- Μηνύματα
- 17.624
- Reaction score
- 58.077
Απάντηση: Early Sound Scattering (ESS)
Με δεδομένη την ικανοποίηση της ανωτέρω συνθήκης,η φασική συμπεριφορά του χώρου ακρόασης στην υπεράνω των 300Hz ΄΄ζώνη πεδίου διάχυσης΄΄ και στη ζώνη ανάκλασης των υψηλών συχνοτήτων μπορεί να ελεγχθεί εναλλακτικά χάρη στη μέθοδο ΄΄Early Sound Scattering (ESS)΄΄.Σύμφωνα με αυτή την σχεδιαστική Αρχή,η κατανομή ενέργειας των πολλαπλών ανακλαστικών συνιστωσών παρουσιάζει τυχαία ομοιομορφία καθόλο το εύρος του φάσματος άνω των 300Hz,σε βαθμό που προσεγγίζει την ενεργειακή κατανομή λευκού θορύβου.Αυτή η ιδιότητα εξασφαλίζει ότι στην πράξη καμία μεμονωμένη συνιστώσα (οφειλόμενη συνήθως σε λείες επιφάνειες τζαμιών ή κονσόλας) δεν θα διακρίνεται χαρακτηριστικά έναντι των υπολοίπων,γεγονός το οποίο θα προσέδιδε ιδιαίτερη ακουστική υπογραφή στο χώρο της μίξης αλλοιώνοντας την αντίληψη του ακροατή.Στόχος είναι η δημιουργία ενός πεδίου που θα πλησιάζει την τέλεια διάχυση στο μπροστινό μέρος του δωματίου.Όσο μεγαλύτερος ο βαθμός διάχυσης,τόσο λιγότερο αντιληπτές θα γίνονται οι πρώϊμες ανακλάσεις καθώς και οι προερχόμενες από λείες επίπεδες επιφάνειες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρώτη εφαρμογή ΕSS πριν από δύο δεκαετίες στο στούντιο Rochdale της Lisa Stansfield,αφού η επινόηση της τεχνοτροπίας υπαγορεύθηκε ακριβώς από την ανάγκη να εγκατασταθεί μιά κονσόλα της οποίας το μέγεθος καταστρατηγούσε τους γεωμετρικούς κανόνες της Αρχής LEDE σε σχέση με τις περιορισμένες διαθέσιμες διαστάσεις του δωματίου ελέγχου.Όταν μάλιστα κατασκευ άστηκε βάσει της ίδιας Αρχής ESS το δεύτερο στούντιο της καλλιτέχνιδας στο Δουβλίνο, διαπιστώθηκε πως ήταν δυνατή η μεταβίβαση επισκόπησης του ηχογραφούμενου υλικού από το ένα στο άλλο δίχως διαφορο ποιήσεις στο αντιλαμβανόμενο σήμα,παρά τις ριζικές διαφορές διαστάσεων και μορφής που είχαν μεταξύ τους τα αντίστοιχα δωμάτια ελέγχου.
Γιά την υλοποίηση της μεθόδου χρησιμοποιούνται καταρχάς μόνιτορ ηχεία των οποίων η σχεδίαση και κατασκευή προβλέπει τον εντοιχισμό.Αυτό εξυπηρετεί την ημισφαιρική διασπορά καθόλο το εύρος της συχνοτικής τους απόκρισης.Ολόκληρη η υπόλοιπη ελεύθερη επιφάνεια του μπροστινού κεκλιμένου τοιχώματος εντός του οποίου εγκαθίστανται,θα καταληφθεί από διαχυτικές διατάξεις δραστικές σε μεγάλο εύρος ζώνης.Η πρόσοψη των ηχείων παραμένει ελεύθερη.Εάν υπάρχουν ελεύθερα μόνιτορ πάνω σε κονσόλα,ο περίγυρος αυτών καταλαμβάνεται επίσης από διαχυτικές διατάξεις.Οι υπόλοιπες επιφάνειες του δωματίου πλην του πατώματος θα διατηρούν τις απορροφητικές ιδιότητες με το κύριο έργο απόσβεσης χαμηλών συχνοτήτων ν'αναλαμβάνεται από πάνελ παλλόμενης μεμβράνης,τα οποία παρουσιάζουν τη μέγιστη ικανότητα απορρόφησης ενέργειας μέσω συντονισμού εφαρμοζόμενα σε θέσεις κορύφωσης της ακουστικής πίεσης όπως είναι τα όρια του δωματίου.
Όπως έχει αναφερθεί στη ΄΄Λειτουργία της Ακοής΄΄,στη φύση το ακουστικό μας σύστημα πραγματοποιεί χωρικό εντοπισμό μιάς πηγής χάρη στη διωτική διαφορά στάθμης και φάσης γιά τα εκπεμπόμενα σήματα που φτάνουν σε δεξί και αριστερό αυτί.Η τοποθέτηση στο χώρο υποβοηθείται επιπρόσθετα από σειρά ανακλάσεων.
http://www.avsite.gr/vb/showthread....%F4%E7%F2-%E1%EA%EF%DE%F2&p=932482#post932482
Η Στερεοφωνία βέβαια δεν βασίζεται στο χωρικό προσδιορισμό των πραγματικών πηγών (δηλαδή των ηχείων),αλλά στην ψυχοακουστική ψευδαίσθηση της εικονικής σκηνής που κατασκευάζεται από το σήμα που εκπέμπουν αυτά.
Στις περιπτώσεις όπου οι φασικές πληροφορίες που παρέχει το σύστημα ηχείων-χώρου αντικρούουν τις πληροφορίες από τις προσλαμβανόμενες επιμέρους στάθμες,η στερεοφωνική απεικόνιση καταρρέει στην αντίληψη του ακροατή. Χάρη στο χωροχρονικό κατατεμαχισμό (αντί προσπάθειας απορρόφησης) της ενέργειας όλων των πρώϊμων ανακλάσεων ο οποίος αποτελεί βασική προδιαγραφή της τεχνοτροπίας ΕSS,επιτυγχάνεται διάσπαση των σχετικών φασικών πληρο φοριών.Κατ'αυτόν τον τρόπο εκμηδενίζεται οποιαδήποτε αντικρουόμενη δράση τους.Παράλληλα,με την ενδεχόμενη υποστηρικτική τους δράση να μη γίνεται πλέον αντιληπτή,κύριος παράγοντας χωρικού εντοπισμού των εικονικών πηγών από τον ακροατή καθίστανται οι διαφορές γιά τις εκπεμπόμενες από τα ηχεία στάθμες του σήματος που αφορούν καθεμία εξ αυτών
Η στερεοφωνική απεικόνιση που προκύπτει στην αντίληψη του μηχανικού δεν διαθέτει τη μικροσκοπική εστίαση που χαρακτηρίζει ένα τυπικό δωμάτιο LEDE-RFZ,πλην όμως είναι ακριβής κι εκτείνεται καθόλη τη διάσταση του μπροστινού τοιχώματος.Η αξιοπιστία της μάλιστα συντηρείται γιά θέσεις ακρόασης πέραν του γνωστού ΄΄sweet spot΄΄(θέση βέλτιστης Ακουστικής απόδοσης που αποτελεί επίκεντρο στην υλοποίηση των κλασικών δωματίων).Η χρήση ηχείων που παρουσιάζουν ημισφαιρική διασπορά προϋποθέτει την ομοιογενή εκπομπή ηχητικής ενέργειας στο σύνολο των διαχυτικών διατάξεων που τα περιβάλλουν.Ως επίπτωση αυτού,όσοι ακροατές βρίσκονται off-axis θα δέχονται άμεσο σήμα παρεμφερούς φασματικής κατανομής με το αντίστοιχο που θα δέχονται οι ευρισκόμενοι on-axis.Τείνει επίσης να μην αλλοιώνεται από παρουσία επιπλέον εξοπλισμού ή/και άλλων ακροατών πίσω και δίπλα από το μηχανικό ήχου.
http://www.avsite.gr/vb/showthread....A%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED&p=1184960#post1184960
(...)
(Συνέχεια από προηγούμενη σελίδα)αυτός και ψήνεται, και μας ψήνει...:109:
Με δεδομένη την ικανοποίηση της ανωτέρω συνθήκης,η φασική συμπεριφορά του χώρου ακρόασης στην υπεράνω των 300Hz ΄΄ζώνη πεδίου διάχυσης΄΄ και στη ζώνη ανάκλασης των υψηλών συχνοτήτων μπορεί να ελεγχθεί εναλλακτικά χάρη στη μέθοδο ΄΄Early Sound Scattering (ESS)΄΄.Σύμφωνα με αυτή την σχεδιαστική Αρχή,η κατανομή ενέργειας των πολλαπλών ανακλαστικών συνιστωσών παρουσιάζει τυχαία ομοιομορφία καθόλο το εύρος του φάσματος άνω των 300Hz,σε βαθμό που προσεγγίζει την ενεργειακή κατανομή λευκού θορύβου.Αυτή η ιδιότητα εξασφαλίζει ότι στην πράξη καμία μεμονωμένη συνιστώσα (οφειλόμενη συνήθως σε λείες επιφάνειες τζαμιών ή κονσόλας) δεν θα διακρίνεται χαρακτηριστικά έναντι των υπολοίπων,γεγονός το οποίο θα προσέδιδε ιδιαίτερη ακουστική υπογραφή στο χώρο της μίξης αλλοιώνοντας την αντίληψη του ακροατή.Στόχος είναι η δημιουργία ενός πεδίου που θα πλησιάζει την τέλεια διάχυση στο μπροστινό μέρος του δωματίου.Όσο μεγαλύτερος ο βαθμός διάχυσης,τόσο λιγότερο αντιληπτές θα γίνονται οι πρώϊμες ανακλάσεις καθώς και οι προερχόμενες από λείες επίπεδες επιφάνειες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρώτη εφαρμογή ΕSS πριν από δύο δεκαετίες στο στούντιο Rochdale της Lisa Stansfield,αφού η επινόηση της τεχνοτροπίας υπαγορεύθηκε ακριβώς από την ανάγκη να εγκατασταθεί μιά κονσόλα της οποίας το μέγεθος καταστρατηγούσε τους γεωμετρικούς κανόνες της Αρχής LEDE σε σχέση με τις περιορισμένες διαθέσιμες διαστάσεις του δωματίου ελέγχου.Όταν μάλιστα κατασκευ άστηκε βάσει της ίδιας Αρχής ESS το δεύτερο στούντιο της καλλιτέχνιδας στο Δουβλίνο, διαπιστώθηκε πως ήταν δυνατή η μεταβίβαση επισκόπησης του ηχογραφούμενου υλικού από το ένα στο άλλο δίχως διαφορο ποιήσεις στο αντιλαμβανόμενο σήμα,παρά τις ριζικές διαφορές διαστάσεων και μορφής που είχαν μεταξύ τους τα αντίστοιχα δωμάτια ελέγχου.
Γιά την υλοποίηση της μεθόδου χρησιμοποιούνται καταρχάς μόνιτορ ηχεία των οποίων η σχεδίαση και κατασκευή προβλέπει τον εντοιχισμό.Αυτό εξυπηρετεί την ημισφαιρική διασπορά καθόλο το εύρος της συχνοτικής τους απόκρισης.Ολόκληρη η υπόλοιπη ελεύθερη επιφάνεια του μπροστινού κεκλιμένου τοιχώματος εντός του οποίου εγκαθίστανται,θα καταληφθεί από διαχυτικές διατάξεις δραστικές σε μεγάλο εύρος ζώνης.Η πρόσοψη των ηχείων παραμένει ελεύθερη.Εάν υπάρχουν ελεύθερα μόνιτορ πάνω σε κονσόλα,ο περίγυρος αυτών καταλαμβάνεται επίσης από διαχυτικές διατάξεις.Οι υπόλοιπες επιφάνειες του δωματίου πλην του πατώματος θα διατηρούν τις απορροφητικές ιδιότητες με το κύριο έργο απόσβεσης χαμηλών συχνοτήτων ν'αναλαμβάνεται από πάνελ παλλόμενης μεμβράνης,τα οποία παρουσιάζουν τη μέγιστη ικανότητα απορρόφησης ενέργειας μέσω συντονισμού εφαρμοζόμενα σε θέσεις κορύφωσης της ακουστικής πίεσης όπως είναι τα όρια του δωματίου.
Όπως έχει αναφερθεί στη ΄΄Λειτουργία της Ακοής΄΄,στη φύση το ακουστικό μας σύστημα πραγματοποιεί χωρικό εντοπισμό μιάς πηγής χάρη στη διωτική διαφορά στάθμης και φάσης γιά τα εκπεμπόμενα σήματα που φτάνουν σε δεξί και αριστερό αυτί.Η τοποθέτηση στο χώρο υποβοηθείται επιπρόσθετα από σειρά ανακλάσεων.
http://www.avsite.gr/vb/showthread....%F4%E7%F2-%E1%EA%EF%DE%F2&p=932482#post932482
Η Στερεοφωνία βέβαια δεν βασίζεται στο χωρικό προσδιορισμό των πραγματικών πηγών (δηλαδή των ηχείων),αλλά στην ψυχοακουστική ψευδαίσθηση της εικονικής σκηνής που κατασκευάζεται από το σήμα που εκπέμπουν αυτά.
Στις περιπτώσεις όπου οι φασικές πληροφορίες που παρέχει το σύστημα ηχείων-χώρου αντικρούουν τις πληροφορίες από τις προσλαμβανόμενες επιμέρους στάθμες,η στερεοφωνική απεικόνιση καταρρέει στην αντίληψη του ακροατή. Χάρη στο χωροχρονικό κατατεμαχισμό (αντί προσπάθειας απορρόφησης) της ενέργειας όλων των πρώϊμων ανακλάσεων ο οποίος αποτελεί βασική προδιαγραφή της τεχνοτροπίας ΕSS,επιτυγχάνεται διάσπαση των σχετικών φασικών πληρο φοριών.Κατ'αυτόν τον τρόπο εκμηδενίζεται οποιαδήποτε αντικρουόμενη δράση τους.Παράλληλα,με την ενδεχόμενη υποστηρικτική τους δράση να μη γίνεται πλέον αντιληπτή,κύριος παράγοντας χωρικού εντοπισμού των εικονικών πηγών από τον ακροατή καθίστανται οι διαφορές γιά τις εκπεμπόμενες από τα ηχεία στάθμες του σήματος που αφορούν καθεμία εξ αυτών
Η στερεοφωνική απεικόνιση που προκύπτει στην αντίληψη του μηχανικού δεν διαθέτει τη μικροσκοπική εστίαση που χαρακτηρίζει ένα τυπικό δωμάτιο LEDE-RFZ,πλην όμως είναι ακριβής κι εκτείνεται καθόλη τη διάσταση του μπροστινού τοιχώματος.Η αξιοπιστία της μάλιστα συντηρείται γιά θέσεις ακρόασης πέραν του γνωστού ΄΄sweet spot΄΄(θέση βέλτιστης Ακουστικής απόδοσης που αποτελεί επίκεντρο στην υλοποίηση των κλασικών δωματίων).Η χρήση ηχείων που παρουσιάζουν ημισφαιρική διασπορά προϋποθέτει την ομοιογενή εκπομπή ηχητικής ενέργειας στο σύνολο των διαχυτικών διατάξεων που τα περιβάλλουν.Ως επίπτωση αυτού,όσοι ακροατές βρίσκονται off-axis θα δέχονται άμεσο σήμα παρεμφερούς φασματικής κατανομής με το αντίστοιχο που θα δέχονται οι ευρισκόμενοι on-axis.Τείνει επίσης να μην αλλοιώνεται από παρουσία επιπλέον εξοπλισμού ή/και άλλων ακροατών πίσω και δίπλα από το μηχανικό ήχου.
http://www.avsite.gr/vb/showthread....A%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED&p=1184960#post1184960
(...)
Last edited: