- Μηνύματα
- 2.274
- Reaction score
- 968
καλά ηρέμησε τώρα ... πω πω ταραχήΤο ενεργό κρος, είναι η απόλυτα καλύτερη δυνατή λύση στο θέμα "κρος", ενώ το παθητικό είναι η χειρότερη.
Πάντα.
Χωρίς εξαιρέσεις.
καλά ηρέμησε τώρα ... πω πω ταραχήΤο ενεργό κρος, είναι η απόλυτα καλύτερη δυνατή λύση στο θέμα "κρος", ενώ το παθητικό είναι η χειρότερη.
Πάντα.
Χωρίς εξαιρέσεις.
Σε αντίθεση με τη... φορολογία,καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί την ορολογία που θα του ταίριαζε περισσότερο...Θα σου απαντούσα αλλά επιμένεις πεισματικά να χρησιμοποιείς τον όρο "δικτύωμα" οπότε δε θα ανακατευτώ.
Με την ευκαιρία όμως, πες μου σε ποιο φόρουμ της ιατρικής ειδικότητάς σου συμμετέχεις, να έλθω να σας πω τι ορολογία να χρησιμοποιείτε.
Αναμφισβήτητα. Μπορεί να μουτζώσει την καθιερωμένη ορολογία και να φτιάξει τη δικιά του. Γιατί όχι;;;Σε αντίθεση με τη... φορολογία,καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί την ορολογία που θα του ταίριαζε περισσότερο...
Πριν σου απαντήσω θέλω την αρτηριακή σου πίεση, το ζάχαρο και τους ηλεκτρολύτες σου...Το ενεργό κρος, είναι η απόλυτα καλύτερη δυνατή λύση στο θέμα "κρος", ενώ το παθητικό είναι η χειρότερη.
Πάντα.
Χωρίς εξαιρέσεις.
Αναμφισβήτητα. Μπορεί να μουτζώσει την καθιερωμένη ορολογία και να φτιάξει τη δικιά του. Γιατί όχι;;;
Ήμουν νιος και γέρασα, ή μάλλον όχι, η ιστορία που θα σας πω, πάει αλλιώς..
Ήμουνα που λέτε 20-κάτι παιδί, με 3-άρια μάγκνεπαν, κι έβαζα τις αντιστάσεις σε σειρά με το ρίμπον, αυτές τις αντιστάσεις που έδινε ο ίδιος ο κατασκευαστής για να μπουν στις προβλεπόμενες θέσεις στην πλάτη του ηχείου, ώστε να κατέβει η στάθμη των πριμων στα επίπεδα που ακούγονταν πιο "σωστή", αναλόγως χώρου.
Τα πρίμα του ηχείου ήταν πολλά, και τα ντουβάρια χωρίς διάχυση, δεν ξέραμε τέτοια πράγματα τότε, οπότε έμπαιναν οι προβλεπόμενες αντιστάσεις, 1-2,5 ωμ, κι όλα καλά, όλα ανθηρά.
Όλα; Όχι όλα. Διότι ναι μεν έστρωναν τα πρίμα όταν έμπαινε η αντίσταση, αλλά χαλούσαν τα μεσαία.
Πως; Διότι η αντίσταση εν σειρά με το Τουίτερ, άλλαζε το σημείο κρος, διότι ο υπολογισμός της τιμής των πυκνωτών του κρος βγαίνει βάσει της αντίστασης, και το κρος είναι ένα χαζό πράμα, δεν μπορεί να ξεχωρίσει μεγάφωνο με καλώδια κι αντιστάσεις, όλα μαζί τα βλέπει, σαν άθροισμα.
Ψάξτε οποιοδήποτε αυτοματοποιημένο site (τότε στα παλιά τα χρόνια τα υπολογίζαμε με χαρτί και με μολύβι, τώρα έχει έτοιμα calculators για κροσόβερ σε εκατοντάδες site) και δείτε τι πυκνωτες πρέπει να χρησιμοποιήσετε για κρος 3ης τάξης για τον κλάδο των υψηλών στους 2 χιλιόκυκλους, με αντίσταση μεγαφώνου 3ωμ και μετά με 5,5 ωμ. Πλάκα έχει...
Ε, ρώτησα στο τεχνικό τμήμα της αντιπροσωπείας. Όχι μου λένε, μη τους πειράξεις, απαγορεύεται, λάθος κάνεις.
Ρώτησα και τον παραβιντσίνι. Yes of course my friend, μου είπε δια ζώσης, με ένα φαρδύ πλατύ χαμόγελο.
Και το ίδιο συμβαίνει στα γούφερ. Όταν αλλάζει η αντίσταση των πηνίων του κρος, χρειάζεται άλλου όγκου καμπίνα.
Τώρα σκεφτείτε όλες αυτές τις "βελτιώσεις" στα κρος, και γελάστε ελεύθερα.
Τον κάθε άρτζι που βάζει καλύτερα πηνία σε ένα ηχείο και καλύτερους πυκνωτές, χωρίς μετρήσεις και χωρίς αλλαγή του σχεδίου του κρος. Γελάστε, κάνει καλό.
Σκεφτείτε όλες αυτές τις "επετειακές" εκδόσεις ηχείων (τρελαίνομαι, μπιενταμπλεγιου ρουλζζζ) με καλύτερα υλικά στα ίδιου σχεδίου κρος και σε ίδιες καμπίνες, ίδιου όγκου, και γελάστε ελεύθερα.
Και το πιο γελοίο όλων: τα ίδια ηχεία, στην ίδια καμπίνα, είτε ενεργά, είτε παθητικά...
Δε μπορείτε να καταλάβετε πόσο γελάω με όλα αυτά. Αλήθεια.
Με το φίλο που έχει τα παθητικά ATC που βγαίνουν στην ίδιου όγκου καμπίνα ενεργά. Αυτά δεν υπάρχουν, είναι όλα ένα τεράστιο ανέκδοτο.
Ξέρω, θέλει πολύ διάβασμα. Δε πρόκειται να το κάνετε, ήμουν παλαβός που έκατσα κι έμαθα όσα έμαθα. Ακούστε μόνο το ζουμί:
Πάρτε ενεργά.
Τα υπόλοιπα, είναι για να περνάει η ώρα...
Ναι φίλε μου.Αλλά αν για να διαλέξω ηχει α κ μάλιστα ενεργα,πρέπει στα 73μου να σπουδάσω ακουστικη,η να έχω τεχνικό συμβουλοΣε προειδοποιώ: Όταν μάθεις πώς λειτουργεί και τί κάνει το cross, θα το σιχαθείς.
Ευχαριστώ όλους όσοι προσπαθήσατε να γράψετε δύο λόγια για το τι είναι κρός.Κρατώ το ρεζουμέ αν κατάλαβα καλα,σαυτό που είπε ο γιατρός.Το ενεργό κρος,είναι μακράν το καλυτερο.Κ πάλι σας ευχαριστώ. KleonΕίσαι μεγάλη γάτα τελικά. ε?
Αμερικάνικο ανέκδοτο:Αχ, δεν έπιασες την αστεία πλευρά της υπόθεσης.
Απλά, παρατήρησα ότι τον αποκάλεσε τρεις φορές γιατρό και (όπως λεν οι δημοσιογράφοι) δεν υπήρξε διάψευση ούτε και κανένας άλλος αντέδρασε
ευγε μεσιε μπουτια τωρα το ειδα ΕΚΠΛΗΚΤΟΣχρόνο και χρήμα μαθαίνοντας να παίζω σε drum set.
Περίπου.Νομίζω ότι αυτό που αναφέρεις για τα μικρά ενεργά ηχεία ισχύει εξίσου σωστά και στα μικρά παθητικά ηχεία. Ολα αυτά είναι nearfield monitors και πράγματι έχουν αυτή τη χρήση.
Ομως, υπάρχουν και μεγάλα ενεργά ηχεία - ίσως όχι όσα θα έπρεπε με τα πλεονεκτήματα που παρέχουν - τα οποία είναι απολύτως κατάλληλα για το γέμισμα ενός μεγαλύτερου χώρου.
Δε γεμίζει ο δορυφόρος το χώρο, αυτό είναι δουλειά των σαμπ.το γέμισμα ενός μεγαλύτερου χώρου.
Και μετά ένα μήνα και πολύ λέω,τέτοια post θα χαθούν στα αζήτηταΕν κατακλείδι, ας πούμε για το δικό μου ηχείο, το μιντφιλντ Neumann 310 λοιπόν, έχει την μωβ γραμμή ως χρήσιμη μέγιστη στιγμιαία στάθμη σε στάθμη αναφοράς για δικάναλο σεταπ:
View attachment 186707
Και 5-7 ντεσιμπέλ πιο κάτω σε πολυκάναλο σεταπ.
Βεβαίως, αν το δυναμικό εύρος της ηχογράφησης δεν είναι 20 ντεσιμπέλ, ε, έχεις περιθώριο, αλλά υπολογίζουμε με αυτά τα δεδομένα ώστε να μην βρεθεί ποτέ ανεπαρκές το σετάπ.
Όπως τη βλέπετε στο σχεδιάγραμμα τη μέγιστη στάθμη στο 1μ από ένα ηχείο, αυτή ακριβώς θα είναι κι η μέγιστη στάθμη στα 2μ από 2 ηχεία.
Σε "ζωντανό χώρο", και με κάποιο room gain, μπορείς να έχεις και μερικά επιπρόσθετα ντεσιμπέλ gain στην 3η οκτάβα, όχι πάνω από 3.
Το κιτρινάκι στην άκρη αριστερά, στις πρώτες οκτάβες δηλαδή, το βγάζουν αποκλειστικώς και μόνον τα σαμπ, αδυνατούν εντελώς οι δορυφόροι.
Το ηχείο σηκώνει κι άλλη στάθμη, ξεπερνάει λίγο τα 120 ντεσιμπέλ στα μεσαία (που εδώ δε φαίνεται να ξεπερνάει τα ~116), αλλά σε πολύ υψηλότερες τιμές ολικής αρμονικής παραμόρφωσης. Δηλαδή, έχει ακόμα 4-5 ντεσιμπέλ στάθμης πάνω από αυτή που φαίνεται, αλλά φτάνοντας στα όρια του κλιπαρίσματος και σε υψηλές τιμές αρμονικής παραμόρφωσης.
Αυτό ισχύει για όλα τα ηχεία.
Γι'αυτό μας ενδιαφέρει να γνωρίζουμε το σχεδιάγραμμα max SPL σε 1% THD, δηλαδή να ξέρουμε τι μέγιστη στάθμη πιάνει απαραμόρφωτα, εφόσον μιλάμε για υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής.
Ένα θετικό με τα ενεργά ηχεία από σοβαρές φίρμες, είναι ότι έχεις διαθέσιμα τέτοια σχεδιαγράμματα, να κάνεις τους υπολογισμούς σου.
Ένα αρνητικό είναι ότι δεν έχεις καλώδιο ηχείων να αλλάζεις και να λες κοτσάνες..