- Μηνύματα
- 2.868
- Reaction score
- 250
Απάντηση: Σωμα...
Η υποκειμενική παράμετρος των audio αξιολογήσεων που αναφέρεται σαν "σώμα" είναι από τις πιο σημαντικές . Χωρίς ικανοποιητική συμπεριφορά της παραμέτρου αυτής το τελικό αποτέλεσμα είναι αδιάφορο και ανίκανο να διεγείρει συγκινησιακά. Η ψευδαίσθηση του "ρεαλισμού" δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς "σώμα" και "ρωμαλέα" παρουσία των οργάνων και των φωνών κυρίως στις μεσαίες , μεσοχαμηλές και υψηλές συχνότητες .
Ακόμη και αν "τονικά" το αποτέλεσμα είναι σωστό και η πληροφορία-λεπτομέρεια είναι άφθονη.
Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει ένα κοινά αποδεκτό (μετρήσιμο) μέγεθος που θα μπορούσε να προεξοφλήσει την επάρκεια σώματος. Με βάση την εμπειρία μου το σώμα έχει άμεση σχέση κυρίως με τα εξής :
1) Τον χώρο . Παίζουν απίστευτο ρόλο τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά , οι τοποθετήσεις ηχείων και ακροατή , τα χαρακτηριστικά απορρόφησης -διάχυσης - ανάκλασης .
2) Το ίδιο το ηχείο . Ένας μικροσκοπικός θόλος ή κώνος δεν μπορεί να δώσει αυτό που δίνει μια σειρά από ομοειδή μεγάφωνα ή οι επιφάνειες των ηλεκτροστατικών-μαγνητοστατικών-ribbon μεγάλου μήκους .
3) Τα ενισχυτικά . Συνήθως αποδίδουν καλά στο τομέα σώματος οι class A κατασκευές (όπως και οι AB που είναι πολωμένες αρκετά "ψηλά") που έχουν μεγάλα τροφοδοτικά ( μετασχηματιστές και μεγάλες χωρητικότητες πυκνωτών ).
Τα καλά ενισχυτικά της "fast recovery" φιλοσοφίας με τις μικρές χωρητικότητες είναι συνήθως αέρινα , ταχύτατα αλλά λεπτόηχα.
4) Εξαιρετικό σώμα συνήθως αποδίδουν και οι μεγάλοι λαμπάτοι τελικοί σε push-pull τοπολογία.
5) Κανόνας με εξαιρέσεις φυσικά είναι να προσφέρει ικανοποιητικό σώμα η λαμπάτη προενίσχυση.
6) Καθοριστικό ρόλο παίζουν και τα καλώδια ηχείων και interconnect.
7) Το ταίριασμα δε ενισχυτή και ηχείων είναι καθοριστικό. Ενδιαφέρον είναι ότι κάποιος ενισχυτής μπορεί να αποδίδει επαρκέστατο σώμα με κάποιο ηχείο και ανεπαρκές με κάποιο άλλο στον ίδιο χώρο με τα ίδια συνοδά. Αυτά για αρχή....
Η υποκειμενική παράμετρος των audio αξιολογήσεων που αναφέρεται σαν "σώμα" είναι από τις πιο σημαντικές . Χωρίς ικανοποιητική συμπεριφορά της παραμέτρου αυτής το τελικό αποτέλεσμα είναι αδιάφορο και ανίκανο να διεγείρει συγκινησιακά. Η ψευδαίσθηση του "ρεαλισμού" δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς "σώμα" και "ρωμαλέα" παρουσία των οργάνων και των φωνών κυρίως στις μεσαίες , μεσοχαμηλές και υψηλές συχνότητες .
Ακόμη και αν "τονικά" το αποτέλεσμα είναι σωστό και η πληροφορία-λεπτομέρεια είναι άφθονη.
Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει ένα κοινά αποδεκτό (μετρήσιμο) μέγεθος που θα μπορούσε να προεξοφλήσει την επάρκεια σώματος. Με βάση την εμπειρία μου το σώμα έχει άμεση σχέση κυρίως με τα εξής :
1) Τον χώρο . Παίζουν απίστευτο ρόλο τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά , οι τοποθετήσεις ηχείων και ακροατή , τα χαρακτηριστικά απορρόφησης -διάχυσης - ανάκλασης .
2) Το ίδιο το ηχείο . Ένας μικροσκοπικός θόλος ή κώνος δεν μπορεί να δώσει αυτό που δίνει μια σειρά από ομοειδή μεγάφωνα ή οι επιφάνειες των ηλεκτροστατικών-μαγνητοστατικών-ribbon μεγάλου μήκους .
3) Τα ενισχυτικά . Συνήθως αποδίδουν καλά στο τομέα σώματος οι class A κατασκευές (όπως και οι AB που είναι πολωμένες αρκετά "ψηλά") που έχουν μεγάλα τροφοδοτικά ( μετασχηματιστές και μεγάλες χωρητικότητες πυκνωτών ).
Τα καλά ενισχυτικά της "fast recovery" φιλοσοφίας με τις μικρές χωρητικότητες είναι συνήθως αέρινα , ταχύτατα αλλά λεπτόηχα.
4) Εξαιρετικό σώμα συνήθως αποδίδουν και οι μεγάλοι λαμπάτοι τελικοί σε push-pull τοπολογία.
5) Κανόνας με εξαιρέσεις φυσικά είναι να προσφέρει ικανοποιητικό σώμα η λαμπάτη προενίσχυση.
6) Καθοριστικό ρόλο παίζουν και τα καλώδια ηχείων και interconnect.
7) Το ταίριασμα δε ενισχυτή και ηχείων είναι καθοριστικό. Ενδιαφέρον είναι ότι κάποιος ενισχυτής μπορεί να αποδίδει επαρκέστατο σώμα με κάποιο ηχείο και ανεπαρκές με κάποιο άλλο στον ίδιο χώρο με τα ίδια συνοδά. Αυτά για αρχή....