S series, the new flagship monitoring range from Adam audio!


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Ωραία. Αν θεωρήσουμε λοιπόν ότι μέχρι τα 80hz έχουμε λύσει το πρόβλημα μας με πολλά σαμπ στις κατάλληλες θέσεις, το ερώτημα είναι τί κάνουμε ώστε οι αμέσως επόμενες συχνότητες, που καταλαβαίνεις από πού έρχονται, θα παίξουν απαραμόρφωτα στις στάθμες που απαιτούν οι καμπύλες φλετσερ (οι οποίες στάθμες δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες). Ακούω ιδέες.

Το πρόβλημα έχει δύο υπο-περιπτώσεις:

Α. Σε δικάναλο σύστημα.
Β. Σε πολυκάναλο σύστημα.

EDIT: Γ (από το Γνωστός Γιατρός). Σε μονοφωνικό σύστημα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Ακούω ιδέες
Να, παίρνεις ένα s3h.

Και καθάρισες.

Για στάθμες αναφοράς, οι απαιτήσεις είναι χαλαρές, με 110 ντεσιμπέλ στην 3η οκτάβα έχεις άπλετο περιθώριο.

Από κει και πάνω, που δεν έχει και πολύ, καθότι τα όρια του πόνου δεν είναι μακριά, βρες πρώτα σαμπ που να μπορούν να ακολουθήσουν, και το ξανασυζηταμε.

Στις στάθμες το πρόβλημα είναι βασικά στα σαμπ. Όχι στους δορυφόρους.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.654
Reaction score
27.575
Να, παίρνεις ένα s3h.

Και καθάρισες.

Για στάθμες αναφοράς, οι απαιτήσεις είναι χαλαρές, με 110 ντεσιμπέλ στην 3η οκτάβα έχεις άπλετο περιθώριο.

Από κει και πάνω, που δεν έχει και πολύ, καθότι τα όρια του πόνου δεν είναι μακριά, βρες πρώτα σαμπ που να μπορούν να ακολουθήσουν, και το ξανασυζηταμε.

Στις στάθμες το πρόβλημα είναι βασικά στα σαμπ. Όχι στους δορυφόρους.
Καλά Κώστα , όχι πάντα , υπάρχουν δορυφόρια που τερματίζουν πολύ νωρίς, αλλά κατά βάση έχεις δίκιο.
 

Μηνύματα
409
Reaction score
1.368
Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι ο Dapost θέλει να ξεφορτωθεί τα μεγάλα του ATC και να πάει σε μικρότερους δορυφόρους και περιμένει προτάσεις.
Μάλιστα πιστεύω πως στο βάθος του μυαλού του έχει το πολυκάναλο, οπότε το s3h δεν βολεύει.
Θα πάει πολύ το μαλλί.
Προτείνετε του παιδιού κάτι πιο βατό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Και το s3h σε αυτήν την κατηγορία ανήκει, στα απολύτως μεγαλύτερα και ισχυρότερα ηχεία που δικαιούνται να τοποθετηθούν σε σπίτι.

Και το αντίστοιχο της atc το 45Α. Πιο μεγάλο, καίγεσαι...

Αυτά όλα είναι ικανά για τερατώδεις στάθμες σε σπίτι, πραγματικά ανυπόφορες (σε πολυκάναλο σεταπ και δη σε ιμερσιβ που βαράνε όλα μαζί συνεχώς με ένα ωραιότατο απμίξινγκ)

Ο νταποστ θα ήταν νομίζω ικανοποιημένος με κάποιο πιο μικρό κλειστό κουτί και θα προτιμούσε ομοαξονικό, ενώ θα εκτιμούσε δεόντως να είναι και με καρδιοειδη μέχρι τους 80 που θα παίζει.

Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια δηλαδή.
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.349
Reaction score
7.976
Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι ο Dapost θέλει να ξεφορτωθεί τα μεγάλα του ATC και να πάει σε μικρότερους δορυφόρους και περιμένει προτάσεις.
Μάλιστα πιστεύω πως στο βάθος του μυαλού του έχει το πολυκάναλο, οπότε το s3h δεν βολεύει.
Θα πάει πολύ το μαλλί.
Προτείνετε του παιδιού κάτι πιο βατό.
Ας παρει Χαρμπεθ τριαντάρια, που τ´αγαπαει κιολας :idk:

το φανταζεσαι?:roflmao:
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.010
Reaction score
30.172
Μην τον ακουτε, ζηλευει επειδη εχει τοσοδούλικα ηχειάκια.
Να ρε, τετοια θα βαλουμε:
View attachment 154324
Αυτά είναι καλά. Κρατάνε και το ταβάνι μην πέσει.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
adam-audio-s3h-studio-monitor-max-SPL-EIA-426B-1920x1463.png


600px-Lindos1.svg.png

Αν υποθέσουμε απόστασης ακρόασης 3μ και λυμένα τα προβλήματα κάτω από 80Hz (αδύνατο, ξέρω, λέμε τώρα), μέχρι πόσα phon μας καλύπτει το s3h σε στέρεο και 5-κάναλο σετάπιον; Ένα s3h στο 1μ, υποστηρίζει γύρω στα 80 phon, σωστα; Πάντα με 80hz cross.

Ρωτάω ειλικρινώς, θέλω να καταλάβω τί δορυφόρους χρειαζόμαστε σε δικάναλο και πολυκάναλο σύστημα.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Αν λοιπόν διαβάζω καλά τα γραφήματα, 98db full spere, 1m, πιάνει το s3h στα 80hz, που είναι μάλλον ότι καλύτερο υπάρχει για δεδομένη επιφάνεια γούφερς.

Τί μπορούμε να περιμένουμε στα 3m, σε δωμάτιο με boundaries; Συν κάποια db από τα boundaries, μείον από την απόσταση, μείον από περιθώριο headroom και απαραίτητης διόρθωσης ακουστικής δωματίου (δεν νομίζω ότι υπάρχει δωμάτιο χωρίς βύθιση 80 - 320hz). Ε, μπακαλίστικα, κάνα 95db, δηλ. περίπου 70 phon. Όλα αυτά για ένα ηχείο να παίζει μόνο του. Δεν ξέρω, λίγο δεν είναι 70 phon;

Σε στέρεο και πολυκάναλο, τί υπολογισμούς μπορούμε να κάνουμε; Αν είμαστε απόλυτοι ή ζούμε το όνειρο του object audio, θεωρούμε ότι κάθε κανάλι είναι ανεξάρτητο και θεωρητικά πρέπει να πιάνει από μόνο του τις επιθυμητές στάθμες. Στο πραγματικό κόσμο του dolby και του upmixing, τί παραδοχές μπορούμε να κάνουμε;
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Σε στέρεο και πολυκάναλο, τί υπολογισμούς μπορούμε να κάνουμε; Αν είμαστε απόλυτοι ή ζούμε το όνειρο του object audio, θεωρούμε ότι κάθε κανάλι είναι ανεξάρτητο και θεωρητικά πρέπει να πιάνει από μόνο του τις επιθυμητές στάθμες. Στο πραγματικό κόσμο του dolby και του upmixing, τί παραδοχές μπορούμε να κάνουμε;
Πολύ καλή ερώτηση! Όταν μιλάμε για πολυκάναλο και τα ηχεία είναι 7-9-11 πως υπολογίζονται οι απαιτήσεις σε στάθμες? Σε συνάρτηση με την απόσταση ακρόασης και όλα τα παραπάνω?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Κάτι περίεργο λες με τα Φον.
Δε σε πιάνω...

Το s3h σε τερματίζει στο 1μ, ξεπερνά τα 100 Φον, θα σου σπάσει τύμπανο στο 1μ.

Για τις στάθμες τα έχω γράψει αναλυτικά. Δυναμικό εύρος κλπ. Εκείνο το θρεντ.
 
  • Like
Reactions: PPG

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Επίσης κάτι που δεν έχω καταλάβει: Πως είναι δυνατόν ένα ηχείο τέρας σαν το ATC το κατοστάρι πχ να δηλώνει Max continuous SPL @1m: 115dB SPL και ένας μικρός δορυφόρος σαν το ADAM S2V πχ να δηλώνει Max. SPL Per Pair at 1 m: ≥120 dB? Έχει να κάνει αυτό με την μέτρηση ανά ζεύγος (per pair) στην περίπτωση του ADAM? Ενώ στο ATC η μέτρηση μάλλον αφορά τεμάχιο? Άρα περισσότερα ηχεία = κατά πολύ μεγαλύτερες στάθμες (όπως είναι και λογικό άλλωστε)? Και πώς θα μπορούσαμε να το υπολογίσουμε αυτό στην περίπτωση ενος πολυκάναλου σετάπ?
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Θα ξαναδιαβασω το νημα του Κώστα. Γνωμη μου παντως ειναι να εξεταζουμε το μαξ spl των δορυφόρων στην περιοχη του κρος τους. Ας πουμε στα 80hz. Αυτο καθοριζει το ποσο δυνατά θα παιξουν. Σπεκς που λενε μαξ spl χωρις να αναφέρονται σε συχνοτητα ειναι παντελως αχρηστα. Οπως αχρηστο ειναι ενα freq reaponse χωρις αναφορα αε σταθμη.

Η atc δινει αχρηστα μαξ spl.

H adam δινει αναλυτικες μετρησεις. Βλεπω 98 db στα 80hz. Ειναι αρκετα; 98db ή περιπου 95db στη θεση ακροασης, με δεδομενες τις καμπυλες φλετσερ, αντιστοιχουν σε συγκεκριμένα phon, 70 περιπου. Ειναι αυτα αρκετα;
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.654
Reaction score
27.575
Θα ξαναδιαβασω το νημα του Κώστα. Γνωμη μου παντως ειναι να εξεταζουμε το μαξ spl των δορυφόρων στην περιοχη του κρος τους. Ας πουμε στα 80hz. Αυτο καθοριζει το ποσο δυνατά θα παιξουν. Σπεκς που λενε μαξ spl χωρις να αναφέρονται σε συχνοτητα ειναι παντελως αχρηστα. Οπως αχρηστο ειναι ενα freq reaponse χωρις αναφορα αε σταθμη.

Η atc δινει αχρηστα μαξ spl.

H adam δινει αναλυτικες μετρησεις. Βλεπω 98 db στα 80hz. Ειναι αρκετα; 98db ή περιπου 95db στη θεση ακροασης, με δεδομενες τις καμπυλες φλετσερ, αντιστοιχουν σε συγκεκριμένα phon, 70 περιπου. Ειναι αυτα αρκετα;
Mήπως αυτό που δίνει η adam είναι εν ήδη ευαισθησίας ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Μισό... γιατί βαργιέστε να τα δείτε ή εγώ βαργιεμαι να καταλάβω τι απορία εκφράζετε...

Η στάθμη αναφοράς είναι μέση στάθμη.

Στο δικάναλο 85 από κάθε ηχείο ξεχωριστά, στο πολυκάναλο λιγότερο από κάθε ηχείο ξεχωριστά, είτε 82-83 είτε 78 αναλόγως σετάπ και σχετικού paper, αλλά για δικάναλη ακρόαση από 2 μόνο (δεν ξέρω αν είναι χρήσιμο αυτό) τα ίδια, 85.
Οπότε έχουμε μαξ 20 ντεσιμπέλ για στιγμιαίες στάθμες κορυφής.
85-105 για τους δορυφόρους,
95-115 για τα σαμπ.

Το χρήσιμο εύρος είναι +-20 δηλαδή θα ακούς 65-105.

Η στιγμιαία μέγιστη στάθμη δεν προβλέπεται να ξεπερνά την καμπύλη των 100 Φον, ενώ η μέση στάθμη ακρόασης είναι η καμπύλη των 80-85 Φον.

Αν το ηχείο λέει συνεχή στάθμη τόσο, δεν είναι η μέγιστη αυτή. Η μέγιστη στιγμιαία μπορεί να είναι και 30 ντεσιμπέλ πάνω, δε ξέρω.

Αν το ηχείο λέει μέγιστη στιγμιαία στάθμη τόσο, αυτή θα πρέπει να καλύψει την καμπύλη των 100 Φον αν θες να έχεις όλο το δυνατό δυναμικό εύρος και μέχρι τα όρια του πόνου. Βεβαίως αυτό δεν είναι στα πλαίσια της στάθμης αναφοράς... Η στάθμη αναφοράς θα έχει ένα μικρό πικ στους 40-60 κύκλους (εκεί είναι συνήθως) στα 105 ντεσιμπέλ.
Είπαμε, 85-105, και φυσικά το μέγιστο είναι πάντα στα μπάσα, πουθενά αλλού, δεν είναι ανεκτά από κανέναν τα 105 στον 1κ... (ασχέτως αν συμπεριλαμβάνεται στις προδιαγραφές το ανυπόφορο).

Τες πα, στην πράξη, για στάθμη αναφοράς θες στη θέση ακρόασης το ηχείο να βγάζει την καμπύλη των 85 Φον μέση στάθμη, όχι κορυφές.

Η καμπύλη απόκρισης/στάθμης για να βγει το σχεδιάγραμμα παραμόρφωσης των Άνταμ είναι σε προκαθορισμένη στάθμη, δεν είναι αυτή η μέγιστη συνεχής στάθμη ούτε η μέγιστη στιγμιαία δε φαίνεται εκεί, είναι δείγμα στο τάδε σημείο ολικής αρμονικής παραμόρφωσης.

Τα ανώτερα χρήσιμα όρια στάθμης του δορυφόρου, είναι η μέγιστη στιγμιαία στάθμη στους 80 κύκλους, και θα πρέπει να βρίσκεται στη στάθμη των 80 κύκλων στην καμπύλη των 100 Φον, και φυσικά μιλάμε για απολύτως μέγιστη στιγμιαία στάθμη, στα όρια του ανυπόφορου.

Αυτά είναι χρήσιμα για σοβαρές ηχογραφήσεις, με δυναμικό εύρος 20 ντεσιμπέλ και άνω.

Οι περισσότερες συμπιεσμένες ηχογραφήσεις με δυναμικό εύρος 4-8 ντεσιμπέλ, βρίσκονται σε αρκετά χαμηλή στάθμη ηχογράφησης, ώστε η μέση στάθμη να είναι η στάθμη αναφοράς. Οι ελάχιστες που είναι τέρμα, ε, φυσικά δεν ακούγονται, δεν είναι ανεκτές.

Η συμπιεσμένη ηχογράφηση με 6 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος και σωστή μέση στάθμη ηχογράφησης, ακούγεται πολύ γεμάτη και πλούσια στη στάθμη αναφοράς, δυνατή αλλά όχι τίποτα τρομερό. Παίζει από 82 έως 88, και στα μπάσα 98, υπολόγιζε πάντα 10 ντεσιμπέλ πάνω στα μπάσα και θα είσαι μέσα.. Είναι σοβαρή στάθμη για συνεχής τέτοια με τόσο μικρές διακυμάνσεις.

Η ηχογράφηση με σοβαρό δυναμικό εύρος, της τάξης των 22-24 ντεσιμπέλ, ακούγεται χαμηλή στη στάθμη αναφοράς, και έχει μερικά σημεία σημαντικής αύξησης στιγμιαίας στάθμης, που με κανένα τρόπο δεν ενοχλούν, δηλαδή παίζει μεν θεωρητικά μέση στάθμη 85, αλλά στην πράξη ακούς πολύ πράμα στα 73-75 και μερικές στιγμές μέχρι 95-97 και μπάσα 107.

Αν δεν ακούς πολύ πράμα στους 73-75 που λέω, αυτομάτως ανεβαίνει η μέση στάθμη στον υπολογισμό, και μειώνεται το ονομαστικό δυναμικό εύρος της ηχογράφησης.

Δηλαδή, το ονομαστικό δυναμικό εύρος της ηχογράφησης είναι τόσο μεγαλύτερο, όσο μεγαλύτερης διάρκειας είναι οι χαμηλές στάθμες σε αυτήν, διότι οι μέγιστες είναι απλώς στο ίδιο σημείο, στο 0... Όσο πιο πολύ τμήμα του μουσικού έργου που ακούς βρίσκεται σε πολύ χαμηλή στάθμη, τόσο περισσότερο κατεβάζει την μέση στάθμη του κομματιού και τόσο περισσότερο μεγαλώνει αυτομάτως το ονομαστικό δυναμικό εύρος, εφόσον έχει έστω μια στιγμιαία κορύφωση στα -1 ή -2 dB της εγγραφής.

Εκεί ο χαμός γίνεται όταν το ακούς (για να γουστάρεις) υψηλότερα της στάθμης αναφοράς, δηλαδή δίνει 10-15 ντεσιμπέλ στο κεφάλι. Ωραία είναι, και για μερικές στιγμές τρομακτικά.

Στα ηχεία πάντως, όσον αφορά τους δορυφόρους, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να χρειαστείς πάνω από 105 ντεσιμπέλ στους 80 κύκλους στιγμιαία, ακούγοντας σε στάθμη αναφοράς, δεν γίνεται..δεν βγαίνουν τα νούμερα, και στην πράξη δεν χρειάζεται, γιατί οι κορυφές όλων των ηχογραφήσεων βρίσκονται στο φάσμα των σαμπ, κάτω από τους 80.

Για πολυκάναλο ιμερσιβ σεταπ, θα πρότεινα περισσότερο την συνταγή των 78 ντεσιμπέλ ανά ηχείο στη θέση ακρόασης για στάθμη αναφοράς για μικρούς χώρους. Υπό αυτό το πρίσμα, ο δορυφόρος δε θα ξεπεράσει ποτέ τα 95 ντεσιμπελ στους 80 κύκλους στη θέση ακρόασης, ποτέ, για ακρόαση σε στάθμη αναφοράς ούτε στιγμή, ποτέ. Στο υπογράφω. Μέγιστη στιγμιαία στάθμη ανα ηχείο στη θέση ακρόασης 95, αρκεί σε ιμερσιβ. Για δικάναλο, δώσε ακόμα 7 ντεσιμπέλ, πες 102 στιγμιαία στους 80. Πιο δυνατά πάντα θα παίζουν τα σαμπ. Πάντα. Ντε φάκτο. Ακόμα και σε φλάουτο σόλο.

Επίσης στο υπογράφω πως δε θα αρκεστείς εύκολα να ακούς σε στάθμη αναφοράς. Σε τραβάει το βολιουμ όταν τίποτα δε παραμορφώνει... Ασχέτως αν κουνιούνται τα μπατζακια σου από το μπάσο στη στάθμη αναφοράς... ;)


ΥΓ. Στην αρχή έγραψα:

85-105 για τους δορυφόρους,
95-115 για τα σαμπ.

Το πρόβλημα με τη στάθμη των σαμπ, είναι πολλαπλό.
Στην ανωτέρω γενίκευση, συμπεριλαμβάνεται μόνο το ταργκετ κερβ.
Προσθέστε +10 ντεσιμπέλ για το .1 κανάλι.
Προσθέστε +10 ντεσιμπέλ για το μπας μανατζμεντ των δορυφόρων.
Προσθέστε όσο χρειάζεται για την ισοστάθμιση (+5 σίγουρα)
Προσθέστε λίγο χεντρουμ, για να μη τα σκιζετε.
Φτάσατε αισίως σε νούμερα αδύνατα...

Γενικό συμπέρασμα: σαμπ πολλά λεφτά, πιο πολλά, πιο δυνατά, δεν φτάνουν, ξέρω τι λέω..

Ξαναδείτε την καμπύλη των 100 Φον στο.φασμα των σαμπ. Ξεπερνάει τα 135 ντεσιμπέλ... Δυστυχώς επτωχεύσαμεν..

Δορυφόροι μικροί, ένα 8-αρι αρκεί. Από κει και κάτω το χάος.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας...
 
Last edited:


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Φανταστικο το σεντονι του Κωστα, ολα καλα, ολα κατανοητα. Εκτος απο το λογικο συμπερασμα οτι ενα οκταρακι αρκει. Μα εγω βλεπω οτι το ανταμ με τα δυο επταρακια οριακα ΔΕΝ αρκει. Βγαζει 98 db στα 80hz με 10% παραμορφωση. Προφανως βγαζει και πιο πολλα αλλα προφανως αυξανει η παραμορφωση. 98 db ειναι λιγα αν λαβουμε υποψη σε ποια ισουψη φον αντιστοιχουν. Σαφως κατω απο 80 φον, με καποιες ανοχες για χεντροομ, αποσταση, κλπ.

Κανω καποιο λαθος;
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.598
Μηνύματα
2.945.567
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top