Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.086
Reaction score
45.346
Διάβασα 2-3 ας τις πούμε μελέτες...καταλήγω στο συμπέρασμα ότι μάλλον θα έχουμε συνολικά λιγότερη κατανάλωση πετρελαίου αν γινόταν μια αστραπιαία αλλαγή με ένα μαγικό τρόπο και γίνονταν όλα ηλεκτρικά αλλά και ότι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης η συνολική διαφορά κατανάλωσης ενέργειας ίσως είναι πολύ μικρότερη από ότι δείχνουν κάποια απλά τεστ και η θεωρία, ίσως να μιλάμε για ένα 10% το πολύ μικρότερη κατανάλωση που προφανώς και αυτή είναι καλοδεχούμενη.
Όλα αυτά βέβαια θα αλλάξουν δραματικά τα επόμενα χρόνια με την εξέλιξη της τεχνολογίας γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Είναι μεγάλο θέμα η φόρτιση/αποφόρτιση και οι βαθμοί απόδοσης σε αυτές τις διεργασίες όπως επίσης η απόδοση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υψηλές ταχύτητες.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102

Έχει και ωραιότατα λινκς. Δείτε τα.

Στην πράξη τώρα.
Έχει γίνει έρευνα για την αυξημένη προτίμηση του κόσμου στα SUV, διότι φαίνεται πολύ μεγάλη αύξηση της ζήτησης τέτοιων οχημάτων, που λόγω μεγάλης αεροδυναμικής αντίστασης και βάρους, έχουν ιδιαίτερα αυξημένες καταναλώσεις.
Το αποτέλεσμα της μεγάλης πρόσφατης έρευνας που έγινε, δείχνει πως είναι ..μόδα.
Απλά μόδα.
Απίστευτο, κι όμως αληθινό.

Μεταφράζοντας αυτά τα δεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βλέπουμε αυξημένες καταναλώσεις (κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα ή χιλιόμετρα ανά κιλοβατώρα - δεν έχει στανταριστεί ακόμα) σε όλα τα ηλεκτρικά SUV, με μόνη εξαίρεση το model Y της Τέσλα.
Γι'αυτό και κατέληξε ανεξάρτητη μελέτη να εύχεται να επικρατήσει το model Y στην Ευρώπη, ως το λιγότερο ενεργοβορο SUV που υπάρχει.
Κάτι που βεβαίως αποτελεί και στόχο του ελον μασκ..

Όσο για τις επιταχύνσεις, δεν αυξάνουν την κατανάλωση ενός ηλεκτρικού, διότι οι επιβραδύνσεις ξαναμαζευουν την περισσότερη ενέργεια πίσω.
Μπορεί να φαντάζει απίστευτο, αλλά είναι αληθινό, όπως και το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίζουν μεγαλύτερη αυτονομία εντός πόλης, με συνεχείς επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, παρά εκτός πόλης με μια σταθερή ταχύτητα 120-140χλμ/ώρα.

Τα θέματα σίγουρα είναι αρκετά πολύπλοκα, και σε κάθε περίπτωση πρέπει να συνυπολογιστεί η ταυτόχρονη προσπάθεια όλου του πλανήτη για στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στα φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα, στα τεράστια έργα που ξεπροβάλλουν το ένα πίσω από το άλλο, ώστε τελικά η ηλεκτρική ενέργεια που θα χρησιμοποιούν όλα τα αυτοκίνητα να μη προέρχεται από καύση υδρογονανθράκων, αλλά από τον ήλιο.

Έχουν γίνει πολύ σοβαρές μελέτες που συμπεριεχουν τα προγράμματα στροφής προς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και τους νέους τρόπους κατασκευής μπαταριών, εξόρυξης λιθίου, κλπ. Δεν περιμένουν εμάς για να αποδείξουν κάτι, τα έχουν ήδη αποδείξει όσα χρειάζεται, μένει να υλοποιηθούν.


Το δικό μας "λιθαράκι" ως πολίτες ενός "πράσινου" μέλλοντος, είναι η συμμετοχή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αγορά προϊόντων υψηλής ενεργειακής απόδοσης και χαμηλών καταναλώσεων.

Όλοι μαζί, λέμε όχι στους λαμπάτους ενισχυτές, για τον πλανήτη ρε γαμώτι..

ΥΓ. 1. Και στους ενισχυτές τάξης Α. Στην πυρά! Του σατανά ρε, ουστ!


ΥΓ. Για τις μεγαλουπόλεις του πλανήτη, η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι η μόνη σωτηρία. Νέφος; Όχι φίλε. Φασαρία από εξατμίσεις; Όχι φίλε. Ήσυχα, όμορφα, χωρίς να σου γεμίζουν τα πνευμόνια με αναθυμιάσεις.
Δεν υπάρχουν άλλες επιλογές...
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.086
Reaction score
45.346
Στις χαμηλές ταχύτητες τα ηλεκτρικά είναι πιο αποδοτικά, όσο αυξάνει η ταχύτητα του οχήματος η απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος πέφτει.
Το αντίθετο ισχύσει σε ένα ΜΕΚ, ο βαθμός απόδοσης είναι καλύτερος στο μέγιστο φορτίο του παρά σε μέσο ή χαμηλό.
 

D

Deleted member 35

Guest
Για εμένα πάντως το κυριότερο πρόβλημα είναι η ταχύτητα φόρτισης. Απλά πράγματα. Στην βενζίνη μέσα σε 2' είσαι κυριολεκτικά έτοιμος. Εδώ όχι. Διαβάζω κάτι μισάωρα κτλ και απλά με πιάνει γέλιο. ΟΚ να είσαι ιδιώτης και να πας διακοπές. Αν είσαι επαγγελματίας τι κάνεις; Δεν πας για δουλειά ή θα πεις στον πελάτη "άργησα γιατί χτες μέσα στην κούρασή μου ξέχασα να φορτίσω το αυτοκίνητο"; Θα σε κράξει και θα φύγει.

Ξέρω ότι με λίγο χρόνο φόρτισης κερδίζεις κάμποσο αλλά και πάλι η αυτονομία ΔΕΝ θα πρέπει να είναι καν στις ανησυχίες σου. Το αυτοκίνητο είναι εργαλείο και θα πρέπει να είναι hassle-free. Αλλιώς να επαναφέρουμε και τις μαούνες του '50 που ήταν και πιο όμορφες
 

Μηνύματα
2.883
Reaction score
264
Αν δεν έχω βενζίνη στο ρεζερβουάρ κάνω ένα τηλ και έφτασε ο ξάδερφος με το μπετόνι. Με το ηλεκτρικο τι κάνουμε;
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.150
Reaction score
9.116
Τα θέματα σίγουρα είναι αρκετά πολύπλοκα, και σε κάθε περίπτωση πρέπει να συνυπολογιστεί η ταυτόχρονη προσπάθεια όλου του πλανήτη για στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στα φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα
Αυτό ακριβώς. Δεν έχει τεράστια σημασία αν τα ηλεκτρικά έχουν ή δεν έχουν μικρότερη ενεργειακή κατανάλωση από τα συμβατικά (που έχουν). Τη μεγαλύτερη σημασία την έχει πως τα συμβατικά θα καίνε για πάντα πετρέλαιο, ενώ τα ηλεκτρικά "καίνε" ό,τι χρησιμοποιούμε για να παράξουμε το ρεύμα μας.

Όσο λοιπόν πιο καθαρό γίνεται το ρεύμα μας, θα σταματήσει να έχει σημασία πόσο ενεργοβόρα είναι τα αυτοκίνητά μας. Δεν πα να "καίνε" τον πάτο τους, ο ήλιος θα λάμπει για κάμποσα εκατομμύρια χρόνια ακόμα...
 

gid

Μηνύματα
8.880
Reaction score
10.154
Δεν πα να "καίνε" τον πάτο τους, ο ήλιος θα λάμπει για κάμποσα εκατομμύρια χρόνια ακόμα...
Αν καίνε τον πάτο τους, σχεδόν κανείς δεν θα τα προτιμήσει οπότε... άνθρακες ο θησαυρός.... κυριολεκτικά.....

Ευτυχώς έχουν αποδειχθεί συμφέροντα στην κατανάλωση και μάλιστα σε αρκετά μεγάλο βαθμό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Αν καίνε τον πάτο τους, σχεδόν κανείς δεν θα τα προτιμήσει
Μπα, θα υπάρχει κοινό.
Όπως και στα βενζίνης. ;)

Βεβαίως ακόμα είναι πολύ νωρίς για να μιλάμε για κατανάλωση στα ηλεκτρικά, είναι σα την εποχή που η βενζίνη είχε λίγες δραχμές το λίτρο..
Το μόνο έξοδο που δε σε ένοιαζε, ήταν το κόστος της βενζίνης.

Νομίζω πως σιγά σιγά, θα ωριμάσει το αγοραστικό κοινό, όπως και τα περιοδικά του χώρου, ώστε να αρχίσει να μελετάει σωστά και τις καταναλώσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ακόμα είναι πολύ νωρίς για τέτοια όμως, δεν έχει στανταριστεί τίποτα ακόμη, ο καθένας όπως τον βολεύει το παρουσιάζει το θέμα της κατανάλωσης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
:lol:
Δεν πας για δουλειά ή θα πεις στον πελάτη "άργησα γιατί χτες μέσα στην κούρασή μου ξέχασα να φορτίσω το αυτοκίνητο"; Θα σε κράξει και θα φύγει.
Το ίδιο ισχύει και για το κινητό σου τηλέφωνο.
Αλήθεια, πόσες φορές εκτέθηκες σε πελάτη επειδή δεν απαντούσες στο τηλέφωνο αφού είχε κλείσει λόγω μπαταρίας;
Μάλλον καμία.
Γιατί; Διότι φροντισες, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, να μη σου τελειώσει.
Ε, να. Αυτό.
η αυτονομία ΔΕΝ θα πρέπει να είναι καν στις ανησυχίες σου.
Μ'αυτές ακριβώς τις ιδέες, γελάνε στο αγγλικό φόρουμ ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι ιδιοκτήτες τους! :lol:

Μην με παρεξηγείς, δε σε κοροϊδεύουν, ούτε γω! 8-)
Είναι σκέψεις που είχαν και οι ίδιοι πριν πάρουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και με την πράξη είδαν πόσο αστείες είναι.

Η αυτονομία δεν είναι στις ανησυχίες του κόσμου που έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως και στον κόσμο με κινητό.
Γίνεται τρόπος ζωής, δεν είναι λόγος άγχους.
Λένε χαρακτηριστικά στα φόρουμ αυτά, πως στον πρώτο μήνα κτήσης του ηλεκτρικού οχήματος, το έβαζαν κάθε βράδυ στην μπρίζα.
Σιγά σιγά, πήγε μέρα παρά μέρα.
Στο τέλος οι περισσότεροι το φορτίζουν μια φορά τη βδομάδα..

Στην αρχή φόρτιζαν μέχρι 100%.
Μετά, πολλοί το σταματάνε όταν φτάσει 80%.

Μην ξεχνάτε πως όλα έχουν προγράμματα πολύ χαμηλής κατανάλωσης, και αν τυχόν βρίσκεται στο 25%, μπορεί να βγάλει (αν είναι αναγκαίο) πολύ περισσότερα χιλιόμετρα με χρήση προγράμματος χαμηλής κατανάλωσης, όπου περιορίζεται πολύ η ιπποδύναμη, και η τελική ταχύτητα συνήθως στα 60χλμ/ώρα.


Τέλος πάντων, η μόνη πραγματική δυσκολία στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι η έλλειψη ταχυφορτιστων στο οδικό δίκτυο της χώρας.
Τα υπόλοιπα, είναι φούμαρα.

Τέσλα και σήμερα να πάρεις, θα έχεις θέμα αν θες να γυρίσεις την Ελλάδα όλη, διότι δεν υπάρχουν ταχυφορτιστές διάσπαρτοι σε όλη τη χώρα, οπότε θα πρέπει κάθε βράδυ να βρίσκεις τρόπο φόρτισης από μια κοινή μπρίζα, το οποίο δεν είναι πάντα εύκολο.

Όταν με το καλό βάλει ταχυφορτιστές λεβελ 3 η φίρμα διάσπαρτους στη χώρα, θα λυθεί αυτό το πραγματικό πρόβλημα.

Να θυμίσουμε τους χρόνους φόρτισης.
0-100% σε λεβελ 2, θες 1 ώρα.
Πρακτικά, δε πρόκειται ποτέ να φτάσεις το 0% για να πας για φόρτιση, ούτε χρειάζεται να φορτίσει μέχρι 100%, συνήθως 30% μπαίνεις για φόρτιση και αν βιάζεσαι βγαίνεις στο 80% ή νωρίτερα, δηλαδή μισή ώρα το πολύ θα χρειαστεί..

Στο λεβελ 3, οι χρόνοι είναι σχεδόν στο μισό. Έχει κλείσει το θέμα.

Και μη μου λέτε πως σε μεγάλο ταξίδι σταματάτε για 2' για βενζίνη και σφαίρα φεύγετε, δεν γίνονται αυτά.
Προ λίγων ημερών έκανα ταξίδι 600χλμ οδικώς, και προφανώς χρειάστηκε στάση για βενζίνη, κατούρημα, να πάρεις ένα καφέ ρε φίλε, κάτι να τσιμπήσεις, λίγο να ξεπιαστείς από τις 3,5ωρες που ήσουν καθιστός.
Εντάξει, ήταν 5-6' να μπει βενζίνη, να πάω μέσα να πληρώσω με κάρτα, να περιμένω το ένα και το άλλο, σίγουρα δεν ήταν 1-2', αλλά μετά τα υπόλοιπα ήταν 35' συνολικά, έφαγα κι ένα παγωτό ρε άνθρωπε πριν ξεκινήσω. Μέτρησα στάση συνολικά 40'. Και ψιλοβιαζόμουν. Ε, μια χαρά φορτίζει 100% από άδειο σε αυτό το χρόνο...

Και φυσικά στις καθημερινές μετακινήσεις, με μέση απόσταση 70χλμ τη μέρα, φόρτιση θα χρειάζεται μια φορά τη βδομάδα, μια νύχτα που θα κοιμάμαι, και χωρίς να φτάσει 0%. Και αν τύχει κάτι επείγον, θα μπορεί να κάνει πάνω από 100χλμ σίγουρα, ανά πάσα στιγμή. Φτάνει.
 




gid

Μηνύματα
8.880
Reaction score
10.154
Τέλος πάντων, η μόνη πραγματική δυσκολία στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι η έλλειψη ταχυφορτιστων στο οδικό δίκτυο της χώρας.
Τα υπόλοιπα, είναι φούμαρα.
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι;

Έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι σου κάθε νύκτα;
 

Μηνύματα
2.068
Reaction score
1.469
το marketing των μεγαλων εταιρειων τα τοποθετησε ως αλλαζουμε νοοτροπια οδηγησης κτλ
επειδη εκτος των αλλων ειναι λιγοτερο κοστοβορο για αυτους να επενδυσει σε εξελιξη θερμικων μοτερ που θα καλυπτουν μελλοντικα τις προδιαγραφες euro 7,8 κτλ
τα ηλεκτρικα ειναι ενα ακομη παραδειγμα του τι μπορει να καταφερει ενα καλο marketing

οσον αφορα την προστασια του περιβαλλοντος :lolsign:
τα εργοστασια παραγωγης των ηλεκτρικων αυτοκινητων και εξαρτηματων τους , η μεταφορα τους στις κατα τοπους αντιπροσωπειες, η μεταφορα των εξαρτηματων τους στα σερβις κτλ
γινονται απο ηλεκτρικα εργοστασια?
γινονται απο ηλεκτρικα πλοια και αεροπλανα?
γινονται απο ηλεκτρικες νταλικες?
απο ηλεκτρικα κλαρκ?
:lol:

το τεσλα 3 ειναι οντως ωραιο διαφορετικο και πολυ γκατζετ επισης κοστιζει οσο περιπου ενα gla diesel
το gla απλα μπορω να το κρατησω 10-15 χρονια και να το πουλησω στο περιπου 40-50% της αγορας του και ο δευετρος ιδιοκτητης να το κρατησει αλλα 10 χρονια κτλ
με το τεσλα αυτο δεν γινεται οποτε μακροπροθεσμα σαν κατασκευη και περιβαλλοντικο κοστος κατασκυης του ειναι λιγοτερο κοστοβορο το gla ισως :lolsign:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι;

Έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι σου κάθε νύκτα;
Προσωπικά, ναι.
Μονοκατοικία..
Ναι αλλά το κινητό φορτίζει και από το αυτοκίνητο
Ε, άμα έχεις μάπα κινητό, που δε βγάζει τη μέρα για να το φορτίσεις το βράδυ, αυτά τραβάς. :tongue:
Τες πα, βρίσκεις λύσεις.
Ομοίως με το αυτοκίνητο, άμα πάρεις μάπα, θα βρίσκεις λύσεις. 8-)
 

TGD

Μηνύματα
11.011
Reaction score
10.579
Τα εργοστάσια είναι ηλεκτρικά. Πιθανότατα και τα κλαρκ. Για τις νταλίκες το δουλεύουμε. Σύγχρονα πλοία με πανιά υπάρχουν ένα-δυο. Αεροπλάνα αποκλείεται, δεν θα μπορούν να απογειωθούν από το βάρος.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.898
Μηνύματα
3.033.171
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top