υψηλής πιστότητας,παράδειγμα μ η παθολογικής μισοφωνίας αποτελεί η αποστροφή προς τον ήχητική υπογραφή συγκεκριμένων τεχνολογιών που βασίζεται στην αδυναμία να ταυτίσει ο εγκέφαλος το αντιλαμβανόμενο από την ακρόαση ερέθισμα με ηχητικά πρότυπα που έχουν ή δ η καταγραφεί ως ο ι κ ε ί α στο υποσυνείδητο.

Οι 30000 περίπου ίνες του ακουστικού νεύρου μεταφέρουν πληροφορίες γιά τις επιμέρους συχνότητες κάθε ήχου που αντιλαμβανόμαστε.Ένα εικοστό του δευτερολέπτου αργότερα,φτάνουν στον ακουστικό φλοιό όπου συμβαίνει και η ενσυνείδητη αντίληψη.Μέχρι εκείνη τη στιγμή,δεν έχουμε ακούσει τίποτε.Στην πορεία μέχρι εκεί,το σήμα υφίσταται πολύπλοκη επεξεργασία στους νευρώνες.
Το κεντρικό ακουστικό σύστημα είναι επιφορτισμένο με το να συνάγει ζωτικά συμπεράσματα από περιβαλλοντικούς θορύβους.Ακόμα κι αν το ερέθισμα είναι συχνά ασθενές,η ερμηνεία του έχει ισχυρή σημασία.Ένα παράδειγμα-χρήσιμη απόρροια της εξελικτικής πορείας-είναι ο εντοπισμός θροϊσμάτων που βοηθούν την έγκαιρη αποφυγή των αρπακτικών από ζώα που κυκλοφορούν σε εχθρικό περιβάλλον.Στον άνθρωπο θα μπορούσαμε να πούμε γιά την ικανότητα να εντοπίζουμε τον ήχο που μας ενδιαφέρει μέσα σε μιά γεμάτη αίθουσα,ενώ οι υπόλοιποι ήχοι αν κι ενδεχόμενα καθαρότεροι περνούν απαρατήρητοι.Στο δε τομέα της υψηλής πιστότητας,έρχεται στο νου η χρήση συγκεκριμένων λεπτομερειών από κομμάτια αναφοράς με σκοπό την ηχητική σύγκριση μεταξύ συσκευών.

Στο υποσυνείδητο κομμάτι του ακουστικού εγκεφάλου,το σημαντικό ερέθισμα εντοπίζεται με βάση δεδομένα από προηγούμενες ήδη εμπεδωμένες εμπειρίες.Το σήμα δύναται να ενισχυθεί ή να εξασθενίσει από τ'αντίστοιχα φίλτρα που παρεμβάλλονται στις νευρικές οδούς που διανύει.Αυτές δεν είναι αντίστοιχες με καλώδια,αλλά πολύπλοκα νευρωνικά δίκτυα.Γραφήματα ακουστικών συχνοτήτων ενισχύονται ή μειώνονται με βάση τη σημασία τους,όμως τίποτε δεν ακούγεται ωσότου ν'αντιπαραβληθεί και να ταιριάξει με κάποιο προϋπάρχον σκιαγράφημα της ακουστικής μνήμης.Η ισχύς αυτού του ΄΄ματσαρίσματος΄΄,καθορίζει την ένταση και το βαθμό παρεμβατικότητας του αντιλαμβανόμενου ήχου.Αυτά μπορεί να διαφέρουν ριζικά από την αντικειμενική ενέργεια του ήχου στο εξωτερικό περιβάλλον.
Οι συνδέσεις των ακουστικών οδών που οδηγούν από το έσω αυτί στον εγκέφαλο αλληλεπιδρούν ισχυρά με το μεταιχμιακό και το αυτόνομο νευρικό σύστημα στη μισοφωνία και τη φωνοφοβία.Τούτη η στενή συνάφεια είναι που γεννά τη δυσφορία,ενόχληση ή φόβο προς συγκεκριμένους ήχους.Αυτά τα συναισθήματα δεν είναι ιδιότητες της ακοής αυτής καθεαυτής ή των ακουστικών οδών.Οι αντιδράσεις είναι από πριν διαμορφωμένες,χάρη σε εμπειρίες ή πεποιθήσεις γιά τον ήχο που είναι ήδη καταγεγραμμένες.
Άπαξ και η αντίδραση αποστροφής προς ήχους έχει προκαθοριστεί με τέτοιον τρόπο,η μεταιχμιακή-αυτόνομη ανταπόκριση ανατροφοδοτεί υποσυνείδητα το ακουστικό σύστημα προγραμματίζοντάς το γιά μελλοντικές ενέργειες.Ο δεδομένος ΄΄προγραμματισμός΄΄καταλήγει:

α)στο σταθερό κι επίμονο εντοπισμό του ''δυσάρεστου'' ήχου-ακόμα κι αν είναι τόσο ανεπαίσθητος που να μη γίνεται αντιληπτός από τους άλλους.

β)στην εμμένουσα αντίδραση του μεταιχμιακού/αυτόνομου συστήμστος που εκδηλώνεται ως αγχωτική συνδρομή και μπορεί να φτάσει στα όρια του πανικού.

γ)στην αύξηση της οξύτητας της ακουστικής διαδικασίας γιά τον συγκεκριμένο καθώς και άλλους ήχους που οδηγεί στην υπερακουστότητα.

Αντικειμενικός σκοπός της ιδιότητας του ακουστικού συστήματος να ενισχύει συγκεκριμένα σήματα εξασθενώντας άλλα,είναι να εγκαθιστά μηχανισμούς εντοπισμού και αποφυγής δυνητικών απειλών του περιβάλλοντος και αποτελεί φ υ σ ι ο λ ο γ ι κ ό κομμάτι των αμυντικών μας μηχανισμών όπως έχουν διαμορφωθεί από την εξέλιξη των ειδών.

Πολύ συχνά η υπερευαισθησία έναντι διαφόρων ήχων πυροδοτείται από έναν παράλογο φόβο που μετατρέπεται μολαταύτα σε ισχυρή πεποίθηση.Τούτη είναι συχνά η πηγή της αγωνίας εκείνων που θεωρούν ότι η ζωή τους συνθλίβεται από περιβαλλοντικό θόρυβο προερχόμενο από κοντινές τους βιομηχανίες,γεννήτριες είτε ήχους πολύ χαμηλής συχνότητας που μεταδίδονται μέσω του εδάφους-και τους οποίους οι υπόλοιποι αδυνατούν ν'ακούσουν.Ο μηχανισμός της κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας είναι τόσο ισχυρός ώστε είναι δυνατόν να ΄΄εκπαιδευθεί΄΄ ακούγοντας και παρακολουθώντας μηδαμινούς ήχους αδιάκοπα.Οι αρχικά αμελητέοι ήχοι μετατρέπονται ακολούθως σε ισχυρά παρεμβατικά και βασανιστικά ερεθίσματα που είναι συνεχώς αντιληπτά,είτε μας αρέσει είτε όχι.

Αλλαγές στη συναισθηματική διάθεση ή άγχος αυξάνουν τη συνολική ευερεθιστότητα καθιστώντας μας ικανότερους να εντοπίζουμε πιθανές απειλές στο περιβάλλον μας.Αυτός αποτελεί ακόμα έναν φυσιολογικό μηχανισμό αυτοπροστασίας.Οι συναισθηματικές αλλαγές αυξάνουν επίσης τη φαινομενική ένταση και διέγερση εξαιτίας ήχων στους οποίους είμαστε ήδη υπερευαίσθητοι.Σε μερικά άτομα αυτό οδηγεί σε γενικευμένη υπερευαισθησία,όπου η αντίληψη όλων πιά των ερεθισμάτων-οπτικά,οσφρητικά,γευστικά,αφής,θερμότητας κοκ-αυξάνει υπέρμετρα ως προς την προσλαμβανόμενη ένταση.

Το μεταιχμιακό και αυτόνομο νευρικό σύστημα ενέχονται πάντα στη διαδικασία με την οποία αναπτύσσεται αυξημένη ευαισθησία σε συγκεκριμένα ηχητικά ερεθίσματα.Όπου υπάρχει φωνοφοβία ή μισοφωνία,έχουμε αναπόφευκτο συσχετισμό με φόβο ή απέχθεια σε κάθε εμφάνιση του ήχου.Η συναισθηματική εστίαση του ατόμου πλημμυρίζει από το δεδομένο ήχο σε βαθμό που παρεμποδίζει τη συγκέντρωση σε άλλες δραστηριότητες.Μεταφέροντας συναισθηματικό μήνυμα δυσαρέσκειας,δρουν ως ΄΄αντανακλαστικά επιβίωσης΄΄εξασφαλίζοντας ότι θα υπάρξει αντίδραση.Διεγείρεται επίσης το αυτόνομο νευρικό σύστημα και προετοιμάζεται ο οργανισμός γι αντίδραση ''φυγής ή μάχης'',με πιθανή συνέπεια ταχυκαρδία,επιτάχυνση αναπνοής,εφίδρωση,αύξημένο μυϊκό τόνο και άλλες εκδηλώσεις διέγερσης των αδρενεργικών υποδοχέων ως συνοδά φαινόμενα.
Πολλά άτομα επιδιώκουν τη σιωπή ως μέσο διαφυγής από τις πιέσεις της καθημερινότητας.Παρόλ'αυτά απόλυτη σιωπή δεν απαντάται στη φύση και θεωρείται ως εκ τούτου ''αφύσικη''.Ζώντας μέσα στη σχετική ησυχία των οικιακών χώρων συχνά σφραγισμένων ερμητικά με κουφώματα΄΄χρηματοκιβωτίου΄΄ και διπλά τζάμια ΄΄αλεξίσφαιρου΄΄πάχους,η απουσία πληθώρας ηχητικών ερεθισμάτων οδηγεί σε κατακόρυφη αύξηση του ακουστικού ''κέρδους''(ενίσχυση σήματος) στις υποσυνείδητες ακουστικές οδούς.Ο εγκέφαλος είναι γενετικά ρυθμισμένος ν'αναζητά ηχητικά ερεθίσματα με οποιονδήποτε τρόπο μπορεί.Η διαδικασία ανατροφοδοτείται και η οξύτητά της ενισχύεται ειδικά από τη σιωπή,η οποία λογίζεται υποσυνείδητα ως μία από τις ενδείξεις δράσης αρπακτικών όντων στον περίγυρο.Τ'ακουστικά φίλτρα ΄΄ανοίγουν΄΄ ολότελα σε μιάν απόπειρα να εποπτεύσουν το εξώτερο ηχητικό περιβάλλον.

Μιά τέτοια περίπτωση αυξάνει δραματικά την προσλαμβανόμενη ένταση και παρεμβατικότητα των εξωγενών ήχων.Αρκετοί υιοθετούν τη χρήση ωτοασπίδων-κυρίως τη νύχτα-ώστε να γλιτώσουν από την ηχητική εισβολή κι αυτό χειροτερεύει την υπερευαισθησία τους.Η βαθμιαία εξέλιξη της υπερακουστότητας συνοδεύεται από έντονη επιθυμά να βουλώσουμε τ'αυτιά μας γιά τον αποκλεισμό ανεπιθύμητων ήχων.Αυτή η ενέργεια αυτόματα αυξάνει τη δραστηριότητα ενθαρρύνοντας περαιτέρω ενίσχυση των νευρικών ώσεων που αντιστοιχούν σε ήχους στη διαδρομή τους προς τον ακουστικό φλοιό του εγκεφάλου.Όταν λοιπόν οι ίδιοι ήχοι ακούγονται απουσία των ωτοασπίδων,αυξάνεται κατακόρυφα η υποκειμενική ένταση αυτών.
Όπως πάντα τα μικρά παιδιά είναι πολύ ευπαθής ομάδα.Η μισοφωνία και το τντ πρωτοεμφανίζονται στις μικρές ηλικίες καθώς και τα μοντέλα συμπεριφοράς που ωθούν στο να επιζητούν τη σιωπή ως ενήλικες.Άρα το μεγαλύτερο λάθος της ανατροφής των παιδιών,θα ταν η συνεχής επιβολή της σιωπής ιδιαίτερα αν είναι ζωηρά...
...
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην αντιμετώπιση του tinnitus,recruitment,φωνοφοβίας και της υπερακουστότητας παίζει ο ροζ θόρυβος ευρέως φάσματος.Είναι εύκολο γιά κάποιον να βρεί αρχεία ή CD ροζ θορύβου στο διαδίκτυο.Ο δυσκολότερος και ακριβότερος τρόπος είναι η εφαρμογή ακουστικών βοηθημάτων που λέγονται ΄΄γεννήτριες θορύβου΄΄ ύστερα από την τέλεση κλινικών εξετάσεων και αξιολόγησης των επιπέδων έντασης ακουστικής δυσανεξίας(σύμφωνα με συγκεκριμένα πρωτόκολλα).

Προτιμάται ο ροζ θόρυβος επειδή ταιριάζει περισσότερο με το ηχητικό φάσμα στο οποίο είμαστε καθημερινά εκτεθειμένοι.Γι αυτό και είναι σημαντικό ν'αυξήσουμε την ανοχή μας στις δεδομένες συχνότητες.Εάν η υπερακουστότητα συνοδεύεται από φωνοφοβία ή/και μισοφωνία είναι απαραίτητη η ανίχνευσή τους ώστε ν'αναπροσαρμοστούν τα θεραπευτικά πρωτόκολλα.Ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι δύο τελευταίες υφίστανται δίχως την πρώτη...

Ο λευκός θόρυβος διακρίνεται από ηχητική ενέργεια κατανεμημένη εξίσου σε όλες τις συχνότητες.Εφόσον οι πάσχοντες από υπερακουστότητα έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία στις υψηλές,το περιεχόμενο του λευκού θορύβου είναι πιό πλούσιο σε υψηλές συχνότητες απ'όσες είναι απαραίτητες γιά τη γρηγορότερη αποκατάσταση των ανοχών του πάσχοντος αυτιού.
Χάρη στην ηχοθεραπεία το αυτί εξοικειώνεται ξανά με τον ήχο-ένα είδος ακουστικής αποτοξίνωσης- και απαιτεί τουλάχιστον δύο ώρες ημερησίως,οπότε δεν παυει να είναι μιά μέθοδος που χρειάζεται επιμονή και υπομονή.

Η αγωγή της υπεροξείας ακοής γι αυτιστικούς και μή,ορίζεται ως ΄΄θεραπεία ακουστικής ολοκλήρωσης΄΄.Συνίσταται στην ακρόαση συνηθισμένης μουσικής της οποίας οι προβληματικές συχνότητες φιλτράρονται μέσω ειδικής συσκευής που αποκαλείται "audiokinetron".Τούτη η μέθοδος ΄΄ξανακουρδίζει΄΄ το αυτί κι επαναφέρει τις ακουστικές ανοχές.Η μουσική ακούγεται σ'εντάσεις που κορυφώνουν στα 90dB(A).Είναι σημαντικό να διερευνηθεί κατά πόσο ο ασθενής έχει υπερακουστότητα,αφού στην τελευταία περίπτωση η συγκεκριμένη αγωγή θα την επιδείνωνε.

Δεν υπάρχει επαρκής κλινική εμπειρία γιά το κατά πόσο ο ροζ θόρυβος βοηθά τους έχοντες απέχθεια προς ορισμένους ήχους(μισοφωνία).Ας εξετάσουμε ακόμα ένα παράδειγμα γι αυτό:Μερικά άτομα δε διακρίνονται από ευαισθησία στους δυνατούς ήχους(δηλ έχουν φυσιολογικά όρια έντασης δυσφορίας).Αντ'αυτού,δε μπορούν ν'ανεχτούν λχ τον ήχο των δακτύλων των άλλων πάνω σε πληκτρολόγιο.Περιέργως,δεν έχουν καμία απέχθεια προς τον ήχο των δικών τους δαχτύλων όταν χειρίζονται το πληκτρολόγιο.Ερεθίζονται βρισκόμενοι σε μιά αίθουσα όπου οι υπόλοιποι πληκτρολογούν κι αναζητούν ένα γραφείο όπου θα μπορούσαν να πληκτρολογήσουν στο δικό τους λάπτοπ.Οι περισσότεροι αυτών ζουν φυσιολογικά,με μοναδική εξαίρεση ότι δεν αντέχουν το σύνολο των δυναμικών των άλλων καθώς πληκτρολογούν.Πρωταρχικός σκοπός της αγωγής,θα ήταν η αδρανοποίηση ή επανεστίαση της αποστροφής γιά το συγκεκριμένο ήχο.Η μισοφωνία βαίνει συνδεόμενη και με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή και απαιτεί ειδικό πρωτόκολλο θεραπείας.

Τα ακουστικά βοηθήματα όμως δεν είναι αρκετά.Το τντ και η μισοφωνία αναπτύσσονται συχνά σε σιωπηρούς χώρους.Το ακουστικό μας σύστημα εξελίχθηκε παρουσία άφθονου φυσικού ήχου,οπότε η ολοκληρωτική ησυχία είναι παρά φύσιν κι επαγόμενη συνειρμικά με αίσθηση επερχόμενου κινδύνου,πυροδοτεί προειδοποιητική αντίδραση.Άρα χρειάζεται επιπρόσθετα εμπλουτισμός του περιβάλλοντος ακουστικού πεδίου-ιδιαίτερα τη νύχτα και όταν δεν χρησιμοποιούνται οι γεννήτριες ροζ θορύβου-με μη ερεθιστικούς ήχους που είναι ευχάριστοι και δεν καταλήγουν σε αντίδραση αποστροφής.

Το πείραμα του ΄΄ήσυχου δωματίου΄΄ έχει δείξει πως η πρώτη ανάδυση(εμπειρία) του τντ γίνεται από οποιονδήποτε εντείνει την προσοχή του μέσα σ'ένα ήσυχο δωμάτιο γιά 5 λεπτά της ώρας.Επιπλέον πειράματα σε ζώα έδειξαν ότι με την υποχώρηση του ήχου στο υπόβαθρο,αυξάνει η ευαισθησία του ακουστικού μας ΄΄ενισχυτή΄΄στους εξωτερικούς ήχους,κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υπερακουστότητα.Έτσι αυξάνεται η πιθανότητα να συλλάβει πολύ ασθενείς ήχους(πιθανά εχθρικά όντα) μες στη σιγαλιά,παρά σε ηχητικά εμπλουτισμένο περιβάλλον.Όταν οι ήχοι προέρχονται από δραστηριότητα των νευρώνων στον εγκέφαλο εμφανίζεται το τντ.

Η αντιλαμβανόμενη ένταση ενός ήχου σχετίζεται και με το ηχητικό υπόβαθρο του εκάστοτε χώρου.Αλλιώς αντιλαμβανόμαστε λχ τον ήχο ενός αντικλεπτικού συναγερμού μέσα στη νυχτερινή ησυχία κι αλλιώς αν βρισκόμαστε στο μέσον κυκλοφοριακής συμφόρησης την ημέρα.Γιά τον ίδιο λόγο οι εμβοές θ'ακουστούν πολύ εντονότερες απουσία άλλων ήχων/θορύβων,αφού η προσοχή επικεντρώνεται μονάχα στον επίμαχο ήχο.

Αλλαγές στο ακουστικό σύστημα μπορούν να επέλθουν μονάχα όταν το διεγείρουμε ηχητικά.Η πλαστικότητα(ικανότητα αλλαγής/αναπρογραμματισμού της ακοής) μειώνεται από τη σιωπή.Η μειωμένη διέγερση νευρωνικών συνάψεων που σχετίζονται με το κέρδος του ακουστικού ενισχυτή όπως και με την αντίδραση αποστροφής σε ήχους,καταλήγει σε χαρακτηριστική επιβράδυνση του ηχητικού εγκλιματισμού.Τούτες οι επιπτώσεις συνεχίζονται κατά τη διάρκεια του ύπνου.Λόγω μειωμένης δραστηριότητας του φλοιού εκείνο το διάστημα,δεν έχουμε συνειδητή αντίληψη του εαυτού και του περιβάλλοντός μας.Ταυτόχρονα όμως,υποσυνείδητες ακουστικές οδοί και φίλτρα απαιτούμενα γιά την επιλεκτική ακοή λειτουργούν κανονικά.Επομένως εάν δεν συνεχίζεται και τότε ο ηχητικός εμπλουτισμός,η αποτελεσματικότητα της ακουστικής διέγερσης στην αύξηση της πλαστικότητας μειώνεται κατά το ένα τρίτο.

Η τέχνη του ηχητικού εμπλουτισμού απαντάται σε πολλούς αρχαίους πολιτισμούς.Στον Ιαπωνικό λχ οι καταρράκτες,συντριβάνια και καμπανάκια που αντηχούν με το φύσημα του αέρα είναι ευρύτατα διαδεδομένα.Η πλειοψηφία των ανθρώπων βρίσκει τους φυσικούς ήχους χαλαρωτικούς και διασκεδαστικούς.Οι ήχοι του κήπου και της παραλίας,της βροχής ακόμα και του αέρα που φυσά είναι άριστα ανεκτοί και γενικά λίγο παρενοχλητικοί γιά τους πάσχοντες,σε αντίθεση με τους τεχνητούς θορύβους των πόλεων.Τούτο εν μέρει οφείλεται στο ότι η ακοή μας εξελίχθηκε γιά χιλιετίες υπό την επίδραση φυσικών περιβαλλοντικών ήχων και μόνο τους τελευταίους αιώνες η συγκέντρωση στις πόλεις όπου δεσπόζουν μεγάλα κτίρια τους απέκλεισε.Κατ'αυτόν τον τρόπο,οι ζώντες στην εξοχή θεωρούνται πως βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή θέση,αφού αρκεί ν'ανοίξουν το παράθυρό τους.
Το ραδιόφωνο,η τηλεόραση και τα ηχοσυστήματα υψηλής πιστότητας είναι χρήσιμα μόνο όταν σκοπεύουμε πραγματικά να χαλαρώσουμε μ'αυτά και όχι αδιακρίτως όλη την ώρα,κυρίως όταν η αγωγή βασίζεται στη μείωση της αντιδραστικότητας.Κάθε είδος μουσικής και προφορικού λόγου διεγείρει το αυτόνομο νευρικό σύστημα και αποκτά ιδιαίτερη υποσυνείδητη σημασία.Παρόλα αυτά,ένα ραδιόφωνο που δεν είναι συντονισμένο σε συγκεκριμένο σταθμό,αποτελεί εξαίρετη κι ελεγχόμενη πηγή θορύβου που περιέχει ευρύ φάσμα συχνοτήτων και είναι φυσικά διαρκής.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Τα σέβη μου. :hi:

Να υποθέσω ότι μερικοί που αφήνουν ανοικτό το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση όλη την νύχτα, εκτός από αίσθηση συντροφιάς, ακολουθούν μία ασυνείδητη ή ενσυνείδητη πρακτική απομόνωσης από "φοβιστική" / ενοχλητική "ηχορύπανση" ? :rolleyes:
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Kαλημερα αγαπητε Bhutia,χαιρομαι και εκτιμω απολυτα την εκτενη αναλυση που παραθετεις,αλλα για να βαλω λιγο τα πραγματα στην θεση τους (εφοσων η αναφορα γινεται κατ αρχης προς εμενα) θα ελεγα τα εξης:

Εχει "παρεξηγηθει" μαλλον ο τροπος που ακουω μουσικη οσο αφορα τις εντασεις.

Μουσικη ακουω εντος των οριων περι ιδανικων εντασεων θα ελεγα οι οποιες δεν αποφερουν με την παροδο του χρονου εστω και καποια προβληματα στην ακοη.

Μουσικη δυνατη ακουω (περαν των 115 db) μονο σε καποια κοματια τα οποια το χρειαζονται.

Μη φανταστειτε λοιπον οτι μολις ανοιγω τα μηχανηματα μου τεζαρω το volume.

Ακουω αραια και που μουσικη λογω ανυπαρκτου σχεδον χρονου,αλλα για να ειμαι πιο συγκεκριμενος ,στις 2 ωρες που θα ακουσω μουσικη τα 10-15 λεπτα θα ειναι δυνατα (3-4 μουσικα θεματα δηλ) και οχι συνεχομενα.

Ειναι καποια κοματια βρε παιδια που θελουν "γκαζια" τι να κανουμε.

Το θεμα ειναι οτι οταν χρειαζομαι τα "γκαζια" τα εχω, και τα ελεγχω απολυτα,πραγμα πολυ δυσκολο για πολλα συστηματα "αξιωσεων". (σε καμια περιπτωση δεν κατηγορω αλλα συστηματα).

Για αυτο ανεφερα πιο πριν το ονομα του Βλαση Σ και του Παππα,η θα μπορουσα να αναφερω και αλλα παιδια μεσα απο το φορουμ,τα οπια ακουνε "σιγα" την μουσικη τους.

Τι θελω να πω,οτι σε 1.5 ωρες ακροαση στο σπιτι μου λιγα κοματια ακουσαμε δυνατα και δεν υπηρχε ουδεμια ενοχληση (οπως αποκομισα απο τα λεγομενα τους,αντιθετα .....αρεσε (εκτος και εαν με δουλευανε :roflmao:)

Μπορουν τα παιδια να τοποθετηθουν,εαν θελουν.

Ευχαριστω και παλι.:taunt:
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Τα σέβη μου. :hi:

Να υποθέσω ότι μερικοί που αφήνουν ανοικτό το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση όλη την νύχτα, εκτός από αίσθηση συντροφιάς, ακολουθούν μία ασυνείδητη ή ενσυνείδητη πρακτική απομόνωσης από "φοβιστική" / ενοχλητική "ηχορύπανση" ? :rolleyes:
Γιαννη καλημερα,μπορεις να τοποθετηθεις περι των εντασεων?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: The NEW ATC tweeter in entry series speakers (AT LAST)

Τα σέβη μου. :hi:
Να υποθέσω ότι μερικοί που αφήνουν ανοικτό το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση όλη την νύχτα, εκτός από αίσθηση συντροφιάς, ακολουθούν μία ασυνείδητη ή ενσυνείδητη πρακτική απομόνωσης από "φοβιστική" / ενοχλητική "ηχορύπανση" ? :rolleyes:
Θα συναρτάται αναπόφευκτα και με το περιεχόμενο-συχνοτικό και μη- των εκπεμπομένων ηχητικών σημάτων.
...περι των εντασεων?
Προφανώς αναφέρεσαι σε όσες συγκαταλέγονται ΄΄εκτός΄΄ forum,καθότι απαντώνται και οι ΄΄εντός΄΄...:whistling:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.887
Μηνύματα
3.032.523
Members
38.515
Νεότερο μέλος
Alebut
Top