YELLOWBOX MAGAZINE - Το νέο περιοδικό για τον ήχο & την εικόνα!

K

kimon

Guest
εξακολουθω να μην κατανοω παντως την χρησιμοτητα της <<πληροφοριας>> μεσα στις παρενθεσεις, ποιον ενδιαφερει το εγγυης πεδιο ηχητικης πηγης ηθελα να ξερω.
τον μονο που διαβαζω ειναι τον Anselm Goertz που τεσταρει κατα κανονα μονιτορ, ουτε αυτον με τον ροζ πανθηρα διαβαζω ουτε κανεναν αλλο.
οταν τεσταρει για παραδειγμα τα Αdam TV8 καταλαβαινω στο τελος περι τινος προκειται.

The T8V presented themselves tonally neutral and extensive. That means, nothing was missing at the lower or upper limits of the audible frequency range. Compared to many smaller near-field monitors, the 8 ″ woofer shows its certain plus when it comes to low-frequency signals and when a little more level is required. However, high levels are not the domain of the T8V, as this is where the internal power amplifiers probably reach their natural limits. However, it is always sufficient for typical listening distances of 1–2 m.
Ίσως απασχολεί τις εταιρείες. Τώρα τελευταία (αυτήν την εντύπωση έχω) έχουν πληθυνθεί τα μοντέλα μόνιτορ ηχείων που χρησιμοποιούν ομοαξονικές μονάδες.
(η χρήση τέτοιων μονάδων μειώνει την ελάχιστη απόσταση ακρόασης, εκτός και αν τα χρησιμοποιούν για να πετύχουν άλλους σχεδιαστικούς στόχους, πράγμα πολύ πιθανό).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.223
Ίσως απασχολεί τις εταιρείες. Τώρα τελευταία (αυτήν την εντύπωση έχω) έχουν πληθυνθεί τα μοντέλα μόνιτορ ηχείων που χρησιμοποιούν ομοαξονικές μονάδες.
(η χρήση τέτοιων μονάδων μειώνει την ελάχιστη απόσταση ακρόασης, εκτός και αν τα χρησιμοποιούν για να πετύχουν άλλους σχεδιαστικούς στόχους, πράγμα πολύ πιθανό).
Η δυνατότητα μείωσης στην ωφέλιμη απόσταση κατά την τοποθέτηση είναι παρελκόμενο...Κύριος παράγοντας παραμένει η ανάγκη για καλύτερη προσομοίωση σημειακής κι ενιαίας πηγής με ανώτερη συνοχή μεταξύ των μεγαφώνων ιδίως στη ζώνη κροσαρίσματος αυτών και ακολούθως ομοιογένεια στην πολική απόκριση καθώς ανερχόμαστε στο φάσμα.Υπό την προϋπόθεση βεβαίως η ομοαξονική αρχιτεκτονική να είναι δομημένη κατά τρόπον ώστε να μετριάζονταν διάφορες ανεπιθύμητες ενέργειες γνωστές από τη βιβλιογραφία.
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.790
Έκατσα και διάβασα στο τέλος την ακουστικη αξιολόγηση του ηχείου καλι lp-6
Δεν αμφισβητώ τις γνώσεις ούτε την εργασία του κ. Σταματακου ίσα ίσα μου είναι αρκετά συμπαθής χωρίς να τον έχω γνωρίσει διότι ανήκει στο γκρουπ των ριβιουερς που δεν κανουν απλά παρουσίαση προϊόντος όπως διάφοροι συνάδελφοι του.

2 πραγματάκια θέλω να επισημάνω.
Η ακουστική αξιολόγηση του ηχείου πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις κάτω του 1μ. και άνω των 2μ. δλδ εξω από το συνηθες πεδίο μεταξύ 1-2μ. όπου και κατά 99% των περιπτωσεων θα τοποθετηθεί.
Ο Goertz για παράδειγμα, που ασχολείται ίσως αποκλειστικά με αξιολογήσεις μόνιτορ ηχείων επιλέγει για τέτοιου τύπου ηχεία μια απόσταση μεταξύ ενός και δύο μέτρων, κάτι απολύτως φυσιολογικό.
Επίσης ως μέτρο σύγκρισης χρησιμοποιεί τα neumann 310
Μια τέτοια σύγκριση θεωρώ λογική αφού και το 310 ειναι και αυτό σχετικά κόμπακτ και είναι χαρακας, λογικό δεν βρίσκω να αντικαταστησουν τα καλι τα ηχεία αναφοράς ATC SCM-50PSL ή τα ομοαξονικα της rois σε αποστάσεις άνω των 2μ και περί των 80εκ. αντίστοιχα. Το ποσό μόνιτορ είναι τούτα τα 2 για να συγκρίνουμε αλλά μονιτορ ειναι επίσης ένα καλό ερωτημα


Εσείς παλιοί και νέοι τι άποψη έχετε?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Η δυνατότητα μείωσης στην ωφέλιμη απόσταση κατά την τοποθέτηση είναι παρελκόμενο...Κύριος παράγοντας παραμένει η ανάγκη για καλύτερη προσομοίωση σημειακής κι ενιαίας πηγής με ανώτερη συνοχή μεταξύ των μεγαφώνων ιδίως στη ζώνη κροσαρίσματος αυτών και ακολούθως ομοιογένεια στην πολική απόκριση καθώς ανερχόμαστε στο φάσμα.Υπό την προϋπόθεση βεβαίως η ομοαξονική αρχιτεκτονική να είναι δομημένη κατά τρόπον ώστε να μετριάζονταν διάφορες ανεπιθύμητες ενέργειες γνωστές από τη βιβλιογραφία.
Παρελκόμενο και γενικώς άχρηστο.

Η ομοαξονική αρχιτεκτονική έχει ομοιογενείς αποκρισεις οφ αξις, τόσο στον οριζόντιο όσο και στον κατακόρυφο άξονα.

Η "λεπτομέρεια" αυτή, αποτελεί το κυριότερο προτέρημα των ομοαξονικων, καθώς προσφέρει την μικρότερη τονική αλλοίωση από την έμμεση ακτινοβολία, δηλαδή από το άθροισμα των ανακλασεων του χώρου.

Η συνολική ενέργεια της προσλαμβανομενης έμμεσης είναι τόσο μεγαλύτερη όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση ακρόασης και όσο υψηλότερο είναι το RT 60.

Δηλαδη, όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση ακρόασης και όσο πιο απεριποιητος είναι ο χώρος, τόσο μεγαλύτερα τα οφέλη από ηχεία ομοαξονικής αρχιτεκτονικής.

Γι'αυτο σε απεριποιητα σαλόνια, η πρώτη πρόταση πρέπει να είναι ομοαξονικα, πράγμα που προτείνω σε κάθε τέτοια περίπτωση.

Αλλά ο αδαής, δε μπορεί να συλλάβει όλη την εικόνα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
ΝΚ, ακροβατείς μεταξύ φθοράς και φθοράς, προσπαθώντας να κάνεις κριτική στον σταματακο.. :gotcha:

Τες πα, ας σε απαντήσω.

Η ακουστική αξιολόγηση του ηχείου πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις κάτω του 1μ. και άνω των 2μ. δλδ εξω από το συνηθες πεδίο μεταξύ 1-2μ. όπου και κατά 99% των περιπτωσεων θα τοποθετηθεί.
Ιδανική απόσταση ακρόασης για 6-αρι θεωρώ το 1,5μ ώστε να βγάζει ανέτως το απαιτούμενο δυναμικό εύρος της στάθμης αναφοράς (85-105), πάντα με παρουσία σαμπ στο εύρος 20-80, διότι είναι αστείο να περιμένουμε χαΐρι εκεί κάτω από 6-αρακι.

Στις προδιαγραφές του ηχείου αναφέρεται το max spl, οπότε οι υπολογισμοί είναι εύκολοι και απλοί για κάθε χρήση, είτε για δικάναλο είτε για πολυκαναλο σεταπ. Με χρήση κρος οι απαιτήσεις σε δικάναλο είναι 82-102 και σε πολυκαναλο ~80-100, αναλόγως αριθμού δορυφόρων.

Ωστοσο η κυρίως χρήση του για τον τυπικό καταναλωτή αυτής της κατηγορίας τιμής και ηχείου, είναι για χρήση σε desktop, και πολύ καλά έκανε ο σταμ και το "δοκιμασε" στις τυπικές αποστάσεις ακρόασης που προβλέπεται σε χρήση desktop.

Η δεύτερη τυπική χρήση αυτής της κατηγορίας ηχείων για τον απλό τυπικό χρήστη είναι η δεύτερη που δοκίμασε ο σταμ.

Οι τυπικοί χρήστες ποτέ δεν είναι "τυπικοί" εκεί που πρέπει, και ο σταμ φροντίζει να τους ενημερώνει.

Οι ενήμεροι χρήστες, που θα είναι "τυπικοί" στην τοποθέτηση, έχουν ελάχιστο ενδιαφέρον από τις δοκιμές ακρόασης του σταμ, και το μόνο που κοιτάζουν είναι τα διαγράμματα.

Άρα, ο σταμ καλύπτει τους πάντες.

Ταυτόχρονα δεν κάνει κανένα πραγματικό λάθος, καθώς οι προδιαγραφές του ηχείου όσον αφορά την απόσταση ακρόασης είναι 0.8-2.2μ από την κατασκευαστρια εταιρεία, άρα όλα σωστά.

λογικό δεν βρίσκω να αντικαταστησουν τα καλι τα ηχεία αναφοράς ATC SCM-50PSL ή τα ομοαξονικα της rois σε αποστάσεις άνω των 2μ και περί των 80εκ. αντίστοιχα. Το ποσό μόνιτορ είναι τούτα τα 2 για να συγκρίνουμε αλλά μονιτορ ειναι επίσης ένα καλό ερωτημα
Μόνιτορ σημαίνει καλό ηχείο, χωρίς σοβαρές τονικες αλλοιώσεις.
Μη κολλας στις λέξεις, χωρίς να έχεις λόγο.
Τα atc γενικώς είναι μόνιτορ. Ενεργά ή παθητικά, αδιάφορο.
Οπότε μια χαρά είναι η συγκριση ακόμα και με το δικό σου περίεργο σκεπτικό.

Ταυτόχρονα, η σύγκριση με ένα desktop ηχείο που ήδη έχει, είναι τουλάχιστον λογική.

Τέλος, αυτά έχει ως ηχεία αναφοράς, οπότε με αυτά θα κάνει σύγκριση οτιδήποτε άλλο, είτε μόνιτορ είτε με τονικες αλλοιώσεις (βλέπε χρέπια Μπιενταμπλεγιου κλπ).


ΥΓ. Το μόνιμο παράπονο που μπορώ να πω σε κάθε δοκιμή ηχείου (δορυφόρος), είναι η έλλειψη πραγματικής δοκιμής δορυφόρου, δηλαδή με σωστή ενσωμάτωση σαμπ.
ΥΓ. 2. Όλα τα "ηχεία" είναι "δορυφόροι" .
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.126
Reaction score
21.604

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Είναι ευκολως εννοουμενο πως οι κατασκευαστές γενικά είναι ολίγον "αισιόδοξοι" στις προδιαγραφές τους, οπότε πάντα χρειάζεται λίγο "φίλτρο" σε όσα αναφέρουν.

Ενδεικτικά, για το εν λόγω ηχείο της καλι, αναφέρεται εκει:


Το εξης:

Screenshot_20210612_135435_com.android.chrome~2.jpg


Από την κυκλωμενη προδιαγραφή, προκύπτουν εύκολα 2 συμπεράσματα:

1. Ιδανική απόσταση ακρόασης η μέση τιμή μεταξύ 0.8 και 2,2μ δηλαδή 1.5μ.

2. Το 0.8 μη το δένετε κόμπο. Καλύτερα να ξεκινάτε από 1μ. Ομοίως το 2.2 μη το δένετε κόμπο. Καλύτερα να θεωρείτε ως άνω όριο τα 2μ.
Γενικώς αυτά τα όρια, είναι πολύ "αισιόδοξα" ένθεν κι ένθεν.

Ωστόσο, πέραν αυτών των ορίων, δηλαδή στους 75 πόντους ή στα 2.3μ, γιου φαουλ. Εντελώς εκτός προδιαγραφών. Χωστο και κάτω από το κρεβάτι ρε μεγάλε, το ιδιο λάθος είναι.

Τόσο απλά. :)
 


TGD

Μηνύματα
8.597
Reaction score
8.613
Ωστόσο, πέραν αυτών των ορίων, δηλαδή στους 75 πόντους ή στα 2.3μ, γιου φαουλ. Εντελώς εκτός προδιαγραφών. Χωστο και κάτω από το κρεβάτι ρε μεγάλε, το ιδιο λάθος είναι.
Υπερβάλλεις. Για οικιακή χρήση όπως το έχω στήσει αυτή τη στιγμή, μια χαρά είναι και στον καναπέ στα 3 μέτρα. Φυσικά είναι καλύτερα στην πολυθρόνα που είναι στο 1,5, αλλά απέχει πολύ από το να λέμε ότι "το ίδιο λάθος είναι".
 

K

kimon

Guest
Είναι πάντως διασκεδαστικό, πανύβλακες δοκησίσοφοι να παριστάνουν ότι γνωρίζουν τους στόχους των σχεδιαστών ηχείων καλύτερα από τους ίδιους τους σχεδιαστές. Ευτυχώς που δεν ζουν στην αρχαιότητα, γιατί θα παρισταναν τους προφήτες και τότε η ζωή τους θα τελείωνε με λιθοβολισμό. Τουλάχιστον σήμερα υπάρχουν αρκετοί σφουγγοκωλάριοι που τους εξασφαλίζουν το like το επιούσιον.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Υπερβάλλεις. Για οικιακή χρήση όπως το έχω στήσει αυτή τη στιγμή, μια χαρά είναι και στον καναπέ στα 3 μέτρα. Φυσικά είναι καλύτερα στην πολυθρόνα που είναι στο 1,5, αλλά απέχει πολύ από το να λέμε ότι "το ίδιο λάθος είναι".
Εντάξει, είναι άλλο λάθος. :lol:

Όλοι κάνουμε λάθη..
Μας.. Ξεφεύγουν καμιά φορά.

329728_e757a3653116065aff84a03a7a7a7300.jpeg


Πιθανώς να μας ξεφεύγουν συχνά, λόγω έλλειψης γνώσης:

178128204_756171028621921_5336559725288418465_n.jpg



Αλλά η γνώση δεν πτοείται.

received_6434225493258068.jpeg


Κι άμα δε νιώθετε καλά;
Η ιατρική είναι πάντα στο πλευρό σας, εμπιστευτείτε το γιατρο:

received_1035639566917527.jpeg


:lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign:
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.350
Reaction score
1.729
Συμπέρασμα μου εμένα από όλα αυτα:

1) Θα ήθελα ο κατασκευαστής ενός ηχείου, ενεργού η και παθητικού, μέσα στα specs να αναφέρει προτεινόμενες για να μην πω υποχρεωτικές αποστάσεις ακρόασης, θέσεις ακροάσεις από τοίχους αλλά και ιδανικό ενισχυτικό ταίριασμα για τα παθητικά ηχεία γιατί λίγοι γράφουν και ελάχιστα για τοποθέτηση για να μην κόψουν πελάτες και βαρέθηκα αυτό το προτεινόμενη ισχύς ενισχυτή 25-200 βατ.....
2) Θα ήθελα ένα περιοδικό να έκανε μια εξονυχιστική μελέτη ενός ηχείου με και χωρίς subs αλλά και με διαφορά subs και ενισχυτές. Τότε θα ήταν πολύ κατανοητή από τον υποψήφιο αγοραστή που δεν το έχει ακουσει η ταυτότητα του ηχείου... Αλλά και με τι πρέπει να το συνοδεύσει.
3) Τα περιοδικά, οι επιχειρήσεις, οι reviewers όλοι κρίκοι σε μια εμπορική αλυσίδα. Όλους τους παρακολουθούμε, τους αξιολογούμε και τους εμπιστευομαστε αναλόγως.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.126
Reaction score
21.604
Υπερβάλλεις. Για οικιακή χρήση όπως το έχω στήσει αυτή τη στιγμή, μια χαρά είναι και στον καναπέ στα 3 μέτρα. Φυσικά είναι καλύτερα στην πολυθρόνα που είναι στο 1,5, αλλά απέχει πολύ από το να λέμε ότι "το ίδιο λάθος είναι".

Εντάξει, είναι άλλο λάθος. :lol:

Όλοι κάνουμε λάθη..
Μας.. Ξεφεύγουν καμιά φορά.

View attachment 215417

Πιθανώς να μας ξεφεύγουν συχνά, λόγω έλλειψης γνώσης:

View attachment 215418


Αλλά η γνώση δεν πτοείται.

View attachment 215419

Κι άμα δε νιώθετε καλά;
Η ιατρική είναι πάντα στο πλευρό σας, εμπιστευτείτε το γιατρο:

View attachment 215420

:lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign:
Εντάξει κι εσύ βρε Κώστα..
Έφαγες άπειρες ώρες σε διάβασμα, στησίματα, οργάνωση και δεν ξέρω τι άλλο.. σεβαστό.
Αλλά μην σταυρώνεις και τον άλλον που θα πάρει ένα ηχείο (φτιαγμένο για 1,5 με 2 μέτρα απόσταση ακρόασης) και γουστάρει να ακούει στα 2,5.
Όταν τουλάχιστον το κάνει συνειδητά και δεν ισχυρίζεται πως ακούει ιδανικά.
Αν πει κάποιος ακούω μια χαρά, ικανοποιητικά, ή όμορφα, ή κάτι, στα 2,5 μέτρα με 6.5'' εγώ τον πιστεύω..
Δεν είναι ούτε απαραίτητο ούτε υγιές να γίνεται εμμονή το χόμπυ.
Και οι υπόλοιποι που διαβάζουν και θέλουν να μάθουν εντάξει, δεν θα παρασυρθούν μαζικά με ένα τέτοιο σχόλιο.
Έχουν γραφτεί και γράφονται συνεχώς τα βασικά στο διαδίκτυο και ''σχολές'' με διαφορετικές αντιλήψεις θα υπάρχουν πάντα.
Μπορούν άνετα να διασταυρώθουν όλα.
Αλλά αν ''χάσουμε'' και 10-20 πόντους δεν θα πεθάνουμε κιόλας.. :whistling:

Όποιος θέλει το ιδανικό ή κάτι κοντινό στο ιδανικό (by the book) θα βρει άκρη, δεν είμαστε στα 80's..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Θα ήθελα ο κατασκευαστής ενός ηχείου, ενεργού η και παθητικού, μέσα στα specs να αναφέρει προτεινόμενες για να μην πω υποχρεωτικές αποστάσεις ακρόασης, θέσεις ακροάσεις από τοίχους αλλά και ιδανικό ενισχυτικό ταίριασμα για τα παθητικά ηχεία γιατί λίγοι γράφουν και ελάχιστα για τοποθέτηση για να μην κόψουν πελάτες και βαρέθηκα αυτό το προτεινόμενη ισχύς ενισχυτή 25-200 βατ.....
Οι αποστασεις ακρόασης είναι δημοσιευμένα τεχνικά χαρακτηριστικά στην συντριπτική πλειοψηφία των σοβαρών ηχείων.

Η αναγκαία ισχύς των ενισχυτικών σταδίων είναι ανάλογη της απόστασης ακρόασης, για το ίδιο ηχείο, προκειμένου να επιτευχθούν οι απαραίτητες στάθμες αναφοράς.

Ας πούμε για ένα ηχείο σα το παλιό καλό 801 της Μπιενταμπλεγιου, που θα μπορούσες να το τοποθετήσεις είτε στο 1,5μ είτε στα 6μ (πες, χάριν παραδείγματος), οπότε οι 2 διπλασιασμοί απόστασης είναι 12 ντεσιμπέλ διαφορά, 4 διπλασιασμοί ισχύος, οπότε στη μία περίπτωση αρκούν 100 βατ και στην δεύτερη χρειάζονται 1600 βατ για την ίδια στάθμη στη θέση ακρόασης. Ή 50 βατ στη μία περίπτωση και 800 στη δεύτερη.
Άρα, προτεινόμενη ισχύς 50-800.

Ταυτόχρονα, η πρώτη περίπτωση θα μπορούσε να είναι on wall τοποθέτηση, με έξτρα γκεϊν 6 ντεσιμπέλ, και η δεύτερη free field, οπότε δώσε κι άλλη διαφορά στα ενισχυτικά.

Είναι πολυπαραγωντικό θέμα η ισχύς, και διαφοροποιουνται περαιτέρω τα δεδομένα με χρήση ισοστάθμισης (χρειάζεται κι άλλο gain) και με χρήση σαμπ (μειώνονται οι απαιτήσεις).
Όταν τουλάχιστον το κάνει συνειδητά και δεν ισχυρίζεται πως ακούει ιδανικά.
Βεβαίως αυτό είναι πάντα σεβαστό, και όπως έχω ξαναπεί, το low fi, αρκεί για την συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου για να χαρούν τη μουσική τους.

Στο hi-fi όμως, υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες. Άλλο υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής κι άλλο ο χαβάς της πθωλής, ο απολύτως σεβαστός βεβαίως.
πανύβλακες δοκησίσοφοι
Εσύ παραμένεις άοπλος, κι ως εκ τούτου δεν είναι δόκιμη η αντιπαράθεση.

280865_a638c643e15a7f1fae5738aff0355100~2.png


Χρειάζεσαι άλλα 20 χρόνια να διαβάζεις τι έγραψε ο σταματακος για να καταλάβεις τι λέει, και άλλα 80 χρόνια για να καταλάβεις τι λέω, και για να ανακαλύψεις ότι δεν διαφωνούμε μεταξύ μας.
Είσαι καμένο χαρτί.
 
Last edited:

ifievadam

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
509
Reaction score
356
Καλο θα ειναι οι "διαμαχες" να μεταφερθουν σε αντιστοιχα θεματα, αφηνοντας καθαρο το παρον. Επιτελους...

Μια παρατηρηση για το περιοδικο: σκορπισε κυριολεκτικά, ξεκολλουν ευκολα οι σελιδες. Αυτο παρατηρηθηκε στο τρεχον τευχος κυρίως. Λιγη κολλα παραπανω...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.558
Reaction score
30.458
Δύο τρία πραγματάκια που ίσως και να έχουν παρεξηγηθεί.

Όσα λέει ο @costas EAR και οι άλλοι γνωστοί εδώ μέσα είναι τα minimum για να πιάσεις το Reference per budget performance. Αν δεν μπορείς να τα κάνεις για Χ λόγους δεν τα κάνεις. Δεν τρέχει κάτι και ούτε μας έπιασαν από το λαιμό.

Υπάρχουν λόγοι όταν λέει ότι το τάδε μέγεθος μεγαφώνου παίζει μέχρι τόση απόσταση, και θα χρειαστεί τόση ενίσχυση στα τόσα μέτρα. Είναι φυσική και όχι άποψη.

Μπορείς να ακούσεις με το 6αρι woofer στα 3m; Και βέβαια μπορείς αλλά αυτό που θα ακούσεις δεν έχει σχέση με το αποτέλεσμα που θα σου δώσει το 10αρι woofer που είναι για αυτή την απόσταση. Το 10αρι θα μπορέσει να σου δώσει το peak performance, με το 6αρι απλά θα ακούς μέχρι εκεί που μπορεί.

Μπορείς να ακούς με τα 80watts στα 3m; Μα και βέβαια μπορείς, με τα ανάλογα αποτελέσματα. Αυτό όμως που θα ακούσεις από τα 500watts στο ίδιο ηχείο δεν έχει σχέση με αυτό των 80watts. Λογικό δεν είναι;

Μπορείς να ακούς χωρίς subwoofers; Εννοείται. Αν σε ικανοποιεί το αποτέλεσμα είσαι και τυχερός. Καταλαβαίνεις όμως ότι η προσθήκη ενός ή περισσότερων subwoofers θα σου δώσει κάτι που δεν μπορείς να πάρεις με κανένα άλλο τρόπο γιατί απλά δεν γίνεται. Το μπουμ μπουμ που κάνει ένα Sub σου είναι αρκετό; Τέλια, και πάλι τυχερός. Ίσως να μην έχεις ιδέα από πόσα έξοδα και κόπο γλίτωσες.

Είναι αυτό που σου αρέσει και δεν υπάρχει τίποτε κακό σε αυτό. Δεν είναι όμως το peak performance. Δεν ειναι αυτό που έχει μέσα το μουσικό αρχείο που ακούς. Αν δεν το καταλαβαίνεις και πάλι δεν τρέχει τίποτα, μόνο μην επιμένεις.

Για να ακούσεις όλη την πληροφορία όπως πρέπει, πρέπει να κάνεις και τα βασικά ανά budget.

Εννοείται πως ο καθένας κρίνει ανάλογα με τις ανάγκες και τα θέλω του, τις προτεραιότητες του κλπ κλπ. Δεν το συζητάμε καν.

Όλες οι λύσεις είναι ευπρόσδεκτες ανάλογα τα δεδομένα που καλούνται να καλύψουν. Δεδομένα προσωπικά και όχι τεχνικά.

Όμως, όπως υπάρχουν όλα αυτά, υπάρχει και το Reference. To Reference έχει συγκεκριμένα δεδομένα και σε αυτά αναφέρονται οι γνωστοί άγνωστοι. Αυτά κυνήγησαν, αυτά έμαθαν, αυτά υλοποίησαν στα συστήματα τους και αυτά μας παρουσιάζουν ΤΣΆΜΠΑ.

Δεν ξέρω αν είναι γνωστό αλλά στις CEDIA και ICE πληρώσεις αδρά για να μάθεις αυτά που εδώ μαθαίνεις ΤΣΆΜΠΑ.

Υγ: Ούτε εγώ κυνηγάω το Reference, δεν θα έλεγα πως με ενδιαφέρει, και σίγουρα δεν μπορώ να το υλοποιήσω λόγο περιορισμών δωματίου, ακόμα και αν ήθελα να ξοδέψω τα ανάλογα.
Όμως το τι έχω, τι θέλω, τι μπορώ και ποιό είναι το Reference είναι τέσσερα διαφορετικά πράγματα και για να κάνεις check και στα τέσσερα θέλει χώρο και χρήμα. Γνώσεις δεν χρειάζονται, υπάρχουν επαγγελματίες.
 

blackboxshow

Επαγγελματίας
Μηνύματα
271
Reaction score
1.583
Καλο θα ειναι οι "διαμαχες" να μεταφερθουν σε αντιστοιχα θεματα, αφηνοντας καθαρο το παρον. Επιτελους...

Μια παρατηρηση για το περιοδικο: σκορπισε κυριολεκτικά, ξεκολλουν ευκολα οι σελιδες. Αυτο παρατηρηθηκε στο τρεχον τευχος κυρίως. Λιγη κολλα παραπανω...
Στα τεύχη που έχουμε στο γραφείο Η κόλλα είναι μια χαρά. Πιθανόν κάποια τεύχη να έχουν κάποιο θέμα (αν και δεν θα έπρεπε).
Στείλτε μου διεύθυνση να σας στείλω καινούριο!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Όσα λέει ο @costas EAR και οι άλλοι γνωστοί εδώ μέσα είναι τα minimum για να πιάσεις το Reference per budget performance.
Ακριβώς.
Είναι βασικές αρχές για να πιάσουν τόπο τα λεφτά σου, σε κάθε μπάτζετ.

Τηρώντας αυτές τις αρχές σε βατά κοστολογια, δεν έπιασες τον παπά από τα γένια, δεν έστησες το καλύτερο στέρεο στη γη, απλώς έχεις κάνει τα λιγότερα λάθη στο μπάτζετ σου και απολαμβάνεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, αντικειμενικά.

Είναι δυστυχώς, πολύ ακριβό χόμπι και πάντα θα υπάρχει καλύτερο.
Ωστόσο, αν ξεφύγεις από ανόητους παρορμητισμους του στυλ "α κοίτα τι ωραία που ακούγονται αυτά τα καμπανάκια κι η φωνή της ντιανα κραλ" και επικεντρωθείς στις βασικές απλές αρχές του hi-fi, της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, πραγματικά πιάνουν τόπο τα λεφτά σου και θα απολαμβάνεις το πιο hi-fi αποτέλεσμα στο μπάτζετ σου.
Φυσικά, πάντα υπάρχει χώρος για τις προσωπικές σου επιδιώξεις, είτε αισθητικής είτε στάθμης, κλπ.

Υπάρχει πληθώρα ακριβών έως πανακριβων σεταπ, που δεν τηρούν τις απλές βατές αρχές της στερεοφωνίας και του hi-fi.
Ποιες είναι αυτές;
Δεν στήνεται σωστό ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης, δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις ακρόασης των ηχείων, δεν αναπαράγεται η οφειλόμενη απόκριση συχνότητας 20Hz-20kHz, δεν τηρούνται οι τονικές ισορροπίες, δεν υπάρχει φασική συνοχή και γενικά συνοχή στο πεδίο του χρόνου, δεν είναι εντός προδιαγραφών οι χρόνοι αντήχησης του χώρου, δεν παραμένουν χαμηλές οι ολικές αρμονικές παραμορφωσεις, δεν υπάρχει επάρκεια για στάθμες αναφοράς, δεν είναι χαμηλή η ουδος θορύβου, δεν αναπαράγεται το αναγκαίο δυναμικό εύρος, δεν σχηματίζεται σταθερό κεντρικό είδωλο, δεν εφαρμόζεται ισοστάθμιση και ταργκετ κερβ.

Μία σειρά από ticks που αφαιρούν την ταμπέλα του hi-fi από το οποιοδήποτε σεταπ, ασχέτως κόστους αγοράς.

Κι ας παίζει τα καμπανάκια φοβερά, κι ας κόστισε 1 μυριο ευρώ, είναι low fi. Ε, να, αυτά λέμε. Τα βασικά, να τηρούνται οι προδιαγραφές.

Φυσικά θα γίνουν συμβιβασμοί.
Είναι αναπόφευκτο, εκτός κι αν το μπάτζετ είναι εντελώς απεριόριστο..
Ε, κάνε τους λιγότερους. Αυτό.

Η μεταλαμπαδευση της γνώσης αυτής και του τρόπου εφαρμογής της σε κάθε μπάτζετ, είναι το μόνο ουσιαστικό όφελος που μπορεί να έχει οποιοσδήποτε συμμετέχει σε ένα φόρουμ ή διαβάζει ένα περιοδικό για να "μάθει".

Αντιθέτως, δεν υπάρχει όφελος για κανέναν αν "μάθει" πως μου "άρεσε" το τάδε ηχείο ή καλώδιο γιατί έπαιξε ωραία αυτό που μ'αρεσει σε ένα αγνώστου πατρός low fi τυχαίο σεταπ.

Νομίζω πως αξίζει να επιμείνουμε για μετάδοση γνώσης.
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.790
Επειδή έγραψα ήδη μερικά τεχνικά θέματα, καθότι αυτός είναι ο (όσο γίνεται αντικειμενικός) τρόπος σκέψης μου, που δείχνει να κερδίζει σιγά σιγά έδαφος παγκοσμίως (βλέπε επισκεψιμοτητα σε Audio Science Review), θα ήθελα να συνεχίσω μια (πιστέψτε με) καλοπιστη κριτική, για τις παρουσιάσεις ηχείων που κάνετε στο περιοδικό, ενώ (για να το ξεκαθαρίσω) δεν τις έχω διαβάσει.

Δεν αγόρασα το περιοδικό, δε διάβασα τι γράψατε.

Το λοιπόν, εκτιμώ (βάσει ισχύουσας θεωρίας) πως τα χωρίς σοβαρές τονικες αλλοιώσεις ηχεία αυτα:




ενεργό το ένα παθητικό το άλλο δεν έχει σημασία, πρόκειται για ουδετερα καλοσχεδιασμένα ηχεία, θα "αρέσουν" σε όλους, και προφανώς άρεσαν και σε αυτούς που έκαναν δοκιμή. Οκ, λογικό και αναμενόμενο βάσει των αρχών της ψυχοακουστικής και των ερευνών της χαρμαν επί Τουλ.

Ωστόσο, υπάρχει ένα "αγκάθι" στο ανωτέρω σενάριο, που είναι η αντικειμενική έλλειψη των πρώτων 2 οκταβων από τα εν λόγω μικρά ηχεία. Η έλλειψη αυτή, είναι δεδομένη, δεν είναι θέμα προς συζήτηση, είναι τα προφανή αυτά.

Η εν λόγω έλλειψη, είναι υποχρεωτικό να οδηγήσει οποιονδήποτε τυχαίο ακροατή, στην αίσθηση ότι το ηχείο είναι σκληρό, ξύνει, ξυρίζει, είναι πριμαριστό, δεν είναι πλήρως ευχάριστο ιδίως σε υψηλότερες στάθμες και βεβαίως θα υπάρχει αίσθηση έλλειψης σε μουσικές που έχουν βαρύ περιεχόμενο εκεί κάτω.

Το προφανές είναι πως για να ακούσεις σωστά τις αρετές αυτών των ηχείων, όπως δηλαδή συμβαίνει με οποιαδήποτε ηχεία (άλλη κουβέντα), θα είναι αναγκαίο να χρησιμοποιηθούν σαμπ για την κάλυψη του φάσματος από 20 έως 80, και να κροσαριστει σωστά το ηχείο να παίζει πάνω από 80 με ένα φίλτρο 24 ντιμπι ανά οκτάβα, ώστε να μπορέσει να ξεδιπλώσει πραγματικά τις αρετές του.

Είναι επίσης προφανές, πως σε κάθε δωμάτιο ακρόασης, (με μόνη εξαίρεση μια ψαγμένη τοποθέτηση φρι φιλντ του ηχείου σε συνδυασμό με χρήση νιαρφιλντ απόστασης ακρόασης), όλο και κάπου θα υπάρχει ένας τονισμός ή μια ακύρωση από τα τοιχωματικά όρια του χώρου, τα οποία αν δεν διορθωθούν (dsp προφανώς) θα αδικούν το ηχειάκι και ο έμπειρος ακροατής θα δυσανασχετεί. Γι αυτό ο αμίρ συχνά πυκνά εφαρμόζει ένα φιλτρακι στο ρουν.

Πού θέλω να καταληξω:

Ίσως είναι ο μόνος σωστός δρόμος αυτή η τακτική ακρόασης ενός μικρού ηχείου.
Με ορθή ενσωμάτωση σαμπ.
Ειδάλλως, είναι εκ των πραγμάτων καταδικασμενο το άκουσμα, είτε πρόκειται για ηχείο 200€ είτε για ηχείο 300.000€. Τι κι αν φτάνει στους 70 κύκλους το ένα και στους 60 κύκλους το άλλο από μόνο του; ποιον βοηθάει αυτό; κανέναν.
Για σοβαρές ακροάσεις, για υψηλής πιστότητας ακροάσεις, αυτά είναι απλώς ανεπαρκή σενάρια.

Χωρίς σωστή ενσωμάτωση σαμπ, δεν έχει νόημα η ακρόαση ηχείου, ιδίως τόσο μικρού ηχείου. Αδικείς το ηχείο, τον εαυτό σου, τη μουσική και το χαϊ φαΐ.



ΥΓ. Τα δικά μου ηχεία, τα Neumann 310, με 8.25" γουφερ και 3-δρομα, δε τολμώ να τα ακούσω χωρίς σαμπ. Θα είναι άδεια, σα τενεκεδες. Βεβαίως με κατάλληλο πρόγραμμα και σε απαιδευτα αυτιά, ακόμα και σκέτα θα εντυπωσιασουν τον αδαη. Είναι μέχρι να μπουν τα σαμπ. Τότε καταλαβαίνεις τι έχανες, και τότε βλέπεις τις δυνατότητες του ηχείου. Μόνο του, σκέτο, το αδικείς. Κι όποιος αρέσκεται να το ακούει μόνο του σκέτο, είναι άξιος της μοίρας του και δεν έχει στον ήλιο μοίρα.
Επειδη μας διαβαζει κοσμος και την σημερον ημερα εχουμε δοξα τον Θεο την δυνατοτητα να ενημερωνομαστε απο διαφορες πηγες θελω να επισημανω τα εξης.



Το καλυτερο που μπορει να κανει καποιος ειναι να κοιταξει την μεθοδολογια που ακολουθουν οι διαφοροι επαγγελματιες του χωρου στον τομεα αξιολογηση ενος ηχειου μεσω μετρησεων και ηχητικης ακροασης.

Υπαρχει καταγεγραμενη η αποψη του Fritz Fey ο οποιος δεν πραγματοποιει μετρησεις κατα την αξιολογηση ενος ηχειου, οχι γιατι το θεωρει ανευ σημασιας, το αντιθετο μαλιστα, αλλα γιατι περα απο τον μετρητικο εξοπλισμο που θα πρεπει καποιος να διαθετει θα πρεπει παραλληλα και ο χωρος στον οποιο πραγματοποιουνται οι μετρησεις να ειναι πιστοποιημενος ετσι ωστε να εχουν βαρυτητα οι μετρησεις,κατι που δεν ειναι τοσο απλο διοτι κοστιζει και δεν ειναι σε θεση οικονομικα να το υποστηριξουν.

Ενδιαφερον ομως εχει η μεθοδολογια που ακολουθει ο Anselm Goertz ο οποιος συστηματικα μετρα και αξιολογει επαγγελματικα ηχεια μονιτορ και θεωρειται κορυφη στον συγκεκριμενο τομεα.

Φυσικα κανεις δεν αξιολογει ηχειο με παραλληλη χρηση σαμπ. Αν ειχε καποιο νοημα τοτε ηδη θα ειχε εφαρμοστει και δεν θα περιμεναν καποιον το 2021 να ανακαλυψει την Αμερικη. Ο λογος ειναι προφανης

Ο συγκεκριμενος χρησιμοποιει ως συστημα αναφορας τα Neumann KH 310, λογικο θα λεγαμε φυσικα χωρις σαμπ,οπως τοσοι και τοσοι επαγγελματιες στο στουντιο.


Τι κανει ομως αυτος ο τυπας στο σταδιο της ακροασης? Τοποθετει το καθε μονιτορ στην βελτιστη για αυτο αποσταση ακροασης, οι τυπικες αποστασεις για ολα τα nearfield ειναι οπως αναφερει 1-2m. και επομενως επιλεγεται μια αποσταση περι του 1,5m ως βελτιστη αποσταση ακροασης. Η αποσταση ειναι βεβαιως μεταβλητη αναλογως βεβαιως το ηχειο

Αυτο που εχει ενδιαφερον ειναι οτι για την αντισταθμιση της ανεπαρκειας του χωρου και της θεσης ακροασης ιδιαιτερως στο φασμα των χαμηλων πραγματοποιει παντα το τονιζω παντα και οχι συχνα πυκνα με φιλτρακια roon (βλεπε ροζ πανθηρα) περιξ της θεσης ακροασης 30 μετρησεις τοσο για το αριστερο οσο και για το δεξι ηχειο οπου με προσεγμενη χρηση EQ επιδιωκει να μετριασει την επιρροη του χωρου, ωστε οι ακουστικες εντυπωσεις απο καθε ηχειαο να ειναι οσο το δυνατον πιο αντικειμενικες.

Στο σκιτσο μπορειτε να διακρινετε την αδιορθωτη και την διορθωμενη με χρηση φιλτρων εξομαλυνσης.

1623592225713.png
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.556
Μηνύματα
2.944.066
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top