Πλεούμενα και χόμπι της θάλασσας

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Αν το ταχύπλοο δεν πλαναρει (λόγο του ότι θα καρφώνει στα κύματα ) θα πηγαίνει ίδια ταχύτητα με το ιςτιοπλοικο. ( φουσκωτό 10μετρο στο Αιγαίο με 8 μποφόρ ορτσα θα μπορεί να πιάσει ταχύτητα μέχρι 9 κόμβους .....αν πάει πιο γρήγορα θα σπάσει.)

Μια άλλη διαφορα είναι η εξής....
Το ταχύπλοο όταν έχει κύμα παλαντζαρει.( γέρνει ποτέ προς τα δεξιά και ποτέ προς τα αριστερά )
Το ιςτιοπλοικο ποτέ. Η δύναμη του αέρα στα πανιά δεν το αφήνει να παλαντζαρει.

Γενικά αποφασίζεις για ταχύπλοο άρα χαίρεσαι στην μπουνάτσα
Ιςτιοπλοικο πας παντού υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αλλά κλαις στην μπουνάτσα ( όταν σε περνάνε αυτοι με τα ταχύπλοα ). Χαχαχα
Δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα.

Όλα εξαρτώνται από το τι θέλουμε να κάνουμε και πως. H πλεύση εξαρτάται από το V, το πλάτος της γάστρας, το σχήμα της πλώρης και η όλη εμπειρία από τα steps της γάστρας και τα spray rails. Στα φουσκωτά το V μπορεί να είναι βαθύ γιατί η πλεύση υποστηρίζεται και από τα μπαλόνια. Σκάφη με βαθύ V δεν έχουν πρόβλημα σε κανέναν καιρό, έχουν καλύτερη ευστάθεια και χειρίζονται πιο εύκολα, με τίμημα όμως τις ταχύτητες, εννοώντας ότι η ίδια μηχανή με μια άλλη γάστρα θα βγάζει περισσότερους κόμβους. Μικρό το κακό αν θέλετε την άποψή μου. Το θέμα είναι ότι πχ με ένα 8άρι φουσκωτό με τέτοια γάστρα ταξιδεύεις πάρα πολύ άνετα στο 99% των περιπτώσεων που θα βρεθείς στη θάλασσα, ήτοι με 6άρι και κάτω. Αν ο καιρός είναι πιο άσχημος, θα γίνουν μεγαλύτερες παραχωρήσεις ως προς την ταχύτητα της πλεύσης, αλλά σε κάθε περίπτωση θα είσαι ασφαλής. Προφανώς δεν θα σπάσει ένα 10μετρο με 8άρι. Με έναν καλό οδηγό θα πάει μια χαρά, εννοείται ότι στον καιρό το πιο σημαντικό θέμα στο ταχύπλοο είναι η αντίληψη του οδηγού και το παιχνίδι με την μανέτα. Πάντως καμία σχεδίαση δεν μπορεί να σου τα δώσει όλα.

Θεωρώ ότι στην πλειοψηφία των ταξιδιών δεν θα βρεις πάνω από 6άρι. Κι αμα βρεις δεν θα βγεις γιατί δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να ταλαιπωριέσαι. Με 6άρι ένα καλό φουσκωτό ταξιδεύει πάρα πολύ γρήγορα, δεν συζητάμε για 4άρια και μπουνάτσες. Η δουλειά γίνεται για πλάκα. Στις ελληνικές θάλασσες το κύμα θεωρώ ότι δεν κάνει μεγάλα ύψη και το ταξίδι είναι διαδικαστικό θέμα. Γι αυτό και είναι μόδα τα μεγάλα φουσκωτά "μπανιέρες" με μεγάλες μηχανές γιατί αναπτύσσουν τρελές ταχύτητες και εκεί που πίνεις καφέ στη Μύκονο λες φύγαμε για τσίπουρα σε μια ταβέρνα πχ στην Αμοργό, κάτι που δεν μπορείς ούτε να το σκεφτείς με ιστιοπλοϊκό. Φυσικά το τίμημα της εύκολης και γρήγορης εξόρμησης είναι τα καύσιμα. Για εμάς που έχουμε 10 μέρες άδεια το καλοκαίρι και όχι 45, θεωρώ το ταχύπλοο μονόδρομο. Αν επίσης θέλεις να πάς σε πολλά μέρη, το ίδιο. Φέτος Χαλκιδική, του χρόνου βόρειο Αιγαίο, μετά Σποράδες, την άλλη Κυκλάδες, την παράλλη Ιόνιο κ.ο.κ. Βγάζεις κοτσάρεις και ρίχνεις όπου σε βολέψει. Αυτά με ιστιοπλοϊκό δεν τα κάνεις. Με ιστιοπλοϊκό κάνεις είτε ταξίδια για τα ταξίδια είτε διακοπές διαρκείας. Προσωπικά να πάρω ένα σκάφος να πάω σε ένα νησί και να μένω στο λιμάνι μέσα στο σκάφος δεν με εξιτάρει. Προτιμώ να αλλάζω τόπους, να βλέπω τόπους και να μένω όπου μου τη καρφώσει. Άσε που στην πράξη, αυτοί που πάνε διακοπές με ιστιοπλοϊκό δεν κάνουν μεγάλα ταξίδια. Νοικιάζει ο άλλος σκάφος πχ στον Βόλο και κάνει τις Σποράδες. Μόνο που για να τις κάνει τις σποράδες με το ιστιοπλοϊκό θέλει μια βδομάδα, ενώ εγώ μπορώ να τις κάνω σε μια μέρα κι άμα μου τη καρφώσει να φύγω. Αυτός αμα μπει έχει καθορισμένη πορεία. Συνεπώς γυρνάμε στο τι θέλει να κάνει ο καθένας.
 

soer

"Κύριος" Σωτήρης!
Μηνύματα
330
Reaction score
634
Crash Test mit Dehler Yacht vor Damp 2000



παλιό αλλά ενδιαφέρον
 



rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.916
Reaction score
96.101
Δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα.

Όλα εξαρτώνται από το τι θέλουμε να κάνουμε και πως. H πλεύση εξαρτάται από το V, το πλάτος της γάστρας, το σχήμα της πλώρης και η όλη εμπειρία από τα steps της γάστρας και τα spray rails. Στα φουσκωτά το V μπορεί να είναι βαθύ γιατί η πλεύση υποστηρίζεται και από τα μπαλόνια. Σκάφη με βαθύ V δεν έχουν πρόβλημα σε κανέναν καιρό, έχουν καλύτερη ευστάθεια και χειρίζονται πιο εύκολα, με τίμημα όμως τις ταχύτητες, εννοώντας ότι η ίδια μηχανή με μια άλλη γάστρα θα βγάζει περισσότερους κόμβους. Μικρό το κακό αν θέλετε την άποψή μου. Το θέμα είναι ότι πχ με ένα 8άρι φουσκωτό με τέτοια γάστρα ταξιδεύεις πάρα πολύ άνετα στο 99% των περιπτώσεων που θα βρεθείς στη θάλασσα, ήτοι με 6άρι και κάτω. Αν ο καιρός είναι πιο άσχημος, θα γίνουν μεγαλύτερες παραχωρήσεις ως προς την ταχύτητα της πλεύσης, αλλά σε κάθε περίπτωση θα είσαι ασφαλής. Προφανώς δεν θα σπάσει ένα 10μετρο με 8άρι. Με έναν καλό οδηγό θα πάει μια χαρά, εννοείται ότι στον καιρό το πιο σημαντικό θέμα στο ταχύπλοο είναι η αντίληψη του οδηγού και το παιχνίδι με την μανέτα. Πάντως καμία σχεδίαση δεν μπορεί να σου τα δώσει όλα.

Θεωρώ ότι στην πλειοψηφία των ταξιδιών δεν θα βρεις πάνω από 6άρι. Κι αμα βρεις δεν θα βγεις γιατί δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να ταλαιπωριέσαι. Με 6άρι ένα καλό φουσκωτό ταξιδεύει πάρα πολύ γρήγορα, δεν συζητάμε για 4άρια και μπουνάτσες. Η δουλειά γίνεται για πλάκα. Στις ελληνικές θάλασσες το κύμα θεωρώ ότι δεν κάνει μεγάλα ύψη και το ταξίδι είναι διαδικαστικό θέμα. Γι αυτό και είναι μόδα τα μεγάλα φουσκωτά "μπανιέρες" με μεγάλες μηχανές γιατί αναπτύσσουν τρελές ταχύτητες και εκεί που πίνεις καφέ στη Μύκονο λες φύγαμε για τσίπουρα σε μια ταβέρνα πχ στην Αμοργό, κάτι που δεν μπορείς ούτε να το σκεφτείς με ιστιοπλοϊκό. Φυσικά το τίμημα της εύκολης και γρήγορης εξόρμησης είναι τα καύσιμα. Για εμάς που έχουμε 10 μέρες άδεια το καλοκαίρι και όχι 45, θεωρώ το ταχύπλοο μονόδρομο. Αν επίσης θέλεις να πάς σε πολλά μέρη, το ίδιο. Φέτος Χαλκιδική, του χρόνου βόρειο Αιγαίο, μετά Σποράδες, την άλλη Κυκλάδες, την παράλλη Ιόνιο κ.ο.κ. Βγάζεις κοτσάρεις και ρίχνεις όπου σε βολέψει. Αυτά με ιστιοπλοϊκό δεν τα κάνεις. Με ιστιοπλοϊκό κάνεις είτε ταξίδια για τα ταξίδια είτε διακοπές διαρκείας. Προσωπικά να πάρω ένα σκάφος να πάω σε ένα νησί και να μένω στο λιμάνι μέσα στο σκάφος δεν με εξιτάρει. Προτιμώ να αλλάζω τόπους, να βλέπω τόπους και να μένω όπου μου τη καρφώσει. Άσε που στην πράξη, αυτοί που πάνε διακοπές με ιστιοπλοϊκό δεν κάνουν μεγάλα ταξίδια. Νοικιάζει ο άλλος σκάφος πχ στον Βόλο και κάνει τις Σποράδες. Μόνο που για να τις κάνει τις σποράδες με το ιστιοπλοϊκό θέλει μια βδομάδα, ενώ εγώ μπορώ να τις κάνω σε μια μέρα κι άμα μου τη καρφώσει να φύγω. Αυτός αμα μπει έχει καθορισμένη πορεία. Συνεπώς γυρνάμε στο τι θέλει να κάνει ο καθένας.
Ωραία όλα αυτά, αλλά ο νηματοθέτης θέλει καμπίνες για να στεγάζει τον έρωτα τον δικό του και των φίλων :whistling:, θέλει μαρίνες για να τον θαυμάζουν οι απ' όξω όταν θα πίνει την σαμπάνια του στο κατάστρωμα, τέτοια χλιδάτα... :D

Να έχει και σκεπή, να μην πάθει κάνα έγκαυμα το ευαισθητούλι μου. :)

Α, πού και πού να κάνει και μια Αίγινα με 3-4 μποφώρ. :laugh:
 




P

PMC

Guest
Και γω θα συμφωνούσα πως το πρώτο σκάφος πρέπει να είναι γρήγορο.

Να φτάνεις γρήγορα να γυρνάς γρήγορα να πετάς λεφτά γρήγορα αλλά να μαθαίνεις και γρήγορα ....ότι αργά η γρήγορα θα πάρεις ιστιοπλοικο!
[DOUBLEPOST=1528395602][/DOUBLEPOST]Και ενα όμορφο βίντεο για την ταχύτητα των ιστιοπλοϊκών

 



Μηνύματα
2.779
Reaction score
1.204
Ταχύτητα και άνεση κρουαζεράδικου σε ιστιοπλοικό δύσκολα θα βρείς !
Τα βιντεάκια ωραία είναι αλλά σχεδόν κανένα από τα ιστιοφόρα δεν κάνουν για διακοπές και άνεση...
Δείτε αυτό εδώ καθώς το μέγεθος μετράει !
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.916
Reaction score
96.101

soer

"Κύριος" Σωτήρης!
Μηνύματα
330
Reaction score
634
Ταχύτητα και άνεση κρουαζεράδικου σε ιστιοπλοικό δύσκολα θα βρείς !
Τα βιντεάκια ωραία είναι αλλά σχεδόν κανένα από τα ιστιοφόρα δεν κάνουν για διακοπές και άνεση...
Δείτε αυτό εδώ καθώς το μέγεθος μετράει !

http://yachts-data.com/en/sailing-yachts/Wally/Wally-80-Indio/

"I call Monica Paolazzi at Wally in Monaco to check on a report that the 23.99m Indio has been sold and she confirms that the yacht now has a new owner and a new name. Built in 2004 to a Bruce Farr design, Indio accommodates up to seven guests in a master suite, a double and a twin cabin plus a Pullman berth. She was on the market at an asking price of €3.75 million and Wally acted for both the buyer and seller. Indio’s new name is Inti." -27 May 2009 by Malcolm MacLean (boat international . com)

υπέροχο το "I call Monica Paolazzi at Wally in Monaco to check on a report that the 23.99m Indio has been sold and she confirms that the yacht now has a new owner and a new name. Built in 2004 to a Bruce Farr design, Indio accommodates up to seven guests in a master suite, a double and a twin cabin plus a Pullman berth. She was on the market at an asking price of €3.75 million and Wally acted for both the buyer and seller. Indio’s new name is Inti." -27 May 2009 by Malcolm MacLean (boat international . com).....

υπεροχο το ονειρο......
 


Μηνύματα
30.074
Reaction score
24.378
Και γω θα συμφωνούσα πως το πρώτο σκάφος πρέπει να είναι γρήγορο.

Να φτάνεις γρήγορα να γυρνάς γρήγορα να πετάς λεφτά γρήγορα αλλά να μαθαίνεις και γρήγορα ....ότι αργά η γρήγορα θα πάρεις ιστιοπλοικο!
[DOUBLEPOST=1528395602][/DOUBLEPOST]Και ενα όμορφο βίντεο για την ταχύτητα των ιστιοπλοϊκών

ΕΙΔΙΚΑ ΣΚΑΡΙΑ ΜΕ ΔΙΑΠΛΑΝΗΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ.

ΑΠΟ 10,000,000 ΕΩΣ...............
 
  • Like
Reactions: PMC

P

PMC

Guest
Λοιπόν...για πρώτο σκάφος ένα φουσκωτό καμπινατο από 8,60 έως 9,90 είναι η καλύτερη λύση.( υπάρχουν και πολλά σε τιμη ευκαιρίας ως μεταχειρισμένα αυτή την στιγμή.)
Το ιστιοπλοικο είναι δύσκολο για πρώτο σκάφος. Πρέπει να έχεις αποκτήσει μια σχετική ναυτοσύνη πριν πάρεις ιςτιοπλοικο. Έχει περισσότερες απαιτήσεις σε ναυτικεσ γνώσεις . Γνώση που μπορείς να αποκτήσεις με το φουσκωτό και όταν νιώσεις έτοιμος πας και στα πανιά αν σου αρέσει ...
Θα μπορέσεις να πας εκδρομές ΠΣΚ άνετα γρήγορα και ισως να πάρεις και κανα φίλο μαζί...( ζευγάρι ισως όχι οικογένεια εκτός της δίκης σου.)
Τον σαρωνικο τον έχεις για πλάκα ... Αίγινα αγγιστρι πόρος υδρα δοκός Σπέτσες κα....
Αιγαίο με καλό καιρο πάντα ( έως 5αρι) σιγά σιγά και με προσοχή στην αρχή .

Ένα θέμα που αξίζει να εξεταστεί είναι εάν θες να είναι επαγγελματικό ( νομίζω συμφέρει ) ειδικά στην επιλογή ιστιοπλοϊκού ώστε να μπορεί να κάνει και κανα ναυλο να βγάζει κανα έξοδο εάν υπάρχει ανάγκη.
[DOUBLEPOST=1528401592][/DOUBLEPOST]
ΕΙΔΙΚΑ ΣΚΑΡΙΑ ΜΕ ΔΙΑΠΛΑΝΗΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ.

ΑΠΟ 10,000,000 ΕΩΣ...............

Έβαλα το βίντεο για να χαζεψουμε λίγο.
Τα σκάφη αυτά είναι αγωνιστικά και δεν κάνουν για κάτι άλλο ....μόνο για να τρέχουν αγώνες και να κάνουν ρεκόρ .
Ένα νορμαλ ιςτιοπλοικο στα 12 μέτρα δεκαετίας κοστίζει μεταχειρισμένο γύρο στα 100Κ με 160κ ανάλογα την κατάσταση του.
 

Μηνύματα
3.308
Reaction score
1.944
Πέρσι το καλοκαίρι πήγαμε με το φουσκωτό φίλου (που φαίνεται λιγο σε μία από τις φωτο που έβαλα.) 2 ζευγάρια μονοήμερη: Σαλαμινα, Πόρο, Ύδρα. Τι κατά ευχαριστήθηκαμε.

Φύγαμε απο Πόρο 10 το βράδυ. 12 το είχαμε βγάλει στην γλυστρα. 12:15 έβαλε έναν ΝΔ 5-6bf...... Κοιταχτήκαμε και πήγαμε για ύπνο .....
 
  • Like
Reactions: PMC




Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.395
Μηνύματα
2.901.421
Members
38.036
Νεότερο μέλος
ChristosM
Top