JOHN MARKOU
Münchhausen
- Μηνύματα
- 28.638
- Reaction score
- 27.516
Ναι δεν είμαι οπαδός ούτε φιλικά προσκείμενος του HARMAN GROUP.
μην σκας βρε..Ναι λοιπόν?
Εδω έχουμε εναν πίνακα LR, vs LR DIRAC.
Νομίζω οι όποιες διαφορές είναι ευδιάκριτες.
Δεν χρειάζεται καμία επεξήγηση . Δεν υπόκεινται σε διαφορές +-3db.
Μην κοροϊδεύόμαστε μεταξύ μας.
Για βάλε την να σε δω στο άλλο διάγραμα με τα μπλέ κίτρινα χρώματα , να δούμε είναι +- 3db?
Δεν έχει δηλαδή πολύ νόημα να αθροίζεις σήμα όταν το ένα ηχείο παίζει ηλεκτρικό μπάσο στους 80Hz και το άλλο την ίδια στιγμή παίζει ηλεκτρική κιθάρα στους 400Hz.Για να μην υπάρξουν παρανοήσεις,θα σε παρακαλούσα να εξηγήσεις αναλυτικά το συλλογισμό...
Όλα τα Targets (για δωμάτια) από όλους τους επιστήμονες και όλα τα "Groups" έχουν κατηφορική κλίση. Αν δεν ξέρεις γιατί, μάλλον δεν έχει νόημα η περαιτέρω συζήτηση.Ναι δεν είμαι οπαδός ούτε φιλικά προσκείμενος του HARMAN GROUP.
H ανοδική κλίση στις καμπύλες δεν είναι επινόηση της ίδιας της Harman,αλλά διαπιστώθηκε η προτίμηση για όλες τις ομάδες ακροατών προς μια τόνωση στις πρώτες οκτάβες,με τιμή υπολογιζόμενη υπό steady state συνθήκες.Ναι δεν είμαι οπαδός ούτε φιλικά προσκείμενος του HARMAN GROUP.
Ωραία υπόθεση εργασίας...Τί γίνεται όμως όταν το σήμα λ.χ. από μπάσο τύμπανο θα ήταν ισόποσα μοιρασμένο;Ορίστε. Για το μονοφωνικό σήμα, όποτε αυτό υπάρχει. Για βινύλια.....
Δεν έχει δηλαδή πολύ νόημα να αθροίζεις σήμα όταν το ένα ηχείο παίζει ηλεκτρικό μπάσο στους 80Hz και το άλλο την ίδια στιγμή παίζει ηλεκτρική κιθάρα στους 400Hz.
Αν την ίδια στιγμή παίξουν το ίδιο σήμα, έχει νόημα φυσικά (πχ σε φωνές). Αλλά και πάλι μικροδιαφορές ειδικά στο μπάσο είναι αποδεκτές, μη ακουστές, και δεν είναι πάντα φρόνιμο να διορθωθούν. Εγώ επειδή είμαι καταναγκαστικός μάλλον θα τις διόρθωνα, αλλά και πάλι όχι πλήρως.
ναι, ετσι ειναι και παιζουν ρολο και οι σταθμες ακροασης...H ανοδική κλίση στις καμπύλες δεν είναι επινόηση της ίδιας της Harman,αλλά διαπιστώθηκε η προτίμηση για όλες τις ομάδες ακροατών προς μια τόνωση στις πρώτες οκτάβες,με τιμή υπολογιζόμενη υπό steady state συνθήκες.
Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες.
Δεν μπορείς να έχεις αντίληψη κατευθυντικότητας στα 100Hz (παράδειγμα) με μόνο 3db διαφορά απο ηχείο σε ηχείο, και ανα μερικά Hz, αδύνατον. Εδώ βάζουμε ολόκληρο σαμπ, μόνο του, δίπλα απο το ένα ηχείο και ματώνει ο εγκέφαλος μας να καταλάβουμε την θέση του sub ακούγοντας. Δηλαδή με 80db διαφορά από αριστερά σε δεξιά.Ωραία υπόθεση εργασίας...Τί γίνεται όμως όταν το σήμα λ.χ. από μπάσο τύμπανο θα ήταν ισόποσα μοιρασμένο;
Επίσης,πώς θ'αποδίδονταν με ομοιογένεια διάφορες χωρικές πληροφορίες πάνω στο νοητό μέγεθος σκηνής εδρεύουσες στις πρώτες οκτάβες...
Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες κατά την ακρόαση...
Δύο προτασούλες με φοβερό περιεχόμενο για το τι και πως ακούμε!!Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες κατά την ακρόαση...
Είμαι ενήμερος για τις bruel &kjaer καμπύλες , εδώ και 30 χρόνια , που ασχολήθηκα με τα ηλεκτρονικά επαγγελματικά τότε.H ανοδική κλίση στις καμπύλες δεν είναι επινόηση της ίδιας της Harman,αλλά διαπιστώθηκε η προτίμηση για όλες τις ομάδες ακροατών προς μια τόνωση στις πρώτες οκτάβες,με τιμή υπολογιζόμενη υπό steady state συνθήκες.
Διαπιστώθηκε δε για πρώτη φορά όχι από μελέτες της Harman,αλλά της περίφημης Bruel & Kjaer εδώ και πέντε περίπου δεκαετίες...
Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες κατά την ακρόαση...
Ωραία υπόθεση εργασίας...Τί γίνεται όμως όταν το σήμα λ.χ. από μπάσο τύμπανο θα ήταν ισόποσα μοιρασμένο;
Επίσης,πώς θ'αποδίδονταν με ομοιογένεια διάφορες χωρικές πληροφορίες πάνω στο νοητό μέγεθος σκηνής εδρεύουσες στις πρώτες οκτάβες...
Έχει νόημα όταν η συνδυασμένη απόκριση των επιμέρους καναλιών θα δημιουργεί τονώσεις ή υποχωρήσεις σε ζώνες όπου θα συνυπάρχουν μεταπτώσεις από συνιστώσες ιδιορρυθμών.Είναι η συνέργεια με ομοειδείς μεταπτώσεις από τη συμπεριφορά του χώρου που οξύνει την αντιληπτότητα στην πράξη.Προσωπικά θα διόρθωνα μόνο την περιοχή 35-45Hz, και θα έκοβα αρκετό μπάσο κάτω από τα 30Hz.
Επίσης θα έδινα λίγο παραπάνω κλίση στην καμπύλη.
Τα υπόλοιπα θα τα άγγιζα μόνο μετά από προσεκτική και πολύωρη ακρόαση. Ίσως.
Δεν μπορείς να έχεις αντίληψη κατευθυντικότητας στα 100Hz (παράδειγμα) με μόνο 3db διαφορά απο ηχείο σε ηχείο, και ανα μερικά Hz, αδύνατον. Εδώ βάζουμε ολόκληρο σαμπ, μόνο του, δίπλα απο το ένα ηχείο και ματώνει ο εγκέφαλος μας να καταλάβουμε την θέση του sub ακούγοντας. Δηλαδή με 80db διαφορά από αριστερά σε δεξιά.
Θα το καταλάβουμε με 3db διαφορά; Δεν έχει νόημα.
Οντως δεν έχει νόημα , αλλά όχι για τον λόγο που επικαλείσαι.View attachment 209149
Όλα τα Targets (για δωμάτια) από όλους τους επιστήμονες και όλα τα "Groups" έχουν κατηφορική κλίση. Αν δεν ξέρεις γιατί, μάλλον δεν έχει νόημα η περαιτέρω συζήτηση.
Έχει κάποιο νόημα,βασιζόμενο σε στοιχεία πέρα από τις γνωστές καμπύλες ισοδύναμης ακουστότητας...Με ηχεία τυπικής αρχιτεκτονικής - δηλαδή όχι τα γνωστά Γκέτχαρντ - διευθετημένα ελεύθερα στο χώρο - δηλαδή όχι πάνω ή μέσα σε τοιχώματα - η εκπομπή ενέργειας στις πρώτες οκτάβες έχει παντοκατευθυντικό χαρακτήρα,με την πολική απόκριση να στενεύει προοδευτικά καθώς ανέρχονται οι οκτάβες...Αυτό σημαίνει ότι μπροστά από τα ηχεία όπου βρίσκεται συνήθως η θέση ακρόασης για να επιτυγχάνεται ισοδύναμη ένταση στην λαμβανόμενη ηχητική ενέργεια,χρειάζεται προοδευτικά ανώτερη μέση στάθμη εκπομπής καθώς οδεύουμε στη βάση του φάσματος..Οντως δεν έχει νόημα , αλλά όχι για τον λόγο που επικαλείσαι.
20dB πτώση δεν είναι τυπική καμπυλη. Που την είδες;Γνωστά όλα αυτά , και δεν έχω καμία αντίρρηση.
Οσον αφορά στην πλήρη κατηφορική κλίση , εκεί έχω σαφείς ενστάσεις . Δλδ τα 10 έως και 20 db διαφορά από τους 20 κύκλους έως τους 20 χιλιόκυκλους.
Ό,τι και να σου έλεγα από προσωπικές εμπειρίες,θα μπορούσε να είναι στιγματισμένο με στάμπα..basshead .Γνωστά όλα αυτά , και δεν έχω καμία αντίρρηση.
Οσον αφορά στην πλήρη κατηφορική κλίση , εκεί έχω σαφείς ενστάσεις . Δλδ τα 10 έως και 20 db διαφορά από τους 20 κύκλους έως τους 20 χιλιόκυκλους.
Κάποια στιγμή κάπου το είχε αναφέρει ο ear.20dB πτώση δεν είναι τυπική καμπυλη. Που την είδες;
Απο 7-12db συνήθως.
Θεωρώ ότι δεν υπάρχουν πλέον προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης σε σοβαρά ενισχυτικά ή σε σοβαρά μεγάφωνα.Ό,τι και να σου έλεγα από προσωπικές εμπειρίες,θα μπορούσε να είναι στιγματισμένο με στάμπα..basshead .
Καλώς ή κακώς,δεν αντέχω πια ίσιες καμπύλες απόκρισης στις ανώτερες οκτάβες.Όποτε το πρόγραμμα έχει γενναιόδωρο περιεχόμενο σε υψηλές,κουράζει κι ενοχλεί η μηδενική κλίση.Μοναδική ευχάριστη απόκλιση η πεπερασμένη τόνωση με κεντρική συχνότητα στα 11500 Hz περίπου,δηλαδή στη ζώνη του ΄΄αέρα΄΄...Εκτιμώ κιόλας πως με την εντός λογικών ορίων κατηφορική κλίση,μειώνεται η αντιληπτότητα και σε διάφορα τεχνουργήματα από προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης ανάμεσα σε αρμονικές συνιστώσες ανήκουσες κοντά στα 20 KHz και στην υπερηχητική ζώνη.
H αρχή λειτουργίας τους ξέρουμε πότε καθιερώθηκε απο την εταιρεία?δηλαδή όχι τα γνωστά Γκέτχαρντ -
H αρχή λειτουργίας τους ξέρουμε πότε καθιερώθηκε απο την εταιρεία?
Ρωτώ γιατί η σχεδίαση τους μου δημιουργεί συνειρμούς '90.
Ποτέ.Κάποια στιγμή κάπου το είχε αναφέρει ο ear.