Yamaha HS8 & Dynaudio 18S : It's only...Monophonic (but I like it)


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.392
Reaction score
57.049
Audio Trek
Από το ημερολόγιο του κυβερνήτη Jean-Luc Connard....

Παστρική ημερομηνία 3.14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 59230 78164 06286 20899 86280 34825 34211 70679 000796 :

Το σχέδιο εγκατάστασης πολυκαναλικών απαιτεί εκ των προτέρων γνώση πάνω στις χονδρικές θέσεις για τα επίγεια δορυφορικά κανάλια και διαπίστωση άμα είναι δυνατή εγκατάσταση σε δεδομένο χώρο με γρήγορη ματιά... Εφόσον τα πατώματα σε όσα δωμάτια υπάρχουν στο Παράλληλο Σύμπαν είναι πλακόστρωτα, μου κάνουν μια κόλλα Α4, ένας χάρακας και διαβήτης για να σχεδιαστεί ένας πρόχειρος οδηγός πεντακαλικών θέσεων κατά το τυπικό πρωτόκολλο της ITU :
Hands on ITU.jpg


Εκτός του ότι είναι φθηνή η OEM πολυκαναλική κάρτα ήχου έχει για αμιγώς audio εφαρμογή επιδόσεις SINAD ελαφρώς καλύτερες και πραγματική ψηφιακή ανάλυση τάξης 16 bit που δεν έχουν - όπως έχει διαπιστωθεί στα τεστ του ASR - οι AV ολοκληρωμένοι κάτω του διχίλιαρου... Κάτι τέτοιο οφείλεται μάλλον στην απουσία video κυκλωμάτων και αθωράκιστων τελικών σταδιων ενίσχυσης ενώ λείπουν και οι θορυβώδεις μετασχηματιστές τροφοδοσίας. Επίσης η επεξεργασία του σήματος περνάει από απλούστερα DSP αφού παρέχονται στοιχειώδεις και μόνο δυνατότητες.
Σε επίπεδο ακροαματικών εντυπώσεων μου αρέσει περισσότερο από τον DENON 3800 κατά την ακρόαση αρχείων από ψηφιακό αναπαραγωγό σε exclusive mode... Υπ'όψιν κιόλας ότι όλοι οι προσιτοί AV κάνουν όταν δεν θα βρίσκονταν σε pure direct mode αναδειγματοληψία όλων των εισερχόμενων σημάτων στην ίδια τιμή των 48 KHz που κάνει και η συγκεκριμένη κάρτα ήχου.

Κατά την έναρξη του ταξιδιού στο παρόν νήμα ο πήχης ικανοποίησης είχε τεθεί στα 3500 ευρώπουλα για δικαναλικό setup. Μπορεί να κρατηθεί σε ισοδύναμο επίπεδο και για 5.1 setup περιλαμβάνοντας μονάχα ένα τεμάχιο sub σε τοποθεσία συναφή προς το σύνολο των δορυφόρων και διαχείριση σήματος με αποδεκτούς συμβιβασμούς... Από εκεί και πέρα πρέπει να ΄΄γεμίσει΄΄ ο κατάλληλος χώρος για να ΄΄τιναχθεί η μπάνκα στον αέρα΄΄... Ένας χώρος πραγματικά μεγάλος που φέρνει σε εκθεσιακές σάλες ξενοδοχείων, δεν σηκώνει διάτρητες γυψοσανίδες, δεν υπάρχει κρεβάτι και τα φαινόμενα SBIR θα είναι εκ προοιμίου μετριασμένα ελέω μεγάλων αποστάσεων καθενός ηχείου από τα παρακείμενα τοιχώματα.

DSC04197.JPG


Η καθημερινή τριβή με το συγκεκριμένο setup βοήθησε κιόλας να καταλάβω γιατί οι αντιπρόσωποι ΄΄ζορίζονται΄΄ γενικώς να κατεβάσουν πολυκαναλικά αξιώσεων τουλάχιστον στις εγχώριες εκθέσεις...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.331
Η καθημερινή τριβή με το συγκεκριμένο setup βοήθησε κιόλας να καταλάβω γιατί οι αντιπρόσωποι ΄΄ζορίζονται΄΄ γενικώς να κατεβάσουν πολυκαναλικά αξιώσεων τουλάχιστον στις εγχώριες εκθέσεις...
Για εξήγησέ το αυτό..
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.392
Reaction score
57.049
Δεν πιστεύω η MLP να είναι εκεί που βλέπω την αριστερή μπερζέρα ! πίσω από τα surrounds . !
Ο τόπος για τις θέσεις ακρόασης είναι πάνω στο τεχνούργημα με τα τέσσερα πλακάκια μπροστά από το sub... Αλλά κι εκεί που είδες εισπράττουμε συνεκτική ηχητική σκηνή.
Για εξήγησέ το αυτό..
Ήμουν βέβαιος ότι εσύ θα το ζητούσες πρώτος...

Καταρχάς όταν το πρωτοέστηνα διαπίστωνα ότι χρειάστηκε τριπλάσιος περίπου χρόνος για να διευθετηθούν τα ηχεία ακριβώς στις προβλεπόμενες αποστάσεις και κλίσεις σε σύγκριση με δικαναλικό στήσιμο.

Κατόπιν η ακτίνα του setup είναι τάξης 170 cm περίπου ανταποκρινόμενη μονάχα σε τριάδα θέσεων στον οριζόντιο άξονα του ημικυκλίου. Για περισσότερες θέσεις όπως θα ίσχυε σε εκθεσιακό περιβάλλον απαιτείται αρκετά μεγαλύτερη διάσταση στην ακτίνα επομένως ακόμα μεγαλύτερη διαθέσιμη έκταση. Με ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις ακρόασης θα χρειάζονταν στιβαρότερα ηχεία και sub , όπως λ.χ. τότε με τα Gethard...

Αυξάνοντας τη διάσταση τα ηχεία θα πλησιάζουν και στα παρακείμενα τοιχώματα οπότε άντε να βάζουν και ν'αφαιρούν οι αρμόδιοι εκθέτες εκτεταμένη ακουστική φροντίδα για ένα ΣΚ...

Έστω όμως ότι βρίσκεται κάποιος μερακλής να τα κάνει όλα ΄΄κατά τη βίβλο΄΄. Τότε θα πρέπει ν'ανταποκρινόταν και σε όσους ενδιαφερόμενους επισκέπτες θα του ζητούσαν ακροαματική σύγκριση μεταξύ δικαναλικής και πολυκαναλικής απόδοσης. Η υπεροχή της δεύτερης με τα πολλαπλάσια κοστολόγια που εκείνη συνεπάγεται για αβανταδόρικα ηχεία με εφάμιλλα sub και τα συνοδά θ'αποκαρδίωνε τους περισσότερους... Κάλλιο λοιπόν... δύο και στο χέρι παρά πέντε και καρτέρει για να παραφραστεί το γνωστό απόφθεγμα.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.077
Reaction score
21.505
Κάλλιο λοιπόν... δύο και στο χέρι παρά πέντε και καρτέρει για να παραφραστεί το γνωστό απόφθεγμα.
Κι όποιος νομίζει πως έχει κότσια και την όρεξη ας πάρει μυστρί και πηλοφόρι να κάμει εθελοντικά τη δουλειά μόνοστ'.. :fuckyou:

Άμα πχιά.. :tongue:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.392
Reaction score
57.049
Από άλλη οπτική γωνία ...
DSC04194.JPG


Ο χώρος είναι ασύμμετρος κι έχει διαστάσεις στην κάτοψη τάξης 10 μέτρων +
Οι τιμές RT είναι τάξης 500 msec έως τα 1000 Hz κατερχόμενες σταδιακά καθώς ανέρχονται οι οκτάβες. Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει μπόλικη επίπλωση, παχιές κουρτίνες και πίνακες με ανάγλυφα σε όλες τις τοιχωματικές επιφάνειες. Η σχετικά μικρή απόσταση ακρόασης εξασφαλίζει όμως ικανοποιητική ευκρίνεια από τις ηχειακές πηγές.

Τα HS8 παίζουν full range με τη διάταξη bass reflex ελευθερωμένη και παράλληλα ευθυγραμμισμένη χρονικά χάρη στο rePhase μέσω του οποίου έχει εξομαλυνθεί ικανοποιητικά και το κροσάρισμα με το sub σε κεντρική συχνότητα 45 Hz. Η διαχείριση όπως διαπιστώνουμε δεν είναι ολοκληρωτικά by the book αλλά ακολουθήθηκαν όσες δράσεις εξυπηρετούσαν την ακρόαση υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες.

Το μόνο στάδιο που χρησιμοποιήθηκε μικρόφωνο πριν τις διερευνητικές ακροάσεις ήταν για να βεβαιωθεί μια στοιχειώδης ισοδυναμία στη στάθμη των επιμέρους δορυφορικών καναλιών :
5.1 sat channels.png


Σημειωτέον ότι οι ανωτέρω αποκρίσεις έχουν ληφθεί με περιστρεφόμενο μικρόφωνο χωρίς την παραμικρή εφαρμογή EQ...

Η παράσταση group delay με όλα τα κανάλια να εκπέμπουν μαζί ελέω upmixing κι εφηρμοσμένες τις φασικές διορθώσεις μέσω rePhase δείχνει ότι οι αποκλίσεις στις πρώτες οκτάβες είναι ανεκτές :
5.1 group delay.png


Τα επόμενα spectro απεικονίζουν κατά σειρά...
Λήψη με παντελή απουσία EQ :
5.1 living room.png


Λήψη με τα δύο μόνο φίλτρα EQ σε 42 Hz και 76 Hz αντίστοιχα :
5.1 livingroom EQ.png


Τέλος εκτός MLP κι εφηρμοσμένο (σε μεταγενέστερο στάδιο) το τελικό φίλτρο rePhase για τη φασική εξομάλυνση στην εκπομπή του sub:
5.1 livingroom off MLP.png


Το σύνολο με περιστρεφόμενο μικρόφωνο:
5.1 all mic.png


Δεν γινόταν να τα έχουμε όλα στο συγκεκριμένο αλλά αυτά είναι αρκετά για να μη χαλιέμαι και ν'απολαμβάνω τις ακροάσεις...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.331
Εφόσον είναι μακριά τα τοιχωματικά όρια, κι εσύ ακούς near field, υπάρχει επαρκές κενό άνευ ανακλασεων και δε σε πολυνοιάζουν αυτές οι τιμές στις μετρήσεις.

Είναι η μοναδική περίπτωση, ή έστω μια από τις ελάχιστες, που ένα μεγάλο χοντρό χαλί κάτω από όλο το σεταπ, θα είχε θετικό πρόσημο στις ακροάσεις, κόβοντας ανακλάσεις και από το ταβάνι.
 




Μηνύματα
4.937
Reaction score
8.729
Audio Trek
Από το ημερολόγιο του κυβερνήτη Jean-Luc Connard....

Παστρική ημερομηνία 3.14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 59230 78164 06286 20899 86280 34825 34211 70679 000796 :

Το σχέδιο εγκατάστασης πολυκαναλικών απαιτεί εκ των προτέρων γνώση πάνω στις χονδρικές θέσεις για τα επίγεια δορυφορικά κανάλια και διαπίστωση άμα είναι δυνατή εγκατάσταση σε δεδομένο χώρο με γρήγορη ματιά... Εφόσον τα πατώματα σε όσα δωμάτια υπάρχουν στο Παράλληλο Σύμπαν είναι πλακόστρωτα, μου κάνουν μια κόλλα Α4, ένας χάρακας και διαβήτης για να σχεδιαστεί ένας πρόχειρος οδηγός πεντακαλικών θέσεων κατά το τυπικό πρωτόκολλο της ITU :
View attachment 349423

Εκτός του ότι είναι φθηνή η OEM πολυκαναλική κάρτα ήχου έχει για αμιγώς audio εφαρμογή επιδόσεις SINAD ελαφρώς καλύτερες και πραγματική ψηφιακή ανάλυση τάξης 16 bit που δεν έχουν - όπως έχει διαπιστωθεί στα τεστ του ASR - οι AV ολοκληρωμένοι κάτω του διχίλιαρου... Κάτι τέτοιο οφείλεται μάλλον στην απουσία video κυκλωμάτων και αθωράκιστων τελικών σταδιων ενίσχυσης ενώ λείπουν και οι θορυβώδεις μετασχηματιστές τροφοδοσίας. Επίσης η επεξεργασία του σήματος περνάει από απλούστερα DSP αφού παρέχονται στοιχειώδεις και μόνο δυνατότητες.
Σε επίπεδο ακροαματικών εντυπώσεων μου αρέσει περισσότερο από τον DENON 3800 κατά την ακρόαση αρχείων από ψηφιακό αναπαραγωγό σε exclusive mode... Υπ'όψιν κιόλας ότι όλοι οι προσιτοί AV κάνουν όταν δεν θα βρίσκονταν σε pure direct mode αναδειγματοληψία όλων των εισερχόμενων σημάτων στην ίδια τιμή των 48 KHz που κάνει και η συγκεκριμένη κάρτα ήχου.

Κατά την έναρξη του ταξιδιού στο παρόν νήμα ο πήχης ικανοποίησης είχε τεθεί στα 3500 ευρώπουλα για δικαναλικό setup. Μπορεί να κρατηθεί σε ισοδύναμο επίπεδο και για 5.1 setup περιλαμβάνοντας μονάχα ένα τεμάχιο sub σε τοποθεσία συναφή προς το σύνολο των δορυφόρων και διαχείριση σήματος με αποδεκτούς συμβιβασμούς... Από εκεί και πέρα πρέπει να ΄΄γεμίσει΄΄ ο κατάλληλος χώρος για να ΄΄τιναχθεί η μπάνκα στον αέρα΄΄... Ένας χώρος πραγματικά μεγάλος που φέρνει σε εκθεσιακές σάλες ξενοδοχείων, δεν σηκώνει διάτρητες γυψοσανίδες, δεν υπάρχει κρεβάτι και τα φαινόμενα SBIR θα είναι εκ προοιμίου μετριασμένα ελέω μεγάλων αποστάσεων καθενός ηχείου από τα παρακείμενα τοιχώματα.

View attachment 349422

Η καθημερινή τριβή με το συγκεκριμένο setup βοήθησε κιόλας να καταλάβω γιατί οι αντιπρόσωποι ΄΄ζορίζονται΄΄ γενικώς να κατεβάσουν πολυκαναλικά αξιώσεων τουλάχιστον στις εγχώριες εκθέσεις...
Το σκέφτηκες να βάλεις κουρτίνα γύρω από το σεταπ να μπαίνεις μέσα να χάνεσαι σε παράλληλα σύμπαντα? :biggrin:
1731743154020.jpeg
 

Μηνύματα
2.241
Reaction score
3.407
Τι λες μωρέ; αυτό θα επιφέρει χαοτικές διαφοροποιήσεις. Άντε ξανά μανά eq.
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.392
Reaction score
57.049
Οι ακροαματικές εντυπώσεις δεν αφορούν σε άλλα setup - αφού μπορεί αρκετοί να μην ενέκριναν τα συγκεκριμένα monitor ή τις ΟΕΜ κάρτες ήχου - αλλά αποκλειστικά στη σύγκριση δικαναλικής με πολυκαναλική απόδοση κάνοντας upmixing. Για να υπήρχε αξιόπιστη αντιπαράθεση ανάμεσα σε 2.0 & 5.1 στην πρώτη περίπτωση οι είσοδοι του sub συνδέονταν παράλληλα με καθεμία από τις εξόδους L-R.

Με την πεντάδα καναλιών η ηχητική σκηνή επεκτείνεται άνετα πέρα από τα όρια των μπροστινών L-R χωρίς όμως να έρχονταν οργανικά είδωλα πίσω από τον ακροατή. Ομοίως επεκτείνεται και η χωρική αίσθηση όχι μόνο μέσα από τα παρεχόμενα σβησίματα αλλά και με απόδοση πιο στιβαρών σωμάτων για τα οργανικά είδωλα.Το μουσικό δρώμενο εξελίσσεται πιο απολαυστικά στο χώρο ακρόασης.

Η βασική στερεοφωνική απεικόνιση διατηρείται ακόμα και όταν ο ακροατής υποχωρεί αρκετά πίσω από την MLP αρκεί να μένουν όλα τα ηχεία στο μπροστινό μέρος του οπτικού πεδίου. Όταν περιφέρεται σε ζώνες του χώρου άσχετες προς τη διευθέτηση των ηχείων - λ.χ. κουζίνα κατά το μαγείρεμα - τότε εισπράτει το δρώμενα σα να έρχεται από... μονοφωνική ηχειακή πηγή ευρισκόμενη στο κέντρο του ημικύκλιου και καθόλου συγκεχυμένα. Αυτό ειδικά το χαρακτηριστικό αποτελούσε σημείο αιχμής σε ενστάσεις που διατύπωνε κάποτε ο υποφαινόμενος.

Με τα πέντε κανάλια η τονική συμπεριφορά έχει μικρότερη διαφοροποίηση κατά την περιφορά σε διαφορετικές ζώνες μέσα στο χώρο. Είμαι πλέον πεπεισμένος ότι με προσθήκη ηχείων ύψους η ευστάθεια θα ήταν επίσης ανεξάρτητη από το άμα βρισκόταν ο ακροατής καθιστός ή όρθιος. Η παροχή περισσότερων πηγών άμεσης ηχητικής ακτινοβολίας τονώνει επίσης τις δυναμικές αντιθέσεις.

Το ζεύγος καναλιών στο συγκεκριμένο setup ακούγονται γενικός σαν... φτωχός συγγενής της πεντάδας. Η αναγωγή που θα μπορούσε να γίνει έγκειται στο ότι όποιος διαθέτει ηχοσύστημα με δύο ηχεία που του αρέσουν και υπάρχει οικονομική δυνατότητα, κάθε άλλο παρά θα έχανε άμα τα...πολλαπλασίαζε - και χωρίς να έβλεπε ταινίες.
 

Μηνύματα
4.937
Reaction score
8.729
Οι ακροαματικές εντυπώσεις δεν αφορούν σε άλλα setup - αφού μπορεί αρκετοί να μην ενέκριναν τα συγκεκριμένα monitor ή τις ΟΕΜ κάρτες ήχου - αλλά αποκλειστικά στη σύγκριση δικαναλικής με πολυκαναλική απόδοση κάνοντας upmixing. Για να υπήρχε αξιόπιστη αντιπαράθεση ανάμεσα σε 2.0 & 5.1 στην πρώτη περίπτωση οι είσοδοι του sub συνδέονταν παράλληλα με καθεμία από τις εξόδους L-R.

Με την πεντάδα καναλιών η ηχητική σκηνή επεκτείνεται άνετα πέρα από τα όρια των μπροστινών L-R χωρίς όμως να έρχονταν οργανικά είδωλα πίσω από τον ακροατή. Ομοίως επεκτείνεται και η χωρική αίσθηση όχι μόνο μέσα από τα παρεχόμενα σβησίματα αλλά και με απόδοση πιο στιβαρών σωμάτων για τα οργανικά είδωλα.Το μουσικό δρώμενο εξελίσσεται πιο απολαυστικά στο χώρο ακρόασης.

Η βασική στερεοφωνική απεικόνιση διατηρείται ακόμα και όταν ο ακροατής υποχωρεί αρκετά πίσω από την MLP αρκεί να μένουν όλα τα ηχεία στο μπροστινό μέρος του οπτικού πεδίου. Όταν περιφέρεται σε ζώνες του χώρου άσχετες προς τη διευθέτηση των ηχείων - λ.χ. κουζίνα κατά το μαγείρεμα - τότε εισπράτει το δρώμενα σα να έρχεται από... μονοφωνική ηχειακή πηγή ευρισκόμενη στο κέντρο του ημικύκλιου και καθόλου συγκεχυμένα. Αυτό ειδικά το χαρακτηριστικό αποτελούσε σημείο αιχμής σε ενστάσεις που διατύπωνε κάποτε ο υποφαινόμενος.

Με τα πέντε κανάλια η τονική συμπεριφορά έχει μικρότερη διαφοροποίηση κατά την περιφορά σε διαφορετικές ζώνες μέσα στο χώρο. Είμαι πλέον πεπεισμένος ότι με προσθήκη ηχείων ύψους η ευστάθεια θα ήταν επίσης ανεξάρτητη από το άμα βρισκόταν ο ακροατής καθιστός ή όρθιος. Η παροχή περισσότερων πηγών άμεσης ηχητικής ακτινοβολίας τονώνει επίσης τις δυναμικές αντιθέσεις.

Το ζεύγος καναλιών στο συγκεκριμένο setup ακούγονται γενικός σαν... φτωχός συγγενής της πεντάδας. Η αναγωγή που θα μπορούσε να γίνει έγκειται στο ότι όποιος διαθέτει ηχοσύστημα με δύο ηχεία που του αρέσουν και υπάρχει οικονομική δυνατότητα, κάθε άλλο παρά θα έχανε άμα τα...πολλαπλασίαζε - και χωρίς να έβλεπε ταινίες.
Θα είχε επίσης ενδιαφέρον να δοκιμάσεις και μια διάταξη σε κύκλο χωρίς το κεντρικό τοποθετώντας το ηχείο πίσω από σένα.
Σε περιπτώσεις μόνον απμιξινγκ όπου δεν έχουμε πραγματική πολυκαναλική παραγωγή η ακρόαση μουσικής είναι πραγματικά απολαυστική και χωρίς το κεντρικό.
Έτσι ακούω τις τελευταίες μέρες πειραματικά και μ αρέσει.
Η διαφορά με το δικάναλο παραμένει αρκετά αντιληπτή.
Τι απμιξινγκ χρησιμοποιείς?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.331
Το ζεύγος καναλιών στο συγκεκριμένο setup ακούγονται γενικός σαν... φτωχός συγγενής της πεντάδας.
Πάμφτωχος. 👍

Της δε 11-αδας ενός 7.Χ.4 ιμερσιβ; Ξεβράκωτος, τυφλός, κουφός, άσχημος, φτωχομπινές κι άρρωστος με σπυργιά γεμάτα πύον. 😁

Αν δε, πάει το πράμα άνωθεν της 11-αδας, όπως στην δική μου υλοποίηση με 15-αδα (10.Χ.5), τότε παύει να είναι ..συγγενής. 🤪😁😜😜

Δεν ξανακοιτάζεις καν δικαναλο, ότι σκατά κι αν είναι. Δικαίως. Δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση, παύουν να έχουν συγγένεια.
Δεν έχει ενδιαφέρον. 😎

Υπ'οψιν, αυτά στο απλό απμίξινγκ ενός δικάναλου αρχείου.

Διότι εάν μιλήσουμε για πολυκαναλες εγγραφές, αλλάζει τον ποίημα.

Στο 5.1 που δείχνεις, μπορείς να ακούσεις ένα σκασμό πολυκαναλα SACD, με αυθεντική πολυκάναλη εγγραφή, όπου η σύγκριση με το δικαναλο στριμ που συνήθως υπάρχει στο ίδιο SACD, βγάζει γέλιο. Άφθονο γέλιο όμως, είναι απόλαυση.

Εάν μιλάμε για υπερπλήρες ιμερσιβ σεταπ, τότε σε σοβαρή φρέσκια ιμερσιβ παραγωγή ενός παλιού αγαπημένου έργου, εάν συνοδεύεται στο Blue Ray audio και από δικάναλο στριμ (συνήθως συνοδεύεται από ένα Hi-Res δικαναλο στριμ), τότε η σύγκριση φέρνει στεναχώρια για τα χρόνια που πέρασαν στα οποία το άκουγες σε δικαναλο, αλλά και για τα άλλα παιδιά που θα συνεχίσουν να το ακούν δικάναλα στο δικαναλο σεταπ τους. 😥

Γι'αυτό πλέον, εδώ και καιρό, αποφεύγω δια ροπάλου κάθε τέτοια σύγκριση, είναι στενάχωρη.

Και προτείνω, εάν βεβαίως είναι εφικτό, να μη χάνετε χρόνια απόλαυσης, προχωρήστε άμεσα σε ιμερσιβ. Κρίμα είναι, δε γυρίζει πίσω ο χρόνος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.392
Reaction score
57.049
Θα είχε επίσης ενδιαφέρον να δοκιμάσεις και μια διάταξη σε κύκλο χωρίς το κεντρικό τοποθετώντας το ηχείο πίσω από σένα.
Σε περιπτώσεις μόνον απμιξινγκ όπου δεν έχουμε πραγματική πολυκαναλική παραγωγή η ακρόαση μουσικής είναι πραγματικά απολαυστική και χωρίς το κεντρικό.
Έτσι ακούω τις τελευταίες μέρες πειραματικά και μ αρέσει.
Η διαφορά με το δικάναλο παραμένει αρκετά αντιληπτή.
Τι απμιξινγκ χρησιμοποιείς?
Το έχω ήδη δοκιμάσει σε άλλον χώρο, δες #449. Το upmixing είναι αυτό που εκτελεί από μόνη της η κάρτα ήχου και υποθέτω ότι o αλγόριθμος πρέπει ν'αθροίζει τα L-R στο κεντρικό και παράλληλα να εκτελεί κάποια αλγεβρική διαφορά μεταξύ των σημάτων από τα μπροστινά κανάλια για τα οπίσθια. Βέβαιο είναι πως δρα διακριτικά χωρίς έντονο εφέ.
Πάμφτωχος. 👍

Της δε 11-αδας ενός 7.Χ.4 ιμερσιβ; Ξεβράκωτος, τυφλός, κουφός, άσχημος, φτωχομπινές κι άρρωστος με σπυργιά γεμάτα πύον. 😁

Αν δε, πάει το πράμα άνωθεν της 11-αδας, όπως στην δική μου υλοποίηση με 15-αδα (10.Χ.5), τότε παύει να είναι ..συγγενής. 🤪😁😜😜

Δεν ξανακοιτάζεις καν δικαναλο, ότι σκατά κι αν είναι. Δικαίως. Δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση, παύουν να έχουν συγγένεια.
Δεν έχει ενδιαφέρον. 😎

Υπ'οψιν, αυτά στο απλό απμίξινγκ ενός δικάναλου αρχείου.

Διότι εάν μιλήσουμε για πολυκαναλες εγγραφές, αλλάζει τον ποίημα.

Στο 5.1 που δείχνεις, μπορείς να ακούσεις ένα σκασμό πολυκαναλα SACD, με αυθεντική πολυκάναλη εγγραφή, όπου η σύγκριση με το δικαναλο στριμ που συνήθως υπάρχει στο ίδιο SACD, βγάζει γέλιο. Άφθονο γέλιο όμως, είναι απόλαυση.

Εάν μιλάμε για υπερπλήρες ιμερσιβ σεταπ, τότε σε σοβαρή φρέσκια ιμερσιβ παραγωγή ενός παλιού αγαπημένου έργου, εάν συνοδεύεται στο Blue Ray audio και από δικάναλο στριμ (συνήθως συνοδεύεται από ένα Hi-Res δικαναλο στριμ), τότε η σύγκριση φέρνει στεναχώρια για τα χρόνια που πέρασαν στα οποία το άκουγες σε δικαναλο, αλλά και για τα άλλα παιδιά που θα συνεχίσουν να το ακούν δικάναλα στο δικαναλο σεταπ τους. 😥

Γι'αυτό πλέον, εδώ και καιρό, αποφεύγω δια ροπάλου κάθε τέτοια σύγκριση, είναι στενάχωρη.

Και προτείνω, εάν βεβαίως είναι εφικτό, να μη χάνετε χρόνια απόλαυσης, προχωρήστε άμεσα σε ιμερσιβ. Κρίμα είναι, δε γυρίζει πίσω ο χρόνος.
Άλλο στοιχείο που διαπιστώνω είναι ότι σύνθεση immersive με ενεργά σε κοινόχρηστο οικιακό χώρο τείνει να υποβαθμίζει τη λειτουργικότητα του. Ως προς τηνηχομπάρα Ambeo max που προτείνεις σε άλλο νήμα ο μοναδικός ενδοιασμός έγκειται στο 'ότι όσα μεγάφωνα και να διαθέτει δεν παύει να ισοδυναμεί με μονή ηχητική πηγή αφού ο γεωμετρικός τους τόπος λογαριάζεται κοινός.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.331
Στο upmixing πρέπει να εμβαθύνεις.

Δεν ξέρω βέβαια πως θα βρεις τους αλγόριθμους και πως θα χρησιμοποιηθούν με αυτήν την κάρτα ήχου που έχεις, αλλά χρειάζεται να παίξεις τουλάχιστον με Auro 3D upmixing, αλλά και με Dolby upmixing, και να πειραματιστείς με τις ρυθμίσεις αυτών των αλγορίθμων, οι οποίες είναι σημαντικές.

Για μέγιστη απόλαυση των δικαναλων αρχείων, ένα ψάξιμο των απμίξινγκ είναι σημαντικό, κι όταν λέω σημαντικό, εννοώ σημαντικό, κι όχι επιπέδου χαζομάρας ως επί διαφορετικών καλωδίων. Σημαντικό.

Μετά, ότι βρίσκεις σε αυθεντικό 5-καναλο SACD (ή DVD audio), παύεις δια παντός να το ακούς από δικαναλο αρχείο, και τέλος, ότι κυκλοφορεί σε αυθεντικό ιμερσιβ φορμάτ, ούτε υπό απειλή όπλου δε το ξανακούς από δικαναλο αρχείο. Καλύτερα ησυχία. 🤪
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.452
Μηνύματα
2.940.870
Members
38.186
Νεότερο μέλος
sophok
Top