Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Τωρα μπορει να μου εξηγησει καποιος εμενα τι σχεση εχουν ολα αυτα με το Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης?
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Ένα forum δεν είναι blog με κλειδωμένα τα σχόλια.
Σε τελική ανάλυση, αν θέλουμε να αποφύγουμε τον διάλογο ή τα κακώς κείμενα, κλειδώνουμε το θέμα στην αρχική του φάση & καθαρίζουμε.

Από τη στιγμή όμως που γράφουμε σε ένα forum, θα εμφανίζονται πάντα κρούσματα τέτοιων περιπτώσεων.
Με καταστάσεις εντόνως αντικροούμενων απόψεων.
Σε μία τέτοια περίπτωση η διαδικασία ενός δίκαιου και υγιούς διαλόγου απαιτεί αλληλοσεβασμό και επιχειρήματα.
Ο καθένας καταθέτει την άποψή του τεκμηριωμένα, χωρίς επιθετικούς χαρακτηρισμούς.
Σε τελική ανάλυση, ο αναγνώστης/ μέλος, μπορεί να κρίνει μέσα από τα κείμενα για το ποιος έχει δίκιο και ποιος όχι.
Εκτός κι αν νομίζει κανείς πως το να βρίσουμε/ υποβιβάσουμε τον συνομιλητή μας, μας κάνει καλύτερους.

Εκεί λοιπόν διαφωνώ.
Και διαφωνώ εντόνως όταν ξέρω πως ο "επιθετικός" δεν έχει ανάγκη αυτή τη "βίαιη" μέθοδο για να τεκμηριώσει την άποψή του.
Δυστυχώς, όλοι μας, άλλοι λίγο, άλλοι πολύ, πέφτουμε σε αυτή τη λούμπα.
Κανείς μας δεν είναι αναμάρτητος.
Ας προσπαθήσουμε όμως.......
Γιαννη καλημερα, εαν ενα θεμα παρει τη τροπη αυτου,τοτε τι να ψαχνουμε να βρουμε?
Καλυτερα κλειδωσε το και αξιλογησε τα μελη αναλογα με την συμπεριφορα,οχι μονο την παπαρολογικη αλλα και προσβλητικη απο μερους τους προς τα αλλα μελη.
Οχι μονο σε αυτους που απευθυνεται αλλα και για την αισθητικη των αλλων συμετεχοντων η απλων αναγνωστων.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Σαν συνεπακαλουθο και του τελευταιου, σε εναν χωρο οπου καταφερνεις να ελεγξεις με το μεγαλυτερο δυνατο τροπο τον θορυβο θα κανεις και οικονομια στην καταναλωση του ρευματος! Αυτο βεβαια το λαιω για οσους εχουμε ενισχυτες με πλουσιες βελουδινες χροιες και ταξη ΑΑ οφκος (δηλαδη λαμπατους Κοτσιδη!).
Κι επειδή θα κερδίσεις ρεύμα από την ηχομόνωση πρέπει να το φας με ενισχυτικά μικρής απόδοσης; Άσε μας ρε με τα λαμπιόνια πρωί πρωί.

...
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Ναι αλλά "σβησθείσης της λυχνίας..."...

Γι' αυτό ας τα κρατήσουμε τα "λαμπιόνια" αναμμένα!


:142:
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Ναι αλλά "σβησθείσης της λυχνίας..."...

Γι' αυτό ας τα κρατήσουμε τα "λαμπιόνια" αναμμένα!


:142:
Αλλιως ......το απολυτο σκοτος.
 

Μηνύματα
4.988
Reaction score
4.216
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Κι επειδή θα κερδίσεις ρεύμα από την ηχομόνωση πρέπει να το φας με ενισχυτικά μικρής απόδοσης; Άσε μας ρε με τα λαμπιόνια πρωί πρωί.

...
Τι ειπες ρε τζιτζικουφρικουλα για τον ενισχυτη μου???? Μικρη αποδωση τα 180 βατ οταν εχω ΚΤ88?? Που πας να μας την βγεις με τους ενισχυτες των 80 γραμμαριων!!!

Κατσε να ανοιξουμε κανα καινουριο νημα και να δουμε ποιοι ενισχυτες βρυχωνται με βελουδινο ηχο!! και ποιοι οταν φτερνιζεσαι τους φευγουν τα καλωδια με τα κουτια μαζι! Αυτος ο κακομοιρης ο Jo αγορασε τεραστια σαμπ που τα εχει πανω απο τους ενισχυτες για να μην του φευγουν οταν τρωει φασολαδα!!
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
79.986
Reaction score
101.700
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

...αγορασε τεραστια σαμπ που τα εχει πανω απο τους ενισχυτες για να μην του φευγουν οταν τρωει φασολαδα!!
:204:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.038
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Κώστα, ειλικρινά, δε νομίζω πως τέτοια σχόλια βοηθούν τη συζήτηση.
Αν μου επιτρέπεις, διαφωνώ. Νομίζω πως τέτοια σχόλια (που στόχο έχουν να σταματήσει επιτέλους κάποιος να ρημάζει τη συζήτηση) θα έχουν ως αποτέλεσμα να βοηθηθεί η ίδια η συζήτηση.

Ανεξάρτητα του αν διαφωνείς με κάποια άποψη (δεν ελέγχω καν αν είναι σωστή η σκέψη του συνομιλητή σου), το να μπαίνεις στη διαδικασία χαρακτηρισμών και κρίσης αξιών και πτυχίων, είναι λάθος.
Αν μου επιτρέπεις, διαφωνώ. Νομίζω πως σε μια απλή συζήτηση απλής αριθμητικής και φυσικής, δεν υπάρχει θέμα "άποψης", είναι θέμα "σωστού" ή "λάθους".

Όταν λοιπόν γίνεται ξεκάθαρο ποιο είναι το "σωστό", και εισπράττω ως αντεπιχείρημα ένα ειρωνικό σχόλιο περί της αξίας ενός πτυχίου, είναι φυσικό και επόμενο να μετατρέψω το ειρωνικό σχόλιο σε άμεσο χαρακτηρισμό (είπε: "Εγω μπακαλης ειμαι και κανω τις πραξεις με το μολυβι." και πήρε την απάντηση: "όντως, μπακάλης είσαι, αλλά ψέμματα λες, δε πχιάνεις μολύβι στα χέρια σου για να κάνεις τις πράξεις!", επίσης είπε: "εμεις το πτυχιο φαινεται το πηραμε με "μεσον"." και όπως ξέρετε, πήρε την απάντηση: "το πιο πιθανόν."

Αυτό, θεωρείς ότι είναι "χαρακτηρισμός και κρίση πτυχίων";

Ο παπάς έγραψε το εξής: "102 db στα 7 μετρα με 92 db ηχειο ειναι περιπου 980 watts". Ε, αυτό είναι λάθος. Το απέδειξα αναλυτικά μέχρι αηδίας, ακόμα και για παιδί ηλικίας 6 ετών (ποστ 127). Ο παπάς όμως, συνεχίζει ακάθεκτος να επιμένει στο αρχικό του ποστ. Το επιχείρημά του (άκουσον άκουσον) ήταν το πότε άναβαν τα λαμπάκια του ενισχυτή όταν έπαιζε μουσική κι είχε ένα ντεσιμπελόμετρο στο χέρι! Να το, δικό του είναι το κείμενο:

<<Στην θεωρια καλα τα πας, η πραξη ομως, λεει αλλα.
Οταν επαληθευσεις οτι με 250 watt θα παρεις στα 8 μετρα 101 db μετρημενα, τοτε κατι μπορει να γινει, γιατι εμεις (παλι σαν μπακαληδες) χρειαστηκε να φτασουμε στα 1100 watt - οταν αναψαν τα led του καθε καναλιου του ενισχυτη, για να γραψει το dbmeter 102 db - οποτε ο τυπος καλα τα λεει και στην πραξη.

Βεβαια, ο τροπος που μας δειχνεις οτι μονο εσυ γνωριζεις, ειναι μοναδικα γραφικος, καλο ομως θα ειναι να ξερεις πρωτα το ποσα γνωριζει ο αλλος πριν ζητησεις "κουμπακι".

Ισως καποια αλλη φορα, που θα πεις κατι που δεν ξερουμε.>>

Εδώ, με αποκάλεσε "γραφικό". Καταλαβαίνεις. Δε φτάνει που κάθομαι και του εξηγώ το πόσο λάθος είναι, εισπράττω και χαρακτηρισμούς. Όμορφα..

Και πάλι αυτο-ορίζεται ειρωνικά ως "μπακάλης", και πάλι επιμένει πως "σωστά" του βγάζει τα "νούμερα" ο "τύπος" που βρήκε στο διαδίκτυο και δε κατάλαβε καν πως αφορά 1 μόνο ηχείο και πως είχε δώσει και 3db headroom! Επιμένει σα μουλάρι πως είναι "σωστό" το συμπέρασμά του, ασχέτως αν έχει πέσει έξω 6db, ασχέτως αν δεν έχει ιδέα για το πως μετράνε κάποια πράγματα (τα εξήγησε ο κόγιας στο ποστ 145), ασχέτως λοιπόν αν σε όλα είναι ΛΑΘΟΣ, επιμένει ο αρχι-μάστορας με το πτυχίο του σα τρανό επιχείρημα, και καταλήγει στο ότι εγώ δε ξέρω πόσα ξέρει αυτός και στο τελικό απόφθεγμα σοφίας "Ισως καποια αλλη φορα, που θα πεις κατι που δεν ξερουμε.". Ε, το γ@μείς κύριε πρόεδρε ή δε το γ@μείς;

Ακόμα και στο ποστ του κόγια, συνεχίζει να είναι ειρωνικός, πετώντας κοτσάνες (δικά του κείμενα):

<<Μαλλον ως απλος μπακαλης που εχει στα χερια του ενα οργανο και μετραει>>

<<Δεν εχουμε ενα κυκλωμα στον παγκο που πιθανον και να μετραει οπως λεει ο τυπος, οταν ακουμε σε εναν οικιακο χωρο.>>

<<Ειπαμε, οι γνωσεις μου ειναι περιορισμενες... >>

<<Εγω ξερω οτι αν βαλεις εναν 250 watt ενισχυτη στο γνωστο ηχειο και σ αυτον τον χωρο να παιξει, θα φτυνει τα κουκουτσια.>>

Βλέπεις και συ και ο οποιοσδήποτε από τις παραπάνω αράδες του παπά, μια επιχειρηματολογία του κ@λου, αλλεπάλληλα λάθη, αλλεπάλληλες ειρωνείες.

Ε λοιπόν, αυτές τις ειρωνείες, όπως ακριβώς τις διατύπωσε, του τις γύρισα στα μούτρα ως αληθείς και αδιαμφισβήτητες συνθήκες. Ας μη τις έγραφε, να απαντούσα μόνο σε όσα έγραψε. Εφόσον έγραψε λοιπόν ο ίδιος πως είναι ένας μπακάλης κι έχει στα χέρια του ένα όργανο και μετράει, έλαβε την απάντηση πως όχι, έχει ένα όργανο στα χέρια του, και το παίζει, δε μετράει. είναι μη μετρήσιμο μέγεθος, διότι είναι πραγματικά άπειρες οι φορές που το παίζει. χορτάσαμε. Και αυτά είναι αλήθειες. Διότι όντως, ως μπακάλης, έχει στα χέρια του ένα όργανο και το παίζει. Οι δήθεν μετρήσεις του είναι αστειότητες, και το απέδειξε περίτρανα ο κόγιας, που έκατσε ο άνθρωπος κι έγραψε ένα τεράστιο κείμενο και αναλυτικότατο, εξηγώντας του γιατί δεν είναι μετρήσεις αυτά που κάνει. Ως γνωστό, οποιοσδήποτε μπορεί να παίζει με ένα ντεσιμπελόμετρο, δε χρειάζεται πτυχίο, μπορεί να το παίζει καθημερινά, ελεύθερα, χωρίς πτυχίο...


Όσοι έγιναν μέλη στο forum μας, δεν κατέθεσαν ούτε πτυχία, ούτε απολυτήρια.
Αν η άποψή σου είναι σωστή, τεκμηρίωσέ την με ένα ωραίο κείμενο και άσε τους υπόλοιπους που διαβάζουν να καταλάβουν και να κρίνουν.
Προφανώς. Και δεν αποτελεί "επιχείρημα" η κατάθεση ενός πτυχίου από τον παπά, για να στηρίξει τα λάθη του.
Από επιχειρήματα πάσχει, από θεωρία πάσχει, από πράξεις πάσχει, από ανάγνωση τύπων πάσχει, μόνο στην ειρωνεία και στην κατάθεση πτυχίων δε πάσχει. δι φακτς οφ λάιφ. (και δε κατέθεσα κανένα πτυχίο για να αποδείξω όσα λέω, ούτε ο ο κόγιας. κατέθεσα όμως κείμενα, αναλυτικότατα και αδιαμφισβήτητα, όπως ο κόγιας, όπως ο μπούτχιας. Όχι όπως ο παπάς.)

Έχεις γράψει άπειρα ωραία κείμενα εδώ μέσα.
Θενκς.

Πιστεύεις πως με τέτοιες απαντήσεις προσφέρεις κάτι στην κουβέντα?
Και οι απαντήσεις μου εδώ, σε αυτό το νήμα, ναι, πιστεύω πως προσέφεραν πολλά στην κουβέντα. Ακόμα και στον παπά, ακόμα και στον σουντόκου. Και οι δυο τους τα έχουν κάνει μαντάρα μέσα τους, και οι απαντήσεις μου, όπως οι απαντήσεις του κόγια και του μπούτια, προσφέρουν ΙΔΙΩΣ σε αυτούς, έτοιμη γνώση και διόρθωση στα λάθη τους. Ιδίως αυτοί οι δυο θα έπρεπε να έχουν ρημάξει τα κουμπάκια που λεν "ευχαριστώ".

Μετά από τόσο καιρό που διαβάζω κείμενά σου, θεωρώ πως εδώ εμφανίζεται κακή στόχευση και απομακρύνεται δραματικά από το να χαρακτηριστεί πετυχημένο και ουσιαστικό το σχόλιό σου.

Ό,τι γράφω είναι απολύτως καλοπροαίρετο και πιστεύω το καταλαβαίνεις.
Θα σε παρακαλέσω όμως να αναθεωρήσεις τη στάση σου.
Κάτι απολύτως εφικτό για σένα αλλά και για όλους όσους συμμετέχουν στην κουβέντα!
Καταλαβαίνω πως ότι γράφεις είναι καλοπροαίρετο. Ξέρω και τη θέση σου. Αν λοιπόν, διαβάζοντας τα παραπάνω, ως απάντησή μου προς το κείμενό σου, συνεχίζεις να πιστεύεις πως θα ήταν καλό να αναθεωρήσω, κανένα πρόβλημα. Αναθεωρώ.

Αν βέβαια, έχεις πεισθεί από όσα έγραψα και πλέον δε νομίζεις πως χρειάζεται να αναθεωρήσω, επίσης κανένα πρόβλημα. Δεν αναθεωρώ.
Ότι θες. Χατίρια δε χαλάω, ιδίως σε σένα.:109:

Σ' ευχαριστώ προκαταβολικά (και όχι μόνο εσένα) για την προσπάθεια.
Κι εγώ σ'ευχαριστώ για την προσπάθειά σου, την οποία γνωρίζεις καλά πως εκτιμώ ιδιαιτέρως.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.038
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Και οι απαντήσεις μου εδώ, σε αυτό το νήμα, ναι, πιστεύω πως προσέφεραν πολλά στην κουβέντα. Ακόμα και στον παπά, ακόμα και στον σουντόκου. Και οι δυο τους τα έχουν κάνει μαντάρα μέσα τους, και οι απαντήσεις μου, όπως οι απαντήσεις του κόγια και του μπούτια, προσφέρουν ΙΔΙΩΣ σε αυτούς, έτοιμη γνώση και διόρθωση στα λάθη τους. Ιδίως αυτοί οι δυο θα έπρεπε να έχουν ρημάξει τα κουμπάκια που λεν "ευχαριστώ".
Ε, λοιπόν, γύρισα και είδα όλα τα κείμενα, και του μπούτχια και του κόγια. Οι παπάς και σουντόκου, με τα αλλεπάλληλα λάθη τους, λάμπουν δια της απουσίας τους στα ονόματα όσων έχουν ευχαριστήσει τους παραπάνω! Δεν έχουν πατήσει ούτε ένα "ευχαριστώ" στους ανθρώπους που εξηγούν το "γιατί", στους ανθρώπους που αφιερώνουν χρόνο και κόπο για να αποδείξουν πως είναι τα πράγματα.

Να προβώ τώρα σε άμεσους χαρακτηρισμούς; Άσε καλύτερα. Όμως: Θα είχα δίκιο αν το έκανα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.038
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Να κάνω μια διόρθωση σε αυτό:

Ως γνωστό, οποιοσδήποτε μπορεί να παίζει με ένα ντεσιμπελόμετρο, δε χρειάζεται πτυχίο, μπορεί να το παίζει καθημερινά, ελεύθερα, χωρίς πτυχίο...
και να το μετατρέψω ως εξής (για να είναι πιο σωστό):

Ως γνωστό, οποιοσδήποτε μπορεί να παίζει γενικά, ακόμα και με ένα ντεσιμπελόμετρο, δε χρειάζεται πτυχίο για να το παίζει!
Συμπέρασμα: Μπορεί λοιπόν να το παίζει καθημερινά, ελεύθερα, και χωρίς πτυχίο...
:116:
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.744
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Σ' ευχαριστώ προκαταβολικά (και όχι μόνο εσένα) για την προσπάθεια.
Κι εγώ σ'ευχαριστώ για την προσπάθειά σου, την οποία γνωρίζεις καλά πως εκτιμώ ιδιαιτέρως.

Θα κλάψω ρε σείς....
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.038
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

:116::116::116::116:
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.833
Reaction score
27.899
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Τώρα εγω πρέπει να πατήσω το κουμπάκι ευχαριστώ η δεν πρέπει?:114:
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Κώστα θα το πω με ελάχιστα λόγια γιατί γράφω από το κινητό.
Από έναν μαθητή του 12, θα είμαι ικανοποιημένος αν γράψει 11 με 12 & ευχαριστημένος αν γράψει 13.
Από έναν μαθητή του 18, θα είμαι ικανοποιημένος αν γράψει 17 με 18 & ευχαριστημένος αν γράψει 19.

Συνεπως, αν ο κακος μαθητής μου φέρει 10 είμαστε στο όριο, δε μπορώ να ζητάω & πολλά.
Αν όμως ο καλός μαθητής μου φέρει 16 θα τον "σφάξω" με το.....μπαμπάκι.

Κατά βάση, όλα εξαρτώνται από το τι προσδοκίες έχουμε από τον καθένα.
Και βεβαίως, πάντα θα υπάρχει κάποιος που από ενδιαφέρον θα βγάλει την χατζάρα......


Νομίζω είμαι σαφής.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Κι εγώ συμφωνώ ότι δεν έχει νόημα να στρεφόμαστε ο ένας εναντίον του άλλου για θέματα που, επί της ουσίας, έχουν να κάνουν με τις "αμαρτίες" του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.649
Reaction score
58.175
Απάντηση: Καμμένοι στο...διάστημα

http://www.ionio.gr/~floros/lessons/avarts_electroacoustics_lesson06.pdf
http://www.avsite.gr/vb/showthread....%F4%E7%F2-%E1%EA%EF%DE%F2&p=907599#post907599

Θεωρώντας το παράδειγμα του μικρού δωματίου,Οι ανακλάσεις πρώτης τάξης έχουν υψηλό ενεργειακό περιεχόμενο και καταφτάνουν σύντομα μετά την πρωτογενή εκπομπή του ηχητικού κύματος.Όσο μεγαλύτερης τάξης είναι μιά ανάκλαση,τόσο μεγαλύτερο διάστημα θα έχει διανύσει το κύμα,οπότε τόσο αργότερα θα φτάνει στη θέση ακρόασης και τόσο μικρότερο θα είναι το ενεργειακό της περιεχόμενο.Το σύνολο ανακλάσεων ανώτερης από την πρώτη τάξης δημιουργεί το πεδίο αντήχησης.

Η λεγόμενη ΄΄Κρίσιμη Απόσταση΄΄ αντιστοιχεί στη θέση εκείνη στο χώρο όπου η συνισταμένη των αντηχήσεων μαζί με τις πρώιμες ανακλάσεις εμφανίζουν ίση στάθμη ηχητικής πίεσης με τον άμεσο ήχο που παράγεται από τις ευρισκόμενες εντός του χώρου κατευθυντικές πηγές ήχου.Αυξανομένης της αντηχητικ΄΄ης συμπεριφοράς ενός χώρου ακρόασης,μειώνεται η τιμή της κρίσιμης απόστασης από την πρωτογενή πηγή ήχου(ηχείο) και αντιστρόφως.Μιά καλή ακουστική συμπεριφορά χώρου ακρόασης συνεπάγεται όχι μόνο τιμή κρίσιμης απόστασης όσο το δυνατόν μεγαλύτερη,αλλά επίσης χρόνο αντήχησης RT60 όσο το δυνατόν πιό ομοιογενή γιά τις διαφορετικές συχνοτικές ζώνες του ακουστού φάσματος.Όταν η απόσταση ακρόασης από τα ηχεία γίνεται μεγαλύτερη της Κρίσιμης γιά δεδομένο χώρο,πληθώρα φαινομένων κτενωτού φίλτρου νοθεύουν την αντίληψη του αρχικού ηχητικού σήματος εξαιτίας των πολλαπλών ανακλάσεων που έχουν μεσολαβήσει μειώνοντας την ευκρίνεια.


When we consider radiation in the reverberant frequency range above 149 Hz, the sound at the listening position is composed of the direct sound from the source and the reverberant sound that is more or less uniformly distributed in the room. The direct sound pressure level decreases inversely to distance from the source and will equal the reverberant sound pressure at distance xr. The ‘reverberation distance’ xr (also called 'critical distance') is calculated from

xr = 0.1 ( G V / (p T60) )1/2 [m] (10)

where the directionality gain G is unity for a monopole and G = 3 for a dipole radiator. A dipole, thus, has a 31/2 = 1.73 times larger reverberation distance.

A typical reverberation distance is actually quite small, 0.72 m (2.4 ft) for the monopole and 1.24 m (4.1 ft) for the dipole in the example room. Never-the-less, the ratio of direct sound Ld to reverberant sound pressure level Lr is 4.8 dB greater for the dipole than for a monopole with the same direct sound output. Thus, at 3 m distance from the source, the direct sound would be 20*log(3/0.72) = 12.4 dB below the reverberant sound field for the monopole and only 20*log(3/1.24) = 7.7 dB below it for the dipole.

The 4.8 dB lower level of the reverberant field in the case of the dipole significantly reduces the masking influence of the room upon sonic detail. It eliminates the sensation of overload of the room during loud passages of program material and makes your listening sessions much less noisy to your neighbors.
You have often experienced the poor intelligibility of spoken words from PA systems in enclosed public spaces. Usually a central cluster of loudspeakers aims at the audience. In reality the speakers are not very directional and too much sound is radiated towards useless spaces, only to bounce around and raise the reverberant sound level. It does not help to increase the volume to obtain more direct sound, because it also raises the reverberant sound level...
Η επίτευξη αυτής της συνθήκης συναντά εμπόδια-ιδιαίτερα σε συνεστιάσεις εντός τυπικού οικιακού χώρου- μιά και η ταχύτητα του ηχητικού κύματος διαφοροποιείται από τα ρεύματα του αέρα που επιφέρουν πυκνώσεις και αραιώσεις(μεταβολές πυκνότητας του υλικού μέσου διάδοσης) και τη θερμοκρασία.H παρουσία ομάδας ακροατών επιπλέον αυξάνει τη στάθμη του θορύβου υποβάθρου και διαφοροποιεί τη φασματική κατανομή του RT60 όπως και την αντίληψη των ακουστικών χαρακτηριστικών δεδομένου χώρου σε εναλασσόμενες θέσεις εντός αυτού.Παράγοντες όπως λ.χ. ζεστό ή κρύο ρεύμα αέρα(προερχόμενο από μονάδες κλιματισμού) που παρεμβάλλεται μεταξύ μερίδας ακροατών και του ηχητικού μετώπου,ή o συνωστισμός ατόμων σ'ένα χώρο που θ'αυξάνει αναπόφευκτα τη θερμοκρασία της ατμόσφαιρας αυτού προκαλώντας ένα θερμό αέριο στρώμα,έχουν ο καθένας ιδιαίτερη επίπτωση.

...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.649
Reaction score
58.175
Απάντηση: Καμμένοι στο...διάστημα

Τα συμβατικής κατασκευής δωμάτια ελέγχου τείνουν να διαφοροποιούνται μεταξύ τους στις αντιλαμβανόμενες από τον ακροατή αναλογίες δυναμικών αντιθέσεων προς ήχους των οποίων τα χαρακτηριστικά εκπομπής προσεγγίζουν την αμετάβλητη κατάσταση.Η διαφοροποίηση στην ακουστική συμπεριφορά γίνεται πιό έντονη γιά θέσεις πέρα από την Κρίσιμη Απόσταση.Η στάθμη των εκπεμπόμενων δυναμικών αντιθέσεων θα πέφτει ως γνωστόν κατά 6 dB γιά κάθε διπλασιασμό της απόστασης από την πηγή.Από την άλλη το πεδίο αντήχησης εκτείνεται αδιάκοπα καθόλο τον όγκο ενός χώρου ακρόασης κι επειδή νέο σήμα εκπέμπεται διαρκώς από τα ηχεία,το πεδίο αντήχησης συσσωρεύεται μέχρις ότου ο επερχόμενος ήχος εξισωθεί σε ενέργεια με τον απορροφούμενο,οπότε λογίζεται ευρισκόμενος σε σταθερή κατάσταση.Η εξ ορισμού συντoμία στη χρονική διάρκεια των μεταβατικών (transients)-σε αντίθεση με πιό παρατεταμένα στην εκπομπή τους σήματα- δεν δίνει ευκαιρία στους ιδιοσυντονισμούς του δωματίου να υποστηρίξουν τη διατήρησή των δυναμικών αντιθέσεων στην αντίληψη του ακροατή...

Όταν η στάθμη ηχητικής πίεσης του πεδίου αντήχησης γίνει υψηλότερη κατά 12dB εκείνης του άμεσου ήχου,υφίσταται ολική απώλεια της ευκρίνειας του συστήματος.

Εφόσον το περιεχόμενο δεδομένης ηχογράφησης και οι οδηγικές ικανότητες δεδομένης ενισχυτικής μονάδας επί δεδομένου ζεύγους ηχείων την επιτρέπουν,η αύξηση της στάθμης ακρόασης γιά θέσεις που απέχουν από τα ηχεία διάστημα μικρότερο της κρίσιμης απόστασης δύναται ν'αυξήσει την αντιληψιμότητα των δυναμικών αντιθέσεων.Γιά διαστήματα όμως μεγαλύτερα της κρίσιμης απόστασης,η αύξηση στην αποδιδόμενη ηχητική πίεση,αυξάνει ακόμα περισσότερο τη στάθμη -και κατ'επέκταση τη δυνητική επικαλυπτική δράση- του πεδίου αντήχησης.Το τελευταίο φαινόμενο δεν εκλαμβάνεται υποχρεωτικά ως ΄΄δυσάρεστο΄΄ στην αντίληψη του μέσου ακροατή...

Παρεμπιπτόντως,ο θόρυβος υποβάθρου συγκαταλέγεται και αυτός στα σήματα σταθερής κατάστασης.Στις μεταμεσονύχτιες ώρες η μείωση στάθμης του περιβαλλοντικού θορύβου θα έχει ως επίπτωση να κυριαρχούν οι συνιστώσες που οφείλονται στις ευρισκόμενες συσκευές εντός του χώρου ακρόασης.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Bhutia said:
Αποκλείεται. Δεν σε πιστεύω.


p.s. Όσο ωραία τα λες, τόσο απαίσια τα γράφεις. Δεν πειράζει όμως. Σε ευχαριστούμε και πάλι.

...
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.856
Μηνύματα
2.954.551
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top