Gebreselassie
Μαύρος!
- Μηνύματα
- 31.141
- Reaction score
- 3.520
Δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα.Αν το ταχύπλοο δεν πλαναρει (λόγο του ότι θα καρφώνει στα κύματα ) θα πηγαίνει ίδια ταχύτητα με το ιςτιοπλοικο. ( φουσκωτό 10μετρο στο Αιγαίο με 8 μποφόρ ορτσα θα μπορεί να πιάσει ταχύτητα μέχρι 9 κόμβους .....αν πάει πιο γρήγορα θα σπάσει.)
Μια άλλη διαφορα είναι η εξής....
Το ταχύπλοο όταν έχει κύμα παλαντζαρει.( γέρνει ποτέ προς τα δεξιά και ποτέ προς τα αριστερά )
Το ιςτιοπλοικο ποτέ. Η δύναμη του αέρα στα πανιά δεν το αφήνει να παλαντζαρει.
Γενικά αποφασίζεις για ταχύπλοο άρα χαίρεσαι στην μπουνάτσα
Ιςτιοπλοικο πας παντού υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αλλά κλαις στην μπουνάτσα ( όταν σε περνάνε αυτοι με τα ταχύπλοα ). Χαχαχα
Όλα εξαρτώνται από το τι θέλουμε να κάνουμε και πως. H πλεύση εξαρτάται από το V, το πλάτος της γάστρας, το σχήμα της πλώρης και η όλη εμπειρία από τα steps της γάστρας και τα spray rails. Στα φουσκωτά το V μπορεί να είναι βαθύ γιατί η πλεύση υποστηρίζεται και από τα μπαλόνια. Σκάφη με βαθύ V δεν έχουν πρόβλημα σε κανέναν καιρό, έχουν καλύτερη ευστάθεια και χειρίζονται πιο εύκολα, με τίμημα όμως τις ταχύτητες, εννοώντας ότι η ίδια μηχανή με μια άλλη γάστρα θα βγάζει περισσότερους κόμβους. Μικρό το κακό αν θέλετε την άποψή μου. Το θέμα είναι ότι πχ με ένα 8άρι φουσκωτό με τέτοια γάστρα ταξιδεύεις πάρα πολύ άνετα στο 99% των περιπτώσεων που θα βρεθείς στη θάλασσα, ήτοι με 6άρι και κάτω. Αν ο καιρός είναι πιο άσχημος, θα γίνουν μεγαλύτερες παραχωρήσεις ως προς την ταχύτητα της πλεύσης, αλλά σε κάθε περίπτωση θα είσαι ασφαλής. Προφανώς δεν θα σπάσει ένα 10μετρο με 8άρι. Με έναν καλό οδηγό θα πάει μια χαρά, εννοείται ότι στον καιρό το πιο σημαντικό θέμα στο ταχύπλοο είναι η αντίληψη του οδηγού και το παιχνίδι με την μανέτα. Πάντως καμία σχεδίαση δεν μπορεί να σου τα δώσει όλα.
Θεωρώ ότι στην πλειοψηφία των ταξιδιών δεν θα βρεις πάνω από 6άρι. Κι αμα βρεις δεν θα βγεις γιατί δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να ταλαιπωριέσαι. Με 6άρι ένα καλό φουσκωτό ταξιδεύει πάρα πολύ γρήγορα, δεν συζητάμε για 4άρια και μπουνάτσες. Η δουλειά γίνεται για πλάκα. Στις ελληνικές θάλασσες το κύμα θεωρώ ότι δεν κάνει μεγάλα ύψη και το ταξίδι είναι διαδικαστικό θέμα. Γι αυτό και είναι μόδα τα μεγάλα φουσκωτά "μπανιέρες" με μεγάλες μηχανές γιατί αναπτύσσουν τρελές ταχύτητες και εκεί που πίνεις καφέ στη Μύκονο λες φύγαμε για τσίπουρα σε μια ταβέρνα πχ στην Αμοργό, κάτι που δεν μπορείς ούτε να το σκεφτείς με ιστιοπλοϊκό. Φυσικά το τίμημα της εύκολης και γρήγορης εξόρμησης είναι τα καύσιμα. Για εμάς που έχουμε 10 μέρες άδεια το καλοκαίρι και όχι 45, θεωρώ το ταχύπλοο μονόδρομο. Αν επίσης θέλεις να πάς σε πολλά μέρη, το ίδιο. Φέτος Χαλκιδική, του χρόνου βόρειο Αιγαίο, μετά Σποράδες, την άλλη Κυκλάδες, την παράλλη Ιόνιο κ.ο.κ. Βγάζεις κοτσάρεις και ρίχνεις όπου σε βολέψει. Αυτά με ιστιοπλοϊκό δεν τα κάνεις. Με ιστιοπλοϊκό κάνεις είτε ταξίδια για τα ταξίδια είτε διακοπές διαρκείας. Προσωπικά να πάρω ένα σκάφος να πάω σε ένα νησί και να μένω στο λιμάνι μέσα στο σκάφος δεν με εξιτάρει. Προτιμώ να αλλάζω τόπους, να βλέπω τόπους και να μένω όπου μου τη καρφώσει. Άσε που στην πράξη, αυτοί που πάνε διακοπές με ιστιοπλοϊκό δεν κάνουν μεγάλα ταξίδια. Νοικιάζει ο άλλος σκάφος πχ στον Βόλο και κάνει τις Σποράδες. Μόνο που για να τις κάνει τις σποράδες με το ιστιοπλοϊκό θέλει μια βδομάδα, ενώ εγώ μπορώ να τις κάνω σε μια μέρα κι άμα μου τη καρφώσει να φύγω. Αυτός αμα μπει έχει καθορισμένη πορεία. Συνεπώς γυρνάμε στο τι θέλει να κάνει ο καθένας.