- Μηνύματα
- 342
- Reaction score
- 1
Όλα παίζουν ρόλο με κυρίαρχα στοιχεία τον χώρο και την τοποθέτηση των ηχείων.
..στα κυρίαρχα στοιχεία, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, έχει θέση και η στήριξη. Θα προσέθετα και αυτό..Όλα παίζουν ρόλο με κυρίαρχα στοιχεία τον χώρο και την τοποθέτηση των ηχείων.
..ασφαλώς. Όπως και η σωστή γείωση της οικοδομής...και το ρεύμα!
Μιας και δε μπορείς να έλθεις σήμερα, μπορείς όποτε θες να μου στείλεις πμ και να κανονίσουμε μια άλλη ακρόαση με πολλές μουσικές και σύγκριση καλωδίων.Μην επιμένεις για τον Χαράλαμπο, λειτουργεί μέσω "γραμμης". Ότι είναι εκτός γραμμής απορρίπτεται! Ίσως κιόλας να φοβάται μήπως του κλονισετε την πίστη στην "γραμμη".
Προσωπικά είμαι αντικαλωδιας και αυτές τις ημέρες εκτός Αθηνών, αλλιώς θα ερχόμουν έστω και για ακούσω κάτι που θεωρώ ότι δεν πρέπει να ακούγεται.
Έχει πάντως πλάκα που οι υποτιθέμενοι ορθολογιστές του φόρουμ κολωνουν σε ορθολογιστικό κάλεσμα των αν-ορθολογιστων
Κι όμως, ακούμε και με τα μάτια! Το οπτικό αποτέλεσμα, η γνώση ότι κάτι είναι ακριβό ή ότι είναι αποδεκτό από πολλούς ή ειδικούς, μας κάνει να νομίζουμε ότι ηχεί και καλύτερα. Παραδείγματα σε αυτό το φόρουμ η θεοποίηση της απόδοσης συγκεκριμένων επωνυμιων ενεργών ηχείων, ενισχυτων και........καλωδίων! Ποιος εδώ μπορεί να αμφισβητήσει για παράδειγμα οτιδήποτε προέρχεται από την Μπελντεν ή Μογκαμι;Λίγο δύσκολο να ακούσουμε με τα μάτια ως προς τα καλώδια. Συνήθως δεν τα βλέπουμε. Βέβαια, όταν περνάω δίπλα απο τα ηχεία μου και βλέπω τα 8TC, τα φτύνω μη τα ματιάσω.
Εγώ χτυπιέμαι να πάρω για δοκιμή belden ή mogami και να τα κοντράρω στα 8tc μου, αλλά δεν είμαι διατεθειμένος να ξοδέψω ούτε σεντ επιπλέον απλά για να κάνω μια δοκιμή. Ίσως να είναι best value for money, αλλά με απασχολεί πιο πολύ το τί ακούω ( μέχρι ενός ορίου βέβαια ).Κι όμως, ακούμε και με τα μάτια! Το οπτικό αποτέλεσμα, η γνώση ότι κάτι είναι ακριβό ή ότι είναι αποδεκτό από πολλούς ή ειδικούς, μας κάνει να νομίζουμε ότι ηχεί και καλύτερα. Παραδείγματα σε αυτό το φόρουμ η θεοποίηση της απόδοσης συγκεκριμένων επωνυμιων ενεργών ηχείων, ενισχυτων και........καλωδίων! Ποιος εδώ μπορεί να αμφισβητήσει για παράδειγμα οτιδήποτε προέρχεται από την Μπελντεν ή Μογκαμι;
Συμφωνώ στα ποσοστά όσον αφορά το home theater.Για να ανακαλύψει κανείς την αξία των καλωδιωσεων σε ένα σύνολο ηχοσυστήματος-χώρου, και να ξεφύγει από αυθαιρεσίες του τύπου 50% είναι το ρεύμα και 39% τα καλώδια επειδή κάποιος το είπε κάπου κάποτε, πρέπει πραγματικά να το αναλύσουμε, και να απαντηθούν τα βασικότερα ερωτήματα.
Στο βασικότερο ερώτημα που τίθεται, είναι αν στο τελικό αποτέλεσμα παίζει (ως ποσοστό) μεγαλύτερο ρόλο ο χώρος ή τα ηχεία.
Νομίζω πως όλοι γνωρίζουν περιπτώσεις που εξαιρετικά ηχεία έπαιζαν χάλια, λόγω χώρου.
Άρα, ο χώρος είναι ο "άρχοντας". Αξίωμα.
Είναι εμφανές και το έχουμε εξηγήσει επαρκώς πως ο χώρος παίζει περισσότερο ρόλο στο τι θα ακούσεις τελικά, από ότι τα ίδια τα ηχεία, που παράγουν τον ήχο, όσο "περίεργο" κι αν ακούγεται εκ πρώτης όψεως αυτό.
Αν το πάμε σε ποσοστό, για να προσπαθήσουμε να τα βάλουμε σε μια σειρά, θα έλεγα ο χώρος είναι υπεύθυνος για το 60% του τελικού αποτελέσματος, με όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους να πιάνουν συνολικά ένα 40%.
Σε αυτό το σημείο, να κάνουμε μια διαπίστωση: δεν είναι σύνηθες φαινόμενο να βλέπει κανείς μια δημιουργία ηχοσυστήματος-χώρου όπου το κοστολόγιο περί χώρου να έχει απορροφήσει το 60% του συνολικού κόστους. Ενώ θα έπρεπε.
Το ακριβότερο πράγμα στο χόμπι, είναι ο χώρος. Ιδίως ο χώρος που διατίθεται μόνο και αποκλειστικά για αυτό το σκοπό. Αν απορροφήσει ένα σημαντικό εμβαδό της οικίας, είναι ένα τρέχον έξοδο, που κοστίζει κατ'αντιστοιχιαν τετραγωνικών, του ενοικίου του σπιτιού.
Στο 40% που απομένει για τα στέρεα, προφανώς το ηχείο κατέχει ηγετική θέση ως ποσοστό, διότι αυτό είναι που παράγει τον ήχο. Δηλαδή, ένα 30% αντιστοιχεί στο σύνολο ηχείων και σαμπ, που θα γεμίσουν με συχνότητες το χώρο, και εμπεριέχει αυτό το ποσοστό την ακρίβεια τοποθέτησης για δημιουργία των αποστάσεων ακρόασης όπως προβλέπεται κατά τας γραφάς του Hi-Fi.
Οι ενισχυτές που θα τα οδηγήσουν, είναι το επόμενο σημαντικό κομμάτι, που θα είναι αποφασιστικής σημασίας για το αν θα γίνει σοβαρή δουλειά, η αν θα πάνε όλα στραφι.
Οπότε, δικαίως ένα ποσοστό 7-8% ανήκει στα ενισχυτικά στάδια, και προστιθέμενο στο ποσοστό των ηχείων (30%), μας δίνει την συμμετοχή ενός ενεργού ηχείου στην αλυσίδα του audio (37-38%).
Έμειναν 2-3% για το σύνολο. Λογικά, η πηγή αποτελεί μια σταθερή αξία, και οφείλει να είναι υψηλών επιδόσεων ώστε αντίστοιχο να είναι και το τελικό αποτέλεσμα. Στο 2-3% που έμεινε, πρέπει να χωρέσει και η ισοσταθμιση χώρου για το επιθυμητό τάργκετ κερβ, καθώς σε ένα υψηλών προδιαγραφών και πιστότητας αναπαραγωγής σύστημα, θα πρέπει ντεφάκτο να αποδίδεται το φάσμα ως προβλέπεται.
Δίνω λοιπόν ένα 2% στην ισοσταθμισμένη πηγή, ενώνοντας τρόπον τινά σε ένα μηχάνημα το Ντακ και το σύστημα ισοσταθμισης, ως συνηθίζεται με τους σύγχρονους προενισχυτές.
Μένει λοιπόν ένα 0-1% να μοιραστεί σε
- στήριξη καλωδίων
- αντικραδασμικά ράκ
- βάσεις ηχείων
- ρεύμα παροχής
- καλώδια ηχείων
- καλώδια ιντερκονεκτ
- κεφαλή πικάπ
- βραχίονας
- πλυντήριο δίσκων
- φίλτρο ρεύματος
- καλώδια ρεύματος
- καμπανάκια του τάδε
- απομαγνητιστικα χώρου
- φιδολαδα
- παρθένες που κατουράνε αγιασμό
- εξορκιστές του τζιτερ
- υπερυψηλής ανάλυσης αρχεία
- κολοκύθια τούμπανα
- κολοκυθάκια τηγανητά
- φέτα Κόγια.
Αυτά.
Μη ξεχνάτε το θέμα: Μιλάμε για καλώδια ρεύματος.τα καλώδια επηρρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα ως προς την ανάλυση, τις πληροφορίες που περνάνε για ανάλυση απο το επόμενο μηχάνημα που συνδέουν στην αλυσίδα του συστήματος
Σαφώς. Αλλά στη τοποθέτηση του Κώστα, τόσο τα καλώδια ρεύματος, όσο και τα υπόλοιπα περιφερειακά κατατάσσονται στο 2-3%, με τη μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται αρχικά στον χώρο, στη συνέχεια στα ηχεία και μετά όλα τα άλλα.Μη ξεχνάτε το θέμα: Μιλάμε για καλώδια ρεύματος.
To HiFi είναι υποδεέστερο και παρωχημένο φορμάτ με πολλούς συμβιβασμούς, μπροστά στο πολυκάναλο immersive.Συμφωνώ στα ποσοστά όσον αφορά το home theater.
Για το Hi-Fi δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα
Ναι αλλά το συγκεκριμένο νήμα στο οποίο συμμετέχουμε είναι στην κατηγορία AUDIO, HIFI...To HiFi είναι υποδεέστερο και παρωχημένο φορμάτ με πολλούς συμβιβασμούς, μπροστά στο πολυκάναλο immersive.
Και ποιος είπε πως το HiFi και το Audio περιορίζεται στην χρήση δυο ηχείων;Ναι αλλά το συγκεκριμένο νήμα στο οποίο συμμετέχουμε είναι στην κατηγορία AUDIO, HIFI...
Θυμίζω ότι το νήμα τιτλοφορείται ¨περί καλωδίων ρεύματος¨ κι όχι ¨περί χώρου ακρόασης¨.Για γέλια είναι μια άλλη κατηγορία ανθρώπων, που ενώ έχει διαβάσει διεξοδικώς επεξηγήσεις για την επίδραση που εχει ο χώρος στον ήχο, προσπαθεί να διορθώσει τα προβλήματα του χώρου του αλλάζοντας καλώδια. Σαν να λέμε πως εχει σπάσει το πόδι του και για να γίνει καλά παίρνει αντιβίωση (ή μήπως ομοιοπαθητικά ) για αμυγδαλίτιδα