Παρουσίαση συστήματος... PMC



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
imgext.gif


Αυτό το διάγραμμα, το οποίο το έχω ξανανεβασει καμιά 30-αριά φορές, μας δείχνει τη στάθμη αναφοράς (85) με τα αναγκαία πικ (105) και τις δυνατότητες στάθμης των γουφερ αναλόγως διαμέτρου στις χαμηλές συχνότητες.

Μας λέει ποια είναι η χαμηλότερη συχνότητα στην οποία καταφέρνει ένα γουφερ να φτάσει τις ανάγκες της στάθμης αναφοράς, τα 105 ντεσιμπέλ κορυφής.

Βλέπουμε πως ένα 7" θα φτάσει 105 ντεσιμπέλ στους 96 κύκλους. Άρα δεν αρκεί για στάθμη αναφοράς με κρος στους 80, θέλει κρος περί τους 95.

Τα 2 τεμάχια 7" καταφέρνουν αυτή τη στάθμη περί τους 70 κύκλους, οπότε αρκούν για χρήση ως δορυφόροι για στάθμη αναφοράς, με σαμπ και κρος στους 80.

Το 10" φτάνει στους 47 κύκλους, και τα 12-13" στους 30-33 κύκλους.

Στους 20 κύκλους, τα 12-13" δε ξεπερνάν τα 95 ντεσιμπέλ, δηλαδή κατά βάση δεν αρκεί ένα μόνο του για σαμπ, αλλά είναι άνετο για γουφερ δορυφόρου, όπου το κρος μπορεί να γίνει και στους 40 κύκλους, κι από κει και κάτω θες σαμπ.

Σε αυτή την κατηγορία είναι ο Τζιοβάνι. Χρειάζεται σάμπ για την πρώτη οκταβα, τη δεύτερη την έχουν οι δορυφόροι του λόγω μεγάλου γουφερ.

Η αναφορά του διαγράμματος είναι στα ηχεία της Άνταμ, αλλά δεν απέχει η πραγματικότητα σε όλα τα ηχεία γενικώς.

Είναι πολύ καλός μπούσουλας για να βγάλεις παράνομο οποιοδήποτε δορυφορίδι έχει γουφερ μικρότερο των 8", δε πα να κοστίζει όσο ένα πολυτελές εξοχικό στη Μύκονο.

Αυτά που λέμε τόσο καιρό..
 
Last edited:


leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.204
Reaction score
6.113
αφού λοιπόν λύσαμε το θεμα των ..καμπυλών... λέω να ασχοληθώ σοβαρά με το roomtreatment μου!! :p :p
και μιας κι ο @Astronaut Jr. έκανε πίσω στην ομαδική παραγγελιά, με ανάγκασε να τα πάρω όλα μόνος μου!!


1591718363834.png


Τρέμετε όλοι!!
Θα σάξω μια καμπυλάρα..μούρλια!!:tongue::tongue::tongue:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
Θα σάξω μια καμπυλάρα..μούρλια!!:tongue::tongue::tongue:
Μακάρι!

Απλώς για τις πολύ χαμηλές συχνότητες, σ'όλη την πρώτη οκταβα και στο μεγαλύτερο τμήμα της δεύτερης, δεν υπάρχει κατά βάση κανένας μαγικός τρόπος να το αντιμετωπίσει κανείς, πέραν της χρήσης πολλαπλών σαμπ.

Είναι πρακτικά αδύνατο να κάνεις μπασοπαγιδες για την πρώτη οκταβα, ενώ οι συνηχητές για τη δεύτερη έχουν τερατώδεις διαστάσεις για κοινόχρηστο σαλόνι, πρακτικά λοιπόν, μόνο με πολλαπλές πηγές χαμηλών συχνοτήτων μπορείς να αντιμετωπίσεις τα σκαμπανεβάσματα απόκρισης στις δύο πρώτες οκτάβες, δηλαδή με πολλαπλά σαμπ.

Για μόνο μια θέση ακρόασης, ως έχουμε ξαναπεί, υπάρχει τρόπος να φέρεις αρκετά ισορροπημένο γράφημα απόκρισης με ένα σαμπ, αλλά υποχρεωτικά πρέπει να είναι το σαμπ ανάμεσα στα δύο ηχεία, οπότε οι δυνατότητες πειραματισμού με θέσεις σαμπ δεν έχουν πρακτική εφαρμογή και κατα κύριο λόγο είναι όπως σου κάτσει..

Ακόμα ακόμα και η ισοστάθμιση, δε μπορεί να κάνει θαύματα εκεί κάτω, αλλά παραμένει χρήσιμη.

Θέλει πολλαπλά σαμπ και προσεκτική τοποθέτηση στο καθένα, ώστε όλα μαζί να χορέψουν σωστά το χώρο.

Δεν έχουν θέση ούτε τσουβαλια ούτε μπασοπαγιδες στην πρώτη οκταβα, αυτά είναι παραμύθια της Χαλιμάς. ;)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
Προσωπικά, επί σειράς ετών χρησιμοποιούσα μόνο ένα σαμπ, τοποθετημένο ανάμεσα στα κυρίως ηχεία μου. Με ισοστάθμιση φυσικά, και κρος. Όπως προβλέπεται.

Το 18" αυτό σαμπ της JBL, από την ΡΑ σειρά της, είχε αστείρευτες στάθμες (έως 134 ντεσιμπέλ) αλλά όχι στους 20 κύκλους.

Στο "δικό μου" θρεντ, όταν το ξεκίνησε ο Βασίλης, αυτό το ένα σαμπ ήρθε και άκουσε με τα ηχεία μου, και μόνο μπάσο δεν έλλειψε στα αυτιά μας, ίσα ίσα, ήταν χορταστικό κι απολαυστικό. Τερμάτισαν τα ηχεια, αλλά όχι το σαμπ.

Ωστόσο, στη συνέχεια που άλλαξα σεταπ και πήγα στο νέο με 4-αδα σαμπ, όπου αντί για ένα 18" μεγάφωνο έχω πλέον 4 τεμάχια 12" και 4 τεμάχια 10" να βγάζουν τις 2 πρώτες οκτάβες, φόρτωσε κανονικά ολόκληρη η πρώτη οκταβα, απ'ακρη σ'άκρη, φόρτωσε άγρια.

Αυτό έχει και μειονεκτήματα. Η αρχή της πρώτης οκταβας, δοκιμάζει συνεχώς την αντοχή των δομικών στοιχείων του δωματίου, κι ότι δεν είναι πραγματικά πολύ καλά δεμένο, θα το διαλύσει. Λόγου χάριν, μια πόρτα που έχω στο πίσω δεξί μέρος του χώρου ακρόασης, σε φρεσκοβαμμένο σπίτι, πλέον έχει ρίξει σοβάδες πάνω από το κασωμα της πόρτας, η ίδια η πόρτα κάνει διαδρομές όταν βαράει μπάσο, όχι 2-3 χιλιοστών, αλλά 2-ποντες, θα ξεπατωθεί τελείως σε κάποια φάση, κι ας προσπαθώ συνεχώς να την μαγκωσω με χίλια μύρια κόλπα. Ο,τι κουνιέται, το κουνάει μέχρι να το χαλάσει, από καλοριφέρ κι εξώπορτα, μέχρι τους τοίχους γυψοσανίδας.

Όχι, δεν είχα ποτέ τέτοιο κούνημα με το 18" της JBL, γιατί δε φόρτωνε έτσι χοντρά στους 20 κύκλους. Εκεί κάτω, όλα τρέμουν, είτε είναι μπατζάκια, είτε πόρτες και παράθυρα, καναπέδες και γυψοσανίδες, δοκιμάζεται μέχρι τελικής πτώσης η δομική ακεραιότητα του δωματίου ακρόασης, είναι τραγική η ποσότητα της ενέργειας εκεί κάτω, και όχι, δε βγαίνει με ένα σαμπ.λ, και ναι, κάνει μεγάλη και σημαντική διαφορά στο άκουσμα, η αληθοφάνεια σε κρουστικους ήχους όπως τύμπανα, είναι ... αλλού. ;)
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.896
Reaction score
28.060
Έτσι είναι, μπούτχιας ρουλζζζζ.

Άμα πιάσεις τα αντικειμενικά δεδομένα, εύκολα βγάζεις ακατάλληλες για κάθε χρήση μηχανές ακόμα και λατρεμένες στο χώρο του Χάι Ενδ, έως και εξωφρενικού κοστολογίου.
ε?
 

Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
Αυτό έχει και μειονεκτήματα. Η αρχή της πρώτης οκταβας, δοκιμάζει συνεχώς την αντοχή των δομικών στοιχείων του δωματίου, κι ότι δεν είναι πραγματικά πολύ καλά δεμένο, θα το διαλύσει. Λόγου χάριν, μια πόρτα που έχω στο πίσω δεξί μέρος του χώρου ακρόασης, σε φρεσκοβαμμένο σπίτι, πλέον έχει ρίξει σοβάδες πάνω από το κασωμα της πόρτας, η ίδια η πόρτα κάνει διαδρομές όταν βαράει μπάσο, όχι 2-3 χιλιοστών, αλλά 2-ποντες, θα ξεπατωθεί τελείως σε κάποια φάση, κι ας προσπαθώ συνεχώς να την μαγκωσω με χίλια μύρια κόλπα. Ο,τι κουνιέται, το κουνάει μέχρι να το χαλάσει, από καλοριφέρ κι εξώπορτα, μέχρι τους τοίχους γυψοσανίδας.
Μπα, εξηγείται λογικά η κατάσταση. Έχεις φαντάσματα στο σπίτι.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.156
Reaction score
30.850
ανοιξτε θεμα παντοφλα
Υπάρχει. Είχε ανοίξει πριν 1,5 - 2 χρόνια, μα έχει μείνει ατάιστο. Δε προλαβαίνω να ψάξω τώρα.

μ αυτούς τους μαρκαδόρους που μπλέξαμε
Είναι απ' αυτούς που είχε πάρει παλιά για να βάφει τα σιντί. Βρήκε τρόπο να τούς αξιοποιήσει :roflmao:
 


Μηνύματα
1.639
Reaction score
2.298
Προσωπικά, επί σειράς ετών χρησιμοποιούσα μόνο ένα σαμπ, τοποθετημένο ανάμεσα στα κυρίως ηχεία μου. Με ισοστάθμιση φυσικά, και κρος. Όπως προβλέπεται.

Το 18" αυτό σαμπ της JBL, από την ΡΑ σειρά της, είχε αστείρευτες στάθμες (έως 134 ντεσιμπέλ) αλλά όχι στους 20 κύκλους.

Στο "δικό μου" θρεντ, όταν το ξεκίνησε ο Βασίλης, αυτό το ένα σαμπ ήρθε και άκουσε με τα ηχεία μου, και μόνο μπάσο δεν έλλειψε στα αυτιά μας, ίσα ίσα, ήταν χορταστικό κι απολαυστικό. Τερμάτισαν τα ηχεια, αλλά όχι το σαμπ.

Ωστόσο, στη συνέχεια που άλλαξα σεταπ και πήγα στο νέο με 4-αδα σαμπ, όπου αντί για ένα 18" μεγάφωνο έχω πλέον 4 τεμάχια 12" και 4 τεμάχια 10" να βγάζουν τις 2 πρώτες οκτάβες, φόρτωσε κανονικά ολόκληρη η πρώτη οκταβα, απ'ακρη σ'άκρη, φόρτωσε άγρια.

Αυτό έχει και μειονεκτήματα. Η αρχή της πρώτης οκταβας, δοκιμάζει συνεχώς την αντοχή των δομικών στοιχείων του δωματίου, κι ότι δεν είναι πραγματικά πολύ καλά δεμένο, θα το διαλύσει. Λόγου χάριν, μια πόρτα που έχω στο πίσω δεξί μέρος του χώρου ακρόασης, σε φρεσκοβαμμένο σπίτι, πλέον έχει ρίξει σοβάδες πάνω από το κασωμα της πόρτας, η ίδια η πόρτα κάνει διαδρομές όταν βαράει μπάσο, όχι 2-3 χιλιοστών, αλλά 2-ποντες, θα ξεπατωθεί τελείως σε κάποια φάση, κι ας προσπαθώ συνεχώς να την μαγκωσω με χίλια μύρια κόλπα. Ο,τι κουνιέται, το κουνάει μέχρι να το χαλάσει, από καλοριφέρ κι εξώπορτα, μέχρι τους τοίχους γυψοσανίδας.

Όχι, δεν είχα ποτέ τέτοιο κούνημα με το 18" της JBL, γιατί δε φόρτωνε έτσι χοντρά στους 20 κύκλους. Εκεί κάτω, όλα τρέμουν, είτε είναι μπατζάκια, είτε πόρτες και παράθυρα, καναπέδες και γυψοσανίδες, δοκιμάζεται μέχρι τελικής πτώσης η δομική ακεραιότητα του δωματίου ακρόασης, είναι τραγική η ποσότητα της ενέργειας εκεί κάτω, και όχι, δε βγαίνει με ένα σαμπ.λ, και ναι, κάνει μεγάλη και σημαντική διαφορά στο άκουσμα, η αληθοφάνεια σε κρουστικους ήχους όπως τύμπανα, είναι ... αλλού. ;)
Για τους πιστούς και δυνατούς ακόλουθους αυτο το ποστ.Σκεφτείτε σωστά. Μ.Κ η αρχιτέκτονα;
Η κόμπο; Μανώλη έχεις γιο στο λύκειο;
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.809
Reaction score
16.607
Είναι ενδιαφέρον να αρχίσετε να καταλαβαίνετε τα σχεδιαγράμματα max spl, οπότε να καταλαβαίνετε και τις ανάγκες σας.

Στο ηχείο που διάλεξα προσωπικά, το οποίο όπως έχω ξαναπεί είναι το απολύτως φτηνότερο ηχείο που θα μπορούσε να μου αρκέσει για τις ανάγκες μου, βλέπετε μια εξαιρετική απόκριση για γουφερ 8.25"

View attachment 168962

Βλέπετε βεβαίως πόσο ανίκανο είναι ένα 8,25" μεγάφωνο για δεύτερη και ιδίως πρώτη οκταβα.

Είναι απολύτως ανεπαρκές αυτό το ηχείο για χρήση χωρίς σαμπ, διότι θα είχε πάνω κάτω αυτή τη δυνατότητα στάθμης, όπως φαίνεται από την μπλε γραμμή:

View attachment 168964

Αστείο, ε; :lol:

Θα έχει απόκριση από τους 30 κύκλους, και μέγιστη στάθμη στα 85 Φον.

Είναι όντως άχρηστο χωρίς σαμπ, όπως και όλα τα ηχεία χωρίς σαμπ.
Οι δυνατότητες στις πρώτες οκτάβες απλώς είναι ανεπαρκείς, ασχέτως αν η ονομαστική απόκριση είναι μέχρι τους 30 κύκλους.

Μετά την εφαρμογή του ταργκετ κερβ, ακυρώνεις ουσιαστικά όλες τις δυνατότητες στάθμης του ηχείου, το φιμώνεις κυριολεκτικά, κοίτα τι πράμα πετάς στον κάδο των αχρήστων:

View attachment 168966

Δεν γίνεται, είναι λάθος.

Όμως, πακέτο με το δικό του σαμπ, πάει εκεί:

View attachment 168969

Και πλέον είσαι σχεδόν στα 105 Φον, μετά το ταργκετ κερβ και με μόλις 3% μέγιστο THD στην τρίτη οκταβα.

Κι όσο γκεϊν αρπάξεις από το χώρο.

Και με πολλαπλά ηχεία, αθροίζεται σε πολύ υψηλότερες τιμές η δυνατότητα στάθμης.

Τώρα γίνεται ικανό για στάθμη αναφοράς σε χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις.

Έτσι κοιτάς τις ανάγκες σου και διαλέγεις δορυφορίδι, από την τρίτη οκταβα.

Δεύτερη και πρώτη, ούτε για πλάκα, ούτε από τα ηχεία του Τζιοβάνι η πρώτη. Δε γίνεται.

Προσωπικά, επί σειράς ετών χρησιμοποιούσα μόνο ένα σαμπ, τοποθετημένο ανάμεσα στα κυρίως ηχεία μου. Με ισοστάθμιση φυσικά, και κρος. Όπως προβλέπεται.

Το 18" αυτό σαμπ της JBL, από την ΡΑ σειρά της, είχε αστείρευτες στάθμες (έως 134 ντεσιμπέλ) αλλά όχι στους 20 κύκλους.

Στο "δικό μου" θρεντ, όταν το ξεκίνησε ο Βασίλης, αυτό το ένα σαμπ ήρθε και άκουσε με τα ηχεία μου, και μόνο μπάσο δεν έλλειψε στα αυτιά μας, ίσα ίσα, ήταν χορταστικό κι απολαυστικό. Τερμάτισαν τα ηχεια, αλλά όχι το σαμπ.

Ωστόσο, στη συνέχεια που άλλαξα σεταπ και πήγα στο νέο με 4-αδα σαμπ, όπου αντί για ένα 18" μεγάφωνο έχω πλέον 4 τεμάχια 12" και 4 τεμάχια 10" να βγάζουν τις 2 πρώτες οκτάβες, φόρτωσε κανονικά ολόκληρη η πρώτη οκταβα, απ'ακρη σ'άκρη, φόρτωσε άγρια.

Αυτό έχει και μειονεκτήματα. Η αρχή της πρώτης οκταβας, δοκιμάζει συνεχώς την αντοχή των δομικών στοιχείων του δωματίου, κι ότι δεν είναι πραγματικά πολύ καλά δεμένο, θα το διαλύσει. Λόγου χάριν, μια πόρτα που έχω στο πίσω δεξί μέρος του χώρου ακρόασης, σε φρεσκοβαμμένο σπίτι, πλέον έχει ρίξει σοβάδες πάνω από το κασωμα της πόρτας, η ίδια η πόρτα κάνει διαδρομές όταν βαράει μπάσο, όχι 2-3 χιλιοστών, αλλά 2-ποντες, θα ξεπατωθεί τελείως σε κάποια φάση, κι ας προσπαθώ συνεχώς να την μαγκωσω με χίλια μύρια κόλπα. Ο,τι κουνιέται, το κουνάει μέχρι να το χαλάσει, από καλοριφέρ κι εξώπορτα, μέχρι τους τοίχους γυψοσανίδας.

Όχι, δεν είχα ποτέ τέτοιο κούνημα με το 18" της JBL, γιατί δε φόρτωνε έτσι χοντρά στους 20 κύκλους. Εκεί κάτω, όλα τρέμουν, είτε είναι μπατζάκια, είτε πόρτες και παράθυρα, καναπέδες και γυψοσανίδες, δοκιμάζεται μέχρι τελικής πτώσης η δομική ακεραιότητα του δωματίου ακρόασης, είναι τραγική η ποσότητα της ενέργειας εκεί κάτω, και όχι, δε βγαίνει με ένα σαμπ.λ, και ναι, κάνει μεγάλη και σημαντική διαφορά στο άκουσμα, η αληθοφάνεια σε κρουστικους ήχους όπως τύμπανα, είναι ... αλλού. ;)
Και γιατί να κάνει κανείς τόσο αγώνα για τα 20Hz και γενικά την πρώτη οκτάβα;; Όταν μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία την μουσικών παραγωγών βάζει HP filter στα 40;;; Όσο για τις ταινίες (προσωπικά δε μ' ενδιαφέρουν αλλά για όσους ενδιαφέρονται) θα λείψει το μπάσο αν τρακάρει το παλιάμαξο και δεν παίζουν τα 20;;;

Εννοώ πως θεωρητικά καλά τα λες όλα, δεν έχω να διαφωνήσω στα νούμερα ούτε στο όταν μιλάμε για το απόλυτο έτσι είναι.... απλά για μια ακόμη φορά εκφράζω την άποψη του "είναι αναγκαίο τελικά το απόλυτο";;; πόσο πιο εύκολα γίνονται όλα αν έχεις στόχο π.χ. τα απόλυτα 40Hz (αντί τα 20) και από κει και κάτω ότι θέλει ας κάνει...



χαλάρωσε τα ίου ίου αστροναύτη....δεν είναι για χόρταση....
η διαδικασία μετρήσεων καταπονεί τα ηχεία
κανόνισε να βγάλεις τα χαλιά και να ακούς μόνο ουυυυυυυυ :laugh:
Μην κρύβεις το ...μυστικό! Τα ιου ιου ...στρώνουν τα ηχεία! :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
Και γιατί να κάνει κανείς τόσο αγώνα για τα 20Hz και γενικά την πρώτη οκτάβα;;
Καλώς ή κακώς, πρόκειται για βασική προδιαγραφή στο Hi-Fi, η απόκριση ορίζεται 20Hz-20kHz, αυτά λέει η υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής..

Όλα όσα αναφέρω, δεν είναι προσωπικές απόψεις..

Ξεκινώντας από το ισόπλευρο τρίγωνο, μέχρι το ιμερσιβ σεταπ, ο,τι αναφέρω είναι τμήματα της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής.

Εμπειρικά, επί του ερωτήματος, θα ήθελα να σε διαβεβαιώσω πως η αντιληπτή βελτίωση ενός σεταπ που ήδη παίζει άριστα τη δεύτερη οκταβα, όταν παίξει και την πρώτη, είναι τεράστια.

Πρόκειται για τρομερή αναβάθμιση.

Είναι όσα περιγράφει ο Γουίζι με τα 802 σε μικρό χώρο, και μη μου πεις ότι δε βγάζουν δεύτερη οκταβα τα 802...

Πραγματικά πρόκειται για διαφορά που ενθουσιάζει.
 


Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
Απορία τώρα: Αφού χρειαζόμαστε αυτή τη περιβόητη κλίση προς τα κάτω όσο αυξάνονται οι συχνότητες, αυτό δεν σημαίνει ότι χρειαζόμαστε τελικά την ισοστάθμιση; Ιδανικά, με παθητική αντιμετώπιση σε πρώτη φάση να παίρνει "τα χοντρά", αλλά χωρίς ισοστάθμιση πως μπορούμε να επιτύχουμε κάτι τέτοιο;
 

Μηνύματα
904
Reaction score
239
Απορία τώρα: Αφού χρειαζόμαστε αυτή τη περιβόητη κλίση προς τα κάτω όσο αυξάνονται οι συχνότητες, αυτό δεν σημαίνει ότι χρειαζόμαστε τελικά την ισοστάθμιση; Ιδανικά, με παθητική αντιμετώπιση σε πρώτη φάση να παίρνει "τα χοντρά", αλλά χωρίς ισοστάθμιση πως μπορούμε να επιτύχουμε κάτι τέτοιο;
Φυσικα την χρειαζεσαι, για αυτο εδωσα το παραδειγμα των κλαπς. Ανεκαθεν χρησημοποιουσαν ισοσταθμιστες, παραμετρικα, συμπιεστες κτλπ. Γιατι δημιουργουνταν τεραστια προβληματα. Εκει το ΡΤ60 το ακουγες καθαρα, πατουσες στοπ και ακουγες ακομα μουσικη για ενα δευτερολεπτο
 

C

chrispo

Guest
Απορία τώρα: Αφού χρειαζόμαστε αυτή τη περιβόητη κλίση προς τα κάτω όσο αυξάνονται οι συχνότητες, αυτό δεν σημαίνει ότι χρειαζόμαστε τελικά την ισοστάθμιση;
γίνε λίγο πιο σαφής Αστροναύτη, για να αποφύγουμε τυχόν παρεξηγήσεις όσον αφορά στην απορία σου.
 

Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
γίνε λίγο πιο σαφής Αστροναύτη, για να αποφύγουμε τυχόν παρεξηγήσεις όσον αφορά στην απορία σου.
Έχουμε αυτές τις target curves για παράδειγμα:
1591767797917.png


Προκειμένου λοιπόν να τις επιτύχουμε, δεν χρειαζόμαστε εξ'ορισμού την ισοστάθμιση;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.040
Μηνύματα
2.960.050
Members
38.281
Νεότερο μέλος
ikonsgr
Top