Poll περί δικάναλου - πολυκάναλου ήχου

Δικάναλος ή πολυκαναλος;


  • Total voters
    199
Μηνύματα
3.795
Reaction score
6.803
Άκουγα ένα λαιβ( νομίζω ) Jazz εχθές και είχε δυο κόντρα μπάσα τα οποία έπαιζαν διαφορετικό ρυθμό .....( θα το βρω να στο στείλω)
Ακούγονται τέρμα δεξιά και τέρμα αριστερά εσωτερικά των ηχείων αλλά χαμηλά σε ύψος . 50-60 πόντους από το πάτωμα . ( χωρίς τον τριννοβ και τα σαμπ απλό δικαναλο)
Όλα τα υπόλοιπα ακούγονταν ψηλοτερα περίπου στο 110cm από το πάτωμα , τίποτα όμως Στο υψοσ Του τουιτερ που είναι στο 160 cm.
Το πήρες το like σου ( αυτό ήταν για να μην κουράζω την like police ) φίλε αλλά μην ξαναπείς απλό το δικάναλο . Δεν είναι απλό είναι αγνό :biggrin: :biggrin: :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.346
Reaction score
138.104
Η αίσθηση του πολυπόθητου ύψους στην μουσική εικόνα, να σημειώσω πως πλέον υπάρχει, καταγράφεται και είναι εφικτή η αναπαραγωγή της, φυσικά μόνο από τα ιμερσιβ φορμά.

Η τρίτη διάσταση στην μουσική σκηνή, αυτή του ύψους, είναι το επίτευγμα του ιμερσιβ.

Αν πάμε να δούμε τα επιτεύγματα στην πορεία των ηχογραφήσεων και των διαφορετικών φορμά, είναι ως εξής:

Το επίτευγμα της στερεοφωνιας, είναι να δημιουργηθεί το φάντομ κεντρικό ηχείο.

Βέβαια το κεντρικό ηχείο υπάρχει στο πολυκάναλο σεταπ κανονικά, οπότε ξεκινάς με γκολ από τα αποδυτήρια.

Το επίτευγμα του πολυκάναλου ήχου, είναι οι πληροφορίες χώρου και μια μουσική σκηνή 360°.

Όλα μέχρι εδώ, είναι δισδιάστατα, πλάτος και βάθος. Δεν υπάρχει αναπαραγωγή του ύψους.

Ιμερσιβ. Ύψος. Άλλη μια διάσταση στην αναπαραγωγή. Το επίτευγμα του ιμερσιβ είναι να μετατρέψει τον δίσκο της μουσικής εικόνας σε ημισφαίριο.

Υπ'οψιν:

Στο σωστά στημένο πολυκάναλο ή ιμερσιβ σεταπ, υπάρχουν δεκάδες φάντομ κανάλια μεταξύ των ηχείων του εκάστοτε σετάπ.
Η σωστή αναπαραγωγή αυτών των φάντομ καναλιών, γίνεται με τους ίδιους κανόνες και νόμους της απλής στερεοφωνιας (αποστάσεις, τονική ισορροπία μεταξύ των ηχείων, κλπ)

Δηλαδή ανεξαρτήτως του πόσα ηχεία έχει το εκάστοτε σετάπ, σε μια σωστή υλοποίηση δεν ακούς ποτέ τα ηχεία, αλλά μια ενιαία μουσική εικόνα. Πρέπει τα ηχεία πάντα να εξαφανίζονται, και να δημιουργούνται ανάμεσα στα ηχεία τα επιπρόσθετα φάντομ κανάλια για μια ενιαία μουσική εικόνα. Όσο πιο πολλά ηχεία έχεις και όσο πιο κοντά είναι αυτά μεταξύ τους, τόσο πιο εύκολη και απόλυτη η δημιουργία ενδιάμεσου φάντομ.
 
Last edited:

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
είπα να το ζορίσω λίγο...μπας και ... :p
:laugh:



να στο πω και και διαφορετικα ποσο ρολο παιζει το υψος κεντρικου και οχι μονο, εννοειτε.
...π.χ σε αυτο το br με αυτες τις επιλογες καναλιων η φωνη παιζει 98% απο κεντρικο .....

xa.jpg

αλλιως παιζουν και οι τρεις επιλογες..
.......στην δευτερη περιπτωση τι κανεις με λαθος στημενο κεντρικο..;
δεν παιζεις την δευτερη περιπτωση, απλα ...:biggrin:
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.742
Η αίσθηση του πολυπόθητου ύψους στην μουσική εικόνα, να σημειώσω πως πλέον υπάρχει, καταγράφεται και είναι εφικτή η αναπαραγωγή της, φυσικά μόνο από τα ιμερσιβ φορμά.

Η τρίτη διάσταση στην μουσική σκηνή, αυτή του ύψους, είναι το επίτευγμα του ιμερσιβ.

Αν πάμε να δούμε τα επιτεύγματα στην πορεία των ηχογραφήσεων και των διαφορετικών φορμά, είναι ως εξής:

Το επίτευγμα της στερεοφωνιας, είναι να δημιουργηθεί το φάντομ κεντρικό ηχείο.

Βέβαια το κεντρικό ηχείο υπάρχει στο πολυκάναλο σεταπ κανονικά, οπότε ξεκινάς με γκολ από τα αποδυτήρια.

Το επίτευγμα του πολυκάναλου ήχου, είναι οι πληροφορίες χώρου και μια μουσική σκηνή 360°.

Όλα μέχρι εδώ, είναι δισδιάστατα, πλάτος και βάθος. Δεν υπάρχει αναπαραγωγή του ύψους.

Ιμερσιβ. Ύψος. Άλλη μια διάσταση στην αναπαραγωγή. Το επίτευγμα του ιμερσιβ είναι να μετατρέψει τον δίσκο της μουσικής εικόνας σε ημισφαίριο.

Υπ'οψιν:

Στο σωστά στημένο πολυκάναλο ή ιμερσιβ σεταπ, υπάρχουν δεκάδες φάντομ κανάλια μεταξύ των ηχείων του εκάστοτε σετάπ.
Η σωστή αναπαραγωγή αυτών των φάντομ καναλιών, γίνεται με τους ίδιους κανόνες και νόμους της απλής στερεοφωνιας (αποστάσεις, τονική ισορροπία μεταξύ των ηχείων, κλπ)

Δηλαδή ανεξαρτήτως του πόσα ηχεία έχει το εκάστοτε σετάπ, σε μια σωστή υλοποίηση δεν ακούς ποτέ τα ηχεία, αλλά μια ενιαία μουσική εικόνα. Πρέπει τα ηχεία πάντα να εξαφανίζονται, και να δημιουργούνται ανάμεσα στα ηχεία τα επιπρόσθετα φάντομ κανάλια για μια ενιαία μουσική εικόνα. Όσο πιο πολλά ηχεία έχεις και όσο πιο κοντά είναι αυτά μεταξύ τους, τόσο πιο εύκολη και απόλυτη η δημιουργία ενδιάμεσου φάντομ.
Δράττομαι της ευκαιρίας προκειμένου να ψάξω βαθιά στις μνήμες μου και να αναρωτηθώ εκ νέου:

Κάποιοι AV ενισχυτές της Yamaha είχαν έξτρα κανάλια για ηχεία "height" τα οποία τοποθετούσαν στο ταβάνι, άνωθεν των κυρίων, με κατεύθυνση προς τους ακροατές. Αυτός ο αλγόριθμος άραγε πώς να λειτουργούσε...

Το είχα ψάξει τότενες, δε θυμάμαι γρι και φυσικά βαριέμαι αφάνταστα να το ψάξω. :gotcha:
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
ο Yamaha ανεβαζει κεντρικο - σκηνη με τα καναλια υψους .....
......αλλα οπως ολα αυτα εχει και το εφεδακι του ;)

εκτος του dsp για να γινει αυτο παιζει ρολο και αυτο...η αποσταση τους(οχι σε υψος)

XAXAΧΑ.jpg
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.346
Reaction score
138.104
115 συμμετοχές στο πολλ, και τα αποτελέσματα δείχνουν σταθερά.

21% των συμμετεχόντων (24 μέλη του φόρουμ) ακούν πολυκαναλα τη μουσική τους.

Το 14% σημερινών δικαναλων, όταν μπορέσουν θα στήσουν πολυκάναλο.

Το 50% είναι και θα παραμείνει τιμωρία. Δικάναλο εννοώ. :biggrin:

εντάξει, κάνουμε και λίγη πλάκα, μη θυμωσετε..
 
Last edited:

P

PMC

Guest
Η αντιληπτή κατεύθυνση, προέρχεται από την κατεύθυνση των υψίσυχνων αρμονικών κάθε οργάνου.

Αν το συχνοτικό περιεχόμενο του οργάνου βγαίνει μόνο από το γουφερ, θα το ακούς από το ύψος του γουφερ.

Αν βγαίνει από γουφερ και μιντ, θα το ακούς από το ύψος του μιντ.

Αν βγαίνει από μιντ και Τουίτερ, θα το ακούς από το ύψος του Τουίτερ.

Πρόκειται για εγγενές κατασκευαστικό ελάττωμα τριδρομου ηχείου.

Ομοαξονικά. Η λύση για όλες τις ανωμαλίες...
Αν αποδίδεται η φυσική θέση των οργάνων είναι ανωμαλία και ελάττωμα του τριδρομου ηχείου ?
Το ομοαξονικο που θα τα βγάζει όλα στο ίδιο ύψος είναι καλύτερο ?

Και έστω ότι είναι . Η αληθοφάνεια που δημιουργεί το τριδρομο δεν είναι επιθυμητή ?

Συγκρίνεις τα ένα ζευγάρι μακνεπαν 3.6 με ένα ζευγάρι από τα Ηχεια που έχεις τώρα?
Αν σου έλεγαν θα έχεις ένα ζευγάρι Ηχεια και μόνο .....θα διαλέγεις τα Νιούμαν?

Ένα ζευγάρι 3.6 έχει αρκετά μειονεκτήματα αλλά είναι ένα υπέροχο ηχείο για δικαναλο που λατρεύεται από πολλούς μουσικόφιλους.


Αφού τα κοντραμπάσα αναπαράγονται από τα γούφερ, σε αυτό το ύψος θα ακούγονται. Πώς είναι δυνατόν να ακουστούν ψηλά, στα tweetr, αφού δεν αναπαράγονται από αυτά;
Το έχεις παρατηρήσει και εσυ Πέτρο αυτό που λέω ?


δηλαδή η εικόνα να βγαίνει και έξω από τα ηχεία, προς τα δεξιά και προς τα αριστερά.
Καθώς και από μπροστά προς τα πίσω .... η αίσθηση του βάθους . Πολύ χρήσιμη επίσης .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.346
Reaction score
138.104
Αν αποδίδεται η φυσική θέση των οργάνων είναι ανωμαλία και ελάττωμα του τριδρομου ηχείου ?
Δεν αποδίδεται η φυσική θέση των οργάνων, απλώς ακούγεται η θέση των μεγαφώνων.
Το ομοαξονικο που θα τα βγάζει όλα στο ίδιο ύψος είναι καλύτερο ?
Ναι.
. Η αληθοφάνεια που δημιουργεί το τριδρομο δεν είναι επιθυμητή ?
Δεν είναι αληθοφάνεια. Η θέση των μεγαφώνων είναι, που γίνεται αντιληπτή. Απλώς πετάει η φαντασία σου, φαντάζεσαι πράγματα που δεν υπάρχουν και χαίρεσαι.
Συγκρίνεις τα ένα ζευγάρι μακνεπαν 3.6 με ένα ζευγάρι από τα Ηχεια που έχεις τώρα?
Όχι.
Αν σου έλεγαν θα έχεις ένα ζευγάρι Ηχεια και μόνο .....θα διαλέγεις τα Νιούμαν?
Ναι.
Ακόμα καλύτερα, ομοαξονικά της me Geithain.
Ένα ζευγάρι 3.6 έχει αρκετά μειονεκτήματα αλλά είναι ένα υπέροχο ηχείο για δικαναλο που λατρεύεται από πολλούς μουσικόφιλους.
Σωστά. Εξαιρετικό ηχείο.
Πακέτο με σαμπ, προσφέρει ευχαρίστηση.
η αίσθηση του βάθους . Πολύ χρήσιμη επίσης
Πολύ απλή υπόθεση το βάθος.
Υπάρχει και στο μονοφωνικό ήχο, από ένα ηχείο.
Πλέον μιλάμε για πολύ πιο σύνθετες έννοιες από το βάθος...
 

P

PMC

Guest
Το 14% σημερινών δικαναλων, όταν μπορέσουν θα στήσουν πολυκάναλο.

Να πείτε ξεκάθαρα σε αυτά τα μέλη πως για να αποκτησουν τον ήχο που έχετε εσείς πρέπει να δώσουν πολλά λεφτά....να μη ζουν με παραμύθια . Είναι ακριβό το σπορ.

Είχα και γω πριν τον τριννοβ έναν μαραντζ και Ηχεια γύρω γύρω......Κ Α Μ Ι Α Σ Χ Ε Σ Η.....


Όταν θα έχουν τα χρήματα ( εάν είναι οικονομικό το θέμα ) που θα έδιναν για πολυκαναλο (όταν θα τα έχουν και είναι έτοιμοι ) να τα δώσουν για δικαναλο .
Τα ίδια χρήματα ....για ποιοτικότερα μηχανάκια και Ηχεια .

Καλύτερα θα ακούνε .....( τουλάχιστον να το σκεφτούν )
Και ας κάνουν όλα τα βήματα που προβλέπονται ........ισοσταθμιση , σαμπ, ρουμ θρεατμεντς....

Φθηνό ιμερσιβ δεν υπάρχει ......
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Αν αποδίδεται η φυσική θέση των οργάνων είναι ανωμαλία και ελάττωμα του τριδρομου ηχείου ?
Το ομοαξονικο που θα τα βγάζει όλα στο ίδιο ύψος είναι καλύτερο ?

Και έστω ότι είναι . Η αληθοφάνεια που δημιουργεί το τριδρομο δεν είναι επιθυμητή ?

Συγκρίνεις τα ένα ζευγάρι μακνεπαν 3.6 με ένα ζευγάρι από τα Ηχεια που έχεις τώρα?
Αν σου έλεγαν θα έχεις ένα ζευγάρι Ηχεια και μόνο .....θα διαλέγεις τα Νιούμαν?

Ένα ζευγάρι 3.6 έχει αρκετά μειονεκτήματα αλλά είναι ένα υπέροχο ηχείο για δικαναλο που λατρεύεται από πολλούς μουσικόφιλους.




Το έχεις παρατηρήσει και εσυ Πέτρο αυτό που λέω ?




Καθώς και από μπροστά προς τα πίσω .... η αίσθηση του βάθους . Πολύ χρήσιμη επίσης .
Αν ξεχωριζεις τα μεγαφωνα του ηχειου,σημαινει ειτε οτι καθεσαι πολυ κοντα ειτε οτι καθεσαι σε λαθος υψος και δεν φθανουν στην ιδια στιγμη τα σηματα στο αυτι σου.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.122
Reaction score
79.859
Αν θες να ακούς τα όργανα στην πραγματική τους θέση στην ηχογράφηση, μόνο μέσω του Trinnov μπορείς να το προσεγγίσεις.
O Trinnov εφοσον ρυθμιστεί και μετρηθεί σωστά, αναγνωρίζει τα λάθη του χώρου και τα συμμαζεύει επαρκώς.
(Και στο δικάναλο)

Χωρίς αυτόν, ακούς στην τύχη, μπορει να σου αρέσει ή όχι,
γιατί αν έχει γίνει σωστή πολυκαναλική τοποθέτηση με αποστάσεις που επαρκούν τα ηχεία και νορμάλ rt60...
ποια τα μειονεκτήματα στην απόδοση των οργάνων ενός απλού avr?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.346
Reaction score
138.104
Είναι ακριβό το σπορ.
Χρόνια το λέω...

Το πιο ακριβό μάλιστα, είναι άσχετο με το δικάναλο ή πολυκάναλο του θέματος, είναι το πιο αναγκαίο, τα σαμπ.

Τα σαμπ οφείλουν να υπάρχουν έτσι κι αλλιώς, και εξαρτώνται από τον όγκο του χώρου και τα max spl που θέλεις, κι όχι από τον αριθμό των δορυφόρων (2 ή 22 αδιάφορο).
Φυσικά με σωστή ενσωμάτωση και με ισοστάθμιση τόσο στο πεδίο του πλάτους, όσο και του χρόνου.

Σόρρυ που γίνομαι οδοστρωτήρας...
 

Μηνύματα
13.648
Reaction score
11.212
Το έχεις παρατηρήσει και εσυ Πέτρο αυτό που λέω ?
Όχι διότι ακούω από μικρά ηχεία πεντάρια σε nearfield 78 εκατοστά απόσταση Και όταν το κέντρο του tweeter είναι στο ύψος του αφτιού, το woofer είναι στο ύψος του σαγονιού.
Αλλά είναι λογικό έτσι που το περιγράφω.
 
  • Like
Reactions: PMC

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.346
Reaction score
138.104
γιατί αν έχει γίνει σωστή πολυκαναλική τοποθέτηση με αποστάσεις που επαρκούν τα ηχεία και νορμάλ rt60...
ποια τα μειονεκτήματα στην απόδοση των οργάνων ενός απλού avr?
Κανένα.

Η ακρίβεια στην τοποθέτηση και στις αποστάσεις και γωνίες, είναι ίσης σημασίας είτε δικάναλο είτε ιμερσιβ.

Αυτή, μαζί με την ομοιότητα των ηχείων, εξασφαλίζουν την σωστή δημιουργία των φάντομ καναλιών, είτε σε δικάναλο είτε σε ιμερσιβ.

Όλες οι βασικές αρχές είναι όμοιες.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.122
Reaction score
79.859
Που το βλεπετε το χαρτοκουτο να 'ξερα...Κοντραπλακε ειναι 8 mm και ανακατευθυνει μια δευτερεουσα ανακλαση.
που ανακατευθύνει τί ρε ίνδαλμα ! ?:cry:

αφού τον έχεις τον ντεντικέιτιντ...χτύπα γμώ την καταδίκη μου μια διάχυση το ταβάνι και σωστά δοκιμασμένα πράματα να τελειώνεις!
 

P

PMC

Guest
Το 50% είναι και θα παραμείνει τιμωρία. Δικάναλο εννοώ. :biggrin:
Ένα ποιοτικό δικαναλο είναι καλύτερη λύση από ένα όπως - όπως πολυκαναλο.

Χρόνια το λέω...

Το πιο ακριβό μάλιστα, είναι άσχετο με το δικάναλο ή πολυκάναλο του θέματος, είναι το πιο αναγκαίο, τα σαμπ.

Τα σαμπ οφείλουν να υπάρχουν έτσι κι αλλιώς, και εξαρτώνται από τον όγκο του χώρου και τα max spl που θέλεις, κι όχι από τον αριθμό των δορυφόρων (2 ή 22 αδιάφορο).

Σόρρυ που γίνομαι οδοστρωτήρας...
Σωστός είσαι.....και σε ευχαριστούμε που τα λες .
Γίνεται ένα λάθος όμως ....όπως τα γράφεις .
Νομίζουν όλοι που θα πάνε σε πολυκαναλο ότι θα ακούνε όπως εσυ και ο @Dimifoot .....
Αυτό δεν υπάρχει .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.346
Reaction score
138.104
Ένα ποιοτικό δικαναλο είναι καλύτερη λύση από ένα όπως - όπως πολυκαναλο.
Εννοείται.

Αυτά κατακρίνουμε τόσο καιρό, τα τέρατα της Γουίλσον για κυρίως ηχεία και Τίβολι για κεντρικό και σαραουντ. Χέσε με ρε μπάρμπα...

Υπάρχει και μια άλλη σημαντική παράμετρος, αυτή της ευκολίας προσαρμογής της τοποθέτησης.

Στο δικάναλο, σπας λίγο τα αρχιδάκια σου, και βρίσκεις 2 ιδανικές ή σχεδόν ιδανικές θέσεις μέσα στο δωμάτιο για τα 2 ηχεία σου. Στο πολυκαναλο δεν υπάρχει τέτοια πολυτέλεια, πρέπει να μπουν σε συγκεκριμένες θέσεις τα υπόλοιπα ηχεία, με συγκεκριμένες γωνίες και αποστάσεις, και κάπου κει αρχίζουν οι συμβιβασμοί. Αυτό σημαίνει πως η ανάγκη της ισοστάθμισης είναι πολύ μεγαλύτερη στο πολυκάναλο, λόγω έλλειψης επιλογών ως προς τα sbir..
Οπότε το κυνήγι της καλύτερης δυνατής ποιότητας ισοστάθμισης, γεννάται εκ του μηδενός.

Εντοιχισμος η μόνη λύση σε κάθε πονεμένο.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.346
Reaction score
138.104
Τυπικό παράδειγμα ο Γιάννννης, που έχει τα ηχεία του σε λάθος θέση, κι έσπαγε τα αρχιδάκια του να τα φέρνει βόλτες να δει πώς παίζουν εδώ και πως εκεί.

Ομοίως ο αστροναύτης. Μη νομίζετε, όλοι υποχρεωτικά στο ίδιο καζάνι βράζετε.

Άμα πα να στήσει πολυκάναλο ο Γιάνννης και δη ιμερσιβ, θα κάνει τα ίδια για όλα τα κανάλια; Θα κουνάει τα ηχεία; Δε μπορεί ακόμα κι αν ήθελε.
Πρέπει να τα βάλει όλα ως προβλέπεται σε γωνίες και αποστάσεις.
Και στο χώρο θέλει σοβαρότητα στην αντιμετώπιση της άμεσης, σε κάθε τοίχο, κι όχι αρλουμπες.
Οπότε μετά, χρειάζεται ένα πολύ σοβαρό σύστημα ισοστάθμισης να τα κάνει να παίξουν όλα και το καθένα ξεχωριστά άριστα, ανεξαρτήτως τοποθέτησης εκάστου ηχείου σε σχέση με τα τοιχωματικά όρια.

Καθρεφτακια και καδρακια για μια ανάκλαση δε δουλεύουν πλέον, αποτελούν χάντρες για ιθαγενείς.
Στήσιμο με καλώδια; Άσε ρε μπάρμπα..
Θες σοβαρό dsp να κάνει θαύματα.

Γουελκαμ του δε κλαμπ.

Όσο το ψάχνετε, που καλό είναι γιατί μαθαίνετε, θα καταλάβετε κάποτε γιατί πήραμε τρινοβ.

Όσο είστε στο δικάναλο, εξασκηθειτε στις ασκήσεις ακριβείας του οδηγού ισοστάθμισης του μπουτχια, γιατί άλλη επιλογή που κάπως να πλησιάζει σωστή πλήρη ισοστάθμιση, δεν έχετε.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.908
Μηνύματα
2.955.777
Members
38.259
Νεότερο μέλος
kassius
Top