ΕΜΕΙΣ ΟΙ ...ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟΙ!

Μηνύματα
1.642
Reaction score
3.213
Συχνά τα sacd εχουν καλύτερη παραγωγή, και αυτο εννοεί και το Cd layer. Λιγότερο compression. Σε εξαιρετικό σύστημα, με εξαιρετικό χώρο ισως υπαρχει ελάχιστη ακουστή διαφορά. Κακό δεν κάνει πάντως.
Μέχρι στιγμής δεν έχω μπορέσει να διακρίνω καμία διαφορά ανάμεσα σε stereo cd & stereo sacd σε όσα δισκάκια έχω, στις πολυκάναλες παραγωγές η διαφορά είναι χαοτική....
Εξαρτάται βέβαια και από την παραγωγή, όπως έχω διαπιστώσει υπάρχουν παραγωγές stero sacd που είναι χειρότερες και από τις αντίστοιχες σε cd...:thumbsdown:
Αυτό που μου κάνει μεγάλη εντύπωση πάντως είναι το γεγονός της πολύ μεγάλης διαφοράς στο θόρυβο ανάμεσα σε στέρεο και πολυκάναλες παραγωγές sacd στον ίδιο δίσκο (το πολυκάναλο συνήθως έχει σχεδόν μηδενικό θόρυβο), δε μπορώ να το καταλάβω...
 


Μηνύματα
4.966
Reaction score
4.159
Αυτό που μου κάνει μεγάλη εντύπωση πάντως είναι το γεγονός της πολύ μεγάλης διαφοράς στο θόρυβο ανάμεσα σε στέρεο και πολυκάναλες παραγωγές sacd στον ίδιο δίσκο (το πολυκάναλο συνήθως έχει σχεδόν μηδενικό θόρυβο), δε μπορώ να το καταλάβω...
Αυτό το εχω προσεξει κι εγω Αντωνη. Ενα ακομη συν τα 5.1 sacd. Δεν παιρνω ορκο στα 2.0 sacd, αλλωστε επαψε να μ ενδιαφερουν.
 

P

PMC

Guest
Ερώτηση.
Έστω ότι έχουμε μια παραγωγή 5.1.
Τι είναι πιο σωστό ? Ποτέ ακούγεται πιο πιστα?
Να την αναπαράγεις σε 5.1 η να κανείς απμιξ σε όσα Ηχεια έχεις?




594C4E3D-E13F-4A22-9A56-B99F0FCA5806.jpeg




Εχθές άκουγα αυτό σε 5.2
Εκκλησιαστικό όργανο .
Ήταν απίστευτα αληθινή η αίσθηση του χώρου και του οργάνου.
Είμαι από τους τυχερούς και έχω ακούσει πραγματικό εκκλησιαστικό όργανο σε ναούς στην αμερικη, στην Ιταλία και στην Πράγα. Φυσικά και στο Μέγαρο σε παρουσίαση έργων αποκλειστικά για όργανο.....
Είναι από τα αγαπημένα μου ακούσματα . Ο δίσκος αυτός έχει την καλύτερη προσέγγιση .
Κυριως η απόσταση της ηχογράφησης ( τοποθέτησης του μικροφώνου ) από το όργανο κάνει την διαφορα .
Το μικρόφωνο τοποθετείται κοντά στο όργανο η στην θέση που είναι το κοινο?
Αυτό παίζει ρόλο......
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
4.966
Reaction score
4.159
Η ερωτηση προφανως αφορα οσους εχουν περισσοτερα από 5 ηχεια. Οποτε λογικα η απαντηση είναι ότι θ ακούγεται καλυτερα από οσα περισσοτερα ηχεια διαθέτουμε.

Αντιστοιχα το δικαναλο ακούγεται καλυτερα όταν συνεισφερουν και τα υπολοιπα ηχεια που διαθετουμε.

Να επανερθω στον Dimiffot. Σκαω πως δεν πηρες τα σαμπ της εταιριας των ηχειων. Δειχνουν να εξαιρετικα (χωρις να γνωρίζω κοστολογια)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.664
Reaction score
84.413
Σκαω πως δεν πηρες τα σαμπ της εταιριας των ηχειων.
Δεν έχουν XLR. :o
Εμπίπτουν στις απαγορεύσεις τις νομοθεσίας :lolsign:
Έστω ότι έχουμε μια παραγωγή 5.1.
Τι είναι πιο σωστό ? Ποτέ ακούγεται πιο πιστα?
Να την αναπαράγεις σε 5.1 η να κανείς απμιξ σε όσα Ηχεια έχεις?
Πιο πιστά ακούγεται σε 5.x
Αν σου αρέσει σε upmix, γιατί όχι;

Εγω δεν κάνω upmixing σε 5κάναλες ηχογραφήσεις, μια χαρά ακούγονται.
 

Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
Alfee αλλά λέμε. Αναφερόμαστε σε sacd όπου παίζει ένα μόνο όργανο. Εσύ το γενικεύσεις. Εκεί που υπάρχουν πολλά όργανα δεν υπάρχει σύγκριση. Άστο.
Δημήτρη μπορείς να γράψεις ποιο ακριβώς μοντέλο είναι τα εμπρός ηχεία σου?

Όχι, δεν λες άλλα.
Είπες για τη σχέση ενός sacd 2 καναλιών και ενός απλού cd και σε αυτό αναφέρθηκα και συμφώνησα και με αυτό που είπε ο Dimifoot παραπάνω, τι με νοιάζει εμένα αν παίζει ένα όργανο η εκατό σε ένα δικάναλο sacd δεν ακούω καμιά διαφορά σε σχέση με το CD, το πολυκαναλο sacd είναι άλλο...
Τώρα αν ακούγεται σε πανάκριβα συστήματα δεν με ενδιαφέρει, η Sony δεν το έφτιαξε γι' αυτόν το λόγο.
 

TGD

Μηνύματα
8.681
Reaction score
8.719
Ακούγεται η διαφορά ανάμεσα στο CD layer και στο SACD layer, είναι θέμα ανάλυσης. Ειδικά σε κάτι κλασικά της Channel...

Το ενδιαφέρον είναι ότι το SACD έχει και πρωτόκολλο χαμηλής ανάλυσης για να εξοικονομεί χώρο σε 16/44 ηχογραφήσεις. Η μόνη περίπτωση δίσκου που το χρησιμοποιεί απ' όσο ξέρω είναι τα άπαντα του Bach για εκκλησιαστικό όργανο στην BIS. 20 ώρες μουσικής σε 5 στεροφωνικά SACD και σε τιμή διπλού.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.028
Reaction score
137.426
Έστω ότι έχουμε μια παραγωγή 5.1.
Τι είναι πιο σωστό ? Ποτέ ακούγεται πιο πιστα?
Να την αναπαράγεις σε 5.1 η να κανείς απμιξ σε όσα Ηχεια έχεις?
Εφόσον το απμιξ είναι της προκοπής, και εφόσον τα ηχεία είναι όλα της προκοπής, τότε το απμίξινγκ αυξάνει το ποσοστό της άμεσης και θα ακούσεις πιο πιστά την ηχογραφημένη πληροφορία, επειδή θα μειωθούν περαιτέρω οι αλλοιώσεις του χώρου.

Ίδιο πράγμα με το απμιξ σε δικάναλο.


Προσωπικά, μόνο σε ατμος μαστερινγκ δε κάνω απμίξινγκ, διότι δε ...μπορώ.
Αν μπορούσα, θα έκανα.
 

Μηνύματα
4.966
Reaction score
4.159
Όχι, δεν λες άλλα.
Είπες για τη σχέση ενός sacd 2 καναλιών και ενός απλού cd και σε αυτό αναφέρθηκα και συμφώνησα και με αυτό που είπε ο Dimifoot παραπάνω, τι με νοιάζει εμένα αν παίζει ένα όργανο η εκατό σε ένα δικάναλο sacd δεν ακούω καμιά διαφορά σε σχέση με το CD, το πολυκαναλο sacd είναι άλλο...
Τώρα αν ακούγεται σε πανάκριβα συστήματα δεν με ενδιαφέρει, η Sony δεν το έφτιαξε γι' αυτόν το λόγο.
Ετσι οπως εγραψες την απαντηση νωριτερα δεν σε καταλαβα. Οκ, τωρα διευκρινηστηκε.


Με την ευκαιρια να γραψω και κατι που ηθελα να γραψω εδω και καιρο. Υπαρχουν ορισμενα κομματια που ο ηχος ερχεται απο παραξενο σημειο.
Για την ακριβεια αν ονομασουμε το εμπρος αριστερα 1, το δεξια 2, το πισω αριστερα 3, και το πισω δεξια 4, τοτε σε καποιες περιπτωσεις παιρνεις ορκο οτι ο ηχος βρισκεται αναμεσα στα 2 και 4 κι αλλες φορες στο 1 και 3.
Εστιασα οσο το δυνατο περισσοτερο μπορουσα και προσπαθουσα να βρω ποιο ηχειο παραγει τον ηχο και ηταν αδυνατο.

Για παραδειγμα πριν απο λιγο ακουγα το εξαιρετικο αλμπουμ "The Gene Harris Scott Hamilton Quintet" και στο κομματι - After You've Gone αυτο φαινεται εντονα. Θυμηθηκα ετσι καποιες φορες που γινοταν συζητηση για το ανοιγμα της σκηνης στον πολυκαναλο ηχο. Σου δημιουργειται ενα πολυ ευχαριστο συναισθημα.
Προφανως τα εν λογω ηχεια (2-4 και 1-3) παιζουν καποιες φορες το ιδιο πραγμα και μεταφερουν την σκηνη στο ενδιαμεσο τους.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.664
Reaction score
84.413
Ετσι οπως εγραψες την απαντηση νωριτερα δεν σε καταλαβα. Οκ, τωρα διευκρινηστηκε.


Με την ευκαιρια να γραψω και κατι που ηθελα να γραψω εδω και καιρο. Υπαρχουν ορισμενα κομματια που ο ηχος ερχεται απο παραξενο σημειο.
Για την ακριβεια αν ονομασουμε το εμπρος αριστερα 1, το δεξια 2, το πισω αριστερα 3, και το πισω δεξια 4, τοτε σε καποιες περιπτωσεις παιρνεις ορκο οτι ο ηχος βρισκεται αναμεσα στα 2 και 4 κι αλλες φορες στο 1 και 3.
Εστιασα οσο το δυνατο περισσοτερο μπορουσα και προσπαθουσα να βρω ποιο ηχειο παραγει τον ηχο και ηταν αδυνατο.

Για παραδειγμα πριν απο λιγο ακουγα το εξαιρετικο αλμπουμ "The Gene Harris Scott Hamilton Quintet" και στο κομματι - After You've Gone αυτο φαινεται εντονα. Θυμηθηκα ετσι καποιες φορες που γινοταν συζητηση για το ανοιγμα της σκηνης στον πολυκαναλο ηχο. Σου δημιουργειται ενα πολυ ευχαριστο συναισθημα.
Προφανως τα εν λογω ηχεια (2-4 και 1-3) παιζουν καποιες φορες το ιδιο πραγμα και μεταφερουν την σκηνη στο ενδιαμεσο τους.
Phantom image στο πλάι, τυπικό.
 

Μηνύματα
4.966
Reaction score
4.159
Μιας και ειμαστε στο φυσικο μας χωρο μπορει καποιος να γραψει αν ειχε ποτε εμπειρια πολυκαναλου ηχου από κυκλικο χωρο? Αφου εχουμε μια τοποθετηση ηχειων σχεδόν σφαιρικη το σεναριο του κυκλικου χωρου είναι κατι που με προβληματιζει εντονα.

Και το προχωραω

Γενικα προσωπικα μιλωντας με προβληματιζει η σχεση με διαστασεις χωρου και στησιμο πολυκαναλου.

Γνωριζοντας θεωρητικως τις ιδανικες αναλογιες ενος χωρου, γενικα υπαρχει ενα παραλληλογραμμο (οχι κυκλος δεν ξερω γιατι).

Αν για παραδειγμα εχεις 3 μ υψος τοτε το πλατος του χωρου θα πρεπει να ειναι 4 μετρα και το μηκος 5,5 μετρα. Εμβαδον 22 μετρα. Επειδή στις περισσοτερες περιπτώσεις το υψος των δωματιων είναι 2.70 μετρα και σε λιγοτερες 3 μετρα, οτιδήποτε πιο υψηλο είναι πολύ πιο σπανια περιπτωση. Αρα με βαση το παραπανω…..

Πηγαινοντας να στησεις ενα πολυκαναλο 7.2 η 7.4 τοτε, τα ηχεια κανουν ενα θεωρητικο κυκλο γυρω σου με ισες αποστασεις απο το κεντρο ακροασης.

Αν λοιπον εχεις τετοιους δορυφορους που σηκωνουν 2,5 εως 3 μετρα αποσταση απο μπροστα σου τοτε στο συστημα θα γινουν υποχρεωτικοι συμβιβασμοι. Εμπρος και πισω θα εισαι μια χαρα στο πλαι ομως δεν εχεις την απαιτουμενη αποσταση. Για την ακριβεια θα εισαι σε λιγοτερη απο 2 μετρα αποσταση απο τα ηχεια.

Σ αυτή την περιπτωση αν τα ηχεια είναι στημενα κατά μηκος του δωματιου τοτε ξεκινάς με την ιδανικη πλαινη αποσταση ηχειων, επειδή εδώ εχεις περιορισμούς. Ετσι το ιδανικο γουφερ δορυφορου είναι 7 ιντσων βαρια - βαρια οκταιντσο. Πισω σου εχεις εχεις περιπου 1,5 μετρο κενο μεταξυ των πισω ηχειων και του τοιχου .

Για να εισαι ανετος με μια τετοια υποθεση θα πρεπει να εχεις υψος 4 μετρα, πλατος περιπου 5,5 μετρα και μηκος περιπου 7,5 μετρα. Εμβαδον 42 μετρα. Ομως λογω υψους εχεις πολυ ογκο αρα θελεις σαμπ πολύ - πολύ βαρβατα.

Παρολο λοιπον που ο χωρος μοιαζει να ειναι μεγαλος οι αποστασεις θα ειναι μολις στα 2,5 μετρα απο τη θεση ακροασης. Σχετικα κοντα. Και οι δορυφοροι απο 9 εως 11 ιντσες. Καθολου ασχημα εδω. Δεν μου καθεται καλα οτι δεν υπαρχουν συμμετριες στο μπρος πισω. Δηλαδη ενω εμπρος τα ηχεια θα ειναι σχεδον κολλητα στον τοιχο, πισω ομως θ αφησουν αποσταση 2-2,5 μετρα τα πισω ηχεια από τον τοιχο. Κατι δεν μου κολαει καλα.

Ενα επισης μειονεκτημα βρισκεται στο γεγονός οτι σχεδον σ ολες τις περιπτωσεις ενα δευτερο - τριτο ατομο θα καθεται εξαιρετικα κοντα στο πλαινο ηχειο και η θεση του θα ειναι πολυ ασυμμετρη στο χωρο οταν μιλαμε γι αυτες τις διαστασεις του κυκλου ηχειων.

Πιστευω ότι όλα αυτά καποιος πριν ξεκινησει ένα πολυκαναλο συστημα θα πρεπει να τα γνωριζει.

Ετσι λοιπον σκεφτομαι εκει που δεν εχεις περιττο χωρο ειναι στον κυκλικο χωρο. Βεβαια κατι τετοιο κατα κανονα κανεις ....κατοπιν παραγγελειας.
Ομως εκει ενδεχομενως αντιβαινεις καποιους κανονες ακουστικης. Εχω την αισθηση ομως οτι αν καποιος το ψαξει με τα τεχνικα θα βρει λυσεις αξιοποιωντας ολα τα τετραγωνικα του χωρου του. Θα ειχε ενδεχομένως πολύ ενδιαφερον να γνωρίζαμε λυσεις επ αυτου.
Τωρα θα πειτε ακομη και σ αυτη την περιπτωση ποσους θα ενδιαφερει στην πραξη κατι τετοιο? Ισως ενα απειροελαχιστο κοινο, αρα ...τζαμπα καιει η λαμπα!

Παρολα αυτα καλο ειναι να εχουμε τις γνωσεις τις θεωρητικες και μετα τα υπολοιπα ας μενουν στο υποσυνειδητο μας.
 

Μηνύματα
1.642
Reaction score
3.213
Γι' αυτό έρχονται τα συστήματα ισοστάθμισης να σώσουν την κατάσταση. Έτσι δεν καθίσταται απόλυτη ανάγκη να ισαπέχουν όλα τα ηχεία από τη θέση ακρόασης, οπότε θεωρητικά μπορούμε να τα έχουμε όλα σε διαφορετικές αποστάσεις και το σύστημα να τα "φέρει" όλα σε ίδιες αποστάσεις. Φυσικά, το ιδανικό είναι να ισαπέχουν πραγματικά όλα προκειμένου η ισοστάθμιση να κάνει την μικρότερη δυνατή παρέμβαση, δυστυχώς δεν είναι πάντα εφικτό, ευτυχώς δεν είναι απαραίτητο !
Πιστεύω ότι η βασική προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στα τρία μπροστινά, τα περιφερειακά - του ύψους συμπεριλαμβανομένων - μπορούν να είναι πιο ευέλικτα στην τοποθέτηση όσο αφορά την απόσταση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.028
Reaction score
137.426
Μιας και ειμαστε στο φυσικο μας χωρο μπορει καποιος να γραψει αν ειχε ποτε εμπειρια πολυκαναλου ηχου από κυκλικο χωρο? Αφου εχουμε μια τοποθετηση ηχειων σχεδόν σφαιρικη το σεναριο του κυκλικου χωρου είναι κατι που με προβληματιζει εντονα.

Και το προχωραω

Γενικα προσωπικα μιλωντας με προβληματιζει η σχεση με διαστασεις χωρου και στησιμο πολυκαναλου.

Γνωριζοντας θεωρητικως τις ιδανικες αναλογιες ενος χωρου, γενικα υπαρχει ενα παραλληλογραμμο (οχι κυκλος δεν ξερω γιατι).

Αν για παραδειγμα εχεις 3 μ υψος τοτε το πλατος του χωρου θα πρεπει να ειναι 4 μετρα και το μηκος 5,5 μετρα. Εμβαδον 22 μετρα. Επειδή στις περισσοτερες περιπτώσεις το υψος των δωματιων είναι 2.70 μετρα και σε λιγοτερες 3 μετρα, οτιδήποτε πιο υψηλο είναι πολύ πιο σπανια περιπτωση. Αρα με βαση το παραπανω…..

Πηγαινοντας να στησεις ενα πολυκαναλο 7.2 η 7.4 τοτε, τα ηχεια κανουν ενα θεωρητικο κυκλο γυρω σου με ισες αποστασεις απο το κεντρο ακροασης.

Αν λοιπον εχεις τετοιους δορυφορους που σηκωνουν 2,5 εως 3 μετρα αποσταση απο μπροστα σου τοτε στο συστημα θα γινουν υποχρεωτικοι συμβιβασμοι. Εμπρος και πισω θα εισαι μια χαρα στο πλαι ομως δεν εχεις την απαιτουμενη αποσταση. Για την ακριβεια θα εισαι σε λιγοτερη απο 2 μετρα αποσταση απο τα ηχεια.

Σ αυτή την περιπτωση αν τα ηχεια είναι στημενα κατά μηκος του δωματιου τοτε ξεκινάς με την ιδανικη πλαινη αποσταση ηχειων, επειδή εδώ εχεις περιορισμούς. Ετσι το ιδανικο γουφερ δορυφορου είναι 7 ιντσων βαρια - βαρια οκταιντσο. Πισω σου εχεις εχεις περιπου 1,5 μετρο κενο μεταξυ των πισω ηχειων και του τοιχου .

Για να εισαι ανετος με μια τετοια υποθεση θα πρεπει να εχεις υψος 4 μετρα, πλατος περιπου 5,5 μετρα και μηκος περιπου 7,5 μετρα. Εμβαδον 42 μετρα. Ομως λογω υψους εχεις πολυ ογκο αρα θελεις σαμπ πολύ - πολύ βαρβατα.

Παρολο λοιπον που ο χωρος μοιαζει να ειναι μεγαλος οι αποστασεις θα ειναι μολις στα 2,5 μετρα απο τη θεση ακροασης. Σχετικα κοντα. Και οι δορυφοροι απο 9 εως 11 ιντσες. Καθολου ασχημα εδω. Δεν μου καθεται καλα οτι δεν υπαρχουν συμμετριες στο μπρος πισω. Δηλαδη ενω εμπρος τα ηχεια θα ειναι σχεδον κολλητα στον τοιχο, πισω ομως θ αφησουν αποσταση 2-2,5 μετρα τα πισω ηχεια από τον τοιχο. Κατι δεν μου κολαει καλα.

Ενα επισης μειονεκτημα βρισκεται στο γεγονός οτι σχεδον σ ολες τις περιπτωσεις ενα δευτερο - τριτο ατομο θα καθεται εξαιρετικα κοντα στο πλαινο ηχειο και η θεση του θα ειναι πολυ ασυμμετρη στο χωρο οταν μιλαμε γι αυτες τις διαστασεις του κυκλου ηχειων.

Πιστευω ότι όλα αυτά καποιος πριν ξεκινησει ένα πολυκαναλο συστημα θα πρεπει να τα γνωριζει.

Ετσι λοιπον σκεφτομαι εκει που δεν εχεις περιττο χωρο ειναι στον κυκλικο χωρο. Βεβαια κατι τετοιο κατα κανονα κανεις ....κατοπιν παραγγελειας.
Ομως εκει ενδεχομενως αντιβαινεις καποιους κανονες ακουστικης. Εχω την αισθηση ομως οτι αν καποιος το ψαξει με τα τεχνικα θα βρει λυσεις αξιοποιωντας ολα τα τετραγωνικα του χωρου του. Θα ειχε ενδεχομένως πολύ ενδιαφερον να γνωρίζαμε λυσεις επ αυτου.
Τωρα θα πειτε ακομη και σ αυτη την περιπτωση ποσους θα ενδιαφερει στην πραξη κατι τετοιο? Ισως ενα απειροελαχιστο κοινο, αρα ...τζαμπα καιει η λαμπα!

Παρολα αυτα καλο ειναι να εχουμε τις γνωσεις τις θεωρητικες και μετα τα υπολοιπα ας μενουν στο υποσυνειδητο μας.
Ξαναδές τώρα που τα σκέφτηκες αυτά, το θρεντ που είχα ξεκινήσει κάποτε, με τοποθέτηση των ηχείων παραγωνα, δηλαδή το κεντρικό να μπαίνει σε μια γωνιά του δωματίου.
 

Μηνύματα
4.966
Reaction score
4.159
Το ειδα, το διαβαζα τοτε που το ειχες βγαλει αλλα κατι δε μου γεμιζει αισθητικα, σαν γεωμετρικος πίνακας ζωγραφικης. Δεν ξερω πολύ με ξενιζει το συγκεκριμενο προτζεκτ. Επισης παλι αφηνει αναξιοποίητους ηχητικα χωρους.

Αν ηταν τετραγωνο θα ηταν αλλιως αλλα στο τετραγωνο παλι μπαινεις σε αντιθεωρητικους ηχητικα χωρους.

Προτιμω τις καμπύλες, είμαι σιγουρος ότι κατι μπορεις να κανεις για να σπασεις τον απολυτο κυκλο εκει που δεν υπαρχουν ηχεια και να πετυχεις κατι αξιολογο αισθητικα αξιοποιωντας στο μάξιμουμ τον χωρο.
Γι' αυτό έρχονται τα συστήματα ισοστάθμισης να σώσουν την κατάσταση. Έτσι δεν καθίσταται απόλυτη ανάγκη να ισαπέχουν όλα τα ηχεία από τη θέση ακρόασης, οπότε θεωρητικά μπορούμε να τα έχουμε όλα σε διαφορετικές αποστάσεις και το σύστημα να τα "φέρει" όλα σε ίδιες αποστάσεις. Φυσικά, το ιδανικό είναι να ισαπέχουν πραγματικά όλα προκειμένου η ισοστάθμιση να κάνει την μικρότερη δυνατή παρέμβαση, δυστυχώς δεν είναι πάντα εφικτό, ευτυχώς δεν είναι απαραίτητο !
Πιστεύω ότι η βασική προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στα τρία μπροστινά, τα περιφερειακά - του ύψους συμπεριλαμβανομένων - μπορούν να είναι πιο ευέλικτα στην τοποθέτηση όσο αφορά την απόσταση.
Αντωνη καλη η ισοσταθμιση, αλλα κατι απλο θα σου πω. Παιζοντας λιγο με τα πισω ηχεια οσον αφορα την αποσταση απο την θεση ακροασης, την γωνια κλισης του τουιτερ (πανω - κατω) κι επισης τις μοιρες 90 - 110, ολες οι αλλαγες ακουγονται αμεσως. Πιστευω οτι αυτο γινεται γιατι καθομαστε κοντα στα ηχεια και συνηθως εχουμε και καποια ενταση καπως δυνατη. Δεν ξερω σε ποιο βαθμο η ισοσταθμιση λυνει αυτα τα θεματα. Αλλα σαφως προτιμω να εχεις σχεδον το απολυτο απο το στησιμο.

Επισης παμε στα ιδια ηχεια η οχι. Εχω προσεξει οτι οι εγγραφες σε sacd με πολυ πληροφορια στα πισω ηχεια ειναι αρκετες. Ειλικρινα δεν θα ηθελα να κανω εκπτωσεις στην ποιοτητα αυτης της πληροφοριας. Προσοχη ομως, το οικονομικο ειναι σημαντικος παραγοντας. Επομενως ολ αυτα με προυποθεση οτι εχεις την οικονομικη δυνατοτητα αλλιως το ξεχνας, κανεις αυτο που μπορεις να κανεις και τελος.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.642
Reaction score
3.213
Αντωνη καλη η ισοσταθμιση, αλλα κατι απλο θα σου πω. Παιζοντας λιγο με τα πισω ηχεια οσον αφορα την αποσταση απο την θεση ακροασης, την γωνια κλισης του τουιτερ (πανω - κατω) κι επισης τις μοιρες 90 - 110, ολες οι αλλαγες ακουγονται αμεσως. Πιστευω οτι αυτο γινεται γιατι καθομαστε κοντα στα ηχεια και συνηθως εχουμε και καποια ενταση καπως δυνατη. Δεν ξερω σε ποιο βαθμο η ισοσταθμιση λυνει αυτα τα θεματα. Αλλα σαφως προτιμω να εχεις σχεδον το απολυτο απο το στησιμο.
Η ισοστάθμιση πέραν των άλλων θα μειώσει την ένταση των πλαϊνών/πίσω ηχείων αν είναι πιο κοντά στη θέση ακρόασης ούτως ώστε να μην αντιλαμβάνεσαι πιο δυνατά τον ήχο, αυτό θα το δεις και μόνος σου αν το δοκιμάσεις πριν και μετά στις ρυθμίσεις του ενισχυτή ή οποιουδήποτε προγράμματος ισοστάθμισης χρησιμοποιείς.
Μια άλλη λύση αν υποθέσουμε ότι πάς σε μικρότερα ηχεία surround, μπορείς να τα φέρεις πιο κοντά στη θέση ακρόασης έτσι ώστε να είσαι μέσα στα αποδεκτά όρια βάση της διαμέτρου του γούφερ. Για παράδειγμα μπορείς να έχεις 8" μπροστά τριάδα στα 2,3 μέτρα και 7" περιφερειακά στα 1,8 μέτρα, πιστεύω είναι μια άριστη επιλογή αν εκ των πραγμάτων δε μπορείς να έχεις είτε ίδια ηχεία παντού, είτε ιδανικές αποστάσεις.
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Το λαθος στησιμο των περιφερειακων που γινεται συνηθως σε 7.1 ειναι οτι δεν βαζουν ιδιες αποστασεις πλαινων και πισω ηχειων.....Αλλοι εχουν τα πλαινα πιο κοντα και τα πισω πιο μακρια και το αντιθετο.....η ισοσταθμιση δεν μπορει να κανει κατι σε αυτες τις περιπτωσεις.....εκ των πραγματων η διασπορα ηχου ειναι διαφορετικη....
Ας διορθωσουν αυτο να ακουνε σωστοτερα με ισες αποστασεις στα περιφερεικα ασχετα αν τα 3 μπροστα ειναι πιο μακρια..........
 

Μηνύματα
112
Reaction score
127




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.695
Μηνύματα
2.949.074
Members
38.228
Νεότερο μέλος
Spyros Demitzoglou
Top