Το σύστημα του Wizzy

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.828
Reaction score
76.317
Re: Ένα σύστημα μισό-μισό!

Το τραπεζάκι? :116:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

Το τραπεζάκι ήταν, είναι και θα παραμείνει αναπόσπαστο μέρος του σαλονιού και - φυσικά - λαμβάνει μέρος σε όλες τις μετρήσεις!:143::143:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

Επ' ευκαιρίας των προτάσεών σου περί μετρήσεων, σύντομα αναμένω να έρθει το χαλί του σαλονιού από το καθαριστήριο και σκέφτομαι να μετρήσω ξανά, υπολογίζοντας ότι το χαλί - το οποίο εκτείνεται από τη θέση ακρόασης μέχρι και περίπου 50εκ από τα ηχεία - θα επηρεάσει το χώρο σε τέτοιο βαθμό που το αρχικό RoomCorrection δεν θα ανταποκρίνεται στις ιδιότητες του χώρου, λόγω της προσθήκης του χαλιού. Σκέφτομαι σωστά;
@gstriftos: Thanks man, όταν έχω νεότερα (ελπίζω σύντομα!), θα ενημερώσω το thread.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.841
Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

Σχήμα οξύμωρον:111:

Η συναναστροφή με τσαρουχάδες αντί να σε κάνει γίδι σε μετατρέπει σε διανοούμενο .:606:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

Λοιπόν, οι μετρήσεις που μπορεί να δεχθεί η συσκευή είναι τόσες όσες έχει χρόνο και όρεξη να κάνει ο χρήστης, κοινώς απεριόριστες. Το ποσοστό του RoomKnowledge με τις εφτά μετρήσεις που έκανα έφτασε το 98%. Το maximum είναι το 100%, αλλά - από όσα διαβάζω σε sites του εξωτερικού και σύμφωνα με τη γνώμη του Έλληνα αντιπρόσωπου ο οποίος μου έδωσε την ευκαιρία ακρόασης της συσκευής - πρακτικά μέχρι το 99% φτάνει.

Υ.Γ.: Βρήκα ένα σχέδιο του χώρου που είχα κάνει παλαιότερα, θα το διορθώσω, θα σημειώσω τη θέση ακρόασης, τις μετρήσεις με αριθμητική σειρά και θα το ανεβάσω στο site.
Α, πολύ ωραία. Τότε προτείνω να γίνουν μετρήσεις σε αυτό το μοτίβο: (0=όχι μέτρηση, +=μέτρηση, Θ=θέση ακρόασης, Η=ηχείο)

Η000Η
00000
00+00
0+++0
++Θ++
0+++0
00+00

Δηλαδή συνολικά 13 μετρήσεις.

Σε αυτές τις μετρήσεις, η "αξία" της μέτρησης στο "Θ" πρέπει να προσαυξάνεται επί 3 (να μετράει σαν 3 μετρήσεις), ενώ οι 4 μετρήσεις αμέσως πέριξ του "Θ" να προσμετρώνται με διπλάσια αξία, δηλαδή στο τέλος με συνολικά 13 μετρήσεις να βγάζεις ας πούμε "μέσο όρο διόρθωσης" σα να είχες κάνει 19 μετρήσεις (+4 από τις πέριξ και +2 από την κεντρική).

Αυτό πολύ πολύ "χονδρικά". Κανονικά πρέπει να κάνεις διαφορετική διόρθωση ανα κανάλι με ανάλογο τρόπο, και στο τέλος να κάνεις αυτή την "τελική διόρθωση".

Τες πα...

ανέβασε και το σχέδιο χώρου που λες, έχει ενδιαφέρον.


Επ' ευκαιρίας των προτάσεών σου περί μετρήσεων, σύντομα αναμένω να έρθει το χαλί του σαλονιού από το καθαριστήριο και σκέφτομαι να μετρήσω ξανά, υπολογίζοντας ότι το χαλί - το οποίο εκτείνεται από τη θέση ακρόασης μέχρι και περίπου 50εκ από τα ηχεία - θα επηρεάσει το χώρο σε τέτοιο βαθμό που το αρχικό RoomCorrection δεν θα ανταποκρίνεται στις ιδιότητες του χώρου, λόγω της προσθήκης του χαλιού. Σκέφτομαι σωστά;
Ναι, φυσικά σωστά σκέφτεσαι.

Αν όμως στη διόρθωση πριν το χαλί δεις πως το μηχανάκι ΔΕΝ κόβει πρίμα, τότε ΜΗΝ βάλεις το χαλί (θα δημιουργήσεις πρόβλημα με "χάρντγουερ", το οποίο στη συνέχεια αναγκαστικά θα διορθωθεί με έξτρα διόρθωση με "σόφτγουερ").

Αν στη διόρθωση το μηχανάκι κόβει πρίμα, τότε μετά το χαλί θα δεις να κόβει λιγότερα πρίμα (θα έχεις διορθώσει το πρόβλημα με "χάρντγουερ" κι όχι με "σόφτγουερ")

Τυπικά θεωρώ πως το χαλί είναι "κακή ιδέα" για το χώρο ακρόασης, διότι κάνει πολύ επιλεκτικό "φιλτράρισμα", δηλαδή μειώνει το άρ-τι σίξτι μόνο σε πολύ περιορισμένο φασματικό εύρος, με αποτέλεσμα να χάνεται η απαραίτητη ομοιογένεια του ρυθμού απόσβεσης στο σύνολο του φάσματος, προσδίδοντας ένα ηχητικό αποτέλεσμα ολίγον τι ανισόρροπο, με υπεραποσβεώμενα πρίμα και κρεμασμένα-μακρόσυρτα μεσαία, αποτέλεσμα που ικανοποιεί μόνο μερικές ακροάσεις (κυρίως κλασικής) και μόνο μερικά ηχεία (κυρίως τα τσιριχτά). Φυσικά παίζει ρόλο και το σύνολο του υπόλοιπου χώρου, γι'αυτό δεν είμαι "απόλυτος", όμως ακόμα και σε χώρους με τραγικό άρ-τι-σίξτι στα πρίμα (μόνο εκεί κάνουν δουλειά τα χαλιά) δε γίνεται να είναι νορμάλ οι χρόνοι στα μεσαία, δηλαδή η ουσία του σκεπτικού αυτού που είπα πριν, ουσιαστικά δεν αλλάζει, αλλά σίγουρα υπάρχουν κι άλλες παράμετροι (πχ να ακούς θρας μέταλ από ηχεία με μεταλλικά τουίτερ)
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

Κώστα, σ' ευχαριστώ για τις προτάσεις μετρήσεων. Θα ανεβάσω το σχέδιο του χώρου χωρίς τις μετρήσεις, μήπως υπάρξουν και άλλες προτάσεις μετρήσεων (είπαμε, απεριόριστες!). Ο μόνος περιορισμός είναι ότι, σύμφωνα με το manual, το ένα σημείο μέτρησης από το άλλο θα πρέπει να απέχει τουλάχιστον 50εκ.

Αλλά, πιο πολύ σε ευχαριστώ διότι με την τελευταία σου παράγραφο, με ώθησες να διαβάσω και να κατανοήσω τι είναι το Reverberation (RT60). Επίσης, βρήκα και έναν online RT60 calculator, θα δημοσιεύσω και από εκεί τα αποτελέσματα.

Αυτό εδώ:
[...] η "αξία" της μέτρησης στο "Θ" πρέπει να προσαυξάνεται επί 3 (να μετράει σαν 3 μετρήσεις), ενώ οι 4 μετρήσεις αμέσως πέριξ του "Θ" να προσμετρώνται με διπλάσια αξία [...]
δεν το κατάλαβα. Τι εννοείς με τους όρους «"αξία" της μέτρησης» και «προσαύξηση επί 3»;


[...] η ουσία του σκεπτικού αυτού που είπα πριν, ουσιαστικά δεν αλλάζει, αλλά σίγουρα υπάρχουν κι άλλες παράμετροι (πχ να ακούς θρας μέταλ από ηχεία με μεταλλικά τουίτερ)
Υ.Γ.: Το να ακούω trash metal με tweeter διαμαντιού, είναι καλή παράμετρος ή κακή;:612:
 

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Re: Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

Υ.Γ.: Το να ακούω trash metal με tweeter διαμαντιού, είναι καλή παράμετρος ή κακή;
Αν το...trash metal είναι διαμάντι εξαιρετική, δεν το συζητώ! :138:

[YOUTUBE]sSE1CaLcUVc[/YOUTUBE]


:142:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Το σύστημα του wizzy!

@frozenface: thrash εννοούσα, αλλά you got the point!:107:
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Το σύστημα του wizzy!

@stathis:Πικ απ έχεις;:116:

Α! Να ακούσεις τον Araya να κραυγάζει "War Ensemble" από το live Decade of Aggression από το διαμαντένιο tweeter των B&W, τίποτα άλλο δεν σου λέω!
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.841
Απάντηση: Το σύστημα του wizzy!

Επιτελους και καποιος χαιεντας που ακουει σωστα!
:204::204::204:
Υπάρχουν και κάποιοι κρυφοί
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

χ3 σημαίνει να μετράει ως 3 μετρήσεις.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Ένα σύστημα μισό-μισό!

χ3 σημαίνει να μετράει ως 3 μετρήσεις.
Άρα, τι; Να μετρήσω 3 φορές στο ίδιο σημείο; Πώς θα κάνω μία μέτρηση να μετράει ως 3 μετρήσεις; Δεν καταλαβαίνω...:203::120:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Το σύστημα του wizzy!

Το σαλόνι μου! (ας είναι καλά το paint!)


Περιμένω προτάσεις για σημεία μέτρησης (πέραν αυτών που έκανε ο costas EAR).

Υ.Γ.:Αυτή η κολώνα στη μέση μας τα χαλάει όλα...
 

Attachments


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Το σύστημα του wizzy!

Λοιπόν, ανέβασα ανανεωμένη εικόνα του σαλονιού, στην οποία σημείωσα τις θέσεις των μετρήσεων, σύμφωνα με τις υποδείξεις του costas EAR. Στην εικόνα διακρίνονται οι αριθμοί που συμβολίζουν την αριθμητική σειρά με την οποία έγιναν οι μετρήσεις και πιο κάτω παραθέτω στοιχεία σχετικά με τις μετρήσεις. Πάμε λοιπόν...

Η εικόνα:

room_f.jpg

... και τα στοιχεία για τις θέσεις και τις μετρήσεις. Σημειώστε ότι δίπλα σε κάθε θέση κατέγραψα το ποσοστό RoomKnowledge που αποκτούσε η συσκευή μετά από κάθε μέτρηση. Για τις πρώτες 9 μετρήσεις, ισχύει ότι η κάθε μέτρηση απείχε (τουλάχιστον) 60εκ από την προηγούμενη, με το μικρόφωνο στο ύψος της θέσης ακρόασης:

Θέση 1: θέση ακρόασης, 20%
Θέση 2: από τη Θέση 1, 60εκ προς τα δεξιά, 55%
Θέση 3: από τη Θέση 2, 120 εκ προς τα αριστερά, 69%
Θέση 4: από τη Θέση 3, 60εκ προς τα αριστερά, 88%
Θέση 5: από τη Θέση 4, 240 εκ στα δεξιά, 93%
Θέση 6: από τη Θέση 1, 60εκ προς τα πίσω, 95%
Θέση 7: από τη Θέση 6, 60εκ προς τα δεξιά, 98%
Θέση 8: από τη Θέση 7, 120εκ προς τα αριστερά, 98%
Θέση 9: από τη θέση 6, 60εκ προς τα πίσω, 100% (περισσότερα για τη μέτρηση αυτή σε λίγο!)

Για τις μετρήσεις 10 έως 13, η κάθε μέτρηση απείχε 100εκ από την προηγούμενη, με το μικρόφωνο στο ύψος της θέσης ακρόασης:

Θέση 10: από τη Θέση 1, 100εκ προς τα μπροστά, 100%
Θέση 11: από τη Θέση 10, 100εκ προς τα αριστερά, 100%
Θέση 12: από τη Θέση 10, 100εκ προς τα δεξιά, 100%
Θέση 13: από τη Θέση 10, 100εκ προς τα μπροστά, 100%

Οι μετρήσεις 14 και 15 έγιναν σε τυχαίες αποστάσεις, σίγουρα μεγαλύτερες από 60εκ από τα σημεία που έγιναν οι προηγούμενες, όμως σε αυτές τις δύο το μικρόφωνο στο ήταν στο ύψος των αυτιών μου όταν στέκομαι όρθιος. Η μέτρηση στη Θέση 16 έγινε περίπου στο κέντρο του τραπεζιού του σαλονιού, όμως το μικρόφωνο ήταν γυρισμένο προς το ταβάνι σε ύψος μεγαλύτερο των 60εκ από τις θέσεις 13 και 10.

Αφού αποθηκεύτηκαν όλες οι μετρήσεις, η συσκευή έκανε τους υπολογισμούς και κατέληξε σε ποσοστό διόρθωσης δωματίου 14%.

Η μέτρηση στη Θέση 9, παρουσίασε μεγάλο ενδιαφέρον διότι αφενός απέχει 120εκ προς τα πίσω από τη Θέση ακρόασης. Εάν δείτε όμως το σχέδιο του χώρου, πίσω από τη Θέση ακρόασης η απόσταση μέχρι τη μπαλκονόπορτα είναι 100εκ... Για να κάνω τη μέτρηση στη Θέση 9 άνοιξα την μπαλκονόπορτα, μέτρησα 120εκ και έβαλα το μικρόφωνο στο ακριβές σημείο που ήταν... λίγο έξω από το σαλόνι, στο μπαλκόνι!:123: Αφετέρου, περίμενα ότι αυτή η μέτρηση δεν θα είχε κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα στο σύνολο των μετρήσεων (δεδομένου ότι το ποσοστό RoomKnowledge ήταν ήδη στο 98%), αλλά διαψεύσθηκα παταγωδώς, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 100% - κάτι το οποίο λανθασμένα πίστευα ότι δεν είναι εφικτό!

Μετά την μέτρηση στη Θέση 9, μπήκα στον πειρασμό να μην κάνω άλλες μετρήσεις (δεδομένου του απόλυτου ποσοστού στο RoomKnowledge), αλλά αφού είχα μπει στη διαδικασία, αποφάσισα να μην την διακόψω. Για αυτό έκανα και τις υπόλοιπες τέσσερις μετρήσεις, καθώς και τις τρεις τυχαίες (14, 15 και 16).
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.683
Reaction score
21.498
Απάντηση: Το σύστημα του wizzy!

Ακολούθως, και αφού βολεύτηκα στη θέση ακρόασης, ήρθε η ώρα της μουσικής!

Αρχή με τον δίσκο "The Real Thing" των Faith No More, ένα δίσκο με ξεκάθαρες funk καταβολές και πολύ καλές και διακριτές μπασογραμμές. Άκουσα τα πρώτα τρία τραγούδια της πρώτης πλευράς, συμπεριλαμβανομένου και του θρυλικού "Epic".

Ακολούθως, πέρασα σε κλασσική μουσική. Άκουσα την εισαγωγή με το πασίγνωστο μουσικό θέμα από την "Carmen" του George Bizet, σε διεύθυνση του Leonard Bernstein, καθώς και τα τέσσερα πρώτη μέρη της πρώτης πράξης.

Στη συνέχεια, σειρά είχαν οι Therion και το τραγούδι Cult of the Shadows: από το album Theli. Για όσους απορούν με την επιλογή του, κάντε τον κόπο και ακούστε τα 2-3 πρώτα λεπτά και θα καταλάβετε...!

Τέλος, (stathis είσαι εδώ?:116:) άκουσα το War Ensemble (κλικ στο 10:30):των Slayer από το live τους, Decade of Aggression.

Γενικές εντυπώσεις: Πλέον, πιστεύω ότι το σύστημά μου που παίζει τα πάντα και με χαρακτηριστική άνεση!

Ειδικές εντυπώσεις: Στα τραγούδια των Faith No More ένιωθα ότι o Bill Gould, έπαιζε το μπάσο του μπροστά μου. Στακάτο και στοιβαρό μπάσο, όπως δεν είχα ακούσει πριν! Στην Carmen, σε κάποια φάση άρχισα να κουνάω τα χέρια μου λες και διηύθυνα εγώ την ορχήστρα! Στο Cult of the Shadows έμεινα καρφωμένος στον καναπέ με ενθυμούμενος τις αναμνήσεις από τη συναυλία τους στο Ρόδον την εποχή που είχε κυκλοφορήσει το Theli! Στο War Ensemble, σηκώθηκα και έκανα headbanging στο σαλόνι! Παραλίγο να κλωτσήσω το τραπεζάκι από την πώρωση!:143:

Οι ακροάσεις έγιναν με εναλλαγές της διόρθωσης από Focus σε Global και πίσω και με εναλλαγές στα φίλτρα voicing. Η διαφορά μεταξύ των δύο διορθώσεων είναι εμφανής, με την Global να "απλώνει" την μουσική σκηνή ομοιόμορφα, χωρίς να αφήνει "χαλαρές" συχνότητες να αλωνίζουν στον χώρο, ενώ η Focus έφερνε τους μουσικούς μπροστά μου με μεγάλη αληθοφάνεια. Δεν κατέληξα ακόμα σε ποια θέση θα ακούω...είδωμων. Όσον αφορά στα φίλτρα, μάλλον θα καταλήξω στο Music 1 αν και σοβαρή υποψηφιότητα θέτει και το Soft. Φυσικά, όλα αυτά ισχύουν μέχρι να περάσω και τα υπόλοιπα φίλτρα voicing στη συσκευή (κάτι για το οποίο θα χρειαστώ PC με RS232 ή έναν adaptor από RS232 σε USΒ - τα νεύρα μου!).

Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι το Lyngdorf RP-1 αξίζει μέχρι και το τελευταίο Euro που δαπανήθηκε για την αγορά του.

Αυτά προς το παρόν, κάποιες απορίες που έχω θα τις δημοσιεύσω στο αντίστοιχο θέμα.
 
Last edited by a moderator:

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Με γειά George!
Ωραίος ο αναλογικός ήχος ε; :135:

Καλό το Lyngdorf, θα προτιμούσα κάτι με ψηφιακή είσοδο όμως. Τώρα ακούς πικάπ που περνά από δύο μετατροπείς a/d --> d/a κι όταν πάρεις cd θα ακούς από τρεις, d/a --> a/d --> d/a ενώ θα μπορούσες να ακούς από μια. Anyway, απ' το ολότελα δεν το συζητάω. Είμαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα είναι μέρα με τη νύχτα που λένε. Θα έρθω κάποια στιγμή για "πιστοποίηση". :126:

...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.953
Απάντηση: Το σύστημα του wizzy!

Όσον αφορά στα φίλτρα, μάλλον θα καταλήξω στο Music 1 αν και σοβαρή υποψηφιότητα θέτει και το Soft. Φυσικά, όλα αυτά ισχύουν μέχρι να περάσω και τα υπόλοιπα φίλτρα voicing στη συσκευή
έχεις διαθέσιμη ερμηνεία για το τι κάνει το κάθε φίλτρο; καμιά καμπύλη ρε παιδί μου, κάτι;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.604
Μηνύματα
2.945.590
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top