billpeppas
A/V Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 3.049
- Reaction score
- 7.030
1) Η βαθμολογία αν μπεί σε στυλ Χ/10 είναι ανούσια κατ' εμέ. Δεν λέει κάτι, ειδικά αν δεν εξηγείς την βαρύτητα και τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν.Όταν τα ένα από τα δύο περιοδικά προσφέρει μια πιο συγκεκριμένη βαθμολογία, είναι σαν να γέρνει η πλάστιγγα υπέρ αυτού. Και αυτόι είναι άδικο για το πρώτο. Είχα γράψει και παλαιότερα για το υπόψη θέμα.
Τώρα για το τι μηχανάκια θα ήθελα να τεστάρουν είναι κάτι σχετικά υποκειμενικό. Αλλά θα έπρεπε κατά την γνώμη μου να υπήρχε μια μεγαλύτερη ποικιλία κόστους και απόδοσης. Ίσως και κάποιες εκπλήξεις μηχανημάτων που προσφέρουν περισσότερα από ότι ζητάνε [σχετικό είναι και αυτό].
Αν βάλεις βαθμολογία του τύπου ανά κατηγορίες κριτηρίων, π.χ. "Value for Money: 3/5", "Ποιότητα κατασκευής: 4/5", "Ποιότητα ήχου: 3.5/5", κ.ο.κ. έχει το θέμα της διάρκειας στον χρόνο και πως ορίζεις το άριστο.... μπορεί σε 2 τεύχη παραπέρα να δοκιμαστεί ένα ηχείο π.χ. που έχει τρομερό value for money και ταυτόχρονα πάρα πολύ καλό ήχο, που αν αυτό ας πούμε γίνει το "benchmark" πέρνοντας 5αρια, θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι προηγούμενες βαθμολογίες προϊόντων, οπότε αυτομάτως τα παλιά τεύχη κάπως "χάνουν" την "αντικειμενικότητα" τους.
Πέραν των αυστηρά εργαστηριακά μετρήσιμων προϊόντων και κατηγοριών, υπεισέρχεται πάντα και ο υποκειμενικός παράγοντας, επίσης και τα "υποκειμενικά" κριτηρία, καθώς και η πιθανότητα π.χ. το τάδε "στυλ" ήχου να αρέσει στον Χ αναγνώστη και στον άλλο να είναι ότι πιο χάλια ( ο παράδεισός μου η κόλαση σου, one man's garbage is another man's treasure που λένε και οι Αμερικάνοι ).
Δεν θα μπω καν στον κόπο να αναφέρω ζητήματα που συναντάει κανείς συχνά, όπως π.χ. websites/blogs/vlogs/περιοδικά/ιδιώτες που φοβόμενοι πως με κακή κριτική ή και βαθμολογία ο κατασκευαστής θα σταματήσει να τους στέλνει δείγματα/δανεικά προϊόντα, ζαχαρώνουν τα πάντα ( θα βρείς έυκολα πολλά τέτοια που σχεδόν κάθε μα κάθε προϊόν παίρνει ας πούμε βαθμολογία τουλάχιστον 75-80%... ).
2) Για τα μηχανάκια που δοκιμάζονται... αυτά έρχονται από 2 πηγές, απευθείας από τον κατασκευαστή/εισαγωγέα/αντιπρόσωπο/πωλητή/μεταπωλητή ή από προσωπικές αγορές.
Δεν μπορείς να έχεις ότι θες, ούτε όποτε το θες, ούτε για όσο το θες, και πολλές φορές άλλα ζητάς και άλλα σου έρχονται ( και αναφέρομαι γενικότερα, όχι μόνο στον χώρο του ήχου, όχι μόνο επί του παρόντος ).
Θα ήταν πολύ ωραίο να μπορούσες να πείς στην τάδε εταιρία/εισαγωγέα, θέλω τα Φ,Χ,Ψ προϊόντα για Ζ ημέρες για δοκιμή και δημοσίευση άρθρου και να... έρθουν όντως όπως πρέπει, αυτά που πρέπει και να μην σου πούν "ξέρεις το τάδε προϊόν το θέλουμε πίσω σε 3 ημέρες" π.χ.
3) Για τα μηχανήματα εκπλήξεις... πέραν ότι δεν είναι τόσο συχνό φαινόμενο... θα σε παραπέμψω πάλι στο #2 από πάνω!
Ευχαριστώ και ευχαριστούμε που μπήκες στον κόπο να αναλύσεις περαιτέρω την θέση σου!
Μαζί σου.Προτείνω σοβαρά τεχνικά θέματα.
Ταργκετ κερβ.
Με παραδείγματα και ακουστικές εντυπώσεις, για το πολύ κοινό.
Ενσωμάτωση πολλαπλών σαμπ. Από 4, έως 8. Μικρά έως μικρομεσαία σαμπ, για τυπικούς οικιακούς χώρους.
Θέσεις τοποθέτησης, από χαρμαν μέχρι πλειν γουειβ αρει και καρδιο, και δοκιμές τοποθέτησης στο ταβάνι. Με μετρήσεις, με τα σοφτγουερ της αγοράς, τρόπος ενσωμάτωσης σε 2-καναλο έως 32-καναλο (δεν έχει καμία διαφορά).
Rew-umik. Μέτρηση κάθε σεταπ, να ξέρει ο κοσμάκης πως θα μάθει τι παίζει το συστηματακι του, που πονάει. Τι πα να πει φάση, μετρήσεις χώρου, μετρήσεις κρουστικής, δηλαδή μη σταματάτε στο άχρηστο γράφημα απόκρισης.
RT60, υπό την έννοια της ισχύος των ανακλασεων, κι όχι των ανυποστατων χρόνων αντήχησης. Τι σημαίνει και πως αυτό υπαγορεύει το τι θα ακούσει ο καθένας στο σπιτάκι του, ασχέτως εξοπλισμού. Τη συσχέτιση με την απόσταση ακρόασης, να μάθουν πως καλύπτονται τα προβληματα.
Κλπ κλπ κλπ. Τεχνικά θέματα σε ένα τεχνικής φύσεως σπορ.
Και μάλιστα τεχνικά θέματα υψηλής χρησιμότητας. Όχι στα πλαίσια της επιστημονικής έρευνας ή φαντασίας, απλά βασικά πράγματα.
Στις δοκιμές εξοπλισμού, περισσότερες μετρήσεις υψηλής χρησιμότητας.
Πχ.
Στις μετρήσεις ηχειων: σχεδιαγράμματα max spl στο φάσμα, σε τυπικές στάθμες παραμόρφωσης (1-3%).
Δεν έχει νόημα ένα σχεδιάγραμμα απόκρισης πλάτους στο φάσμα, όταν τα max spl στις πρώτες 3 οκτάβες είναι έως και κάτω από την ουδο ακοης.
Χρήσιμες πληροφορίες.
ΥΓ. Ξέρω, δυσκολακια.
Μάλιστα τέτοιου τύπου άρθρα έχω in progress αλλά και στο backlog που περιμένουν να υλοποιηθούν.
Κάποια έχουν κάποιες τεχνικές δυσκολίες όσον αφορά το πως μπορεί να αποτυπωθούν στο χαρτί, να είναι τα διαγράμματα σε αυτό το μέγεθος ευανάγνωστα και ξεκάθαρα ( πρός το παρόν περιορίζω αρκετά τα γραφήματα, αν και θα ήθελα να έμπαιναν πολλά περισσότερα, αλλά για τυπογραφικούς και μη λόγους υπάρχουν περιορισμοί [ όχι ιδεολογικοί προφανώς, ούτε censoring, τεχνικοί λόγοι, όπως θέμα σελίδων του τεύχους, μεγέθους στην σελίδα, πως φαίνεται τυπωμένο, κλπ ] ).
Υπάρχει μια προσπάθεια να είναι εύπεπτα τα άρθρα και τα ίδια τα review, αλλά αν υπάρχει ζήτηση και συμφωνήσουν τα αφεντικά εμβαθύνουμε αρκετά παραπάνω ανά πάσα στιγμή
Στο επόμενο τεύχος λογικά θα βρει θέση στην ύλη ο οδηγός για τα HTPC ( γιατί, πως, τι hardware, λόγους υπέρ/κατά, τι software, κλπ ) [ χωρίστηκε σε part 1 (hardware) και part 2 στο μεθεπόμενο λογικά τεύχος, software ) που έχει και ανάλαφρα αλλά και αρχίζει να μπαίνει σε πιο τεχνικά, και αν υπάρξει ανταπόκριση μπορούμε να το πάμε και σε επίπεδο καμμένου στην συνέχεια
Υπάρχουν τέτοιοι σε όλους τους κλάδους.Επειδη αυτο το διαβασαμε κι αλλου, μηπως εσεις, ως "παροντες", μπορειτε να μας δωσετε μια πιο διευκρινιστικη απαντηση; Γιατι απο φημες αλλο τιποτα...
Πολυ καλό τεύχος, ιδιαίτερα το μη "ηλεκτρονικο".
Είτε "translate" είτε που κάνουν plagiarism από άλλο review, είτε που γράφουν πάντα θετικά πράγματα δίχως να είναι έτσι όντως τα πράγματα (βλέπε φόβος να τσαντιστεί ο προμηθευτής/κατασκευαστής και να κόψει η ροή των δειγμάτων/δανεικών, και έτσι ρίχνουν σε όλα ζάχαρη... όλοι ξέρουμε κάποια site & magazines που το κάνουν αυτό... ένα site τέτοιο μάλιστα είναι και πολύ γνωστό, το ξέρει όλος ο κόσμος... βρετανικό, βγαίνει συχνά μπροστά στα search results του google ας πούμε για "best av receivers of 2020" )
Φτιάξτε ένθετο οδηγό - how to
Για παράδειγμα :
Πως να αξιολογήσετε ,διορθώσετε, αναβαθμίσετε το σύστημα σας με την βοήθεια του umik + rew
Στήσιμο και κατανόηση των γραφημάτων.
Ας είναι και σε συνέχειες
Ανάρπαστο θα γίνει αν πλασαριστεί σωστά
Δεν θα διαφωνήσουμε στα τεχνικά (βασικά ούτε στα υπόλοιπα), γιατί τα λες σωστά.Επειδή έγραψα ήδη μερικά τεχνικά θέματα, καθότι αυτός είναι ο (όσο γίνεται αντικειμενικός) τρόπος σκέψης μου, που δείχνει να κερδίζει σιγά σιγά έδαφος παγκοσμίως (βλέπε επισκεψιμοτητα σε Audio Science Review), θα ήθελα να συνεχίσω μια (πιστέψτε με) καλοπιστη κριτική, για τις παρουσιάσεις ηχείων που κάνετε στο περιοδικό, ενώ (για να το ξεκαθαρίσω) δεν τις έχω διαβάσει.
...
Ωστόσο, υπάρχει ένα "αγκάθι" στο ανωτέρω σενάριο, που είναι η αντικειμενική έλλειψη των πρώτων 2 οκταβων από τα εν λόγω μικρά ηχεία. Η έλλειψη αυτή, είναι δεδομένη, δεν είναι θέμα προς συζήτηση, είναι τα προφανή αυτά.
...Το προφανές είναι πως για να ακούσεις σωστά τις αρετές αυτών των ηχείων, όπως δηλαδή συμβαίνει με οποιαδήποτε ηχεία (άλλη κουβέντα), θα είναι αναγκαίο να χρησιμοποιηθούν σαμπ για την κάλυψη του φάσματος από 20 έως 80, και να κροσαριστει σωστά το ηχείο να παίζει πάνω από 80 με ένα φίλτρο 24 ντιμπι ανά οκτάβα, ώστε να μπορέσει να ξεδιπλώσει πραγματικά τις αρετές του.
Είναι επίσης προφανές, πως σε κάθε δωμάτιο ακρόασης...
Το "τεχνικό" πρόβλημα εδώ έχει να κάνει με την εκάστοτε εταιρία/αντιπρόσωπο/εισαγωγέα/πωλητή που... είτε θα ζητήσει κάτι του στυλ "γιατί λέτε πως θέλει και subwoofer το κατά τα δικά μας λόγια και διαφήμιση "πλήρους φάσματος ηχείο", ή "γιατί βάλατε και αναφέρετε subwoofer άλλου κατασκευαστή στο review των floorstanding speakers μας", κ.ο.κ.
Υπάρχουν και οι δεκτικοί, που προφανώς δεν θα είχαν θέμα αν π.χ. καθιερώναμε ένα σετ SB-3000 π.χ. για τα reviews όλων των ηχείων, βεβαίως θα έπρεπε ο κάθε reviewer που αναλαμβάνει ηχεία για το περιοδικό να αποκτήσει 2 SB-3000 ή οποιαδήποτε άλλη επιλογή, και αντίστοιχα... παρόμοιο χώρο και με αντίστοιχη φροντίδα και εξοπλισμό.
Γουστάρω, μακάρι να μπορούσε να γίνει, αλλά δυστυχώς ούτε εγω, ούτε κάποιος από το team είναι πολυεκατομμυριούχος για να γίνει
Σχετικά/άσχετο από αυτό, ενδιαφέρον έχει και το πως γίνεται η μέτρηση και ακρόαση ενός ηχείου/sub/etc.
Σε anechoic chamber είναι μη ρεαλιστικό.
Σε τυχαίο χώρο είναι λάθος τεχνικά.
Σε πλήρως φροντισμένο και με ιδανική γεωμετρία είναι επίσης άδικο για τον περισσότερο κόσμο.
Ένα μέσο δωμάτιο, με όχι ιδανική αλλά ούτε κακή γεωμετρία και με λίγη ακουστική φροντίδα ? Δεν θα ήταν κακό, και είναι κάτι που πιστεύω με λίγη θέληση μπορεί να αποκτήσει ο μέσος μουσικό/ταινιό-φιλος.
(μεγάλη συζήτηση αυτή!)