Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
1608904685407.png


Το πρόβλημα εστιάζεται στο ότι δεν παρέχονται αρκετές πηγές για χαμηλές οκτάβες ευρισκόμενες σε διαφορετικές θέσεις εντός του χώρου....Υπάρχει ένας απλός τρόπος ν'α αντιμετωπιζόταν αυτό πειραματικά υπό την τρέχουσα διαρρύθμιση.Απενεργοποιώντας το υψιπερατό φίλτρο και κάνοντας τους δορυφόρους να έπαιζαν full range...Υπό αυτήν τη συνθήκη θα είχαμε στην πρώτη οκτάβα μια πηγή (το σύμπλεγμα των sub) σε μια θέση συν μισή (όση απόκριση έβγαζαν οι δορυφόροι) σε δύο διαφορετικές,στη δεύτερη οκτάβα δύο πηγές σε τρεις θέσεις,στην τρίτη τρεις πηγές σε ισάριθμες θέσεις...

Η απόκριση με τα ίδια τα sub χωρίς βαθυπερατό φίλτρο δεν διαφέρει ιδιαιτέρως σε σχέση με τα προηγούμενα:
1608911697358.png


Εδώ με βαθυπερατό για τα sub στα 100 Hz
1608911793170.png


Η μεγάλη διαφορά όμως φαίνεται στο αντίστοιχο spectrogram :
1608911963801.png


1608912278991.png


Παρά τις αχτίδες φωτός και την κρουστική ενέργεια που σφυροκοπά πλέον ανενόχλητα καθώς ανέρχονται οι στάθμες,αυτό είναι απλώς ένα μεταβατικό στάδιο...Δεν έγινε τόση ΄΄φασαρία΄΄ για να κατέληγαν να παίζουν full range οι δορυφόροι...Πρέπει όπως πάντα να γίνει μια καίρια επινόηση ala Kobayashi Maru,μπορεί όμως να περιμένει ως αύριο...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
Τώρα διαχειρίζεσαι τη γαλοπούλα??? :o
Αυτή τη φορά η ΄΄κηδεία΄΄ της γαλοπούλας έγινε με 24ωρο μαρινάρισμα ήδη γεμισμένη με δαμάσκηνα-κουκουνάρι-κάστανα,τυλιγμένη σε λαδόκολλες και ψήσιμο ανήμερα Χριστουγέννων στον πετρόφουρνο...
1608913507465.png


Με χρόνο ψησίματος ανάλογο του βάρους κι ένα γύρισμα στο μέσον του ψησίματος,το αποτέλεσμα ήταν να κρατήσει όλα της τα υγρά μένοντας τραγανή εξωτερικά και χωρίς ανάγκη για ακριβή ρύθμιση στη θερμοκρασία...
1608913697361.png


Γαρνιτούρα ποικιλία από γλυκοπατάτες με διάφορα μυρωδικά και βότανα :
1608913975387.png


Και φέτες μανούρι με λαχανικά special ψημένα στο BBQ :
1608914315955.png


1608914729922.png

Ας προσέξουμε τις διαφορές πριν και μετά το πείραμα (άνω και κάτω παράσταση αντίστοιχα) - όχι τη...γαλοπούλα - υπό μεγεθυντική εστίαση στη ζώνη μέχρι τα 200 Hz :
1608916147512.png

1608916194727.png
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.010
Reaction score
30.175
μαρινάρισμα
(α, νόμισα πως η διαχείριση γινόταν 25/12 το μεσημέρι :D )
Η γαλοπούλα είναι μόνιτορ. Κρέας εντελώς φλατ και αχρωμάτιστο. Γι αυτό το δικό μου EQ παίρνει πάνω από 2 μέρες. Hardware ένας κουβάς, "αφιερωμένος" αποκλειστικά που λένε κι οι χαϊεντάδες. Software η μαρινάδα (διάφορα πνεύματα με στιμμένο πορτοκάλι -και οι φλούδες μέσα- χοντροκομμένα κρεμμύδια και καρότα). Η γέμιση προστίθεται μετά, αντί για δαμάσκηνα βάζω φρέσκα ξινόμηλα και κυδώνια. Η διαχείριση συνεχίζεται με ολονυχτία στη γάστρα, παρέα με ολίγη φυτίνη και μέρος της μαρινάδας. Μισή ώρα σε στάθμη αναφοράς και τις υπόλοιπες ώρες στους 110 βαθμούς. Το EQ ολοκληρώνεται το πρωί που προστίθενται οι πατάτες, για καμιά ώρα σε στάθμη, πάλι (για τις πατάτες αυτή τη φορά), αναφοράς.
Φέτος θα γίνει για πρωτοχρονιά, καθόσον η... καμπύλη των αδειών στο γραφείο δεν έπαιρνε EQ για Χριστούγεννα.
 



wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.733
Reaction score
16.341
Πόσο καλά όμως θ'απέδιδε αυτή τις πρώτες οκτάβες στη δεδομένη διαρρύθμιση;Για την αξιολόγηση επιστρατεύθηκαν κομμάτια του Moby και παραμονή σε διπλανά δωμάτια.Τέτοιες πρακτικές ακολουθούνταν συχνά από τον γράφοντα πριν καθιερωθεί η συστηματική χρήση μετρητικών εργαλείων.Καθότι όσο και να συνέπαιρνε η ενεργειακή κρούση πάνω στη ζώνη ακρόασης,ο τρόπος που διεγειρόταν ολικά ο χώρος μπορούσε να φανεί καθαρό από το πόσο ενοχλητικές θ'ακούγονταν οι χαμηλές συνιστώσες σε γειτονικούς χώρους...
Το σχολιάζω ώστε να μην περάσει απαρατήρητο από τυχόν επίδοξο ...πειραματιστή.

Στα δικά μου πειράματα για την εύρεση της καλύτερης απόδοσης σε δεδομένο setup 2 δορυφόρων και 2 subs, δοκιμάστηκαν τα subs με διάφορους τρόπους, "παράλληλα", "stereo", χωρίς ψηφιακή διόρθωση, με διόρθωση σαν ένα sub, με ξεχωριστή διόρθωση το κάθε sub, με διόρθωση όλα μαζί σαν ένα ηχείο με τους δορυφόρους, με τοποθετήσεις που αποσκοπούσαν σε καρδιοειδή λοβό κ.λπ.
Προφανώς και δεν έχουν γίνει τόσα πειράματα σαν του @Bhutia, δε θα μπορούσε και πρακτικά άλλωστε λόγω του ότι μιλάμε για ένα μόνο setup... όμως η ακρόαση από διπλανό χώρο γινόταν κάθε φορά ακόμα και τυχαία γιατί ζούσα με κάθε πείραμα τουλάχιστον για 2-3 ημέρες μέχρι να βγάλω τα συμπεράσματα μου, ακόμη και αν φαινόταν μειονεκτήματα από το πρώτο λεπτό.
Πάντα λοιπόν, όταν ακουγόταν ενοχλητικά στους διπλανούς χώρους, υπήρχαν προβλήματα που φαινόταν και με τις ανάλογες μετρήσεις. Και πρακτικά να το δεις το θέμα, έτσι τελείως απλοϊκά.... τι να το κάνεις ένα στήσιμο όταν αναστατώνει τους διπλανούς χώρους χωρίς ταυτόχρονα να δίνει το κάτι άλλο στο χώρο ακρόασης;
Βέβαια όλα αυτά για όσους από εμάς ζουν σε σπίτια και όχι σε σπηλιές ακρόασης :p
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
1608975844175.png

Όταν φτάνει η κρίσιμη καμπή ενός εγχειρήματος πρέπει να τίθεται ο σκοπός και πώς θα γινόταν να επιτευχθεί αυτός με όσα μέσα υπάρχουν ήδη στη διάθεσή μας - εφόσον θα κρινόταν πως επαρκούν...

Ο γράφων θέλει καρδιοειδές μοτίβο χαμηλών σε δύο τουλάχιστον θέσεις εκπομπής - όσες και οι δορυφόροι - συμμάζεμα χωροταξίας και πυκνωμένη διέγερση ιδιορρυθμών στις πρώτες οκτάβες,ώστε να μην προέκυπτε φλεγμονώδης αίσθηση από διακριτές συνιστώσες σε πολύ υψηλές στάθμες...

Στη διάθεσή του όμως δεν έχει τέσσερα όμοια sub ούτε και χωροταξική ευχέρεια αφού η παντόφλα μέσα του δεν θα ήθελε να καταλαμβανόταν από την όλη διάταξη σημαντική έκταση του χώρου.Έπρεπε λοιπόν να βρει πώς θα λύγιζε αυτή τη φορά τους κανόνες...

Πριν από δύο και κάτι χρόνια στο νήμα από το ΄΄Κοτσιδόσπιτο΄΄ είχε σχολιάσει στον Ear ότι η διάταξη των επιμέρους sub ακριβώς όπισθεν από το αντίστοιχο main ηχείο όπως ήταν εκείνα διαρρυθμισμένα στο χώρο δεν θ'αρκούσε για την πλήρη ενσωμάτωσή τους χωρίς παρεμβολή επεξεργαστή με τη σχετική εφαρμογή χρονικής υστέρησης στην απόκριση των main...

Ο δε Ear είχε τότε αποκριθεί ότι η υστέρηση στην απόκριση των ίδιων των sub σε σχέση με τα main θα μπορούσε να δημιουργεί ένα είδος καρδιοειδούς μοτίβου ως προς την απόκριση των δεύτερων...Μπορεί να μην επεκταθήκαμε τότε αφού τα δεδομένα υπαγόρευαν ότι ικανοποιητική εφαρμογή μιας τέτοιας Αρχής προϋποθέτει ακριβή καθορισμό παραμέτρων και δεν γίνεται να προϋπολογιστεί με χαοτικό τρόπο,πλην όμως ο υποφαινόμενος είχε συγκρατήσει την κεντρική ιδέα για δικό του λογαριασμό...

Με όσα μέσα διέθετε τη δεδομένη στιγμή γινόταν να εφαρμόσει ανάλογη ιδέα υπό ακριβώς καθορισμένες όμως παραμέτρους. Σκόπιμο ήταν να ισχύσει κροσάρισμα με τους δορυφόρους μέσω των υψιπερατών φίλτρων από τα sub,οπότε εκείνα θα έπαιζαν τις δύο πρώτες οκτάβες...Θα έπρεπε βέβαια να διαχωριστούν οι θέσεις τους ώστε καθένα ν'αποκτήσει πια συνάφεια με τον αντίστοιχο δορυφόρο...

Κλασσικός τρόπος να εξαναγκαστεί ένα sub με συμβατική αρχιτεκτονική σε εκπομπή με μοτίβο ημισφαιρικό (2π rad) στη ζώνη ευθύνης του είναι να εγκατασταθεί εφαπτομενικά σε δίεδρη γωνία,στη συγκεκριμένη περίπτωση μεταξύ δαπέδου και κατακόρυφου τοιχώματος.Με δεδομένο το διαγώνιο προσανατολισμό στο παρόν setup,επιλέχθηκαν οι βέλτιστες θέσεις στα διαφορετικά τοιχώματα σε σχέση με τον αντίστοιχο δορυφόρο...Ο τόπος τους απείχε χονδρικά 1/4 μήκους δωματίου για το αριστερό και 1/4 πλάτους δωματίου για το δεξί από το νοητό κέντρο της τρίεδρης γωνίας στο βάθος του τζακιού...
1608976399400.png

1608977057710.png


Η έννοια της βέλτιστης θέσης στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν αφορούσε αποκλειστικά στην απόκριση από το ίδιο το sub σε συνάρτηση με τη διέγερση του χώρου,αλλά και στην ενδεδειγμένη απόσταση από τον ομόλογό του δορυφόρο.Από τη στιγμή που τα sub θα τοποθετούνταν κολλημένα σε όρια του χώρου,δεν ήταν δόκιμο το κλασσικό καρδιοειδές μοτίβο που προέβλεπε απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από τοιχωματικά όρια για την οπίσθια πηγή χαμηλών,αλλά το ανάποδο καρδιοειδές με τις πηγές υπό την ίδια πολικότητα και το main ηχείο ευρισκόμενο μπροστά,καθυστερούμενο ως προς το sub που θα βρισκόταν από πίσω.

Η συχνότητα αναφοράς δεν θα ήταν κείμενη στη ζώνη όπου εκπέμπουν μόνα τους τα sub,αλλά γύρω από το ύψος υψιπερατού κροσαρίσματος με τους δορυφόρους,όπου θα έπαιζαν όλες οι ηχειακές μας πηγές μαζί.Ορίστηκε λοιπόν μεταξύ 85-90 Hz...Εφόσον παρεχόταν χρονική υστέρηση για τα main ελέω σύνδεσης με το ομόλογο sub,ο ορισμός της ενδεδειγμένης τιμής γι αυτήν και κατ'επέκτασιν της απόστασης του εκάστοτε δορυφόρου από το δικό του οπίσθιο τοίχωμα θα έπρεπε ν'ανταποκρίνεται στην επιλεγείσα συχνότητα αναφοράς,κάτι που ήταν εφικτό...

Με αυτόν τον υπολογισμό θα δημιουργούσαμε δύο εναλλακτικά προφίλ διαχείρισης : το πρώτο με βαθυπερατό φίλτρο εφηρμοσμένο για καθένα sub ξεχωριστά στη ζώνη 80-100 Hz ανάλογα με τη μετρούμενη καμπύλη απόκρισης και το δεύτερο με τα sub να εκπέμπουν full range σε ολόκληρη την τρίτη οκτάβα χωρίς παρεμβολή βαθυπερατού φίλτρου...
 
Last edited:



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
1608979394390.png

Ο δορυφόρος έχει line level είσοδο "σαμπ";
Όχι,έχουμε να κάνουμε με την XLR είσοδο καθενός μονομπλόκ τελικού που είναι συνδεδεμένος με το αντίστοιχο παθητικό main.

Η μωβ καμπύλη αναπαριστά την απόκριση με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί με βαθυπερατά φίλτρα σε ύψος 90 Hz για το αριστερό και στα 100 Hz για το δεξί sub και χωρίς εφαρμογή του παραμικρού φίλτρου ισοστάθμισης είτε από τα sub είτε καθολικώς από λογισμικό.H κόκκινη πάλι με τα τα επιμέρους κανάλια μαζί αναπαριστά τα sub σε εκπομπή full range χωρίς βαθυπερατά φίλτρα,αλλά με επιπλέον επέμβαση ενσωματωμένων σε αυτά φίλτρων ισοστάθμισης για να ελεγχθεί η διαθέσιμη ενέργεια στην τρίτη οκτάβα :
1608979744563.png


Στα αντίστοιχα spectrogram μπορεί να φαίνεται κάπως ανυψωμένη η μαύρη καμπύλη στις δύο πρώτες οκτάβες,όμως το επίπεδό της είναι πλέον ομαλοποιημένο χωρίς ενοχλητικές καμπούρες.Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο διορθώνεται,αλλά εισπράττεται και υπό ανεπεξέργαστη μορφή ως αυξημένη ενέργεια που δεν θα γινόταν ενοχλητική,ιδίως καθώς ανέρχονται οι στάθμες...
1608981204405.png

1608980960099.png

Σχετικές δοκιμές με τον ακροατή ευρισκόμενο σε διπλανά δωμάτια έδιναν επιτέλους αίσθηση καλύτερη ακόμα και από τη διαρρύθμιση που είχε παρουσιαστεί στην αφετηρία του νήματος...

Με την πρώτη καμπύλη μπορεί πλέον να γίνει ευχάριστη ακρόαση σε βινύλια και υπό υψηλές στάθμες,ενώ η δεύτερη προορισμένη για ψηφιακά αρχεία θα μπορούσε να υποστεί περαιτέρω διόρθωση από λογισμικό.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
1608981948511.png


Η μετεξέλιξη στη χωροταξία του setup συνοδεύεται και με την τοποθέτηση στο DIY ολόλευκο μασίφ μαρμάρινο ικρίωμα φέρον στα σκέλη του μεταλλικούς οπλισμούς :

1608982528855.png


1608983203477.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
"Ολική Επαναφορά"...
Με αυτόν τον κινηματογραφικό τίτλο θα μπορούσε να περιγραφεί η αφοσίωση σε ακροάσεις βινυλίων υπό την οριστική διευθέτηση του setup...Η εμπειρία ειδικά με το βινύλιο ήταν πρωτόγνωρη,αφού σε τελείως ανεπεξέργαστη κατάσταση είχε επιτευχθεί η υπερβατική εκτόνωση της ενέργειας από χαμηλές οκτάβες στις σωματικές δομές για πρώτη φορά απαρέγκλιτα υπόκωφες σε τόσο υψηλές μέσες στάθμες (95-100 dB) χωρίς ενοχλητικούς κωδωνισμούς και νόθευση των ανώτερων οκτάβων με ανεπιθύμητα παρελκόμενα από την ενιαία οντότητα...

Αυθεντικές εκδόσεις LP από διάφορα ιδιώματα εναλλάσσονταν αδιάκοπα στο πλατώ που είχε φρεσκολιπανθέντα όλα τα κινούμενα μέρη του...
1609260949210.png

1609260811016.png

1609261083268.png

1609261240947.png

Το προφίλ που άρεσε με μεγάλη διαφορά ήταν εκείνο με τα sub να εκπέμπουν full range στην τρίτη οκτάβα χωρίς εφαρμογή βαθυπερατού φίλτρου...Αυτό δεν είναι περίεργο,αφού υπό αυτή τη συνθήκη ευοδώνεται πλήρως το σχεδιασμένο καρδιοειδές μοτίβο μεταξύ sub-δορυφόρων,ενώ οι φασικές αποκρίσεις στο σύνολο εμφάνιζαν κιόλας ανώτερη συνοχή απουσία των φίλτρων...

Η αίσθηση που αποκομιζόταν πιστοποιείται και στην υψηλή συνάφεια ανάμεσα στις Vector Averaged και τις αποκρίσεις πλάτους σε συνάρτηση με τη συχνότητα για τα επιμέρους κανάλια στην παρακάτω παράσταση κατά τα γνωστά:
1609261620199.png

Η υπεροχή του πιο αρεστού προφίλ (μπλε καμπύλη) φανερώνεται και στη σύγκριση των Group Delay για τις ανεπεξέργαστες πάντα καταστάσεις :
1609262038498.png

ETC στην αδιόρθωτη κατάσταση χωρίς ταπεινώσεις ενέργειας από επεξεργασία και χωρίς καν να έχουν μπει πανελάκια σε στρατηγικά σημεία :
1609262383742.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
....when the sun goes down... and the moon comes up... he turns into a guru cat ... 8-) :king:
1609262782020.png


Και όταν πολυαγαπημένα ροκ βινύλια στριφογυρνάνε,τότε το παράλληλο Σύμπαν μοιάζει να παίρνει φωτιά από μέσα και απ'έξω...

1609263397620.png

Σε μεγέθυνση εστιασμένα στις πρώτες οκτάβες τα spectrogram από τα εναλλακτικά προφίλ:
1609264261981.png

1609264357722.png


Βλέπουμε εδώ πόσο στρωτό είναι το ανώτερο (subs full range) κατά το πέρασμα από τη δεύτερη στην τρίτη οκτάβα.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.090
Reaction score
42.044
ουελ Μεσιε Γκουρου, το ευτυχες ειναι οτι .. δεν ειναι η "αποδραση των 12" δισκων μονο.. καπου ερχεται αυτο που λεμε οπισθεν εχει η "μαιμουδα" την ουρα ... enjoy sir! 🐒 (υγ. για αλλη στιγμη, Cramps εχουμε?8-))
 
Last edited:

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
"Ολική Επαναφορά"...
Με αυτόν τον κινηματογραφικό τίτλο θα μπορούσε να περιγραφεί η αφοσίωση σε ακροάσεις βινυλίων υπό την οριστική διευθέτηση του setup...Η εμπειρία ειδικά με το βινύλιο ήταν πρωτόγνωρη,αφού σε τελείως ανεπεξέργαστη κατάσταση είχε επιτευχθεί η υπερβατική εκτόνωση της ενέργειας από χαμηλές οκτάβες στις σωματικές δομές για πρώτη φορά απαρέγκλιτα υπόκωφες σε τόσο υψηλές μέσες στάθμες (95-100 dB) χωρίς ενοχλητικούς κωδωνισμούς και νόθευση των ανώτερων οκτάβων με ανεπιθύμητα παρελκόμενα από την ενιαία οντότητα...

Αυθεντικές εκδόσεις LP από διάφορα ιδιώματα εναλλάσσονταν αδιάκοπα στο πλατώ που είχε φρεσκολιπανθέντα όλα τα κινούμενα μέρη του...
View attachment 193743
View attachment 193742
View attachment 193744
View attachment 193745
Το προφίλ που άρεσε με μεγάλη διαφορά ήταν εκείνο με τα sub να εκπέμπουν full range στην τρίτη οκτάβα χωρίς εφαρμογή βαθυπερατού φίλτρου...Αυτό δεν είναι περίεργο,αφού υπό αυτή τη συνθήκη ευοδώνεται πλήρως το σχεδιασμένο καρδιοειδές μοτίβο μεταξύ sub-δορυφόρων,ενώ οι φασικές αποκρίσεις στο σύνολο εμφάνιζαν κιόλας ανώτερη συνοχή απουσία των φίλτρων...

Η αίσθηση που αποκομιζόταν πιστοποιείται και στην υψηλή συνάφεια ανάμεσα στις Vector Averaged και τις αποκρίσεις πλάτους σε συνάρτηση με τη συχνότητα για τα επιμέρους κανάλια στην παρακάτω παράσταση κατά τα γνωστά:
View attachment 193746
Η υπεροχή του πιο αρεστού προφίλ (μπλε καμπύλη) φανερώνεται και στη σύγκριση των Group Delay για τις ανεπεξέργαστες πάντα καταστάσεις :
View attachment 193747
ETC στην αδιόρθωτη κατάσταση χωρίς ταπεινώσεις ενέργειας από επεξεργασία και χωρίς καν να έχουν μπει πανελάκια σε στρατηγικά σημεία :
View attachment 193748
Το λαδώνει το πλατό ... πάει και αυτός 😋😋😋
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
Εχω λιώσει στο γέλιο με τον Barenboim με φαβορίτες

:lolsign:
Το είχα φανταστεί...

1609322921445.png


Ο Igor Stravinsky να διευθύνει ο ίδιος τη Συμφωνική της πάλαι ποτέ Columbia στην "Ιεροτελεστία της Άνοιξης"...
1609323044450.png


Η κλασσική ερμηνεία του "Peer Gynt" από τη Halle Orchestra υπό διεύθυνση Sir John Barbirolli και βέβαια η θρυλική κυκλοφορία βινυλίου βασισμένη σε ψηφιακό master από τη γνωστή Telarc...

Το ένθετο που συνόδευε την αυθεντική κόπια:
1609323266516.png


1609323960552.png


Πόσες συνεδρίεςί κεφαλής-βραχίονα έχουν αναστενάξει στα συγκεκριμένα αυλάκια...
1609324180801.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
βασισμένη σε ψηφιακό master από τη γνωστή Telarc...

Το ένθετο που συνόδευε την αυθεντική κόπια, θα οδηγούσε κάθε λογικό άνθρωπο στο να προτιμούσε την ..ψηφιακή κόπια.
Έλαβα το θάρρος να συμπληρώσω τον ειρμό.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.603
Μηνύματα
2.945.573
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top