Yamaha HS8 & Dynaudio 18S : It's only...Monophonic (but I like it)


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.388
Reaction score
57.018
Audio Trek
Από το ημερολόγιο του κυβερνήτη Jean-Luc Connard....

Παστρική ημερομηνία 3.14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 59230 78164 06286 20899 86280 34825 34211 70679 000796 :

Το σχέδιο εγκατάστασης πολυκαναλικών απαιτεί εκ των προτέρων γνώση πάνω στις χονδρικές θέσεις για τα επίγεια δορυφορικά κανάλια και διαπίστωση άμα είναι δυνατή εγκατάσταση σε δεδομένο χώρο με γρήγορη ματιά... Εφόσον τα πατώματα σε όσα δωμάτια υπάρχουν στο Παράλληλο Σύμπαν είναι πλακόστρωτα, μου κάνουν μια κόλλα Α4, ένας χάρακας και διαβήτης για να σχεδιαστεί ένας πρόχειρος οδηγός πεντακαλικών θέσεων κατά το τυπικό πρωτόκολλο της ITU :
Hands on ITU.jpg


Εκτός του ότι είναι φθηνή η OEM πολυκαναλική κάρτα ήχου έχει για αμιγώς audio εφαρμογή επιδόσεις SINAD ελαφρώς καλύτερες και πραγματική ψηφιακή ανάλυση τάξης 16 bit που δεν έχουν - όπως έχει διαπιστωθεί στα τεστ του ASR - οι AV ολοκληρωμένοι κάτω του διχίλιαρου... Κάτι τέτοιο οφείλεται μάλλον στην απουσία video κυκλωμάτων και αθωράκιστων τελικών σταδιων ενίσχυσης ενώ λείπουν και οι θορυβώδεις μετασχηματιστές τροφοδοσίας. Επίσης η επεξεργασία του σήματος περνάει από απλούστερα DSP αφού παρέχονται στοιχειώδεις και μόνο δυνατότητες.
Σε επίπεδο ακροαματικών εντυπώσεων μου αρέσει περισσότερο από τον DENON 3800 κατά την ακρόαση αρχείων από ψηφιακό αναπαραγωγό σε exclusive mode... Υπ'όψιν κιόλας ότι όλοι οι προσιτοί AV κάνουν όταν δεν θα βρίσκονταν σε pure direct mode αναδειγματοληψία όλων των εισερχόμενων σημάτων στην ίδια τιμή των 48 KHz που κάνει και η συγκεκριμένη κάρτα ήχου.

Κατά την έναρξη του ταξιδιού στο παρόν νήμα ο πήχης ικανοποίησης είχε τεθεί στα 3500 ευρώπουλα για δικαναλικό setup. Μπορεί να κρατηθεί σε ισοδύναμο επίπεδο και για 5.1 setup περιλαμβάνοντας μονάχα ένα τεμάχιο sub σε τοποθεσία συναφή προς το σύνολο των δορυφόρων και διαχείριση σήματος με αποδεκτούς συμβιβασμούς... Από εκεί και πέρα πρέπει να ΄΄γεμίσει΄΄ ο κατάλληλος χώρος για να ΄΄τιναχθεί η μπάνκα στον αέρα΄΄... Ένας χώρος πραγματικά μεγάλος που φέρνει σε εκθεσιακές σάλες ξενοδοχείων, δεν σηκώνει διάτρητες γυψοσανίδες, δεν υπάρχει κρεβάτι και τα φαινόμενα SBIR θα είναι εκ προοιμίου μετριασμένα ελέω μεγάλων αποστάσεων καθενός ηχείου από τα παρακείμενα τοιχώματα.

DSC04197.JPG


Η καθημερινή τριβή με το συγκεκριμένο setup βοήθησε κιόλας να καταλάβω γιατί οι αντιπρόσωποι ΄΄ζορίζονται΄΄ γενικώς να κατεβάσουν πολυκαναλικά αξιώσεων τουλάχιστον στις εγχώριες εκθέσεις...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.633
Reaction score
136.228
Η καθημερινή τριβή με το συγκεκριμένο setup βοήθησε κιόλας να καταλάβω γιατί οι αντιπρόσωποι ΄΄ζορίζονται΄΄ γενικώς να κατεβάσουν πολυκαναλικά αξιώσεων τουλάχιστον στις εγχώριες εκθέσεις...
Για εξήγησέ το αυτό..
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.574
Reaction score
27.415
Δεν πιστεύω η MLP να είναι εκεί που βλέπω την αριστερή μπερζέρα ! πίσω από τα surrounds . !
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.388
Reaction score
57.018
Δεν πιστεύω η MLP να είναι εκεί που βλέπω την αριστερή μπερζέρα ! πίσω από τα surrounds . !
Ο τόπος για τις θέσεις ακρόασης είναι πάνω στο τεχνούργημα με τα τέσσερα πλακάκια μπροστά από το sub... Αλλά κι εκεί που είδες εισπράττουμε συνεκτική ηχητική σκηνή.
Για εξήγησέ το αυτό..
Ήμουν βέβαιος ότι εσύ θα το ζητούσες πρώτος...

Καταρχάς όταν το πρωτοέστηνα διαπίστωνα ότι χρειάστηκε τριπλάσιος περίπου χρόνος για να διευθετηθούν τα ηχεία ακριβώς στις προβλεπόμενες αποστάσεις και κλίσεις σε σύγκριση με δικαναλικό στήσιμο.

Κατόπιν η ακτίνα του setup είναι τάξης 170 cm περίπου ανταποκρινόμενη μονάχα σε τριάδα θέσεων στον οριζόντιο άξονα του ημικυκλίου. Για περισσότερες θέσεις όπως θα ίσχυε σε εκθεσιακό περιβάλλον απαιτείται αρκετά μεγαλύτερη διάσταση στην ακτίνα επομένως ακόμα μεγαλύτερη διαθέσιμη έκταση. Με ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις ακρόασης θα χρειάζονταν στιβαρότερα ηχεία και sub , όπως λ.χ. τότε με τα Gethard...

Αυξάνοντας τη διάσταση τα ηχεία θα πλησιάζουν και στα παρακείμενα τοιχώματα οπότε άντε να βάζουν και ν'αφαιρούν οι αρμόδιοι εκθέτες εκτεταμένη ακουστική φροντίδα για ένα ΣΚ...

Έστω όμως ότι βρίσκεται κάποιος μερακλής να τα κάνει όλα ΄΄κατά τη βίβλο΄΄. Τότε θα πρέπει ν'ανταποκρινόταν και σε όσους ενδιαφερόμενους επισκέπτες θα του ζητούσαν ακροαματική σύγκριση μεταξύ δικαναλικής και πολυκαναλικής απόδοσης. Η υπεροχή της δεύτερης με τα πολλαπλάσια κοστολόγια που εκείνη συνεπάγεται για αβανταδόρικα ηχεία με εφάμιλλα sub και τα συνοδά θ'αποκαρδίωνε τους περισσότερους... Κάλλιο λοιπόν... δύο και στο χέρι παρά πέντε και καρτέρει για να παραφραστεί το γνωστό απόφθεγμα.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.064
Reaction score
21.481
Κάλλιο λοιπόν... δύο και στο χέρι παρά πέντε και καρτέρει για να παραφραστεί το γνωστό απόφθεγμα.
Κι όποιος νομίζει πως έχει κότσια και την όρεξη ας πάρει μυστρί και πηλοφόρι να κάμει εθελοντικά τη δουλειά μόνοστ'.. :fuckyou:

Άμα πχιά.. :tongue:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.388
Reaction score
57.018
Από άλλη οπτική γωνία ...
DSC04194.JPG


Ο χώρος είναι ασύμμετρος κι έχει διαστάσεις στην κάτοψη τάξης 10 μέτρων +
Οι τιμές RT είναι τάξης 500 msec έως τα 1000 Hz κατερχόμενες σταδιακά καθώς ανέρχονται οι οκτάβες. Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει μπόλικη επίπλωση, παχιές κουρτίνες και πίνακες με ανάγλυφα σε όλες τις τοιχωματικές επιφάνειες. Η σχετικά μικρή απόσταση ακρόασης εξασφαλίζει όμως ικανοποιητική ευκρίνεια από τις ηχειακές πηγές.

Τα HS8 παίζουν full range με τη διάταξη bass reflex ελευθερωμένη και παράλληλα ευθυγραμμισμένη χρονικά χάρη στο rePhase μέσω του οποίου έχει εξομαλυνθεί ικανοποιητικά και το κροσάρισμα με το sub σε κεντρική συχνότητα 45 Hz. Η διαχείριση όπως διαπιστώνουμε δεν είναι ολοκληρωτικά by the book αλλά ακολουθήθηκαν όσες δράσεις εξυπηρετούσαν την ακρόαση υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες.

Το μόνο στάδιο που χρησιμοποιήθηκε μικρόφωνο πριν τις διερευνητικές ακροάσεις ήταν για να βεβαιωθεί μια στοιχειώδης ισοδυναμία στη στάθμη των επιμέρους δορυφορικών καναλιών :
5.1 sat channels.png


Σημειωτέον ότι οι ανωτέρω αποκρίσεις έχουν ληφθεί με περιστρεφόμενο μικρόφωνο χωρίς την παραμικρή εφαρμογή EQ...

Η παράσταση group delay με όλα τα κανάλια να εκπέμπουν μαζί ελέω upmixing κι εφηρμοσμένες τις φασικές διορθώσεις μέσω rePhase δείχνει ότι οι αποκλίσεις στις πρώτες οκτάβες είναι ανεκτές :
5.1 group delay.png


Τα επόμενα spectro απεικονίζουν κατά σειρά...
Λήψη με παντελή απουσία EQ :
5.1 living room.png


Λήψη με τα δύο μόνο φίλτρα EQ σε 42 Hz και 76 Hz αντίστοιχα :
5.1 livingroom EQ.png


Τέλος εκτός MLP κι εφηρμοσμένο (σε μεταγενέστερο στάδιο) το τελικό φίλτρο rePhase για τη φασική εξομάλυνση στην εκπομπή του sub:
5.1 livingroom off MLP.png


Το σύνολο με περιστρεφόμενο μικρόφωνο:
5.1 all mic.png


Δεν γινόταν να τα έχουμε όλα στο συγκεκριμένο αλλά αυτά είναι αρκετά για να μη χαλιέμαι και ν'απολαμβάνω τις ακροάσεις...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.633
Reaction score
136.228
Εφόσον είναι μακριά τα τοιχωματικά όρια, κι εσύ ακούς near field, υπάρχει επαρκές κενό άνευ ανακλασεων και δε σε πολυνοιάζουν αυτές οι τιμές στις μετρήσεις.

Είναι η μοναδική περίπτωση, ή έστω μια από τις ελάχιστες, που ένα μεγάλο χοντρό χαλί κάτω από όλο το σεταπ, θα είχε θετικό πρόσημο στις ακροάσεις, κόβοντας ανακλάσεις και από το ταβάνι.
 





Staff online

  • spylab
    Shalom
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.412
Μηνύματα
2.940.169
Members
38.182
Νεότερο μέλος
tzimarou
Top