Μηχανική γείωση, απομόνωση, ''αντικραδασμικά"

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικ

Εγκώ πάλι ντεν κατάλαβα ακόμα γκια ποιο λόγκο κρειάζονται οι ακίδες...
Εγκώ προυσωπικώς έκανα τουν κόπο και τις έβαλα γκιατί...υπήρκαν στο συσκευασία :)138:) & γκιατί ήτελα να δώκω λίγκο ύψος στο ηκείο...:116:

Φυσικά η επιστήμη έχει προχωρήσει τόσο που υπάρχουν ακόμα και μελέτες ηλεκτρομαγνητικής φύσεως μεταξύ των υλικών-τριβής!
Και που είναι το περίεργο δηλαδή?
Το έγραψα και παραπάνω (νταξ' στο περίπου), πραγματική επαφή δεν υπάρχει μεταξύ δύο σωμάτων...
Οι απωστικές δυνάμεις των πεδίων σε τόσο οριακά μικρές αποστάσεις δεν το επιτρέπουν...
Η αίσθηση της αφής π.χ. είναι ουσιαστικά μια ψευδαίσθηση (ω μοντιέ!), φανταστείτε τώρα με την ακοή τι μπορεί να γίνεται...μήπως άραγε δεν παρουσιάζονται φαινόμενα "συναισθησίας" όταν βλέπει κάποιος το ωραίο κουτί/ψαρωτικό όνομα και νομίζει ότι ακούει...αγγέλους? :116:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικ

Και που είναι το περίεργο δηλαδή?
Το έγραψα και παραπάνω (νταξ' στο περίπου), πραγματική επαφή δεν υπάρχει μεταξύ δύο σωμάτων...
Οι απωστικές δυνάμεις των πεδίων σε τόσο οριακά μικρές αποστάσεις δεν το επιτρέπουν...
Η αίσθηση της αφής π.χ. είναι ουσιαστικά μια ψευδαίσθηση (ω μοντιέ!), φανταστείτε τώρα με την ακοή τι μπορεί να γίνεται...μήπως άραγε δεν παρουσιάζονται φαινόμενα "συναισθησίας" όταν βλέπει κάποιος το ωραίο κουτί/ψαρωτικό όνομα και νομίζει ότι ακούει...αγγέλους? :116:
Οχι δέν είναι καθολου περίεργο.Απλά αν πας να μελετήσεις ένα κιβώτιο που τσουλάει την κατηφόρα μέσω μοριακών τύπων χάθηκες.Θα γεμίσεις πέντε σελίδες πράξεις ενώ με τη νευτώνεια φυσική δύο γραμμές.Και θα προσεγγίζεις το νούμερο κατα 0.00000005%.Διαλέγεις και παίρνεις...

Την ίδια ερώτηση την είχα κάνει μάλιστα σε αυτόν
http://www.mead.upatras.gr/lang_el/personnel/view/27
και μου απάντησε χαμογελώντας το ίδιο αυτό πράμα...

Φυσικά όπως προείπα στην νανοτεχνολογία αλλα και σε ακραίες καταστάσεις πίεσης και θερμοκρασίας η σύγχρονη φυσική είναι όπλο και ανάγκη.
 

Μηνύματα
291
Reaction score
7
Απάντηση: Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για

(νταξ' στο περίπου), πραγματική επαφή δεν υπάρχει μεταξύ δύο σωμάτων...
Οι απωστικές δυνάμεις των πεδίων σε τόσο οριακά μικρές αποστάσεις δεν το επιτρέπουν...
Η αίσθηση της αφής π.χ. είναι ουσιαστικά μια ψευδαίσθηση (ω μοντιέ!), φανταστείτε τώρα με την ακοή τι μπορεί να γίνεται...μήπως άραγε δεν παρουσιάζονται φαινόμενα "συναισθησίας" όταν βλέπει κάποιος το ωραίο κουτί/ψαρωτικό όνομα και νομίζει ότι ακούει...αγγέλους? :116:
Χαχαχα!Καλο!

Εγω προτεινω να χρησιμοποιησεις αυτο το επιχειρημα αν (χτυπα ξυλο ) τρακαρεις καποιον με το αυτοκινητο σου.

Οταν θα βγει να σου ζητησει τα ρεστα, με περισπουδαστο υφος πεστου

''Δεν καταλαβαινω το προβλημα σας κυριε..
Τα αυτοκινητα μας δεν ηρθαν σε επαφη, σε μοριακο επιπεδο.Υπηρξε απλα μια αλληλεπιδραση λογω εγγυτητας.''

Βεβαια ,μετα απο αυτο,πως θα αλληλεπιδρασει αυτος με εσενα, θα ειναι λιγο απροβλεπτο.:138:
 

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικ

Οχι δέν είναι καθολου περίεργο.Απλά αν πας να μελετήσεις ένα κιβώτιο που τσουλάει την κατηφόρα μέσω μοριακών τύπων χάθηκες.Θα γεμίσεις πέντε σελίδες πράξεις ενώ με τη νευτώνεια φυσική δύο γραμμές.Και θα προσεγγίζεις το νούμερο κατα 0.00000005%.Διαλέγεις και παίρνεις...

Την ίδια ερώτηση την είχα κάνει μάλιστα σε αυτόν
http://www.mead.upatras.gr/lang_el/personnel/view/27
και μου απάντησε χαμογελώντας το ίδιο αυτό πράμα...

Φυσικά όπως προείπα στην νανοτεχνολογία αλλα και σε ακραίες καταστάσεις πίεσης και θερμοκρασίας η σύγχρονη φυσική είναι όπλο και ανάγκη.
Επειδής (και μόνο) ο τύπος αναφέρεται στην "πραγματικότητα"...
OK?

Εγω προτεινω να χρησιμοποιησεις αυτο το επιχειρημα αν (χτυπα ξυλο ) τρακαρεις καποιον με το αυτοκινητο σου.
Μπα δε νομίζω, λέω να "στοχεύσω" στο "αίτιο" & όχι στο αποτέλεσμα...
Μάλλον θα χρησιμοποιήσω το νόμο της Παγκόσμιας Έλξης, μη σου πω τη βαρυτική καμπύλωση του χώρου που με...κατηφόρησε :138:

θα ειναι λιγο απροβλεπτο
Η απροβλεπτότητα είναι δεδομένη, δε μπορείς να κάνεις και πολλά...
Εκτός ίσως της περίπτωσης των hi-end καλωδίων ρεύματος & της δεδομένης βελτίωσης του ήχου...:138:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικ

Θεωρώντας οτι αποδείξαμε τηνα ανεξαρτησία μεταξύ τριβής-επιφάνειας επαφής....Μάλλον λάθος...Δέν αποδείξαμε τίποτα...
Μπορούμε πολύ εύκολα να ανοίξουμε μία Πανεπιστημιακή φυσική.Π.χ. την πιο διάσημη που είναι αυτή του young αλλα και διάφορες τεχνικές μηχανικές όπως αυτή που παρέθεσα των beer-johnston και να δούμε την ανεξαρτησία της τριβής με την επιφάνεια επαφής σε ένα σοβαρό σύγγραμα...
Μετά είπαμε οτι σε ακραίες φυσικές καταστάσεις πιέσεων και θερμοκρασίας η απλή μηχανική είναι "λίγη".Πρέπει να μπούμε σε μοριακές δυνάμεις και τέτοια τα οποία δέν τα γνωρίζω και τόσο να σας πώ την αλήθεια.Ή μάλλον τα γνωρίζω τελειως επιδερμικά...

Συνεχίζοντας με λοιπές εξηγήσεις που μπορεί εύκολα να οδηγήσουν σε λάθος συμπεράσματα...
αυτό το γνωρίζεις ήδη από τα λάστιχα αυτοκινήτων, καθώς σε ολισθηρό οδόστρωμα (πχ σε πάγο και χιόνι) χρησιμοποιούμε στενά λάστιχα για να γλιστράμε λιγότερο στο δρόμο, για να έχουμε καλύτερη "πρόσφυση" όπως λέμε, ενώ τα φαρδιά λάστιχα είναι ιδανικά για να κάνεις σκι...
Λοιπόν το χιόνι.Στο χιόνι και στον πάγο βασικό μας μέλημα είναι να μήν βουλιάξουμε εξαιτίας του εξαιρετικά μικρού ορίους διαροής και θραύσης που παρουσιάζουν τα δύο αυτά υλικά.Δηλαδή όταν ένας άνθρωπος 80 κιλών πατήσει πάνω σε δύο παπούτσια μίας Α επιφανείας δημιουργεί τάσεις στον πάγο.Οι τάσεις αυτές τείνουν να παραμορφώσουν το υλικό ακόμα και να το σπάσουν.Οπότε η λύση είναι μία.Να μειώσουμε την πίεση.
Όχι την δύναμη!!!Την πίεση...
Για να μειωθεί η πίεση υπάρχουν δύο τρόποι.Ο ένας είναι να μειώσουμε το βάρος-αδύνατο- και η άλλη να μεγαλώσουμε την επιφάνεια.
Μεγαλώνουμε λοιπόν την επιφάνεια και αυτομάτως μικραίνουμε την πίεση που εφαρμόζουμε στον πάγο.Άρα μικραίνουν οι θλιπτικές τάσεις που προκαλούν αστοχία στο υλικό.

Πολύ βασικό επίσης σφάλμα συλλογισμού.Κινούμε ένα έπιπλο και παρατηρούμε ας πούμε οτι αυτό μετακινείται δύσκολα με 4/2 πόδια.Εκεί πρέπει να κάνουμε ένα διάγραμμα ελευθέρου σώματος και να δούμε πώς λειτουργεί το σύστημα.
Έχουμε αντιδράσεις των βαρών απο τα ποδαράκια, τις τριβές και το βάρος.Επίσης την ασκούμενη δύναμη.
Με επίλυση του παραπάνω συστήματος διανυσμάτων στον χ άξονα, στον y άξονα αλλα και επίλυση ροπής ως προς κάποιο σταθερό σημείο βρίσκουμε οτι τελικά και "πρακτικά" ένα μέρος της δύναμης που ασκούμε αυξάνει την αντίδραση του εδάφους στα μακρινά ποδαράκια απο εμάς.Άρα πρακτικά αυξάνει την τριβή αφού η τριβή εξαρτάται απο το βάρος.
Μήν με βάζετε να τα ζωγραφίζω και να τα λύνω...Βαριέμαι...
Άστα...

Νομίζω οτι εδώ φυσικά μπορούμε να το κλείσουμε αυτό το φυσικό θέμα μιας και αυτά τα θέματα έχουν λυθεί απο τις αρχές της Νευτώνειας φυσικής, δέν χωράν κανένα υποκειμενισμό και δέν αμφισβητούνται απο κανέναν και για κανένα λόγο.
Έκανα αυτή την μικρή ανάλυση διότι εξεπλάγην απο την ανάλυση του ίαρ για την τριβή.

Πραγματικά ένα δεύτερο θέμα που κολάω λιγάκι είναι αυτό περι γειώσεων των κραδασμών.Δέν το γνωρίζω όμως και δέν μπορώ να βρώ κάποιο στοιχείο παραπάνω.Αν είχε κανείς...
Σίγουρα πάντως οι τάσεις στα άκρα της ακίδας είναι μεγαλύτερες απο τις τάσεις σε μία επίπεδη πλάκα.Αποτέλεσμα είναι η καλύτερη έδραση(ειδικά αν τρυπήσει και λίγο το πάτωμα).
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Ένα σχετικό βιντεάκι που λύνει όλα τα παραπάνω θέματα περι "τριβής".


 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
482
Reaction score
19
Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικ

Συνεχίζοντας με λοιπές εξηγήσεις που μπορεί εύκολα να οδηγήσουν σε λάθος συμπεράσματα...

Originally Posted by costas EAR
αυτό το γνωρίζεις ήδη από τα λάστιχα αυτοκινήτων, καθώς σε ολισθηρό οδόστρωμα (πχ σε πάγο και χιόνι) χρησιμοποιούμε στενά λάστιχα για να γλιστράμε λιγότερο στο δρόμο, για να έχουμε καλύτερη "πρόσφυση" όπως λέμε, ενώ τα φαρδιά λάστιχα είναι ιδανικά για να κάνεις σκι...

Λοιπόν το χιόνι.Στο χιόνι και στον πάγο βασικό μας μέλημα είναι να μήν βουλιάξουμε εξαιτίας του εξαιρετικά μικρού ορίους διαροής και θραύσης που παρουσιάζουν τα δύο αυτά υλικά.Δηλαδή όταν ένας άνθρωπος 80 κιλών πατήσει πάνω σε δύο παπούτσια μίας Α επιφανείας δημιουργεί τάσεις στον πάγο.Οι τάσεις αυτές τείνουν να παραμορφώσουν το υλικό ακόμα και να το σπάσουν.Οπότε η λύση είναι μία.Να μειώσουμε την πίεση.
Όχι την δύναμη!!!Την πίεση...
Για να μειωθεί η πίεση υπάρχουν δύο τρόποι.Ο ένας είναι να μειώσουμε το βάρος-αδύνατο- και η άλλη να μεγαλώσουμε την επιφάνεια.
Μεγαλώνουμε λοιπόν την επιφάνεια και αυτομάτως μικραίνουμε την πίεση που εφαρμόζουμε στον πάγο.Άρα μικραίνουν οι θλιπτικές τάσεις που προκαλούν αστοχία στο υλικό.
Εχω την αισθηση ότι στο χιονι επιθυμουμε την διεισδυση του ελαστικου μεσα του (αρα μικροτερη επιφανεια με ιδια μαζα= μεγαλυτερη πιεση) για αυξηση της τριβης και αρα της σταθεροτητας ενώ στο βρεγμενο δρομο επιθυμουμε μειωμενη επιφανεια επαφης μεταξυ ελαστικου και δρομου για να μειωσουμε την απαιτουμενη προς αποσταργγιση ποσοτητα νερου και να αποφυγουμε το φαινομενο της υδρολισθησης. Και στις δυο περιπτωσεις διαλεγουμε ελαστικο μικροτερου φαρδους αλλα για διαφορετικο λογο.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.464
Reaction score
36.039
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

και έλα να βγάλεις φωτογραφίες τα CD μου δηλαδή αν δε με πιστεύεις. όλα βαμμένα πράσινα είναι στις άκρες και στο κέντρο. για ποιον με πέρασες βρε? για κανα ...κόγια?:116::116::116:

τη μ@λ@κία την έχω φάει με το κουτάλι, πιο πολύ κι απ'τον άρτζι, που λολαίνεται μ'αυτά τα μπλιμπλίκια (ακόμα). μπούχτισα όμως....

χίλιες φορές να ξαναδιαβάζω τα κείμενα του μπούτχια (μέχρι να τα μάθω απ'έξω δηλαδή), παρά να δοκιμάζω "ακίδες". φτάνει πια. χόρτασα.
Πω πω πώς γκρεμίζονται τα είδωλα...
Αμ δεν τα ήξερα αυτά!

Δηλαδή ένας βλαμμένος, πρωτού γίνει βλαμμένος ή και αρχι-βλαμμένος, ήταν απλά ηλίθιος; Και η μετεξέλιξή του ποια είναι; Γίνεται Κόγιας και τα πετάει όλα για καλώδιο πορτατίφ ή κοτετσόσυρμα; :142:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Με αφορμή την εμπειρία που περιγράφω στο δεύτερο blog post μου, του άρθρου του Costas Coyias περί ηχείων (και συγκεκριμένα, του σημείου που αναφέρεται στο ύψος του ηχείου) και με όσα διάβασα στο παρόν thread, θέλω να σας θέσω τους προβληματισμούς μου:

Τα ηχεία μου έχουν ύψος 94εκ και το tweeter βρίσκεται στα 84εκ. Σύμφωνα με τα όσα διάβασα στο άρθρο του Costas Coyias αποφάσισα να φτιάξω δύο μικρές βάσεις ύψους 30εκ με στόχο το tweeter να έρθει στο ύψος των αυτιών μου (κατά προσέγγιση) όταν κάθομαι. Εδώ ξεκινάνε οι προβληματισμοί:

1) Ως υλικό κατασκευής επέλεξα το ξύλο (mdf 4χιλ ή κόντρα πλακέ θαλάσσης, θα δείξει). Η βάση θα είναι "χωρισμένη" σε δύο μέρη (βλ. εικόνα), εκ των οποίων το πάνω θα είναι κούφιο και το κάτω θα είναι τα πόδια της βάσης. Ενδείκνυται το υλικό που επέλεξα για τη δουλειά που θέλω να κάνω;

2) Το πάνω μέρος της βάσης, σκέφτομαι να το γεμίσω με άμμο (πριν κολληθεί το πάνω καπάκι). Την ιδέα την πήρα από το γεγονός ότι παρατήρησα σε θέματα που ασχολούνται με κατασκευή DIY βάσεων ηχείων την προτροπή για γέμισμα των σωλήνων με άμμο ή σκάγια. Αντιλαμβάνομαι ότι κερδίζω σε στοιβαρότητα, αλλά έχει κάποιο άλλο αποτελέσμα η κίνηση αυτή ή όχι;

3) Όπως περιέγραψα στο blog spot, τοποθέτησα στα ηχεία ημισφαιρίδια σιλικόνης (πέτυχα μηχανική απομόνωση, σύμφωνα με τα γραφόμενα του costasEAR στο thread αυτό) και αντιλήφθηκα διαφορά στον ήχο. Παράλληλα με το «σήκωμα» των ηχείων, θα προσπαθήσω να πετύχω μηχανική γείωση. Η ερώτηση είναι η εξής: Έχοντας στο μυαλό σας ότι το πάτωμα αποτελείται από πλακάκια διαστάσεων 33εκ x 40,5εκ, ποιος είναι ο καλύτερος συνδυασμός:

Α) Το ηχείο με ημισφαιρίδια σιλικόνης πάνω στη βάση και η βάση να πατάει σε 3 ακίδες οι οποίες θα πατάνε σε ένα νόμισμα του ενός λεπτού του Euro η καθεμία.
Β) Το ηχείο με ημισφαιρίδια σιλικόνης πάνω στη βάση και η βάση με ημισφαιρίδια σιλικόνης (άρα οι ακίδες δεν χρησιμοποιούνται).
Γ) Το ηχείο με ημισφαιρίδια σιλικόνης πάνω στη βάση και η βάση στο πάτωμα χωρίς ενδιάμεσα υλικά.
Δ) Το ηχείο πάνω στη βάση χωρίς ενδιάμεσα υλικά και η βάση με 3 ακίδες ή ημισφαιρίδια σιλικόνης.
Ε) Το ηχείο πάνω στη βάση και η βάση στο πάτωμα, χωρίς εκατέρωθεν ενδιάμεσα υλικά.
ΣΤ) Κανένας από τους πιο πάνω! Προτείνεται τον δικό σας.

Προσωπικά, είμαι μεταξύ του Α και του Β. Απλά δεν ξέρω αν κάποιος από τους δύο ακυρώνει τον στόχο μου (μηχανική γείωση). Επίσης, αν κάποιος επιλέξει τον Δ, θα ήθελα να μου πει τον λόγο που θα επιλέξει τις ακίδες ή τα ημισφαιρίδια σιλικόνης.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας!

(Δεν είμαι σίγουρος αν το αυτό το post ταιριάζει εδώ ή αν θα έπρεπε να ανοίξω νέο θέμα στο DIY Audio. Αν κάποιος mod θεωρεί ότι ταιριάζει στο DIY Audio, ας με ενημερώσει για να ανοίξω θέμα εκεί.)
 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

όταν φτιάχνεις μια βάση με μεγάλη μάζα (πχ με άμμο που λες), τότε υποτίθεται πως σκοπός σου είναι να αποσβέσεις στη μάζα της βάσης τους κραδασμούς της καμπίνας. Αν λοιπόν στηρίξεις το ηχείο με μηχανική απομόνωση πάνω στη βάση, τζάμπα κι άδικα δίνεις τόση μάζα στη βάση.

η μηχανική απομόνωση που έκανες μεταξύ ηχείου και βάσης, η οποία σου άρεσε ηχητικά, σημαίνει ότι η βάση σου είχε ακουστό πρόβλημα κραδασμών, ενώ το ηχείο σου δε πάσχει και τόσο από κραδασμούς.

τέλος πάντων, πρέπει να αποφασίσεις τι θέλεις να επιτύχεις, ώστε αναλόγως να δεις τι θα κάνεις:

1. θες μηχανική απομόνωση μεταξύ ηχείου και βάσης?
2. θες μηχανική γείωση μεταξύ ηχείου και βάσης?

Η μηχανική απομόνωση αφήνει το ηχείο στην ησυχία του, να παίζει όπως μπορεί να παίξει.

Η μηχανική γείωση στοχεύει να βελτιώσει την απόδοση του ηχείου, παίρνοντας και αποσβένοντας τους κραδασμούς της καμπίνας του.

Στην πρώτη περίπτωση, τα πράγματα είναι απλά. Η βάση δε χρειάζεται να είναι μεγάλης μάζας, απλά χρειάζεται να είναι στιβαρή.

Στη δεύτερη περίπτωση, είναι απαραίτητη η βάση μεγάλης μάζας σε δάπεδο μικρής μάζας (πχ ξύλινο), αλλά δεν είναι τόσο απαραίτητη όταν το δάπεδο είναι στιβαρό (πχ πλακάκι-μάρμαρο).

Επίσης, σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να κατασκευαστεί βάση ηχητικά νεκρή, δηλαδή να μη ταλαντώνει και να μη δονείται, διότι αλλιώς θα παράγει και αυτή ήχο που θα "βρωμίζει" τον ήχο του ηχείου σου.

Αποφάσισε τι θες να κάνεις, και το συζητάμε το πως θα το κάνεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

θα ήθελα σε αυτό το σημείο, να κάνω μια απλή διαπίστωση: ακόμα και τα πιο απλά πράγματα φαίνονται μπερδεμένα στο χώρο του ήχου, και πραγματικά απορώ ώρες ώρες και με στεναχωρεί αυτή η κατάσταση.

το θέμα της στήριξης ενός ηχείου, ή ενός πικάπ, είναι μια πραγματικά πολύ απλή υπόθεση, όπως και τα περισσότερα "θέματα" στο audio. Αρκεί να ξεπεραστούν κάποια "εμπόδια" συνήθειας, να αναλυθούν ορθολογικά και αντικειμενικά τα ζητούμενα και να εφαρμοστούν λύσεις ουσίας, λύσεις λογικές, λύσεις αντικειμενικές.

ειλικρινά λυπάμαι όταν βλέπω τέτοιες απορίες:

Α) Το ηχείο με ημισφαιρίδια σιλικόνης πάνω στη βάση και η βάση να πατάει σε 3 ακίδες οι οποίες θα πατάνε σε ένα νόμισμα του ενός λεπτού του Euro η καθεμία.
Β) Το ηχείο με ημισφαιρίδια σιλικόνης πάνω στη βάση και η βάση με ημισφαιρίδια σιλικόνης (άρα οι ακίδες δεν χρησιμοποιούνται).
Γ) Το ηχείο με ημισφαιρίδια σιλικόνης πάνω στη βάση και η βάση στο πάτωμα χωρίς ενδιάμεσα υλικά.
Δ) Το ηχείο πάνω στη βάση χωρίς ενδιάμεσα υλικά και η βάση με 3 ακίδες ή ημισφαιρίδια σιλικόνης.
Ε) Το ηχείο πάνω στη βάση και η βάση στο πάτωμα, χωρίς εκατέρωθεν ενδιάμεσα υλικά.
ΣΤ) Κανένας από τους πιο πάνω! Προτείνεται τον δικό σας.
διότι σημαίνει πως βαδίζεις στο κενό, πως κάθε "άποψη" μπορεί να έχει και το "δίκιο της", πως όλα φαίνονται ένα "χάος".

αλήθεια, λυπάμαι για αυτό.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

George (Wizzy)
Εαν διαβάσεις από την αρχή του νήματος τον EAR δεν θα έχεις απορία προς την μέθοδο που θα ακολουθήσεις για την μηχανική γείωση που θες.

Μια φορά σιλικόνες και λοιπά αποσβεστικά υλικά κάνουν απομόνωση.
Οι ακίδες = γείωση......... αλλά έχουμε στο μυαλό μας το πάτωμα. (εαν έχεις παρκέ πχ και γειώσεις ηχείο ή βάση ηχείου θα "ακούς" και το πάτωμα μαζί.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Κώστα, Γιώργο, καταρχήν σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Επίσης, επειδή είμαι σε στάδιο κατανόησης και μάθησης, μπορεί να γίνω ενοχλητικός με απορίες και λεπτομέρειες, οπότε θα εκτιμούσα την επιείκιά σας.

Εν τω προκείμενω, το πρώτο και βασικό ζητούμενο είναι η ανύψωση των ηχείων με κατασκευή βάσης. Την ανύψωση των ηχείων θα μπορούσα να την πετύχω στοιβάζοντας κουτιά από κόλλες Α4, που λέει ο λόγος, αλλά δεν θέλω, δεν μου αρέσει. Εξ ου και η απόφαση για την κατασκευή των ξύλινων βάσεων.

Στη συνέχεια θέλω να πετύχω μηχανική γείωση. Σύμφωνα με τα γραφόμενα του Κώστα: "Μηχανική γείωση = περνάμε τους κραδασμούς ενός μηχανήματος στη "γη", όπου θα αποσβεστούν. [...] Η ακίδα δίνει μια πολύ μικρής έκτασης επαφή, μέσω της οποίας ναι μεν περνάνε οι κραδασμοί του δαπέδου στο ηχείο μας!". [...] (η ακίδα) Πατάει λοιπόν σε ένα "πιατάκι" συνήθως από σκλήρό μέταλλο, το οποίο εδράζεται στο δάπεδο τέλεια". Μέχρις εδώ, καταλαβαίνω ότι αν θέλω να πετύχω μηχανική γείωση χρησιμοποιώ ακίδες και από κάτω τους ένα κέρμα. (1)

Ακολούθως, ο Κώστας αναφέρει στο πρώτο παράδειγμα: "[...] Για αυτό, για να πετύχουμε μηχανική γείωση, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ακίδες στο ηχείο μας, ώστε να έχει "γερή" και "στέρεα" επαφή με το δάπεδο και να μεταφέρει στο δάπεδο τους κραδασμούς του. [...] Αν έχουμε σκληρό δάπεδο μεγάλης μάζας, π.χ. από γρανίτη ή από πλακάκι, τότε οι κραδασμοί του ηχείου μεταφέρονται στο δάπεδο και εκεί αποσβαίνονται τάχιστα στη μεγάλη μάζα του δαπέδου, χωρίς παρατράγουδα." (2)

Από τον συνδυασμό των (1) και (2) αντιλαμβάνομαι ότι εάν είχα ένα ηχείο το οποίο είχε ακίδες και αυτές πατάγανε σε ένα κέρμα πάνω στο δάπεδό μου που είναι από πλακάκια, οι κραδασμοί του ηχείου θα μεταφέρονταν στο δάπεδο και εκεί θα αποσβαίνονταν.

Η απορία μου προκύπτει από το γεγονός ότι μεταξύ του ηχείου και του πατώματος μεσολαβεί η βάση! Ο παράγοντας "βάση" μου χαλάει την "εξίσωση" (εξ ου και η απορία με τους 5 συνδυασμούς)! Αν έχω καταλάβει καλά, για να πετύχω μηχανική γείωση, θα βάλω στην βάση ακίδες. Η απορία μου βρίσκεται στην τοποθέτηση του ηχείου στη βάση. Με απλά λόγια, να το τοποθετήσω το ηχείο πάνω στη βάση σκέτο ή να αφήσω τα ημισφαιρίδια σιλικόνης να μεσολαβούν μεταξύ του κάτω μέρους του ηχείου και της βάσης;

Ελπίζω να έγινα πιο κατανοητός αυτή τη φορά.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Καλημέρα wizzy.
Κάτι τέτοιο ψάχνεις όπως το παρακάτω της atacama



Υπάρχει η δυνατότητα σε αυτή την βάση το ηχείο να ακουμπήσει κατά επιλογή στο πάνω μέρος της είτε σε ακίδες είτε σε ελαστομερές υλικό.

σσ: Το ξύλο μην το έχεις στις επιλογές σου για την κατασκευή βάσης


Δες και την περίπτωση τις κλίσης στα ηχεία σου. Υπάρχουν στην αγορά χαμηλές βάσεις (δεν μπορώ να βρω link) ρυθμιζόμενες σε διαστάσεις και γωνία για μεγάλα ηχεία όπως τα δικά σου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Εφόσον θέλεις να επιτύχεις μηχανική γείωση των κραδασμών της καμπίνας του ηχείου σου, το ηχείο θα πρέπει να ακουμπάει πάνω στη βάση με (3) ακίδες, ή να βιδωθεί το ηχείο πάνω στη βάση ώστε να γίνουν "ένα σώμα", ή απλά να αφήσεις το ηχείο να πατήσει πάνω στη βάση χωρίς κάτι ανάμεσά τους. Η χρήση ακίδων έχει το πλεονέκτημα να επιτρέπει να περνούν οι κραδασμοί από την καμπίνα του ηχείου προς τη βάση, αλλά όχι το ανάποδο, δηλαδή δεν αφήνει τους κραδασμούς της βάσης να πάνε προς το ηχείο. Εννοείται πως η κάθε ακίδα είναι βιδωμένη πάνω στο ηχείο και η μύτη της ακουμπάει στη βάση. Αν δεν έχει το ηχείο σου θέσεις για να βιδώνουν ακίδες, ή αν δε θες να βιδώσεις ακίδες στο ηχείο σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κώνους, με την βάση τους στο ηχείο και την μύτη τους προς τη βάση.

Και εν συνέχεια η βάση να ακουμπάει στο δάπεδο πάλι με (3) ακίδες ή κώνους.

Οι ακίδες μπορούν να έχουν και το πλεονέκτημα της ρύθμισης ύψους, κάτι που θεωρείται χρήσιμο αν πχ το δάπεδό σου είναι στραβό, κάτι που δεν έχει βέβαια καμιά ουσιαστική σημασία (δηλαδή πόσο στραβό μπορεί να είναι το πλακάκι? και εν πάσει περιπτώσει, και 1 μοίρα να "γέρνει" το ηχείο, τι έγινε? χάσαμε τίποτα? σιγά τα ωά...)

Οπότε, αν το δεις και λίγο πιο "χαλαρά" το θέμα, δεν υπάρχει κανένας τόσο πια τραγικός λόγος για χρήση ακίδων πουθενά. Το ηχείο ανέτως μπορεί να κάθεται πάνω στη βάση ελεύθερα, κι η βάση το ίδιο στο δάπεδο.

Η βάση δε χρειάζεται να είναι μεγάλης μάζας, εφόσον έχεις μεγάλης μάζας δάπεδο. Αν είναι μεγάλης μάζας η βάση, δε χάνεις τίποτα, αλλά δε κερδίζεις και τίποτα από αυτήν καθ'αυτήν την μάζα, όσον αφορά την απόσβεση κραδασμών δια της μάζας. Αυτό που χρειάζεται να γίνει, είναι η βάση να είναι όσο το δυνατό πιο "ακλόνητη", σταθερή, αλλά και ηχητικά αδρανής - νεκρή, ούτως ώστε να μη "φωνάζει" όταν θα περάσουν σε αυτήν οι κραδασμοί της καμπίνας του ηχείου σου.

Αν λοιπόν κατασκευάσεις τη βάση από ξύλο, το να τη γεμίσεις με άμμο θα έχει θετικό αποτέλεσμα, όχι τόσο γιατί θα αυξήσεις τη μάζα της βάσης, αλλά κυρίως γιατί θα μειώσεις σημαντικά το πόσο θα "φωνάζει" η βάση.

Μια απλή προσέγγιση αυτού του θέματος, είναι να κατασκευάσεις ένα παραλληλόγραμμο κουτί από 2-άρι MDF, στο πλάτος και βάθος του ηχείου σου, και στο επιθυμητό ύψος, ώστε όταν θα κάτσει πάνω στη βάση το ηχείο σου να φαίνονται σαν "ένα σώμα". Σε αυτό το "κουτί" μπορείς να έχεις μια τρύπα διαμέτρου 5-10cm στην επάνω επιφάνειά του, από την οποία να μπορείς να το γεμίσεις όλο με άμμο, ώστε να γίνει ηχητικά αδρανές. Κι άστην ανοιχτή την τρύπα, δε χρειάζεται καμιά περαιτέρω φροντίδα.

Στο θέμα του υλικού κατασκευής της βάσης, εκτός από την πεπατημένη του "ξύλου", μπορείς να έχεις κι άλλες επιλογές, όπως πχ μάρμαρο ή γρανίτης, τεχνογρανίτης, πλέξι-γκλας, σκληρό πλαστικό, αλουμίνιο, σίδερο κλπ

Μια εύκολη, βολική, απλή και φτηνή σχετικά κατασκευή, μπορεί να γίνει από σκληρό πλαστικό, το οποίο μπαίνει στον τόρνο και παίρνει ότι σχήμα θέλεις ή και κατασκευάζονται πάσα σε αυτό για να βιδώσεις ακίδες ή οτιδήποτε άλλο, κι έχει σκληρότητα σα το ατσάλι (ένα είδος PVC αν δε κάνω λάθος - ρώτα τον Μελίδη, κυρίως σε άσπρο χρώμα, αλλά νομίζω πως βγαίνει και σε άλλα χρώματα). Από αυτό το υλικό, θα μπορούσες να πάρεις 3 κολόνες (κύλινδρους) "μασίφ" διαμέτρου 10cm, στις οποίες πάνω να πατήσει το ηχείο σου. Αυτό το υλικό, είναι νομίζω μια πολύ καλή λύση, καθώς έχει και μεγάλο βάρος, και απίστευτη ακαμψία, αλλά και ηχητικά είναι σαφώς πιο "νεκρό" από ότι πχ το ξύλο ή το σίδερο. Στην κάτω επιφάνεια κάθε κύλινδρου θα μπορούσε να γίνει πάσο στο κέντρο της ώστε να βιδώνει ακίδα και να ακουμπάει η ακίδα στο δάπεδο. Αν τυχόν θες μηχανική απομόνωση, τότε δεν βάζεις ακίδα, αλλά βάζεις ένα μαλακό υλικό, όπως σορμποθάνη, σιλικόνη, κλπ κλπ κλπ.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Το ερώτημα που γεννάται, είναι αν η μεταφορά των κραδασμών στο δάπεδο (αυτό που επιθυμείς δηλαδή) είναι καλή επιλογή για το χώρο σου. Δηλαδή, αν όντως έχεις δίκιο, που ζητάς μηχανική γείωση των κραδασμών της καμπίνας του ηχείου σου. Ε, λοιπόν, αυτό πολύ εύκολα μπορείς να το καταλάβεις μόνος σου για το χώρο σου, κάνοντας το εξής απλό πείραμα: ακούς (και σε μεγάλες στάθμες με μπόλικο μπάσο) με τα ηχεία σου να ακουμπάν ελεύθερα στο δάπεδο, να ακουμπάει δηλαδή όλη τους η κάτω επιφάνεια στο δάπεδο. Μετά, βάζεις ένα υλικό μηχανικής απομόνωσης κάτω από το ηχείο σου (όπως σορμποθάνη ή σιλικόνες ή άλλο μαλακό υλικό) και ξανα-ακούς. Αν προτιμάς ηχητικά το να κάθεται το ηχείο σου στο δάπεδο ελεύθερα, τότε ναι, θέλεις μηχανική γείωση. Αν όχι, τότε θες μηχανική απομόνωση.

Αν τυχόν θες μηχανική απομόνωση, και κάνεις την ξύλινη βάση με την άμμο, τότε το υλικό μηχανικής απομόνωσης θα το βάλεις κάτω από τη βάση. Άσε το ηχείο να ακουμπάει ελεύθερα πάνω στη βάση. Για στήριξη της βάσης στο δάπεδο, σε αυτήν την περίπτωση που θες μηχανική απομόνωση, βάλε 3 βιδωτές βασούλες (έχουν μια βίδα στο κέντρο) ύψους 2-3cm και διαμέτρου 3-4cm, από μαλακό πλαστικό, τις οποίες μπορείς να βρεις σε μαγαζιά με εργαλεία-σιδηρικά. Μια χαρά κάνουν τη δουλειά τους.

και κάτι ακόμα:

Τα ηχεία μου έχουν ύψος 94εκ και το tweeter βρίσκεται στα 84εκ. Σύμφωνα με τα όσα διάβασα στο άρθρο του Costas Coyias αποφάσισα να φτιάξω δύο μικρές βάσεις ύψους 30εκ με στόχο το tweeter να έρθει στο ύψος των αυτιών μου (κατά προσέγγιση) όταν κάθομαι.
αν φέρεις το ύψος του τουίτερ στα 84+30=114cm, νομίζω πως είναι πολύ ψηλά. Μέτρα ξανά το ύψος των αφτιών σου όταν κάθεσαι και ακούς. Συνήθως, σε ένα τυπικό καναπέ, όταν κάθεσαι αναπαυτικά (χαλαρώνεις και ψιλοξαπλώνεις) το ύψος των αφτιών είναι στα 90cm. Τέλος πάντων, πριν κάνεις οτιδήποτε, βάλε καμιά ντάνα βιβλίων κάτω από κάθε ηχείο ώστε να το φέρεις στο επιθυμητό ύψος πριν κατασκευάσεις τις βάσεις, για να το ακούσεις και να δεις τι προτιμάς.

αυτά τα ολίγα...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Γιώργο, Κώστα, σας ευχαριστώ ξανά για τις απαντήσεις σας. Θα τις μελετήσω και θα επανέλθω.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

(Επανήληθα.... Ναι, ναι, ξέρω, έχω διαφορά φάσης!)


Κώστα, Γιώργο, καλημέρα.

Γιώργο (ξέρω ότι είσαι «εκτός»), οι βάσεις που είδα στο site δεν με καλύπτουν. Είναι πολύ ψηλές για το σκοπό που τις θέλω. Κάνουν δουλειά σε ηχεία βάσης, τα δικά μου είναι δαπέδου. Δεν βρήκα (στο site της atacama) βάσεις με ρυθμιζόμενο ύψος και σε άλλα sites που κοίταξα εκτός του ότι οι τιμές είναι απαγορευτικές, εξακολουθούν να είναι ψηλές.

Κώστα, μέτρησα ξανά τις αποστάσεις και ουσιαστικά διαψεύστηκαν οι προηγούμενες μετρήσεις. Ίσως να έκανα κάτι λάθος τότε, αλλά αυτή τη φορά είμαι σίγουρος. Έχουμε και λέμε:
Συνολικό ύψος ηχείου: 94εκ
Ύψος tweeter: 86εκ.
Ο καναπές από πάτωμα μέχρι το κάθισμα (το οποίο "βουλιάζει" ελάχιστα) έχει ύψος 41εκ
Ύψος αυτιών (αναπαυτικό κάθισμα): 91εκ
Ύψος αυτιών (όρθια πλάτη): 98εκ
Επιθυμητό ύψος: 100εκ (φαντάζομαι αυτό το ύψος δεν είναι πανάκεια, σωστά; θεωρητικά τα ηχεία πρέπει να "ψηλώσουν" μέχρι το ύψος των αυτιών μου και θεωρώ ότι το να "παίξω" λίγο (+5εκ) με το ύψος των βάσεων δεν θα ήταν επιζήμιο για την βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας)

Άρα, με βάση τα τωρινά δεδομένα, πάω για ύψος βάσης γύρω στα 15-16 εκατοστά. Τι λες;

Υ.Γ.: Έκανα και το πείραμα με τα βιβλία και πάνω κάτω επιβεβαιώθηκε το επιθυμητό ύψος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

θεωρητικά, το τουίτερ πρέπει να είναι στο ύψος του αφτιού σου, άρα στα 91 εκ. (εκτός κι αν ακούς στην "όρθια πλάτη", οπότε πας στα 98 εκ όπως λες.)

εφόσον το ύψος του τουίτερ είναι στα 86 εκ, χρειάζεται να σηκωθεί μόλις 5 εκ το ηχείο σου (και 12 εκ αντίστοιχα για την "όρθια πλάτη" που λες.)

θα σου πρότεινα, αντί να σηκώσεις όλο το ηχείο πιο ψηλά, να δοκιμάσεις να αλλάξεις τη γωνία στήριξής του, βάζοντας ένα βιβλίο κάτω από το κάτω άκρο της πρόσθιας μπάφλας του ηχείου σου (1-2 εκ αρκούν), ώστε η πρόσθια μπάφλα να "κοιτάει" λίγο προς τα άνω (έτσι θα σε "σημαδεύει" το τουίτερ εκεί που θες). κάνε μια δοκιμή κ πες μας τι άκουσες.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.512
Reaction score
21.907
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Ο καναπές από πάτωμα μέχρι το κάθισμα (το οποίο "βουλιάζει" ελάχιστα) έχει ύψος 41εκ
Ύψος αυτιών (αναπαυτικό κάθισμα): 91εκ
Ύψος αυτιών (όρθια πλάτη): 98εκ
Επιθυμητό ύψος: 100εκ
Απόσταση ακρόασης;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.789
Reaction score
21.643
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

θεωρητικά, το τουίτερ πρέπει να είναι στο ύψος του αφτιού σου, άρα στα 91 εκ. (εκτός κι αν ακούς στην "όρθια πλάτη", οπότε πας στα 98 εκ όπως λες.)

εφόσον το ύψος του τουίτερ είναι στα 86 εκ, χρειάζεται να σηκωθεί μόλις 5 εκ το ηχείο σου (και 12 εκ αντίστοιχα για την "όρθια πλάτη" που λες.)

θα σου πρότεινα, αντί να σηκώσεις όλο το ηχείο πιο ψηλά, να δοκιμάσεις να αλλάξεις τη γωνία στήριξής του, βάζοντας ένα βιβλίο κάτω από το κάτω άκρο της πρόσθιας μπάφλας του ηχείου σου (1-2 εκ αρκούν), ώστε η πρόσθια μπάφλα να "κοιτάει" λίγο προς τα άνω (έτσι θα σε "σημαδεύει" το τουίτερ εκεί που θες). κάνε μια δοκιμή κ πες μας τι άκουσες.
OK, θα το δοκιμάσω και θα γράψω το αποτέλεσμα.

Απόσταση ακρόασης;
Η απόσταση ακρόασης είναι 3 μέτρα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.916
Μηνύματα
2.955.981
Members
38.260
Νεότερο μέλος
eypsi
Top