Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Δεν έχει καθόλου χιούμορ μόνο άμα του πας μπύρα σε ποτήρι χωρίς χερούλι.

Στα υπόλοιπα, έχει.
Χειρότερο από κακιά πεθερά,είναι η κακιά πεθερά που έχει...δίκιο. :wink:

Έχοντας εξαντλήσει τις πιθανές τοποθετήσεις κοντά στο MLP,σε πίσω γωνίες (αυτές λειτουργούν ικανοποιητικά μονάχα με διπλά SVS) καθώς και κεντρική θέση μπροστά από ικρίωμα και ηχεία αλλά όχι πάνω ή κάτω από κρεβάτι,καταλήγουμε στην άλλη πιθανή που μένει για ένα sub στην συγκεκριμένη χωροταξία : Εφαπτομενικά στο δεξί πλευρικό τοίχωμα,στο μέσο της διάστασης,επιδαπέδια να υποστηρίζει πακτωμένο τις στρώσεις από aritherm burrito και διαχυτή...

Σε αυτή τη θέση,η χρονική προώθηση της δικής του απόκρισης σε σχέση με τα main θα είναι περίπου 5msec...
Το βαθυπερατό φίλτρο κλείδωσε σε κεντρική συχνότητα 100Hz,ενώ ανυψώθηκε ελάχιστα η στάθμη στο sub... Εξετάζοντας γραφήματα SPL+Phase και group delay από θέσεις λήψης πάνω και γύρω από το MLP,φαινόταν η φασική απόκριση να παραμένει ισοδύναμη με την αρχική ήπια διόρθωση που είχε γίνει πάνω στα main σκέτα για τις πρώτες οκτάβες...Το ακούω κιόλας καθώς γράφω χωρίς ν'αντιλαμβάνομαι ρυθμικά κρεμάσματα ή ουρές στις δυναμικές του προγράμματος.

Έχουμε λοιπόν τις εξής αποκρίσεις με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί χωρίς την παραμικρή αλλαγή παραμέτρων από την προηγούμενη διόρθωση:
1613679872902.png

1613679924981.png
 





Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Με σχεδόν μια ώρα περασμένη από τη στιγμή που το ρώτησες, υποψιάζομαι πως ήθελες να μας μιλήσεις για την αξία της σιωπής... :tongue:
Η οποία ωχριά μπροστά στην αξία της...υπομονής.
Εχει καλη περιγραφη ομως το σαμπ;;😎 8-)
Χρειάζονται κάποια ισοσταθμιστικά φίλτρα σε στενές ζώνες πάνω στις πρώτες οκτάβες ξεχωριστά ανά κανάλι για να έλθει ακριβώς στο βέλτιστο δυνατό σημείο για τη συγκεκριμένη διαρρύθμιση...Όπως φαίνεται από την καμπή της μαύρης γραμμής στο spectrogram,υπάρχει ψεγάδι στο Group Delay στη ζώνη γύρω από τα 50 Hz...Αυτό βλέπουμε και στη σχετική παράσταση όπου στην εν λόγω ζώνη το GD λαμβάνει μέγιστη τιμή 30 msec αντί να έμενε κάτω από την ενδεδειγμένη τιμή των 20 msec σε αυτήν ακριβώς τη συχνότητα...
1613686637628.png


Οι παράμετροι υπολογίστηκαν κατά τη διάρκεια της ακρόασης χάρη στη μέτρηση που είχε προηγηθεί...Τώρα δε ακούω επαναληπτικά το "Walk on the Wild Side" σε ακολουθία με "One Love" και το "Blues in the Basement" έχοντας προσθέσει τα δέοντα και δεν συλλαμβάνω κάτι που να χαλάει την ακρόαση...Τα φίλτρα δεν διορθώνουν την αντικανονική τιμή group delay,αντισταθμίζουν όμως σε σημαντικό βαθμό το πόσο διακριτό θα γίνεται στην πράξη...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Αφού έφτασε ως εδώ και ο Dimi ήπιε αμίλητο νερό σε ποτήρι με...χερούλι,έγινε και συνεδρία μετρήσεων υπό την πλευρική τοποθέτηση του sub με διόρθωση από την αρχή...Το καλό είναι ότι ύστερα από εκατοντάδες παράθυρα rePhase και τη σχετική τριβή,γίνεται στα γρήγορα με τη δέουσα προσοχή...Το κακό είναι ότι δεν έχει αντίκρυσμα να ζητούσα για κάθε τέτοια εκτέλεση...αμοιβή από τον εαυτό μου...

Oι παρακάτω αποκρίσεις είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει γιa τη συγκεκριμένη εκδοχή του setup:
1613769470807.png

1613769539371.png


Οι βηματικές διορθωμένες από την αρχή έχουν καλή συμφωνία μεταξύ τους σε λήψεις γύρω από το MLP:
1613770140654.png


Τα προβληματικά σημεία είναι μετριασμένα,αλλά εξακολουθούν να υφίστανται ακριβώς στις περιοχές όπου θα ξεφεύγει η τιμή καμπύλης στο group delay:
1613769765410.png


Παραμένουν δε μη διορθώσιμα ως συνειδητή επιλογή,αφού οι σχετικές επεμβάσεις θα δημιουργούν στην πράξη ανώτερα προβλήματα σε σχέση με όσα θεωρητικά θα έλυναν...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει να τα ανακατεψεις καλά την τράπουλα, να κόψεις και να ξαναμοιράσεις.

Η τρύπα 130-200Hz είναι σημαντική και αφαιρεί μεγάλο κομμάτι της απόλαυσης.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει να τα ανακατεψεις καλά την τράπουλα, να κόψεις και να ξαναμοιράσεις.

Η τρύπα 130-200Hz είναι σημαντική και αφαιρεί μεγάλο κομμάτι της απόλαυσης.
Στη συγκεκριμένη διαρρύθμιση,ο μόνος τρόπος με τον οποίο παύει να υφίσταται όπως έχει επιδειχθεί στα προηγούμενα είναι με τα sub στο κέντρο του δωματίου,τοποθετημένα είτε κάτω είτε πάνω στο κρεβάτι...Όσο χρησιμοποιείται το setup θα πρέπει να ζήσω με αυτό και για τον τερματισμό του σκοπεύω να συνδυάσω sub στο κέντρο μαζί με τοποθετημένα σε γωνίες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Άβυσσος τα λυπημένα emoticon του Dimi...Το χάσμα είναι τόσο επίμονο στην εμφάνισή του επειδή όπως έχει ήδη αναφερθεί οφείλεται σε φαινόμενα SBIR από την τοποθεσία των main ως προς τις γωνίες...Εφόσον αυτή δεν αλλάζει δίνοντας βέλτιστο αποτέλεσμα σε όλους τους υπόλοιπους τομείς,θα έμενε να επενδυθούν με παχιές στρώσεις από υλικά όπως copopren τα τοιχώματα γύρω από τα main...Κάθε τέτοια δράση με προοπτική μονιμότητας με ενοχλεί,σχεδόν το ίδιο με την προοπτική επένδυσης της οροφής.

Κάνοντας την απόκριση του sub full range στην ίδια πάντα τοποθεσία γι αυτό,μπορεί να μετριαστεί το χάσμα εκτεινόμενο μεταξύ 147-189 Hz...
1613815808774.png


Η απώλεια ενέργειας θα μπορούσε ν'αντισταθμιστεί περισσότερο εάν το Yamaha έβγαζε ζωηρά και το πρώτο μισό της τέταρτης οκτάβας όπως κάνουν τα Dynaudio & SVS...Χωρίς όμως τη σχετική συνάφεια στον εντοπισμό της εκπομπής του ως προς τα main (είτε με απλή κεντρική τοποθέτηση είτε με χωροταξία που θα έφτιαχνε καρδιοειδές μοτίβο) θα μου ήταν και τότε ανώφελο....Μέχρι στιγμής πάντως το βέλτιστο αποτέλεσμα και ως προς το spectrogram έχει προκύψει με τα Dynaudio 9S κάτω από το κρεβάτι...
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.994
Reaction score
30.109
με τα sub στο κέντρο του δωματίου
Αυτό ισχύει για το συγκεκριμένο μόνο δωμάτιο ή έχει γενικότερη εφαρμογή?. Αν π.χ. η θέση ακρόασης ήταν 3μ. από τον πρόσθιο τοίχο και πίσω της είχε άλλο τόσο (ή και περισσότερο) δωμάτιο?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Αυτό ισχύει για το συγκεκριμένο μόνο δωμάτιο ή έχει γενικότερη εφαρμογή?. Αν π.χ. η θέση ακρόασης ήταν 3μ. από τον πρόσθιο τοίχο και πίσω της είχε άλλο τόσο (ή και περισσότερο) δωμάτιο?
Εκ των πραγμάτων,έχουν πάψει οι γενικεύσεις σε θεωρητικό επίπεδο,εφόσον η πλειοψηφία των δωματίων δεν έχει τέλειο σχήμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Η μόνη "γενίκευση" που ισχύει σε κάθε χώρο και άνευ σκέψης για τις πρώτες 2 οκτάβες, είναι πως με 4 σαμπ θα κάνεις δουλειά.

Τα υπόλοιπα είναι όλα υπό διαπραγμάτευση και πολυπαραγοντικά.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
να επενδυθούν με παχιές στρώσεις από υλικά όπως copopren τα τοιχώματα γύρω από τα main..
Αυτό θα είχε με απόλυτη βεβαιότητα σαφώς αντιληπτά θετικά αποτελέσματα στο φάσμα μεσαίων συχνοτήτων του γουφερ.
Μόνο και μόνο για αυτό, θα το είχα κάνει.

Στους ~170 κύκλους δε ξέρω, αλλά όλα είναι πιθανά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Η μόνη "γενίκευση" που ισχύει σε κάθε χώρο και άνευ σκέψης για τις πρώτες 2 οκτάβες, είναι πως με 4 σαμπ θα κάνεις δουλειά.

Τα υπόλοιπα είναι όλα υπό διαπραγμάτευση και πολυπαραγοντικά.
Εκτός των sub,χρειάζονται βεβαίως και τέσσαρες ελεύθερες γωνίες,ή δύο επιδαπέδιες και δύο επί οροφής,ή μη κατειλημμένα τέσσερα κέντρα διαστάσεων στο δωμάτιο...Καλημέρα και καλή μας...όρεξη.

Έχω επίσης διαπιστώσει ότι ρόλο παίζει και η αρχιτεκτονική στην κατασκευή των sub...Σε όλες τις διαθέσιμες εντός αυτού του χώρου θέσεις λ.χ. τα Dynaudio 18S με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των μονάδων τους δεν καταφέρνουν να βγάλουν διαχειρίσιμες αποκρίσεις...
Αυτό θα είχε με απόλυτη βεβαιότητα σαφώς αντιληπτά θετικά αποτελέσματα στο φάσμα μεσαίων συχνοτήτων του γουφερ.
Μόνο και μόνο για αυτό, θα το είχα κάνει.

Στους ~170 κύκλους δε ξέρω, αλλά όλα είναι πιθανά.
Είμαι βέβαιος γι αυτό,εδώ μέχρι και φονταμενταλιστές vegan βάζεις σε ρόλο μουσικού...εικονίσματος.:roflmao:
 
Last edited:

Μηνύματα
813
Reaction score
1.789
Έχω επίσης διαπιστώσει ότι ρόλο παίζει και η αρχιτεκτονική στην κατασκευή των sub...Σε όλες τις διαθέσιμες εντός αυτού του χώρου θέσεις λ.χ. τα Dynaudio 18S με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των μονάδων τους δεν καταφέρνουν να βγάλουν διαχειρίσιμες αποκρίσεις...
Θα μπορούσες να υπερθεματίσεις στο θεωρητικό γιατί; Επίσης τι εννοείς ως "διαχειρίσιμες αποκρίσεις;". Ως προς το FR; Θα φανταζόμουν ότι 2 "παρόμοια" sub από έντασης και έκτασης απόκρισης, δεν θα έδιναν δραματικά διαφορετικά αποτελέσματα στην ίδια θέση...

Κανένα πρακτικό παράδειγμα δεν θα έβλαπτε.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Θα μπορούσες να υπερθεματίσεις στο θεωρητικό γιατί; Επίσης τι εννοείς ως "διαχειρίσιμες αποκρίσεις;". Ως προς το FR; Θα φανταζόμουν ότι 2 "παρόμοια" sub από έντασης και έκτασης απόκρισης, δεν θα έδιναν δραματικά διαφορετικά αποτελέσματα στην ίδια θέση...

Κανένα πρακτικό παράδειγμα δεν θα έβλαπτε.
Ως διαχειρίσιμες εννοώ αποκρίσεις συχνότητας που δεν θα περιείχαν έντονες μεταπτώσεις,οι οποίες με τη σειρά τους σημαίνουν ελλιπή σύζευξη με τις ιδιότητες του χώρου και τα main.Τέτοιες επίσης θα συνεπάγονταν εφαρμογή πολλών φίλτρων διόρθωσης με απότομες κλίσεις που κρίνονται ανεπιθύμητα,έστω και αν ελέω περίσσειας στην ενέργεια θα προέκυπτε ομαλοποιημένη τελική απόκριση χωρίς αξιόλογα χάσματα...

Στο συγκεκριμένο χώρο τα 18S εκτιμώ ότι θα λειτουργούσαν ικανοποιητικά μονάχα τοποθετημένα κολλητά σε τοίχο κατά μήκος της καμπίνας τους,σε απέναντι μεταξύ των τοιχώματα και σε μεσοδιαστήματα μήκους ή πλάτους,δηλαδή όχι γωνίες.Ακόμα και στο κέντρο του δωμτίου δεν απέδιδαν όπως θα ήθελα,αφού ήταν πρακτικά αδύνατον να τεθούν τα μεγάφωνά τους αντίκρυ με τα main και να ορίζονταν τα πρώτα σε αντίστροφη πολικότητα σήματος (180deg)...

Γενικώς κατά την προσπάθεια ενσωμάτωσης sub προτεραιότητες του χρήστη πρέπει να είναι κατά σειρά η ομαλότερη δυνατή απόκριση συχνότητας,spectrogram με την πιο ομοιόμορφη πυκνότητα ενέργειας,group delay χωρίς υπέρμετρα αντικανονικές τιμές.Η πλήρης χρονική ευθυγράμμιση με τα main θεωρείται δευτερεύουσα,αφού θα μπορούσε αυτή να διορθωθεί ευκολότερα.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.994
Reaction score
30.109
Ως διαχειρίσιμες εννοώ αποκρίσεις συχνότητας που δεν θα περιείχαν έντονες μεταπτώσεις,οι οποίες με τη σειρά τους σημαίνουν ελλιπή σύζευξη με τις ιδιότητες του χώρου και τα main.Τέτοιες επίσης θα συνεπάγονταν εφαρμογή πολλών φίλτρων διόρθωσης με απότομες κλίσεις που κρίνονται ανεπιθύμητα,έστω και αν ελέω περίσσειας στην ενέργεια θα προέκυπτε ομαλοποιημένη τελική απόκριση χωρίς αξιόλογα χάσματα...

Στο συγκεκριμένο χώρο τα 18S εκτιμώ ότι θα λειτουργούσαν ικανοποιητικά μονάχα τοποθετημένα κολλητά σε τοίχο κατά μήκος της καμπίνας τους,σε απέναντι μεταξύ των τοιχώματα και σε μεσοδιαστήματα μήκους ή πλάτους,δηλαδή όχι γωνίες.Ακόμα και στο κέντρο του δωμτίου δεν απέδιδαν όπως θα ήθελα,αφού ήταν πρακτικά αδύνατον να τεθούν τα μεγάφωνά τους αντίκρυ με τα main και να ορίζονταν τα πρώτα σε αντίστροφη πολικότητα σήματος (180deg)...

Γενικώς κατά την προσπάθεια ενσωμάτωσης sub προτεραιότητες του χρήστη πρέπει να είναι κατά σειρά η ομαλότερη δυνατή απόκριση συχνότητας,spectrogram με την πιο ομοιόμορφη πυκνότητα ενέργειας,group delay χωρίς υπέρμετρα αντικανονικές τιμές.Η πλήρης χρονική ευθυγράμμιση με τα main θεωρείται δευτερεύουσα,αφού θα μπορούσε αυτή να διορθωθεί ευκολότερα.
Σε έναν τυπικά παραλληλόγραμμο χώρο θα ίσχυε το ίδιο?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.555
Μηνύματα
2.944.058
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top