Μηχανική γείωση, απομόνωση, ''αντικραδασμικά"

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.910
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Έχεις και τη δυνατότητα κλίσης του ηχείου προς τα πίσω. Σε απόσταση 3 μέτρων, η διαφορά των 86 από τα 95 εκατοστά (μέσος όρος μεταξύ 91 και 98), είναι μόλις μια μοίρα. Για την κλίση αυτή στο σχήμα, τα μπροστινά πόδια του ηχείου έχουν ανασηκωθεί κατά 12 χιλιοστά, χοντρικά ένα με ενάμισυ εκατοστό, δοθείσης της απόστασής τους από τα πίσω που είναι 45 εκατοστά.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.372
Reaction score
138.191
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

ακριβώς αυτό του πρότεινα κώστα μου (ποστ #78) και περιμένουμε να δούμε αν θα του "αρέσει" αυτή η λύση.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.799
Reaction score
21.670
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

θεωρητικά, το τουίτερ πρέπει να είναι στο ύψος του αφτιού σου, άρα στα 91 εκ. (εκτός κι αν ακούς στην "όρθια πλάτη", οπότε πας στα 98 εκ όπως λες.)

εφόσον το ύψος του τουίτερ είναι στα 86 εκ, χρειάζεται να σηκωθεί μόλις 5 εκ το ηχείο σου (και 12 εκ αντίστοιχα για την "όρθια πλάτη" που λες.)

θα σου πρότεινα, αντί να σηκώσεις όλο το ηχείο πιο ψηλά, να δοκιμάσεις να αλλάξεις τη γωνία στήριξής του, βάζοντας ένα βιβλίο κάτω από το κάτω άκρο της πρόσθιας μπάφλας του ηχείου σου (1-2 εκ αρκούν), ώστε η πρόσθια μπάφλα να "κοιτάει" λίγο προς τα άνω (έτσι θα σε "σημαδεύει" το τουίτερ εκεί που θες). κάνε μια δοκιμή κ πες μας τι άκουσες.
Έχεις και τη δυνατότητα κλίσης του ηχείου προς τα πίσω. Σε απόσταση 3 μέτρων, η διαφορά των 86 από τα 95 εκατοστά (μέσος όρος μεταξύ 91 και 98), είναι μόλις μια μοίρα. Για την κλίση αυτή στο σχήμα, τα μπροστινά πόδια του ηχείου έχουν ανασηκωθεί κατά 12 χιλιοστά, χοντρικά ένα με ενάμισυ εκατοστό, δοθείσης της απόστασής τους από τα πίσω που είναι 45 εκατοστά.

Κώστα (EAR) και Κώστα (Coyias) σας ευχαριστώ και τους δύο για τις προτάσεις σας. Έβαλα σε εφαρμογή την κοινή σας ιδέα περί ανασηκώματος του μπροστινού μέρους των ηχείων κατά 1-1.5 εκ βάζοντας δύο περιοδικά από κάτω. Εν συντομία, είναι σαν να άκουγα με νέα ηχεία! Ήταν εμφανής η αλλαγή στην συνολική εικόνα της μουσικής σκηνής - θα τολμήσω να πω ότι απέκτησε "βάθος"! Παρατήρησα επίσης ότι πλέον ανεβάζω σε μικρότερο επίπεδο το volume του ενισχυτή για να ακούσω στην ίδια ένταση που άκουγα προηγουμένως! Τα συμπεράσματα εξάχθηκαν μετά από συνεχείς ακροάσεις των ίδιων δίσκων - για να μπορώ να κάνω συγκρίσεις - για ένα διάστημα 5 ημερών.

Οπότε, εν κατακλείδι, διατηρώντας το αρχικό σχέδιο των βάσεων, προχώρησα στην παραγγελία τους μειώνοντας το συνολικό ύψος σε 6εκ. Το υλικό κατασκευής θα είναι κόντρα πλακέ θαλάσσης και θα τοποθετηθούν 3 ακίδες στην κάθε μία βάση. Μόλις έχω ακροάσιμα αποτελέσματα θα επανέλθω με νεότερες εμπειρίες.

Σας ευχαριστώ και πάλι για τις προτάσεις σας και τις συμβουλές σας.
 

GOM

Μηνύματα
261
Reaction score
43
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Καλησπέρα. Διαβάζοντας όλο το θέμα, ήθελα να πάρω μια γνώμη ώστε να δω αν κατάλαβα καλά στο εξής:
Πρόκειται για ηχεία βάσης, τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε βάσεις atacama nexus 6i.
Tο ηχείο πατάει πάνω στα Isolation Gel pads που υπήρχαν στη συσκευασία και προς το παρόν σε ακίδες κατευθείαν πάνω στο πλακάκι που υπάρχει στο σαλόνι.
Τα ηχεία είναι στο στρώσιμο και δεν τα έχω πιέσει ακόμα σε υψηλές στάθμες ώστε να μπορέσω να παρατηρήσω τυχόν προβλήματα που να οφείλονται στις βάσεις.
Παρόλο αυτά, τις επόμενες ημέρες είχα σκοπό να πάρω τα αντίστοιχα Spike Shoes της atacama αλλά και τα επίσης αντίστοιχα Atabites ώστε να τις γεμίσω.
Αν με ρωτήσετε το γιατί...γιατί απλά έτσι μου είπε ο πωλητής ότι πρέπει να κάνω για να είναι ολοκληρωμένες. (για τα πιατάκια είναι και το θέμα μην χαλάσει το πλακάκι βέβαια)
Διαβάζοντας όμως τα περί μηχανικής γείωσης, είδα ότι :
1. Aν μετά τις ακίδες και τα πιατάκια μεσολαβήσει οποιοδήποτε άλλο υλικό...τότε "καταργείται" το θέμα της μηχανικής γείωσης. Τα πιατάκια της atacama, αν θυμάμαι καλά, από κάτω έχουν λάστιχο.
Μήπως να πάω λοιπόν καλύτερα σε απλά κέρματα του ευρώ?
2. Όσον αφορά τώρα, το γέμισμα των βάσεων, αναφέρθηκε ότι δεν έχει τόσο νόημα αν το δάπεδο είναι πλακάκι. Οπότε μήπως και εδώ είναι μια ακόμα άσκοπη κίνηση ?
Βέβαια, το γέμισμά τους, έχει κάποιο νόημα ώστε η όλη βάση να γίνει ηχητικά "νεκρή"....όπως επίσης είδα να γίνεται σχετική αναφορά...

Γενικότερα μπορεί κάποιος να μου δώσει μια κατεύθυνση ως προς τον καλύτερο συνδυασμό που πρέπει να ακολουθήσω?

Ευχαριστώ...:102:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.910
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

...
1. Aν μετά τις ακίδες και τα πιατάκια μεσολαβήσει οποιοδήποτε άλλο υλικό...τότε "καταργείται" το θέμα της μηχανικής γείωσης. Τα πιατάκια της atacama, αν θυμάμαι καλά, από κάτω έχουν λάστιχο.
Μήπως να πάω λοιπόν καλύτερα σε απλά κέρματα του ευρώ?
...
Δεν καταργείται καμιά μηχανική γείωση, διότι απλά δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Μηχανική γείωση θα υπήρχε εάν η ταλάντωση της βάσης μπορούσε να μεταδοθεί αυτούσια - ή έστω ένα πολύ μεγάλο τμήμα της - στο δάπεδο, αλλά αυτό δεν συμβαίνει, διότι το δάπεδο έχει εντελώς διαφορετικές μηχανικές ιδιότητες από τη βάση, (μάζα, σχήμα, ελαστικότητα, ιδιοσυχνότητα). Αντιθέτως, η ταλάντωση ανακλάται και επιστρέφει στην ίδια τη βάση, ή το ηχείο, ή ο,τιδήποτε άλλο, όπως ένα μπαλάκι του τένις που το πετάς στον τοίχο. Και ούτε η -οποιαδήποτε- ακίδα είναι σε θέση να κάνει τέτοιο πράγμα. Μια ακίδα μπορεί να παίξει αποσβεστικό ρόλο, αλλά σε πολύ υψηλές συχνότητες και με πολύ μικρό πλάτος, στο μέτρο που μπορεί να παραμορφώνεται και να επανέρχεται στο αρχικό της σχήμα. Αμάν πια, μ' αυτή τη μηχανική γείωση...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.910
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

...
2. Όσον αφορά τώρα, το γέμισμα των βάσεων, αναφέρθηκε ότι δεν έχει τόσο νόημα αν το δάπεδο είναι πλακάκι. Οπότε μήπως και εδώ είναι μια ακόμα άσκοπη κίνηση ?
Βέβαια, το γέμισμά τους, έχει κάποιο νόημα ώστε η όλη βάση να γίνει ηχητικά "νεκρή"....όπως επίσης είδα να γίνεται σχετική αναφορά...

...
Το είπες μόνος σου, αν αυξηθεί η μάζα της βάσης, αυτή αδρανοποιείται σε μεγάλο ποσοστό, σταματάει η ίδια να "κουδουνίζει". Επίσης, καλό είναι το ηχείο να εφάπτεται σε όλη την επιφάνεια της οροφής της βάσης, ώστε να ελαχιστοποιείται η ταλάντωση της λαμαρίνας. Αν μάλιστα παρεμβάλλεις ένα ελαστικό υπόστρωμα από κετσέ ή ελαστικό πατάκι μπάνιου (χαϊεντιστί neoprene) ή sorbothane, ακόμα καλύτερα.
 

GOM

Μηνύματα
261
Reaction score
43
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Οπότε προτείνεις να προχωρήσω και στα πιατάκια και στο γέμισμα...σωστά?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.910
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Βάλε πιατάκια, άσε και τις ακίδες, βάλε και γέμισμα, βάλε ό,τι θέλεις. Αυτό που έχει σημασία είναι να μεταδίδεται όσο γίνεται λιγώτερη ενέργεια από την κάσα του ηχείου στην οροφή της βάσης κι από εκεί στην υπόλοιπη, κι αυτό θα το πετύχεις μόνο με μεγάλου πάχους ελαστομερές υλικό μεταξύ ηχείου και βάσης, ώστε αυτό να "πλέει". Όλα τα άλλα είναι για τον αέρα της χαϊεντίλας, για το "μάτι" και την αυθυποβολή δηλαδή.
 

GOM

Μηνύματα
261
Reaction score
43
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

το' πιασα...:)
Οπότε νομίζω ότι τα gel pands ουσιαστικά είναι άχρηστα σύμφωνα με τα ανωτέρω...
Οπότε, πριν στραφώ σε κετσέ....
Έχω φύλλο από ηχοαπορροφητικό λάστιχο καθώς και φύλλα φελλού...
Μπορώ να κάνω ένα συνδυασμό τους ή έστω το λάστιχο μεμονωμένο (αν είναι καλύτερα)
και να τα κόψω στο σχήμα του άνω πατήματος της βάσης και να βάλω το ηχείο να κάτσει κατευθείαν πάνω δίχως κάτι άλλο...?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.910
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Βάλε το λάστιχο. Από τη στιγμή που υπάρχει αυτό, ο φελλός δεν χρειάζεται...
 

GOM

Μηνύματα
261
Reaction score
43
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Ευχαριστώ πολύ!!!
 

Μηνύματα
218
Reaction score
124
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Δεν καταργείται καμιά μηχανική γείωση, διότι απλά δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Μηχανική γείωση θα υπήρχε εάν η ταλάντωση της βάσης μπορούσε να μεταδοθεί αυτούσια - ή έστω ένα πολύ μεγάλο τμήμα της - στο δάπεδο, αλλά αυτό δεν συμβαίνει, διότι το δάπεδο έχει εντελώς διαφορετικές μηχανικές ιδιότητες από τη βάση, (μάζα, σχήμα, ελαστικότητα, ιδιοσυχνότητα). Αντιθέτως, η ταλάντωση ανακλάται και επιστρέφει στην ίδια τη βάση, ή το ηχείο, ή ο,τιδήποτε άλλο, όπως ένα μπαλάκι του τένις που το πετάς στον τοίχο. Και ούτε η -οποιαδήποτε- ακίδα είναι σε θέση να κάνει τέτοιο πράγμα. Μια ακίδα μπορεί να παίξει αποσβεστικό ρόλο, αλλά σε πολύ υψηλές συχνότητες και με πολύ μικρό πλάτος, στο μέτρο που μπορεί να παραμορφώνεται και να επανέρχεται στο αρχικό της σχήμα. Αμάν πια, μ' αυτή τη μηχανική γείωση...
Το είπες μόνος σου, αν αυξηθεί η μάζα της βάσης, αυτή αδρανοποιείται σε μεγάλο ποσοστό, σταματάει η ίδια να "κουδουνίζει". Επίσης, καλό είναι το ηχείο να εφάπτεται σε όλη την επιφάνεια της οροφής της βάσης, ώστε να ελαχιστοποιείται η ταλάντωση της λαμαρίνας. Αν μάλιστα παρεμβάλλεις ένα ελαστικό υπόστρωμα από κετσέ ή ελαστικό πατάκι μπάνιου (χαϊεντιστί neoprene) ή sorbothane, ακόμα καλύτερα.
Βάλε πιατάκια, άσε και τις ακίδες, βάλε και γέμισμα, βάλε ό,τι θέλεις. Αυτό που έχει σημασία είναι να μεταδίδεται όσο γίνεται λιγώτερη ενέργεια από την κάσα του ηχείου στην οροφή της βάσης κι από εκεί στην υπόλοιπη, κι αυτό θα το πετύχεις μόνο με μεγάλου πάχους ελαστομερές υλικό μεταξύ ηχείου και βάσης, ώστε αυτό να "πλέει". Όλα τα άλλα είναι για τον αέρα της χαϊεντίλας, για το "μάτι" και την αυθυποβολή δηλαδή.
101% Σωστά!
Carpet spikes είναι το πλήρες όνομα. Τις πρωτοβάλανε πρίν χρόνια για να μην μπαλατζάρουν τα ηχεία στα παχιά χαλιά... Και γίνανε θρησκεία...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.984
Reaction score
11.438
Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικ

Καλή η λύση της απομόνωσης του ηχείου από τη βάση (ή πάτωμα) με αποσβεστικά υλικά αλλά θέλει προσοχή να μην "πλέει" το ηχείο, ειδικά στον οριζόντιο άξονα, μπρος-πίσω, γιατί έτσι μέρος της ενέργειας του γούφερ χάνεται σε άχρηστη κίνηση της καμπίνας. Εγώ πήρα αυτές τις βάσεις που υποτίθεται ότι αντιμετωπίζουν αυτό το θέμα. Πάντως πιστεύω ότι το καλύτερο από όλα είναι να μπαίνουν τα ηχεία πάνω σε τσιμεντένιες βάσεις σε κατάλληλο πάτωμα, π.χ. όπως οι βάσεις που έχει φτιάξει αυτός ο καλός κύριος (είναι από τσιμέντο).
 

GOM

Μηνύματα
261
Reaction score
43
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Ωραία φαίνονται αυτά....Πάντως, λογικά και το απλό λάστιχο, όσο να ναι θα "βεντουζάρει" κάπως ώστε να μην "παίζει" το ηχείο.
Σωστή παρατήρηση όμως και θα το παρακολουθήσω σε πιο μεγάλες εντάσεις..
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.984
Reaction score
11.438
Και αυτός ο καλός κύριος τα έχει "τσιμεντώσει" μάλιστα σε απομόνωση από το αναρτημένο δάπεδό του :121:
 

Μηνύματα
218
Reaction score
124
Απάντηση: Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για

Καλή η λύση της απομόνωσης του ηχείου από τη βάση (ή πάτωμα) με αποσβεστικά υλικά αλλά θέλει προσοχή να μην "πλέει" το ηχείο, ειδικά στον οριζόντιο άξονα, μπρος-πίσω, γιατί έτσι μέρος της ενέργειας του γούφερ χάνεται σε άχρηστη κίνηση της καμπίνας. Εγώ πήρα αυτές τις βάσεις που υποτίθεται ότι αντιμετωπίζουν αυτό το θέμα. Πάντως πιστεύω ότι το καλύτερο από όλα είναι να μπαίνουν τα ηχεία πάνω σε τσιμεντένιες βάσεις σε κατάλληλο πάτωμα, π.χ. όπως οι βάσεις που έχει φτιάξει αυτός ο καλός κύριος (είναι από τσιμέντο).
Πόσο λες να ζυγίζει ο κώνος ενός γούφερ; Να πούμε 20 γραμμάρια; Υπόθεση κάνουμε.
Πόσο ζυγίζει όλο το υπόλοιπο ηχείο; Να πούμε 20 κιλά; Πάλι υπόθεση κάνουμε.

Πόσο είναι η αναλογία; 20 : 20.000 τουτέστιν 1:1.000
Λες να κουνιέται μπρος πίσω το ηχείο ανάποδα απ΄ το γούφερ με την ίδια σύνθετη συχνότητα και εσύ να το καταλαβαίνεις;

Μήπως να σοβαρευτούμε λίγο;
 

GOM

Μηνύματα
261
Reaction score
43
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

takis, βασικά σε παλιότερα ηχεία που είχα και ήταν ιδιαίτερα ελαφριά, (heco) όταν τα έβγαλα για να τα δώσω, παρατήρησα ότι τα αυτοκόλλητα pads που ήταν πάνω στη βάση στην οποία πατούσαν, είχαν μετακινηθεί από τις αρχικές τους θέσεις. Οπότε λογικά το ηχείο "έπαιζε" κατά την αναπαραγωγή.(?)
Εννοείται πως σε ηχείο μεγάλου βάρους όπως αναφέρεις, μου φαίνεται δύσκολο.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.984
Reaction score
11.438
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε

Είναι σωστή η παρατήρησή σου αλλά στην αρχή διατήρησης της ορμής συμμετέχει και η ταχύτητα των σωμάτων. Σκέψου την κίνηση ενός όπλου κατά την εκτόξευση της σφαίρας. Πρακτικά τώρα, το δικό μου ηχείο που είναι 65 κιλά όταν το έβαλα πάνω σε αφρό τύπου mopad κουνιώταν με ελαφρύ χτύπημα. Και τωρα κουνιέται αλλά αρκετά λιγότερο.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.910
Απάντηση: Re: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικ

Και αυτός ο καλός κύριος τα έχει "τσιμεντώσει" μάλιστα σε απομόνωση από το αναρτημένο δάπεδό του :121:
Ο καλός αυτός κύριος μπορεί να είναι φημισμένος τεχνικός mastering, αλλά μηχανικός δεν είναι. Αν ήταν, (υποθέτω ότι) θα ήξερε τί είναι η ιδιοσυχνότητα και ο συντελεστής Q.
 

GOM

Μηνύματα
261
Reaction score
43
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Επειδή ούτε εγώ είμαι μηχανικός...τι είναι???:119:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.936
Μηνύματα
2.956.766
Members
38.265
Νεότερο μέλος
HTTC
Top