Το σύστημα του Wizzy

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.935
Επίσης, αφού αναλύουμε και την καρφίτσα, πάρε ένα μάθημα για να φτιάχνεις πολυμπριζα ή γενικώς ενώσεις, είτε ηχείων είτε ρεύματος, οτιδήποτε το περνάνε πολλά αμπέρ.

Παίρνεις το χοντρό καβλώδιο, το ξεγυμνώνεις, του βάζεις τσίγκινη φανέλα, και το σφίγγεις του θανάτου στο τέλος χωρίς να φοβάσαι μη κοπούν συρματάκια:

IMG_20191120_110110.jpg


IMG_20191120_110225.jpg


Για κάθε διατομή καλωδίου, θα βρεις τα αντίστοιχα σλιβς, εδώ έχει χρησιμοποιηθεί καλώδιο διατομής 2.5mm και τα σλιβς είναι αυτής της διατομής, το λέει στο σακουλάκι...

IMG_20191120_110317.jpg


IMG_20191120_110508.jpg



Μετά βιδωνεις όλες τις βίδες και στο τέλος πάντα τσεκαρεις με πολύμετρο και τις αντιστάσεις και μην έχεις βραχυκύκλωμα. Η αντίσταση μεταξύ των αγωγών πρέπει να είναι πάνω από 6 μεγαώμ.

IMG_20191120_110710.jpg


IMG_20191120_110751.jpg


IMG_20191120_110810.jpg


IMG_20191120_110906.jpg


Άμα δε μετράς, άστο. Βράσε ρύζι.

Ευχαριστώ.
Στο επόμενο μάθημα, πως δένουμε τα κορδόνια μας. Αφού όλα θα πρέπει να τα εξηγήσουμε αναλυτικά, ακόμα και τα πιο βασικά και απλά, ενώ άλλα κι άλλα τα κάνετε έτσι, χωρίς εξηγήσεις.
Post automatically merged:

Κλειστή και cross στους 40Hz που προτείνει ο @Dimifoot;
Αφού ρε μπαγάσα χεβιμεταλά, βλέπεις την απόκριση του γουφερ, από τους 60 πέφτει καλά, πως διάλο να το βάλεις στους 40?

Ρε παλαβοί είστε;

Δες την κόκκινη καμπύλη, έτσι παίζει το γουφερ. Το μίνιμουμ αποδεκτό είναι 60 κύκλοι. Κάνει μπαμ. Δείτε κάνα σχεδιάγραμμα επιτέλους... Ματάκια δεν έχετε;

Βλέποντας το σχεδιάγραμμα, θα το έκοβα εγώ μίνιμουμ στους 65, και θα επέλεγα μεταξύ 65-80 αναλόγως των μετρήσεων στο χώρο.

Οι μετρήσεις αποφασίζουν που θα κοπεί, όχι εσύ κι εγώ, εγώ απλώς λέω τα όρια που φαίνονται από τις δυνατότητες του ηχείου, έχουμε μετρήσεις διαθέσιμες, δε χρειάζεται μαντεψιές....
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.767
Reaction score
21.609
Παλαβοί δεν είμαστε, άσχετοι είμαστε για αυτό εκμεταλλευόμαστε εσάς που είστε σχετικοί!

ΟΚ, "παιχνίδι" με το cross κι αντίστοιχες μετρήσεις. Εάν θυμάμαι καλά, πρότεινες να "κόψω" τα subwoofers από το software της Hypex, σωστά; Στην περίπτωση αυτή δίνω full σήμα από το miniDSP στα subwoofers, σωστά;

Υ.Γ.: Δεν χρειάζομαι πολύμπριζο, καρδιά μου, έχω UPS. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.935
Όχι.

Από την πλάτη της χυπεξ θα φτιάξεις την απόκριση του σαμπ να είναι όσο πιο ευθεία γίνεται, δίνοντας θετικό gain όσο θες από 20 κύκλους, ή/και εφαρμόζοντας αρνητικό γκειν πάνω από τους 30 κύκλους.

Θα πρέπει να ευθειαστεί η απόκριση του σαμπ από την πλάτη της χυπεξ στο χρήσιμο φάσμα, πχ 20-60.

Μετά δίνεις κρος στο σαμπ από το mini dsp, 24db/oct και μετράς να δεις τι παίζει το σαμπ.

Θα πρέπει να έχει μια ωραία πτώση από 60 μέχρι 120, μια ευθεία, να είναι στα -24 ντεσιμπελ στους 120 κύκλους και φλατ από 60 και κάτω.

Αν δεν έχει ωραία πτώση κι έχει ανεβάσματα, λόγω ιδιοσυντονισμού καμπίνας και μεγαφώνων, τότε από την πλάτη της χυπεξ ρίξε τα ανεβάσματα, κάντο να σταματάει στους 120 να μη παίζει τίποτα από κει και πάνω. Δώσε εκουαλαιζερ να στρώσει η απόκριση.

Αφού στρώσεις την απόκριση του γουφερ με την πλάτη, ώστε να έχει σοβαρό κρος και σοβαρή απόκριση, μετά τρέχεις ντιρακ.

Αυτά.
Post automatically merged:

Στο πάνω φαίνεται πως παίζει το σαμπ ελεύθερο, χωρίς κρος και χωρίς εκουαλαιζερ.

Τυπική απόκριση κλειστής καμπίνας χωρίς εκουαλαιζερ.

Στο κάτω φαίνεται πως πρέπει να το κάνεις, εφαρμόζοντας κρος από το μίνι ντιεσπι και εκουαλαιζερ από την πλάτη της χυπεξ.

IMG_20191120_120854.jpg


Βάλε και υψιπερατό, δηλαδή κάτω από 20 κύκλους, ριξτο γερά, να μη φορτώνει τζάμπα κι άδικα.

Θα μετράς σε νιαρφιλντ, να παίρνεις τι παίζει το ηχείο, όχι ο χώρος, όσο γίνεται.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.846
Reaction score
84.933
Το crossαρα στα 80Hz (είπαμε, χύμα όλα) κι ήρθε ο @Dimifoot και θέλει να το "κόψω" στους 40Hz. Ο άλλος ο γιατρός επιμένει σε εύρος 60-80Hz κι όταν τους λέω ότι με πηδάνε επειδή δεν συμφωνούν, γελάνε και πίνουν μπύρες σε ποτήρια με χερούλια κάθε Πέμπτη..
Βάλτο στους 50Hz να μην πίνουμε πολλές μπύρες, αλκοολικοί θα γίνουμε με σένα
Από την πλάτη της χυπεξ θα φτιάξεις την απόκριση του σαμπ να είναι όσο πιο ευθεία γίνεται, δίνοντας θετικό gain όσο θες από 20 κύκλους, ή/και εφαρμόζοντας αρνητικό γκειν πάνω από τους 30 κύκλους.
Ιδανικά έτσι, αλλά αν μπερδεύεσαι απο το software της Hypex, μπορείς να κάνεις ακριβώς το ίδιο και απο το minidsp, έχει τα ίδια φίλτρα λίγο πιο εύκολα στην χρήση και στην ενσωμάτωση με το REW.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.935
Είναι ρε λάθος από το μίνι ντιεσπι.

Χειρίζεται φουλ λάιν λεβελ σήμα, στα 0dbfs, θα κόβει δυναμικό εύρος.

Το εκουαλαιζερ του σαμπ πρέπει να γίνει από την πλάτη του ηχείου, όπου μπορεί να δώσει όσο γκειν θέλει, είτε θετικό είτε αρνητικό, διότι στο τέλος θα ρυθμιστεί το συνολικό γκειν του ενισχυτή της χυπεξ σε σχέση με την έξοδο των δορυφόρων, και φυσικά δε θα δουλέψει στο Μαξ ποτέ, που είναι πάνω από +18 ντιμπι γκειν, άρα δε τίθεται θέμα μείωσης δυναμικού εύρους.

Το μίνι ντιεσπι χρειάζεται να έχει τις λιγότερες δυνατές διορθώσεις.
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.450
Reaction score
35.983
Δεν είναι επίφοβο το θετικό γκέιν ειδικά όταν μιλάμε για τα 20hz; Γίνεται να πουσάρεις έτσι και μια μονάδα που έχει πολύ ψηλότερο Fs ώστε να παίξει φλατ; Κάποια στιγμή δεν θα χρειαστούν γκάζια στα 20hz? Τι θα γίνει τότε;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.767
Reaction score
21.609
Προβλέπω να "πέφτει" πολύ διάβασμα στο manual του software της Hypex... :(
 

Μηνύματα
13.634
Reaction score
11.198
Ανέβασε καλύτερα ένα σχεδιάγραμμα απόκρισης του ηχείου, που να φαίνεται σκέτη η οπή τι βγάζει, σκέτο το γουφερ τι βγάζει, και προφανώς το άθροισμα αυτών.
Αυτό το μετράς βάζοντας το μικρόφωνο μέσα στην τρύπα; :laugh:
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.450
Reaction score
35.983
Προβλέπω να "πέφτει" πολύ διάβασμα στο manual του software της Hypex... :(

Δεν έχει καλό manual. Εντελώς βασικό. Αλλά βρίσκεις αρκετά το φόρουμ του DIY. Αλλά νομίζω ότι αυτό που θέλεις να κάνεις, με ορισμό απλώς σημείων κρος και κλίσης στο σημείο αποκοπής, δεν είναι και κάτι ιδιαίτερο. Το ψάξιμο στα πιο ιδιαίτερα biquads αρχίζει και ζορίζει...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.767
Reaction score
21.609
Δεν έχει καλό manual. Εντελώς βασικό. Αλλά βρίσκεις αρκετά το φόρουμ του DIY. Αλλά νομίζω ότι αυτό που θέλεις να κάνεις, με ορισμό απλώς σημείων κρος και κλίσης στο σημείο αποκοπής, δεν είναι και κάτι ιδιαίτερο. Το ψάξιμο στα πιο ιδιαίτερα biquads αρχίζει και ζορίζει...
Να το πω κι αλλιώς. Αυτά που γράφει ο @costas EAR στο post #1563 μου φαίνονται Κινέζικα. Κ Ι Ν Ε Ζ Ι Κ Α. Εξ ου και το διάβασμα. Εάν δεν έχει καλό manual, ε, γάμησέ τα...
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.450
Reaction score
35.983
Να το πω κι αλλιώς. Αυτά που γράφει ο @costas EAR στο post #1563 μου φαίνονται Κινέζικα. Κ Ι Ν Ε Ζ Ι Κ Α. Εξ ου και το διάβασμα. Εάν δεν έχει καλό manual, ε, γάμησέ τα...

Υπομονή. Συντόμως θα πράξω ακριβώς το ίδιο με τα 503, με χωριστή ρύθμιση δύο δρόμων (και ενδεχομένως δοκιμαστική χρήση σαμπ στον τρίτο), οπότε θα μεταφέρω εμπειρίες από τη χρήση του HFD. Νομίζω ότι αυτό που θέλεις το δίνει και σε δοκιμαστικό αρχείο demonstration για το HFD, ένα σενάριο δλδ χρήσης σε ενεργό τρίδρομο, απλώς με καθορισμό σημείων αποκοπής και κλίσεων των φίλτρων. Τώρα το στρώσιμο της καμπύλης απόκρισης είναι θέμα ισοστάθμισης (πάλι από το HFD) μέσω μετρήσεων εννοείται.
 


Μηνύματα
5.368
Reaction score
6.495
Τα λίτρα της καμπίνας οπότε ο συντονισμός του σωλήνα σε αυτή τη συχνότητα εκτιμώ ότι το εύρος της δεν είναι με τίποτε πάνω 15hz....πολυ τραβηγμένο μάλιστα.
Ότι προσπάθεια να μετρηθεί θα πέσει σε λάθη αθροισμενων ακτινοβολίων από άλλες πηγές....
Ένας σωληνας ειναι συντινσμενος χ συχνότητα.... Οταν δεν αναπαραχθεί από το μεγάφωνο αφού φορτίζεται από την οπίσθια ακτινοβολία του μεγαφωνου, που θα συντονίσει; τι θα εκπέμψει οεοε;
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.450
Reaction score
35.983
Δεν νομίζω να είναι κάτι το ιδιαίτερο εάν ασχοληθείς. Είμαι μάλλον άσχετος και δεν τα βλέπω και για ανώτερα μαθηματικά. Κάποιος εδώ μέσα δεν είχε φτιάξει ενεργό τρίδρομο με hypex; Ποιος ήταν, ο Petermeni;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.935
Οταν δεν αναπαραχθεί από το μεγάφωνο αφού φορτίζεται από την οπίσθια ακτινοβολία του μεγαφωνου, που θα συντονίσει; τι θα εκπέμψει οεοε;
Θα εκπέμψει όμως, ό,τι βγάζει το μεγάφωνο από πίσω.
Έτσι το έφτιαξαν... Να δίνει την πίσω του μεγαφώνου προς τα κάτω και από κει προς τα εμπρός.

Δηλαδή και σκέτο 50 χερτζ τόνο να παίζει μόνο το γουφερ, θα βγαίνει και από την κάτω τρύπα.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.435
Είναι ρε λάθος από το μίνι ντιεσπι.

Χειρίζεται φουλ λάιν λεβελ σήμα, στα 0dbfs, θα κόβει δυναμικό εύρος.

Το εκουαλαιζερ του σαμπ πρέπει να γίνει από την πλάτη του ηχείου, όπου μπορεί να δώσει όσο γκειν θέλει, είτε θετικό είτε αρνητικό, διότι στο τέλος θα ρυθμιστεί το συνολικό γκειν του ενισχυτή της χυπεξ σε σχέση με την έξοδο των δορυφόρων, και φυσικά δε θα δουλέψει στο Μαξ ποτέ, που είναι πάνω από +18 ντιμπι γκειν, άρα δε τίθεται θέμα μείωσης δυναμικού εύρους.

Το μίνι ντιεσπι χρειάζεται να έχει τις λιγότερες δυνατές διορθώσεις.
Μια που τόφερε η κουβέντα: Έχω τo gain στα fusion στο max, +18db νομίζω. Είναι σωστό ή το 0 είναι το σωστό; EQ δεν έχω στα fusion. Παραμόρφωση δεν ακούω αλλά ακούω φύσημα από τα woofers (που δεν είναι από τη μέτρικ γιατί δε βγάζει φύσημα στους δορυφόρους). Ξέχασα να ρωτήσω και τον Ζαπ...
 

Μηνύματα
13.634
Reaction score
11.198
Δεν είναι λογικό, γιατί κάπου πιο πριν θα έχεις μια ρύθμιση αρκετά αρνητικά dB για να το αντισταθμίσεις.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.778
Reaction score
16.507
Το μπας ριφλεξ το βάζουν οι κατασκευαστές των περισσότερων ηχείων με ένα στόχο μόνο:

Να αυξήσουν την απόκριση του ηχείου προς την πρώτη οκταβα.

Όταν η συχνότητα συντονισμού της οπής είναι πάνω από 20 κύκλους, και στο 99,9% των περιπτώσεων είναι, τότε από κει θα βγαίνουν παράγωγα σε συχνότητες που θα παίζει ταυτόχρονα και το σαμπ, οπότε θα έχεις ακυρώσεις και τονώσεις όχι μόνο από το χώρο, αλλά και μεταξύ ηχείου και σαμπ.
Πολύ συχνά ( πάντα :p ) μιλάς για τα πολλαπλά οφέλη από τη χρήση πολλών σαμπ... π.χ. πιο ομοιόμορφη απόκριση στο χώρο...
Εδώ, γιατί να μη θέλουμε (αφού μπορούν) να παίζουν χαμηλά (δηλαδή με ανοιχτή την οπή) οι δορυφόροι; Δε θα συνεισφέρουν και αυτοί (έστω και λίγο) σ΄αυτό; Ειδικά αφού η οπή όπως φαίνεται στο διάγραμμα δεν παίζει σε στενό εύρος συχνοτήτων.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.840
Μηνύματα
2.953.844
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top