- Μηνύματα
- 38.173
- Reaction score
- 91.982
Spoiler Alert
Αυτό που είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον μου για την ταινία ήταν κάτι εντελώς "άσχετο": Η αμοιβή της Jennifer Lawrence που εδώ και δύο χρόνια είναι η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός με ετήσιο εισόδημα άνω των $50 εκατομμυρίων. Για το Passengers συμφώνησε να πάρει $20 εκατομμύρια συν 30% επί των κερδών! Η ταινία κόστισε $110 εκ. και οι εισπράξεις έχουν ήδη ξεπεράσει τα $300 εκ. ... Μπροστά σε αυτά τα νούμερα τα $12 εκατομμύρια που πήρε ο συμπρωταγωνιστής Chris Pratt φαντάζουν σαν pourboire.
Η συχνή σύγκριση του Passengers με το Arrival βασίζεται αποκλειστικά στη χρονική εγγύτητα της κυκλοφορίας τους. Αν και θεωρητικά κατατάσσονται στην επιστημονική φαντασία, οι ομοιότητές τους είναι ανύπαρκτες.
Το Passengers έχει πιο ακριβή παραγωγή και είναι στημένο πιο έξυπνα. Τι σημαίνει αυτό; Στο Arrival δεν υπάρχει κάτι για να τραβήξει τον απλό θεατή, αυτόν που βλέπει την ταινία για διασκέδαση. Τον ρίχνει κατευθείαν στα παιχνίδια του χρόνου και στα διφορούμενα βαθιά νοήματα, δοκιμάζοντας τις αντοχές του (και τα νεύρα του). Το Passengers είναι διττό. Μπορείς να το απολαύσεις επιφανειακά, περιορισμένος στην οπτική απόλαυση και στο love story. Αν ψάχνεσαι για μηνύματα, πάλι θα μείνεις ικανοποιημένος έστω και σε μικρότερο βαθμό.
Υπόθεση:
Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει τον θεατή είναι το υπέροχα εμπνευσμένο διαστημόπλοιο Avalon. Σαν σύγχρονος Τιτανικός, προσφέρει κάθε είδους πολυτέλεια αναλόγως της οικονομικής ευρωστίας του επιβάτη. Εδώ έχουμε το πρώτο σημείο που μπορεί να αγγίξει τον θεατή που ψάχνει μηνύματα. Σε αυτήν τη μελλοντική περίοδο που ο άνθρωπος έχει καταφέρει να αποικεί ασύλληπτα μακρινούς πλανήτες, συνεχίζει να υπάρχει η ταξική διαστρωμάτωση και η δύναμη του χρήματος.Δυο επιβάτες ενός διαστημόπλοιου το οποίο κάνει ένα ταξίδι 120 ετών για να τους μεταφέρει σε μια καινούργια ζωή ξυπνούν μυστηριωδώς από τις κάψουλες ύπνωσής τους 90 χρόνια πριν φτάσουν στον προορισμό τους. Προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο πίσω από αυτήν τη δυσλειτουργία, ερωτεύονται ο ένας τον άλλο, απειλούνται όμως από την επικείμενη πρόσκρουση του διαστημόπλοιου με τους 5.259 επιβάτες και την ανακάλυψη της αλήθειας που τους ξύπνησε.
Μέρος της χλιδής του σκάφους είναι και ένα φανταχτερό μπαρ που το διαχειρίζεται ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ, o Arthur, που υποδύεται ο υπέροχος Michael Sheen. Οι έξυπνες συζητήσεις με τον Jim (Chris Pratt) είναι από τα στοιχεία της ταινίας που ξεχωρίζουν.
Η προώθηση της ταινίας έγινε με "πονηρό" τρόπο για να μην ξεσκεπαστεί το βασικότερο στοιχείο της υπόθεσης. Οι δύο επιβάτες δεν "ξυπνούν" ταυτόχρονα. Ένας αστεροειδής καταφέρνει να περάσει την ασπίδα προστασίας και προκαλεί βλάβες σε βασικά συστήματα ελέγχου του Avalon. Η πρώτη αστοχία είναι το ξύπνημα του Jim (Chris Pratt) 90 χρόνια νωρίτερα. Αυτός προσπαθεί μάταια να ξαναμπεί σε νάρκη αλλά διαπιστώνει ότι δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Η εταιρεία που ανέλαβε την αποστολή είχε τη σιγουριά ότι δεν θα υπάρξει ανάλογο πρόβλημα. Αυτές οι εταιρείες... όλα για το κέρδος και τη βιτρίνα. Τόσες "περιττές" πολυτέλειες σε σουίτες, playrooms, κοινόχρηστους χώρους κλπ και οικονομία στα backup συστήματα διαχείρισης εκτάκτων αναγκών.
Ο Jim μετά από ένα χρόνο έχει αποδεχτεί ότι το μέλλον του είναι να ζήσει μόνος στο Avalon με μόνη παρέα τον Arthur. Οι σκέψεις (και τάσεις) αυτοκτονίας αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια καθώς η ανθρώπινη μοναξιά είναι ανυπόφορη. Σε μία βόλτα του ανάμεσα στα pods των "κοιμισμένων" εντυπωσιάζεται από την εμφάνιση της Aurora (Jennifer Lawrence). Αφού διαβάζει το βιογραφικό της και μετά από σύντομη εσωτερική διαμάχη και διάλογο με τον Arthur αποφασίζει να την ξυπνήσει για να έχει συντροφιά, λέγοντάς της ψέματα ότι έπαθε βλάβη και το δικό της pod. Η ομορφιά έχει και τα στραβά της...
Η Aurora με τη σειρά της περνάει απ' όλα τα στάδια συνειδητοποίησης της κατάστασης, τελικά συμβιβάζεται και ζευγαρώνει με τον Jim. Σε μία ανύποπτη στιγμή ο Arthur της ξεφουρνίζει άθελά του το μυστικό και το ζευγάρι χωρίζει με άσχημο τρόπο. Πώς ένας μελλοντικός νομικός θα σχολίαζε την πράξη του Jim να ξυπνήσει την Aurora, καταδικάζοντάς την να ζήσει το υπόλοιπο της ζωής της με τον ίδιο και ένα ρομπότ, και να πεθάνει πολύ πριν φτάσει το σκάφος στον προορισμό του; Ποια θα ήταν η θέση μιας φεμινίστριας αν το σενάριο ήταν ανάποδο, αν δηλαδή η γυναίκα ξυπνούσε τον άντρα; Τη φεμινίστρια δεν την ανάφερα τυχαία. Διάβασα σχόλια όπου ο Jim περιγράφεται ως φαλλοκράτης, εκμεταλλευτής μίας κοπέλας λόγω εμφάνισης κλπ.
Εντωμεταξύ, η ζημιά από τον αστεροειδή έχει μεγαλώσει και έχει αρχίσει να απειλεί την ακεραιότητα του Avalon αφού ο αντιδραστήρας σύντηξης σταδιακά υπερθερμαίνεται. Μία νέα αστοχία σε pod ξυπνάει τον Gus (Laurence Fishburne), έναν υψηλόβαθμο αξιωματικό που έχει πρόσβαση σε θαλάμους του πληρώματος απαγορευμένους στους επιβάτες. Δυστυχώς, ο Gus δεν στάθηκε το ίδιο τυχερός. Το απότομο ξύπνημα κατέστρεψε ανεπανόρθωτα τα ζωτικά του όργανα. To Autodoc, μία διαγνωστική κάψουλα στο Ιατρείο του διαστημόπλοιου, του δίνει λίγες ώρες ζωής. Αυτός δίνει το ID του στο ζευγάρι για να προσπαθήσουν μόνοι πλέον να αποτρέψουν την καταστροφή του Avalon και τον θάνατο των χιλιάδων επιβατών του.
Από δω και πέρα αρχίζει η περιπέτεια της ταινίας. Ανακαλύπτουν τη ζημιά στον υπολογιστή που ελέγχει τον πυρηνικό αντιδραστήρα, επισκευάζουν ό,τι μπορούν, αλλά χρειάζεται να ανοίξει μία κολλημένη διέξοδος αερίων που βρίσκεται έξω από το σκάφος. Ο Jim βγαίνει, τα καταφέρνει, τραυματίζεται, τον φέρνει πίσω η Aurora θεαματικά και τον βάζει στο Autodoc για "επισκευή". Όλα βαίνουν καλώς και λίγο αργότερα παρουσιάζεται μέσω διλήμματος η κορυφαία "πατάτα" της ταινίας: Ο Jim ανακαλύπτει ότι το Autodoc έχει δυνατότητα hibernation αλλά χωράει μόνο ένας. Και προτείνει στην Aurora να μπει για να συνεχίσει τη νάρκη και αυτός να μείνει μόνος του όπως πριν. Αυτή βέβαια έβαλε την καψούρα πάνω από τη ζωή της και προτίμησε να γεράσει μαζί του μέσα στο Avalon...
Ένα τόσο προηγμένο διαστημόπλοιο που μεταφέρει 5000+ άτομα διαθέτει ένα μόνο Autodoc! Ναι μεν είναι σε νάρκη αλλά θα ξυπνήσουν 4 μήνες πριν την άφιξη για να προετοιμαστούν σωματικά και πνευματικά για τη νέα τους ζωή. Ακόμα κι αν εκτελεί διαγνώσεις και θεραπείες σε δευτερόλεπτα, υπάρχει ο κίνδυνος της βλάβης ή της ταυτόχρονης ανάγκης για χρήση λόγω έκτακτης ανάγκης π.χ. από ατύχημα. Είπαμε νωρίτερα για τις περικοπές λόγω κόστους από την κατασκευάστρια εταιρεία αλλά εδώ δεν υπάρχει δικαιολογία. Οι συντελεστές επέλεξαν το δίλημμα χωρίς να αναλογιστούν ότι χαλάει το επιστημονικώς άρτιο κατασκεύασμα μέχρι τότε.
Τι μένει από το Passengers; Αγάπη μόνο!
Βαθμολογία: 6,5/10
IMDb