Περί σαμπ το ανάγνωσμα...

Μηνύματα
7.412
Reaction score
4.794
Ήρθε στην κατοχή μου (πρέπει να ακολούθησα κάποιο link από τα threads στο forum, δεν θυμάμαι ποιο) ο - δωρεάν - οδηγός της Acoustic Frontiers με τίτλο "Guide to bass optimization". Συνοπτικός (20 σελίδες κειμένου και γραφικών παραστάσεων) και περιεκτικός. Όποιος ενδιαφέρεται, pm.
Θα ήθελα και εγώ εάν είναι εφικτό...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.861
Αρα, συστήνεται σε άσχετους/αρχάριους σαν κι εμένα - έτσι, για να πάρουμε μια πρώτη ιδέα;
Φυσικά.
Γενικά συστήνεται το διάβασμα... ;)
 





Μηνύματα
13.632
Reaction score
11.191
Ήρθε στην κατοχή μου (πρέπει να ακολούθησα κάποιο link από τα threads στο forum, δεν θυμάμαι ποιο) ο - δωρεάν - οδηγός της Acoustic Frontiers με τίτλο "Guide to bass optimization". Συνοπτικός (20 σελίδες κειμένου και γραφικών παραστάσεων) και περιεκτικός. Όποιος ενδιαφέρεται, pm.
Μ' αρέσει που είπε pm! :roflmao:
 







Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.879
Ήρθε στην κατοχή μου (πρέπει να ακολούθησα κάποιο link από τα threads στο forum, δεν θυμάμαι ποιο) ο - δωρεάν - οδηγός της Acoustic Frontiers με τίτλο "Guide to bass optimization". Συνοπτικός (20 σελίδες κειμένου και γραφικών παραστάσεων) και περιεκτικός. Όποιος ενδιαφέρεται, pm.
Το διάβασα. Καλό είναι.
Λέει εν περιλήψει όσα γράφονται αναλυτικότερα εδώ και καιρό στο φόρουμ και κάποιοι νομίζουν πως τους μιλούν άσχημα.

Να μην το διαβάσουν, ούτε το spoiler, γιατί θα έχουμε πάλι παρεξηγήσεις.

Your system, whether it is a home theater, high-end audio system or monitoring system in a recording studio, should be capable of "full range reproduction", with flat bass down to say 25Hz or even below.
The reason for this is simple. To properly experience the content - whether movie or music - you need to hear all of it. Many "real" instruments, such as piano and harp have their lowest notes around 25- 30Hz. Introduce "artificial" sounds like explosions in movies and bass effects in electronic dance music and the lowest frequency can dip even further.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.433
Διάβασα έναν οδηγό για χρονική ευθυγράμμιση πολλών σαμπς με δορυφόρους που υπάρχει στο σαιτ της minidsp. Εντάξει, λέει λίγο πολύ τα γνωστά, χρήση του impulse response του REW, παρόμοια πράματα έχουμε γράψει και εδώ στο φορουμ.

Έχω όμως δύο σημαντκά θέματα με την παραπάνω προσέγγιση (που ακολουθώ και εγώ):

1. Η χρ. ευθυγράμμιση γίνεται λογικά στο άνω συνχ. άκρο του sweep. Π.χ. αν το sweep είναι 15-300Hz που λέει ο παραπάνω οδηγός, η ευθυγράμμιση γίνεται στα 300Hz γιατί αυτά φθάνουν πρώτα στο μικρόφωνο, σωστα; Αυτό είναι ΟΚ αν χρονίζουμε σαμπ με δορυφόρους και το κρος είναι στα 300 αλλά αν χρονίζουμε σαμπ μεταξύ τους, πάμε στο παρακάτω:

2. Όλες οι μελέτες για τα οφέλη των πολλαπλών σαμπς στο χώρο βασίζονται στην βασική αρχή ότι οι εκπομπές τους αλληλοακυρώνονται και αλληλοενισχύονται σε τμήματα του συχν. εύρους τους με στόχο την πιο επίπεδη απόκριση στο σύνολο του φάσματος που παίζουν. Αν όμως αρχίζουμε και αλλάζουμε το σχετικό - μεταξύ τους - χρονισμό των σαμπς με στόχο την ευθυγράμμιση στα 300Hz ή σε κάποια συχνότητα τέλος πάντων, αλλάζει η αλληλοακύρωση / αλληλοενίσχυση στα modes του χώρου που είναι και το βασικό μας πρόβλημα και παύουν να είναι βέλτιστες οι θέσεις που προβλέπει η θεωρία.

Δείτε δύο παραδείγματα από το προσομοίωση του δικού μου χώρου (όλως τυχαίως):

- 4 σαμπ ΧΩΡΙΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ σε L/2 βέλτιστη θέση για αντιμετώπιση των 1, 2, 3, 5, ...αρμονικών των modes πλάτους-ύψους. Όντως η προσομοίωση δείχνει ακριβώς αυτό που λέει η θεωρία. (Το μεγάλο mode που παραμένει στα 42hz οφείλεται στο μήκος.)

1.png


- 4 σαμπ στις ίδιες θέσεις ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ που προβλέπει ο προσομοιωτής. Χαλάει η προβλεπόμενη αντιμετώπιση των modes.


2.png


Τα παραπάνω με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν έχει νόημα ο χρονισμός σαμπς, μεταξύ τους, με impulse response γιατί δε δείχνει τη συνολική εικόνα. Ίσως συνδυασμός impulse response και frequency response είναι καλύτερη προσέγγιση: to impulse θα σου πει στο περίπου πότε παίζουν κοντά όλα τα σαμπς και δεν χάνεις ολόκληρα πολλαπλάσια κύκλων, και το frequency σου δείχνει, πειράζοντας λίγο φάση και delay, πότε έχεις την πιο επίπεδη συνολικά απόκριση στη θέση ακρόασης.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.861
Έτσι ακριβώς!

Αυτές είναι και οι δικές μου σκέψεις εδώ και χρόνια, και τις έχω καταθέσει σε πολλά θρεντ.

Εκτιμώ πως η συσχέτιση φάσης μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, οφείλει να γίνει αποκλειστικά και μόνο στο σημείο κρος.

Δεν έχω μείνει απόλυτα ικανοποιημένος από κανένα σετάρισμα impulse του Rew. Μπορεί να συμμαζεύει πολλά, αλλά χάνει την ουσία.

Αντιθέτως, η λογική της Neumann στο σετάρισμα σαμπ με δορυφόρους, με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και το αποτέλεσμα (επειδή το έχω ζήσει) είναι σοβαρό. Φυσικά ο χώρος δε χαρίζεται, αλλά μιλάμε για διαφορετικές έννοιες που δυστυχώς είναι αλληλένδετες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.861
Ας πούμε στο σετάπ του Κοτσίδη, η δική μου εκτίμηση θα ήταν μέτρηση νίαρφιλντ (μικρόφωνο τοποθετημένο αμέσως μπροστά στο ηχείο, μπροστά στο γούφερ του ηχείου και στο ίδιο ύψος με το σαμπ) και με τέτοια θέση, ευθυγράμμιση φασικη του σαμπ με το ηχείο στο σημείο κρος.

Τίποτε άλλο.

Μετά κάνα φιλτρακι. Σεμνά.

Όχι στη θέση ακρόασης, όχι μέτρηση των αντηχησεων του χώρου, τίποτα. Να παίζει το σαμπ πακέτο με το γούφερ του ηχείου, αυτό θέλω, να βγάλει τη μέγιστη κρούση εκεί.

Κι άσε το πλήθος των σαμπ να μαζέψει τα αμάζευτα του χώρου. Ο,τι δε μαζέψει, λίγο εκουαλάιζερ, με το μαλακό, σεμνά, όχι χοντράδες.

Αν το πλήθος των σαμπ δε μαζεύει τα αμάζευτα του χώρου, θέλει άλλη τοποθέτηση των σαμπ. Τίποτε άλλο.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.163
Reaction score
35.857
Ας πούμε στο σετάπ του Κοτσίδη, η δική μου εκτίμηση θα ήταν μέτρηση νίαρφιλντ (μικρόφωνο τοποθετημένο αμέσως μπροστά στο ηχείο, μπροστά στο γούφερ του ηχείου και στο ίδιο ύψος με το σαμπ) και με τέτοια θέση, ευθυγράμμιση φασικη του σαμπ με το ηχείο στο σημείο κρος.

Τίποτε άλλο.

Μετά κάνα φιλτρακι. Σεμνά.

Όχι στη θέση ακρόασης, όχι μέτρηση των αντηχησεων του χώρου, τίποτα. Να παίζει το σαμπ πακέτο με το γούφερ του ηχείου, αυτό θέλω, να βγάλει τη μέγιστη κρούση εκεί.

Κι άσε το πλήθος των σαμπ να μαζέψει τα αμάζευτα του χώρου. Ο,τι δε μαζέψει, λίγο εκουαλάιζερ, με το μαλακό, σεμνά, όχι χοντράδες.

Αν το πλήθος των σαμπ δε μαζεύει τα αμάζευτα του χώρου, θέλει άλλη τοποθέτηση των σαμπ. Τίποτε άλλο.

Βαλαμε στην τελευταια μετρηση αν θυμαμαι καλα και delay, Που διορθωσε μεν χρονικα και στη θεση ακροασης την αποδοση των 2 sub αλλα αν σηκωθεις απο τη θεση η κατσεις μακρια το ακους το delay. στην αρχη μου ξενιζε, μεχρι να καταλαβω τι εχει γινει αλλα τωρα ειμαι οκ, και δε ξανασηκωνομαι χαχα!
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.433
Ας πούμε στο σετάπ του Κοτσίδη, η δική μου εκτίμηση θα ήταν μέτρηση νίαρφιλντ (μικρόφωνο τοποθετημένο αμέσως μπροστά στο ηχείο, μπροστά στο γούφερ του ηχείου και στο ίδιο ύψος με το σαμπ) και με τέτοια θέση, ευθυγράμμιση φασικη του σαμπ με το ηχείο στο σημείο κρος.

Τίποτε άλλο.

Μετά κάνα φιλτρακι. Σεμνά.

Όχι στη θέση ακρόασης, όχι μέτρηση των αντηχησεων του χώρου, τίποτα. Να παίζει το σαμπ πακέτο με το γούφερ του ηχείου, αυτό θέλω, να βγάλει τη μέγιστη κρούση εκεί.

Κι άσε το πλήθος των σαμπ να μαζέψει τα αμάζευτα του χώρου. Ο,τι δε μαζέψει, λίγο εκουαλάιζερ, με το μαλακό, σεμνά, όχι χοντράδες.

Αν το πλήθος των σαμπ δε μαζεύει τα αμάζευτα του χώρου, θέλει άλλη τοποθέτηση των σαμπ. Τίποτε άλλο.
Γιάννη, φτιάχνω τη βαλίτσα μου, παίρνω τηλέφωνο τον Ντίμι και ερχόμαστε...σκ4τ4 τα κάναμε λέει ο άλλος ντόκτορ και δίκαιο έχει ;-)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.861
Ναι, δεν έμεινα ικανοποιημένος από την κρουστική του συνόλου σε μεγάλες στάθμες.

Μπορεί πολύ καλύτερα να γίνει. Είμαι βέβαιος.

Θέλει καλύτερα προγράμματα μετρήσεων... Ή καλύτερη χρήση των προγραμμάτων αυτών. Δε ξέρω...
[DOUBLEPOST=1557223838][/DOUBLEPOST]Πιθανώς το σφάλμα να έγκειται στο γεγονός της μέτρησης στη μία θέση, πράγμα άχρηστο και εν πολλοίς παραπλανητικό.

Οφείλει να υπάρχει ομοιογένεια στο χώρο, εις βάρος της απόλυτης ομοιομορφίας απόκρισης στη μία θέση. Η ομοιογένεια είναι που θα δώσει την κρουστική στον όγκο του χώρου. Το αλαλούμ ανα περιοχή, οδηγεί ακριβώς στο αντίθετο.

Φτιάξε βαλίτσα. Ευκαιρία να λιωσουμε το θέμα. Απλώς χρειάζεται να φύγουν οι ένοικοι της οικοδομής του Γιαννάκη για μια βδομάδα. :p
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.832
Μηνύματα
2.953.271
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top